”Πας ος αν όμολογήση εν εμοί
έμπροσθεν των ανθρώπων και ο υιός του ανθρώπου ομολογήσει εν αυτω
μπροσθεν των αγγέλων του Θεού.”(Κατά Λουκάς 12, 1-12)
Ο χριστός πολλές φορές στην σύντομη επί
της Γης παρουσία του, ετόνησε το σταυρικό και ομολογιακό φρόνημα που
πρέπει να έχουμε:”Στενή και τεθλιμένη η οδός η απάγουσα είς την ζωήν”,
”Οστις θέλει οπίσω μου έλθειν απαρνησασθω εαυτόν και αράτω τον Σταυρόν αυτου και
ακολουθήτω μοι.” ”Εί εμέ εδίωξον και υμάς διώξουσιν.”
ακολουθήτω μοι.” ”Εί εμέ εδίωξον και υμάς διώξουσιν.”
Στην εποχή μας φαίνεται να ζούμε την μεγάλη αποστασία της Αποκάλυψης γιατί
πως αλλιώς θα μπορούσε να εξηγηθεί η τελεία απόκλιση και άρνηση των λόγων
του Χριστού, πρώτον από την σημερινή ιεραρχία τις διοικούσης
εκκλησίας (Πατριάρχες, Επίσκοποι, κληρικοί), και δεύτερον από μοναχούς
και λα’ι’κούς εκτός ολίγων φωτεινών εξαιρέσεων; Θα αναφέρουμε μόνο έν τάχυ
τρία πρόσφατα συγκλονιστικά γεγονότα αποστασίας για να καταδείξουμε την
θλιβερή κατάντια της σημερινής διοικούσας ιεραρχίας.
πως αλλιώς θα μπορούσε να εξηγηθεί η τελεία απόκλιση και άρνηση των λόγων
του Χριστού, πρώτον από την σημερινή ιεραρχία τις διοικούσης
εκκλησίας (Πατριάρχες, Επίσκοποι, κληρικοί), και δεύτερον από μοναχούς
και λα’ι’κούς εκτός ολίγων φωτεινών εξαιρέσεων; Θα αναφέρουμε μόνο έν τάχυ
τρία πρόσφατα συγκλονιστικά γεγονότα αποστασίας για να καταδείξουμε την
θλιβερή κατάντια της σημερινής διοικούσας ιεραρχίας.
Πρώτο τρανταχτό παράδειγμα αποστασίας,η πολυσυζητημένη
ψευδοσύνοδος του Κολυμβαρίου Κρήτης που αναγνώρισε τους αιρετικούς ως
εκκλησίες, που κατήργησε τον Συνοδικό θεσμό της Εκκλησίας και επικύρωσε
επίσημα την παναίρεση του Οικουμενισμού. Δεύτερο θλιβερό
παράδειγμα αποστασίας, το πρόσφατο Ουκρανικό σχίσμα όπου καταπατήθηκαν
πλήθος ιερών κανόνων και αναγνωρίσθηκαν ως κανονικοί ιεράρχες, άνθρωποι αχειροτόνητοι, καθηρημένοι, αφορισμένοι,αυτοχειροτόνητοι.
ψευδοσύνοδος του Κολυμβαρίου Κρήτης που αναγνώρισε τους αιρετικούς ως
εκκλησίες, που κατήργησε τον Συνοδικό θεσμό της Εκκλησίας και επικύρωσε
επίσημα την παναίρεση του Οικουμενισμού. Δεύτερο θλιβερό
παράδειγμα αποστασίας, το πρόσφατο Ουκρανικό σχίσμα όπου καταπατήθηκαν
πλήθος ιερών κανόνων και αναγνωρίσθηκαν ως κανονικοί ιεράρχες, άνθρωποι αχειροτόνητοι, καθηρημένοι, αφορισμένοι,αυτοχειροτόνητοι.
Τρίτο και τελευταίο παράδειγμα αποστασίας είναι τα συγκλονιστικά
γεγονότα που ζούμε στις μέρες μας, με το κλείσιμο των Ναών, την απαγόρευση της
θείας Κοινωνίας, και τον απηνή διωγμό όσων κληρικών και λα’ι’κών αντιδρούν.
γεγονότα που ζούμε στις μέρες μας, με το κλείσιμο των Ναών, την απαγόρευση της
θείας Κοινωνίας, και τον απηνή διωγμό όσων κληρικών και λα’ι’κών αντιδρούν.
Δυστυχώς σήμερα δεν έχουμε Μάρκους Εύγενικούς πού με το πνευματικό τους
ανάστημα να ενψυχώσουν και οδηγήσουν τον λαό στην ορθή πίστη στον Χριστό και
την Ορθοδοξία. Ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς μας φωνάζει ότι τρία είναι τα είδη της απιστίας. Η απιστία των άθεων, η απιστία των αιρετικών, και η απιστία των σιωπούντων και μη αντιδρούντων στην καταπάτηση της πίστεως.
ανάστημα να ενψυχώσουν και οδηγήσουν τον λαό στην ορθή πίστη στον Χριστό και
την Ορθοδοξία. Ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς μας φωνάζει ότι τρία είναι τα είδη της απιστίας. Η απιστία των άθεων, η απιστία των αιρετικών, και η απιστία των σιωπούντων και μη αντιδρούντων στην καταπάτηση της πίστεως.
Τα αιτία της σημερινής αποστατούσης
εκκλησιαστικής διοίκησης είναι βαθιά. Στους πρώτους χριστιανικούς αιώνες
οι Επίσκοποι γίνούνταν αξιόκρατικά και είχαν φθάσει στον φωτισμό και
στην θέοση. Σήμερα γνωρίζομε όλοι την αναξιοκρατία και φαυλοκρατία πού
επικρατεί στο θέμα αυτό. Ποιός να υψώσει φωνή όταν η πλειοψηφία είναι
δέσμια σκοτεινών και άνομων συμφερόντων ή φοβούντε να χάσουν τα αξιώματα
και τις τιμές;
Προτιμούν να υπακούν στην γήινη κοσμική εξουσία ‘οπως επίσης στον
χειραγωγημένο Πατριάρχη Βαρθολομαίο και να μην υπακούν στην ανώτερη
πνευματική εξουσία του Χριστού για την οποία και έχουν δώση όρκο βαρύ.
χειραγωγημένο Πατριάρχη Βαρθολομαίο και να μην υπακούν στην ανώτερη
πνευματική εξουσία του Χριστού για την οποία και έχουν δώση όρκο βαρύ.
Ακόμη και στην γειτονική μας Βουλγαρία στην οποία εμείς πρώτοι δώσαμε το φως
της Ορθοδοξίας, δεν έκλεισαν τους ιερούς Ναούς και εμείς αντί να δώσωμε
το καλό παράδειγμα στους άλλους λαούς γίναμε παράδειγμα πρός αποφυγή.
της Ορθοδοξίας, δεν έκλεισαν τους ιερούς Ναούς και εμείς αντί να δώσωμε
το καλό παράδειγμα στους άλλους λαούς γίναμε παράδειγμα πρός αποφυγή.
Οι γενναίοι πρόγονοί μας με βασικό θεμέλιο την πίστη στην Ορθοδοξία
εμεγαλούργησαν και έβαλαν στην πρώτη Ελληνική σημαία το σύμβολο του Σταυρού.
εμεγαλούργησαν και έβαλαν στην πρώτη Ελληνική σημαία το σύμβολο του Σταυρού.
Πού είναι η πίστη μας σήμερα; Αντί να διαμαρτυρηθούμε για να μείνουν οι ναοί
ανοικτοί σεβώμενοι πάντα τα μέτρα προστασίας που έχουν ορισθεί
(αποστάσεις,μάσκες κτλ.), όπως γίνεται για τα Σούπερ Μάρκετ, Τράπεζες κτλ. αντί να πάμε και να προσευχηθούμε με πίστη και μετάνοια για τις αμαρτίες μας, για να μας απαλλάξει ο κύριος από τα δεινά της πανδημίας, επιλέξαμε πλήρη υπακοή στην άθεη κοσμική εξουσία πού πιστεύει ότι με την μετάδοση της Θείας Κοινωνίας το σώμα και αίμα Χριστού θα κολλήσουμε τον ιό, και δεν πείθεται ούτε και με το ζωντανό κραυγαλέο παράδειγμα του ηρωικού εκείνου Κρητικού ιερέα Χρύσανθου Κουτσουλογιαννάκη που εκοινωνούσε τους λεπρούς επί δέκα
χρόνια στο νησί της Σπιναλόγκας, ότι το σώμα και αίμα Χριστού δίδει ζωή αιώνιο.
ανοικτοί σεβώμενοι πάντα τα μέτρα προστασίας που έχουν ορισθεί
(αποστάσεις,μάσκες κτλ.), όπως γίνεται για τα Σούπερ Μάρκετ, Τράπεζες κτλ. αντί να πάμε και να προσευχηθούμε με πίστη και μετάνοια για τις αμαρτίες μας, για να μας απαλλάξει ο κύριος από τα δεινά της πανδημίας, επιλέξαμε πλήρη υπακοή στην άθεη κοσμική εξουσία πού πιστεύει ότι με την μετάδοση της Θείας Κοινωνίας το σώμα και αίμα Χριστού θα κολλήσουμε τον ιό, και δεν πείθεται ούτε και με το ζωντανό κραυγαλέο παράδειγμα του ηρωικού εκείνου Κρητικού ιερέα Χρύσανθου Κουτσουλογιαννάκη που εκοινωνούσε τους λεπρούς επί δέκα
χρόνια στο νησί της Σπιναλόγκας, ότι το σώμα και αίμα Χριστού δίδει ζωή αιώνιο.
Ο Πατροκοσμάς μας λέγει ότι στα έσχατα ο
διάβολος θα φοράει ράσα. Ευτυχώς όμως που έχουμε και φωτεινά
παραδείγματα εξαιρέσεων ”καλής ανυπακοής” όπως του π. Γεωργίου στο
Κουκάκι που ε τόλμησε και κοινώνησε πιστούς και τώρα διώκεται, όπως
επίσης του επισκόπου και ιερέως στην Κέρκυρα αναλόγως.
Καλούμε το Ορθόδοξο πλήρωμα να διαμαρτυρηθεί στους ιεράρχες για το
κλείσιμο των ναών και την απαγόρευση της Θείας κοινωνίας.
κλείσιμο των ναών και την απαγόρευση της Θείας κοινωνίας.
Καλούμε την ιεραρχία της Εκκλησίας έστω και τώρα την ύστατη στιγμή να
αναθεωρήση την στάση της, να ανοίξει στους πιστούς τις Εκκλησίες έν όψη και των Αγίων ημερών της Μεγάλης Εβδομάδος και του Πάσχα και να μην μεταθέσει τον εορτασμό της Αγίας Αναστάσεως του Κυρίου μας τον Μα’ι’ο όπως έχει ανακοινώσει πράξη που είναι εντελώς απαράδεκτη και αντιχριστιανική.
αναθεωρήση την στάση της, να ανοίξει στους πιστούς τις Εκκλησίες έν όψη και των Αγίων ημερών της Μεγάλης Εβδομάδος και του Πάσχα και να μην μεταθέσει τον εορτασμό της Αγίας Αναστάσεως του Κυρίου μας τον Μα’ι’ο όπως έχει ανακοινώσει πράξη που είναι εντελώς απαράδεκτη και αντιχριστιανική.
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ
ΒΛΑΜΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ
”ΣΥΝΑΞΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΡΗΤΩΝ”