Δευτέρα 4 Μαΐου 2020

Επιχειρείται η αστυνόμευση του εκκλησιάσματος κατά την Θεία λατρεία στούς Ι. ναούς με την ανοχή των δεσποτάδων

Αρχή διατήρησης αποεκκλησιαστικοποίησης! 


Ο καθηγητής λοιμωξιολογίας Ν. Σύψας
«Νομίζω ότι υπάρχει και συναίνεση της εκκλησίας η πολιτική ηγεσία θα ανακοινώσει σύντομα πώς θα ανοίξουν, δεν θα ανοίξουν όπως ήταν παλιά»… (Νικόλαος Σύψας)
Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr
      Λοιπόν, το άθροισμα όλων των μορφών της αποεκκλησιαστικοποίησης που εμφανίζεται σε ένα καλά οργανωμένο πολιτικοεκκληστιαστικό σύστημα χειραγώγησης διατηρείται σταθερό με την πάροδο του χρόνου. Γίνεται γνωστό ότι ο χώρος της ιατρικής επιστήμης επιδιώκει να “παραβιάσει” το αυτοκέφαλο της Εκκλησίας της Ελλάδος και να εισχωρήσει βίαια στα θέματά της. Μάλιστα ο χώρος αυτός έρχεται να “θεολογήσει” και να νομιμοποιήσει κατά βούληση την νέα εκκλησιαστική πραγματικότητα.
Πιο συγκεκριμένα ο καθηγητής λοιμωξιολογίας Νικόλαος Σύψας επιχείρησε να βάλει το λιθαράκι του στην αποσύνθεση της εκκλησιαστικής κανονικότητας: «Δεν θα έχουμε συνωστισμό, εκατοντάδες πιστούς, θα τηρείται πάντα η αρχή της απόστασης και μέσα στην εκκλησία όλες οι λατρευτικές λεπτομέρειες θα αλλάξουν σύμφωνα με τα νέα δεδομένα. Λιγότεροι πιστοί, καλός εξαερισμός καλή απολύμανση… Ενδεχομένως δε θα φιλάμε τις εικόνες ή το χέρι του ιερέα, αλλά θα κάνουμε υπόκλιση σεβασμού. Υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι να πηγαίνουμε στην εκκλησιά χωρίς να παραβιάζονται οι οροί ασφαλείας». 
Είναι απορίας άξιον με πόση περιτεχνία αυτός ο ιός μηχανεύεται βλάσφημες καινοτομίες στο όνομα της δημόσιας υγείας. Ξεδιπλώνεται μπροστά μας ένας δυτικοπρεπής θρίαμβος και οι μάχες διατήρησης του ακλόνητου ορθοδόξου φρονήματος φαίνεται ότι χάνονται η μία μετά την άλλη. Κάποιοι από τους ακρογωνιαίους λίθους της Ιεράς Παράδοσής μας διαβρώνονται ολοσχερώς. Οι εκ των έσω, όχι μόνο δεν κρατάνε τα μπόσικα αλλά φαίνεται ότι παίζουν ρώσικη ρουλέτα με το αδιάβλητο της πίστης μας. Επιπρόσθετα, αγνοείται επιδεικτικά ότι: «προσκυνοῦμεν οὐ τῇ ὕλῃ, ἀλλὰ τῷ εἰκονιζομένῳ, ὥσπερ οὐ τῇ ὕλῃ τοῦ Εὐαγγελίου οὐδὲ τῇ τοῦ σταυροῦ ὕλῃ προσκυνοῦμεν, ἀλλὰ τῷ ἐκτυπώματι. Τί γὰρ διαφέρει σταυρὸς μὴ ἔχων τὸ τοῦ Κυρίου ἐκτύπωμα τοῦ ἔχοντος;» (Αγίου Ιωάννη του Δαμασκηνού, Ἔκδοσις ἀκριβὴς τῆς ὀρθοδόξου πίστεως, κεφάλαιον 89 περί εικόνων) και επιχειρείται μία χαριτωμένη υπόκλιση σεβασμού, που παραμένει όμως αθελόγητη.Ρασοφόροι, θα υποκλιθείτε στα υλικά ή στα άυλα; Θα κάνετε κακή υπακοή ή αγία ανυπακοή;
Τον αξιότιμο κ. Σύψα αφιερώνουμε την οσία διδαχή του νεοφανούς αγίου της Ορθοδοξίας Νικολάου Βελιμίροβιτς με θέμα: «Το χέρι του παπά».. Αναδημοσιεύουμε από το τεράστιο υλικό του παλαιού και ανενεργοὐ πλέον, αλλά επισκέψιμου για κάθε ενδιαφερόμενο, Ιστολογίου μας Κατάνυξις (https://www.katanixis.gr/), που αποτελεί ανυπολόγιστο πλούτο παρακαταθήκης και ενημέρωσης.

Του Αγ. Νικολάου Βελιμίροβιτς, Το χέρι του παπά

ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΠΑΠΑ
Πέθανε ο γέροντας ιερέας σας. Στη θέση του ήρθε ένας νεαρός ιερέας, που μόλις αποφοίτησε από την ιερατική σχολή. Με χαρά φιλούσατε το χέρι του γέροντα ιερέα. Αλλά τώρα σας ήρθε ένας νεαρός! Πως να του φιλήσετε το χέρι αφού είναι πολύ νεότερός σας; 
Θα σας διηγηθώ μια ιστορία για τον σέρβο βασιλιά Μίλος. Κάποτε θα λειτουργούσε ένας όχι ηλικιωμένος, αλλά πολύ νέος ιερέας. Ο γερο – βασιλιάς ήταν πολύ ευσεβής. Η Θεία Λειτουργία δεν άρχιζε, αν δεν είχε ακόμη πάει και αυτός στην Εκκλησία. Και όταν επήγε, στάθηκε στη μέση στο θρόνο του, και προσευχόταν όπως όλοι. Όταν τελείωσε η Λειτουργία, ο βασιλιάς πήγε να φιλήσει το χέρι του παπά και να πάρει αντίδωρο. Μα εκείνος από σεβασμό έδωσε το αντίδωρο, και τράβηξε γρήγορα το χέρι του, για να μην το φιλήσει ο γερο – βασιλιάς. Τότε ο βασιλιάς Μίλος τον κοίταξε αυστηρά και του είπε: -Δος μου το χέρι σου. Δεν φιλάω το δικό σου χέρι, πάτερ. Την ιερωσύνη σου προσκυνώ, που είναι πιο μεγάλη και από μένα και από σένα! 
Τώρα το καταλαβαίνεις το νόημα. Ο γερο – βασιλιάς μίλησε στην εκκλησία θεόπνευστα. Ο ιερέας σας μπορεί να είναι μόλις 25 χρονών. Μα η ιερωσύνη του είναι από καταβολής κόσμου. Όταν λοιπόν του ασπάζεσθε το χέρι, προσκυνάτε την ιερωσύνη του, που φθάνει διαδοχικά από τον Χριστό και τους Αποστόλους μέχρι τον ιερέα σας. Όταν φιλάτε το χέρι του παπά σας, φιλάτε ολόκληρη την αλυσίδα των Οσίων και αγίων ιερέων και Ιεραρχών, από τους Αποστόλους μέχρι σήμερα. Ασπάζεσθε και προσκυνάτε τον Άγιο Ιγνάτιο τον Θεοφόρο, τον άγιο Νικόλαο, τον άγιο Βασίλειο, τον άγιο Σάββα και “όλους τους επιγείους αγγέλους και ουρανίους ανθρώπους”, που όταν ήταν στη γη εκοσμούσαν την Εκκλησία και τώρα στολίζουν τον ουρανό! Το φίλημα που κάνουμε στο χέρι του παπά δεν είναι φίλημα φυσικό. Είναι φίλημα άγιον, όπως γράφει στους Κορινθίους ο Απόστολος Παύλος
Να το ασπάζεσθε λοιπόν το χέρι του ιερέα που σας ευλογεί. Είναι ευλογημένο από τον Θεό. Με τη χάρη της ιερωσύνης. Με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος. Να το φιλάτε το χέρι του ιερέα σας. Όσο νέος και αν είναι. Και να τον ακούτε.- 
Του Αγ. Νικολάου Βελιμίροβιτς, Επισκόπου Αχρίδος (†1956)
Διαβάσαμε στο sputniknews.gr:

Πώς θα ανοίξουν οι εκκλησίες: «Δεν θα φιλάμε τις εικόνες, θα κάνουμε υπόκλιση» λέει ο Σύψας

Την επόμενη ημέρα μετά τη χαλάρωση των μέτρων περιορισμού λόγω κορονοϊού περιέγραψε ο λοιμωξιολόγος και μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, Νίκος Σύψας.
Ο κ. Σύψας, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, το πρωί της Δευτέρας, δήλωσε ότι αλλαγές θα υπάρξουν στις εκκλησίες και στον τρόπο που θα κινούνται οι πιστοί.
«Στην επιτροπή το έχουμε ήδη συζητήσει υπάρχει ήδη σχέδιο για το πως θα ανοίξουν οι εκκλησίες με ασφάλεια… Νομίζω ότι υπάρχει και συναίνεση της εκκλησίας η πολιτική ηγεσία θα ανακοινώσει σύντομα πώς θα ανοίξουν, δεν θα ανοίξουν όπως ήταν παλιά», δήλωσε.
Πρόσθεσε ότι ενδεχομένως να σταματήσουμε να φιλάμε τις εικόνες και το χέρι του ιερέα και αυτό να αντικατασταθεί με υπόκλιση.
«Δεν θα έχουμε συνωστισμό, εκατοντάδες πιστούς θα τηρείται πάντα η αρχή της απόστασης και μέσα στην εκκλησία όλες οι λατρευτικές λεπτομέρειες θα αλλάξουν σύμφωνα με τα νέα δεδομένα. Λιγότεροι πιστοί, καλός εξαερισμός καλή απολύμανση… Ενδεχομένως δε θα φιλάμε τις εικόνες ή το χέρι του ιερέα, αλλά θα κάνουμε υπόκλιση σεβασμού. Υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι να πηγαίνουμε στην εκκλησιά χωρίς να παραβιάζονται οι οροί ασφαλείας», διευκρίνισε.
Για τους γάμους, είπε ότι «δεν είναι πολύ καλή ιδέα οι εκδηλώσεις που συνωστίζονται πολλά άτομα».
Πηγή: Εδώ.