Δευτέρα 16 Μαΐου 2022

Ἡ «Στρατιωτικὴ Θεολογία» τοῦ Σεβ. Λαρίσης


Εἰς τὸν πανηγυρικὸν ἑσπερινὸν εἰς τὸν
Ἱ. Ναὸν τοῦ Ἁγίου Νικολάου τοῦ ἐν Βουνένοις εἰς Καρδίτσαν ὡμίλησεν ὁ Σεβ. Λαρίσης, λαβὼν ἀφορμὴν καὶ ἐκ τοῦ πολέμου εἰς Οὐκρανίαν. Ὁ Σεβασμιώτατος ἔδωσε τὴν ἐντύπωσιν ὅτι δὲν ἔχει προβληματισθῆ εἰς βάθος ὄχι μόνον διὰ τὰ συμβαίνοντα ἀλλὰ καὶ διὰ τὴν θεολογικὴν θέσιν τῆς Ἐκκλησίας. Ἔχει ὑπάρξει ποτὲ ἔνοπλος ἀγὼν ἀμυντικός, ὁ ὁποῖος νὰ μὴ εἶναι καὶ ἐπιθετικός; Εἰς τὸν Ἰησοῦ τοῦ Ναυῆ, εἶχαν «πέσει οἱ ἠθικές του ἀναστολὲς καὶ ἄμυνες»; Εὐλογεῖ ὄντως τὰ «ὅπλα» ἡ Ἐκκλησία; Εὐχόμεθα πάντως νὰ εἶναι τὸ ἴδιον ἐπικριτικὸς εἰς τὴν ἑπομένην μιλιταριστικὴν ἐπιχείρησιν τῶν ΗΠΑ… Συμφώνως πρὸς τὴν ἱστοσελίδα «orthodoxia.info» τῆς 9ης Μαΐου 2022:

«Ὁ Μητροπολίτης Λαρίσης ξεκαθάρισε ὡστόσο πώς… τὸ ἔγκλημα τὸ φέρει ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος ἐπιτίθεται. «Ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος ἀμύνεται ἀναγκάζεται νὰ διαπράξει κακό, ἀλλὰ ἀναγκαῖο μὲν κακό. Δὲν εἶναι δυνατὸν ἄνθρωπος, ὁ ὁποῖος λέει ὅτι σέβεται καὶ ἀγαπᾶ τὸν συνάνθρωπό του, νὰ ἀδιαφορεῖ, ὅταν ἔρχονται ἐναντίον του οἱ ὁποιοιδήποτε ἐπιδρομεῖς»…

Θέλοντας νὰ ἐξηγήσει γιατί ἡ Ἐκκλησία ἔχει στρατιωτικοὺς ἁγίους ὁ ἱεράρχης τοῦ θεσσαλικοῦ κάμπου ὑπογράμμισε πώς, «γιὰ νὰ ἀναδείξει ὅτι οἱ ἄνθρωποι αὐτοὶ πέρασαν μέσα ἀπὸ τὸ χαλκεῖο καὶ ἀπὸ τὸ καμίνι τοῦ πολέμου καὶ ἔκαναν τὸ καθῆκον τους χωρὶς νὰ κάνουν ἀκρότητες ἤ κάτι παραπάνω», προσθέτοντας παράλληλα πὼς «ὅταν κάποιος φτάνει νὰ σκοτώσει πέφτουν οἱ ἠθικές του ἀναστολὲς καὶ ἄμυνες».

Ὅπως ξεκαθάρισε μάλιστα, «ἡ Ἐκκλησία παρόλο ποὺ εὐλογεῖ τὰ ὅπλα καὶ τοὺς στρατιῶτες καὶ τοὺς κοινωνεῖ στὸ πεδίο τῆς μάχης, ὅταν ἐπιστρέφουν ὅμως ἀπὸ τὸν πόλεμο τοὺς ἀπαγορεύει νὰ κοινωνήσουν ἐπὶ τριετία, γιὰ νὰ ἠρεμήσει ἡ ψυχή τους, νὰ ἀνακτηθοῦν τυχὸν ἀναστολὲς καὶ νὰ κατανοήσουν ὅτι ἡ Ἐκκλησία δὲν νομιμοποιεῖ μὲ τίποτα ἀκόμα καὶ τὸ ἀναγκαῖο κακό. Τὸ δικαιολογεῖ καὶ τὸ ἀνέχεται, ἀλλὰ δὲν τὸ νομιμοποιεῖ».

Ἡ «Στρατιωτικὴ Θεολογία» τοῦ Σεβ. Λαρίσης - Ορθόδοξος Τύπος (orthodoxostypos.gr)


Σχετικά:
 ΑΓΩΝΑΣ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ: Η "Στρατιωτική Θεολογία" του Σεβ. Λαρίσης: Τιμητής του σχισματικού Επιφανίου Ουκρανίας και το κοινό χαρακτηριστικό με τον Ζελένσκι η ακριτσέπεια (= απερίσκεπτη ) ακατάσχετη πολυλογία. (agonasax.blogspot.com)