Τρίτη 31 Μαΐου 2022

Το προσωπείο του Δεσπότη της Λαρίσης Ιερωνύμου (Νικολόπουλου) έπεσε... Μήπως φιλοδοξεί δόξα Ραββίνου;;; Το εκκλησιαστικό περιοδικό «Αχιλλίου Πόλις» της Μητροπόλεως Λαρίσης δημοσιεύει προπαγανδιστικό άρθρο Ραββίνου υβριστικό για τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό, τους κληρικούς και Χριστιανούς.

Αγανάκτηση κατά του Δεσπότη της Λαρίσης Ιερωνύμου (Νικολόπουλου). Το εκκλησιαστικό περιοδικό «Αχιλλίου Πόλις» της Μητροπόλεως Λαρίσης δημοσιεύει προπαγανδιστικό άρθρο Ραββίνου (Ηλία Σαμπετάι) υβριστικό για τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό, τους Χριστιανούς και κληρικούς 

   Θα επιληφθεί το Συνοδικό δικαστήριο αυτής της απαράδεκτης ενέργειας τόσο για το δεσπότη, όσο και για την συντακτική επιτροπή;

   Να αναμένουμε  αντίδραση κατά του κ. Ιερωνύμου Λαρίσης ίδια με αυτή την «ευαισθησία» που επέδειξε ο Πειραιώς κ. Σεραφείμ για τον αγωνιστή ιερέα και ιατρό π. Στυλιανό Καρπαθίου ασκώντας του δίωξη;

   Νομίζουμε ότι εν προκειμένω προσιδιάζει το «Της ποίμνης κυκλωθείσης υπό των πολεμίων, ποιμένων αλλοτρίων, λύκων λυμαινομένων»


Ραββίνος Ηλία Σαμπετάι: “Αντισημιτισμός. Διακρίσεις Και Διώξεις Κατά Ιουδαίων”


Άρθρο του Σοφολογιωτάτου Ραββίνου
Ηλία Σαμπετάι.

Διαβάστε το άρθρο κάνοντας κλικ στην εικόνα.
δείτε το και στο τέλος
ΡΑΒΒΊΝΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΡ. ΣΥΝΑΓΩΓΗΣ ΛΑΡΙΣΗΣ 

  Στο επίσημο «εκκλησιαστικό» περιοδικό της Μητροπόλεως Λαρίσης που επιγράφεται «Αχιλλίου Πόλις» τεύχος 6- Νοέμβριος 2021 και στο ιστολόγιό της προβάλλει προπαγανδιστικό άρθρο με τίτλο “Αντισημιτισμός. Διακρίσεις Και Διώξεις Κατά Ιουδαίων” που υπογράφεται από τον Ραββίνοτης Εβραϊκής Συναγωγής της Λαρίσης, Ηλία Σαμπετάι. Οι Εβραίοι της Λαρίσης, που γνωρίζουν τις δυνατότητες του Ραββίνου, λένε ότι ένα τέτοιο εκτεταμένο άρθρο είναι πέραν της συγγραφικής εμβέλειας του εν λόγω Ραββίνου. Είναι εύλογο ότι το κατευθυνόμενο δημοσίευμα απορρέει και αντανακλά τις ιδεολογικές θέσεις του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβολίου (Κ.Ι.Σ.). Το πρωτεύον εν προκειμένω δεν είναι τόσο ποιος υπογράφει το ιδεολογικό αυτό συμπίλημα, αλλά κυρίως το περιεχόμενο και τα μέσα διά των οποίων επελέγησαν να προβληθεί για να επηρεάσει και να αλώσει εκ των έσω. Παραχωρήθηκε χώρος στο επίσημο Ορθόδοξο (υποτίθεται) περιοδικό "Αχιλλίου Πόλις" και το Εκκλησιαστικό ιστολόγιο της Μητροπόλεως Λαρίσης.

   Βεβαίως στις σκοπούμενες. ανακρίβειες του συμπιλήματος αυτού έχουν αντιπαρατεθεί πληστάκις διακεκριμένοι συγγραφείς και έχουν κονιορτοποιήσει τα προπαγανδιστικά ψεύδη. Ωστόσο, πρέπει να αντικρουσθεί αυτή η προκλητική ενέργεια και να αντιπαρατεθεί ή Αλήθεια.

Το προσωπείο του Δεσπότη της Λαρίσης Ιερωνύμου (Νικολόπουλου) έπεσε... Μήπως φιλοδοξεί δόξα Ραββίνου;;;

   Τις πόρτες των έκκλησιών ο κ. Ιερώνυμος και τα οργανά του τις έκλεισαν, εξοβελίζοντας τους μη μασκαρεμένους πιστούς εν ονόματι των «μέτρων της Πανδημίας». Όμως, άνοιξε τις πόρτες στους αιρετικούς στο περιοδικό «Αχιλλίου Πόλις» και στο επισκοπείο και παραχώρησε στους πολιτικούς τον μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Αχιλλίου, για να δίνουν από κοινού συνέντευξη μέσα σε αυτόν, αλλά και για να λειτουργούν ως εμβολιαστικά κέντρα.

  

   Σπουδαίος διδάσκαλος που διάβασε το επίμαχο δημοσίευμα είπε με νόημα: «Ακούω την φωνή του όχλου»... «Τὸ αἷμα αὐτοῦ ἐφ᾿ ἡμᾶς καὶ ἐπὶ τὰ τέκνα ἡμῶν». Όσο για το δεσπότη σας «Ποιμένες πολλοί διέφθειραν τόν ἀμπελῶνά μου, ἐμόλυναν τήν μερίδα μου…» Ἱερεμ. 12 : 10.

     Κρίμα στην επιδερμική ρητορεία του. Εδώ ισχύει η ρήση της Αγίας Γραφής: «Κρείσσον κύον ζών ή λέων τεθνηκώς» (Ἐκκλησιαστῆς 9,4) (=Είναι προτιμότερο ένα σκυλί ζωντανό, παρά ένα λιοντάρι ψόφιο)

     Εύλογα τα ερωτήματα που εγείρονται: Θα δημοσίευε ποτέ Εβραϊκό περιοδικό ένα Ορθόδοξο ομολογιακό άρθρο ότι ο Μεσσίας ήρθε και τον Σταυρώσαν;  Οι Χιλιαστές της οργάνωσης του Μπρούκλιν θα δημοσίευαν ποτέ άρθρο πού θα απεκάλυπτε τις πλάνες τους και την οργάνωσή τους ή Μασονικό περιοδικό ότι στις τελετές τους προσκυνούν τον Εωσφόρο;;;

   Οι σκεπτόμενοι Λαρισαίοι πιστοί αναλογίζονται και το συζητούν ευρέως, αργά μεν, προς τι αυτή η σιναφιακή σχέση, τι συνδέει δεσμευτικά τον δεσπότη με τους εν λόγω;  Βέβαια και ότι «πληρώνουν το περιοδικό από τον όβολο τους για να προβάλλεται η Σιωνιστική προπαγάνδα του Κ.Ι.Σ. δεν μπορούν να το δικαιολογήσουν, τους εξοργίζει.

Μήπως ο οικουμενιστής κ. Ιερώνυμος εζήλωσε δόξα Ραβίνου ;;;

   Οι Πιστοί δεν ξεχνούν ότι μετά την αναρρίχησή του στο θρόνο του Αγίου Αχιλλίου, από τους πρώτους που τον επισκέφτηκαν και έδωσαν τα διαπιστευτήριά τους ήταν η Μασονοκρατούμενοι ΑΧΕΠΑΝΣ, οι Ρόταροι, και οι αντιπρόσωποι της Εβραϊκής Συναγωγής της Λαρίσης, αγνοώντας την καταδικαστική συνοδική απόφαση.

    Δεν ξεχνούν την κατ’ επανάληψη συμμέτοχή του σε δημόσιες, τουλάχιστον, εκδηλώσεις, όπως αυτή στο Ωδείο της Λαρίσης, όπου συμμετείχε ως κύριος ομιλητής, ανάβοντας και την επτάφωτη λυχνία τους. Έκτοτε ο π. Σεραφείμ τον χαρακτηρίζει «ο επτάφωτος δεσπότης της Λαρίσης». Χωρίς ουδένα ενδοιασμό συμμετείχε σε εκδήλωση εντός της αιθούσης της Συναγωγής μαζί με τον πρωτοσύγκελό του, Ιγνάτιο Μουρτζανό,  και απηύθυνε λόγο.(βλέπετε φωτογραφίες).

   Το προκλητικό του δημοσιεύματος είναι το υβριστικό πνεύμα που αποπνέει για τους Ορθοδόξους Χριστιανούς και τους Αγίους αγωνιστές και ομολογητές της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Καταφέρεται απαξιωτικά εναντίον Μοναχών, Ιεροκηρύκων και του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού ως «διαδότες ειδεχθούς Λιβελογραφίας»... επί λέξει γράφει: ..."Στήν πορεία, ἡ Ἀντισημιτική ἐξαλλοσύνη ἐμφανίζει μιά νέα εἰδεχθῆ λιβελογραφία, τήν Αἱματική Κατηγορία, περί δολοφονίας Χριστιανοπαίδων γιά τήν ἑτοιμασία τῶν Ἀζύμων του Πέσαχ. Μιά κατηγορία μέ πολλά θύματα Ἰουδαίους σέ ὅλη τήν Εὐρώπη. Ἀνάμεσα στούς διαδότες ὑπῆρξαν μοναχοί καί ἱεροκήρυκες, ὅπως ὁ Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός.»

(Θυμηθείτε και  τον Ραββίνο Μαρδοχαίο Φριζή που δηλώνει ευθαρσώς " Εμείς σκοτώσαμε τον Αγιο Κοσμά") βλέπετε ΕΔΩ 

Στο επίμαχο άρθρο χαρακτηρίζουν «λιβελογράφημα και πλαστογράφημα» τα αποκαλυπτικά «Πρωτόκολλα των Σοφών της Σιών» και αποποιούνται ότι είναι Εβραϊκής επινοήσεως. Ωστόσο, αυτά επαληθεύονται.

Γράφει: «Ὅμως, δικαίωμα εἶναι καί ἡ προστασία τῆς κοινωνίας, ἰδιαίτερα τῶν νέων, ἀπό τόν σκοταδισμό καί τό μίσος πού σκορποῦν στίς ψυχές τέτοια λιβελογραφήματα. Παρόμοια περίπτωση εἶναι τό πλαστογράφημα Τά  Πρωτόκολλα  τῶν Σοφῶν τῆς Σιών. Παρά τίς τελεσίδικες ἀποφάσεις Ἀνωτάτων Εὐρωπαϊκῶν Δικαστηρίων»

Στο άρθρο αυτό με μια έμπειρη διεισδυτική  ματιά διαφαίνεται το επιχειρούμενο πλαίσιο της Νέας Παγκόσμιας Τάξης- υγειονομικής δικτατορίας που σχεδιάζει ο Σιωνισμός και τα όργανά του. Στις ημέρες μας το ζούμε κατά κραυγαλέο τρόπο (παγκόσμια κυβέρνηση, εμβόλια, καραντίνες, εγκλεισμοί, κλείσιμο των Εκκλησιών, διώξεις, πρόστιμα, απαγορεύσεις,).

Οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί και Έλληνες δεν ήμασταν ποτέ Αντισημίτες και ρατσιστές ένεκα του υπεροχικού πολιτισμού που κληρονομήσαμε και της Πίστης μας εις τον Ένα Τριαδικό Αληθινό Θεό. Τα λοιπά πονηρά τεχνάσματα εντάσσονται σε λέξεις κλειδιά φορτισμένες με διαλυτικούς και διαιρετικούς χαρακτηρισμούς του κοινωνικού ιστού για να μπορούν να περάσουν δια των συγκρούσεων τις θέσεις τους και να δημιουργούν στοχευμένο νομικό πλαίσιο επιβολής, ενσπείροντας φόβο και ταξικές διακρίσεις "κατάκριση και στιγματισμό", όπως απορρέει από το άρθρο του Ραββίνου και τους υπό της υπογραφής αυτού κρυπτομένους. (θυμηθείτε τους χαρακτηρισμούς: "αρνητές", "ψεκασμένους", "αντιεμβολιαστές", συνωμοσιολόγους, φορείς μολύνσεως, "πας μη αριστερός φασίστας", Πουτινικούς"(οπαδοί του Πούτιν) κ.α.) "Σήμερα στή γλώσσα τῶν ἡμερῶν τῆς πανδημίας τοῦ Covid 19, ὁ Ἀντισημιτισμός, ὁ Ρατσισμός, ἤ Μισαλλοδοξία – ἀντιπροσωπεύουν σοβαρές μολυσματικές ἀρρώστιες. Οἱ αἰτίες εἶναι πολλές, ὅπως καί οἱ εὐθύνες ἀγκαλιάζουν πολλούς φυσικούς καί ἠθικούς αὐτουργούς· ὅλους αὐτούς ὀφείλουμε να κατακρίνουμε καί νά στιγματίσουμε."

Ερωτούμε τον κ. Ιερώνυμο και την συντακτική επιτροπή του περιοδικού. Συμφωνούν με το εν λόγω άρθρο;;  Αν όχι,  γιατί το δημοσίευσαν; Θα ανακαλέσουν; 

       Υπενθυμίζουμε στους συντάκτες του Κ.Ι.Σ. και στο Δεσπότη κ. Ιερωνύμο με την συντακτική  επιτροπή του «Αχιλλίου Πόλις» την καταπίεση που ασκούν και της ληστρικές επιδρομές κατά των Αγίων Τόπων αλλά και τι διαλογίζονται  για τους Χριστιανούς που περιγράφεται στο βιβλίο των Εβραίων  ΤΑΛΜΟΥΔ  και ας πάψουν να κλαυθμυρίζουν.  ΕΔΩ  & ΕΔΩ  (Queue | ΤΟ ΞΕΣΚΕΠΑΣΜΑ ΤΟΥ ΤΑΛΜΟΥΔ - PDFCOFFEE.COM)

    Ας μετανοήσουν δεσπότης,  και οι συντάκτες του άρθρου κ.λ. και ας ξέρουν δια παντός αυτό που οι προφήτες και η δημιουργία  διαλαλούν  ότι 

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ! και συνέτριψε τις δυνάμεις του σκότους.

                                                                   π. Ιωάννης


Φωτογραφίες από την επίσκεψη στη Συναγωγή  και άλλες εκδηλώσεις τους με την συμμετοχή του κ. Ιερωνύμου Λάρισας και του Πρωτοσύγκελου κ. Ιγνατίου Μουρτζανού, που προωθείται για δεσπότης.









ΡΟΤΑΡΥ
ΑΧΕΠΑΝΣ ΕΛΛΑΣ
   


Ραββίνος Ηλία Σαμπετάι: “Αντισημιτισμός. Διακρίσεις Και Διώξεις Κατά Ιουδαίων” 


Άρθρο του Σοφολογιωτάτου Ραββίνου
Ηλία Σαμπετάι.


 

ΕΠΙΜΈΛΕΙΑ  ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

          Σχόλια
Γράφει ο π. Νικόδημος: Για τους αδελφούς Ιερείς μας επιτέλους πότε θα μιλήσουμε;;;.

«Οι ποιμένες..., άνδρες αδόκιμοι αρετής, άπιστοι, ως λύκοι γενήσονται...».

γιος ππόλυτος

    «Οἱ ποιμένες ὡς λύκοι γενήσονται. Οἱ ἱερεῖς τὸ ψεῦδος ἀσπάσονται. Οἱ μοναχοί τὰ τοῦ κόσμου ποθήσουσιν...».

"Δέν προσμετρᾶς  το μεγεθός της ἐκτροπής, ἄν δέν τήν ἀντιπαραβάλης μέ τόν κανόνα. Δέν ἀντιλαμβάνεσαι τήν διοικητική καί ἐκκλησιολογική ἀπόκλιση τῶν ἡμερῶν μας, ἄν δέν ἀντιπαραβάλης τήν σημερινή κατάσταση μέ τόν λόγο καί τήν πράξη τῶν Πατέρων".

ΠΑΤΕΡΙΚΕΣ ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΕΣ ΡΗΣΕΙΣ

Τους Επισκόπους υμών επιτηρείτε, ίνα ώσιν Ορθόδοξοι
και μη διδάσκωσι δόγματα εναντίον της Ορθοδόξου Πίστεως,
μηδέ τοις αιρετικοίς, ή τοις απεσχισμένοις συλλειτουργώσι.
Γεννάδιος ο Σχολάριος
(Πατρ.Νεκταρίου, επιτομή Ιεροκοσμικής Ιστορίας, έκδ. Ι. μονής Σινά, Αθ. 1980, σελ. 231κ).
==========================================
Οἵτινες τὴν ὑγιᾶ ρθόδοξον Πίστιν προσποιούμενοι ὁμολογεῖν, κοινωνεῖν δὲ τοῖς ἑτερόφροσι, τοὺς τοιούτους εἰ καὶ μετὰ παραγγελίαν οὐκ ἀποστῶσιν, μὴ μόνον ἀκοινωνήτους ἔχειν, ἀλλὰ μηδὲ δελφοὺς ὀνομάζειν.
(Μέγας Βασίλειος)

« Αφ’ ότου η ανθρώπινη Δικαιοσύνη καταδίκασε τον Θεάνθρωπο, στο πρόσωπό της εγκολάφθηκε ανεξίτηλο στίγμα, αιώνιο στίγμα»  

«Φανερῶν ἑαυτόν, τοῖς Μαθηταῖς σου Σωτὴρ μετὰ τὴν Ἀνάστασιν…Ὧν ταῖς πρεσβείαις Χριστέ, τὴν ποίμνην σου διαφύλαττε ἐκ λύκων λυμαινομένων αὐτήν…».

«Από τώρα και στο εξής το πρόβλημα θα είναι οι Δεσποτάδες μας. Ποιά πίστη έχουν»!

π. Ιωάννης Ρωμανίδης

Σχόλιο 

Αυγέρη Παναγιώτου

Νομίζω, ότι είναι παράληψης η μη αναφορά της συντακτικής επιτροπής. Ενημερωτικά, διευθυντής της εκδόσεως του περιοδικού «Αχιλλίου Πόλις», είναι ο αδερφός του πρωτοσυγκέλου Ιγνατίου Μουρτζανού, έτερος αστέρας ο  Αιδεσιμολ. Πρωτοπρ. Θεμιστοκλής Μουρτζανός,

Σάββας Ηλ.

Η αθλιότης, της αθλιότητος, Ω, ΑΘΛΙΟΤΗΣ!!! Ω, της προδοσιας και του λυκοποιμένος προδοτου!!! (Για να θυμηθούμε και τα τροπάρια της Μ. Εβδομάδος, τα αναφερόμενα εις τον Μέγα προδότην τον Ιούδα...)

Πρωτ. Θεμιστοκλής Μουρτζανός: “H γλώσσα της Εκκλησίας”

=======================================

Το  επίμαχο κείμενο του Ραββίνου που δημοσίευσε η Μητρόπολη  
στο περιοδικό της  είναι το παρακάτω :
ap6_sampetai.pdf (imlarisis.gr)

HΛΙΑ ΣΑΜΠΕΤΑΪ

ΡΑΒΒΙΝΟΣ

ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΙΣΜΟΣ.

 ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΩΞΕΙΣ ΚΑΤΑ ΙΟΥΔΑΙΩΝ

 

Στίς σύγχρονες κοινωνίες εἴμαστε μάρτυρες γιά πολλές μορφές Βίας καί Ρατσισμοῦ. Ὁ Ἀντισημιτισμός, ὅμως, ἀποτελεῖ τήν κατεξοχήν μορφή μισαλλοδοξίας καί κακομεταχείρισης ἀνθρώπου ἀπό ἄνθρωπο. Λειτουργεῖ ἐπί πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα καί σέ ὅλη σχεδόν τήν οἰκουμένη.

Ὁ ὅρος Ἀντισημιτισμός ἐπινοήθηκε τέλη 19ου αἰῶνα στή Γερμανία. Ὡς φαινόμενο, ὅμως, διακρίσεων καί διώξεων κατά Ἰουδαίων εἶναι πολύ ἀρχαιότερο. Οἱ Ἰουδαῖοι ξεκινᾶμε πάντοτε μιά ἀνάλυση ἀπό τήν Βίβλο. Στό βιβλίο Γένεσις διαβάζουμε γιά διακρίσεις καί διώξεις Ἑβραίων. Πρώτη φορά αὐτό τό ἐπί- θετο ἀναφέρεται ὅταν ὁ Λώτ αἰχμαλωτίσθηκε, καί ἐνημερώθηκε ὁ Ἀβραάμ (14:13): «ἦρθε ἀγγελιοφόρος καί ἀνάγγειλε αὐτό στόν Ἀβραάμ τόν Ἑβραῖο». Ἑβραῖος δηλώνει ὅτι ὁ Ἀβραάμ ἦταν ἀπόγονος τοῦ Ἔβερ· καί ὅτι ἦρθε «μεέβερ ἀνάαρ – ἀπό τήν ἀπέναντι ὄχθη τοῦ ποταμοῦ» Εὐφράτη, ἀπό τήν Μεσο- ποταμία.

Τό ἐπίθετο Ἑβραῖος ξεχωρίζει ἐπίσης τόν Ἀβραάμ γιά τό πιστεύω του. Ὁ Ἀβραάμ ὁ Μονοθεϊστής πορεύθηκε ἀπέναντι ἀπό τους πολυθεϊστές καί τούς εἰδωλολάτρες. Τήν ἀνεξάρτητη πορεία του διδάσκει τό Μιδρᾶς, ξεκίνησε στό πατρικό του σπίτι σπάζοντας καί συντρίβοντας εἴδωλα πού ὑπῆρχαν ἐκεῖ.

Πέντε αἰῶνες ἀργότερα, ὁ Ἰησοῦς τοῦ Ναυῆ (24:2-14) θύμισε στούς Ἰσραηλίτες τήν καταγωγή τους:

Πέρα ἀπό τόν ποταμό Εὐφράτη κατοικοῦσαν οἱ πρόγονοί σας… καί λάτρευαν ἄλλους θεούς. Καί τώρα νά σέβεστε τόν Κύριο καί νά λατρεύετε Αὐτόν μέ εἰλικρίνεια καί ἀφοσίωση, καί πετάξτε τίς θεότητες πού λάτρεψαν οἱ πρόγο- νοί σας πέρα ἀπό τόν ποταμό καί στήν Αἴγυπτο, καί λατρέψτε τόν Κύριο.

Στή Γένεση διαβάζουμε πάλι γιά τήν μετακίνηση τοῦ Ἰσαάκ ἀπό τή Χαναάν στή Φιλισταία, ἐξαιτίας λιμοῦ. Ἡ ἐπιτυχία τῶν ἀνθρώπων τοῦ Πατριάρχη στίς γεωργικές ἐργασίες τους προκάλεσε τόν φθόνο τῶν γηγενῶν κατοίκων, πού εἶπαν: «Φύγε ἀπό κοντά μας γιατί ἔγινες πολύ δυνατός» (26:16).

Ἦταν ξέσπασμα λαϊκῆς ὀργῆς καί κακεντρέχειας.

Στήν Ἔξοδο διαβάζουμε γιά τόν Ἰακώβ καί τά παιδιά του πού ἐγκαταστά- θηκαν στήν Αἴγυπτο, μετά ἀπό πρόσκληση τοῦ Φαραώ. Οἱ Ἰσραηλίτες πολλαπλασιάσθηκαν ἐκεῖ καί προόδευσαν. Ὅταν στόν θρόνο ἀνέβηκε νέος Φαραώ, μέ μιά πιό ἐθνικιστική πολιτική, ἀπηύθυνε στούς Αἰγυπτίους ἕνα ἄκρως συκοφαντικό διάγγελμα (1:9-17): Βλέπετε οἱ Ἰσραηλίτες ἔγιναν λαός πολυαριθμότερος καί ἰσχυρότερος ἀπό ἐμᾶς. Πρέπει νά σοφιστοῦμε τρόπο νά μήν πολλαπλασιάζονται συνεχῶς… καί εἶπε στίς μαῖες· ὅταν ξεγεννᾶτε ἑβραῖες… ἄν εἶναι ἀγόρι νά τό θανατώνετε, κι ἄν εἶναι κορίτσι νά τ’ ἀφήνετε νά ζήσει.

Οἱ ὑπερβολές τοῦ Φαραώ ὅτι οἱ Ἰσραηλίτες ἦσαν πολυαριθμότεροι καί ἰσχυ- ρότεροι ἀπό τούς Αἰγυπτίους, ἐπιβεβαιώνουν τήν συκοφαντία του. Ὁ παραλογισμός του μαρτυράει φθόνο καί ἀγνωμοσύνη γιά τούς σκληρά ἐργαζόμενους Ἰσραηλίτες. Τούς ἔβλεπε παντοῦ· νόμιζε ὅτι κατέκτησαν τή χώρα. Καλλιεργεῖ τόν φόβο τῶν γηγενῶν γιά τούς ξένους πάροικους. Τό μόνο παρήγορο σ’ ὅλη αὐτή τήν ἱστορία εἶναι ἡ διαπίστωση ὅτι ἡ ὑποδούλωση τῶν Ἰσραηλιτῶν στήν Αἴγυπτο δέν ξεκίνησε ἀπό τόν λαό ἀλλά ὑποκινήθηκε καί σχεδιάστηκε ἀπό τόν Φαραώ.

Στό βιβλίο τῆς Ἐσθήρ τήν ἐποχή τοῦ Ἀρταξέρξη, διαβάζουμε ὅτι ὁ ἀντιβασιλιάς Ἀμάν ἦταν ὀργισμένος κατά τοῦ αὐλικοῦ Μορδοχαίου, ἐπειδή δέν προ- σκυνοῦσε μπροστά του. Διέβαλε αὐτόν καί ὅλους τους Ἰουδαίους στόν Βασι- λιά, ζητῶντας τήν ἐξόντωσή τους:

Ὑπάρχει στό βασίλειό σου ἕνας λαός διασκορπισμένος ἀνάμεσα σ’ ὅλα τά ἄλλα ἔθνη, σ’ ὅλες τίς ἐπαρχίες. Τά ἔθιμά τους διαφέρουν ἀπ’ αὐτά τῶν ἄλλων λαῶν καί ἐπιπλέον δέν ὑπακοῦν στούς νόμους σου. Δέ θά πρέπει, λοιπόν, βασιλιά, νά τούς ἀνεχθεῖς. Ἄν τό ἐγκρίνεις, ἄς ἀποφασιστεῖ ἐγγράφως νά ἐξολοθρευτεῖ ὁ λαός. Κι ἐγώ ἐγγυῶμαι ὅτι θά καταβάλω δέκα ἀσημένια τάλαντα στό βασιλικό θησαυροφυλάκιο (3,8-9).

Κι ἐγώ θά καταβάλω δέκα ἀσημένια τάλαντα στό βασιλικό θησαυροφυλάκιο – ἡ ἱστορία τοῦ Ἀντισημιτισμοῦ καταγράφει ἀμέτρητες ἀπόπειρες ἐπηρε- ασμοῦ τῆς ἐξουσίας, μέ δέλεαρ τήν ἐνίσχυση τοῦ κρατικοῦ ταμείου!

Τήν ἀρχή τοῦ Ἀντισημιτισμοῦ, γράφει ὁ Μητροπολίτης Μεθόδιος Φούγιας, βλέπουμε τόν 2ο αἰῶνα π.κ.π. στά βίαια ἐπεισόδια στήν Ἑλληνιστική Ἀλεξάνδρεια, ἐναντίον τῆς ἀνθηρῆς Ἰουδαϊκῆς κοινότητας. Ἐκτός ἀπό ἐμπορικές καί κοινωνικές διαφορές, ἡ ἐχθρική στάση τοῦ Ἑλληνο-Ρωμαϊκοῦ κόσμου πρός τούς Ἰουδαίους ὀφειλόταν στή δυσκολία τῆς πολυθεϊστικῆς κοινωνίας νά ἀποδεχθεῖ στούς κόλπους της μιά Μονοθεϊστική κοινότητα.

Στήν Ἰουδαία, ὁ Ἀντίοχος Δ΄ ὁ Ἐπιφανής ἀποπειράθηκε νά καταργήσει τήν Ἰουδαϊκή θρησκεία. Αὐτό προκάλεσε τόν ξεσηκωμό τῶν Μακκαβαίων. Ἦταν ἡ πρώτη ἐξέγερση στά χρονικά της Ἀνθρωπότητας γιά τήν προάσπιση τῆς πίστης καί τῶν πατρογονικῶν παραδόσεων. Τήν μνήμη τῶν Μακκαβαίων, σημειώνει ὁ Παναγιώτης Μπρατσιώτης, τιμᾶ ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία στό πρόσωπο τῶν Ἑπτά Παίδων (Β´ Μακ. 7,1-17) κάθε 1η Αὐγούστου.

Ἡ ἀνεξαρτητοποίηση τοῦ Χριστιανισμοῦ ἀπό τήν Ἰουδαϊκή κοιτίδα, 2ο αἰῶνα κ.π., ἐπέτεινε τίς ἐντάσεις ἀνάμεσα στίς δύο θρησκευτικές κοινότητες. Ἡ διαμάχη Ἰουδαίων καί Χριστιανῶν ἐπικεντρώθηκε στήν ἑρμηνεία τῆς Βίβλου· κάθε πλευρά διεκδίκησε τό ἱερό αὐτό κείμενο ὡς δικό της. Ἡ μέν Χριστιανική κοινότητα, γράφει ὁ Ἀγγλικανός Θεολόγος Τζέϊμς Πάρκες, διαβάζει στή Βίβλο Χριστολογικές ἑρμηνεῖες, ἡ δέ Ἰουδαϊκή κοινότητα ἀγωνίζεται γιά  τήν  διαφύλαξη τῆς πατροπαράδοτης Βίβλου.

Γιά τήν κατανόηση τοῦ Ἀντισημιτισμοῦ δέν ἀρκεῖ ἡ ψυχολογία καί ἡ κοινωνιολογία, ἀπαιτεῖται, πρωτίστως, ἡ θεολογική προσέγγιση καί ἀνάλυση.

Ἡ καθιέρωση τοῦ Χριστιανισμοῦ, 4ο αἰῶνα κ.π., ὡς θρησκεία τῆς Ρωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας καί μετέπειτα τοῦ Βυζαντίου, ἐπιδείνωσε τήν πολεμική κατά τῶν Ἰουδαίων. Ἀπό τόν 5ο αἰῶνα οἱ Ἰουδαῖοι κατηγοροῦνται ὡς «θεοκτόνοι». Κατηγορία ἱστορικά ἀβάσιμη καί ἀτεκμηρίωτη· πού ὅμως, γράφει ὁ Γιῶργος Παμπούκης, μετέτρεψε πολλούς κατήγορους-Χριστιανούς σέ Ἑβραιοκτόνους!

Τά ἀντι-Ἰουδαϊκά μέτρα πολλαπλασιάζονται μέ τίς Σταυροφορίες, τά πογκρόμ ἐναντίον ἀναρίθμητων Ἰουδαϊκῶν κοινοτήτων, τήν ἐγκαθίδρυση τῆς Ἱερᾶς Ἐξετάσεως στήν Ἰβηρική Χερσόνησο. Ὅλα αὐτά σηματοδοτοῦν τήν ἐπέλαση ἑνός μακρόχρονου, σκοτεινοῦ καί ἀπάνθρωπου ἀντι-Ἰουδαϊκοῦ Μεσαίωνα. Στήν πορεία, ἡ Ἀντισημιτική ἐξαλλοσύνη ἐμφανίζει μιά νέα εἰδεχθῆ λιβελογραφία, τήν Αἱματική Κατηγορία, περί δολοφονίας Χριστιανοπαίδων γιά τήν ἑτοιμασία τῶν Ἀζύμων του Πέσαχ. Μιά κατηγορία μέ πολλά θύματα Ἰουδαίους σέ ὅλη τήν Εὐρώπη. Ἀνάμεσα στούς διαδότες ὑπῆρξαν μοναχοί καί ἱεροκήρυκες, ὅπως ὁ Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός. Στήν Ἑλλάδα θῦμα τῆς τελευταίας καταγεγραμμένης Αἱματικῆς Κατηγορίας ἦταν ἡ νεαρή ἑβραία Ρουμπίνα Σάρδα στήν Κέρκυρα τό 1891. Ὀφείλουμε νά θυμόμαστε τήν ἔντιμη καί θαρραλέα στάση τοῦ Μητροπολίτη Ζακύνθου  Διονυσίου Λάτα, στά μέσα του 19ου αἰῶνα, ἀπέναντι στίς ἀπάνθρωπες κατηγορίες φθόνου καί ἀμάθειας. Ἀπό τίς στῆλες τοῦ περιοδικοῦ Σιών, πού ὁ ἴδιος διηύθυνε, κατέκρινε ὅσους διαδίδουν τέτοιους μύθους.

 «Αἱματικοί  λίβελοι»,  ἔγραφε,  «ἐκτοξεύθηκαν  πρῶτα  κατά  Χριστιανῶν  ἀπό Ρωμαίους    εἰδωλολάτρες    αὐτοκράτορες»!

Ἡ Σύνοδος τοῦ Λατερανοῦ τό 1215 κατέστησε ὑποχρεωτικό τό καρφίτσωμα εἰδικοῦ ἐμβλήματος στό πανωφόρι τῶν Ἰουδαίων. Αὐτός ὁ νόμος ἀποτέλεσε τόν πρόδρομο γιά τό Κίτρινο Ἑξάλφα στά ροῦχα τῶν Ἰουδαίων, πού ἐπέβαλαν οἱ Ναζί σύμφωνα μέ τούς Νόμους τῆς Νυρεμβέργης.

Ὁ Γαλλοεβραῖος ἱστορικός καί ἐπιθεωρητής ἐκπαίδευσης Ζύλ Ἰζάκ (1917- 1962), ἀφιερώθηκε τά τελευταῖα εἴκοσι χρόνια τῆς ζωῆς του στή μελέτη τοῦ θρησκευτικοῦ Ἀντισημιτισμοῦ. Τό τελευταῖο μικρό ἀλλά περιεκτικό βιβλίο του Ἡ Διδασκαλία τῆς Περιφρόνησης, ξεκινάει μέ τόν στίχο ἀπό τό Κατά Ἰωάννη Εὐαγγέλιο, (14,2) πού λέει:

Στό σπίτι τοῦ πατέρα μου, ὑπάρχουν πολλά διαμερίσματα.

«Φοβοῦμαι», παρατηρεῖ ὁ Ζύλ Ἰζάκ, «ὅτι ὑπάρχουν πολλά περισσότερα διαμερίσματα στό σπίτι τοῦ Σατανᾶ, γιά νά στεγάσουν τά χίλια εἴδη Ἀντισημιτισμοῦ, ὅπου το πιό βίαιο εἶδος εἶναι ἀσφαλῶς ὁ Χιτλερικός Ἀντισημιτισμός».

Στίς 4 Ὀκτωβρίου 1965, κατά τήν Β΄ Σύνοδο τοῦ Βατικανοῦ, δημοσιοποιήθηκε ἡ Nostra Aetate, ἡ Διακήρυξη τῆς Καθολικῆς Ἐκκλησίας γιά τίς σχέσεις της μέ τόν Ἰουδαϊσμό καί τήν ἀποκατάσταση τοῦ Ἰουδαϊκοῦ Λαοῦ ἀπό τό στίγμα τῆς «θεοκτονίας». Σηματοδοτεῖ ἐπίσης τό τέλος ἑνός Δισχιλιετοῦς Χριστιανικοῦ Ἀντισημιτισμοῦ. Ὅσο ἡ Διακήρυξη ἐφαρμόζεται σωστά, ἀποτελεῖ πηγή εὐλογίας ὄχι μόνον γιά τούς Ἰουδαίους ἀλλά γιά ὁλόκληρη τήν ἀνθρωπότητα. Διώκτης καί Διωκόμενος πορεύονται ἐφεξῆς μαζί γιά τήν προαγωγή πανανθρώπινων ἰδανικῶν.

Ἐπιτρέψτε μου νά ἐκφράσω ἐδῶ τήν εὐχή γιά ἀντίστοιχη διακήρυξη ἀπό τήν Ὀρθόδοξη Χριστιανική Ἐκκλησία.

Ὁ Ἰουδαϊκός Μεσαίωνας διήρκησε ὥς τό χάραμα τοῦ Διαφωτισμοῦ καί τό γκρέμισμα ἀπό τά τείχη στά Γκέττο. Ἡ θέση τῶν Ἰουδαίων, ὅμως, δέν ὀμαλο- ποιήθηκε. Τόν 18ο καί 19ο αἰῶνα εἴδαμε τήν ἐμφάνιση ἑνός Νέου Ἀντισημιτισμοῦ, τοῦ ἐπονομαζόμενου «ἐπιστημονικοῦ». Σέ πανεπιστημιακά ἀμφιθέατρα καί ἐργαστήρια, ἀκούγονταν λόγοι γιά τήν ὑπεροχή τῆς Ἄριας Φυλῆς καί τούς Ὑπανθρώπους Ἰουδαίους. Τίς συνέπειες αὐτοῦ τοῦ παραλογισμοῦ ἔζησε ἡ Ἀνθρωπότητα στά μέσα του 20οῦ αἰῶνα, μέ Στρατόπεδα Συγκεντρώσεως, Θαλάμους Ἀερίων, Κρεματόρια.

Σήμερα καλούμαστε νά ὁρίσουμε ἕναν δρόμο πού θά πορευθοῦμε ὅλες οἱ διαφορετικές θρησκευτικές καί πολιτισμικές παραδόσεις. Πρέπει νά μάθουμε

νά σεβόμαστε κάθε διαφορετικό πιστεύω. Νά ὁμονοοῦμε στήν τήρηση τῶν νόμων τοῦ κράτους, καί νά μή γινόμαστε νομοθέτες τοῦ ἑαυτοῦ μας. Νά συμβάλουμε στήν ἑδραίωση ἰσονομίας καί ἰσοπολιτείας γιά ὅλους τούς ἀνθρώπους. Νά θυμόμαστε τά λόγια στό Δευτερονόμιον (16,20), πού ἀφοροῦν κάθε Μονοθεϊστή:

Τό δίκαιο, τό δίκαιο μόνο θά ἐπιδιώκετε, ὥστε νά ζήσετε καί νά εὐημερήσετε. Στή Βίβλο ἡ δικαιοσύνη ἀγκαλιάζει τόν ὁμοεθνῆ, ἀλλά καί τόν ἀλλοεθνῆ· προστατεύει τόν γηγενῆ, ὅπως καί τόν πάροικο. Στό βιβλίο Ἀριθμοί (15,14-16) διαβάζουμε:

Ἄν ξένος μείνει μαζί σας… ἕνας νόμος θά ἰσχύει γιά πάντα γιά ἐσᾶς καί τόν ξένο… Ἕνας νόμος καί μιά ἐντολή θά ἰσχύει γιά ἐσᾶς καί γιά τούς ξένους πού μένουν μαζί σας.

Δίκαιο στή Βίβλο σημαίνει νά μή χρησιμοποιοῦμε ἄδικα μέσα· νά σεβόμαστε κάθε πολιτισμική παράδοση. Ὁ Προτεστάντης Θεολόγος Γιόχαν Χέρντερ ἔγραψε: «τίποτε δέν εἶναι πιό βάρβαρο ἀπό τό νά περιφρονεῖ ἤ νά ποδοπατεῖ κανείς  μιά  πολιτιστική  κληρονομιά»!

Δίκαιο στή Βίβλο σημαίνει νά χρησιμοποιοῦμε τόν γραπτό καί τόν προφο- ρικό λόγο μέ προσοχή· ὄχι μόνο γιά τήν ἀκριβῆ διατύπωση τῶν σκέψεων, ἀλλά καί μέ σεβασμό πρός τά αἰσθήματα κάθε συνανθρώπου. Ἡ γλῶσσα εἶναι ἕνα μικρό ἀλλά πανίσχυρο ἐργαλεῖο· προάγει τό καλό καί τό ἠθικό, ἀλλά καλλιερ- γεῖ ἐξίσου τό κακό.

Πρίν ὁ Ἀντισημιτισμός ἐκδηλωθεῖ ὡς φυσική βία, ἐμφανίζεται καί δρᾶ ὡς λεκτική ἀπειλή καί ὡς ἔντυπη τρομοκρατία. Πρῶτα ἐκδόθηκε τό βιβλίο τοῦ Χίτλερ Ὁ Ἀγών μου, καί ἔπειτα στρώθηκε ὁ δρόμος πρός τό Ἄουσβιτς. Τό σατανικό αὐτό λιβελογράφημα ἐξακολουθεῖ καί κυκλοφορεῖ. Ἡ ἐλευθερία τῆς ἔκφρασης καί ἡ διακίνηση ἰδεῶν, θά εἰπωθεῖ, εἶναι δικαίωμα· θά πρόσθετα ὅτι εἶναι ἱερό δικαίωμα. Ὅμως, δικαίωμα εἶναι καί ἡ προστασία τῆς κοινωνίας, ἰδιαίτερα τῶν νέων, ἀπό τόν σκοταδισμό καί τό μίσος πού σκορποῦν στίς ψυχές τέτοια λιβελογραφήματα.

Παρόμοια περίπτωση εἶναι τό πλαστογράφημα Τά  Πρωτόκολλα  τῶν Σοφῶν τῆς Σιών. Παρά τίς τελεσίδικες ἀποφάσεις Ἀνωτάτων Εὐρωπαϊκῶν Δικαστηρίων, ἐξακολουθεῖ καί κατέχει περίοπτη θέση στούς πάγκους σέ κάθε λαϊκό πανηγύρι. Οἱ ἀρχές τῆς Πολιτείας ὀφείλουν νά ἐνημερώνουν γιά τό περιεχόμενο τέτοιων ἐκδόσεων καί γιά τό ποιόν τῶν συγγραφέων.

Στήν Καινή Διαθήκη, Ἐπιστολή Ἰακώβου (3ο κεφ.), διαβάζουμε ἕνα ὡραῖο κείμενο γιά τήν ἀχαλίνωτη γλῶσσα:

Ἀδελφοί μου, μήν κάνετε ὅλοι σας τό δάσκαλο… ὅλοι μας κάνουμε σφάλματα. Ἡ γλῶσσα εἶναι ἕνα μικρό μέλος, μπορεῖ καί καυχᾶται ὅμως γιά μεγάλα πράγματα. Εἶναι… σάν τή φωτιά. Ἕνας ὁλόκληρος κόσμος ἀδικίας… Μ’ αὐτήν εὐλογοῦμε τό Θεό… καί μ’ αὐτή καταριόμαστε τούς ἀνθρώπους πού πλάστη- καν καθ’ ὁμοίωση τοῦ Θεοῦ.

Πῶς λοιπόν στίς σύγχρονες κοινωνίες θά ζήσουμε ἁρμονικά; Μιά ἀπάντηση διαβάζουμε στό βιβλίο τοῦ προφήτη Μιχαία (4,5):

Ἀλλά ὅλοι οἱ λαοί θά πορεύονται καθένας μέ τό ὄνομα τοῦ θεοῦ του· καί ἐμεῖς οἱ Ἰουδαῖοι θά πορευόμαστε μέ τ’ ὄνομα Κυρίου τοῦ Θεοῦ μας, αἰώνια, παντοτινά.

Οἱ Ἰουδαῖοι, λέει ὁ Μιχαίας, θά πορεύονται μέ ὁδηγό τήν θρησκευτική τους διδασκαλία· καί οἱ ἄλλοι λαοί θά ἀκολουθοῦν τήν δική τους κληρονομιά.

Στήν Ἰουδαϊκή Γραμματεία γίνεται λόγος γιά Ἑπτά Νωαχικές Ἐντολές1 πού, κατά τόν Φίλωνα, συνιστοῦν ἕναν «φυσικό νόμο», δεσμευτικό γιά κάθε ἀπόγο- νο τοῦ Νῶε. Ὅσοι τηροῦν αὐτές τίς ἐντολές, ἀνεξάρτητα ποιά θρησκευτική δοξασία ἀκολουθοῦν, ἀναγνωρίζονται ὡς δίκαιοι – ἀνήκουν στούς Δικαίους τῶν Ἐθνῶν. Οἱ Νομοδιδάσκαλοι τοῦ Ταλμούδ εἶναι, ἴσως, οἱ μόνοι θρησκευτικοί κατηχητές πού ποτέ δέν εἶπαν, «ἔξω ἀπό τήν Συναγωγή δέν ὑπάρχει σωτηρία»! Ἀντίθετα, ὑποστήριζαν πάντοτε πώς κάθε ἔντιμος καί καλός ἄνθρωπος συμμετέχει στίς Θεϊκές εὐλογίες. Ἡ σωτηρία καί ἡ ἀμοιβή κάθε ἀνθρώπου δέν κρί- νονται ἀπό τήν καταγωγή ἤ τό δόγμα, ἀλλά ἀπό τήν συμπεριφορά καί τά ἔργα του. Ὁ Ἰεζεκιήλ (18,4) μίλησε ἀπερίφραστα περί ἀτομικῆς εὐθύνης:

Ὁ ἄνθρωπος πού ἁμαρτάνει, αὐτός μόνον πεθαίνει.

Ὁ Θεός λαμβάνει ὑπόψη μόνον πράξεις, συμπεριφορές, κι ὄχι τήν θρησκευ- τική ταυτότητα ἑνός ἀτόμου.

Μετά τόν Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο ὁ τίτλος Δίκαιοι τῶν Ἐθνῶν ἀποδίδεται ἀπό τό ἵδρυμα Γιάντ Βασέμ τῆς Ἱερουσαλήμ, σέ μή-Ἑβραίους πού ἔσωσαν Ἑβραίους ἀπό τούς Ναζί. Ἡ σκέψη μας αὐτή τή στιγμή στρέφεται μέ εὐγνωμοσύνη: στόν Ἀρχιεπίσκοπο Δαμασκηνό, τήν Πριγκίπισσα Ἀλίκη, τούς Μητρο- πολίτες Δημητριάδος Ἰωακείμ, Χαλκίδος Γρηγόριο, Ζακύνθου Χρυσόστομο, τόν Δήμαρχο Ζακύνθου Λουκᾶ Καρρέρ, τόν Ἀρχηγό τῆς Ἀστυνομίας Ἄγγελο Ἔβερτ, τίς Ἀντιστασιακές Ὀργανώσεις καί δεκάδες Ἕλληνες ἥρωες πού ἔσωσαν Ἑβραίους πού διώκονταν. Ἡ μνήμη καί ἡ προσφορά τους ποτέ δέν θά ξεχασθεῖ· θά εἶναι γιά ὅλους τούς Ἰουδαίους αἰώνιος φάρος τιμῆς καί διδαχῆς. Σήμερα στή γλώσσα τῶν ἡμερῶν τῆς πανδημίας τοῦ Covid 19, ὁ Ἀντισημιτισμός, ὁ Ρατσισμός, ἤ Μισαλλοδοξία – ἀντιπροσωπεύουν σοβαρές μολυσματικές ἀρρώστιες. Οἱ αἰτίες εἶναι πολλές, ὅπως καί οἱ εὐθύνες ἀγκαλιάζουν πολλούς φυσικούς καί ἠθικούς αὐτουργούς· ὅλους αὐτούς ὀφείλουμε νά κατακρίνουμε καί νά στιγματίσουμε.

Μετά τό μοναδικό στά χρονικά ἔγκλημα τῆς Σοᾶ, μέ Ἕξι Ἑκατομμύρια Ἰουδαίους νεκρούς· μετά τήν ἀπόπειρα ἀφανισμοῦ τοῦ Ἰουδαϊκοῦ Λαοῦ καί τῆς Θρησκείας του· μετά τήν μεγάλη παγκόσμια κατακραυγή, εἴχαμε πιστέψει ὅτι ἡ ἀνθρωπότητα ἀπαλλάχτηκε ἀπό τό ἄγος τοῦ Ἀντισημιτισμοῦ.

Ἡ εἰδυλλιακή εἰκόνα τῶν πρώτων μεταπολεμικῶν δεκαετιῶν, γρήγορα ξεθώριασε. Ἐμφανίσθηκαν πάλι κήρυκες ἑνός Νέου Ἀντισημιτισμοῦ. Στόχος τους σήμερα εἶναι ὁ Σιωνισμός καί τό Κράτος τοῦ Ἰσραήλ. Ἡ ἔνταση κριτικῆς πού ἀσκεῖται ἀπέναντι στό Ἰσραήλ, δέν ἀσκεῖται γιά κανένα ἄλλο κράτος. Ἕνα παράδειγμα: ἡ Ἐπιτροπή Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων τοῦ Ο.Η.Ε., ἔχει μετατραπεῖ σέ ἐργαστήριο παραγωγῆς Ἀντισημιτικῶν καί ἀντί-Ἰσραηλινῶν ψηφισμάτων, καί ἡ διεθνής κοινότητα παρακολουθεῖ, ἀκριβῶς ὅπως τήν δεκαετία τοῦ 1930.

Ἐάν θέλουμε νά παλέψουμε γιά τήν ἐπίλυση δια-θρησκευτικῶν καί διά- πολιτιστικῶν ἀντιπαραθέσεων, ὀφείλουμε νά κοιτᾶμε κατάματα τά γεγονότα. Νά ὁδηγήσουμε στό περιθώριο τούς καλλιεργητές κάθε μισαλλοδοξίας, αὐτούς πού ἐμπορεύονται τήν δυστυχία καί τήν ἄγνοια. Ὅλοι οἱ πολιτισμένοι ἄνθρω- ποι χάρηκαν καί χειροκρότησαν τήν ἀπόφαση τοῦ Ἀμερικανοῦ Προέδρου Μπάϊντεν γιά τήν ἀναγνώριση τῆς Γενοκτονίας τῶν Ἀρμενίων. Γιά ἄλλες γενο- κτονίες, ὅμως, πότε θά ὑπάρξει ἀντίδραση; Σήμερα Θιβετιανοί πιστοί του Δαλάι Λάμα διώκονται, καί Οὐϊγοῦροι Μουσουλμάνοι φυλακίζονται σέ στρατόπεδα στήν Κίνα γιά νά κατηχηθοῦν. Φανατικοί Ἰσλαμιστές σφαγιάζουν Κούρδους Για- ζίντις στό Βόρειο Ἰράκ καί τή Συρία. Στή Νιγηρία, στό Μάλι Χριστιανικές κοι- νότητες ἐξοντώνονται ἀπό τρομοκράτες τῆς Μπόκα Χαράμ. Γιά ὅλα αὐτά πότε θά ὑπάρξει ἀντίδραση;

Μιά παλιά Χασσιδική ἱστορία μιλάει γιά δύο φίλους φοιτητές. Λέει ὁ ἕνας:

«Φίλε μου, σ’ ἀγαπῶ». Ὁ ἄλλος τόν ρωτᾶ: «Πές μου σέ παρακαλῶ, τί εἶναι αὐτό πού μέ ἐνοχλεῖ;». Ὁ πρῶτος μέ ἀπορία λέει: «Πῶς εἶναι δυνατόν νά ξέρω τί σέ ἐνοχλεῖ;». Καί ὁ ἄλλος ἀπαντᾶ: «Ἄν δέν γνωρίζεις τί μέ ἐνοχλεῖ, πῶς ἰσχυρίζεσαι ὅτι μ’ ἀγαπᾶς;». Τό δίδαγμα τῆς ἱστορίας εἶναι ὅτι πρέπει νά ἐνδιαφερόμαστε γιά τά προβλήματα τῶν συνανθρώπων μας· νά βοηθοῦμε γιά τήν ἐπίλυσή τους. Ἔτσι θά γκρεμίσουμε τήν παραπληροφόρηση, τίς συκοφαντίες, τόν φθόνο.

Οἱ δημαγωγοί σήμερα φοροῦν ἄλλοτε ἀκροδεξιό κι ἄλλοτε ἕνα πολύχρωμο ἀριστερό καπέλο. Ὅλοι τους ἐμπορεύονται νοσηρές ἀντιλήψεις. Ὅταν αὐτές ξεθωριάζουν, ἐπινοοῦν νέους ἀποδιοπομπαίους τράγους.

Ὁ Ἀντισημιτισμός εἶναι ἡ πιό ὕπουλη ἀρρώστια καί βρίσκεται παντοῦ σε ἔξαρση. Ὁ Ζάν Πώλ Σάρτρ τον ἀποκάλεσε ἕνα διεστραμμένο πάθος. Ἄν ὁ Ἑβραῖος δέν ὑπῆρχε, ὁ ἀντισημίτης θά τόν ἐπινοοῦσε.

Ὅταν μιλᾶμε γιά ἀτομικές εὐθύνες καί ὑποχρεώσεις ἀξίζει νά θυμηθοῦμε τό ρητό του Ταλμουδιστή Ἰλλέλ, πού εἰπώθηκε πρίν δύο χιλιάδες περίπου χρόνια. Εἶπε:

Ἄν ἐγώ δέν εἶμαι γιά τόν ἑαυτό μου τότε, ποιός θά εἶναι γιά μένα; Κι ἄν ἐγώ εἶμαι μόνο γιά τόν ἑαυτό μου – τότε τί εἶμαι;

Κι ἄν ὄχι τώρα  τότε πότε;

Ἄν ἐγώ δέν εἶμαι γιά τόν ἑαυτό μου, τότε, ποιός θά εἶναι για μένα: Δηλαδή, σχολιάζει ὁ Μωυσῆς Μαϊμονίδης, ἄν ἐγώ δέν ἀγωνιστῶ νά ἐξυψώσω τόν ἑαυτό μου πρός ἀνώτερες πνευματικές σφαῖρες, τότε, ποιός θά τό κάνει γιά μένα; Ἡ ἀρετή, ἡ πνευματική ἀναζήτηση εἶναι ὄχημα αὐστηρά ἀτομικό· ἄν ἕνας ἄνθρωπος δέν δαμάσει τόν πειρασμό, ἄν δέν ὑπερπηδήσει ἐμπόδια, τότε, ποιός θά τό κάνει;

Κι ἄν ἐγώ εἶμαι μόνο γιά τόν ἑαυτό μου, τότε τί εἶμαι: Ἡ ἀλληλεγγύη πρός κάθε συνάνθρωπο εἶναι σημάδι πολιτισμοῦ καί ἀνθρωπιᾶς. Μόνον ὁ Κάϊν μπο- ρεῖ καί ἀναφωνεῖ: Γιατί, μήπως φύλακας τοῦ ἀδελφοῦ μου εἶμαι ἐγώ; (Γέν. 4,9).

Ἄν ὄχι τώρα, πότε; Ἡ ὥρα τοῦ καθήκοντος εἶναι τώρα, αὐτή ἤ στιγμή· ἄν περάσει, χάνεται ἀνεπίστρεπτα.

Ὁ Ἰλλέλ, ἦταν ἄνθρωπος πρᾶος, ταπεινός, ὑπομονετικός. Δέν ἀγαποῦσε ἁπλῶς τήν εἰρήνη, ἀλλά ἐπεδίωκε τήν ἐγκαθίδρυσή της στήν κοινωνία. Ἐπιζητοῦσε τήν εἰρήνη μέ ὅλους τούς ἀνθρώπους, καί ἐργάσθηκε ἀκαταπόνητα νά φέρει τά ἀδέλφια του κοντά στή Διδασκαλία τῆς Τορά. Χαρακτηριστική εἶναι ἡ στάση του ἀπέναντι στήν ἐριστική συμπεριφορά ὑποψήφιου προσήλυτου, πού ζήτησε νά διδαχθεῖ ὅλη τήν Τορά ὅσο θά στέκονταν στό ἕνα πόδι, δηλαδή σέ πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Ὁ Ἰλλέλ δέν θύμωσε, ἀλλά τοῦ εἶπε:

«Ὅ,τι εἶναι σέ σένα μισητό, μήν τό κάνεις στόν συνάνθρωπό σου – αὐτή εἶναι ὅλη ἡ Τορά· πήγαινε τώρα νά μελετήσεις τίς λεπτομέρειες!».

Διαβάζουμε στήν Καινή Διαθήκη μιά ὡραία παράφραση τοῦ ρητοῦ τοῦ Ἰλλέλ.

Εἶναι θετικό νά βλέπουμε πόση ἔμπνευση καί καθοδήγηση, ἀντλοῦμε ἀπό τήν ἴδια πηγή. Στό Κατά Ματθαῖον Εὐαγγέλιο (7,12) διαβάζουμε:

«Ὅλα ὅσα θέλετε νά σᾶς κάνουν οἱ ἄλλοι ἄνθρωποι, αὐτά νά τούς κάνετε κι ἐσεῖς· σ’ αὐτό συνοψίζεται ὁ Νόμος καί οἱ Προφῆτες».

Ἡ Διδασκαλία τῆς Πεντατεύχου (Δευ. 6:4) περί Ἑνός Μοναδικοῦ Θεοῦ δέν συγκρούεται μέ τήν διακήρυξη τοῦ Μιχαία περί σεβασμοῦ κάθε θρησκευτικῆς παράδοσης. Στήν Ραββινική Γραμματεία τό Μονοθεϊστικό πιστεύω διακηρύσσεται ὡς πρόταση πρός τήν ἀνθρώπινη διάνοια· ποτέ, ὅμως, δεν ἐπιβλήθηκε ὡς πράξη σωτηριολογική. Ο Ἰουδαϊσμός ἔχει τό χάρισμα, ἔγραψε ὁ Ἐμμανουέλ Λεβινᾶς, νά βλέπει κάτω ἀπό τίς ποικίλες διδασκαλίες καί παραδόσεις, τόν ἕναν ἄνθρωπο ὅμοιο μέ τόν ἄλλο. Ἡ Βίβλος εἶναι σχολεῖο ξενοφιλίας καί ἐχθρός κάθε μορφῆς διακρίσεων.

Θά κλείσω μέ λόγια τοῦ 15ου ψαλμοῦ, πού περιγράφουν τόν ἰδανικό ἀνθρώπινο χαρακτῆρα. Τά ἐχέγγυα γιά τόν καλό ἄνθρωπο, λέει ὁ Ψαλμωδός, εἶναι ἠθι- κή ἀκεραιότητα καί καθαρός λόγος:

Μί γιαγκούρ μπεαολέχα: 

Κύριε, ποιός θά παρεπιδημήσει στή Σκηνή Σου; Καί ποιός θά κατοικήσει στό ἅγιό Σου βουνό;

Αὐτός πού πορεύεται μέ εὐθύτητα, ἐφαρμόζει τό δίκαιο· καί μιλᾶ τήν ἀλήθεια μές στήν καρδιά του.

Μέ τή γλῶσσα του δέν συκοφαντεῖ, δέν βλάπτει τόν συνάνθρωπό του, οὔτε χλευάζει τόν γείτονά του.

Καταφρονοῦν τά μάτια του τόν ἀσεβῆ, τιμᾶ αὐτούς πού τόν Θεό σέβονται· ὅταν ὑπόσχεται δέν ἀθετεῖ τόν λόγο του, ὅ,τι κι ἄν τοῦ κοστίσει.

Δέν δανείζει μέ τόκο τά λεφτά του, δέν δωροδοκεῖται γιά νά βλάψει ἀθῶο· ὅποιος αὐτά πράττει, ποτέ του δέν θά κλονιστεῖ.

1 Βλ. Ἰουδαίους Ὑπομνηματιστές γιά Γένεσις, 2:16-17. Οἱ Ἐντολές αὐτές εἶναι: ἀπαγόρευση (α) εἰδωλολατρίας, (β) βλασφημίας, (γ) φόνου, (δ) αἱμομιξίας-μοιχείας, (ε) κλοπῆς-ληστείας, (στ) ὑπο- χρέωση ἐγκαθίδρυσης δικαστηρίων, καί (ζ) ἀπαγόρευση ἀνάλωσης κρέατος ἀπό ζωντανό πλάσμα– αὐτό πού οἱ ἀρχαῖοι Ἕλληνες ὀνόμαζαν ὠμοφαγία.

===========================================

 
     ΔΕΙΤΕ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:

     Σχετικά δημοσιεύματα για τον κ. Ιερώνυμο Νικολόπουλο εις Λάρισα  (κάντε ΚΛΙΚ  πάνω σε κάθε θέμα και συνδεθείτε με τον υπερσύνδεσμο στο άρθρο)
 

 
 
 
 
 
 
 
 



15--Πανελλήνια αγανάκτηση και αποστροφή έχει προκαλέσει η ενέργεια και η στάση του νέου δεσπότη Λαρίσης κ. Ιερωνύμου, καθώς και η συμμετοχή των δύο "εκλεκτών του" ιερέων, σε εκδηλώσεις των Ρόταρυ και της συναγωγής. Ο δεσπότης Λαρίσης κ. Ιερώνυμος (Νικολόπουλος) ακόμη να ζητήση συγγνώμη για την συμμετοχή του σε εκδήλωση της εβραϊκής συναγωγής και δια την εκπροσώπησή του σε εκδήλωση των Ρόταρυ

 
 
19--Σκανδαλώδης η εκλογή του Λαρίσης; Ή διορισμός!!! Μας εκπλήσσει καθημερινά ο Λαρίσης και αφού στην χειροτονία του είπε «ράον σιωπή» και χειροκροτήθηκε από κει και μετά δεν έβαλε γλώσσα μέσα.


 23 Απάντηση στην ασύλληπτη ανακοίνωση της Μητρόπολης Λάρισας για τη συγκέντρωση των αντιεμβολιαστών: Τους μοιράσαμε σοκολατάκια για να μη φύγουν πικραμένοι…

24   Απάντηση στη κατάπτυστη ανακοίνωσή του Ιερωνύμου και της Μητροπόλεως Λαρίσης.

25  “ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ" Πρὸς τὸν Μητροπολίτη Λαρίσης καὶ Τυρνάβου Κ.κ. Ἱερώνυμο (Νικολόπουλο)

2 6 Προς τον Μητροπολίτη Λαρίσης κ. Ιερώνυμο που ξεκινά εμβολιασμούς στους Ιερούς Ναούς

27  Έρχεται το μπόλι έξω από τους Ναούς της Μητροπόλεως Λαρίσης !

28  Νεκτάριος Δαπέργολας: Τραγικοί μασκαριότατοι, ἀποστάτες ρασοφόροι τῶν ἐσχάτων χρόνων καί τῶν μαύρων σκοταδιῶν... και "Ο μόσχος ο σιτευτός" 

29  Χαίρε Ιερώνυμε Λαρισαίων αισχύνη και εμβολιασμένων το καύχημα ! 

30  Αίσχος! Ο κ. Ιερώνυμος Λάρισας χρησιμοποιεί τον Άγιο Αχίλλιο ως χώρο συνεντεύξεων και τους Ιερούς Ναούς της Λάρισας ως προπαγανδιστικά κέντρα εμβολιασμού. Βίντεο

 31 Λάρισα SOS… Αρχιερατική πρωτοβουλία απωλείας

32 Εκ των δηλώσεων του κου Ιερωνύμου στη Λάρισα συνάγεται ότι η κατάστασή του μετά τον εμβολιασμό του είναι "προφανώς παράλογη" βαίνουσα επί το χείρον. Στον 7ο εμβολιασμό του τι να περιμένουμε;;;

33  κ. Ιερώνυμε Νικολόπουλε, δεσπότη της Λάρισας, θα ηγηθείς δυναμικής αντιδράσεως προς αποτροπή της ελεύσεως του περιφερόμενου ξόανου – μαριονέτας «Αμάλ» ή θα το αναλάβει ο λαός;;;

34  Κύριε Ιερώνυμε εις Λάρισα, η μάσκα σου δεν σε κρύβει πλέον

35 Ο Ιερώνυμος Λαρίσης αγωνίζεται διαρκῶς, νά διαφοροποιηθεῖ ἀπό τούς Ἀποστόλους καί τούς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, πράττων ἀκριβῶς τά ἀντίθετα

36  Εἶναι ἀνεκτόν δίπλα στούς σφαγιασθέντες “Ἀμνούς” νά δεσπόζουν οἱ ἀνηλεεῖς διῶκτες τους;

 37 Αιρετικός Καθολικός «Αρχιεπίσκοπος» μόλυνε τον Εσπερινό της Παναγιά της Τήνου με συγχοροστατούντα τον Ιερώνυμο Λαρίσης- Να τον χαίρονται οι Λαρισαίοι [Βίντεο]

38 Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΛΑΡΙΣΗΣ ΑΠΕΝΕΙΜΕ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΣΕ ΚΛΗΡΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ!

39  Όταν η μάσκα αποκαλύπτει τον προβατόσχημο λυκοποιμένα

40   Ο αγαπητός δεσπότης της Συναγωγής κ. Ιερωνύμος (Νικολόπουλος) ο είς Λάρισα, παρέστη στην επιμνημόσυνη δέηση και την κατάθεση στεφάνων στο Μνημείο των Εβραίων, όπως συνηθίζει ανελλιπώς (για τρίτη χρονιά) από την ἀναρρίχησή του στό θρόνο του Αγίου Αχιλλείου.

41  «Ἡ Πίστις μας, πρέπει νά παραδίδεται ἀνόθευτη, καθαρή ἀπό κάθε σπίλο...»

42   Ο δεσπότης και ο Ραββίνος ...παπαδάκι του

43  Όταν χαρακτηρίζεις… «μπούρδες» αυτά που δείχνουν τα κανάλια, πρέπει να φροντίζεις να μην λες και συ… «μπούρδες».

44  Ο εις Λάρισα Ιερώνυμος (Νικολόπουλος) ονομάζει την πίστη στην ιερότητα και αγιότητα των Ιερών Ναών μας παραμύθι

45  Εθιμοτυπική Επίσκεψη Του Νέου Διοικητικού Συμβουλίου Της Ισραηλιτικής Κοινότητας στο δεσπότη κ. Ιερώνυμο της Λάρισας. Με τους εβραίους δεν φοράει μάσκα, με τα χριστιανόπουλα όμως φοράει!

46  Ευλογημένες μάσκες απο την Λάρισα πρός διαφύλαξιν ...της πολυτίμου υγείας του ευσεβούς ποιμνίου... απο κ. Νταβέλη! (πανόραμα ομιλούντων φωτογραφιών)

47 «Ξέφυγε ο Λαρίσης… Πάρτε του το ωμοφόριο… Αποσχηματίστε τον….»

48  ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΚΥΘΗΡΩΝ : Ἡ μάσκα δέν ἔχει θέσιν ἐντός τοῦ ἱεροῦ χώρου - ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ (ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΛΑΡΙΣΑΣ) :Έξω απο το Ναό όσοι δεν φορούν μάσκα

49  Ἡ ἄνοδος καί ἡ πτῶσις τοῦ Σεβ. Λαρίσης

50  Ηχηρό "Χαστούκι" Αμβροσίου σε Ιερώνυμο της Λάρισας Ἔχεις ξεφύγει… μαζέψου Ἱερώνυμε

51  Σχολιασμός στην αυθάδη και ειρωνική απάντηση του νεοσσού δεσπότη της Λαρίσης (;) κ. Ιερωνύμου προς τον τον Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιο (βίντεο)


53    Ο Ιερώνυμος στη Λάρισα ου βούλεται συνιέναι