Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου 2025

«ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΙΣ» ΠΡΟΑΓΩΓΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ


Ὁ Ἀρχιμ. τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου Μελχισεδὲκ (Ἀμπελικάκης) εἰς ἀρτοκλασίαν μὲ τὸν ψευδοΟλβίας Ἐπιφάνιον (Δημητρίου) (Ἱ. Μ. Ἀρκαλοχωρίου, 15.09.2019) 

Τὸ 2019 ὁ «Ο.Τ.» μόνος προειδοποίει διὰ τὴν «τραγωδίαν». Θὰ ἀποφευχθῆ ἡ ἐπερχομένη;


«ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΙΣ»

ΠΡΟΑΓΩΓΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ

 

 Τὸ 2015 παρέμβασις εἰς ἐκλογὴν Ἐπισκόπου.
Τὸ 2022 παρέμβασις εἰς ἐκλογὴν Ἀρχιεπισκόπου.
Πρότριτα ὁ Κων/λεως «ἐξεβίασε» τοὺς Ἱεράρχας τῆς Κρήτης. Ἡ «Μαφία» ἢ ἡ Ἐκκλησία θὰ ἐπικρατήση εἰς Κρήτην;

 

Γράφει ὁ κ. Δημήτριος Λαμπρόπουλος, θεολόγος

 Συγκλονίζεται οὐχὶ μόνον τὸ Πανελλήνιον, ἀλλὰ καὶ σκανδαλίζεται ἡ ἀνὰ τὴν οἰκουμένην Ὀρθοδοξία μὲ ὅσα συμβαίνουν εἰς τὴν Κρήτην καὶ τὰς προεκτάσεις αὐτῶν εἰς τὸν ἐκκλησιαστικὸν χῶρον. Ἦτο ἕτοιμος ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος μὲ μονομερῆ ἀπόφασιν (29/08/2025) νὰ προχωρήση εἰς τὴν ἀνατροπὴν τῆς δισχιλιετοῦς παραδόσεως τοῦ Μητροπολιτικοῦ συστήματος τῆς Κρήτης -δίκην «ἀντιποίνων» ἔναντι τῆς ἀντιστάσεως τῶν Κρητῶν Ἱεραρχῶν νὰ ἐκλέξουν Ἐπίσκοπον τὸν ἐκλεκτὸν τοῦ Κων/λεως Ἀρχιμανδρίτην Μελχισεδὲκ Ἀμπελικάκη- ἀλλ’ ἐπενέβη ὁ Θεός, ἀποκαλύπτων «ἄδηλα καὶ κρύφια». Ὁ «Ο.Τ.» εἶχε πρὸ ἐτῶν κρούσει τὸν κώδωνα τοῦ κινδύνου, καθὼς εἶχε προειδοποιήσει μὲ ἄρθρα (6/12/2019 καὶ 20/12/2019), εἰς τὰ ὁποῖα Κρῆτες (Κ. Καλλέργης, Γ. Βλαστὸς καὶ Ἀ. Κουρμούλης) μὲ διορατικὸν τρόπον ἐξέθετον τί ἐπρόκειτο νὰ συμβῆ. Ἂς παραθέσωμεν ἐλάχιστα ἀποσπάσματα, διὰ νὰ συνάγωμεν συμπεράσματα:

  «…ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης, στὴ συνεδρία τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου τοῦ Νοεμβρίου 2019, ἐξέλεξε δύο Ἀρχιμανδρίτες ὡς Ἐπισκόπους, ποὺ ὑπηρετοῦσαν στὴν Τοπικὴ Ἐκκλησία τῆς Κρήτης μὲ ἀναφορὰ ἀπ’ εὐθείας στὸ ἑξῆς στὸ Φανάρι. α. Τὸν Ἡγούμενο τῆς Ἱ. Μ. Γουβερνέτου Ἀρχιμ. Εἰρηναῖο Βερυκάκη (μὲ τίτλο: Ἐπίσκοπος Εὐμενείας) καὶ β. τὸν Πρωτοσύγκελλο τοῦ Μητροπολίτη Κυδωνίας Ἀρχιμ. Δαμασκηνὸ Λιονάκη (μὲ τίτλο: Ἐπίσκοπος Δορυλαίου).

  Οἱ ἐκλεγέντες θὰ παραμείνουν, ὡς ἐλέχθη, Ἡγούμενοι, ὁ μὲν πρῶτος στὴν Ἱ. Μ. Γουβερνέτου καὶ ὁ δεύτερος, Ἡγούμενος στὴν Ἱ. Μ. Ἁγίας Τριάδος Τσαγκαρόλων, μὲ ἀναφορὰ ἀμφοτέρων, ἐπαναλαμβάνουμε, ἀπ’ εὐθείας στὸν Οἰκ. Πατριάρχη…

  Σύμφωνα λοιπὸν μὲ τὰ ἄρθρα τοῦ ν. 4149/1961, διὰ τοῦ ὁποίου διοικεῖται ἡ Ἐκκλησία τῆς Κρήτης, εἶναι ἀδύνατο νὰ ὑπάρχουν στὸ σῶμα τῆς Τοπικῆς Ἐκκλησίας τῆς Κρήτης περισσότεροι ἀπὸ ἕνας Βοηθοὶ Ἐπίσκοποι, καὶ μάλιστα ὑπαγόμενοι σὲ δύο διοικητικὲς Ἐπισκοπικές ἀρχές, δηλ. στὸν Πατριάρχη καὶ στὸν Τοπικὸ Μητροπολίτη. Πῶς εἶναι δυνατὸν νὰ ὑπάγονται οἱ Βοηθοὶ Ἐπίσκοποι συγχρόνως στὸν Πατριάρχη καὶ τὸν Μητροπολίτη; Ἀφοῦ ὁ καταστατικὸς νόμος διοικήσεως τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κρήτης δὲν ἐπιτρέπει ὕπαρξη Βοηθοῦ Ἐπισκόπου παρὰ μόνον εἰς τὸν Ἀρχιεπίσκοπο, καὶ δεύτερον, ἡ διοίκηση τῶν Σταυροπηγιακῶν Μονῶν ἀσκεῖται ἀπὸ τὴν Ἐπαρχιακὴ Σύνοδο καὶ ὄχι ἀπὸ τὸν Πατριάρχη.

  Σὲ ποιὰ ἀρχὴ θὰ κάνει ὑπακοὴ ὁ διχασμένος Βοηθὸς Ἐπίσκοπος; Ὡς Ἐπίσκοπος Βοηθὸς στὸν Πατριάρχη καὶ ὡς Ἡγούμενος τῆς Μονῆς στὴν Ἐπαρχιακὴ Σύνοδο; Πῶς θὰ διοικεῖ τὴν περιουσία τῆς Μονῆς, ὡς Ἐπίσκοπος ὑπακούων στὸν Πατριάρχη ἢ ὡς Ἡγούμενος ὑπακούων στὴν Ἐπαρχιακὴ Σύνοδο;

  Αὐτὰ δὲν εἶναι σοβαρὰ πράγματα. Εἶναι ἀνάξια τῆς ἱστορίας τοῦ Πατριαρχείου.

  Πῶς συμβιβάζονται αὐτὰ μὲ τὴν γνώμη τοῦ Πατριάρχη καὶ τὴν σημερινὴ τακτική τοῦ Πατριαρχείου σὲ παρόμοια θέματα (αὐτοκεφαλίες, αὐτονομίες κ.λπ.) ἄλλων Ἐκκλησιῶν;

…Τὸ θέμα ἔχει ὁμοιότητες μὲ τὸ Filioque τῶν παπικῶν στὴν ἐκπόρευση τοῦ Ἁγ. Πνεύματος.(Δυαρχία)

…Γιὰ τοὺς λόγους αὐτοὺς ἐπιβάλλεται, γιὰ νὰ τηρηθεῖ ὁ καταστατικὸς νόμος 4149/1961 οἱ εἰρημένοι Βοηθοὶ Ἐπίσκοποι νὰ παραιτηθοῦν ἀπὸ τὴν ἡγουμενικὴ θέση τους καὶ νὰ τεθοῦν στὴ διάθεση τοῦ Πατριαρχείου.

  Ἐὰν παρὰ ταῦτα ἡ Ἱ. Ἐπαρχιακὴ Σύνοδος καὶ ἡ Ἑλληνικὴ Πολιτεία ἀνεχτοῦν τὴν παρανομία, ἀργὰ ἀλλὰ σταθερά, ὁ Πατριάρχης, μονομερῶς, θὰ ἐπιχειρήσει νὰ καταργήσει τὸ προνομιακὸ καθεστὼς διοικήσεως τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κρήτης

…Τὸ γεγονὸς αὐτὸ προοιωνίζει παρόμοια ἐνέργεια τοῦ Πατριάρχη στὸ ἰσχῦον καθεστὼς γιὰ τὶς λεγόμενες νέες χῶρες τῆς λοιπῆς ἑλληνικῆς ἐπικράτειας.

…Διὰ τοὺς Ἐπισκόπους τῆς Κρήτης ἐνεργεῖ ὁ πνευματικὸς νόμος «ἐν ἄλλοις πταίουν καὶ ἐν ἄλλοις παιδεύονται». Διότι ἡ συμπεριφορὰ των ἔναντι τοῦ οἰκουμενιστοῦ Πατριάρχου, εἶναι ἰδιοτελὴς καὶ δουλικὴ καὶ ἐσφαλμένη. Ἡ συμφωνία των εἶναι «συμφωνία κακῶς ὁμονοησάντων» μὲ τὸν Πατριάρχην. Εἰς ὅ,τι ἀφορᾶ εἰς τὴν ἀπόπειραν καταπατήσεως τοῦ καταστατικοῦ Νόμου Δ/σεως τῆς Ἐκκλησίας Κρήτης, νόμου ψηφισθέντος ὑπὸ τῆς Βουλῆς τῶν Ἑλλήνων… ἀνοίγει παράθυρον εἰς τὸν κ. Ἐρντογάν νὰ ἀποπειραθῆ, μιμούμενος τὸν Πατριάρχην Βαρθολομαῖον, νὰ καταπατήση διεθνεῖς συνθήκας ἀφορώσας τὰ Ἑλληνοτουρκικά.

…Δυστυχῶς αὐτὸ ποὺ δὲν πέτυχε ὁ Τσίπρας στὴν Ἐκκλησιαστικὴ περιουσία, ἐπιχειρεῖ νὰ πράξει στὴν Κρήτη ὁ Πατριάρχης στὰ Σταυροπήγια, ἐκμεταλλευόμενος τὸν σεβασμὸ καὶ τὴν ἀφοσίωση τῆς κρητικῆς ἱεραρχίας στὸ θεσμό. Ἡ καταγραφὴ τῆς περιουσίας ἔγινε, γιὰ νὰ μὴ τὴν ὑφαρπάξει ὁ Τσίπρας, ὄχι γιὰ νὰ ἀνοίξει ἡ ὄρεξη ἁρπαγῆς ἀπὸ τὸν Πατριάρχη.

  …Ἡ Ἱ. Ἐπαρχιακὴ Σύνοδος γιὰ λόγους ποὺ «οἶδεν αὕτη», ἀπέρριψε τὴν ὑποψηφιότητα στὴν θέση τοῦ βοηθοῦ τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Κρήτης τοῦ ἑνὸς ἐκ τῶν ἐκλεγέντων ἀπὸ τὴν Πατριαρχικὴ Σύνοδο. Αὐτὸς ὡς ἡγούμενος τοῦ Σταυροπηγίου στὴν πανήγυρη τοῦ Ὀκτωβρίου 2019, παρακάμπτοντας καὶ περιφρονώντας τὸν κυριάρχο Ἐπίσκοπο τῆς περιοχῆς καὶ περιφρονώντας τὸ ἄρθρο 89 τοῦ ν. 4149/1961, ὁ ἡγούμενος αὐτὸς κάλεσε νὰ προστεῖ τῆς πανηγύρεως τῆς Μονῆς, ἱεράρχης τοῦ Οἰκουμενικοῦ θρόνου, παρεπιδημῶν; ἢ σκοπίμως μεταβὰς στὴν Κρήτη; ὡς γνώστης τῶν σχεδιαζομένων ἀπὸ τὸν Πατριάρχη, ὡς μυστικοσύμβουλός του, ἀπὸ τὴν ἄλλη ἐσχατιὰ τῆς γῆς, χωρὶς νὰ αἰσθανθεῖ ὁ ἴδιος τὴν στοιχειώδη εὐαισθησία, ὅπως θὰ ἔπραττε ἱεράρχης στολισμένος μὲ τὴν ἁγία ταπείνωση, νὰ ζητήσει τὴν ἄδεια τοῦ πρεσβυτέρου, ὡς πρὸς τὴν ἡλικία καὶ κυρίως στὴν Ἀρχιερωσύνη, σεμνοῦ Ἀρχιερέα ἁγ. Κυδωνίας…

  Ἀπὸ ποῦ ἄντλησε τὸ θράσος ὁ ἱερουργήσας ἱεράρχης στὴν Σταυροπηγιακὴ Ἱ. Μονὴ τῆς Δυτικῆς Κρήτης;: πρῶτον ἀπὸ τὴν εὔνοια τοῦ Πατριάρχη καὶ τὴν γνώση τῶν σχεδίων Του γιὰ τὴν ἀλλαγὴ τοῦ καθεστῶτος τῶν Σταυροπηγίων τῆς Κρήτης, ὡς σύμβουλός του, καὶ δεύτερον ἀπὸ τὴν πρόσκληση τοῦ ἡγουμένου τοῦ Σταυροπηγίου, ὁ ὁποῖος, ὅπως πληροφορηθήκαμε, εἶχε διαπράξει καὶ ἄλλη αὐθαιρεσία, σὲ συνεννόηση μὲ τὸν Πατριάρχη καὶ ἐν ἀγνοίᾳ τοῦ τοπικοῦ ἱεράρχη, σχετικὰ μὲ χειροτονία ἀδελφοῦ τοῦ Σταυροπηγίου.

  Αὐτὰ λοιπὸν φαίνεται, εἶναι τὰ αἰτιολογημένα αἴτια, ποὺ ἡ Ἱ. Ἐπαρχιακὴ Σύνοδος, καὶ ἄριστα πράττουσα, τὸν ἀπέρριψε σχεδὸν παμψηφεὶ (μία ψῆφο ἔλαβε) στὴν πρόσφατη ἐκλογὴ τοῦ βοηθοῦ τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Κρήτης Εἰρηναίου. Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος ὅμως χρησιμοποίησε τὴν πλάγια ὁδό, περιφρόνησε τὴν βούληση τῆς Συνόδου ποὺ προεδρεύει, καθὼς τὸ ἔπραξε καὶ τὸ 2015, γιὰ νὰ ἀναδείξει μὲ σκοτεινὸ καὶ ἀδιαφανῆ τρόπο Ἀρχιερέα, τὸν ἐκλεκτό Του, σὲ συνεννόηση μυστικὴ μὲ τὸν Πατριάρχη.

…Ἔχουμε ἀκούσει πολλοὺς ἱεράρχες, κληρικοὺς καὶ λαϊκοὺς νὰ διερωτοῦνται, γιατί ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος πεισματικὰ ἀρνεῖται νὰ συγκαλέσει τὴν Ἱεραρχία τοῦ θρόνου, σὲ Σύνοδο Ἱεραρχίας, ὡς ἀνωτάτου ὀργάνου διοίκησης τῆς Πρωτοθρόνου Ἐκκλησίας σὲ μείζονα ζητήματα;

  Γιατί δὲν τὸν προβληματίζει ἡ Συνοδικὴ λειτουργία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ὡς Ἱεραρχίας, πού στὶς μείζονες ἀποφάσεις μοιράζεται ὁλόκληρη ἡ Ἱεραρχία τὴν εὐθύνη;».

  Κατ’ ἀρχάς, εἶναι πλέον πασιφανὲς ὅτι ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος χρησιμοποιεῖ τὴν Δυαρχίαν ὡς μέθοδον, διὰ νὰ ἁλώνη Ἐκκλησίας. Αὐτὸ συμβαίνει εἰς τὴν Βόρειον Ἑλλάδα, προσκαλῶν τοὺς Ἱεράρχας εἰς τὸ Φανάρι ὡς νὰ ἦσαν ὑποκείμενοι εἰς αὐτόν, συνέβη εἰς Οὐκρανίαν ἐγκαθιδρύων ὡς δεύτερον Προκαθήμενον τὸν ψευδοΚιέβου Ἐπιφάνιον καὶ τὴν ἀχειροτόνητον Ἱεραρχίαν του, εἰς τὰ κράτη τῆς Βαλτικῆς καὶ παρομοίως εἰς Κρήτην μὲ τοὺς παρανόμους (ὡς πρὸς τὸν Καταστατικὸν Χάρτην – Νόμον τοῦ Κράτους) Ἐπισκόπους, ὥστε διαιρῶν νὰ βασιλεύη! Ἡ Ἑλλὰς διχασμένη, οἱ Ρωσόφωνοι (Ρωσία, Οὐκρανία κ.λπ.) εἰς πόλεμον, ἀλλὰ τὸ Φανάρι «ἑνωμένον» μὲ τὴν Ρώμην!

  Πλέον ἐκπληκτικὰ εἶναι τὰ ὅσα ἐγράφοντο τότε διὰ τὴν ἐκκλησιαστικὴν περιουσίαν τῆς Κρήτης, ἀλλὰ καὶ τὸ μητροπολιτικὸν καθεστὼς τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κρήτης! Ἡ ὑφαρπαγὴ ἤδη ἐπραγματοποιήθη εἰς 175 στρέμματα ἀπὸ «μαφιόζους», οἱ ὁποῖοι ἐξεβίασαν ἐκκλησιαστικὰ πρόσωπα καὶ ἡ ἀναθεώρησις διὰ τὸν Καταστατικὸν Χάρτην ἐξηγγέλθη ἀπὸ τὴν τύποις Σύνοδον τοῦ Φαναρίου! Μήπως ἡ τακτικὴ καὶ ὁ ἀναθεωρητισμὸς τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου θὰ ἐπιβεβαιώσουν τελικῶς ὡς «προφητεία» τὰ ὅσα ἀναφέρονται διὰ τὴν Βόρειον Ἑλλάδα καὶ τὸ Αἰγαῖον;

  Ποῖος ὅμως εἶναι ἐκεῖνος ὁ Ἀρχιμανδρίτης, ὁ ὁποῖος παρεχώρησεν 175 στρέμματα εἰς τὸ Ἀκρωτήρι Χανίων καὶ σήμερα φέρεται ὡς ἐκβιαζόμενος ἀπὸ τὴ μαφίαν; Ποῦ εὑρίσκεται; Ποία ἡ σχέσις του μὲ τὸ Φανάρι; Τὸ 2023 διὰ τὴν αὐτὴν ὑπόθεσιν ὁ Ἡγούμενος Δαμασκηνὸς ἐπαύθη ἀπὸ τὴν θέσιν του ὑπὸ τοῦ ζῶντος ἀκόμη Κυδωνίας Δαμασκηνοῦ, ἐνῶ μὲ καθυστέρησιν καὶ τὸ Φανάρι ἐπέβαλεν εἰς τὸν αὐτὸν Ἡγούμενον καὶ τὸν ἕτερον τῆς Γουβερνέτου Εἰρηναῖον περιορισμὸν εἰς τὰς Μονὰς αὐτῶν. Ἀνάμειξις καὶ συσκότισις τῆς ὑποθέσεως… ἰδού, ὅμως, τώρα θὰ ἔλθουν ὅλα εἰς τὸ φῶς!

  Τὸ κείμενον ὅμως καταγγέλλει καὶ ἕτερόν τι: Σκοτειναὶ διεργασίαι καὶ παρασκηνιακαὶ παρεμβάσεις εἰς τὴν Σύνοδον τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κρήτης ὑπῆρξαν καὶ τὸ 2015 ὡς ἐφέτος. Παρ’ ὀλίγον θὰ συνέβαινε τὸ ἴδιον μὲ τὸν Ἀρχιμ. Μελχισεδέκ, ὅπως τὸ 2015; Συνδέονται αἱ δύο περιπτώσεις; Πόσας ἀκόμη «εἰσπηδήσεις» τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου θὰ ἀνεχθοῦν εἰς Κρήτην καὶ ἀλλαχοῦ;

  Ἡ λύσις εἰς τὰ ἐκκλησιαστικὰ ζητήματα εἶναι ἁπλῆ, ἁπλουστάτη, ἀλλὰ ἀπαιτεῖ σθένος, τὸ ὁποῖον δὲν διαθέτουν οἱ Ἱεράρχαι: Πρῶτον, νὰ συνέλθη αὐτοδικαίως ἡ Ἱεραρχία τοῦ Πατριαρχείου Κων/λεως καὶ νὰ ἀπομακρύνη τὸν Πατριάρχην Βαρθολομαῖον καὶ δεύτερον, ἡ  Ἐκκλησία τῆς Κρήτης νὰ ζητήση τὴν ὁμότιμον συμμετοχὴν αὐτῆς εἰς τὴν Ἱερὰν Σύνοδον τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.