Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2025

Ποιμενικοί κύνες και όχι κυνάρια.

ΣΧΕΤΙΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ:  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΛΑΡΙΣΗΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ

Επιμέλεια ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

                   

Γράφει ὁ κ. Γεώργιος Τραμπούλης, θεολόγος

  Εἶναι γεγονός ὅτι στήν σύγχρονη ἐκκλησιαστική πραγματικότητα, ἐπειδή σχεδόν κατά κανόνα οἱ ἐκκλησιαστικοί θεσμοί ἔχουν πάψει νά λειτουργοῦν ὡς χαρισματικές ἐκδηλώσεις πού ἀπεργάζονται τήν Χριστοποίηση τῶν μελῶν τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ σώματος, αὐτό ἔχει ὡς ἐπακόλουθο νά λειτουργοῦν οἱ θεσμοί αὐτοί ὡς δομές ἐξουσίας καί ὑποταγῆς. Ἔτσι, ἡ ὑποκοή καί ἡ  σιωπή ἔχουν καταστῆ σημαία καί λάβαρο ἐκκλησιαστικῆς δεοντολογίας, ὑπόμνηση καί ὑπόδειξη χρέους, οἱ ὁποῖες ταυτίζονται μέ τήν φαινομενική εὐπρέπεια καί σεβασμό τῶν θεσμῶν, τήν πνευματική καλλιέργεια καί τήν δῆθεν ἐναρμόνισή τους μέ τήν Πατερική Παράδοση. Ὅλοι ὀφείλουν ὑποταγή, συμμόρφωση πρός τίς ἀποφάσεις τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἡγεσίας, τήν ἐκκοπή τῶν ἀμφιβολιῶν καί τῶν ἀντιδράσεων, στίς ὅποιες ἐκκλησιαστικές ἐκτροπές τῶν ἐπισκόπων, ἀντιδράσεις πού ἐκφράζουν τήν ἀγωνία τοῦ ποιμνίου στήν ἐκκοσμίκευση τῆς Ἐκκλησίας.

  Τό σημερινό ἐκκλησιαστικό κατεστημένο στήν προσπάθειά του νά ἐπιβάλη τίς ἀποφάσεις του ἐπιδιώκει στήν πραγματικότητα τήν μετάταξη τοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ ἀπό τό λογικό στό ἄλογο ποίμνιο, νά ἐπιβάλη τήν τυφλή ὑπακοή καί τήν ἀπόλυτη σιωπή καί ἔτσι σχηματοποιεῖ τήν διαποίμανση σέ ἔργο, τό ὁποῖο γίνεται μέ τό καλάμι τοῦ ἐξαναγκασμοῦ καί τῆς ὑποταγῆς.

  Βασική αἰτία αὐτῆς τῆς πνευματικῆς κατάπτωσης εἶναι ἡ ἔλλειψη ὀρθοδόξου ἐκκλησιολογίας ἐκ μέρους τῶν σύγχρονων ὀρθοδόξων ἐπισκόπων. Ἡ ἐκκλησιολογία, ἡ ὁποία ἐπικρατεῖ, δέν διαφέρει ἀπό τήν παπική, ἀφοῦ σκοπό ἔχει νά ἐπιβάλη ἕνα πρῶτο, ἕνα ἀλάθητο, καλλιεργώντας ταυτόχρονα πρός τό ποίμνιο τόν ἐφησυχασμό καί τήν ἀδιαφορία στά θέματα τῆς Ἐκκλησίας. Μία ἐκκλησιολογία, ἡ ὁποία ἔχει ὡς κεντρική διδασκαλία της ὅτι μέσῳ τοῦ ἐπισκόπου πραγματοποιοῦνται, τόσο ἡ παρουσία τοῦ Χριστοῦ στήν Ἐκκλησία, ὅσο καί ἡ καθολικότητα τῆς Ἐκκλησίας· καί αὐτό, παρερμηνεύοντας τήν διδασκαλία τοῦ ἁγίου Ἰγνατίου τοῦ Θεοφόρου, ἡ ὁποία συνοψίζεται στό “ὅπου ὁ ἐπίσκοπος ἐκεῖ καί ἡ Ἐκκλησία”, ἀποσιωπώντας ὅμως ὅτι ὁ ἅγιος Ἰγνάτιος προϋποθέτει στήν διδασκαλία του πώς ὁ ἐπίσκοπος ὀρθοτομεῖ τόν λόγο τῆς ἀληθείας, διδάσκει καί πράττει σύμφωνα μέ τόν εὐαγγελικό λόγο, δηλαδή ἀπλανῶς.

  Καί ἐνῶ οἱ σύγχρονοι ἐπίσκοποι καλλιεργοῦν γιά τά λαϊκά μέλη τοῦ σώματος τῆς Ἐκκλησίας ἀλλά καί γιά τούς ἁπλούς κληρικούς ἕνα παθητικό ρόλο ὑποταγῆς,  ὁ Μέγας Βασίλειος σέ ἐπιστολή του διευκρινίζει ὅτι ἡ διοίκηση τῆς Ἐκκλησίας ναί μέν πραγματοποιεῖται ἀπό ἐκείνους στούς ὁποίους ἔχουν πιστευθῆ τά ἀνώτερα ἀξιώματα, ὄχι ὅμως χωρίς τήν ἐπικύρωση τοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ.

  Τήν στιγμή πού πάγια θέση τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ὅτι ἡ πίστη ἀποτελεῖ τό κριτήριο καί  τό σημεῖο ἀναφορᾶς της, ὅτι ἡ ἀκύρωση μίας εὐαγγελικῆς ἐντολῆς σημαίνει τήν ἀκύρωση ὅλου τοῦ Εὐαγγελίου, στίς ἡμέρες μας ὁ συμβιβασμός μέ τήν αἵρεση, ἡ ἀλλοίωση τοῦ Εὐαγγελίου καί τῶν ἱερῶν Κανόνων, ὁ συνεορτασμὸς τοῦ Πάσχα μὲ τοὺς αἱρετικοὺς ἔχουν καταστῆ κανονικότητα καί τρόπος ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς. Καί ἐνῶ οἱ ἐπίσκοποι ἀπαιτοῦν ὑπακοή ἀπό τούς πιστούς στόν ἐξοβελισμό τοῦ ἐσταυρωμένου ἀπό τό ἱερό Βῆμα, στήν νομιμοποίηση τῆς ὁμοφυλοφιλίας, ἀφοῦ σιωποῦν καί ἀδιαφοροῦν γιά τήν ψήφιση τοῦ νόμου, ἀπαιτοῦν ὑποταγή στό κλείσιμο τῶν ἱερῶν ναῶν κατά τήν ἐποχή τοῦ κορωνοϊοῦ, στήν ἐπιβολή τῶν θανατηφόρων ἐμβολίων, ἐκδίδοντας μάλιστα καί ἐγκύκλιο μέ τήν ὁποία, ἀναγνώριζαν ὅτι ὁ ἐμβολιασμός ἀποτελεῖ μέγιστη πράξη εὐθύνης ἀπέναντι στόν συνάνθρωπο (!!!), ἀξιώνοντας ὑπακοή στήν νομιμοποίηση τῶν σχισματικῶν καί ἀχειροτόνητων Οὐκρανῶν ἐπισκόπων, τήν ἴδια στιγμή ἀδιαφοροῦν γιά τήν ἀλλοίωση καί τήν παραχάραξη πού προκαλοῦν αὐτές οἱ ἀποφάσεις τους στό Εὐαγγέλιο καί κατά συνέπεια ἀδιαφοροῦν ὅτι ὁδηγοῦν τούς πιστούς στήν ἀπώλεια.

  Ὁ μέγας Ἀθανάσιος, σέ ἀντίθεση μέ αὐτά πού διδάσκουν πολλοί σύγχρονοι ποιμένες, δηλαδή ὅτι οἱ πιστοί ὀφείλουν πρός τό πρόσωπό τους τυφλή ἀποδοχή ἀνεξάρτητα τῶν λόγων καί τῶν πράξεών των, θά τονίση ὅτι “οἷον ἐάν ὁ ἐπίσκοπος ἤ ὁ πρεσβύτερος, οἱ ὄντες ὀφθαλμοί τῆς Ἐκκλησίας, κακῶς ἀναστρέφωνται, καί σκανδαλίζωσι τόν λαόν, χρή αὐτούς ἐκβάλλεσθαι. Συμφέρον γάρ ἐστιν ἄνευ αὐτῶν συναθροίζεσθαι εἰς εὐκτήριον οἶκον, ἤ μετ’ αὐτούς ἐμβληθῆναι, ὡς μετά Ἄννα καί Καϊάφα, εἰς τήν γέενναν τοῦ πυρός… ἵνα ἡ Ἐκκλησία ἀσκανδαλίστως συναγομένη διαφυλαχθήσηται”. Ὁ ἅγιος Ἀθανάσιος μέ τόν λόγο του “ἐάν ὁ ἐπίσκοπος, κακῶς ἀναστρέφεται, καί σκανδαλίζη τόν λαόν, χρή αὐτόν ἐκβάλλεσθαι”, ἐπιβεβαιώνει ἀφενός ὅτι ὁ λαός τοῦ Θεοῦ ὀφείλει νά ἔχη λόγο μέσα στήν Ἐκκλησία, ἀφετέρου ὅτι “δέν εἶναι κανείς ἀνώτερος τῶν ἄλλων, γιατί ἐχειροτονήθη σέ ἀρχιερέα, ἀλλά ἀναδεικύεται σέ ἀρχιερέα, γιατί εἶναι ἁγιώτερος τῶν ἄλλων”.

  Ὁ μακαριστός καθηγητής τοῦ Πανεπιστημίου Κωνσταντῖνος Μουρατίδης, ἀναφερόμενος στούς ἀδίκως καταδικασθέντες 12 Μητροπολίτες, λέει ὅτι “Τό μοναδικό καί οὐσιαστικό προβάδισμα τοῦ ἐπισκόπου ἔναντι ὅλων τῶν πιστῶν, πού ἀποτελοῦν τό πλήρωμα τῆς ἐπισκοπῆς του, πρέπει νά εἶναι ἡ διακονία τῆς ἀγάπης, ἡ ὁποία τελεσιουργεῖται ἀπό τήν χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος μέ τήν ἄσκηση, τήν ταπείνωση καί προσευχή καί τήν συνεχῆ ἐπαγρύπνηση γιά τήν ἀναγέννηση μεταξύ τοῦ πληρώματος τοῦ πλούτου τῆς λατρείας, τῆς πατερικῆς θεολογίας καί τοῦ ἀσκητικοῦ ἰδεώδους.

  Εἰς τούς συγχρόνους ἀποκαλυπτικούς καί ἐξόχως συγκεχυμένους καιρούς προσλαμβάνουν ὅλως ἀποφασιστική σημασία οἱ λόγοι τοῦ Κυρίου: «μετανοεῖτε, ἤγγικε γάρ ἡ Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν». Ἐάν ἡ ἐν γένει πορεία τῶν πιστῶν πρέπει νά εἶναι πορεία μετανοίας, μέ τήν βαθύτατη καί πολυσήμαντη σημασία τοῦ ὅρου, ἐπικεφαλῆς τῆς πορείας αὐτῆς πού ἀποτελεῖ τήν ἀπαραίτητη προϋπόθεση γιά τήν σωτηρία τῶν ἀνθρώπων, ὀφείλουν νά τεθοῦν οἱ ἐπίσκοποι καί οἱ ποιμενάρχες καί μάλιστα οἱ Μητροπολίτες, οἱ Ἀρχιεπίσκοποι καί οἱ Πατριάρχες.

  Χωρίς τήν ἔνταξη τῶν Ὀρθοδόξων Ἱεραρχῶν εἰς τήν πορεία τῆς μετανοίας γιά τήν ἀναγέννηση, τόν ἁγιασμό καί τήν ἐν Χριστῷ τελείωση τῶν ἀνθρώπων, ἡ χειροτονία τους σέ ἀρχιερέα ὄχι μόνον εἰς οὐδέν θά τούς ὠφελήση, ἀλλά ἀντιθέτως θά ἀποτελέση σοβαρώτατο ἐπιβαρυντικό παράγοντα, πού θά συνεπιφέρη τήν αὐτοκαταδίκη τους”. Σέ ἀντίθεση μέ τούς λόγους τοῦ σοφοῦ καθηγητῆ οἱ σύγχρονοι ἐπίσκοποι ὄχι μόνον δέν βρίσκονται σέ πορεία μετανοίας, ἀλλά μέ τίς πράξεις καί τούς λόγους τους κατασκανδαλίζουν τόν λαό τοῦ Θεοῦ καί ταυτόχρονα ζητοῦν καί ὑπακοή καί σιωπή.

  Ὁ ἀπόστολος Παῦλος μᾶς συμβουλεύει ὅτι τά πάντα πρέπει νά γίνωνται μέσα στήν Ἐκκλησία “εὐσχημόνως καί κατά τάξιν”. Μία τάξη, ἡ ὁποία ἐμπεριέχει τήν διάκριση ἀνάμεσα σέ ἐκείνους πού κυβερνῶνται καί ὁδηγοῦνται καί σέ ἐκείνους πού κυβερνοῦν καί ὁδηγοῦν. Ἔτσι τίθεται τό ἐρώτημα, ποιά εἶναι τά χαρακτηριστικά αὐτῆς τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἱεραρχίας, μήπως εἶναι σχεδιασμένη πάνω στά πρότυπα τῆς κοσμικῆς ἐξουσίας; Οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας τονίζουν ὅτι σκοπός τῆς χαρισματικῆς τάξεως τῶν ποιμένων καί διδασκάλων δέν εἶναι ἡ γοητεία καί ἡ τυραννία, ἀλλά ἡ διακονία τοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ, ὅπου ἡ κυριαρχικότητα καί ἡ αὐταρχική συμπεριφορά ἀποκλείονται.

  Διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ὅτι τά μέλη τοῦ Χριστοῦ, ἡ Ἐκκλησία, ἀπό τήν στιγμή πού ἀποτελοῦν ἕνα σῶμα καί ἐκ τῆς μίας Κεφαλῆς, ἔχουν κοινά πάντα τά πνευματικά ἀγαθά, εἶναι δηλαδή ἴσα μεταξύ τους ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ· καθ’ ὅσον ὅμως, κατά τό θέλημα τοῦ Θεοῦ, ἔχουν διαφόρους θέσεις μέσα στό σῶμα τῆς Ἐκκλησίας, καί διάφορα χαρίσματα καί διακονίες, γιά αὐτό ὑπάρχουν διαφορές μεταξύ τους καί ἔτσι ἔχουμε τήν ἐκκλησιαστική ἱεραρχία. Ὅμως ἡ διαφορά αὐτή δέν διασπᾶ τήν ἑνότητα τοῦ σώματος τῆς Ἐκκλησίας, διότι “τά πάντα ἐν πᾶσι” σέ αὐτήν εἶναι ὁ “εἷς Χριστός”. Ἔτσι, οἱ ἐπίσκοποι καί οἱ ποιμένες ἀσκοῦν τό ἔργο τους ὄχι ἀφ’ ἑαυτῶν, ἀλλά ἐν αὐτοῖς καί διά αὐτῶν ἐνεργεῖ τά πάντα ἡ κεφαλή τοῦ σώματος τῆς Ἐκκλησίας, ὁ Χριστός. Γιά αὐτό ἄλλωστε ὁ ἀπόστολος Παῦλος τονίζει τά πάντα ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ εἶναι “ἐκ τοῦ Χριστοῦ” καί “ἐν τῷ Χριστῷ” καί πᾶσα ἡ Ἐκκλησία εἶναι ἐξ αὐτοῦ καί ἐν αὐτῷ. Λέει χαρακτηριστικά ὁ ἀπόστολος τῶν ἐθνῶν στήν πρός Ἐφεσίους ἐπιστολή του, “ἀληθεύοντες δέ ἐν ἀγάπῃ αὐξήσωμεν εἰς αὐτόν τά πάντα, ὅς ἐστιν ἡ κεφαλή, ὁ Χριστός. Ἐξ οὗ πᾶν τό σῶμα συναρμολογούμενον καί συμβιβαζόμενον διά πάσης ἁφῆς τῆς ἐπιχορηγίας κατ’ ἐνέργειαν ἐν μέτρῳ ἑνός ἑκάστου μέρους τήν αὔξησιν τοῦ σώματος ποιεῖται εἰς  οἰκοδομήν ἑαυτοῦ ἐν ἀγάπῃ”.

  Καί ἐνῶ τήν ἐκκλησιαστική ἱεραρχία “ἔθετο ὁ Θεός ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ” καί ἔδωσε σέ αὐτήν εἰδική καί μεγαλύτερη διακονία, καί χάριν καί ἐξουσία, τήν ἴδια στιγμή ὁ ἱερός Χρυσόστομος, γιά νά καταδείξη τήν ἑνότητα Χριστοῦ καί Ἐκκλησίας, θά τονίση σέ ὁμιλία του στήν πρός Ἐφεσίους ἐπιστολή τοῦ ἀποστόλου Παύλου ὅτι, “ἔνθα γάρ ἡ κεφαλή, ἐκεῖ καί τό σῶμα· οὐδενί γάρ μέσῳ διείργεται ἡ κεφαλή, καί τό σῶμα· εἰ γάρ διείργετο, οὐκ ἄν εἴη σῶμα, οὐκ ἄν εἴη κεφαλή”.

  Μέ τόν λόγο του αὐτό ὁ ἱερός Πατήρ καταδηλώνει ὅτι δέν ὑπάρχει κανείς μεσάζων μεταξύ τοῦ Χριστοῦ καί τοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ, ἐπιβεβαιώνοντας ὅτι τό ἐπισκοπικό ἀξίωμα δέν εἶναι ἐξουσία ἤ κάποιο προνόμιο πού δίνεται ἀπό τήν πράξη τῆς χειροτονίας, ἀλλά κατάσταση θέας τοῦ Θεοῦ καί ἐάν δέν ἔχη αὐτήν τήν κατάσταση θέας ὁ ἐπίσκοππος, τουλάχιστόν ἄς εὑρίσκεται σέ πορεία μετανοίας γιά τίς ἐλλείψεις του καί νά μή κατασκανδαλίζη τόν λαό τοῦ Θεοῦ μέ τούς λόγους καί τίς πράξεις του. Στήν Περί Ἐκκλησιαστικῆς Ἱεραρχίας ὁ ἅγιος Διονύσιος ὁ Ἀρεοπαγίτης σημειώνει σχετικά μέ τό ἱεραρχικό ἀξίωμα, τό ὁποῖο πολλοί τό ὀρέγονται στήν ἐποχή μας, ἀλλά δέν ξέρουμε πόσοι εἶναι ἱκανοί, γιά νά τό κατέχουν, “αὐτή εἶναι ἡ καθολική εὐκοσμία καί τάξις τῶν θείων μυστηρίων· ὁ ἱερεύς προϊστάμενος νά μετάσχη καί νά χορτάση πρῶτος τῶν ἀγαθῶν πού θά δωρηθοῦν δι’ αὐτοῦ ἀπό τόν Θεό στούς ἄλλους, καί ἔπειτα νά μεταδώση ἀπό αὐτούς σέ ἄλλους. Γιά αὐτό ὅσοι ἀποτολμοῦν νά διδάξουν τά ἔνθεα διδάγματα, πρίν τά ἐφαρμόσουν οἱ ἴδιοι σταθερῶς, εἶναι ἐντελῶς ἀνίεροι καί ξένοι πρός τήν ἱερή θεσμοθεσία”. Αὐτά λέγει ὁ ἱερός Πατήρ καί ὅλοι ὀφείλουμε νά προβληματισθοῦμε τόσο γιά τούς λόγους μας ὅσο καί γιά τίς πράξεις μας.

  Ἐπίσκοπος τῆς Ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας, ἀναφερόμενος σέ ἱερομόναχο ἄλλης Μητροπόλεως, στήν Συντονιστική Ἐπιτροπή Περιστερίου, στούς ἀγωνιζόμενους Χριστιανούς τῆς Λαρίσης καί στόν Ὀρθόδοξο Τύπο σέ προσβλητικό κείμενό του, γράφει μεταξύ τῶν πολλῶν, “Τί εἶναι τά «κυνάρια»; Τά σκυλάκια, τά κουτάβια! Τά ὁποῖα ὅσο χαριτωμένα κι ἄν εἶναι, ἔχουν ἕνα χαρακτηριστικό. Λόγω τῆς ἀνωριμότητάς τους καί τῆς ἀπειρίας τους, κάνουν ζημιές! Πολλές ζημιές! Πρῶτα στόν ἑαυτό τους καί κατόπιν σέ ὅλους τούς γύρω. Καί κάνουν καί θόρυβο! Πολύ θόρυβο! Πότε μέ τά γρυλίσματά τους, πότε μέ τά ἀλυχτίσματά τους, τά ὁποῖα εἶναι πάντα σέ ὑψηλούς τόνους, ἐπιδιώκουν νά ἐπιβληθοῦν μέ τό θράσος τοῦ ἀνερμάτιστου καί τή δοκισησοφία τοῦ ἀδαοῦς σέ ὅλους τούς ἄλλους. Κι αὐτό δέν εἶναι ἀπαραίτητα ἐνοχλητικό. Εἶναι κατ᾽ ἀρχάς διασκεδαστικό τόσο, πού σέ κάνει νά γελᾶς μέ τά ἀσυνάρτητα καμώματά τους καί νά παρασύρεσαι νά διασκεδάσεις μαζί τους, γιά νά γελάσεις ἀκόμη πιό πολύ”, αὐτοί εἶναι λόγοι ἐπισκόπου!

  Τὸν Μάϊο τοῦ 1970, στὸ ὑπ. Ἀριθ. 336 Φύλλο τῆς «Χριστιανικῆς Σπίθας» φιλοξενεῖται ἄρθρο τοῦ Συντάκτη (ἐνν. τοῦ π. Αὐγουστίνου Καντιώτη) μὲ τίτλο: «ΠΡΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΑΣ – ΔΗΜΑΓΩΓΟΙ;», ἕνα ἄρθρο σχετικὸ κατὰ πάντα μὲ τὸν πάλαι ποτὲ πνευματικὸ πατέρα τοῦ νῦν Πατριάρχη Βαρθολομαίου, τὸν Μητροπολίτη Χαλκηδόνος Μελίτωνα.’’, ἔγραφε ὁ ἀγωνιστής Ἱεράρχης:

  «Κατά τήν θείαν Λειτουργίαν δέν ἐπιτρέπεται διακοπή. Ἀλλ’ ἐάν ὑπάρχη μία περίπτωσις, κατά τήν ὁποίαν ὄχι μόνον ἐπιτρέπεται, ἀλλά καί ἐπιβάλλεται διακοπή καί διαμαρτυρία, εἶνε ἡ ἀνωτέρω περίπτωσις. Μόλις ἠκούσθησαν αἱ πρῶτες λέξεις ὑπέρ τοῦ καρναβαλικοῦ αἴσχους ἤ τῶν αἱρέσεων, ὅλος ὁ ἐκκλησιαζόμενος λαός ἔπρεπε, μέ ὅλην τήν δύναμιν τῶν πνευμόνων του, νά ἄρη φωνήν διαμαρτυρίας καί νά εἴπη· Ἀνάξιος! Αἶσχος! Κάτω!… Εἰς τοιαύτας περιπτώσεις, καθ’ ἅς τό κινδυνευόμενον εἶνε ἡ Ὀρθοδοξία ὡς κανών πίστεως καί ἠθικῆς, εὐγένεια καί σιωπή δέν ἐπιτρέπονται. Ὁ Κύριος δέν ὕψωσεν ἐπί ματαίῳ τό φραγγέλλιον, ὅτε εἶδε τήν βεβήλωσιν τοῦ ἱεροῦ Ναοῦ. Καί ὁ εὐσεβής λαός, ὁ ὑπέρ πάντα καί ὑπέρ πάντας ἀγαπῶν τόν Κύριον καί τήν ἁγίαν αὐτοῦ Ἐκκλησίαν, ὅταν ἀκούη καί βλέπη βεβήλωσιν τῶν ἱερῶν καί τῶν ὁσίων, ἄς ὑψώνη ἀντί τοῦ φραγγελλίου τήν φωνήν του. Εἶνε καί ἡ αὐστηρά φωνή εἶδος φραγγελλίου. Αἱ φωναί ἀποδοκιμασίας ἐκ μέρους λαοῦ πλήττουν τούς ἐνόχους σφοδρότερον φραγγελλίου. Εἶνε ὡς ἰσχυραί φωναί ποιμένων καί ποιμενικῶν κυνῶν, αἱ ὁποῖαι τρέπουν εἰς φυγήν τούς λύκους».

  Καί ἐνῶ ὁ ἀγωνιστής Ἱεράρχης ἔβλεπε στό γρηγοροῦν ποίμνιο τούς ποιμενικούς κύνες, οἱ σύγχρονοι βλέπουν τά κυνάρια. Καὶ αὐτὸ διότι ἄλλη εἶναι ἡ Ἐκκλησιολογία τοῦ ἑνὸς καὶ ἄλλη τῶν ἄλλων. Ὁ Σεβασμιώτατος Αὐγουστῖνος ἔβλεπε τὸ ποίμνιο ὡς σῶμα Χριστοῦ, ἐνῶ οἱ σύγχρονοι ἐπίσκοποι ὡς μέσο, γιὰ νὰ ἐκδηλώσουν κυριαρχικότητα καὶ αὐταρχικὴ συμπεριφορά.


ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ

================================================================

Σχόλια:

Γενικός κατάλογος  συνδέσμων από   δημοσιεύματα που αφορούν 

  ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΛΑΡΙΣΗΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ

  ΔΕΙΤΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΠΕΜΠΟΥΝ ΣΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:

     Σχετικά δημοσιεύματα για τον κ. Ιερώνυμο Νικολόπουλο εις Λάρισα  (κάντε ΚΛΙΚ  πάνω σε κάθε θέμα και συνδεθείτε με τον υπερσύνδεσμο στο άρθρο)

1--Ὁ Σεβ. Λαρίσης ἤναψε τὴν ἑπτάφωτον λυχνίαν, ἀλλὰ οὔτε δάκρυ διὰ τὸν μακαριστὸν Μητροπολίτην Θεολόγον

2- ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ AHEPA HELLAS ΣΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΛΑΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΥΡΝΑΒΟΥ (26/11/2018) https://imlarisis.gr/

3-- Όπως ήταν αναμενόμενο ο Ιερώνυμος παίρνει τα πρωτεία στις εκδηλώσεις της συναγωγής της Λαρίσης ἀπό τον Περιφεριάρχη και το Δήμαρχο 

4-- Μόνο Κακεντρεχής και θρασύτατος μυθοπλάστης θα πρόσβαλε την Μνήμη των 12 σφαγιασθέντων μητροπολιτών από άμβωνος στη Λάρισα

5-- Ο Λαρίσης, αφελής, φαφλατάς ή θύμα του κυκλώματος Μ.Κ.Ο. Αλληλέγγυων της Ύπατης Αρμοστείας για το μεταναστευτικό;

6--Ὁ «μικρὸς» Ἱερώνυμος Λαρίσης θλιβερὸς ὑποστηρικτὴς της προπαγάνδας τῶν Φαναριώτικων Ἀμερικανοκίνητων δολοπλοκιῶν

7--Ποιός είναι ανόητος κ. Ιερώνυμε; Δεν είναι αυτός που αποδέχεται τα Κολυμπάρια προστάγματα, τους Ρόταρυ και τους Σιωνιστές; 

8--Ο Ιερώνυμος (Νικολόπουλος) ο εις Λάρισα υπέρ των σχισματικών της Ουκρανίας. Να τον χαίρονται οι Λαρισαίοι

9--Επιδημική μόδα των μητροπόλεων οι κοσμικές εκδηλώσεις-Μουσικοχορευτικό χρώμα για καρποφόρο ιεραποστολικό έτος 2019 – 2020

10--«Ἕνας ἀλλιώτικος γάμος... στη Λάρισα» ...πρώτη φορά πού ἔγινε μεικτός γάμος μεταξύ Ἑλλήνων στή Λάρισα.».

11--Τον υπερασπιστή του αθέου Καζαντζάκη και υβριστή του π. Αυγουστίνου Καντιώτη εξέλεξε ο κ. Ιερώνυμος Λαρίσης και επέμεινε να είναι στην επιτροπή παρουσίασης του --Περιοδικού της μητροπόλεως Λαρίσης«Αχιλλίου Πόλις»

12-- ο κ. Ιερώνυμος, διαβεβαιώνει πώς είναι ξένος γι’ αυτόν ο Θεολόγος 

13--Ένα διχαστικό μνημόσυνο, μια ακόμη πληγή στον Θεολόγο… και την τοπική εκκλησία της Λαρίσης.

14--Μη τους νεκρούς μας τάραττε... κ. Ιερώνυμε!!!

15--Πανελλήνια αγανάκτηση και αποστροφή έχει προκαλέσει η ενέργεια και η στάση του νέου δεσπότη Λαρίσης κ. Ιερωνύμου, καθώς και η συμμετοχή των δύο "εκλεκτών του" ιερέων, σε εκδηλώσεις των Ρόταρυ και της συναγωγής. Ο δεσπότης Λαρίσης κ. Ιερώνυμος (Νικολόπουλος) ακόμη να ζητήση συγγνώμη για την συμμετοχή του σε εκδήλωση της εβραϊκής συναγωγής και δια την εκπροσώπησή του σε εκδήλωση των Ρόταρυ

16--Αγανάκτηση στους πιστούς προκαλεί το εμμονικό πείσμα του Δεσπότη της Λαρίσης κ. Ιερωνύμου να προχειρίσει τον ιερέα, που έστειλε στους Ρόταρυ, σε πνευματικό. Τί άλλο θα δουν οι Λαρισαίοι;;  &Σεμινάριο του Ρόταρυ στη Λάρισα (eleftheria.gr)  & Σεμινάριο εισερχόμενων αξιωματούχων του ΡΟΤΑΡΥ στη Λάρισα - larissanet.gr 

 

17--Αποστομωτική απάντηση στον δεσπότη Λαρίσης κ. Ιερώνυμο για το ΡΟΤΑΡΥ από κ. Αριστείδη Π. Δασκαλάκη 

 

19--Σκανδαλώδης η εκλογή του Λαρίσης; Ή διορισμός!!! Μας εκπλήσσει καθημερινά ο Λαρίσης και αφού στην χειροτονία του είπε «ράον σιωπή» και χειροκροτήθηκε από κει και μετά δεν έβαλε γλώσσα μέσα.


20
-- Ο αγαπητός δεσπότης της Συναγωγής κ. Ιερωνύμος (Νικολόπουλος) ο είς Λάρισα, παρέστη στην επιμνημόσυνη δέηση και την κατάθεση στεφάνων στο Μνημείο των Εβραίων, όπως συνηθίζει ανελλιπώς (για τρίτη χρονιά) από την ἀναρρίχησή του στό θρόνο του Αγίου Αχιλλείου.

 

20α  Ο Ιερώνυμος της Λάρισας με τους εβραίους δεν φοράει μάσκα, με τα χριστιανόπουλα όμως φοράει!


21
-- Ο δεσπότης και ο Ραββίνος ...παπαδάκι του
22
-- «Ἡ Πίστις μας, πρέπει νά παραδίδεται ἀνόθευτη, καθαρή ἀπό κάθε σπίλο...» 

 

 23 Απάντηση στην ασύλληπτη ανακοίνωση της Μητρόπολης Λάρισας για τη συγκέντρωση των αντιεμβολιαστών: Τους μοιράσαμε σοκολατάκια για να μη φύγουν πικραμένοι…

24   Απάντηση στη κατάπτυστη ανακοίνωσή του Ιερωνύμου και της Μητροπόλεως Λαρίσης.

25  “ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ" Πρὸς τὸν Μητροπολίτη Λαρίσης καὶ Τυρνάβου Κ.κ. Ἱερώνυμο (Νικολόπουλο)

25 β  Απάντηση σε ανακοίνωση του Μητροπολίτη Λαρίσης Ιερωνύμου

2 6 Προς τον Μητροπολίτη Λαρίσης κ. Ιερώνυμο που ξεκινά εμβολιασμούς στους Ιερούς Ναούς

27  Έρχεται το μπόλι έξω από τους Ναούς της Μητροπόλεως Λαρίσης !

28  Νεκτάριος Δαπέργολας: Τραγικοί μασκαριότατοι, ἀποστάτες ρασοφόροι τῶν ἐσχάτων χρόνων καί τῶν μαύρων σκοταδιῶν... και "Ο μόσχος ο σιτευτός" 

29  Χαίρε Ιερώνυμε Λαρισαίων αισχύνη και εμβολιασμένων το καύχημα ! 

30  Αίσχος! Ο κ. Ιερώνυμος Λάρισας χρησιμοποιεί τον Άγιο Αχίλλιο ως χώρο συνεντεύξεων και τους Ιερούς Ναούς της Λάρισας ως προπαγανδιστικά κέντρα εμβολιασμού. Βίντεο

 31 Λάρισα SOS… Αρχιερατική πρωτοβουλία απωλείας

32 Εκ των δηλώσεων του κου Ιερωνύμου στη Λάρισα συνάγεται ότι η κατάστασή του μετά τον εμβολιασμό του είναι "προφανώς παράλογη" βαίνουσα επί το χείρον. Στον 7ο εμβολιασμό του τι να περιμένουμε;;;

33  κ. Ιερώνυμε Νικολόπουλε, δεσπότη της Λάρισας, θα ηγηθείς δυναμικής αντιδράσεως προς αποτροπή της ελεύσεως του περιφερόμενου ξόανου – μαριονέτας «Αμάλ» ή θα το αναλάβει ο λαός;;;

34  Κύριε Ιερώνυμε εις Λάρισα, η μάσκα σου δεν σε κρύβει πλέον

35 Ο Ιερώνυμος Λαρίσης αγωνίζεται διαρκῶς, νά διαφοροποιηθεῖ ἀπό τούς Ἀποστόλους καί τούς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, πράττων ἀκριβῶς τά ἀντίθετα

36  Εἶναι ἀνεκτόν δίπλα στούς σφαγιασθέντες “Ἀμνούς” νά δεσπόζουν οἱ ἀνηλεεῖς διῶκτες τους;

 37 Αιρετικός Καθολικός «Αρχιεπίσκοπος» μόλυνε τον Εσπερινό της Παναγιά της Τήνου με συγχοροστατούντα τον Ιερώνυμο Λαρίσης- Να τον χαίρονται οι Λαρισαίοι [Βίντεο]

38 Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΛΑΡΙΣΗΣ ΑΠΕΝΕΙΜΕ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΣΕ ΚΛΗΡΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ!

39  Όταν η μάσκα αποκαλύπτει τον προβατόσχημο λυκοποιμένα

40   Ο αγαπητός δεσπότης της Συναγωγής κ. Ιερωνύμος (Νικολόπουλος) ο είς Λάρισα, παρέστη στην επιμνημόσυνη δέηση και την κατάθεση στεφάνων στο Μνημείο των Εβραίων, όπως συνηθίζει ανελλιπώς (για τρίτη χρονιά) από την ἀναρρίχησή του στό θρόνο του Αγίου Αχιλλείου.

41  «Ἡ Πίστις μας, πρέπει νά παραδίδεται ἀνόθευτη, καθαρή ἀπό κάθε σπίλο...»

42   Ο δεσπότης και ο Ραββίνος ...παπαδάκι του

43  Όταν χαρακτηρίζεις… «μπούρδες» αυτά που δείχνουν τα κανάλια, πρέπει να φροντίζεις να μην λες και συ… «μπούρδες».

44  Ο εις Λάρισα Ιερώνυμος (Νικολόπουλος) ονομάζει την πίστη στην ιερότητα και αγιότητα των Ιερών Ναών μας παραμύθι

45  Εθιμοτυπική Επίσκεψη Του Νέου Διοικητικού Συμβουλίου Της Ισραηλιτικής Κοινότητας στο δεσπότη κ. Ιερώνυμο της Λάρισας. Με τους εβραίους δεν φοράει μάσκα, με τα χριστιανόπουλα όμως φοράει!

46  Ευλογημένες μάσκες απο την Λάρισα πρός διαφύλαξιν ...της πολυτίμου υγείας του ευσεβούς ποιμνίου... απο κ. Νταβέλη! (πανόραμα ομιλούντων φωτογραφιών)

47 «Ξέφυγε ο Λαρίσης… Πάρτε του το ωμοφόριο… Αποσχηματίστε τον….»

48  ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΚΥΘΗΡΩΝ : Ἡ μάσκα δέν ἔχει θέσιν ἐντός τοῦ ἱεροῦ χώρου - ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ (ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΛΑΡΙΣΑΣ) :Έξω απο το Ναό όσοι δεν φορούν μάσκα

49  Ἡ ἄνοδος καί ἡ πτῶσις τοῦ Σεβ. Λαρίσης

50  Ηχηρό "Χαστούκι" Αμβροσίου σε Ιερώνυμο της Λάρισας Ἔχεις ξεφύγει… μαζέψου Ἱερώνυμε

51  Σχολιασμός στην αυθάδη και ειρωνική απάντηση του νεοσσού δεσπότη της Λαρίσης (;) κ. Ιερωνύμου προς τον τον Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιο (βίντεο)

52  Δεύτερη αποστομωτική απάντηση Σεβασμ. Αμβροσίου: Υποκρίνεσθε, Ουκ έξεστί σοι ασχημονείν, κ. Ιερώνυμε Λαρίσης!

53    Ο Ιερώνυμος στη Λάρισα ου βούλεται συνιέναι

54  Χρίστος Παναγιώτου: «Μπορε Θεός νά ναιρέσει τόν αυτό Του;» (Ένα υπέροχο άρθρο του κ. Χρίστου Παναγιώτου  που ξεσκεπάζει τις πλάνες του κ. Ιερωνύμου Λαρίσης  και των αυλικών του προπαγανδιστικών.)

55 Δέσποτα, δέν θά προσέλθω καί πάλιν στήν σύναξιν, «ἵνα μή συνευδοκῶ τοῖς ἔργοις σου» 

56  Η "Στρατιωτική Θεολογία" του Σεβ. Λαρίσης: Τιμητής του σχισματικού Επιφανίου Ουκρανίας και το κοινό χαρακτηριστικό με τον Ζελένσκι η ακριτσέπεια (= απερίσκεπτη ) ακατάσχετη πολυλογία. (agonasax.blogspot.com)

57 Το προσωπείο του Δεσπότη της Λαρίσης Ιερωνύμου (Νικολόπουλου) έπεσε... Μήπως φιλοδοξεί δόξα Ραββίνου;;; Το εκκλησιαστικό περιοδικό «Αχιλλίου Πόλις» της Μητροπόλεως Λαρίσης δημοσιεύει προπαγανδιστικό άρθρο Ραββίνου υβριστικό για τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό, τους κληρικούς και Χριστιανούς. (agonasax.blogspot.com)

57 β ΕΒΡΑΙΟΣ ΡΑΒΒΙΝΟΣ ΟΜΟΛΟΓΕΙ: ΝΑΙ ΕΜΕΙΣ ΣΚΟΤΩΣΑΜΕ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΚΟΣΜΑ - YouTube

58 Αγανάκτηση και αντίδραση προκαλούν στους Χριστιανούς οι κατ' εξακολούθησιν πρωτοφανείς και "περίεργες συναφειακές" ενέργειες του Δεσπότη της Μητροπόλεως Λαρίσης με τα στελέχη των Εβραίων της Συναγωγής και το εν γένει περιβάλλον του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου (Κ.Ι.Σ.)Καταπέλτης ο γνωστός αρθρογράφος επί εκκλησιαστικών θεμάτων ιατρός κ. Λυκούργος Νάνης 

59 Να επιστραφούν όλα τα περιοδικά "Αχιλλίου Πόλις" ως απαράδεκτα απ' όλες τις Μητροπόλεις, Ιερούς Ναούς και Πιστούς, όπου αποστέλλεται, στον κ. Ιερώνυμο της Λάρισας είπε Γέροντας Α.Ο. (agonasax.blogspot.com)

60  Η ιστοσελίδα της Ι. Μητρ. Λαρίσης και Τυρνάβου φιλοξενεί άρθρο ραββίνου που κατηγορεί τον Αγιο Κοσμά τον Αιτωλό!!!!! (agonasax.blogspot.com)

61 “METANOIA” ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ ΔΙΑ ΜΥΣΤΙΚΟΥ ΡΑΒΙΝΟΥ (agonasax.blogspot.com)

62  Ἡ Ἱ. Μητρόπολις Λαρίσης εἰς τὰ δίκτυα τοῦ σιωνισμοῦ;

63 Γεώργιος Τζανάκης: ΤΡΙΚΥΜΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑΥΑΓΙΑ Α’ (agonasax.blogspot.com)

64  Γεώργιος Τζανάκης: ΤΡΙΚΥΜΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑΥΑΓΙΑ Β΄ (agonasax.blogspot.com)

 65 Γεώργιος Κ. Τζανάκης: Τρικυμίες και Ναυάγια Γ’ (agonasax.blogspot.com)

 66 Γεώργιος Κ. Τζανάκης: Τρικυμίες και Ναυάγια (Δ΄) (agonasax.blogspot.com)

67  Χρίστος Παναγιώτου: «Τρικυμία ἐν Λαρίσῃ!» (agonasax.blogspot.com)

68 ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ: ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ Προς Επίσκοπο Λαρίσης και Τυρνάβου κ.κ. Ιερώνυμο (agonasax.blogspot.com)

 Όταν οι "Ορθόδοξοι" δεσποτάδες ανάβουν επτάφωτες λυχνίες ...εξελίσσονται σε φανατικούς εμβολιαστές...

 

  Με γάντια περιέφεραν τις Ιερές Εικόνες την Κυριακή της Ορθοδοξίας στην Μητρόπολη Λαρίσης & Τυρνάβου.

 

 Ο κ. Ιερώνυμος Λαρίσης "ελάμπρυνε" και φέτος για πέμπτη συνεχή χρονιά, δια της παρουσίας του τις εκδήλωσεις των εβραίων στη Λάρισα. (agonasax.blogspot.com)

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΔΕΙΤΕ & στους Συνδέσμους:

«Εν τη Εβραϊκή Συναγωγή ποιήσωμεν δύναμιν» κ. Ιερώνυμε; Εναγκαλισμένος εν αγαλλιάσει και με την ιλαρότητα του εσμού των στελεχών της Συναγωγής της Λαρίσης και του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου (Κ.Ι.Σ.) ;;; Ούτως διάγεις Ορθοδόξως στη Λάρισα;;;;

https://www.onlarissa.gr/2025/06/15/larisa-parousia-tis-yp-paideias-sofias-zacharaki-telestikan-ta-egkainia-tis-synagogis-tis-israilitikis-koinotitas-foto-vinteo/

Εγκαίνια της ανακαινισμένης εβραϊκής συναγωγής "Ετς Χαΐμ" στη Λάρισα


ΠΗΓΗ: 
https://www.larissapress.gr/2025/06/15/larisa-egkainia-tis-anakainismenis-evraikis-synagogis-ets-chagim-parousia-tis-s-zacharaki-foto-vinteo/

 

«Αστακός» η Λάρισα για τα εγκαίνια της Ιεράς Συναγωγής «Ετς Χαγίμ» (φωτο) - LarissaPress

 

Λάρισα: Eγκαίνια για την ανακαινισμένη εβραϊκή συναγωγή - ThessaliaNews

 

Μ. Μανουάχ: Η Συναγωγή δεν είναι απλά ένας χώρος λατρείας (φωτο και βίντεο) - LarissaPress

 

 ΑΙΣΧΟΣ!!! Ντροπή για την τοπική Εκκλησία!!!. Ο Λαρίσης Ιερώνυμος στα εγκαίνια της Εβραϊκής Συναγωγής της Λάρισας. 15-6-2025

 

ΚΑΝΩΝ ΞΔ' (64), ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ

«Εί τις Κληρικός, ή Λαϊκος εισέλθοι εις συναγωγήν Ιουδαίων, ή 

αιρετικών προσεύξασθαι, και καθαιρείσθω, και αφοριζέσθω».

 Θα επιληφθεί η Ιερά Σύνοδος; θα καλέσει τον μητροπολίτη Λαρίσης κ. Ιερώνυμο σε απολογία για την παραβίαση των Ιερών Κανόνων και την μη συνάδουσα συμπεριφορά του έναντι του ευλαβεστάτου και λογίου θεολόγου - ιατρού αρχιμ. π. Παύλου Δημητρακόπουλου;;; (Φωτογραφικό πανόραμα )

 Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος της Ν Δ μετά την παρουσία του με τον κ. Ιερώνυμο Λαρίσης στα εγκαίνια της Εβραϊκής Συναγωγής δίνει το παρόν και στα θυρανοίξια του Ιερού Ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Τένεδο, (φωτο)

 Ένα οικουμενιστικό μήνυμα από τον βουλευτή Λαρίσης της Ν.Δ. Χρήστο Καπετάνο: «Μια πόλη, μια κοινότητα, μια μνήμη»– Νέα σελίδα για την Εβραϊκή Συναγωγή της Λάρισας, που εγκαινίασε η Σοφία Ζαχαράκη (Φωτογραφικό πανόραμα)

 Από τα εγκαίνια της εβραϊκής Συναγωγής της Λαρίσης με τον κ. Ιερώνυμο, μετέβη στον Πειραιά προσκυνήτρια του έργου του κ. Σεραφείμ, η αεικίνητη υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη

 Έρεβος* η Διαστρεβλωτική και Εμπαθέστατη απάντηση του μητροπολίτου Λαρίσης Ιερωνύμου προς τον π. Παύλο Δημητρακόπουλο,

 

 Μνημειακή απάντηση - καταπέλτης από τον λόγιο αρχ. π. Παύλο Δημητρακόπουλο στον προκλητικό Μητροπολίτη Λαρίσης κ. Ιερώνυμο. Του συστήνει να παραιτηθεί!

 Δεσποτική αντιφατικότητα! Πώς συμβιβάζεται ο Μητροπολίτης Λαρίσης να έχει πένθος και συνάμα να εορτάζει τα ονομαστήριά του, ενώ μετά τη θεία Λειτουργία στον Άγιο Αχίλλιο πηγαίνει και σε τελετή της εβραϊκής Συναγωγής;;; (φωτογραφική τεκμηρίωση)

 Ενώ στη Δυτική Όχθη Ισραηλινοί έποικοι προβαίνουν σε κατάσχεση ελληνορθόδοξων περιουσιών, οι Έλληνες πολιτικοί και ασύδοτος "επίσκοπος" απαθέστατοι συνωστίζονται στις τελετές των Εβραϊκών Συναγωγών

 ΠΡΟΣΚΟΠΙΣΜΟΣ Ο κ. Ιερώνυμος επαίνεσε την προσπάθεια όλου του Διοικητικού Συμβουλίου και των μελώνΤοπικού Τμήματος Λάρισας του Σώματος Ελληνικού Οδηγισμού, και εις ένδειξη τιμής τους προσέφερε τον Σταυρό των Αγίων Αχιλλίου και Βησσαρίωνος, πολιούχων Λαρίσης

 Απάντηση σε ανακοίνωση του Μητροπολίτη Λαρίσης Ιερωνύμου

Δέσποτα, δέν θά προσέλθω καί πάλιν στήν σύναξιν, «ἵνα μή συνευδοκῶ τοῖς ἔργοις σου»

Ανοικτή επιστολή προς τον Σεβ. Μητροπολίτη Λαρίσης κ. Ιερώνυμο ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΙΣΤΩΝ Ι.Μ. ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ  

ΠΟΙΜΕΝΙΚΟΙ ΚΥΝΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΥΝΑΡΑ Γεωρ. Τραμπούλη Θεολόγου Ο.Τ.