Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025

Στα σχέδια του παυμένου Σιναίου Δαμιανού και Αιγύπτου ήταν να εκτεθεί το Ιερό Λείψανο της Αγίας Αικατερίνης σε μουσείο μαζί με τις Φαραωνικές μούμιες!


Η Σύναξις των Σιναΐτών Αγίων – Εικόνα του 20ου αιώνα.

Τουρικό έγγραφο, αχτιναμές για το Σιναΐτικό Μετόχι των Χανίων, 1858
ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ:
Άρα το πρόβλημα είναι εσωτερικό. Ξεκινάει από μέσα.

ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ:
Η κρίση στην οποία έχουνε περιέλθει τώρα η Αδελφότητα απ’ την μία, η πλειοψηφούσα αρχή, και απ’ την άλλη μόνος του ο πρώην ηγούμενος, είναι παυμένος, και αρχιεπίσκοπος. Αυτή η κρίση έχει κάποιες ρίζες ιστορικά, γιατί δεν είναι πρωτοφανές το φαινόμενο όλων αυτών που καταμαρτυρούν οι πατέρες. Προϋπήρξε ο Πορφύριος ο Γ’ πάλι με μία συνείσακτη. Προϋπήρξαν άλλοι, ο Α’ ο Β’ που είχανε άλλου είδους προβλήματα και η πολύ σύντομη ηγουμενία του Γρηγορίου, του προκατόχου του κ. Δαμιανού. Όλα αυτά στην δική σας επιστήμη, στο ανθρώπινο κομμάτι, από πού ξεκινάνε τα προβλήματα; Η ρίζα των προβλημάτων για να καταλάβουνε και οι θεατές που μας παρακολουθούνε. Έχουμε μία κοινότητα η οποία ζει κάτω από μία στέγη κοινή και ένα θεσμικό καθεστώς. Έχουνε έναν εσωτερικό κανονισμό, το δικό τους καταστατικό, τους θεμελειώδεις κανονισμούς οι οποίοι άλλαξαν τρεις τέσσερις φορές τους τελευταίους δύο αιώνες, με αποκορύφωμα το τελευταίο καταστατικό που συνέταξε ο κ. Δαμιανός με την βοήθεια και κάποιων άλλων εξωτερικών παραγόντων, το οποίο φαίνεται να μην σεβάστηκε και ο ίδιος. Ή κάνω υπερβολή σε αυτό που λέω;

ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΣ:
Ήδη θέσατε το κεντρικό ερώτημα ότι ενώ είχε παρόμοιες κρίσεις στο παρελθόν το Σινά, δεν οδηγήθηκε σε έναν τέτοιο κίνδυνο που οδηγείται σήμερα, γιατί ΣΗΜΕΡΑ ΟΔΗΓΕΙΤΑΙ ΣΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΤΟΥ ΑΦΑΝΙΣΜΟΥ. Διότι για πρώτη φορά το επικυρίαρχο κράτος η Αίγυπτος αμφισβητεί το θεσμικό καθεστώς του Σινά. Αμφισβητεί δηλαδή την Σιναΐτική περιουσία, τα Μετόχια και αμφισβητεί και τις εγκαταστάσεις, το Μοναστήρι. Η απόφαση του Αιγυπτιακού δικαστηρίου που εξεδώθη λέει σαφώς στο πόρισμά της ότι η κυριότητα ακόμα και του Μοναστηριού στο Σινά ανήκει στο Αιγυπτιακό δημόσιο και οι Μοναχοί έχουν μόνο δικαίωμα χρήσεως. Αυτό δεν το είπε ποτέ κανείς επικυρίαρχος. Καμμία αρχή.

ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ:
Άρα το δέλεαρ είναι η περιουσία.

ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΣ:
Ακριβώς. Αυτό είναι το βαθύτερο διακύβευμα που κυριαρχεί στην κρίση του Σινά. Για πρώτη φορά λοιπόν η Σιναϊτική περιουσία, που ήταν αυτή η οποία συντήρησε -μην το ξεχνάμε είπαμε- το Σινά 1500 χρόνια, είναι το αντικείμενο των ορέξεων κάποιων κύκλων. Και οι αρέξεις αυτές βλέπουμε ότι αγγίζουν και κρατικά συμφέροντα ή τουλάχιστον συμφέροντα ηγεσιών. Της Αιγύπτου και της Ελλάδος.

ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ:
Και του ιδιοκτησισκού.

ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΣ:
Μέσα στο καθεστώς είναι το ιδιοκτησιακό, είναι το εμπράγματο καθεστώς. Είδαν το φως της δημοσιότητος κάποια σχέδια συμφωνιών που πάνε να υπογραφούν με την προηγούμενη διοίκηση του Σινά με τον παυθέντα αρχιεπίσκοπο, ο οποίος ήταν αυτός ο οποίος άνοιξε και τις δίκες. Ήταν αυτός ο διάδικος, όχι το Σινά. Ο ίδιος ατομικά. Έχουμε λοιπόν τις πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητος, που μιλούν για συμφωνία του Σινά που εκπροσωπούνταν είπαμε από τον παυθέντα αρχιεπίσκοπο, όχι από την Σιναϊτική Αδελφότητα που είναι το όργανο που εκφράζει το Σινά, με το αιγυπτιακό δημόσιο που μιλούν ακριβώς για τουριστική εκμετάλλευση, για εμπορική εκμετάλλευση της Σιναϊτικής περιουσίας, ακόμη και του ίδιου του Μοναστηριού.

Η Λάρνακα της Αγίας Αικατερίνης στο Ιερό του Καθολικού της Μονής.
ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ:
Άρα μου λέτε ότι οι πατέρες που έπαυσαν τον ηγούμενο μετά από πάνω από 50 χρόνια θητείας, ορθώς ενήργησαν για να προασπίσουν για να περισώσουν και να διασώσουν…

ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΣ;
Ακριβώς. Για αυτόν και μόνο τον λόγο. Για τον λόγο λοιπόν διασπάθησης της Μετοχιακής προίκας του Σινά, της μοναστικής περιουσίας, που είπαμε ότι είναι το μέσον με το οποίο λειτουργεί, από εκεί συντηρείται, από εκεί καλύπτει τις δαπάνες λειτουργίας του, την καθημερινότητά του. Αυτή η περιουσία με τους θησαυρούς που έχει, γιατί μην ξεχνάμε ότι το Σινά διαθέτει χειρόγραφα, κειμήλια περίπου όσα διαθέτει και το Βατικανό ίσως και περισσότερα και αρχαιότερα. Όλα αυτά λοιπόν καταλαβαίνουμε ότι κινδυνεύουν να γίνουν μία τουριστική ατραξιόν, κι εκεί συνδέονται και με τα συμφέροντα της εθνικής οικονομίας του επικυριάρχου κράτους που ανήκει το Σινά, της Αιγύπτου.

ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ:
Ωραία. Έγινε αυτό. Είναι ένα δεδομένο γεγονός. Έχουμε όμως και το πρώτο βήμα που έγινε στην Ελλάδα. Δημιούργησαν ένα καινούριο νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, το οποίο θα υποκαθιστά και θα αντιπροσωπεύει, είπανε, το κυβερνητικό αφήγημα, την Σιναΐτικη Αδελφότητα. Και σε αυτό είχαμε την άμεση αντίδραση της Αδελφότητας. Ότι είναι αντίθετοι και αιτιολογούν με τα κείμενά τους γιατί και σε ποια σημεία καθ’ ολοκληρία είναι αντίθετοι. Σωστά ενήργησαν.

ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΣ:
Ναι. Εδώ μπαίνουν ερωτήματα εις βάρος της Ελληνικής πλευράς και συγκεκριμένα εις βάρος της κυβερνήσεως της σημερινής, η οποία έφερε αυτό το νομοσχέδιο το οποίο ήταν ΚΑΤΑΣΤΡΕΠΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΝΑ, γιατί απλούστατα με αυτό το νομοσχέδιο είδαμε ότι η ίδια η Ελληνική κυβέρνηση ετοίμασε έναν θύλακα υποδοχής του Σινά στην Ελληνική επικράτεια, πράγμα που σήμαινε ότι είχε υπόψη της η κυβέρνηση που έφερνε αυτό το νομοσχέδιο, ότι το Σινά θα φύγει από την Αίγυπτο και το υποδεχόταν στην Ελλάδα.

ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ:
Άρα έβαλε βούτηρο στο ψωμί της Αιγυπτιακής κυβέρνησης.

ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΣ:
Αυτά τα γεγονότα δημιουργούν ερωτηματικά τα οποία έχουν σχεδόν αφ’ εαυτών αυτόματα απάντηση, από τα γεγονότα που βλέπουμε στην δημοσιότητα. Δεν μας είναι αναπάντητα αυτά τα ερωτήματα.

ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ:
Έγιναν όλα αυτά. Επαύθη ο Αρχιεπίσκοπος Δαμιανός. Απευθύνθηκαν ως όφειλαν στην ανωτέρα πνευματική, όχι διοικητική, αρχή το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων. Το Πατρ. Ιεροσολύμων κατά τα γνωστά έστειλε μία Εξαρχία, άκουσε και τις δύο πλευρές, έβγαλε μία πρώτη ανακοίνωση ότι ούτε λίγο ούτε πολύ βρείτε τα μεταξύ σας, ο αρχιεπίσκοπος και οι πατέρες. Αυτό μέχρι τώρα κατέστη ανέφικτο. Εχθές έβγαλαν μία ανακοίνωση στην οποία αναγνωρίζουν την Σιναΐτικη Αδελφότητα αλλά το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων ξανακαταλήγει στο γεγονός ότι πρέπει να τα βρείτε όλες οι πλευρές. Η Αδελφότητα, ο Δαμιανός και η ελληνική κυβέρνηση και επειδή λέει και εμπλεκόμενους, προφανώς εννοεί τους Αιγύπτιους, οι οποίοι μέχρι τώρα πλένουν τα χέρια τους σαν τον Πόντιο Πιλάτο και περιμένουνε. Από εδώ και πέρα τί νομίζετε ότι πρέπει να γίνει; Σας ακούει η Αδελφότητα. Πείτε τους λοιπόν, τί νομίζετε ότι πρέπει να γίνει;

ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΣ:
Στην αρχή της συζήτησής μας εσείς ο ίδιος στα χαρακτηριστικά του καθεστώτος του Σινά αναφέρατε ότι είναι αυτοδέσποτο, αυτόνομο, αυτοδιοίκητο -είναι το προφανές- αυτοκέφαλο, αδούλωτο κλπ. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχει προϊστάμενη αρχή. Το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων δεν είναι η προϊστάμενη αρχή του Σινά. Έχει μόνον μία ψιλή, ψιλή με την έννοια την απογυμνωμένη, μια ψιλή δικαιοδοσία όσον αφορά δύο ξεκάθαρα πράγματα: Την χειροτονία του εκλεγόμενου αρχιεπισκόπου ηγούμενου του Σινά και μία δεύτερη δικαιοδοσία πολύ σπάνια η οποία έχει καθαρά θεσμικό χαρακτήρα και ειδικότερα έχει δικαστικό χαρακτήρα, είναι ότι ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων με βάση τους Θεμελιώδεις Κανονισμούς Λειτουργίας του Σινά, λειτουγεί ως φυσικός δικαστής για τον ηγούμενο του Σινά και αρχιεπίσκοπο, στην περίπτωση, λένε οι Κανονισμοί, που η Αδελφότητα που είναι το Ανώτατο Όργανο Διοίκησης του Σινά θα εγκαλέσει τον ηγούμενό της για συγκεκριμένα παραπτώματα, για παραβιάσεις των Κανονισμών, θα τον εγκαλέσει στον Πατριάρχη Ιεροσολύμων.

ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ:
Το έκανε. Δημοσιεύθηκαν όλοι οι λόγοι και ένα υπόμνημα ….

ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΣ:
Ναι. Μην μπερδευτούμε. Αυτό δεν ήτανε έγκληση, ήταν ενημέρωση. Ήταν ενημέρωση γιατί με βάση τους Κανονισμούς η Αδελφότητα, ως το Ανώτατο Όργανο του Σινά, έχει δύο εναλλακτικές, διαζευτικές δυνατότητες θεσμικά. Ή να εγκαλέσει τον ηγούμενό της για παραβιάσεις των Κανονισμών Λειτουργίας στον Πατριάρχη Ιεροσολύμων, δηλαδή, να κάνει όπως λέμε στα νομικά την notitia criminis, είναι παλιός λατινικός όρος, δηλαδή την καταγγελία, την εισαγγελεία, να λειτουργήσει δηλαδή ως εισαγγελέας ότι ασκεί την ποινική δίωξη κατά του ηγουμένου του Σινά ενώπιον του δικαστή που είναι ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων. Ασκεί την ποινική δίωξη για συγκεκριμένες παραβάσεις, για σοβαρές παραβάσεις του Κανονιμού. Ή αυτό, ένα είναι αυτό, μία δικαιοδοσία δηλαδή [αλλά] δεν το έκανε αυτό. Είναι στην κυριαρχική της εξουσία να αποφασίσει τί απ’ τις δυο δυνατότητες θα εφαρμόσει. Ή θα τον εγκαλέσει είπαμε που δεν το επέλεξε ή θα αποφασίσει όπως και αποφάσισε την παύση.

[σ.σ. Εμείς γνωρίζουμε από τους πατέρες ότι η κυρία αυτή έμπαινε στη Μονή Σινά μαζί με τον Δαμιανό έδώ και πάρα πάρα πολλά χρόνια και στην Αθήνα ακούσαμε τον π. Συμεών σε συνέντευξη στο sportime να αναφέρει ότι τα τελευταία περίπου έξι με επτά χρόνια ο Δαμιανός στην Αθήνα ζει με την συμβία του μέσα στο ίδιο διαμέρισμα.]

ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ:
Παρά το γεγονός ότι την είχανε εγκαλέσει επανειλημμένα μέχρι που την κηρύξανε persona non grata.

ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΣ:
Τόλμησε η Αδελφότητα επιτέλους να βάλει τα πράγματα στη θέση τους, κηρύσσοντας την κυρία αυτή ανεπιθύμητο πρόσωπο στο Σινά, αλλά ο τότε αρχιεπίσκοπος και τότε ηγούμενος δεν εκτέλεσε την απόφαση αυτή και δεν απομάκρυνε την γυναίκα αυτήν.

ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ:
Τι δεν την απομάκρυνε! Εδώ με την γυναίκα αυτή και δέκα μπράβους μπήκανε μέσα τους σακατέψανε στο ξύλο, τους βγάλανε έξω σηκωτούς, τους ανοίξανε τις μύτες και τους σπάσαν τα κεφάλια. Τα λέω πολύ απλά για να τα καταλαβαίνει ο κόσμος.

ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΣ:
Να το πω κι εγώ απλά, σε αυτό το ρεσάλτο που έγινε … αυτό ήτανε ένα ρεσάλτο μπράβων. Στο ρεσάλτο αυτό, αυτός που είχε το γενικό πρόσταγμα ήτανε η κυρία η συγκεκριμένη, η συμβία του προηγουμένου αρχιεπισκόπου. Την οποία την έχει μαζί του μέσα στο Μοναστήρι.

ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ:
Για μισό λεπτό. Είναι παράπτωμα αυτό οι συνείσακτοι; Να συζεί με μία κυρία ο ηγούμενος και επίσκοπος ενός Μοναστηριού; Ναι ή όχι;

ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΣ:
Αυτό είναι έγκλημα από πλευράς κανονικού δικαίου. Δεν είμαι κανονολόγος, το ξέρουμε όλοι αυτό. Είναι έγκλημα ένας άγαμος κληρικός να συμβιεί με μία γυναίκα. Μάλιστα είδα και φωτογραφίες σεε επίσκεψη του πρώην αρχιεπισκόπου Δαμιανού στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, συνοδευόμενος από την συμβία του.

ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ:
Είναι κοινό μυστικό στην παγκόσμια Ορθοδοξία ότι ο αρχιεπίσκοπος Δαμιανός τα τελευταία τριάντα τουλάχιστον χρόνια έχει υπό διάφορες ιδιότητες δίπλα του την κυρία αυτή. Εκείνος κρίνει, εκείνος αποφασίζει, εκείνος πράττει. Τώρα σας ακούει η Αδελφότητα και μαζί με την Αδελφότητα όλος ο κόσμος. Τί βήματα έχουν μπροστά τους οι συνάνθρωποί μας οι Αδελφοί Σιναΐτες; Τί πρέπει να κάνουνε; Οι οποίοι είναι εμπερίστατοι, είναι έξω εκεί απ’ τα τείχη και προσπαθούν, ακόμα και Ακουλουθία να κάνουνε, ψάχνουνε να βρούνε μία σκιά, ένα μέρος γιατί είναι κλειστά, κλειδαμπαρωμένα και τα προσκυνήματα. Τί πρέπει να κάνουν τώρα οι Αδελφοί;

ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΣ:
Να αναφέρουμε τί έπρεπε να κάνουν που το παρέλειψαν. Αφού πήρανε την απόφαση της παύσεως, όπως έπρεπε να το πράξουν αυτό, έπρεπε να διαφυλάξουν και το Μοναστήρι τους και να περιμένουν ότι αυτός ο αδίστακτος εσμός που διοικούσε τα τελευταία χρόνια το Σινά θα εισέβαλε στο Μοναστήρι, όπως και το έκανε. Τα πρώτα 24ωρα λοιπόν μετά από την κρίσιμη απόφασή τους της παύσεως του ηγουμένου τους, τα πρώτα 24ωρα ήταν κρίσιμα. Ήταν τόσο αδίστακτο το ζέυγος αυτό που θα εισέβαλε για να καταλάβει την εξουσία, την οποία τους αφήρεσαν νομίμως με βάση τους Θεμελιώδεις Κανονισμούς η Σιναΐτική Αδελφότητα, θα εισέβαλε για να ξαναπάρει την εξουσία του Σινά με τον τρόπο που το έκανε. Και πράγματι οι Σιναΐτες δεν φύλαξαν το Μοναστήρι και εισέβαλαν με μπράβους και είναι υπό κατάληψη.

ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ:
Συγγνώμη, τί δεν το κάνει; Εδώ πήγανε στον πρέσβη μας στον κ. Παπαγεωργίου και τους είπε ότι στο μόνο που μπορώ να σας διευκολύνω είναι να σας βοηθήσω στον επαναπατρισμό σας .Δηλαδή σηκωθείτε φυγέτε αμέσως. Αυτά είναι γεγονότα. Βγήκαν στην δημοσιότητα. Αυτά τους είπε ο πρέσβης.

ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΣ:
Αντί για οποιαδήποτε άλλη απάντηση και ανάλυση κ. Στεφανόπουλε θα πω μόνο το εξής, ότι ντρέπομαι ως Έλληνας και ως Ανατολικός Ορόδοξος, ντρέπομαι για την στάση της χώρας μου και της ηγεσίας της χώρας μου και για το πως πολιτεύθηκε το θέμα του Σινά. Οι δύο είπαμε μοναστκές κοινότητες που μας έμειναν από έναν ολόκληρο κόσμο ήταν το Άγιο Όρος και το Σινά.

η συνέχεια στο κάτωθι βίντεο……

εικόνες με περιγραφές εδώ : https://www.romiosini.org.gr

 Posted on 10 Σεπτεμβρίου, 2025

Στα σχέδια του παυμένου Σιναίου Δαμιανού και Αιγύπτου ήταν να εκτεθεί το Ιερό Λείψανο της Αγίας Αικατερίνης σε μουσείο μαζί με τις Φαραωνικές μούμιες! | ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ