Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2025

Αρχιμανδρίτα – αμάντρωτε, η Εκκλησία δεν χρειάζεται like για να δικαιώσει την αλήθεια της.


 

Του Σωτήρη Μ. Τζούμα 

Αρχιμανδρίτα-  αμάντρωτε, που αποφαίνεσαι ως Σύνοδος, εν πρώτοις, μην λησμονείς ότι στην Εκκλησία των Ορθοδόξων ουδεμία προσωπική εμπειρία  και ουδεμία ατομική θεώρηση, όσο κι αν φαίνεται «μοντέρνα», δεν αποτελεί διδασκαλία.

Η διδασκαλία δίδεται εν Συνόδω! 

Καταλαβαίνουμε ότι στην ηγεσία της Εκκλησίας μας αυτή τη στιγμή υπάρχει κενό κεφαλής( αφού περί άλλα μεριμνά και τιρβάζει) όμως υπάρχει η Σύνοδος· και η Σύνοδος αν είναι να αλλάξει γνώμη θα το κάνει εν Σώματι: η καύση των νεκρών δεν συνάδει με την Ορθόδοξη παράδοση.

Αλλο πράγμα η ανεκτικότητα στις προσωπικές επιλογές των πολιτών, και άλλο να υποδύεται ένας κληρικός «συνοδική αυθεντία» και να δίνει την ευλογία του ή να κάνει εκπτώσεις εκεί που η Εκκλησία ρητά αποκρούει για κανονικούς και δογματικούς λόγους.

 Ρωτώ λοιπόν:

Στον ναό σου έχεις λείψανα Αγίων; Και αν ναι, πώς τα προσκυνάς, εάν το σώμα του ενάρετου για σένα είναι ύλη προς κάψιμο;

Δεν διδάχθηκες ποτέ Δογματική, η οποία λέει ότι το σώμα είναι ναός του Αγίου Πνεύματος;

Εάν το θεωρείς ναό, πώς τολμάς να υποστηρίζεις την αφανιστική πράξη της καύσης;

Εάν δεν το θεωρείς ναό, τότε τι έχεις έρθει στην Εκκλησία  να ποιμάνεις; Γιατί έγινες κληρικός; 

 Για τα «παγχριστιανικά» και τα «πανορθόδοξα»

Τι εννοείς ακριβώς; Οτι θα μιμηθούμε τη Ρουμανία ή τη Βουλγαρία; Εδώ η Εκκλησία της Ελλάδος έχει λάβει σαφή απόφαση και ο κληρικός δεν δικαιούται να παρερμηνεύει.

Η Οικουμενική Παράδοση δεν έμαθε και δεν δέχθηκε ποτέ την «κατ’ άτομον ερμηνεία» – αυτό είναι προτεσταντισμός, όχι Ορθοδοξία.Κατανοώ αλλά δεν δικαιολογώ τον τρόπο με τον οποίο ισοπεδώνει τις έννοιες. Προφανώς η θήτευσή του σε εντελώς διαφορετικούς πνευματικούς λειμώνες – Άγιο Όρος  και Φανάρι- του προκάλεσε σύγχιση και όπλισε  με ανοχή μη συνάδουσα με την ορθόδοξη παράδοση 

 Ο λαός του Θεού βλέπει…

Ο κόσμος καταλαβαίνει ότι υπάρχει πληθώρα «αρχιμανδριτών» που αναφύονται σαν μανιτάρια και όλοι θέλουν να έχουν άποψη για όλα. 

Και φθάσαμε να ακούμε τέτοιες προσωπικές θεωρίες και αβασάνιστους προοδευτικισμούς ντυμένους με τον μανδύα  της  δήθεν «θεολογικής πρότασης».

Αρχιμανδρίτα – αμάντρωτε, η Εκκλησία δεν χρειάζεται like για να δικαιώσει την αλήθεια της.

Χρειάζεται σεβασμό στην Παράδοση, στην Αγία Σύνοδο και στην Ιερά Παρακαταθήκη των Πατέρων.

Εσύ ανέλαβε το ποίμνιό σου. Τη διδασκαλία άφησέ την εκεί που ανήκει: στην Εκκλησία εν Συνόδω. Και ας κάνουμε συχνότερα το σημείο του Σταυρού για να μας θυμίζει το ήθος που διδάσκει! 

exapsalmos.gr, 11 Σεπτεμβρίου 2025 

………………………………………….

Αρχιμανδρίτης της Αρχιεπισκοπής Αθηνών τάσσεται υπέρ της αποτέφρωσης και αποφαίνεται δικήν Συνόδου: «Δεν υφίσταται ζήτημα που να την καθιστά αδιανόητη για την Εκκλησία»

exapsalmos.gr, 10 Σεπτεμβρίου 2025

«Η πίστη μας στην Ανάσταση των Νεκρών δεν στηρίζεται στη διατήρηση των υλικών λειψάνων, αλλά στην παντοδυναμία του Θεού» αναφέρει ο Αρχιμανδρίτης Νεόφυτος Μάνδαλος στο άρθρο του. Να σημειωθεί ότι ο κληρικός αυτός διετέλεσε και διάκονος της σειράς αν δεν κάνω λάθος, του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου. «Έμαθε πολλά» περί Συνοδικότητας και Δογματικής στο Φανάρι. Εύγε!

Αρχιμανδρίτης της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών τάσσεται υπέρ της αποτέφρωσης, μετά από μια προσωπική του εμπειρία τονίζοντας πως δεν υπάρχει κανένα ζήτημα που να την καθιστά αδιανόητη για την Εκκλησία.

Ο λόγος για τον Αρχιμανδρίτη Νεόφυτο Μάνδαλο, του Εφημερίου του Ι. Παρεκκλησίου Αγίας Κυριακής Αττικού Άλσους ο οποίος σε άρθρο του αναφέρει πως «η Εκκλησία δεν υψώνει τείχη, αλλά χτίζει γέφυρες και ανοίγει πόρτες. Στον πυρήνα της πίστης μας βρίσκεται η αγάπη και ο σεβασμός προς την ελευθερία του ανθρώπου».

Και προσθέτει: «Εχει διαπιστωθεί σε παγχριστιανικό και πανορθόδοξο επίπεδο, δεν υφίσταται θεολογικό, δογματικό ή ανθρωπολογικό ζήτημα που να καθιστά την αποτέφρωση αδιανόητη για την Εκκλησία. Η πίστη μας στην Ανάσταση των Νεκρών δεν στηρίζεται στη διατήρηση των υλικών λειψάνων, αλλά στην παντοδυναμία του Θεού, ο οποίος «ἐκ γῆς» ανασταίνει τον άνθρωπο ολόκληρο, ανεξάρτητα από την κατάσταση του σώματος. Η Ορθόδοξη Θεολογία ποτέ δεν δίδαξε ότι η Χάρις του Θεού περιορίζεται από φυσικούς όρους ή από τη χημική σύσταση του σώματος».

Αναφέρεται επίσης ότι πολλές Ορθόδοξες Εκκλησίες, όπως της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας ή της Σερβίας, καθώς και οι Αρχιεπισκοπές και Μητροπόλεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου, δεν έχουν εκδώσει αντίστοιχες με την Εκκλησία της Ελλάδος ή της Κύπρου απαγορευτικές αποφάσεις για την αποτέφρωση.

Για λόγους κατανοητούς από το αναγνωστικό μας κοινό δεν δημοσιεύουμε το άρθρο του εν λόγω Αρχιμανδρίτη με το οποίο θα ασχοληθούμε εκτενώς σε άλλη ανάρτησή μας.

 Σχόλια:

Για να δούμε που θα σταματήσει η κατηφόρα των Ανιερων ιερέων! Γέμισε η εκκλησία Του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού λυκοποιμενες που στο όνομα της ψευτικης αγάπης, οδηγούν πνευματικά τους παιδιά στην κόλαση! Μετάνοια!