http://paterikiparadosi.blogspot.gr/
Κείμενο τοῦ π. Εὐθυμίου Τρικαμηνᾶ
Πρῶτα οἱ Οἰκουμενιστές, στὴ συνέχεια οἱ μετα-πατερικοὶ θεολόγοι καὶ τώρα οἱ Ἀντι-Οἰκουμενιστὲς διαστρεβλώνουν συστηματικά (μὲ τὴν ὁλόθερμη στήριξη
τῶν πνευματικῶν τους τέκνων –γιὰ νὰ μὴν θιγεῖ ἡ «ὁμάδα» μας) τὴν Ἱερή μας Παράδοση. Καὶ τὴν διαστρεβλώνουν ἀπὸ
σκοποῦ. Καὶ ὄχι μόνο αὐτό, ἀλλ’ ἔχουν τὸ θράσσος νὰ συστήνουν ὁμόνοια γιὰ τὸ
καλὸ τοῦ ἀγῶνος, τάχα, ἐναντίον τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ὡσὰν ἕνας ἀγώνας νὰ ἔχει εὐλογία
ἀπὸ τὸ Θεὸ, ὅταν στηρίζεται στὴν ἀπάτη καὶ τὴ διαστρέβλωση. Καὶ μιλοῦν γιὰ ὁμόνοια,
ἀντὶ νὰ ζητήσουν ἀπὸ τοὺς Γέροντές τους νὰ ἀσχοληθοῦν μὲ τὸ θέμα, καὶ νὰ
ξεκαθαρίσουν ἐπιτέλους: Σὲ ποιόν ὑπακούει ὁ Πειραιῶς καὶ ὁ π. Βασίλειος
Παπαδάκης καὶ ἀνενόχλητοι παραχαράσσουν τὰ κείμενα καὶ διαστρέφουν τὴν
διδασκαλία τῶν Ἁγίων; Ὁ Πειραιῶς τοῦ ἁγίου Θεοδώρου τοῦ Στουδίτου καὶ π.
Βασίλειος τοῦ αγίου Μαξίμου (καὶ ὄχι μόνο).
Παραθέτουμε ἕνα ἀκόμα
κείμενο ἀπὸ τὸ γνωστὸ βιβλίο γιὰ τὸν ΙΕ΄ Κανόνα καὶ τὴ Διακοπὴ Μνημοσύνου τοῦ
π. Εὐθυμίου Τρικαμηνᾶ. Μὲ τὸ κείμενο αὐτὸ
τοῦ π. Εὐθυμίου, ποὺ ἀναλύει τὴ στάση τοῦ ἁγίου Μαξίμου ἀπέναντι στὴν αἵρεση τῆς
ἐποχῆς του, φαίνεται ἄλλη μιὰ φορὰ ἡ διγλωσσία καὶ ἡ διαστρέβλωση τῆς
διδασκαλίας τῶν Ἁγίων Πατέρων, ἀπὸ τοὺς Εἰσηγητὲς τῆς σχετικῆς Ἡμερίδος τῆς
Μητροπόλεως Πειραιῶς καὶ ἰδιαίτερα τοῦ π. Βασ. Παπαδάκη, ὁ ὁποῖος εἶπε ὅτι ὁ Ἅγιος
γιὰ πολλὰ χρόνια (παρὰ τὴν ὕπαρξη τῆς αἱρέσεως) ἐπικοινωνοῦσε ἐκκλησιαστικὰ μὲ
τοὺς αἱρετικοὺς τῆς ἐποχῆς του! Αὐτὴ ἡ θεωρία βολεύει τοὺς ἀντι-Οἰκουμενιστές,
γιὰ νὰ δικαιολογήσουν τὴν ἐπικοινωνία τους μὲ τοὺς Οἰκουμενιστὲς Ἐπισκόπους, καὶ
ἄρα τὴν συμπόρευσή τους μὲ τὸν Οἰκουμενισμό(!) τὸν ὁποῖο κατὰ τὰ ἄλλα τὸν
«πολεμοῦν» μὲ χαρτοπόλεμο. "Π. Π."
Ὁ ἅγιος
Μάξιμος ὁ Ὁμολογητής
καὶ ἡ Διακοπὴ Μνημοσύνου
καὶ ἡ Διακοπὴ Μνημοσύνου
Τοῦ π. Εὐθυμίου Τρικαμηνᾶ
Αναφερόμενοι στή συνέχεια στήν διαχρονική ἐφαρμογή
τοῦ 15ου ἱεροῦ Κανόνος τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου θά παρουσιάσωμε τόν ἅγ. Μάξιμο
τόν ὁμολογητή, σύμφωνο ἀπόλυτα καί αὐτόν μέ τόν ἐν λόγῳ Κανόνα.
Εἶναι ἄξιον
προσοχῆς καί πρέπει νά ἀναφερθῆ ὅτι ὅλη σχεδόν ἡ ζωή τοῦ ὁσίου Μαξίμου τοῦ ὁμολογητοῦ
ἦτο ἕνας συνεχής ἀγῶνας ἐναντίον τῆς αἱρέσεως τοῦ Μονοθελητισμοῦ καί μία
διαρκής ἀποτείχισις ἀπό τούς αἱρετικούς Ἐπισκόπους τῆς ἐποχῆς του. Ἀπέθανε δέ
στήν ἐξορία ἀπό τίς κακουχίες καί τά μαρτύρια, ἐνῶ τοῦ εἶχαν κόψει τό δεξί χέρι
καί τήν θεολόγον γλῶσσαν καί ἐνῶ τόν εἶχαν καθαιρέσει καί ἀναθεματίσει λόγῳ τῆς
ἀδιαλλαξίας του νά μή δεχθῆ νά ὑπογράψη τόν λεγόμενον «Τύπον», ὁ ὁποῖος ἦτο μία
ἔκθεσις πίστεως ἡ ὁποία εὐνοοῦσε καί ὑπέθαλπε τήν αἵρεσι τοῦ Μονοθελητισμοῦ. Ἡ ἀποτείχισις
τοῦ ὁσίου καί τό ὅτι δέν ἤθελε καμμία ἐκκλησιαστική κοινωνία μέ τόν Πατριάρχη
καί τή Σύνοδο ἦτο κάτι πού ἐξόργιζε το ἐκκλησιαστικούς καί πολιτικούς ἄρχοντες,
διότι μέ τήν στάσι του αὐτή παρέσυρε πολλούς νά τόν μιμηθοῦν καί νά μήν ὑποταχθοῦν
στήν αἵρεσι καί τοιουτοτρόπως ἐγίνετο ὁδηγός τῶν Ὀρθοδόξων ἐν λόγοις καί ἔργοις.
Αὐτό εἰπώθηκε καθαρά ἀπό τούς ἄρχοντες στή συζήτησί των μέ τόν ὅσιο προσπαθῶντας
νά τόν πείσουν νά ἀλλάξη γνώμη:
«Ὁ δέ κῦρις
Σέργιος εἶπεν αὐτῷ ὅτι πολλάκις ἦλθον εἰς τό κελλίον σου εἰς Βέββας καί ἠκροασάμην
τῆς διδασκαλίας σου, καί ὁ Χριστός ἔχει βοηθῆσαί σοι καί μή ἀγωνιάσῃς. Εἰς ἕν
δέ μόνον λυπεῖς πάντας, ὅτι
πολλούς ποιεῖς χωρισθῆναι τῆς κοινωνίας τῆς ἐνταῦθα Ἐκκλησίας.
»Ἔστι
τις ὁ λέγων, εἶπεν ὁ δοῦλος τοῦ Θεοῦ, ὅτι εἶπον, Μή κοινωνήσῃ τῇ Ἐκκλησίᾳ τῶν
Βυζαντίων;
»Ἀπεκρίθη
ὁ κῦρις Σέργιος · αὐτό τοῦτο, τό σε μή κοινωνεῖν, μεγάλη
πρός πάντας ἐστί φωνή, μή κοινωνῆσαι.
»Καί εἶπεν
ὁ τοῦ Θεοῦ δοῦλος · Οὐδέν βιαιότερον συνειδότος κατηγοροῦντος,
καί οὐδέν τούτου συνηγοροῦντος παρρησιαστικώτερον» (ΕΠΕ Φιλοκαλία τῶν Νηπτικῶν καί
Ἀσκητικῶν
15Γ, 96).
Βλέπουμε ἐδῶ
ὅτι μόνη ἡ ἀποτείχισις τοῦ ὁσίου ἦτο παράδειγμα πρός μίμησι καί χαλινός τῆς αἱρέσεως,
παρ’ ὅτι ὁ ἴδιος, ὅπως ἀναφέρει, δέν τό ἔλεγε μέ τά λόγια. Σέ ἄλλη συζήτησι
προσπαθῶντας οἱ ἄρχοντες νά τόν μεταπείσουν κάνουν μέ τόν ὅσιο τήν ἑξῆς
συζήτησι: