ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «ΚΟΣΜΑΣ
ΦΛΑΜΙΑΤΟΣ»
Σεβασμιώτατε, πᾶρτε τὶς ἀποφάσεις σας:
θὰ τηρήσετε τὴν Ἁγιοπατερικὴ Διδασκαλία
καὶ Πρακτικὴ ἢ θὰ συμπορεύεσθε
μὲ τοὺς αἱρετίζοντες φίλους σας;
ΕΚΤΕΝΏΝ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΊ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ
ΠΕΙΡΑΙΩΣ κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΠΡΟΣ
ΤΟΝ «ΚΟΣΜΑ ΦΛΑΜΙΑΤΟ»
Τὰ σχετικὰ
μὲ τὸν μητροπολίτη Πειραιῶς κ. Σεραφεὶμ κείμενα, ποὺ δημοσιεύουμε
στὸ παρὸν τεῦχος (1-28) ἀπεστάλησαν ―πρὶν τὴν δημοσίευσή τους― στὸν ἐλεγχόμενο
μητροπολίτη, ἀφοῦ τὸν ἀφοροῦσαν προσωπικὰ καὶ περιεῖχαν μιὰ αὐστηρή,
εἶναι ἀλήθεια κριτική· συνοδεύονταν δέ, μὲ τὴν παράκληση νὰ μᾶς ἀποστείλει
πρὸς συνδημοσίευση καὶ τὶς δικές του θέσεις. Πράγματι ἐντὸς τριῶν ἡμερῶν
εἴχαμε τὴν ἀπαντητικὴ ἐπιστολή τοῦ Σεβασμιωτάτου πρὸς τὸν ἐκδότη
καὶ διευθυντῆ τοῦ περιοδικοῦ «Κοσμᾶς Φλαμιᾶτος», τὴν ὁποία καὶ δημοσιεύουμε
(σελ. 30-33).
Μὲ τὸ παρὸν
κείμενο ―κατόπιν ὑποδείξεως τοῦ Προέδρου τῆς Φιλορθοδόξου Ἑνώσεως
«Κοσμᾶς Φλαμιᾶτος» (ΦΕΚΦ), διότι τελικῶς ἡ ἐπιστολὴ τοῦ Σεβασμιωτάτου
ἐστρέφετο κατὰ τῆς Ἑνώσεώς μας («Διερωτῶμαι τόση
ἀφέλεια, ἔλλειψη διακρίσεως καὶ ἐμπάθεια ὑφίσταται εἰς τὴν Ὑμετέραν
ἕνωσιν;»)― θὰ ἐπιχειρήσω νὰ σχολιάσω τὴν ἐπιστολὴ αὐτὴ τοῦ
μητροπολίτη Πειραιῶς, μὲ τὴν ὁποία ἀπαντᾶ συνολικὰ στὰ ὅσα ἀναφέρονταν
περὶ τοῦ προσώπου του στὰ κείμενα ποὺ τοῦ ἀπεστάλησαν.
Ἡ διαπίστωσή
μου εἶναι, πὼς μὲ τὴν ἀπάντησή του παρακάμπτει τὰ περισσότερα θέματα
τὰ ὁποῖα θίξαμε καί, βέβαια, δὲν ἀπαντᾶ στὴν οὐσία τῶν ἀναφερομένων.
Τὸ ἀκόμα χειρότερο εἶναι, ὅτι ἀπὸ τὴν στιγμὴ ποὺ διάβασε τὰ κείμενά
μας καὶ εἶδε πὼς ἀντιμετωπίζουμε μὲ ἐντονότερο κριτικὸ μάτι τὶς σχετικὲς
μὲ τὴν αἵρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ θέσεις καὶ ἐνέργειές του, «ἐν μιᾷ νυκτὶ»
μετεβλήθησαν οἱ ἀπέναντί μας διαθέσεις του! Ἔτσι, ἀπὸ «ἀγωνιστὲς»
τῆς Ὀρθοδοξίας ποὺ μᾶς θεωροῦσε (καί, ὡς ἀποδεικνύεται, ὑποκριτικὰ
μᾶς ὀνόμαζε ἔτσι), τώρα ἀδίστακτα μᾶς προσάπτει τὸ κατηγορητήριο
κακόδοξων ἀνθρώπων, τῶν ὁποίων ὁ «ἄκριτος ζηλωτισμὸς ὁδηγεῖ ἀναποδράστως εἰς τὴν ἀπώλειαν»!
Σεβασμιώτατε,
παρακολουθούσατε τόσα χρόνια τὰ κείμενά μας καὶ μᾶς βραβεύσατε ὡς
ἀγωνιστές τῆς Πίστεως. Ἀπὸ τὴ στιγμὴ τῆς βραβεύσεώς μας, ὅμως, στὸ πρόσωπο
τοῦ κ. Ντετζιόρτζιο, δὲν μετεβλήθησαν οὔτε κατὰ μία κεραία οἱ δικές
μας πεποιθήσεις. Γιατί, λοιπόν, αὐτὴ ἡ ἐμπαθὴς ἀλλαγὴ στάσεως πρὸς
τὸ πρόσωπό μας; Ἀσφαλῶς, ἐπειδὴ ὁ ἔλεγχός μας χτύπησε στὸ κόκκαλο. Ἄρα,
ὅσο ὁ ἔλεγχός μας ἦταν ἤπιος καὶ διακριτικός, ἐπειδὴ ἐλπίζαμε ὅτι
οἱ ἀμφιταλαντεύσεις σας ὀφείλονταν στὴν σύγχυση τῆς ἐσχατολογικῆς
ἐποχῆς μας, εἴμαστε γιὰ σᾶς «ἀγωνιστὲς» καὶ ἄξιοι βραβεύσεως· ὅταν,
ὅμως, ἡ κριτικὴ ἔγινε περισσότερο συγκεκριμένη καὶ προσωπική, αὐτομάτως
γιὰ σᾶς, μεταβληθήκαμε σὲ κακόδοξους, ὄχι γιατὶ προσθέσαμε ἐμεῖς
κάτι στὴν πίστη, ἀλλὰ γιατὶ ἐσεῖς ἀφήσατε νὰ εἰσχωρήσει ἡ καθεστωτικὴ-ἐξουσιοκρατικὴ
ἀντιπάθεια στὴν ψυχή σας!
Δὲν σᾶς κρύβουμε
ὅτι ἦταν μιὰ ὀδυνηρὴ ἐμπειρία γιὰ ἐμᾶς αὐτὴ ἡ βεβαιωθεῖσα ὑποκριτικὴ
στάση σας ἀπέναντί μας.
Προσωπικά,
παρότι εἶχα βγάλει τὰ συμπεράσματά μου, (ἀσφαλῶς ἐπισφαλῆ, ἀφοῦ
μόνον ὁ Θεὸς εἶναι ὁ «ἐτάζων
νεφροὺς καὶ καρδίας», ἀλλὰ ταυτόχρονα
ἀναγκαῖα, ὅταν πρόκειται νὰ τοποθετηθοῦμε γιὰ θέματα Πίστεως,
ἐκ τῶν ὁποίων ἐξαρτᾶται ἡ σωτηρία μας), ἐξέφρασα πρὸς τοὺς συνεργάτες
τοῦ περιοδικοῦ τὴ θέση, πὼς θὰ ἔπρεπε νὰ περιμένουμε λίγο ἀκόμα πρὶν
δημοσιεύσουμε τὰ κείμενα, ποὺ ἀποκάλυπταν τὶς διαθέσεις σας. Καὶ αὐτὸ
τὸ ἔκανα, γιατὶ ἤλπιζα, πὼς κάποιοι συναγωνιστές, πληροφορούμενοι
τὶς ἐνέργειές σας, θὰ συνειδητοποιοῦσαν, σὲ ποιό τέλμα καὶ σὲ ποιό
γκρεμὸ ὁδηγεῖται ὁ ἀγώνας ἐναντίον τῆς παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ,
καὶ θὰ ἀνελάμβαναν τὶς ἀναγκαῖες ἐκεῖνες πρωτοβουλίες γιὰ μιὰ ἑνιαία
πορεία, σύμφωνη μὲ τὴν Ὀρθόδοξη Παράδοση καὶ τὰ παραδείγματα τῶν Ἁγίων
Πατέρων. Φαίνεται, ὅμως, ἀπὸ τὴν ἀπάντησή σας, ὅτι οἱ μάσκες ἔπεσαν,
τὸ ἀπόστημα ἔσπασε καὶ ἀποδείχτηκαν οἱ διαθέσεις τῶν καρδιῶν μας.
Μετὰ ἀπὸ αὐτὰ
τὰ εἰσαγωγικά, ἔρχομαι στὸν σχολιασμὸ τῆς ἐπιστολῆς σας, παρότι τὰ
γεγονότα δικαιώνουν τὶς ὑποψίες μου ―ὄχι χωρὶς ψυχολογικὸ ἄλγος
γιὰ τὸ κατάντημά μας― γιὰ τὴν ψηλαφητὴ διαίρεση μεταξὺ καὶ αὐτῶν ποὺ
θεωροῦνται ὅτι ἀγωνίζονται κατὰ της παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ,
ἀλλὰ καὶ τὶς ἀφορμὲς ποὺ αὐτὴ δίδει σὲ κάποιους νὰ μᾶς χλευάζουν.
Καὶ διερωτῶμαι:
Πῶς ὅλοι ἐσεῖς, οἱ λεγόμενοι ἀντι-οικουμενιστὲς κληρικοὶ (κι ἐμεῖς
μαζί σας), προσφέροντας τὴν ἀναίμακτη θυσία, προφέρετε τὴν ἐκφώνηση:
«ἀγαπήσωμεν ἀλλήλους, ἵνα ἐν ὁμονοίᾳ ὁμολογήσωμεν»,
καθ’ ὃν χρόνον σιγοβράζει ἀνάμεσά μας καὶ καλλιεργεῖται ἡ διαίρεση;
Δὲν θὰ ἔπρεπε,
πρὶν ξαναπιάσετε στὰ χέρια σας τὸ Ἅγιο Δισκοπότηρο, νὰ ἀπομονωθοῦν
σ’ ἕνα μοναστῆρι, ὅσοι ἔχουν ἀποφασίσει ἕνα συνεπῆ, θυσιαστικὸ
ἀγῶνα ἐναντίον τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, καὶ νὰ μὴ βγοῦν ἀπὸ ἐκεῖ ἕως ὅτου
(ἐκζητώντας ἐν μετανοίᾳ τὸν θεῖον φωτισμό), ξεκαθαρίσουν ποιά ἐπιτέλους
εἶναι ἡ διδασκαλία τῶν Πατέρων γιὰ τὴν ἀντιμετώπιση τῆς παναιρέσεως τοῦ
Οἰκουμενισμοῦ;
Γράφετε
λοιπόν, Σεβασμιώτατε, ἐν ἀρχῇ τῆς ἐπιστολῆς σας:
«Ὀφείλω
βέβαια νὰ ἐκφράσω τὸν δίκαιον παραπικρασμόν μου, διότι διὰ τῶν δημοσιευμάτων
παραβιάζεται ἡ ὑπὸ τοῦ Κυρίου μας ταχθεῖσα δικονομία ἐλέγχου τῶν
παρεκτρεπομένων ἀδελφῶν ὡς ἐν τῷ Ἱερῷ Εὐαγγελίῳ ἀναφέρεται (Ματθ. ιη΄ 15-17)... Ἐὰν εἶχε τηρηθῇ αὕτη θὰ
εἶχα τὴν δυνατότητα νὰ ἀντείπω εἰς τὰς Ὑμετέρας αἰτιάσεις...».
Ἀποροῦμε, Σεβασμιώτατε,
πῶς ξεκινᾶτε τὴν πρὸς ἐμᾶς ἐπιστολή σας μὲ διαστρέβλωση τῆς πραγματικότητος.
Ἐπιχειρεῖτε νὰ μᾶς παρουσιάσετε ἐξ ἀρχῆς παραβάτες τῆς εὐαγγελικῆς
Ἐντολῆς. Ὅμως, οἱ τοποθετήσεις ποὺ διατυπώνουμε γιὰ ἐνέργειές σας
στὰ κείμενα τοῦ παρόντος τεύχους (τὰ ὁποῖα μάλιστα πρὶν τὰ δημοσιεύσουμε
τὰ θέσαμε ὑπ’ ὄψιν σας), δὲν διατυπώνονται γιὰ πρώτη φορά.
Εἴχαμε ἐκθέσει τὶς θέσεις
μας καὶ τὶς διαμαρτυρίες μας γιὰ ἐνέργειές σας καὶ γιὰ τὸν ἀντιπατερικὸ
τρόπο μὲ τὸν ὁποῖο πολιτεύεσθε στὸ μεῖζον πρόβλημα τῆς ἀντιμετωπίσεως
τοῦ Οἰκουμενισμοῦ· τὶς εἴχαμε θέσει καὶ προφορικά, καὶ γραπτά, καὶ
σὲ κατ’ ἰδίαν συζήτηση, καὶ ἐπαινώντας σας γιὰ τοὺς ἀγῶνες ποὺ κάνατε,
καὶ ἐλέγχοντας τὶς λάθος κινήσεις σας. Κι αὐτὸ τὸ εἴχαμε πράξει καὶ μία,
καὶ δεύτερη φορά, καὶ μὲ προσωπικὴ ἐπιστολή, καὶ διὰ σχολίων.
Αὐτὰ ποὺ τώρα λέμε, λοιπόν,
δὲν ἀποτελοῦν ξαφνικὴ καὶ ἄγνωστη σὲ σᾶς κριτική, ποὺ γιὰ πρώτη φορὰ
ἐκθέτουμε σχετικὰ μὲ μιὰ ἡμαρτημένη ἐνέργειά σας, ἀλλὰ πρόκειται
γιὰ μιὰ ἑνιαία τοποθέτηση σὲ ἕνα πλέγμα πολυχρόνιων ἐνεργειῶν
σας, κορύφωση τῆς ὁποίας ὑπῆρξαν τὰ τελευταῖα ἀποκαλυπτικά, καὶ ἐμφανῶς
δηλωτικά, τῶν διαθέσεών σας γεγονότα. Καὶ ὅλα αὐτά, καὶ ἐκ μέρους σας
καὶ ἐκ μέρους μας, εἶχαν γίνει δημοσίως. Καὶ ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος (καὶ
ἄλλοι Πατέρες) διδάσκει, ὅπως καλὰ γνωρίζετε: «τὰ
δημοσίως λεγόμενα καὶ πραττόμενα πρέπει δημοσίως καὶ νὰ ἐλέγχονται».
Ὅλα αὐτὰ θὰ σᾶς τὰ θυμήσουμε-παραθέσουμε
στὴ συνέχεια, ἀναλύοντας κάθε μιὰ περίπτωση.
«Θεωρῶ
ἀτυχὲς τὸ γεγονὸς τῆς ἐνασχολήσεως ἑνὸς Θρηκευτικοῦ Ἱεραποστολικοῦ
ἐντύπου μὲ Ἐπίσκοπον ὅταν δὲν κηρύσσει ἢ δὲν συνεργεῖ εἰς τὴν κακοδοξίαν
διότι οὐδένα οἰκοδομεῖ ἡ ὁποιαδήποτε θετικὴ ἢ ἀρνητικὴ κρίσις
δι’ ἓν πρόσωπον».
1.
Τὸ περιοδικό μας, Σεβασμιώτατε, δὲν ἀνήκει στὴν κατηγορία τοῦ «Ἱεραποστολικοῦ
ἐντύπου», ὅπως γράφετε (μὲ τὴν ἔννοια ποὺ ἔχει σήμερα ἡ λέξη ἱεραποστολή).
Ἀσχολεῖται γενικότερα μὲ τὴν διατήρηση ἀλωβήτου τῆς Πίστεως τῆς
Ἁγίας Ὀρθοδοξίας μας, καταδεικνύοντας τοὺς κινδύνους τῶν ἐκτὸς Ἐκκλησίας,
ἀλλὰ κυρίως τῶν ἐντὸς αὐτῆς αἱρετικῶν,
ποὺ κατὰ δυστυχίαν εἶναι «ὀρθόδοξοι» Ἐπίσκοποι, στὰ πρόσωπα τῶν ὁποίων
ἐκπληρώνεται ἡ προφητεία τοῦ ἀπ. Παύλου: «καὶ ἐξ ὑμῶν αὐτῶν
ἀναστήσονται ἄνδρες λαλοῦντες διεστραμμένα τοῦ ἀποσπᾶν τοὺς μαθητὰς ὀπίσω αὐτῶν...» (Πράξ. 20, 30).
Πολλοὶ
ἀπὸ τοὺς συγχρόνους Ἐπισκόπους, ἀντὶ νὰ προσπαθοῦν ―παντὶ σθένει καὶ
μετὰ φόβου καὶ συνοχῆς καρδίας― νὰ διαψεύσουν γιὰ τὸν ἑαυτό τους τὴν
προφητεία αὐτή, βάλθηκαν νὰ ἐπιβεβαιώσουν τοὺς λόγους τῶν Ἁγίων, ὅπως
τελευταῖα καὶ δυνατὰ διατυπώθηκε ἀπὸ τὸν ἅγιο Κοσμᾶ τὸν Αἰτωλό:
«Οἱ κληρικοὶ θὰ γίνουν οἱ χειρότεροι καὶ οἱ ἀσεβέστεροι ὅλων»
καὶ μάλιστα οἱ Ἐπίσκοποι! Διότι σήμερα, τὸ πρόβλημα τῆς Ἐκκλησίας
εἶναι ἡ ἀπουσία πιστῶν Ἐπισκόπων,
οἱ ὁποῖοι νὰ ἀκολουθοῦν ἐπακριβῶς τὴν Ἱερὰ Παράδοση καὶ μὲ συνέπεια
νὰ τὴν ἐφαρμόζουν αὐτοὶ πρῶτοι, νὰ
ἐπιβλέπουν δὲ τὴν τήρηση τῶν θείων Ἐντολῶν, ὅπως αὐτὲς βιώθηκαν ἀπὸ
τοὺς Ἁγίους, παρεδόθηκαν καὶ κωδικοποιήθηκαν στοὺς Ἱ. Κανόνες.
2.
Ἀσφαλῶς καὶ θὰ ἦταν ἀτυχές, καταδικαστέο καὶ βλάσφημο γεγονός, ἡ ἐνασχόλησή
μας μὲ ὀρθοτομοῦντας τὸν λόγον τῆς ἀληθείας Ἐπισκόπους καὶ τηροῦντας
τὴν Ὀρθόδοξη Παράδοση. Ἀλλὰ δυστυχῶς, εἴμαστε στὴν ἐποχὴ ποὺ οἱ Ἐπίσκοποι
κηρύσσουν ἢ συνεργοῦν στὴν ἐπικράτηση τῆς κακοδοξίας (παναιρέσεως)
τοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Ἔτσι, ἀντὶ νὰ ἔχουμε τὴν εὐλογία νὰ μᾶς καθοδηγοῦν
καὶ νὰ μᾶς ἐμπνέουν Ἅγιοι Ἐπίσκοποι, εἴμαστε ἀναγκασμένοι, γιὰ νὰ
διατηρήσουμε τὴν ἐλπίδα τῆς σωτηρίας μας, νὰ ἀντιδροῦμε στὶς προδοτικὲς
ἐνέργειες κακοδόξων ἢ ἀδιαφόρων Ἐπισκόπων γιὰ τὴν διατήρηση τῆς
Ὀρθοδόξου Πίστεως· Ἐπισκόπων ποὺ ἐπιτρέπουν τὴν ἐπέκταση καὶ ἐπικράτηση
τῆς παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ· Ἐπισκόπων ποὺ ἀσχολοῦνται καὶ ἀναλώνονται
μὲ πολλὰ καὶ ποικίλα θέματα, ἐθνικά, πολιτικά, οἰκονομικά κ.λπ.
(δὲς Ἀνακοινωθέντα Συνεδριάσεων Ἱ. Συνόδου καὶ δηλώσεις Μητροπολιτῶν),
ἀλλὰ οὐδέποτε (παρὰ τὶς προκλήσεις) ἀναφέρθηκαν (μὲ ἕνα ἔστω
ἀνακοινωθέν τους) στὴν παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ
καὶ τοὺς ἐκ τῶν «ὀρθοδόξων» αἱρετικοὺς ποὺ λυμαίνονται σήμερα τὴν Ἐκκλησία·
Ἐπισκόπων ποὺ παροπλίζουν, ἀφορίζουν, καθαιροῦν ὅσους τολμοῦν νὰ ὑπερασπίζουν
τὴν Ὀρθοδοξη Πίστη, ἀλλὰ μεταξύ τους ἀλληλοϋποστηρίζονται, συντρώγουν,
συνεφραίνονται, συνδοξάζονται «δόξαν παρ’ ἀλλήλων λαμβάνοντες»·
καὶ ὄχι μόνο μεταξύ τους, ἀλλὰ καὶ μετὰ τῶν ἐχθρῶν τῆς Πίστεως συνευοχοῦνται
(Παπικῶν, Προτεσταντῶν, Οἰκουμενιστῶν, Μουσουλμάνων) καὶ ἀλληλολιβανίζονται
καὶ συμπροσεύχονται, καὶ συναποφασίζουν τὰ τῆς Πίστεως. Καὶ μὲ ὅλους
αὐτούς, καὶ σεῖς Σεβασμιώτατε, ἔχετε ἐπικοινωνία, συνεργώντας
ἔτσι ἔμμεσα στὴν ἐπικράτηση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ.
«Εἰς τὰ θέματα
τῆς Ἐκκλησίας καὶ τῆς Πίστεως οἱ ἅγιοι Ἀπόστολοι, οἱ σεπτοὶ Πατέρες
καὶ οἱ Ἅγιοι ἐβάδιζον τὴν μέσην καὶ Βασιλικὴν ὁδὸν τῆς ἀληθείας καὶ
τῆς ἀκριβείας διότι τὰ ἄκρα συνάπτονται μετὰ τῆς πλάνης».
Σωστὸς
ἐκ πρώτης ὄψεως, ἀλλὰ παραπλανητικὸς στὴν οὐσία του ὁ λόγος σας αὐτός,
Σεβασμιώτατε, μὲ τὸν τρόπο ποὺ τὸν ἐφαρμόζετε. Ἀφήνετε νὰ νοηθεῖ
στὴν ἐπιστολήν σας, ὅτι ἐσεῖς βαδίζετε τὴν «μέση καὶ βασιλικὴν ὁδὸν
τῆς ἀληθείας», ἐνῶ ἐμεῖς βαδίζουμε στὰ
ἄκρα. Ὅμως, αὐτὸ δὲν ἀνταποκρίνεται στὴν ἀλήθεια τῶν πραγμάτων, διότι
οἱ μὲν σεπτοὶ Πατέρες καὶ οἱ Ἅγιοι βάδιζαν τὴν «ὁδὸν τῆς ἀληθείας»
στὰ θέματα τῆς Πίστεως, ἐσεῖς δέ, δὲν ἀκολουθεῖτε τὴν γραμμή τους, ἀλλὰ
ἐπαμφοτερίζετε.
Ἐμεῖς,
ἐξ ἄλλου, προσπαθοῦμε νὰ ἀκολουθήσουμε τὴν διδασκαλία τῶν Πατέρων,
ἐφαρμόζοντας π.χ. τὸν ΙΕ’ κανόνα τῆς ΑΒ Συνόδου, παρὰ τὶς ἀδυναμίες
μας, τὶς ἀστοχίες μας καὶ τὰ πάθη μας. Καὶ αὐτὴ τὴν διδασκαλία τῶν Πατέρων,
ποὺ οἱ σύγχρονοι Ποιμένες στραγγαλίζουν ἑρμηνευτικά, τὴν ἐκθέσαμε
«τὸ κατὰ δύναμιν» δημόσια, μὲ ἄρθρα, φυλλάδια, βιβλία· καὶ τὴν ἀποστείλαμε
σὲ ἑκατοντάδες Ἐπισκόπους, ἡγουμένους καὶ πνευματικούς, παρακαλώντας
νὰ μᾶς ἀπαντήσουν κατοχυρωμένα. Δὲν πήραμε καμιὰ ἀπάντηση ποὺ νὰ
εἶναι σύμφωνη μὲ τὴν Εὐαγγελικὴ καὶ Πατερικὴ διδαχή. Μεταξὺ ἐκείνων
ποὺ ἀπάντησαν εἴσαστε κι ἐσεῖς. Κι ἐδῶ σᾶς κατηγοροῦμε, εὐθέως πλέον, ὡς πρὸς αὐτό, ὅτι μὲ τὸ περιεχόμενο τῆς
ἀπαντήσεώς σας διαστρέφετε τὸν
ἐν λόγῳ κανόνα καὶ τὴν διδασκαλία
τῆς Ἐκλησίας, χωρὶς μάλιστα νὰ παρουσιάζετε θέσεις τῶν Ἁγίων Πατέρων
γιὰ τὸ θέμα, οἱ ὁποῖες τυχὸν μᾶς διέφυγαν ἢ τὶς παρερμηνεύσαμε. Θὰ
ἐξετάσουμε παρακάτω τὴν συγκεκριμένη παραχάραξη τῶν πατερικῶν
θέσεων καὶ τῆς Παραδόσεως τῆς Ἐκκλησίας ποὺ κάνετε, συγκεκριμένα
ὡς τὸ θέμα τῆς «διακοινωνίας.
«Οἱ Ἅγιοι
οὐδέποτε ἐμίσησαν τοὺς κακοδόξους καὶ αἱρετικούς. Στηλίτευσαν ὅμως
τὴν κακοδοξίαν καὶ τὴν αἵρεσιν μετὰ θυσιαστικῆς πιστότητος ἔχοντες
ὡς γνώμονα τὴν βασιλίδα τῶν ἀρετῶν, τὴν διάκρισιν».
Συμφωνοῦμε
πλήρως μὲ τὴν παραπάνω φράση σας· κι ἂν διαπιστώνουμε ὅτι ἐμεῖς δὲν
τὴν ἐφαρμόζουμε πλήρως, ὅτι κάποια ἀντιπάθεια κλωθογυρίζει δίπλα
μας, ἀγωνιζόμαστε νὰ τὴν ἐκδιώξουμε.
Ὅμως,
ἐπὶ τοῦ θέματος «τῆς στηλιτεύσεως τῶν κακοδόξων»: δὲν ἔχετε ἀκόμα
ἀντιληφθεῖ (ἐσεῖς καί τινες ἄλλοι), ὅτι ἐπικαλούμενοι τάχα λόγους
διακρίσεως γιὰ νὰ μὴν κατονομάσετε τοὺς ἡγέτες τοῦ Οἰκουμενισμοῦ
(καὶ νὰ διακόψετε μετ’ αὐτῶν τὴν ἐπικοινωνία), οὐσιαστικὰ ρίχνετε
νερὸ στὸ μύλο τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καὶ τῆς Ν. Τάξης Πραγμάτων; Ὅτι ἡ «θυσιαστικὴ
πιστότητα», δηλαδὴ ἡ θυσία γιὰ τὴν πίστη, εὑρίσκεται ἐν προκειμένῳ
στὴν καταγγελία τοῦ ἀρχηγοῦ τῆς αἱρέσεως, ποὺ ἔχει τὴ δυνατότητα νὰ
σᾶς βλάψει; Δὲν ἔχετε ἀντιληφθεῖ ὅτι ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης κ.
Βαρθολομαῖος καὶ οἱ περὶ αὐτόν, δὲν πολυενδιαφέρονται γιὰ τὸν ἂν κάποιοι
θὰ μιλήσουν ἐναντίον τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ἀορίστως, ἀλλὰ τὸν ἐνδιαφέρει,
καὶ πολὺ μάλιστα, ἂν τὸν καταδείξουν καὶ τὸν ὀνοματίσουν Ἐπίσκοποι
ὡς Οἰκουμενιστή, καὶ ἐὰν παύσουν στὴ συνέχεια νὰ τὸν μνημονεύουν;
Ἀποτελεῖ
«διάκριση» (καὶ μάλιστα «θυσιαστική»), Σεβασμιώτατε, ἡ ἐκ μέρους σας ἀποφυγὴ συγκρούσεως μετὰ
τοῦ ἀρχηγέτου τῆς παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ κ. Βαρθολομαίου;
Μπορεῖ νὰ χαρακτηρισθεῖ ὡς διάκριση ἡ ἐντολὴ στοὺς ὁμιλητὰς τῆς Ἡμερίδας
τοῦ Πειραιᾶ, νὰ μὴν ὑπάρξει ἀναφορὰ σὲ ὀνόματα, ὅπως τῶν κ. Βαρθολομαίου,
κ. Ζηζιούλα κ.ἄ.; (Ἢ μήπως δὲν ἀναφερόταν σὲ ἐσᾶς ὁ π. Θεόδωρος Ζήσης
σὲ πρόσφατη ὁμιλία του, ὅταν ἀποκάλυψε τὸ παραπάνω;). Ἀποτελεῖ
διάκριση συνειδητοῦ ἐπισκόπου (πολεμίου τοῦ Οἰκουμενισμοῦ) ἡ παρουσία
σας στὴν ὑποδοχὴ τοῦ Πατριάρχου σὲ Πάτρα, Λάρισα καὶ Ἐλασσόνα; Λογίζεται
ὡς στηλίτευση τῆς αἱρετικῆς περὶ «διηρημένης» Ἐκκλησίας διδασκαλία
τοῦ Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου ἡ στιγμιαία ἀντιπαράθεσή σας μαζί του
στὴ Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας, καὶ ἡ μετὰ ἀπὸ λίγο ἔμμεση (τουλάχιστον)
ὑποστήριξη ποὺ τοῦ δώσατε;
Ἀλλ’
ἔστω· δὲν συμφωνεῖτε (κακῶς) μὲ τὴν καταγγελία τοῦ ἡγέτη τοῦ Οἰκουμενισμοῦ
καὶ τῶν παρατρεχάμενών του· καὶ αὐτὸ τὸ ὀνομάζετε «διάκριση». Μὰ ἐσεῖς,
δὲν μείνατε μόνο σ’ αὐτό, ἀλλὰ φτάσατε στὸ ἄκρον ἄωτον τῆς «διακρίσεως».
Ἀντὶ νὰ στηλιτεύετε τὶς κακοδοξίες τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου,
τὸν ...ἐπαινεῖτε κιόλας!!! Ἆρα, μιὰ τέτοια ἀνεκτικότητα, μιὰ
τέτοιας μεσότητας διάκριση, ποιός σᾶς τὴν ἐμπνέει;
«Ἐπὶ τῶν
πραγματικῶν περιστατικῶν ποὺ διαστρεβλωμένα ἑρμηνεύετε, ...σημειῶ
ὅτι μὲ αἰτιᾶσθε ὅτι ὁμιλῶ ἐναντίον τοῦ Τεκτονισμοῦ καὶ ὄχι ἀρκούντως
κατὰ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Διερωτῶμαι ἀγνοεῖτε ὅτι πηγὴ καὶ μήτρα τοῦ
Οἰκουμενισμοῦ τυγχάνει ἡ Μασωνία, ποὺ προωθεῖ δι’ αὐτοῦ τὴν παγκόσμια
θρησκεία τοῦ Ἑωσφορισμοῦ, ὅπως καὶ τῆς Μασωνίας πηγὴ καὶ μήτρα εἶναι
ὁ φρικώδης διεθνὴς Σιωνισμός;».
Ἀσφαλῶς
καὶ δὲν τὸ ἀγνοοῦμε. Ἀλλὰ τί νὰ ποῦμε. Ἡ λογική σας «σπάει κοκκαλα» Σεβασμιώτατε!
Δηλαδή, ὅποιος ἀντιδρᾶ κατὰ μιᾶς ἐγκληματικῆς ὀργανώσεως, ποὺ οἱ
ἀρχηγοί της βρίσκονται σὲ ἄλλη χώρα, πρέπει νὰ ἔχει ἥσυχη τὴ συνείδησή
του, θεωρώντας ὅτι ἔκανε τὸ καθῆκον του, τὴ στιγμὴ ποὺ παρακλάδι τῆς
Ὀργανώσεως δολοφόνων δραστηριοποιεῖται στὴ χώρα του, ἐκτελώντας
καὶ δολοφονώντας ἀθώους;
Καὶ
ἐπὶ τοῦ προκειμένου: Πόσο ἀποτελεσματικὴ εἶναι ἡ ἀόριστη
καταγγελία μιᾶς αἱρέσεως, ὅταν
δὲν κατονομάζονται οἱ ἐντὸς τῶν τειχῶν ἀρχηγοὶ καὶ οἱ στρατηγοί της;
Αὐτὸ ἔκαναν οἱ Ἅγιοι καὶ σεπτοὶ Πατέρες, ἢ ἀκριβῶς τὸ ἀντίθετο ἀπὸ
αὐτὸ ποὺ διδάσκετε καινοφανῶς ἐσεῖς;
Καὶ
παραδόξως, αὐτὴν τὴν ἀρχή, τὴν ἐφαρμόζετε μόνο στὸν Πατριάρχη καὶ
τοὺς Οἰκουμενιστές. Ἄλλες προσωπικότητες ἀπὸ τὸ χῶρο τῆς θρησκείας,
τῆς ἐπιστήμης, τῆς πολιτικῆς ἢ τῆς οἰκονομίας, τὶς κατονομάζετε.
Ἀπὸ τὸν παπικὸ «Ἀρχιεπίσκοπον» Ἀθηνῶν κ. Νικόλαο Φώσκολο, καὶ
τὸν παπικὸ «ἐπίσκοπο» Σύρου κ. Νικόλαο, ὣς τὴν ὑπουργὸ τῶν Η.Π.Α. Χίλαρι
Κλίντον καὶ τὸν Φώτη Κουβέλη (πρόσφατα), ἀλλὰ καὶ τὴν βασίλισσα τῆς Ἀγγλίας
Ἐλισάβετ παλαιότερα, στὴν ὁποία διαμαρτυρηθήκατε γιὰ προσβλητικὲς περὶ Χριστοῦ
δηλώσεις τοῦ τραγουδιστῆ Ἔλτον Τζόν! Δηλαδή,
ὁ κ. Βαρθολομαῖος δὲν προσβάλλει τὸν Χριστὸ καὶ τοὺς Ἁγίους μὲ πράξεις
καὶ δηλώσεις του; Καὶ εἶναι σοβαρότερη ἡ προσβολὴ πρὸς τὸν Χριστὸν καὶ τὴν
Ἐκκλησία Του ἀπὸ ἐκείνους ποὺ δὲν πιστεύουν σ’ Αὐτόν, ἀπὸ τὴν προσβολὴ ποὺ
γίνεται ἀπὸ τοὺς ἴδιους τοὺς «ἐκπροσώπους» Του; Γιατί, Σεβασμιώτατε, δύο
μέτρα καὶ δύο σταθμά;
«Ἀναποδείκτως
μὲ κατηγορεῖτε ὅτι ὑπεδέχθην μὲ τιμὰς τὸν «οἰκουμενιστὴ» Μητροπολίτην
Δημητριάδος κ. Ἰγνάτιον... Ἡ ἀλήθεια εἶναι ὅτι ὁ Σεβ. Μητροπολίτης
Δημητριάδος κ. Ἰγνάτιος τυγχάνει κανονικὸς Ἐπίσκοπος τῆς Ὀρθοδόξου
Καθολικῆς Ἐκκλησίας, ...καὶ μοῦ ἐζήτησε τὴν κανονικὴν ἄδειαν νὰ προστῇ
εἰς τοὺς Χαιρετισμούς... Διερωτῶμαι μὲ ποίαν ἁρμοδιότητα καὶ μὲ ποῖον
ἐπιχείρημα θὰ ἠδυνάμην νὰ τοῦ ἀπαγορεύσω τὴν τέλεσιν τῶν Χαιρετισμῶν
κατὰ τοὺς ὁποίους εὑρισκόμην εἰς ἕτερον Ναὸν τῆς Μητροπολιτικῆς μου
Περιφερείας; Μήπως θεωρεῖτε ὅτι ἡ Ἱ. Μητρόπολις Πειραιῶς εἶναι ἰδιοκτησία
μου; Ἢ μήπως ἔχω τὴν ἁρμοδιότητα ὑπὸ τοῦ Θεοῦ ἢ τῆς Ἐκκλησίας Του
νὰ συγκροτῶ μετὰ τοῦ ἑαυτοῦ μου Σύνοδον νὰ ἀποφαίνομαι καὶ νὰ καταδικάζω;».
Ἀσφαλῶς
ἐδῶ, καταδεικνύεται ὅλη σας ἡ ἀδιαφορία περὶ τῆς ἐφαρμογῆς τῆς Ὀρθοδόξου
Παραδόσεως, παράλληλα μὲ μιὰ προσποιητὴ ἄγνοια αὐτῆς. Δὲν κάνετε
τὸ μεῖζον, αὐτὸ ποὺ
διδάσκουν οἱ Πατέρες καὶ οἱ Ἱ. Κανόνες (τὴν ἀπομάκρυνση ἀπὸ τοὺς συγκεκριμένους
ἐπισκόπους ποὺ διδάσκουν τὴν αἵρεση), γιατὶ αὐτὸ κοστίζει, ἀλλὰ κάνετε
τὸ ἐλάσσον (τὸν ἀναθεματισμὸ
κάποιων ἀόρατων Οἰκουμενιστῶν), ποὺ εἶναι ἀναποτελεσματικό,
καὶ ὡς ἀπρόσωπο δὲν δημιουργεῖ σοβαρὰ προβλήματα στοὺς Οἰκουμενιστές,
δημιουργεῖ ὅμως ἐντυπώσεις καὶ φαντάζει ὡς μεῖζον στὰ μάτια τῶν πολλῶν.
Οἱ Οἰκουμενιστές, ὅσες συζητήσεις καὶ διαμαρτυρίες κι ἂν προκαλέσουν
οἱ ἀπρόσωπες παρεμβάσεις σας, δὲν τοὺς «καίει» καὶ τόσο, ἀφοῦ θὰ ξεχασθοῦν,
καὶ ἐν τῷ μεταξὺ αὐτοί, θὰ ἑδραιώνουν ὅλο καὶ περισσότερο τὸν Οἰκουμενισμό.
Καὶ ἐξηγοῦμαι:
1.
Γράφετε: «ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ἰγνάτιος
τυγχάνει κανονικὸς Ἐπίσκοπος τῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας».
Ἀσφαλῶς· ὅπως καὶ τόσοι αἱρετικοὶ πρὶν καθαιρεθοῦν. Ὅπως καὶ ὁλόκληρη
Σύνοδος, ἡ Σύνοδος τοῦ 449 τῆς Ἐφέσου καὶ τοῦ 754 τῆς Ἱέρειας, συνεκροτήθησαν
ἀπὸ κανονικοὺς ἐπισκόπους, οἱ ὁποῖοι ὅμως ἔγειραν ὑπὲρ τῆς Εἰκονομαχίας.
Ἀλλὰ ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνὸς καὶ οἱ ἄλλοι ὁμολογητὲς Πατέρες
δὲν τὴν λογάριασαν τὴν Σύνοδο τῆς Ἱέρειας ὡς Κανονική, ἀλλὰ ὡς ἀντίθεη,
ἀφοῦ ἐπέβαλε τὴν Εἰκονομαχία, ὥσπου ἡ ὁμολογιακὴ στάση τους ἀπέναντι
στοὺς Εἰκονομάχους, ἔφερε τὴν ἄνοιξη τῆς Ὀρθοδοξίας. Τὴν δὲ Σύνοδο
τοῦ 449 ἡ Ἐκκλησία τὴν ὀνόμασε «ληστρική». Ἄρα τὸ πόσο «κανονικὸς»
εἶναι δὲν τὸ καθορίζει ἡ θεσμικὴ κανονικότητα, ἀλλὰ ἡ πιστότητα στὴν
Ἀλήθεια.
2.
Μᾶς δηλώνετε ὅτι: δὲν ἔχω «ἁρμοδιότητα νὰ τοῦ ἀπαγορεύσω
τὴν τέλεσιν τῶν Χαιρετισμῶν σὲ Ναὸν τῆς Μητροπολιτικῆς μου Περιφερείας»· οἱ πάντες ὅμως γνωρίζουν,
ὅτι χωρὶς τὴν ἄδειά σας, οὐδείς, οὔτε ὁ Ἀρχιεπίσκοπος, οὔτε ὁ Πατριάρχης
ἔχει δικαίωμα νὰ τελέσει ἐκκλησιαστικὴ πράξη στὴν μητροπολιτικὴ
περιφέρεια Πειραιῶς. Τὸ δικαίωμα αὐτὸ σᾶς τὸ παρέχουν οἱ Ἱ. Κανόνες.
Μήπως τὸ ἀπεμπλολεῖτε;
3. Μᾶς δηλώνετε ὅτι, δὲν
«ἔχω τὴν ἁρμοδιότητα νὰ συγκροτῶ μετὰ τοῦ ἑαυτοῦ
μου Σύνοδον νὰ ἀποφαίνομαι καὶ νὰ καταδικάζω»·
ὅμως, τὴν Κυριακὴ τῆς Ὀρθοδοξίας τοῦ 2011 καὶ 2012 καταδικάσατε, ἀπροσώπως
καὶ πρὸς ἐντυπωσιασμόν, ὡς νὰ «εἶστε Σύνοδος» Οἰκουμενική, ἀνεξακρίβωτον
ἀριθμὸν ἀοράτων αἱρετικῶν καὶ Οἰκουμενιστῶν, ἀκόμη καί ἀλλοθρήσκων!
Ταυτόχρονα, μετ’ αὐτῶν τῶν ἀναθεματισμένων ἀόρατων Οἰκουμενιστῶν
ἐπικοινωνεῖτε, συλλειτουργεῖτε καὶ τοὺς ἀποκαλεῖτε «βαθυνούστατους
θεολόγους»!!! Ἴσως, ἐπειδὴ διέπεσθε ἀπὸ τὴν σύγχρονη ἐπιδημία
(λοιμικὸ οἰκουμενιστικὸ ἰὸ) τῆς διγλωσσίας καὶ θέλετε νὰ παίζετε
σὲ διπλὸ ταμπλώ. Καὶ τὸ φοβερό: μὴ κατονομάζοντάς τους, ἐπιτρέπετε
στοὺς ἀγνοοῦντας πιστοὺς νὰ ἔχουν ὡς διδασκάλους τους αὐτοὺς τοὺς ἀναθεματισμένους
ἀπὸ ἐσᾶς Οἰκουμενιστές.
Ἀλλὰ
ἂς ἔρθωμε ἐπὶ τοῦ προκειμένου.
Ὅλη
ἡ ἐκκλησιαστικὴ Παράδοση σᾶς βροντοφωνάζει ὅτι, ὅταν διδάσκεται
αἵρεση, πρέπει νὰ διακόψετε τὴν ἐπικοινωνία μετὰ τοῦ κηρύσσοντος
ἢ ἐπικοινωνοῦντος μὲ τὴν αἵρεση, ὥσπου μιὰ Σύνοδος νὰ ξεκαθαρίσει
τὰ πράγματα καὶ νὰ τὸν καθαιρέσει. Νά, λοιπόν, ποιὰ εἶναι ἡ ἁρμοδιότητά
σας καὶ τὸ καθῆκον σας, σύμφωνα μὲ τὴν διδασκαλία τῶν Ἁγίων Πατέρων.
Ἔρχομαι
σὲ ἐλάχιστα συγκεκριμένα παραδείγματα. Ὁ Μέγας Ἀθανάσιος διδάσκει
νὰ ἀποφεύγουμε ὄχι μόνο τοὺς αἱρετικούς, ἀλλὰ κι ἐκείνους ποὺ ἐξωτερικὰ
μὲν ὁμολογοῦν τὴν ὀρθόδοξο πίστη, ἐπικοινωνοῦν ὅμως μὲ αἱρετικούς·
μ’ αὐτούς, συμβουλεύει νὰ μὴν ἔχουμε ἐκκλησιαστικὴ ἐπικοινωνία·
δὲν μᾶς συμβουλεύει νὰ περιμένουμε κάποια χρόνια, ὥσπου νὰ ἀποφασίσει πρῶτα
κάποια Σύνοδος: «Ὧν τὸ φρόνημα ἀποστρεφόμεθα», γράφει, «τούτους ἀπὸ τῆς κοινωνίας προσήκει φεύγειν».
Ὁ
ἅγιος Μάξιμος ὁ Ὁμολογητής, ἀντιστεκόταν
σχεδὸν μόνος του, καὶ ἀντιτασσόταν στὴν αἵρεση τοῦ Μονοθελητισμοῦ,
ἀντιμετωπίζοντας τέσσερις Πατριάρχες, τὸν Αὐτοκράτορα καὶ ὁλόκληρη
τὴν αὐτοκρατορικὴ ἐξουσία. Μήπως πρὸς αὐτὸ ζήτησε τὴν ἄδεια τῆς Συνόδου
κατὰ τῆς ὁποίας ἀντιστάθηκε; Ὄχι, βέβαια· οἱ ὀρθόδοξοι Ἐπίσκοποι καὶ τότε, ἀνέχονταν
ἢ συμπορεύονταν μὲ τοὺς αἱρετικοὺς Πατριάρχες καὶ τοὺς ὁμοίους τους.
Ἀλλὰ
καὶ ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς· μήπως συνεκρότησε
κάποια Σύνοδο, ἀντιτασσόμενος στὸν Πατριάρχη Καλέκα, ὁμοϊδεάτη
ἐν ἄλλοις καὶ προκάτοχο τοῦ σημερινοῦ Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου; Ἀσφαλῶς
ὄχι, διέκοψε τὴν ἐπικοινωνία μὲ τὸν κανονικὸ Πατριάρχη τῆς ἐποχῆς του, βλέποντας
ὅτι αὐθαιρετοῦσε εἰς τὰ τῆς Πίστεως.
Ποιά
Σύνοδο, τέλος, συμβουλεύτηκε ὁ λαϊκὸς ἐκεῖνος, ὁ ὁποῖος ἐν Ἐκκλησίᾳ
κατήγγειλε τὶς αἱρετικὲς περὶ «Χριστοτόκου»
πλάνες τοῦ Νεστόριου; Καμία. Καὶ ἡ Ἐκκλησία γι’ αὐτή του τὴν ἐνέργεια
τὸν χειροτόνησε Ἐπίσκοπο!
Ὅλοι
οἱ παραπάνω, λοιπόν, ποὺ ἡ Ἐκκλησία ἔχει ὡς Ἁγίους, προέβησαν σ’ αὐτὴν
τὴν ἐνέργεια, πρὶν καταδικασθοῦν οἱ αἱρετικοὶ ἀπὸ Σύνοδο! Παρομοίως
καὶ σήμερα, ὅποιος τολμᾶ νὰ καταγγείλει τὶς αἱρέσεις τοῦ Πατριάρχη
καὶ τῶν ἄλλων Οἰκουμενιστῶν, κατηγορεῖτε ὅτι αὐθαιρετεῖ, ὅτι δὲν κάνει
ὑπακοή. Σὲ ποιούς; Στὸ ἐκκλησιαστικὸ κατεστημένο ποὺ ἐμποδίζει τὶς
ἀντιδράσεις, χλευάζει καὶ ἀπομονώνει τοὺς πιστοὺς ποὺ διαμαρτύρονται γιὰ τὴν
προδοσία τῆς Πίστεως καί, ὅταν ἐπιτρέπουν οἱ συγκυρίες, συλλαμβάνει, δικάζει,
φυλακίζει, ἀφορίζει καὶ καθαιρεῖ, ὅσους διαμαρτύρονται κατὰ τοῦ
Οἰκουμενιστὴ Πατριάρχη καὶ Οἰκουμενιστῶν Ἐπισκόπων: (Δὲς Πάτρα, Ναύπακτο, Βόλο,
Λάρισσα, Ἐλασσόνα, Αἴγιο).
Κι
ἐσεῖς προσωπικά, Σεβασμιώτατε, εἴσαστε παρὼν σὲ τρεῖς ἐπισκέψεις τοῦ Πατριάρχη,
κατὰ τὶς ὁποῖες ἦταν σκηνοθετημένη θριαμβευτικὴ ὑποδοχή, μὲ τὸν ἐλάχιστο
κόσμο νὰ τὸν ὑποδέχεται «ἐνθουσιωδῶς», νὰ τὸν ἐπευφημεῖ καὶ νὰ τοῦ προσφέφει
λουλούδια, ἐνῶ οἱ δεκάδες τῶν ἐπισκόπων παρακολουθοῦσαν εὐτυχεῖς τὴν ὑποδοχὴ
καὶ τὶς προσφωνήσεις πρὸς τὸν Οἰκουμενιστὴ Πατριάρχη: «Εὐλογημένος εἶ ὁ
ἐρχόμενος»!!! Καὶ στὰ παρασκήνια, κάποιοι πιστοὶ συνελαμβάνοντο, καὶ ὁδηγοῦντο
στὰ κρατητήρια, χάριν τοῦ «Εὐλογημένου» κ. Βαρθολομαίου, ἐπειδὴ διεμαρτύροντο
εἰρηνικά! Κι ἐσεῖς, γι’ ὅλα αὐτὰ δὲν ἀντιδράσατε· σιωπήσατε ἢ συμφωνήσατε
μὲ τὴν γραμμὴ αὐτή, τῆς καταστολῆς διὰ τῆς κρατικῆς βίας κάθε
εἰρηνικῆς διαμαρτυρίας ὑπὲρ τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεώς μας!...
«Ἐν ταυτῷ
μὲ κατηγορεῖτε ὅτι κατὰ τὴν ἐν τῇ Ἱ. Μονῇ Φιλοθέου Ἁγ. Ὄρους τέλεσιν
τῆς Ἱ. Πανηγύρεως αὐτῆς ἐπὶ τῇ ἑορτῇ τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Ὑπεραγίας
Θεοτόκου ἐξέφρασα εὐχαριστίας εἰς τὸν Παναγιώτατον Οἰκουμενικὸν
Πατριάρχην κ.κ. Βαρθολομαῖον, τὸν καὶ ἐπίσκοπον τοῦ Ἁγιωνύμου Ὄρους
διὰ τὴν παρασχεθεῖσαν μοι κανονικὴν ἄδειαν τελέσεως τῆς Ἱ. Πανηγύρεως
ἐν τῇ κανονικῇ Αὐτοῦ δικαιοδοσίᾳ. Δηλαδὴ ἐὰν μὲ φιλοξενήσετε εἰς
τὴν Ὑμετέραν οἰκίαν ἀναμένετε νὰ εὐχαριστήσω Ὑμᾶς διὰ τὴν φιλοξενίαν
ἢ νὰ ὑβρίσω;».
Ἄλλη
μιὰ ἐπιχειρηματολογία μικροῦ παιδιοῦ. Μά, Σεβασμιώτατε, παίζετε
μαζί μας; Δὲν καταλαβαίνετε, ὅτι ὁ ἀγώνας τοῦ Ἐπισκόπου καὶ κάθε
πιστοῦ, ὅταν κηρύσσεται αἵρεση, εἶναι νὰ μὴν ἔχει ἐπικοινωνία μὲ
τὸν κηρύττοντα αἵρεση; Θὰ μπορούσατε νὰ πᾶτε καὶ νὰ μὴν τὸν μνημονεύσετε.
Κι ἂν αὐτὸ δὲν τὸ ἀντέχατε, καὶ ἡ μνημόνευση ἦταν ὅρος γιὰ νὰ σᾶς ἐπιτρέψουν
τὴν τέλεση λειτουργίας, ποιά καλύτερη συγκυρία θὰ βρίσκατε γιὰ νὰ δείξετε
χωρὶς «ὕβρεις» —ἁπλᾶ μὴ λειτουργώντας— τὴν σιωπηρὴ διαμαρτυρία σας;
Ἂν αὐτὴν τὴν ἐλάχιστη διαμαρτυρία δὲν τὴν ἀντέχετε, πρὸς τί ἡ διαμαρτυρία
σας, ὅταν ὁ κ. Ντετζιόρτζιο δὲν σᾶς ἀποκαλεῖ πλέον «λέοντα»;
«Ὡσαύτως
μὲ κατηγορεῖτε διὰ τὴν ἀπὸ 28/2/2012 ἐπιστολήν μου πρὸς τὸν Παναγιώτατον
Οἰκουμενικὸν Πατριάρχην κ.κ. Βαρθολομαῖον τῆς ὁποίας ἀποκρύπτετε
δολίως καὶ ἀπαραδέκτως καὶ ἀνηθίκως διὰ χριστιανοὺς ὁμολογητὰς
τῆς πίστεως, τὴν οὐσίαν, ἡ ὁποία δὲν ἐξηντλεῖτο εἰς λόγους ἀβροφροσύνης
πρὸς τὸ πρόσωπον τοῦ Παναγιωτάτου ἀλλὰ ἐστόχευε εἰς τὴν ὑπ’ Αὐτοῦ
ἐκκίνησιν μετὰ δώδεκα αἰώνας τῆς διαδικασίας πανορθοδόξου ἀναγνωρίσεως
ὡς Η΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου τῆς ὄντως Οἰκουμενικῆς Συνόδου τοῦ
879-880 ἐπὶ Ἁγίου Φωτίου τοῦ Μεγάλου, Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως.
Νομίζετε ὅτι τὸ ταπεινόν μου αἴτημα θὰ εἶχε αἰσίαν ἔκβασιν ἐὰν ἀντὶ
τῶν ἀναφερομένων εἰς τὸ Ὑμέτερον κείμενον περιεῖχε ὕβρεις καὶ ἀπειλάς;».
Δυστυχῶς,
Σεβασμιώτατε, στὴν οὐσίαν τῶν πραγμάτων διαφέρουμε.
Δεῖτε
τὴν οὐσία τῶν πραγμάτων, Σεβασμιώτατε, καὶ μὴ κατηγορεῖτε τοὺς ἄλλους
γιὰ ἐκεῖνα ποὺ ἐσεῖς δὲν θέλετε νὰ ἐννοήσετε. Σοβαρά, μᾶς κατηγορεῖτε
ὅτι «δολίως καὶ ἀπαραδέκτως καὶ ἀνηθίκως διὰ χριστιανοὺς ὁμολογητὰς
τῆς πίστεως, ἀποκρύπτομε τὴν οὐσίαν»
τῆς ἐπιστολῆς σας πρὸς τὸν Πατριάρχην; Γιὰ νὰ δοῦμε, λοιπόν, ποιά εἶναι
ἡ οὐσία καὶ ποιά τὰ ἀνούσια
καὶ οὐτοπικὰ πράγματα.
1.
Ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος εἶναι ὁ ὑπ’ ἀριθμὸν ἕνα «ὀρθόδοξος» Ἐπίσκοπος,
ὁ ὁποῖος συναγωνίζεται μὲ τὸν Περγάμου κ. Ἰωάννη Ζηζιούλα, ποιός
θὰ ἐκφράσει καὶ θὰ διαπράξει τὶς περισσότερες κακοδοξίες καὶ παραβάσεις
τῶν Ἱ. Κανόνων. Θὰ ἐχρειάζοντο σελίδες πολλὲς γιὰ νὰ καταχωρήσω τὰ
πεπραγμένα τους. Ἀρκοῦμαι νὰ σᾶς ἀναφέρω τὶς κακόδοξες θεωρίες περὶ
«βαπτισματικῆς θεολογίας», περὶ «διηρημένης Ἐκκλησίας», περὶ τῶν
«ἀδελφῶν Ἐκκλησιῶν» κ.λπ. Τὸν Παπισμό, δηλ., ποὺ ἐσεῖς ὀνομάζεται
παρασυναγωγή, ὁ Πατριάρχης ἀποδέχεται ὡς Ἐκκλησία!
Περὶ
αὐτοῦ, λοιπόν, τοῦ ἀρχηγέτη τῆς παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καὶ κατεδαφίζοντος
προοδευτικά, ἀλλὰ σταθερὰ ―καθ’ ὅσον δύναται― τὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ,
ἐσεῖς στὴν ὡς ἄνω ἐπιστολή, ὁμιλεῖτε ὡσὰν νὰ πρόκειται περὶ Ἁγίου
ἀνδρός, καὶ τὸν ἀναβιβάζετε ἕως τρίτου οὐρανοῦ, ἀντὶ νὰ τὸν ἀποκαλεῖτε
«προβατόσχημο λύκο», ὅπως ἔκαναν οἱ Ἅγιοι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας,
ἀκόμα καὶ γιὰ τοὺς αἱρετικοὺς ποὺ δὲν εἶχαν καταδικασθεῖ ἀπὸ Σύνοδο.
Αὐτὸν τὸν χαρακτηρισμὸ τοῦ «προβατόσχημου λύκου», π.χ. ἔδιδε ὁ ἅγιος
Κύριλλος στὸν μὴ καταδικασθέντα τότε Νεστόριο. (Βέβαια, ἐπειδὴ δὲν
εἶχε καταδικασθεῖ ἀπὸ Σύνοδο, ταυτόχρονα ἀνεφέρετο καὶ στὴν «εὐλάβειά»
του).
Γράφετε
λοιπόν, πρὸς αὐτόν, ὡσὰν νὰ ἦτο ὁ κ. Βαρθολομαῖος ὑπερασπιστὴς τῆς Πίστεως:
«πρὸς τὴν Ὑμετέραν Πάνσεπτον Παναγιότητα, τὴν πολυειδῶς καὶ πολυτρόπως
ἀγωνιζομένην ὑπὲρ τῆς εὐσταθείας τῆς ὑπ’
οὐρανὸν Ὀρθοδόξου
Καθολικῆς Ἐκκλησίας, προάγομαι ὅπως ἐκφράσω
ταπεινῶς υἱϊκὰς συγχαρητηρίους προσρήσεις...». Καὶ πιὸ κάτω γράφετε: «Ὡς τέκνον τῆς Ὑμετέρας Πανσέπτου Παναγιότητος, ...ἐπιθυμῶ
νὰ καταθέσω εἰς Ὑμᾶς τὴν ἀπόλυτον ἀφοσίωσίν
μου καὶ τὴν ἰσόβιον υἱϊκήν μου ἀγάπην
καὶ εὐγνωμοσύνην..., ὡς ἐλάχιστος διαγγελεὺς τῆς Ὑμετέρας
σοφίας καὶ ἀνυστάκτου ποιμαντικῆς συνέσεως, πάνυ εὐσεβάστως προάγομαι ὅπως ταπεινῶς ἀναφέρω εἰς
τὴν Ὑμετέραν πάνσεπτον Παναγιότητα..., τὸν βαθυνούστατον
Θεολόγον..., τὴν Ὑμετέραν πεφωτισμένην
Πατριαρχίαν»!!!
Ποιός, ἀλήθεια, Πατέρας
τῆς Ἐκκλησίας ἐπαινοῦσε (τόσο ἐμμετικὰ μάλιστα) ἕναν αἱρετίζοντα,
ἐπειδή, μαζὶ μὲ τὰ αἱρετικά, ποὺ ἐπὶ χρόνια διδάσκει, λέγει —πρὸς παραπλάνηση
τοῦ πιστοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ— καὶ κάποια ὀρθόδοξα πράγματα;
Νά, λοιπόν, ποιά εἶναι ἡ
οὐσία: ἡ προώθηση τῆς αἱρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ἀπὸ τὸν Πατριάρχη·
κι ἐσεῖς, αὐτὸν τὸν κατεδαφιστικὸ τῆς
Πίστεως «ἀγῶνα» τοῦ Πατριάρχη, τὸν ὀνομάζετε «ἀγῶνα ὑπὲρ εὐσταθίας
τῶν Ἐκκλησιῶν»!
Ἐκεῖ
στεκόμαστε, Σεβασμιώτατε, καὶ ὄχι στοὺς τάχα λόγους ἀβροφροσύνης,
οἱ ὁποῖοι ―ὡς ἐκ τῶν προεκτεθέντων― δὲν εἶναι λόγοι ἀβροφροσύνης, ἀλλὰ
διγλωσσία καὶ διψυχία, κατατεθὲν γνώρισμα τῶν Οἰκουμενιστῶν.
Τὸ
καταπληκτικὸ εἶναι ὅτι καταφέρατε μ’ αὐτή σας τὴ διγλωσσία, οἱ ἀγωνιζόμενοι
ἐναντίον τοῦ Οἰκουμενισμοῦ χριστιανοὶ νὰ σᾶς θεωροῦν «ἡγέτη»
τους! Ἀσφαλῶς, ὑπάρχουν καὶ κείμενά σας ποὺ μὲ σφοδρότητα καταγγέλλουν
τὸν Οἰκουμενισμὸ καὶ Πανθρησκειασμό, καὶ ποὺ ἔμμεσα ὑπονοοῦν τὸν Πατριάρχη.
Αὐτὰ εἶναι ποὺ μᾶς ἔκαναν κι ἐμᾶς νὰ ἐλπίζουμε στὶς παρεμβάσεις σας.
Ἀλλὰ ἐνῶ σὲ ὅσα κείμενά σας θίγουν τὸν Οἰκουμενισμὸ δὲν τὸν μνημονεύετε,
βρίσκετε τρόπο σὲ κάποιες ἄλλες στιγμὲς νὰ ἀναφερθεῖτε ἐγκωμιαστικὰ
στὸ ὄνομά του.
Π.χ.
σὲ Ἀνακοινωθέν σας γιὰ τοὺς διαθρησκειακοὺς διαλόγους καὶ τὶς συμπροσευχὲς
(3/3/2011) γράφατε: «Οἱ ὅλες αὐτὲς κινήσεις συνδέονται ἀρρήκτως
καὶ μὲ τὸ πανθρησκειακὸ ὄργιο καὶ τοὺς διαθρησκειακοὺς διαλόγους,
τοὺς ὁποίους ἀδοκίμως καὶ ἐγκληματικῶς μετέχουν
καὶ ἐκπρόσωποι τῶν Ὀρθοδόξων Αὐτοκεφάλων Ἐκκλησιῶν... Ἀφάνταστος
προδοσία καὶ ἔγκλημα
καθοσιώσεως εἰς βάρος τῆς ἀμωμήτου ἡμῶν πίστεως τυγχάνουν
οἱ λεγόμενοι διαθρησκειακοὶ διάλογοι ποὺ ἀλλοιώνουν τὸ ὀρθόδοξο
φρόνημα τοῦ πιστοῦ λαοῦ διότι ὁ λαὸς ὅταν παρατηρεῖ ὀρθοδόξους
Προκαθημένους νὰ πρωτοστατοῦν ἢ νὰ ὀργανώνουν διαθρησκειακὲς συναντήσεις...».
Εἶναι φανερό, ὅμως, ὅτι πρῶτος μεταξὺ τῶν ὀρθοδόξων
προκαθημένων, ποὺ διοργανώνουν καὶ παρίστανται στὶς «ἐγκληματικὲς καὶ προδοτικὲς» τῆς Πίστεως διαθρησκειακὲς
συναντήσεις, εἶναι ὁ κ. Βαρθολομαῖος.
Ἐσεῖς, λοιπόν, ἀπὸ τὴ μιὰ κατηγορούσατε ὡς προδότες τοὺς
πανθρησκειαστὲς Ἐπισκόπους, ἐν οἷς καὶ ὁ Πατριάρχης, καὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη
τὸν ἐκθειάζετε ὡς «ἀγωνιζόμενον ὑπὲρ τῆς εὐσταθείας τῆς Ἐκκλησίας»,
καὶ τρέχατε
νὰ τὸν ὑποδεχθεῖτε, ὅταν ἐρχόταν στὴν Ἑλλάδα!