Εκκλησια, ο νεος
Καταστατικος Χαρτης και ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΝΑΝΑΚΗΣ – Μητρ. ΚΡΗΤΗΣ
Δημοσίευμα της Εφημερίδος :
"ΑΓΩΝΑΣ" αρ φυλ. 250-251/Μάρτιος-Απρίλιος 2018 http://www.agonas.org/

Δημοσίευμα της Εφημερίδος :
"ΑΓΩΝΑΣ" αρ φυλ. 250-251/Μάρτιος-Απρίλιος 2018 http://www.agonas.org/
Γράφει ο Εκδότης Τριαντάφυλλος Τασιόπουλος
|
Μετά το τελευταίο φιάσκο στην παρουσίαση του… επιστημονικού
έργου «Η εκκλησία κατά τη δικτατορία 1967-1974 – ιστορική και νομοκανονική
προσέγγιση», που έγινε στην Αθήνα στις 4 Δεκεμβρίου 2017 ενώπιον αόρατου
ακροατηρίου και το άθλιο δημοσίευμα με την επαίσχυντη τσονταρισμένη φωτογραφία,
αποκαλύφθηκε όλο το εύρος του ανοίγματος της βεντάλιας της παραπληροφόρησης,
της συκοφάντησης και της ατίμωσης ενός ΑΓΙΟΥ εργάτη της Εκκλησίας που από την
γέννησή του μέχρι και την κοίμησή του είχε ένα άδολο και ασταμάτητο διάλογο
αγάπης με τον Κύριο και μια διακριτική προσφορά διακονίας.

Εμφανίστηκε με ολοσέλιδο άρθρο στην εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ (11
Μαρτίου 2018) ο κ. Ανδρέας Νανάκης, ο οποίος, ενώ είναι μητροπολίτης Κρήτης,
στο άρθρο του αποσιωπά τη μεγάλη δωρεά της Εκκλησίας που τον κατέστησε Αρχιερέα
Αλκαλοχωρίου “εις τόπον και τύπον Χριστού” και αντ’ αυτής αρκείται στο
ονοματεπώνυμό του με κάποιες πληροφορίες στα ψιλά του αστερίσκου.
Θα μπορούσα να αγνοήσω αυτό το δημοσίευμα αφού είναι γνωστό
ότι προσπαθεί να αναστηλώσει το κατακουρελιασμένο γόητρο του συγγραφέα του
βιβλίου «ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ 1967-1974» διδακτορική διατριβή ως
επιβλέπων καθηγητής του.
Αλλ’ επειδή το άρθρο παρουσιάζει πονηρά και σκόπιμα
αλλοιωμένα στοιχεία, σε αποσαφηνισμένα ιστορικά δεδομένα επηρεάζοντας αρνητικά
τους αποδέκτες των “ιστορικών” πληροφοριών του, ξεκινάω τον σχολιασμό.
1) Καταπιάνεται ο κ. Νανάκης με τους «Καταστατικούς Χάρτες
(Κ.Χ.) και ιδιαίτερα με τους Σ΄ και ΣΑ΄ του 1850, αλλά και με άλλους του 20ου
αιώνα. Περισσότερο βέβαια καταγίνεται με τις τροποποιήσεις που επέβαλαν
καθεστωτικές κυβερνήσεις (Πάγκαλου, Μεταξά, Παπαδόπουλου) που εκφράζουν τη
βούληση του κράτους για ασφυκτικό έλεγχο της Εκκλησίας… Γι’ αυτό και τα πρώτα
ελληνικά Συντάγματα της Επανάστασης του 1821 όριζαν ότι «Έλληνες εισί οι εις
Χριστόν πιστεύοντες». Συνεπώς, μέσα από τη χειραγώγηση των εκκλησιαστικών
δομών διοικήσεως, πρωτίστως του συνόλου της Ιεραρχίας και της ΔΙΣ θα ασκείτο ο
έλεγχος και το εκκλησιαστικό πλήρωμα. Ο Κ.Χ. του 1969 αποτελεί καθ’ ολοκληρίαν
έκφραση αυτών των στόχων και επιλογών».

Παρατήρηση πρώτη: Εδώ ο κ. Νανάκης ζυμώνει τον μεταλλαγμένο
άρτο της παραπληροφόρησης για να ναρκώσει το λαό. Τονίζει δηλαδή ότι όλοι οι
120 χρονών Καταστατικοί Χάρτες εκφράζαν εν μέρει τη βούληση των κρατούντων ενώ
ο Κ.Χ. του 1969 (της αρχιεπισκοπίας Ιερωνύμου) “αποτελεί καθ’ ολοκληρίαν
έκφραση αυτών των στόχων και επιλογών”. Έτσι μεταφέρει την είδηση
στρεβλωμένη.
Παρατήρηση δεύτερη: Οι κυβερνήσεις στα πρώτα Συντάγματα, μετά
την Επανάσταση του 1821, για να χειραγωγήσουν το λαό όριζαν – λέει – ότι «Έλληνες
εισί οι εις Χριστόν πιστεύοντες». Αυτό αν το ακούγαμε από Μουφτή,
Αγιατουλάχ, βουδιστή, βραχμανιστή ίσως το δικαιολογούσαμε. Εάν το ακούγαμε από
Έλληνα δεν θα το πιστεύαμε διότι οι πρόγονοί μας πολέμησαν για νάμαστε εμείς
ελεύθεροι, “για του Χριστού την πίστη την αγία και της Πατρίδος την
Ελευθερία”. Αλλά να υποστηρίζεται από Έλληνα ιερωμένο και μάλιστα “«δεσπότη» ότι κακώς συμπεριελήφθηκε
το όνομα του Χριστού στο Σύνταγμα…, δεν υπάρχουν λόγια να εκφραστούμε”!!!















