Σάββατο 9 Αυγούστου 2025

Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου : ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ [: Ματθ. 14,22-34] «Η ΑΣΦΑΛΗΣ ΔΙΑΒΑΣΙΣ» [20-8-2000] (Β420)



 ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ[: Ματθ. 14,22-34]

    Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

                                 με θέμα:

                                 «Η ΑΣΦΑΛΗΣ ΔΙΑΒΑΣΙΣ»

             [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 20-8-2000] (Β420) (Έκδοσις β΄)

      Μετά τον χορτασμό των πεντακισχιλίων, αγαπητοί μου, μας διδάσκει ο Ευαγγελιστής Ματθαίος, μας διηγείται ένα συγκλονιστικό γεγονός. Αφού ο Κύριος ηνάγκασε, έχει πολλή σημασία αυτό το «νάγκασε», τους μαθητάς να επιβιβαστούν στο πλοιάριο, Εκείνος διέλυσε τους όχλους, δηλαδή έδιωξε τους μαθητάς, να διαλύσει μόνος Του τους όχλους, γιατί λέγανε οι άνθρωποι: «Α, ο διδάσκαλός σας είναι θαυμάσιος· μπορεί να μας δίνει ψωμί να τρώμε, χωρίς να δουλεύουμε; Θαυμάσιος. Αυτόν θα κάνομε Μεσσία. Και βέβαια εσείς θα γίνετε οι υπουργοί του». Τα άκουγαν αυτά οι μαθηταί και δεν ήθελαν να ξεκολλήσουν από το πλήθος. Γι'αυτό, το ρήμα «νάγκασε», φανερώνει μία ολόκληρη κατάσταση. «Όχι. Θα μπείτε στο πλοίο και θα περάσετε στην απέναντι μεριά της λίμνης». Κι έμεινε ο Κύριος, αγαπητοί μου, διέλυσε τους όχλους κι ανέβηκε σε ένα παρακείμενο βουνό για να προσευχηθεί.

       Μετά την επιβίβαση των μαθητών, κατέβηκε άνεμος ισχυρός στην λίμνη και σήκωσε πελώρια κύματα. Έτσι που το πλοιάριο κινδύνευε να καταποντιστεί. Τότε, κάπου στις 3 τα ξημερώματα, μετά τις 3, δηλαδή η «τετάρτη» -λεγομένη- «φυλακή», ήταν η ώρα, το τρίωρο, που άλλαζε η σκοπιά, γι'αυτό λέγεται «φυλακ τς νυκτός», είδαν οι μαθηταί τον Κύριον να περιπατεί επάνω στα κύματα! Αυτοί δε, φοβήθηκαν. Λέγουν: «Βλέπομε φάντασμα». Και από τον φόβο τους έκραξαν, έβαλαν φωνή. Είναι τρομερό πράγμα να έχεις να αντιμετωπίσεις ένα φάντασμα, ε; Ποιος δεν φοβάται ένα φάντασμα; Βέβαια «φάντασμα» θα πει προϊόν της φαντασίας. Αλλά «φάντασμα» λέμε και ό,τι μπορούμε να δούμε έξω από τα κανονικά όρια και τους όρους και τους νόμους της φύσεως. Το λέμε «φάντασμα». Λοιπόν, τρόμαξαν οι μαθηταί. Και τότε ο Κύριος τους λέγει, που ήταν λίγα μέτρα πιο πέρα από το πλοιάριό τους. «Θαρσετε, γ εμι· μ φοβεσθε». «Πάρετε θάρρος. Εγώ είμαι.  Ο διδάσκαλός σας. Μη φοβόσαστε».

      Αυτό το περιστατικό, μαζί με την απόπειρα του αποστόλου Πέτρου, αγαπητοί, να περιπατήσει και εκείνος επί των κυμάτων, «Αν», λέγει, «Κύριε, είσαι εσύ, διάταξέ με να έρθω να σε συναντήσω εκεί που είσαι». Δηλαδή θα περιπατούσε και ο Πέτρος επάνω στα κύματα. Τελικά, να μην πολυπραγμονώ, όταν ο Κύριος εισήλθε μέσα εις το πλοιάριον, τότε οι μαθηταί όλοι, έτρεξαν, δηλαδή γονάτισαν μπροστά Του, Τον προσεκύνησαν και είπαν: «ληθς Θεο υἱὸς ε». Δηλαδή «Είσαι πραγματικά αληθινός Υιός του Θεού».

    Βλέπετε, οι μαθηταί ακόμη δεν γνωρίζουν αυτό το «Υός», τι σημασία θα είχε. Ότι είναι ομοούσιος με τον Πατέρα. Ακόμη δεν ήρθε η Πεντηκοστή. Ακόμη έπρεπε κι άλλα πράγματα να μάθουν και τότε να έρθει το πλήρωμα του χρόνου, για να καταλάβουν ότι είναι ομοούσιος με τον Πατέρα, ο Δεύτερος της Τριάδος, που Ενηνθρώπησε.

       Πέρα από αυτά όμως τα συγκλονιστικά γεγονότα, η λίμνη είναι και ένα σύμβολον. Θα το επαναλάβω. Η λίμνη είναι και ένα σύμβολον. Ο Κύριος είπε στους μαθητάς Του να περάσουν στην απέναντι ακτή και εκεί να Τον περιμένουν. «Προγειν ατν ες τ πραν». Μία λίμνη συνδέει βέβαια, αν είναι παραλληλόγραμμες δύο ακτές. Ή και στρογγύλη να είναι ακόμη. Σε κάθε σημείο έχομε ένα απέναντι σημείον. Πάντως έχομε και τις απέναντι ακτές μίας λίμνης. Και οι ακτές αυτές είναι η μία -τι σας είπα;- σύμβολον. Εν προκειμένω, η μία είναι η παρούσα γηίνη ζωή. Η άλλη ακτή, η δεύτερη είναι η ζωή η μετά τον θάνατον. Είναι η άλλη ζωή. Και βέβαια θα πρέπει να περάσομε από την λίμνην αυτήν. Όλοι οι άνθρωποι θα περάσουν από την λίμνην αυτήν, του βίου αυτού. Γιατί ο βίος είναι μία λίμνη με πολλές πολλές περιπέτειες. Έτσι, λοιπόν, ζούμε ένθεν της λίμνης, περνάμε την λίμνη με όλες τις περιπέτειες της γήινης ζωής και πρέπει τώρα να φθάσομε εις την άλλη πλευρά της λίμνης, που είναι η ζωή η μετά τον θάνατον.

       Έτσι λοιπόν, ας δούμε τα πράγματα από πιο κοντά, γιατί έχουν πάρα πολλή σημασία και αξία για όλους μας. Οι δύο ακτές δημιουργήθηκαν γιατί μεσολάβησε ο θάνατος, αγαπητοί μου. Ο Θεός είπε εις τον Αδάμ: «ν  μέρ φάγεσθε, θανάτ ποθανεσθε»«Σας ειδοποιώ: Από τον καρπόν αυτού του δένδρου δεν θα φάτε. Την ημέρα που θα φάτε, θα πεθάνετε»Βέβαια, για τους πρωτοπλάστους αυτό το «Θα πεθάνετε» δεν σήμαινε τίποτα. Δεν καταλάβαιναν τίποτε. Διότι δεν προϋπήρξε θάνατος, για να έχουν μία εικόνα του θανάτου. Αγνοούσαν λοιπόν τι είναι ο θάνατος. Και εν προκειμένω ο θάνατος αυτός έχει δύο όψεις. Η μία όψις είναι: «Θα χωριστείτε από Εμένα, τον Θεόν σας». Και είναι ο πνευματικός θάνατος. Μετά, όμως, θα χωριστεί και η ψυχή σας από το σώμα σας· που είναι αυτό που λέμε «ο βιολογικός σας θάνατος». Και με τους πρωτοπλάστους, βέβαια, συνέβησαν και τα δυο.

       Κι αν ο θάνατος έθετε τέρμα στη γήινη ύπαρξη, τι μπορούσε να υπάρχει, λοιπόν, πιο πέρα; Τι μπορούσαν να ξέρουν οι πρωτόπλαστοι; Ο θάνατος έθετε το οριστικό τέρμα όντως της υπάρξεως; Δηλαδή «θανάτ ποθανεσθε», που είπε ο Θεός, δηλαδή θα σήμαινε ότι «εκεί τελειώνετε»; Αν ναι, δηλαδή «εκεί τελειώνετε», τότε γιατί εδημιουργήθη ο άνθρωπος; Με τόση φροντίδαμε τόση, θα λέγαμε, μαστοριά, πώς να το πω, με τόση τέχνη, μία ύπαρξις καταπληκτική, που θεωρείται η κορωνίδα της Δημιουργίας. Διότι πουθενά δεν έχουμε βρει ένα ον που να είναι όπως είναι ο άνθρωπος· λογικός, δημιουργικός κ.τ.λ. Για να πεθάνει δημιουργήθηκε λοιπόν; Ο θάνατος είναι ο προορισμός του ανθρώπου; Όχι βέβαια.

      Ο θάνατος για την Δημιουργία, ολόκληρη την Δημιουργία, αγαπητοί μου, είναι ο μεγαλύτερος παραλογισμός. Γιατί να πεθαίνω; Γιατί να πεθαίνω; Και μάλιστα αυτό μπορεί να το πει όχι ένα νέο παιδί, που ακόμη δεν σκέπτεται τον θάνατον, αλλά ένας ο οποίος έζησε μία ηλικία, αρχίζει να σκέπτεται και να λέει: «Δηλαδή θα πεθάνω;». Ξέρετε, στα ζώα, η αλλαγή του χρώματος του τριχώματος στα θηλαστικά, δεν αλλάζει. Όσα χρόνια και να έχομε τον σκύλο μας, δεν γίνεται λευκός. Η γάτα μας δεν ασπρίζει. Αλλά ασπρίζουν τα μαλλιά του ανθρώπου. Γιατί; Του υπενθυμίζουν ότι εγγύς το τέλος«Εγώ γέρασα, άσπρισα. Σημαίνει ότι έχω μέλλον μπροστά μου; Συνεπώς, αν είναι για να πεθάνω, γιατί έζησα;». Να γιατί είναι ο μεγαλύτερος παραλογισμός μέσα σε ολόκληρη την Δημιουργία.

      Αλλά αν όχι, δεν έκανε ο Θεός κατά παραλογισμόν τον άνθρωπο, τότε τι σημαίνει «θάνατος»; Ο θάνατος, αγαπητοί μου, είναι ένα πέρασμα. Προσέξτε. Όλο το θέμα μου σήμερα είναι πάνω στη λέξη «πέρασμα». «Προάγειν», λέει, «να με περιμένετε αντίπερα». Είναι ένα πέρασμα της λίμνης. Είναι, λοιπόν, ένα πέρασμα από την μίαν ακτήν σε μία άλλη απέναντί της. Είναι, όμως, η απέναντι ακτή γεμάτη άγνωστο και γεμάτη μυστήριο. Τι είναι παραπέρα; Λέμε: «Θα πεθάνομε και θα πάμε πού;». Λέμε: «Στον ουρανό». Λέμε στα μικρά παιδιά: «Πέθανε η μαμά, ο παππούς, ο μπαμπάς, πού είναι;», ρωτάει το μικρό παιδί. Και λέμε: «Είναι στον ουρανό». Τι είναι αυτό, η άλλη ακτή; Τι είναι αυτή η άλλη ακτή; Ο Κύριος είπε: «Προγειν ατν ες τ πραν». Το βεβαίωσε. Ό,τι ο Κύριος, λέει, ούτε αστείο είναι, ούτε πείραγμα είναι, ούτε τίποτε. Αυτό όμως ήταν μία εμπειρική δοκιμασία για τους μαθητάς. Γιατί έχασαν τον προσανατολισμό τους πηγαίνοντας απέναντι. Γιατί; Είχε φουρτούνα.

     Ξέρετε, οι άνθρωποι που περνάνε πολλά βάσανα στη ζωή, χάνουν τον προσανατολισμό της ζωής τους. Χάνουν το νόημα της ζωής τους. Δεν μπορούν να φανταστούν ότι η ζωή η παρούσα έχει και αυτή έχει ένα νόημα. Αυτό το χάνουν. Τα βάσανα τα πολλά τους κάνει να αποπροσανατολίζονται.

     Ήθελε, όμως, ο Κύριος να τους διδάξει πάνω στα πράγματα ότι το πέρασμα στην άλλην ακτήν χρειάζεται την δική Του βοήθεια. Αυτό ήθελε. Αν θέλετε, έτσι λιγάκι να προεκτείνω, ξέρετε γιατί έγινε η τρικυμία; Ξέρετε γιατί ο Κύριος δεν μπήκε μέσα; Δεν μπήκε στο καΐκι, γιατί ήθελε να διαλύσει τον κόσμο. Μόνον οι άνδρες, μας λέγει ο ευαγγελιστής, ήταν 5000 άνθρωποι. Σας είπα προηγουμένως ότι μουρμούριζαν όλοι, όταν οι μαθηταί μοίραζαν το ψωμί και τα ψάρια, ότι «ο Κύριος είναι διδάσκαλος σπουδαίος, Μεσσίας και εσείς θα γίνετε υπουργοί του». Καλοάρεσε αυτό. Καλοάρεσε εις τους μαθητάς. Τώρα λοιπόν τους αφήνει να βασανίζονται από την τρικυμία και να αντιληφθούν ότι μόνοι τους δεν αξίζουν τίποτα. Δεν αξίζουν τίποτα! Ναι.

       Αλλά ήθελε, όμως, ο Κύριος κι άλλα πράγματα να τους διδάξει. Ότι δηλαδή η δική Του βοήθεια είναι εκείνη η οποία θα δώσει νόημα εις τους μαθητάς εν προκειμένω, αλλά και γενικά εις τους ανθρώπους. Έτσι, απάντηση εις τον παραλογισμόν γιατί υπάρχει ο θάνατος, δίδει μόνον ο θάνατος και η Ανάσταση του Χριστού. Αλλιώτικα δεν ξέρομε τίποτα. Αλλιώτικα, ξαναλέμε, είναι ένας παραλογισμός. Έχομε πολλούς ποιητάς, πεζογράφους, λογοτέχνας, διανοουμένους, οι οποίοι έχουν εκφράσει μέσα στα έργα τους αυτόν τον παραλογισμόν: «Γιατί να ζω;». Γι'αυτό υπάρχουν και φιλοσοφικές θέσεις που τονίζουν την αυτοκτονίαν. Ναι. Ένας μάλιστα Εβραίος διανοούμενος…-τέλος πάντων, δεν λέω πιο πολλά-  με την γυναίκα του είπαν: «Και τώρα τι έχομε να κάνομε; Δεν έχομε παρά να αυτοκτονήσομε». Κάθισαν σε ένα καναπέ στο σπίτι τους, άνοιξαν την στρόφιγγα του γκαζιού και πέθαναν! Δεν είχε νόημα παρακάτω γι’ αυτούς η ζωή. Τελείωσε.

        Κι όμως, η απάντησις είναι: ο θάνατος και η Ανάστασις του Χριστού. Η απάντησις σ’ αυτόν τον παραλογισμόν. Γιατί υπάρχομε χωρίς νόημα. Και το πέρασμα από την ζωή δια του θανάτου στην αληθινή ζωή, δίδει πάλι μόνο και μοναδικά το πέρασμα της ανθρωπίνης φύσεως του Χριστού από τη γη στον ουρανό. Και δεν έμεινε στη γη ο Κύριος. Ανήλθε εις τον ουρανόν. Λέγει ένα αναστάσιμο τροπάριο: «ναστσεως μρα», λέει, «λαμπρυνθμεν λαο, Πσχα Κυρου, Πσχα· «ναστσεως μρα λαμπρυνθμεν λαο, Πσχα Κυρου, Πσχα -Ξέρετε η λέξις «πάσχα», εβραϊκά, σημαίνει «πέρασμα». Γιατί πέρασαν οι Εβραίοι από την αιγυπτιακήν γην, την αφρικανικήν γην, επέρασαν απέναντι εις την ασιατικήν ακτήν. «Πάσχα», λοιπόν, θα πει πέρασμα- κ γρ θαντου πρς ζων, κα κ γς πρς ορανν, Χριστς  Θες, μς διεββασεν, πινκιον δοντας». Έτσι, λέει, «περάσαμε από τον θάνατο στην ζωή, από την γη στον ουρανό και ο Χριστός είναι Εκείνος ο Οποίος μας διεβίβασε, μας πέρασε».

      Αλλά τι σημαίνει «μς διεββασεν»; Τρία πράγματα, αγαπητοί μου, είναι τα οποία δια τον άνθρωπο είναι … άπιασταΤο πρώτο, αγαπητοί μου, είναι η αμαρτία. Πώς θα πάω στον ουρανό; Ο ουρανός δεν επιδέχεται αμαρτίαν. Το δεύτερο πράγμα που δεν μπορώ να πάω στον ουρανό… μην πείτε μπαίνω σε έναν πύραυλο και πηγαίνω. Πού; Όπου να πας, σε οποιοδήποτε σημείο του σύμπαντος να πας, ω άνθρωπε, δεν παύει από του να είναι γη. Δηλαδή ό,τι είναι η Γη. Το δεύτερο… είναι να περάσεις το σύμπαν, ξέρετε. Μπορεί να βγει κανείς από το σύμπαν; Λιγάκι να το σκεφθείτε, λίγες, θα λέγαμε, κοσμολογικές, από το σχολείο γνώσεις να έχομε… δεν μπορεί κανείς να βγει από το σύμπαν. Άστε ότι υπάρχουνε δισεκατομμύρια και τρισεκατομμύρια χρόνια φωτόςΑλλά και εκεί που θα φθάσεις, δεν βγήκες από το σύμπαν. Δεν έχει έννοια αυτό το «βγαίνω από το σύμπαν». Δεν έχει έννοια. Συνεπώς; Συνεπώς, όπου να πάω θα είναι σύμπαν, θα είναι γη. Δεν μπορώ να πάω στον ουρανό, νικώντας την αμαρτίαΔεν μπορώ να πάω στον ουρανό, νικώντας την υλικότητα. Το δεύτερο σημείο. Δηλαδή την ύλη, είμαι υλικός άνθρωπος. Δεν μπορώ να πάω στον ουρανό, γιατί είναι το τρίτο σημείο, που λέγεται θνητότητα. Θα πεθάνω· στον δρόμο θα πεθάνω. Δεν μπορώ να ζήσω στον ουρανό αθάνατος. Αυτά, λοιπόν, τα τρία συνιστούν την «πυρίνη ρομφαία», που ο Θεός έβαλε προ της θύρας του Παραδείσου, στον αρχαίο ΠαράδεισοΘα πει «ρομφαία στρεφομένη», να μην μπορείς να περάσεις, όπως κι αν έχει το πράγμα. Δηλαδή δεν μπορείς να ξαναμπείς εις τον Παράδεισο. Δεν γίνεται. Για να πας να συναντήσεις το δένδρον της ζωής· που αν έτρωγε τον καρπόν ο Αδάμ, βέβαια θα ήταν αθάνατος, όπως το λέει εκεί η Αγία Γραφή.

      Αγαπητοί μου, αυτά τα τρία τα νίκησε ο Χριστός. Αυτό είναι το μεγάλο πράγμα. Πρώτον, την αμαρτία. Με τον θάνατό Του ο Χριστός, μας έδωσε άφεση αμαρτιών. Μας συγχώρησε τις αμαρτίες. Είμαι, λοιπόν, τώρα το ένα από τα τρία, είμαι ελεύθερος. Το δεύτερον είναι η υλικότητα, που είπαμε. Αλλά και αυτό υπερνικήθηκε με την Ενανθρώπηση του Υιού του Θεού. Διότι πήρε ανθρώπινο σώμα, δηλαδή υλικό, το σώμα της Παναγίας πήρε, κι αυτό νικήθηκε, απλούστατα, γιατί τώρα κι αυτό ανεβαίνει στον ουρανό. Πώς ανεβαίνει στον ουρανό; Ο Χριστός ανελήφθη στον ουρανό. Τι ανελήφθη; Ως Θεός; Α πα πα… Ως άνθρωπος ανελήφθη! Η ανθρωπίνη Του φύσις! Αφού προηγουμένως με τους μαθητάς Του έφαγε και ήπιε, όπως μας λέει ο Λουκάς στις «Πράξεις» στο πρώτο κεφάλαιο, και ενώ συζητούν κι ενώ μιλούν, ο Κύριος άρχισε σιγά σιγά να ανεβαίνει. Νικήθηκε λοιπόν και η υλικότητα. Μπορώ, λοιπόν, να ανεβώ στον ουρανό με το υλικό μου σώμα. Και το τρίτον είναι η θνητότητα. Ναι, γιατί ο Χριστός Ανεστήθη. Θα αναστηθούμε κι εμείς. Βλέπετε λοιπόν, βλέπετε τι σπουδαίο πράγμα είναι αυτό; Μετά από τα τρία αυτά, γίνεται και η οντολογική μας διάβαση. Δηλαδή εκείνη που πραγματώνεται με την ανάσταση του σώματος, αλλά και την ολοκληρίαν της ανθρωπίνης υπάρξεως. Θα αναστηθούμε. Μην το ξεχνάμε αυτό. Εγώ το τονίζω ευκαίρως ακαίρως. Θα το έχετε προσέξει εσείς οι τακτικοί ακροαταί.

       Η διάβαση στην άλλη ακτή της νοητής λίμνης πάντοτε παραμένει μία διαδρομή άγνωστη. Την διάβαση αυτή την πραγματώνουν οι άγιοι άγγελοι για την κάθε ψυχή. Αυτό το βλέπομε από πολλά σημεία της Αγίας Γραφής. Βλέπομε τον Τωβίτ να αναζητά, για να στείλει σε μία μακρινή χώρα τον γιο του, τον Τωβία, έναν οδηγόν. Γιατί κάποια χρήματα είχε δανείσει σ’ αυτόν τον άνθρωπο κ.λπ. κ.λπ. να πάει να τα πάρει. Επειδή δυστυχούσε ο Τωβίτ. Του λέει: «Παιδί μου, πήγαινε στην αγορά και βρεις έναν άνθρωπο που ξέρει εκείνα τα μέρη και θα τον πληρώσομε να σε οδηγήσει. Γιατί εσύ δεν ξέρεις να πας». Ήταν νεαρός ο Τωβίας. Και βρήκε κάποιον. Αυτός ο κάποιος, αγαπητοί μου, όπως απεκαλύφθη εις το τέλος, ήταν ο άγγελος, ο αρχάγγελος ΡαφαήλΚαι ήθελε να οδηγήσει τον νεαρόν Τωβία. Σημειώσατε, τον βοήθησε σε πάρα πολλά σημεία ο αρχάγγελος Ραφαήλ. Δεν είναι της ώρας να τα πούμε. Αν θέλετε, διαβάστε το βιβλίο «Τωβίτ» στην Παλαιά Διαθήκη, θα δείτε πράγματα πάρα πολύ σπουδαία.

      Ακόμα, στην παραβολή του πλουσίου και του Λαζάρου τι βλέπομε; «Άγγελοι», λέει, «πήραν την ψυχήν του φτωχού Λαζάρου». Γιατί; Όταν η ψυχή βγει από το σώμα, δεν ξέρει πού να πάει. Εσείς ξέρετε πού θα πάτε; Δεν ξέρει πού θα πάει. Έτσι λοιπόν έρχεται ο ατομικός μας, ο προσωπικός μας άγγελος, ο φύλακάς μας άγγελος. Αλλά εδώ λέει: «άγγελοι». Ναι, λέει ο Ιερός Χρυσόστομος, «τιμς νεκεν». Επειδή ήταν ευσεβής ο άνθρωπος αυτός, ο φτωχός Λάζαρος. Κι εμείς λέμε: «Εκείνος που κοινώνησε το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, άγγελοι παίρνουν την ψυχή του, τιμς νεκεν»«Τιμς νεκεν», ποια τιμή; Ένεκεν του ότι επήρες το Σώμα και το Αίμα του Χριστού. Και σε οδηγούν εκεί που θα σε οδηγήσουν.

     Εκείνη η άλλη παραβολή, του άφρονος πλουσίου, που λέει: «Κάποιοι ζητούν την ψυχή σου, εκείνα που ετοίμασες, ποιανού θα μείνουν;», κ.τ.λ. κ.τ.λ. Ποιοι είναι αυτοί «οι κάποιοι»; Ξέρετε; Άγγελοι, αλλά σκοτεινοί. Είναι οι δαίμονες. Είτε λοιπόν οι δαίμονες θα πάρουν την ψυχή μας -να μας ελεήσει ο Θεός- είτε άγγελοι φωτεινοί θα πάρουν την ψυχή μας. Και τι λέμε στη Θεία Λειτουργία; Λέμε: «γγελον ερήνης, πιστν δηγόν (:θα μας οδηγήσει με πιστότητα εκεί που πρέπει)φύλακα τν ψυχν κα τν σωμάτων μν» κ.λπ. κ.λπ. Και ζητείται, λοιπόν, πιστός οδηγός. Γιατί πρέπει να ανταποκριθεί στο θέλημα του Κυρίου. Να φθάσει η ψυχή εκεί που πρέπει να φθάσει, για να φυλαχθεί εκεί, εάν είναι ευσεβής ο άνθρωπος, εις τον Παράδεισον, τον μετά Χριστόν Παράδεισον, που ο Χριστός κατέβηκε στον Άδη… Αλλιώς εις τον Άδην, αν είναι ασεβής η ψυχή. Κι εκεί θα περιμένουν. Τι θα περιμένουν; Την ανάστασιν των νεκρών.

      Πάντοτε κάθε άγνωστο προκαλεί φόβο. Αυτό είναι αλήθεια. Αν τα σκεφθούμε έτσι αυτά, σοβαρά-σοβαρά, προκαλεί έναν φόβον. Πολύ περισσότερον το άγνωστο μετά τον θάνατον. Την ώρα του θανάτου η ψυχή, αγαπητοί μου, έχει αγωνία. Όχι μόνον για τον χωρισμό της ψυχής από το σώμα, αλλά και για το άγνωστο το παρακάτω. Δεν ξέρει τι θα συναντήσει παρακάτω. Έρχεται, όμως, ο Χριστός, ο νικητής του θανάτου και του Άδου και ο γνώστης της οδού, του δρόμου. Γιατί Εκείνος πρώτος «διλθεν τος ορανούς»«διλθεν»πέρασε τους ουρανούς. Εμείς δεν περνάμε τους ουρανούς. Ο Ηλίας με το σώμα του είναι κάπου στον ουρανό. Όχι στον ουρανό. Κάπου στον ουρανό. Το λέει η Αγία Γραφή δύο φορές: «ς ες ορανόν». «Κάπου στον ουρανόν».  

      Κι εκείνο που είπε στους μαθητάς τώρα, επί της λίμνης περιπατών: «Θαρσετε, γ εμι»«Μη φοβείσθε. Εγώ πέρασα τους ουρανούς. Τώρα ως άνθρωπος. Γνωρίζω τον δρόμο. Θα σας οδηγήσω». Είναι η πιο παρήγορη και ασφαλής φωνή. Γι'αυτό την ώρα του θανάτου, δεν μπορούσε βεβαίως να προσβλέπομε σε συγγενείς, σε φίλους, σε άλλα ασφαλιστικά μέτρα. Υπάρχει, αλήθεια, καμιά ασφαλιστική εταιρεία που να μας βοηθήσει να μην πεθάνομε ή ό,τι άλλο; Δεν υπάρχουν αυτά... Ασφάλειά μας είναι μόνον και μόνον ο Χριστός. Τίποτε άλλο. Κανείς άλλος. Γι'αυτό και οι μαθηταί, όταν ο Κύριος επιβιβάζεται στο πλοίο, σπεύδουν να Τον προσκυνήσουν και να Του πουν ότι όντως είναι αληθινός Υιός του Θεού.

       Για όλα αυτά ο Κύριος μάς έδωσε, αγαπητοί μου, θαυμαστές εγγυήσεις. Ναι. Ένα πέρασμα δια του κατακλυσμού στη ζωή είχε ο Νώε. Ένα πέρασμα από μια οικεία και σε μια άγνωστη γη είχε ο Αβραάμ. «Πάρε», λέει, «τα υπάρχοντά σου και φύγε». Εννοείται, «τα κινητά υπάρχοντά σου». Ακόμη πέρασμα είχε ο Ισραήλ δια της Ερυθράς Θαλάσσης. Όλα αυτά είναι περάσματα. Και δια του Ιορδάνου ποταμού. Και σε όλα αυτά τα περάσματα υπήρχε ένας και μόνος οδηγός· ο Θεός ΛόγοςΑυτός που αργότερα«π’ σχάτων τν μερν», όπως λέει στην προς Εβραίους ο Απόστολος Παύλος, σαν άνθρωπος, ήρθε ανάμεσά μας και μας έδωσε νέες εγγυήσεις. Όχι μόνο με το θαύμα της λίμνης Γενησαρέτ, που είδαμε σήμερα, αλλά προπαντός με τον θάνατό Του και την Ανάστασή Του και την Ανάληψή Του και την εις τα δεξιά του Θεού Πατρός καθέδρα Του.

       Αγαπητοί, ο Χριστός είναι η μόνη και αληθινή διάβασή μας, το αληθινό μας Πάσχα. Σας είπα, «πάσχα» θα πει «πέρασμα». Είναι Εκείνος που θα μας φέρει στην αντίπερα ακτή. Αυτός μας προάγει. Σε κάθε μας υλική και πνευματική δυσκολία.  Στην παρούσα ζωή. Δεν υπάρχει άλλος. Αν υπάρχει, είναι δικό Του όργανο. Ένας άνθρωπος μάς βοηθάει: Είναι όργανο του Θεού, όργανο του Χριστού. Αν άλλος σφετερίζεται το όνομά Του, είναι πλάνος, είναι αντίχριστος, είναι διάβολος. Ο Χριστός μόνος, μονότατος, είναι η ασφαλής διάβασή μας σε κάθε αγαθό που μας υπεσχέθη. Αν μείνομε κοντά Του, όμως, όλα αυτά. Έτσι ας μείνομε κοντά Του και ας Τον ευχαριστούμε πάντοτε και ας Τον δοξάζομε. Αμήν.

                   ΠΡΟΣ ΔΟΞΑΝ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ

     και με απροσμέτρητη ευγνωμοσύνη στον πνευματικό μας καθοδηγητή

                μακαριστό γέροντα Αθανάσιο Μυτιληναίο,

             ψηφιοποίηση και επιμέλεια της απομαγνητοφωνημένης ομιλίας:

                                   Ελένη Λιναρδάκη, φιλόλογος

ΠΗΓΕΣ:

  • Απομαγνητοφώνηση ομιλίας δια χειρός του αξιοτίμου κ. Αθανασίου Κ.
  • https://www.arnion.gr/mp3/omilies/p_athanasios/omiliai_kyriakvn/omiliai_kyriakvn_845.mp3 
«Πᾶνος» 

Πραιτωριανοὶ τοῦ συστήματος..;; Βασιλικότεροι τοῦ βασιλέως..;; Ἐγκύκλιος τοῦ Γ.Ε.ΕΘ.Α. περὶ προσωπικοῦ ἀριθμοῦ (Π.Α.) καὶ ψηφιακῆς ταυτότητας (Ψ.Τ.)


Παρασκευή 8 Αυγούστου 2025

Απειλούν εφημερίδες με λουκέτο και Ορθόδοξους Χριατιανούς, χρήστες του διαδικτύου!

 

Δεν είναι δυνατόν! Δεν το πιστεύω ότι έφτασαν σε αυτό το σημείο! Ό,τι πιο ακραίο μπορεί να σκεφτεί ο νούς του βδελύγματος που ονομάζουμε “Μητσοτακισμός”!

Ο Φλωρίδης, ένα κανονικότατος ελληνόφωνος o oποίος δεν εκλέχθηκε κάν από τους ΝΔκράτες και που προέρχεται από τα σάπια του σημιτικού ΠΑΣΟΚ, χωρίς καμμιά ντροπή και ίχνος από αιδώ, σχεδιάζει, προφανώς κατ’ εντολή του αφεντικού του, ένα νομοσχέδιο που αν κατατεθεί ποτέ στον ολομέλεια της Βουλής, θα πέσουν οι φάπες σύννεφο ακόμα και από τους ίδιους τους βουλευτές που ακόμη πρόσκεινται στον Μητσοτάκη!

Και ερωτώ : ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΑΛΑ ΤΟΥΣ; Ή ΜΗΠΩΣ ΤΟΥΣ ΕΧΕΙ ΤΥΦΛΩΣΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΑ Ο ΥΨΙΣΤΟΣ;

Όχι τίποτ’ άλλο, αλλά γιατί οι πάντες ξέρουν ότι “μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι”!

Διαβάζουμε από το ρεπορτάζ της “Εστίας”:

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ περιορισμούς της ελευθερίας του λόγου και της έκφρασης μπορεί να προσανατολίζεται το Υπουργείο Δικαιοσύνης; Μπορεί να στοχοποιείται και ελευθερία θρησκευτικής εκφράσεως; Πράγματι ανησυχητικά στοιχεία οι αποκαλύψεις έγκυρου συνταγματολόγου κ. Νίκου Αλιβιζάτου. Ο ομότιμος καθηγητής Νομικής του ΕΚΠΑ αποκαλύπτει ότι η Κυβέρνηση με τις μεθοδοδεύσεις της στη Βουλή, με μία επικίνδυνη και αντισυνταγματική εκτροπή επεξεργάζεται σχέδια περιορισμού της ελευθερίας του λόγου, όπως φαίνεται να επιδιώκει ο κ. Φλωρίδης. Σε μία αποστροφή του άρθρου του ο κ. Αλιβιζάτος αναφέρει:

Τό Πατριαρχεῖον ἰσοπεδώνει Ἀποστολικόν Κανόνα


 

   Θλιβερὸν τὸ φαινόμενον τῆς ἰσοπεδώσεως τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως ἀπὸ τὸ Πατριαρχεῖον Κωνσταντινουπόλεως καὶ τὸν Πατριάρχην Βαρθολομαῖον. Ἰσοπεδώνονται ἀποστολικοὶ κανόνες, κανόνες Οἰκουμενικῶν Συνόδων, οἱ ὁποῖοι εἶναι καρποὶ Πνεύματος Ἁγίου. Τὴν στιγμὴν κατὰ τὴν ὁποίαν ρητὰ ὁ Ἀποστολικὸς Κανὼν δηλώνει ὅτι «ὁ δυσὶ γάμοις συμπλακεὶς μετὰ τὸ βάπτισμα, ἢ παλλακὴν κτησάμενος, οὐ δύναται εἶναι Ἐπίσκοπος, ἢ Πρεσβύτερος, ἢ Διάκονος, ἢ ὅλος τοῦ καταλόγου τοῦ ἱερατικοῦ», τὸ πατριαρχεῖον, ἐπειδὴ θεωρεῖ ὅτι εἶναι ἀνώτερον τῶν ἁγίων Ἀποστόλων, χορηγεῖ ἄδειαν εἰς πρεσβύτερον νὰ νυμφευθῆ διὰ δευτέραν φοράν, ζώσης τῆς πρεσβυτέρας. Ἡ ἐκκοσμίκευσις εἰς τὸ μεγαλεῖον της, ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ ἀνθρώπινον σωματεῖον καὶ ὄχι Θεανθρώπινος ὀργανισμός, τὸ ὁποῖον ἱκανοποιεῖ πάθη καὶ ἀδυναμίας, διὰ αὐτὸ ἔχει καταργήσει τὴν ἄσκησιν καὶ τὴν νηστείαν.  

Ενώ στη Δυτική Όχθη Ισραηλινοί έποικοι προβαίνουν σε κατάσχεση ελληνορθόδοξων περιουσιών, οι Έλληνες πολιτικοί και ασύδοτος "επίσκοπος" απαθέστατοι συνωστίζονται στις τελετές των Εβραϊκών Συναγωγών

Κατάσχεση ελληνορθόδοξων περιουσιών στη Δυτική Όχθη από Ισραηλινούς εποίκους προκαλεί ένταση στην Αθήνα

 
Ενημερώθηκε στις: 07.08.2025 

Από αποτυχία σε αποτυχία πάμε στην εξωτερική πολιτική μας

Η ελληνική κυβέρνηση είναι αναστατωμένη από την κατάσχεση ακινήτων της Ελληνορθόδοξης Εκκλησίας στη Δυτική Όχθη από παράνομους Ισραηλινούς εποίκους, ανέφεραν τα τοπικά μέσα ενημέρωσης την Πέμπτη.

Η κατάσταση σχετικά με την περιουσία της ιστορικής Μονής του Αγίου Γερασίμου του Ιορδάνη κοντά στην Ιεριχώ είναι ιδιαίτερα σοβαρή, αναφέρουν τα τοπικά μέσα ενημέρωσης.

Τί ἰδιαίτερο ἔκαναν κάποιοι Ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας καί ὀνομάστηκαν Μεγάλοι;


Μητροπολίτης Αντινόης Παντελεήμων:"Τα επιχειρήματα του κ. Βαρθολομαίου είναι εκτός πραγματικότητας, καθαρά οικουμενιστικές, αιρετικές και πλάνες".

                           Panteleimon (Lampadarios) of Antinoe - OrthodoxWiki

Θα ήθελα να αντιπαραθέσω στην αντίληψη της Α.Θ.Π. του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου Α', που εκφώνησε την 29 Ιουλίου, 2025, περί του ότι ο Θεός είναι ο ίδιος σ' όλες τις θρησκείες!!!

Ως Ορθόδοξος Αρχιερέας, θέλω να ομολογήσω, ότι δεν υπάρχουν πολλοί θεοί, αλλά ΈΝΑΣ είναι ο ΘΕΟΣ, ο Δημιουργός του ουρανού και της γης και όσα περιλαμβάνονται σ' αυτά.

Τα επιχειρήματα του Παναγιωτάτου κ. Βαρθολομαίου είναι εκτός πραγματικότητας, καθαρά οικουμενιστικές, αιρετικές και πλάνες. Διότι, οι άλλοι θεοί του κόσμου αυτού είναι καθαρά κατασκευάσματα των ανθρώπων, που και αυτοί είναι πλανεμένοι από τον μισάνθρωπο και μισόκαλο Διάβολο. 

Δημήτριος Νικ. Δασκαλάκης: Οι Απατηλές υποσχέσεις της «Σοφίας»

 

Konstantinos Vathiotis     https://kvathiotis.substack.com/p/d51
Aug 03, 2025


Γράφει ο Δημήτριος Νικ. Δασκαλάκης, Δικηγόρος Αθηνών


Πέρυσι τον Μάρτιο του 2024, επί τη ευκαιρία της διεξαγωγής ενός συνεδρίου αναφορικά με την μελλοντική (εφιαλτική) συνύπαρξη των ανθρώπων με τα υπολογιστικά συστήματα και τις ευφυείς δομές τεχνητής νοημοσύνης, κατέφθασε στην Ελλάδα, με την αίγλη κινηματογραφικού αστέρα το διάσημο κοινωνικό ανθρωποειδές ρομπότ «Σοφία».

Τετάρτη 6 Αυγούστου 2025

Ένα οικουμενιστικό μήνυμα από τον βουλευτή Λαρίσης της Ν.Δ. Χρήστο Καπετάνο: «Μια πόλη, μια κοινότητα, μια μνήμη»– Νέα σελίδα για την Εβραϊκή Συναγωγή της Λάρισας, που εγκαινίασε η Σοφία Ζαχαράκη (Φωτογραφικό πανόραμα)

 Η αηδιαστική σιελόρροια του βουλευτού 

της Ν.Δ.

 ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΛΑΡΙΣΗΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ

                     

ΣΧΟΛΙΟ: Από τον Άγιο Αχίλλιο στη Συναγωγή

Κολακευτικώς ο κ. Ιερώνυμος, δίνει αντίδωρο στην υπουργό Ζαχαράκη και στους ψηφίσαντες βουλευτές της Ν.Δ. τον γάμο των ομοφυλοφίλων  ΛΟΛΑΤΚΙ και όλα τα αντίχριστα νομοθετήματα, χολή και απειλές για τους πιστούς. (βλέπε φωτο)

Στην ανακοινωσή του ο περήφανος βουλευτής του Μιζοτάκη, Χρ. Καπετάνος γράφει:

«Ιδιαίτερα συγκινητική ήταν η παρουσία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιερωνύμου, ο οποίος μάλιστα εόρταζε σήμερα τα ονομαστήριά του». 

Εν προκειμένω, ο Ζήκος της γνωστής κινηματογραφικής ταινίας ο «Μπακαλόγατος» θα έλεγε παραφράζοντας τα γραφόμενα της αηδιαστικής σιελόρροιας του βουλευτού της Ν.Δ. κ. Καπετάνου: «Το πλήθος και αι πολιτικαί αρχαί εν οίστρω ευρισκόμεναι, αυθορμήτως  ανεφώνησαν, ευχόμεναι εις τον κ. Ιερώνυμον το παραδοσιακό «Εἰς Πολλὰ Ἔτη,  Δέσποτα!»*  και κατά τον Χριστόδουλο  δια ανατάσεως των χειρών ανέκραζον «και εμείς σε πάμε!», έχοντας την ψευδαίσθηση ότι αμνηστεύθηκαν οι αμαρτίες τους για την ψήφιση του σοδομονόμου, των εκτρώσεων, των πειραματικών εμβολίων κ.λ.π.    

                                    Ευστάθιος Παπαβασιλείου

                                          Επιμέλεια Ελευθερία

Μελετήστε με την δέουσα προσοχή την παρακάτω γλοιώδη ανακοίνωση με το οικουμενιστικό περιεχόμενο.

                  

=================

Αντιγράφουμε από το ιστολόγιο του Βουλευτή Λαρίσης Ν.Δ. Χρήστου  Καπετάνου 
Βουλευτής Λαρίσης Ν.Δ. Χρήστος  Καπετάνος: «Μια πόλη, μια κοινότητα, μια μνήμη»– Νέα σελίδα για την Εβραϊκή Συναγωγή της Λάρισας, που εγκαινίασε η Σοφία Ζαχαράκη


Κυριακή 15 Ιουνίου 2025 - 4:24 μμ

Πηγή το ιστολόγιο του Βουλευτού:

Χρήστος Καπετάνος | Καπετάνος: «Μια πόλη, μια κοινότητα, μια μνήμη»– Νέα σελίδα για την Εβραϊκή Συναγωγή της Λάρισας, που εγκαινίασε η Σοφία Ζαχαράκη

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και συγκίνηση πραγματοποιήθηκαν σήμερα τα εγκαίνια της πλήρως ανακαινισμένης Εβραϊκής Συναγωγής Λάρισας, παρουσία της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κας Σοφίας Ζαχαράκη, η οποία εκπροσώπησε την κυβέρνηση σε αυτήν τη σημαντική στιγμή ιστορικής και πολιτισμικής σημασίας για την πόλη.

Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος της Ν Δ μετά την παρουσία του με τον κ. Ιερώνυμο Λαρίσης στα εγκαίνια της Εβραϊκής Συναγωγής δίνει το παρόν και στα θυρανοίξια του Ιερού Ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Τένεδο, (φωτο)

Λάρισα: Εγκαίνια της ανακαινισμένης εβραϊκής συναγωγής “Ετς Χαγίμ”-Παρουσία της Σ. Ζαχαράκη (φωτο)





    Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος της Ν Δ μετά την παρουσία του με τον κ. Ιερώνυμο Λαρίσης στα εγκαίνια της Εβραϊκής Συναγωγής  δίνει το παρόν και στα θυρανοίξια του Ιερού Ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Τένεδο με τον πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο κομπορρημονεί  και μιλάει ευχετικά για Ρωμιοσύνη....

   Απορούμε πώς ο κ. Βαρθολομαίος δεν  επιβράβευσε τον ευνοούμενό του κ. Μάξιμο Χαρακόπουλο μαζί με τον παριστάμενο "θεοσεβή"Ανδρουλάκη πρόεδρο  του ΠΑΣΟΚ με το οφφίκιο του  Άρχοντα της Μεγάλης  Εκκλησίας. (ελπίζω να μην δίνω ιδέες).  Έτσι η Λάρισα θα είχε ένα δεύτερο οφικιάλιο πρεσβευτή μετά τον Σωτηράκη...του Δεσπότη... τον αποκαλούμενο και Τσιόδρα της Λάρισας.

     Πάντως είναι αξιοσημείωτο τι μπορεί να δει κανείς   σε μια Συναγωγή ...από υπουργούς-εν προκειμένω- την υπουργό παιδείας Ζαχαράκη, έλειπε η Μιχαηλίδου, η Μακρή, η Ντόρα (η φιλ. τ δεσ),  Βουλευτές , Δημάρχους, Περιφερειάρχες, Δεσποτάδες, Παπάδες ορθοδόξους, Παπικούς, θεατρίνους, τον Διευθυντή εκπαίδευσης, δημοτικούς συμβούλους, ένστολους, τα σώματα ασφαλείας  μέχρι και το μεθυσμένο «Σταυρουλάκη» (κι' αυτή φιλ. τ δεσ)  και άλλους "επισήμους". 

    Έτσι δικαιολογείτε ο αποκλεισμός όλου του κέντρο της Λάρισας, τα δρακόντεια μέτρα.... και η αναστάτωση στην κυκλοφορία της πόλις. 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Με νομοσχέδιο που φέρνουν «ΣΦΡΑΓΙΖΟΥΝ» τα ιδιωτικά παρεκκλήσια.



Διαβάσουμε στο esos, εδώ
άρθρο που επευφημεί την Υπουργό Παιδείας
και της μεταφέρει τα «συγχαρητήρια» της «Εκκλησίας της Ελλάδος» !!!

 

Στοιχειώδη δημοσιογραφική εμπειρία μαρτυρά ότι είναι ένα άρθρο που έγινε «κατά παραγγελία» για να καθησυχάσει τον κόσμο και να μετριάσει τυχόν αντιδράσεις.

Αντίστοιχο άρθρο για το ίδιο θέμα, με την ίδια επαινετική ρητορική, διαβάσαμε και σε ορθόδοξο εκκλησιαστικό πρακτορείο ειδήσεων εδώ.

Μητροπολίτης Ζαπορόζιε Λουκάς: Θέλουν να παρασύρουν την Ουκρανία σε πνευματικό γκρεμό με το πρόσχημα της ένταξης στην Ευρώπη




Ο Μητροπολίτης Ζαπορόζιε και Μελιτούπολης κ.Λουκάς έκανε σφοδρή κριτική για τις απαιτήσεις εκ μέρους των δυτικών πολιτικών προς την Ουκρανία αναφορικά με τη νομιμοποίηση των γάμων ομοφύλων ως προϋπόθεση για την ένταξή της στην Ευρώπη. Σε δημόσια δήλωσή του, ο αρχιερέας δήλωσε ότι δεν πρόκειται για ανθρώπινα δικαιώματα, αλλά για συστηματική πνευματική βία κατά του ουκρανικού λαού και για προσπάθεια να απομάκρυνσής του από τον Χριστό. Αυτό έγραψε ο Σεβασμιώτατος στον κανάλι του στο Telegram.

Η ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΙΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ [:Ματθ. 17,1-13] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

 


Η ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΙΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ[:Ματθ.17,1-13]                 

    ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

      «Κα μεθ᾿ μέρας ξ παραλαμβάνει  ησος τν Πέτρον κα άκωβον κα ωάννην(:ύστερα από έξι ημέρες ο Ιησούς πήρε μαζί Του τον Πέτρο, τον Ιάκωβο και τον Ιωάννη τον αδελφό του)»[Ματθ.17,1]. Άλλος όμως ευαγγελιστής, ο Λουκάς, λέγει ότι τους παρέλαβε μετά από οκτώ ημέρες, χωρίς αυτό να έρχεται σε αντίθεση προς αυτά που λέγει ο Ματθαίος, αλλά αντιθέτως μάλιστα και συμφωνεί πάρα πολύ[βλ. Λουκά 9,28: «γένετο δ μετ τος λόγους τούτους σε μέραι κτ κα παραλαβν τν Πέτρον κα ωάννην κα άκωβον νέβη ες τ ρος προσεύξασθαι(:Οκτώ περίπου ημέρες από τότε που είπε τα λόγια αυτά ο Ιησούς, πήρε μαζί Του τον Πέτρο, τον Ιωάννη και τον Ιάκωβο και ανέβηκε στο όρος για να προσευχηθεί)»· διότι ο μεν Λουκάς συμπεριέλαβε και την ημέρα που τους είπε τα παραπάνω λόγια και την ημέρα που τους ανέβασε στο όρος, ενώ ο Ματθαίος ανέφερε μόνο τις ενδιάμεσες ημέρες.

Τοῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αὐγουστίνου Ν. Καντιώτου : Τι σημαΊνει για μας ἡ Μεταμόρφωσις;



«Καὶ μετεμορφώθη ἔμπροσθεν αὐτῶν» (Ματθ. 17, 2)


Ἑορτή, ἀγαπητοί μου, ἑορτὴ μεγάλη, δεσποτική· ἑορτὴ πρὸς τιμὴν τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ. Οἱ Ἕλληνες τιμοῦμε τὴν ἑορτὴ αὐτὴ ἰδιαιτέρως μὲ ναοὺς σὲ ὑψώματα καὶ κορυφές, ὅπως καὶ στὸ Ἅγιο Ὄρος.

Τρίτη 5 Αυγούστου 2025

ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ: «H ΑΠΟΤΕΧΙΣΙΣ» «Ο ΙΕ΄ Κανόνας, ως Θεωρία και Πράξη» Μέρος Α΄, Β΄ Γ΄, Δ΄, Ε΄

 


«H ΑΠΟΤΕΧΙΣΙΣ»

π. Φιλόθεος Ζερβάκος: «Εάν όλοι οι Χριστιανοί ακολουθούσαν 

κατά γράμμα τους Επισκόπους, σε όλα, ούτε Εκκλησία 

ούτε Ορθόδοξος Χριστιανός θα υπήρχε»

MΕΡΟΣ Ε΄

Πολλά στον σημερινό (21ο) αιώνα συρρικνώθηκαν εξ αιτίας των ρυθμών της ζωής, της τεχνολογίας και της αμαρτίας. Είχα διαβάσει στο περιοδικό «ΕΥΘΥΝΗ» (Αρ. 421 – Ιαν. 2007) και τα εξής (παραδείγματα):

α) «Ένας συνταξιούχος ιερέας στο Καντέμπουρι, περιόρισε τη Βίβλο, σε 57 σελίδες και σε λιγότερο από 100 λεπτά μαγνητοφωνημένης διάρκειας, ενώ στην Αυστραλία, η Βίβλος, συμπιέστηκε σε μερικές δεκάδες sms!

β) «Ο σύγχρονος άνθρωπος, ο homo consumerus, ο καταναλωτικός, επικοινωνεί λιγότερο και με λιγότερες λέξεις με τους συνανθρώπους του. Ζει και ικανοποιείται σε ταχείς, σύντομους ρυθμούς, αποπνευματωμένος» (Σελ. 16-17).

Παράλληλα, όμως, συρρικνώθηκαν και οι υγιείς νησίδες ορθοδοξίας στον ωκεανό των αιρέσεων.

Ο οικουμενισμός υποσκάπτει συθέμελα τη δομή του φρονήματος των Ορθοδόξων.

Ἀνοικτὴ ἐπιστολὴ πρὸς τοὺς Καθηγουμένους τοῦ Ἁγίου Ὅρους ποὺ ὑποδέχθηκαν τὸν ἀντίχριστο καὶ ἀνθέλληνα πρωθυπουργὸ κ. Κυριάκο Μητσοτάκη

 


Ἀρχιμ. Παῦλος Ντανᾶς, Ἱεροκῆρυξ Ἱερὰς Μητροπόλεως  Αἰτωλίας & Ἀκαρνανίας 
5/8/2025
«Πάντα ματαιότης τὰ ἀνθρώπινα, ὅσα οὐχ ὑπάρχει μετὰ θάνατον· οὐ παραμένει ὁ πλοῦτος, οὐ συνοδεύει ἡ δόξα· ἐπελθὼν γὰρ ὁ θάνατος, ταῦτα πάντα ἐξηφάνισται...».
Ἡ ἔννοια τῆς ματαιότητος τῶν ἐπιγείων πραγμάτων ἐπισημαίνεται συχνὰ καὶ ἐναργῶς τόσο στὴν Παλαιὰ, ὅσο καὶ στὴν Καινὴ Διαθήκη. Στὴν ἀλήθεια αὐτὴ στηρίζεται καὶ τὸ γνωστὸ Ἰδιόμελο ποὺ ψάλλεται κατὰ τὴν νεκρώσιμη ἀκολουθία. Ἐντύπωση μᾶς προκαλεῖ τὸ γεγονὸς ὅτι ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνὸς ἐπικεντρώνεται σὲ δύο πάθη γιὰ νὰ καταδείξει ἰδιαιτέρως τὴ ματαιότητα τοῦ κόσμου.
«Οὐ παραμένει ὁ πλοῦτος»
Ἡ Ἐκκλησία μας δὲν καταδικάζει τὸν πλοῦτο. Ὁ πλοῦτος δὲν... ἀπαγορεύεται ἂν χρησιμοποιεῖται γιὰ θεοφιλεῖς σκοπούς. Ἡ Σοφία Σειράχ λέει: «Ἀγαθὸς ὁ πλοῦτος, ᾧ μὴ ἐστιν ἁμαρτία» (13,24). Το ίδιο νόημα έχουν τα λόγια: «Εὐτυχὴς εἶναι ὁ πλούσιος ὁ ὁποῖος κατόρθωσε νὰ εἶναι ἀκατάγνωστος, ἀπρόσβλητος ἀπὸ τὴ φιλαργυρία καὶ δὲν ἐπεδίωξε νὰ συγκεντρώσει περισσότερο χρυσό. Ποῖος καὶ ποῦ εἶναι αὐτὸς γιὰ νὰ τὸν συγχαροῦμε; Γιατὶ αὐτὸς ἔκανε θαυμαστὰ ἔργα στὸ λαό του» (31, 8-9). Ὁ ἀγαθὸς πλούσιος δὲν μολύνεται ἀπὸ τὴ μανία τοῦ πλούτου οὔτε ἀδίκησε ἄλλους γιὰ νὰ πλουτίσει.

Μνημειώδης ἐλεγκτικὴ ἀνοικτὴ ἐπιστολὴ πρὸς τὸν Πατρ. Βαρθολομαῖον


 Ο κ. Βαρθολομαίος  Δευτέρα, 19 Μαΐου 2025, στο Βατικανό.

  Ο ΦΛΟΓΕΡΟΣ ἀρχιμανδρίτης – ἱεροκήρυκας τῆς Ἱ. Μ. Αἰτωλίας καὶ Ἀκαρνανίας π. Παῦλος Ντανᾶς, ἔστειλε ἀνοικτὴ ὁμολογητικὴ ἐπιστολὴ στὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη Βαρθολομαῖο, ἐλέγχοντας εὐθαρσῶς τὰ ἀπαράδεκτα λεγόμενα καὶ πραττόμενά του, γιὰ τὸν θάνατο τοῦ πεθαμένου «Πάπα» Φραγκίσκου. 

Μεταξὺ τῶν ἄλλων τόνισε: «…προσεύχεσθε “νὰ τὸν ἀνταμείψει ὁ Κύριος τῆς ζωῆς καὶ τοῦ θανάτου γιὰ τοὺς πολλοὺς κόπους του γιὰ τὴν Ἐκκλησία καὶ γιὰ τὸν ἄνθρωπο καὶ νὰ ἀναδείξει ἐπὶ τοῦ Θρόνου τοῦ Ἁγίου Πέτρου ἕνα ἄξιο διάδοχό του”. 

Απάντηση σε δημοσιογραφήματα που υποβοήθησαν το πραξικόπημα (2/8/25) εις βάρος της Μονής στο Σινά.

 Σχόλιο:  Ιωσήφ

 Στη  σοδομονομίτισσα Ζαχαράκη και στην κυβέρνηση Μητσοτάκη  δεν θα εμπιστευόμουν, ούτε τη φύλαξη  σκύλου, πόσο μάλλον  τη διαχείριση της Ιστορικής Ι.Μ. Σινά!!!

Η Ζαχαράκη με τον Ιερώνυμο Λαρίσης στα εγκαίνια της Εβραϊκής Συναγωγής
 15-6-2025

====================
==============================

ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΓΙΑΝ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΙΝ [: Ματθ. 17,5] Γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου «Αὐτοῦ ἀκούετε» [6-8-1988] (Γ103β)

ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΓΙΑΝ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΙΝ (Ματθ. 17,5)

Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου

μὲ θέμα:

«ΑΥΤΟΥ ΑΚΟΥΕΤΕ»

[ἐκφωνήθηκε στὴν Ἱερὰ Μονὴ Κομνηνείου Λαρίσης στὶς 

6-8-1988] (Γ103β)

Ὁ σκοπὸς μιᾶς ἑορτῆς, ἀγαπητοί μου, εἶναι νὰ ξαναζωντανέψει ἕνα γεγονὸς καὶ νὰ δημιουργήσει, ἂν τοῦτο βέβαια εἶναι δυνατόν, τὰ ἴδια βιώματα, ὅπως ὅταν τὸ γεγονὸς ἐλάβαινε χώρα.

Ἔτσι, ὅταν οἱ μαθηταὶ Πέτρος, Ἰάκωβος καὶ Ἰωάννης εἶδαν τὸ ὑπερφυὲς αὐτὸ θαῦμα τῆς Μεταμορφώσεως τοῦ Κυρίου, ἐκινήθησαν ἀνάμεσα σὲ δύο ἀκραῖα αἰσθήματα. Αὐτὰ ποὺ μέσα στὴν Ἱστορία καλεῖται ὁ κάθε πιστός, ὅπως σᾶς εἶπα, αὐτὸς ὁ σκοπὸς τῶν ἑορτῶν, νὰ κινηθεῖ. Ἦταν ἡ γοητεία τῆς θέας, ὥστε ὁ Ἀπόστολος Πέτρος νὰ φθάσει νὰ ζητήσει ἀπὸ τὸν Κύριο νὰ μείνουν γιὰ πάντα στὸ Θαβώρ. Ἀλλὰ καὶ ὁ τρομακτικὸς φόβος, ὥστε νὰ πέσουν πρηνεῖς, ὅπως πολὺ ὡραία τὸ ἐκφράζει κατὰ δυναμικότατον τρόπον ἡ βυζαντινὴ ἁγιογραφία, ὅταν ἄκουσαν τὴν φωνὴν τοῦ Οὐρανίου Πατρὸς ἀπὸ τὸ κέντρον τῆς νεφέλης: «Καὶ ἰδοὺ φωνὴ ἐκ τῆς νεφέλης λέγουσα· οὗτος ἐστιν ὁ υἱός μου ὁ ἀγαπητός, ἐν ᾧ εὐδόκησα· αὐτοῦ ἀκούετε». «Καὶ νά, φωνὴ ἐκ τῆς νεφέλης, ἡ ὁποία ἔλεγε: Αὐτὸς εἶναι ὁ Υἱός μου ὁ ἀγαπητός -δηλαδὴ ὁ Ἰησοῦς- εἰς τὸν Ὁποῖον ἀναπαύομαι· Αὐτὸν νὰ ἀκοῦτε».

H EE «κλείνει το μάτι» στο μεγαλύτερο εγχείρημα παρακολούθησης των επικοινωνιών στην ιστορία της


H EE «κλείνει το μάτι» στο μεγαλύτερο εγχείρημα παρακολούθησης των επικοινωνιών στην ιστορία της

Γράφει ο Νικόδημος Καλλιντέρης, Νομικός

Η ΕΕ διαφαίνεται ότι προχωράει με αργούς αλλά σταθερούς ρυθμούς προς την υλοποίηση του μεγαλύτερου πειράματος επιτήρησης εν καιρώ ειρήνης, με στόχευση τον έλεγχο και την παρακολούθηση κάθε ιδιωτικού μηνύματος μέσω των γνωστών ψηφιακών εφαρμογών (viber, signal, telegram, messenger, whatapp, κ.λπ).

Η Μεταμόρφωση του Κυρίου Ιησού Χριστού [:Β΄ Πέτρ.1,10-19] ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΝΙΚΟΔΗΜΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗ


 









Η Μεταμόρφωση του Κυρίου Ιησού Χριστού[:Β΄Πέτρ.1,10-19] 

          ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ

           ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΝΙΚΟΔΗΜΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗ

    «Δι μλλον, δελφο, σπουδσατε βεβααν μν τν κλσιν κα κλογν ποιεσθαι· τατα γρ ποιοντες ο μ πτασητ ποτε(: Γι'αυτό, αδελφοί, καταβάλλετε μεγαλύτερη προσπάθεια, με περισσότερη σπουδή και επιμέλεια, ώστε, αποκτώντας τις αρετές αυτές, να διασφαλίσετε και να σταθεροποιήσετε την κλήση σας και την εκλογή σας. Διότι όταν ασκείτε τις αρετές αυτές, δεν θα σκοντάψετε ποτέ πάνω σε κάποιο εμπόδιο, αλλά θα φθάσετε με ασφάλεια στο τέρμα της σωτηρίας σας)» [Β΄Πε.1,10].

Άγιος Λουκάς Συμφερουπόλεως – Λόγος εις την Μεταμόρφωσιν του Σωτήρος

 



Ὅμως νὰ μὴν ἀπελπιζόμαστε, ἐπειδὴ ὁ Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστὸς εἶπε: «Μὴ φοβοῦ τὸ μικρὸν ποίμνιον· ὅτι εὐδόκησεν ὁ πατὴρ ὑμῶν δοῦναι ὑμῖν τὴν βασιλείαν» (Λουκ. 12, 32)

Δευτέρα 4 Αυγούστου 2025

«Καθοδηγούμενοι».

Δρ Δημήτριος Γ. Μεταλληνός

Μητροπολίτης Αττικής και Μεγαρίδος Νικόδημος: Κήρυγμα Παρακλήσεως | Κύριε, εισάκουσον της προσευχής μου...-1


Κήρυγμα ΠαρακλήσεωςΜητροπολίτης Αττικής και Μεγαρίδος Νικόδημος 1-13 / 8 / 1995