Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, ο Σιδηροκάστρου Μακάριος και η παρακμή της Διοικούσας Εκκλησίας.

Η συλλογική έκφραση ορθοδόξων αρχών και αξιών, ως οριοθετημένου πεδίου καθοδήγησης της Εκκλησίας, διατυπώνεται από την Ιεραρχία εν Συνόδω και τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο οι αποφάσεις των οποίων, όπως και κάθε Ορθοδόξου Συνόδου, ως τελικό κριτή τους έχουν μόνο το χριστεπώνυμο πλήρωμα.
Σήμερα, οι Συνοδικές αποφάσεις, υπονομεύονται στην πράξη ή αμφισβητούνται δημόσια από κληρικούς και, μάλιστα, από τους «ἐντός τῶν πυλῶν»!
Στα πλαίσια μιας μίζερης ατομικής πολιτικής διάφορα επισκοπίδια που, ενθαρρύνονται από τη συνειδητή έκφραση εξόχως προβληματικών ή και αιρετικών απόψεων από επισκόπους κάποιου θεολογικού κύρους, τολμούν τη δημόσια αποδοκιμασία Συνοδικών αποφάσεων και καταθέτουν εξόχως προβληματικές και αντιεκκλησιαστικές απόψεις επί θεολογικών και κοινωνικών θεμάτων.

Η αδυναμία της Δ.Ι.Σ και, κυρίως, του λίαν γηραλέου Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου να εξασφαλίσουν τη συνοχή στην έκφραση και, να αποτρέψουν την εκδήλωση ατομικών πολιτικών από τα μέλη της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, είναι πασιφανής.
Τα φαινόμενα αυτονόμησης πληθαίνουν και, γίνονται εξόχως προβληματικά όταν εκφράζουν πατερναλιστικές προθέσεις, ενώ καθίστανται ιδιαιτέρως ενοχλητικά όταν γελοιοποιούν τη σοβαρότητα του επισκοπικού αξιώματος.

Αυτός, ο «κακός δημόσιος υπάλληλος», είναι η δεύτερη φορά που παρεμβαίνει στα της Εκκλησίας.
Στην πρώτη του δημόσια παρέμβαση ο Σιδηροκάστρου Μακάριος αποκάλεσε, προφανώς, κρίνοντας εξ ιδίων τα αλλότρια, όλους του επισκόπους ως «κακούς δημόσιους υπαλλήλους». Το αυτί κανενός δεν ίδρωσε και, γιατί άλλωστε; Εδώ τους αποκάλεσαν «χρυσοστολισμένες πεταλούδες» και σιώπησαν σαν τρομαγμένα ποντίκια.

Πως, και με ποιο δικαίωμα διαφωνεί ο Μακάριος με απόφαση της Δ.Ι.Σ; Το άρθρο 23 του Κανονισμού Λειτουργίας της Δ.Ι.Σ δεν είναι αρκούντως σαφές, όταν ορίζει ότι : «Η εκτέλεσις των υπό της Δ.Ι.Σ εκάστοτε αποφασιζομένων είναι υποχρεωτική…»;
Θα τολμούσε ο «κακός δημόσιος υπάλληλος» Μακάριος Σιδηροκάστρου την έκφραση δημόσιας αποδοκιμασίας μιας Συνοδικής αποφάσεως, εάν η παρακμή στη διοίκηση της Εκκλησίας, με αποκλειστική ευθύνη του υπέργηρου Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου δεν ήταν υπαρκτή;

Έχει πρόβλημα μνήμης ο Μακάριος Σιδηροκάστρου ή απουσίαζε από την Ελλάδα όταν η Κυβέρνηση της Ν.Δ σε αγαστή συνεργασία με τη Διοικούσα Εκκλησία «Ψήφισαν νά κλείσουν οἱ Ἐκκλησίες»;
Έχει σώας τας φρένας ο Μακάριος Σιδηροκάστρου και ρωτά αν «Ψήφισαν νά καταργήσουμε τήν πίστη μας καί τίς ἑορτές μας;».

Δεν άκουσε ο «κακός δημόσιος υπάλληλος» ότι, στην Ορθόδοξη Ελλάδα για πρώτη φορά στα 2000 χρόνια χριστιανισμού, με κυβερνητική απόφαση δεν γιορτάσαμε «Πάσχα καινόν, άγιον. Πάσχα πανσεβάσμιον. Πάσχα μέγα. Πάσχα των πιστών;». Δεν πήρε χαμπάρι ο «μισθωτός ποιμένας» ότι, δεν πανηγυρίσαμε στις Εκκλησίες μας την Ανάσταση του Κυρίου Ιησού Χριστού;