ΣΧΕΤΙΚΟ: https://agonasax.blogspot.com/search?updated-max=2024-11-16T18:44:00%2B02:00&max-results=70

Παναγιώτης Σαρρὴς, Θεολόγος – Οἰκονομολόγος
π.Δημήτριε,
ΣΧΕΤΙΚΟ: https://agonasax.blogspot.com/search?updated-max=2024-11-16T18:44:00%2B02:00&max-results=70

Παναγιώτης Σαρρὴς, Θεολόγος – Οἰκονομολόγος
π.Δημήτριε,

Άλλο ένα βδέλυγμα έλαβε χώρα σε οίκο του Θεού, υπό το βλέμμα μισθωτού ρασοφόρου. Στον Μητροπολιτικό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Αμαρουσίου, μπροστά στο Άγιο Βήμα, βιόλες, φλάουτα, βιολιά, τραγουδιάρες και ξώπλατα. Κι εκεί μπροστά στην Ωραία Πύλη θα σταθεί μετά ο εικονιζόμενος κληρικός, κατά πάσα πιθανότητα π. Χρήστος Μαρούδας, να αναγνώσει το Ιερό Ευαγγέλιο. Εκεί θα μεταδώσει την Θεία Κοινωνία, τον τεμαχισμένο Χριστό στους πιστούς.
Πώς ανέχονται οι χριστιανοί της Μητροπόλεως Κηφισίας Αμαρουσίου Ωρωπού & Μαραθώνος να λοιδορείται κατ’ αυτόν τον τρόπο η πίστη τους; Μακριά από τους μισθωτούς και τα παγκάρια τους. Για να μην κριθούμε συνένοχοι στην συντελούμενη πρωτοφανή ΑΠΟΣΤΑΣΙΑ.

ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΣΤΑ ΑΓΙΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ
ΤΗΣ ΠΑΝΥΠΕΡΑΓΝΗΣ ΔΕΣΠΟΙΝΑΣ ΜΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
Εάν το δέντρο αναγνωρίζεται από τον καρπό και το καλό δέντρο παράγει επίσης καλό καρπό[βλ. Ματθ.7,16: «Ἀπὸ τῶν καρπῶν αὐτῶν ἐπιγνώσεσθε αὐτούς. μήτι συλλέγουσιν ἀπὸ ἀκανθῶν σταφυλὴν ἢ ἀπὸ τριβόλων σῦκα;(: Από τη διαγωγή τους και τα έργα τους, που σαν καρπό παράγουν, θα τους μάθετε καλά. Μήπως μαζεύουν από τα αγκάθια σταφύλια ή από τους αγκαθωτούς θάμνους σύκα;)» και Λουκ.6,44: «Ἓκαστον γὰρ δένδρον ἐκ τοῦ ἰδίου καρποῦ γινώσκεται. οὐ γὰρ ἐξ ἀκανθῶν συλλέγουσι σῦκα, οὐδὲ ἐκ βάτου τρυγῶσι σταφυλήν(:Κάθε δέντρο διακρίνεται και αναγνωρίζεται εάν είναι καλό ή κακό από τον καρπό που βγάζει· διότι από αγκάθια δεν μαζεύουν ως καρπό σύκα, ούτε από βάτο τρυγούν ποτέ σταφύλι)»], η μητέρα της αυτοαγαθότητος, η γεννήτρια της αΐδιας καλλονής, πώς δεν θα υπερείχε ασυγκρίτως κατά την καλοκαγαθία από κάθε αγαθό εγκόσμιο και υπερκόσμιο; Διότι η δύναμη που καλλιέργησε τα πάντα, η συναϊδία και απαράλλακτη εικόνα της αγαθότητας, ο προαιώνιος και υπερούσιος και υπεράγαθος Λόγος, από ανέκφραστη φιλανθρωπία και ευσπλαχνία, για χάρη μας θέλησε να περιβληθεί τη δική μας εικόνα, για να ανακαλέσει τη φύση που είχε συρθεί κάτω στους μυχούς του άδη και να την ανακαινίσει, διότι είχε παλαιωθεί, και να την αναβιβάσει προς το υπερουράνιο ύψος της βασιλείας και θεότητός Του.
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
[:Υπομνηματισμός των εδαφίων Εβρ.9,1-14]
«Εἶχε μὲν οὖν καὶ ἡ πρώτη σκηνὴ δικαιώματα λατρείας τό τε Ἅγιον κοσμικόν· σκηνὴ γὰρ κατεσκευάσθη ἡ πρώτη, ἐν ᾗ ἥ τε λυχνία καὶ ἡ τράπεζα καὶ ἡ πρόθεσις τῶν ἄρτων, ἥτις λέγεται Ἅγια. μετὰ δὲ τὸ δεύτερον καταπέτασμα σκηνὴ ἡ λεγομένη Ἅγια Ἁγίων, χρυσοῦν ἔχουσα θυμιατήριον καὶ τὴν κιβωτὸν τῆς διαθήκης περικεκαλυμμένην πάντοθεν χρυσίῳ, ἐν ᾗ στάμνος χρυσῆ ἔχουσα τὸ μάννα καὶ ἡ ῥάβδος Ἀαρὼν ἡ βλαστήσασα καὶ αἱ πλάκες τῆς διαθήκης, ὑπεράνω δὲ αὐτῆς Χερουβὶμ δόξης κατασκιάζοντα τὸ ἱλαστήριον· περὶ ὧν οὐκ ἔστι νῦν λέγειν κατὰ μέρος(:Ας βγάλουμε τώρα κάποιο συμπέρασμα για όσα είπαμε σχετικά με την ιεροσύνη της Παλαιάς Διαθήκης και ας τα διασαφηνίσουμε περισσότερο. Είχε βέβαια και η πρώτη Διαθήκη νόμους και λατρευτικές διατάξεις, καθώς κι ένα επίγειο θυσιαστήριο. Κατασκευάστηκε δηλαδή το πρώτο διαμέρισμα της σκηνής, μέσα στο οποίο υπήρχε η λυχνία και η τράπεζα της προθέσεως και οι άρτοι που τοποθετούνταν πάνω σ’ αυτήν ως προσφορά στον Θεό.

Θεοφ. Επισκόπου Μπουκόμπας καί Δ. Τανζανίας κ. Χρυσοστόμου
Μοῦ ἄρεσαν οἱ εἰκόνες
Ο Τίτος ἦταν δάσκαλος, μέλος μιᾶς ψεύτικης ἐκκλησίας καί ἀναζητοῦσε τήν άληθινή πίστη. Εἶχε μεγάλη ἀγωνία. Δέν ἦταν καθόλου ἀναπαυμένος μέσα στην πλάνη τῆς αἵρεσης πού βρισκόταν. Παρακαλοῦσε τόν Θεό νά τόν ὁδηγήσει στήν ἀλήθεια καί τό φῶς.
Κάποτε παρατήρησε κάποιους χωριανούς του πού συγκεντρώνονταν σέ μιά καινούργια εκκλησία. Ρώτησε καί ἔμαθε, που μαζεύονται για προσευχή.

Νεκτάριος Δαπέργολας
Στήν Οὐκρανία συνεχίζεται πάντα ὁ ἀνελέητος διωγμός τῶν Ὀρθοδόξων ἀπό τό οὐκρανοναζιστικό σκυλολόϊ καί τούς ἀντίχριστους ψευτοπαπᾶδες του. Τά ὅσα εἴδαμε πρόσφατα μέ τόν ἐμβληματικό μητροπολίτη Μπάντσεν Λογγίνο νά καταρρέει ἀπό καρδιακή προσβολή μέσα στό ψευτοδικαστήριο τοῦ καθεστῶτος Ζελένσκι, πρόσθεσαν ἕνα ἀκόμη θλιβερό κρίκο στήν αἱματηρή ἁλυσίδα. Λίγες μέρες μόλις μετά τήν αἱματηρή ἐπίθεση μέσα στόν καθεδρικό ναό τοῦ Τσερκάσι, ἐν ὥρᾳ Θείας Λειτουργίας, καί τόν ξυλοδαρμό τοῦ τοπικοῦ ἐπισκόπου Θεοδοσίου (γράψαμε γιά τό συμβάν σέ παλαιότερο κείμενο).
ΕΙΣΟΔΙΑ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:
« ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΞ ΑΥΤΟΥ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ»
[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις
21-11-1982]
«Την θεόπαιδα Παρθένον καί Θεοτόκον ἐν ναῷ Κυρίου προσαγομένην εὐσεβῶς ἀνευφημήσωμεν…»
Σήμερα, αγαπητοί μου, η Εκκλησία μας γιορτάζει την Είσοδον της Υπεραγίας Θεοτόκου εις τον ναόν του Σολομώντος, εις τα Άγια των Αγίων. Είναι γνωστό ότι οι γονείς της Υπεραγίας Θεοτόκου, Ιωακείμ και Άννα, ήσαν στείροι. Δηλαδή δεν έκαναν παιδιά. Και είχαν φθάσει σε μία προχωρημένη ηλικία, και παιδί δεν είχαν. Επειδή δε εθεωρείτο όνειδος, κυρίως εις την γυναίκα που δεν έκανε παιδιά, γι’ αυτό τον λόγο νυχθημερόν παρακαλούσαν τον Κύριο να τους δώσει ένα παιδί. Και ο Κύριος εισήκουσε την προσευχή τους. Και τους έδωκε ένα κορίτσι. Την Υπεραγίαν Θεοτόκον.
19.11.2024
Μία πολύ μεγάλη αρχαιολογική και θρησκευτική ανακάλυψη πραγματοποιήθηκε στο Ισραήλ όπου βρέθηκε η η παλαιότερη επιγραφή που ονομάζει τον Ιησού Χριστό, Θεό.
(Μέρος Α´)

«εἶπεν οὖν αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς· Εἰ ὁ Θεὸς πατὴρ ὑμῶν ἦν, ἠγαπᾶτε ἂν ἐμέ, ἐγὼ γὰρ ἐκ τοῦ Θεοῦ ἐξῆλθον καὶ ἥκω· οὐδὲ γὰρ ἀπ’ ἐμαυτοῦ ἐλήλυθα, ἀλλ’ ἐκεῖνός με ἀπέστειλε. (…)
ὑμεῖς ἐκ τοῦ πατρὸς τοῦ διαβόλου ἐστὲ, καὶ τὰς ἐπιθυμίας τοῦ πατρὸς ὑμῶν θέλετε ποιεῖν. Ἐκεῖνος ἀνθρωποκτόνος ἦν ἀπ’ ἀρχῆς, καὶ ἐν τῇ ἀληθείᾳ οὐκ ἔστηκεν, ὅτι οὐκ ἔστιν ἀλήθεια ἐν αὐτῷ· ὅταν λαλῇ τὸ ψεῦδος ἐκ τῶν ἰδίων λαλεῖ, ὅτι ψεύστης ἐστὶ καὶ ὁ πατὴρ αὐτοῦ.» Ιω. η’ 42, 44..
«οὗτός ἐστιν ὁ ἀντίχριστος, ὁ ἀρνούμενος τὸν πατέρα καὶ τὸν υἱόν. πᾶς ὁ ἀρνούμενος τὸν υἱὸν οὐδὲ τὸν πατέρα ἔχει.» Α’ Ιω. β’ 22-23..
«Κατηργήθητε ἀπὸ τοῦ Χριστοῦ οἵτινες ἐν νόμῳ δικαιοῦσθε, τῆς χάριτος ἐξεπέσατε» Γαλ. ε’ 4..
«Εἴ τίς χριστιανὸς ἔλαιον ἀπενέγκοι εἰς ἱερὸν ἐθνῶν, ἢ εἰς συναγωγὴν Ἰουδαίων, ἐν ταῖς ἑορταῖς αὐτῶν, ἢ λύχνους ἅπτοι, ἀφοριζέσθω». Κανόνας ΟΑ’ των Αγίων Αποστόλων.

Σε λιγότερο από ένα χρόνο, επιτύμβιες στήλες καταστράφηκαν δύο φορές και τάφοι βεβηλώθηκαν στο Ορθόδοξο νεκροταφείο στο χωριό Γκοστιράζνι του δήμου Ντόλνενι.
Πέρυσι τον Δεκέμβριο και φέτος στα τέλη Οκτωβρίου, βανδαλίστηκαν 13 από τους 16 τάφους στο ίδιο χωριό. Επιπλέον, έσπασαν και τα τζάμια της εκκλησίας του χωριού «Άγιος Αθανάσιος».

Ποιο πρόβλημα υγείας «φροντίζει» η άμβλωση; Σε ποιους αναγνωρίζει δικαιώματα; Ποιοι απολαμβάνουν την «ασφάλειά» της και με ποιους τρόπους;
Από το «Αφήστε με να ζήσω!»
Η εγκυμοσύνη δεν είναι αρρώστια, είναι υγεία, είναι μια επιτυχία του αναπαραγωγικού συστήματος, η φυσική συνέπεια μιας επιλεγμένης συμπεριφοράς. Η άμβλωση είναι αφαίρεση της ζωής του αδύναμου, μικρού, ζωντανού ανθρώπου από εκείνους που έχουν ευθύνη και υποχρέωση να την προστατέψουν.
Ας δούμε όμως ποιους φροντίζει η άμβλωση και τί είδους δικαιώματα υποστηρίζει

Λάθη ή Ασεβείς διδασκαλίες του μητροπολίτη Περιστερίου Γρηγορίου, κατά τον εορτασμό της Αγίας Παρασκευής της Επιβατινής Πτολεμαΐδας;
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΙΩΤΕΣ
«ΤΟ ΖΩΗΡΟΤΕΡΟΝ ΕΜΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΟΥ ΑΓΑΠΗΣ
ΤΟΥ
ΘΕΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ», Ο ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
Αγαπητοί,
Αν και οι ειδήσεις των ημερών σημείωναν πως την 15η Οκτωβρίου «η Πτολεμαΐδα γιορτάζει την ελευθερία και τιμά τη μνήμη της Αγίας Παρασκευής της Επιβατινής» [1] εντούτοις η φυσική και πνευματική παρουσία του Δεσπότη Γρηγορίου της Περιστερίου επισκοπής, μετέβαλε την γιορτή (της Ελευθερίας) σε θρήνο και την τιμή (της Αγίας Παρασκευής της Επιβατινής) σε εύσχημη ατιμία. Θέλετε μερικά παραδείγματα;
1ο παράδειγμα. Στον Μέγα Αρχιερατικό Εσπερινό εν μέσω οικουμενιστικού παραληρήματος είπε πως «Αυτό θα είναι το χαρακτηριστικό της Βασιλείας του Θεού∙ άνθρωποι διαφορετικοί!»

«Μέγας πόλεμος ὄντως, καί πολύ μέγας, ἄν ἐθέλωμεν νήφειν. Ἔχει στεφάνους καί ὁ παρών καιρός» (Ἱεροῦ Χρυσοστόμου, Ε.Π.Ε. 22, 416)
Ποιό Πολυτεχνείο;;;
Η μεγαλύτερη απάτη της νεοελληνικής ιστορίας. Μιά απάτη που την φούσκωσαν κάποιοι επιτήδειοι μετά το 1974.
Παρά τα περί του αντιθέτου διαδιδόμενα, οι Αμερικανοί, «προστάτες» και «σύμμαχοι» τότε και τώρα της Ελλάδος, δεν υποστήριξαν ούτε την Επανάσταση της 21ης Απριλίου 1967, ούτε το καθεστώς που προέκυψε απ’ αυτήν. Ο λόγος είναι απλός: οι Αμερικανοί, όπως άλλωστε όλες οι μεγάλες δυνάμεις της σύγχρονης εποχής, προτιμούν να υπάρχει «δημοκρατία» στα κράτη που ελέγχουν, διότι δια της «δημοκρατίας» μπορούν να συνεχίζουν να τα ελέγχουν.
Για την περίοδο του Πολυτεχνείου του 1973, η περιβόητη λέσχη Μπίλντερμπεργκ μέσω του Γενικού γραμματέα της, στην Ευρώπη, Βαν ντερ Μπόϊγκελν, ανακοίνωνε στις 20 Αυγούστου 1973 ότι:
Στις λειτουργικές συνάξεις η Μητρόπολη Φθιώτιδος μπορεί να μην συγκεντρώνει τόσο κόσμο, στα γλέντια όμως είναι ασυναγώνιστη!!!
Τέρψη και κατάνυξη σε νυχτερινή μουσικοχορευτική - θεραπευτική συνάθροιση με τον Συμεών Φθιώτιδος.


Ο Φθιώτιδος Συμεών προσκαλεί σε κέντρο την τελευταία ημέρα
πριν από την έναρξη της νηστείας των Χριστουγέννων.…..
Φθιώτιδος από Δομοκό: «Όλη η Φθιώτιδα μια οικογένεια!»
Πραγματοποιήθηκε χθες η εόρτια περιφερειακή Μουσικοχορευτική Εκδήλωση της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος πριν από την έναρξη της νηστείας των Χριστουγέννων.
Διαβάστε το αναλυτικό Δελτίο Τύπου της Ιεράς Μητρόπολης Φθιώτιδας:

Με μεγάλη επιτυχία και την παρουσία εκατοντάδων πολιτών πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Πέμπτης 14 Νοεμβρίου 2024 η καθιερωμένη πλέον μεγάλη εόρτια περιφερειακή Μουσικοχορευτική Εκδήλωση της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος πριν από την έναρξη της νηστείας των Χριστουγέννων.
Το σύνθημα «Όλη η Φθιώτιδα μια οικογένεια!!!» έγινε και πάλι πράξη και αυτή την φορά στην ιστορική περιοχή του Δομοκού, στο κανονικό έδαφος της πάλαι ποτέ διαλαμψάσης Επισκοπής Θαυμακού, η οποία αποτέλεσε τα σύνορα του πρώτου ελεύθερου ελληνικού κράτους.
ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ [:Λουκ. 12,13-21]
ΟΜΙΛΙΑ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
στὸ χωρίο «Καθελῶ μοῦ τὰς ἀποθήκας καὶ μείζονας οἰκοδομήσω» (:Λουκᾶ 12, 18)
[Παραβολὴ τοῦ ἄφρονος πλουσίου]
1. Ὑπάρχουν δύο εἰδῶν πειρασμοί. Πιὸ συγκεκριμένα, ἢ οἱ θλίψεις βασανίζουν τίς καρδιὲς ὅπως τὸ χρυσάφι στὸ καμίνι [βλ. Σοφ. Σολ. 3.6: «Ὡς χρυσὸν ἐν χωνευτηρίῳ ἐδοκίμασεν αὐτοὺς καὶ ὡς ὁλοκάρπωμα θυσίας προσεδέξατο αὐτούς (:Τοὺς δοκίμασε, ὅπως ὁ χρυσοχόος δοκιμάζει καὶ καθαρίζει τὸν χρυσὸ διὰ τοῦ πυρός, καὶ τοὺς δέχτηκε εὐάρεστα, ὅπως δέχεται τὰ προσφερόμενα ὁλοκαυτώματα τῶν θυσιῶν)»] καὶ δοκιμάζουν τὴν ὑπομονὴ καὶ τὴν ἀνθεκτικότητά τους ἤ, πολλὲς φορές, οἱ εὐλογίες καὶ τὰ πλούτη τῆς ζωῆς αὐτῆς γίνονται πεδίο δοκιμασίας καὶ πειρασμὸς γιὰ τοὺς περισσότερους. Πράγματι, εἶναι ἐξίσου δύσκολο νὰ κατορθώσει ἡ ψυχὴ νὰ μὴ χάσει τὴ δύναμή της στὶς μεγάλες δυσκολίες τῆς ζωῆς, ὅσο καὶ τὸ νὰ μὴν ὑπερηφανευθεῖ καὶ νὰ ἐκτραπεῖ σὲ ἀδικία ὅταν βιώνει εὐτυχεῖς καταστάσεις.
ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ [Παραβολὴ τοῦ ἄφρονος πλουσίου]
Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΨΥΧΟΦΘΟΡΟ ΠΑΘΟΣ ΤΗΣ ΠΛΕΟΝΕΞΙΑΣ
Ἔχεις λίγα χρήματα καὶ ζητᾷς πολλά. Ἔχεις πολλὰ καὶ ὀνειρεύεσαι περισσότερα. Ὅσα κι ἂν ἔχεις, δὲν εἶσαι ἱκανοποιημένος. Γιατί ἄφησες τὴν πλεονεξία νὰ σὲ αἰχμαλωτίσει, ἄνθρωπέ μου; Δὲν ξέρεις ὅτι σὲ ἄλλους θὰ μείνουν τὸ χρυσάφι καὶ τὸ ἀσήμι, ἐνῶ σὲ ἐσένα οἱ κατάρες καὶ οἱ κατηγόριες; Δὲν ἀντιλαμβάνεσαι ὅτι θὰ σὲ καταδιώκουν ἀμείλικτα, καὶ σὲ τούτη τὴ ζωὴ καὶ στὴν ἄλλη, τὰ δάκρυα, οἱ βαρυγκώμιες καὶ οἱ ἀναστεναγμοὶ τοῦ φτωχοῦ ποὺ ἐξουθένωσες, τοῦ συνεργάτη ποὺ ἀδίκησες, τοῦ δουλευτῆ ποὺ ἐκμεταλλεύτηκες, τοῦ ὀφειλέτη ποὺ φυλάκισες; Ὅταν ὅλοι οἱ ζημιωμένοι ἀπὸ σένα θὰ παρουσιαστοῦν μαζί σου στὸ φοβερὸ δικαστήριο τοῦ Χριστοῦ, τί θὰ πεῖς στὸν ἀδέκαστο Κριτή, μὴν ἔχοντας μάλιστα κανένα συνήγορο γιὰ νά σε ὑπερασπίσει;