Παρασκευή 3 Μαΐου 2024

Συνέντευξη του Tucker Carlson με τον Aleksandr Dugin


  (μετάφραση Roberto Pecchioli)


Ο διάσημος Αμερικανός δημοσιογράφος Tucker Carlson, συγγραφέας της συνέντευξης με τον Βλαντιμίρ Πούτιν στις 9 Φεβρουαρίου 2024, που μεταδόθηκε σε όλο τον κόσμο με εκατομμύρια προβολές, επέστρεψε στη Ρωσία για να πάρει συνέντευξη από τον σημαντικότερο Ρώσο πολιτικό φιλόσοφο, Aleksandr Dugin, ιδρυτή της Τέταρτης Πολιτικής Θεωρίας. , Ευρασιανός διανοούμενος, πιστός Ορθόδοξος, μεγάλος γνώστης της παραδοσιακής ευρωπαϊκής σκέψης. Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στη σελίδα του Carlson στον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης www.noticiasholisticas.com.ar .

Carlson: Ο Alexander Dugin είναι ένας 62χρονος Ρώσος ακαδημαϊκός φιλόσοφος. Πέρασε τη ζωή του στη Μόσχα. Ως νέος ήταν ένας αντισοβιετικός αντιφρονών, τώρα είναι διάσημος σε όλο τον κόσμο, τουλάχιστον στον αγγλοσαξονικό τύπο, ως «ο εγκέφαλος του Πούτιν». Αλλά δεν είναι πολιτικό πρόσωπο εδώ στη Ρωσία. Είναι φιλόσοφος και οι ιδέες του είναι βαθιά προσβλητικές για μερικούς ανθρώπους. Τον Αύγουστο του 2022 η μοναχοκόρη του δολοφονήθηκε στη Μόσχα με παγιδευμένο αυτοκίνητο. ( 1 )

Δείτε την συνέντευξη του Ρώσου ακαδημαϊκού στον Τ.Κάρλσον.

Οι αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες λένε ότι δολοφονήθηκε από την ουκρανική κυβέρνηση. Αυτό το παίρνουμε κυριολεκτικά. Αλλά το ενδιαφέρον είναι πάνω από όλα ότι ο Alexander Dugin δεν είναι στρατιωτικός ηγέτης. Δεν είναι στενός καθημερινός σύμβουλος του Βλαντιμίρ Πούτιν. Είναι συγγραφέας που γράφει για μεγάλες ιδέες. Και για αυτό το λόγο τα βιβλία του απαγορεύτηκαν από την κυβέρνηση Μπάιντεν στις Ηνωμένες Πολιτείες. Δεν μπορούν να αγοραστούν στο Amazon. Στις Ηνωμένες Πολιτείες τα βιβλία απαγορεύονται επειδή οι ιδέες που περιέχουν θεωρούνται πολύ επικίνδυνες. Ακόμη και ο αγγλικός Τύπος τον περιγράφει συχνά ως «ακροδεξιά» προσωπικότητα. Θα σας δώσουμε τον λόγο. Θέλαμε να τού μιλήσουμε για μερικές από τις ιδέες του, τόσο επικίνδυνες που η μοναχοκόρη του σκοτώθηκε και τα βιβλία του απαγορεύτηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες. Χαιρόμαστε λοιπόν που τόν έχουμε μαζί μας τώρα.

Ντούγκιν: Ευχαριστώ. Ευχαριστώ που με προσκαλέσατε. Και καλώς ήρθατε στη Μόσχα.

C. Ευχαριστώ. Πραγματικά κάναμε μια συζήτηση που δεν επρόκειτο να τραβήξουμε. Με ενδιέφερε να τόν γνωρίσω. Αλλά αυτό που είπε ήταν τόσο ενδιαφέρον που πήραμε μερικές κάμερες και το βάλαμε μαζί. Και η ερώτησή μου είναι τι πιστεύετε ότι συμβαίνει στις αγγλόφωνες χώρες; Και είπα σε όλες. Οι Ηνωμένες Πολιτείες, ο Καναδάς, η Μεγάλη Βρετανία, η Νέα Ζηλανδία, η Αυστραλία, αποφάσισαν ξαφνικά να στραφούν -φαίνεται- εναντίον τους με αυτή τη μεγάλη ανατροπή. Και κάποιες συμπεριφορές φαίνονται πολύ αυτοκαταστροφικές. Ως παρατηρητής, από πού πιστεύετε ότι προέρχεται;

ΝΤ. Θα μπορούσα να προτείνω, να εκφράσω την ανάγνωσή μου για όλα αυτά. Θέλει λίγη υπομονή. Νομίζω ότι όλα ξεκίνησαν από τον ατομικισμό. Ο ατομικισμός είναι ένα λανθασμένο όραμα της ανθρώπινης φύσης, της φύσης του ανθρώπου. Όταν ο ατομικισμός ταυτίζεται με τον άνθρωπο, με την ανθρώπινη φύση, κόβονται όλες οι σχέσεις με όλα τα άλλα. Επομένως, έχουμε μια πολύ συγκεκριμένη ιδέα για το θέμα, για το φιλοσοφικό υποκείμενο ως άτομο. Όλα ξεκίνησαν στον αγγλοσαξονικό κόσμο με την Προτεσταντική Μεταρρύθμιση και πριν από αυτήν με τον νομιναλισμό ( 2 ), τη στάση σύμφωνα με την οποία δεν υπάρχουν ιδέες, μόνο πράγματα, μόνο μεμονωμένα πράγματα. Ο ατομικισμός είναι το κλειδί και παραμένει η βασική έννοια που τοποθετείται στο επίκεντρο της φιλελεύθερης ιδεολογίας και του φιλελευθερισμού, καθώς, κατά την ανάγνωσή μου, είναι ένα είδος ιστορικής και πολιτιστικής, πολιτικής και φιλοσοφικής διαδικασίας απελευθέρωσης του ατόμου από κάθε τύπο συλλογικότητας ταύτισης που υπερβαίνει το άτομο. Ξεκίνησε με την απόρριψη της Καθολικής Εκκλησίας ως συλλογικού προσδιορισμού της αυτοκρατορίας ( 3 ), στη συνέχεια της Δυτικής αυτοκρατορίας ως συλλογικής ταύτισης. Μετά από εκείνον τον πολιτισμικό πόλεμο, τον 20ο αιώνα υπήρξε μια μεγάλη πάλη μεταξύ του φιλελευθερισμού, του κομμουνισμού και του φασισμού, και ο φιλελευθερισμός νίκησε για άλλη μια φορά, και μετά την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης υπήρχε μόνο φιλελευθερισμός. Ο Francis Fukuyama ( 4 ) υπογράμμισε σωστά ότι δεν υπάρχουν άλλες ιδεολογίες εκτός από τον φιλελευθερισμό και ο φιλελευθερισμός έχει γίνει η απελευθέρωση των ατόμων από κάθε τύπο συλλογικής ταυτότητας. Κατά συνέπεια, δεν είσαι πια Προτεστάντης, είσαι άθεος κοσμικός υλιστής, δεν είσαι πια σε ένα εθνικό κράτος -που υπηρέτησε τους φιλελεύθερους να απελευθερωθούν από την αυτοκρατορία ( 5 ) - και τώρα το εθνικό κράτος με τη σειρά του γίνεται εμπόδιο για τους στόχους τους. Επιτέλους απελευθερώνεσαι από το εθνικό κράτος, η οικογένεια καταστρέφεται υπέρ αυτού του ατομικισμού. Το σεξ είναι σχεδόν ξεπερασμένο, το σεξ είναι από επιλογή και στην πολιτική των φύλων μόνο ένα βήμα λείπει για να φτάσει κανείς στα άκρα αυτής της διαδικασίας απελευθέρωσης, ενός φιλελευθερισμού που είναι η ανθρώπινη ταυτότητα εγκαταλειμμένη ως κάτι πεπερασμένο, προδιαγεγραμμένο. Το να είσαι λοιπόν ελεύθερος να είσαι άνθρωπος, να έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις να είσαι ή να μην είσαι πια άνθρωπος, είναι η ιδεολογική πολιτική ατζέντα του αύριο. Έμειναν μόνο δύο συλλογικές ταυτότητες για να απελευθερωθούμε απότη σεξουαλική ταυτότητα - του "φύλου" - γιατί είναι μια συλλογική ταύτιση, είσαι άντρας ή γυναίκα μέσα στην κοινωνία. Δεν μπορούσες να είσαι μόνος, έτσι [προέκυψε] μια απελευθέρωση φύλου/φύλου, που οδήγησε σε transgender , LGBT θεωρίες και μια νέα μορφή σεξουαλικού υποκειμενισμού, έτσι ώστε το ατομικό σεξ να γίνεται προαιρετικό, από επιλογή. Όλα αυτά δεν είναι απλώς μια απομάκρυνση από τον φιλελευθερισμό, αλλά γίνονται το απαραίτητο στοιχείο, ο φορέας για την εφαρμογή και επιβολή αυτής της φιλελεύθερης ιδεολογίας. Το τελευταίο βήμα –δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί πλήρως– είναι η απελευθέρωση από την ανθρώπινη ταυτότητα, την προαιρετική ανθρωπιά, την επιλογή. Και τώρα εσείς στη Δύση επιλέγετε το φύλο που θέλετε, όπως θέλετε. και το τελευταίο βήμα σε αυτή τη διαδικασία του φιλελευθερισμού, της εφαρμογής του φιλελευθερισμού, θα σημαίνει αναγκαστικά προαιρετική ανθρωπότητα, η οποία μπορεί να επιλέξει την ατομική της ταυτότητα, ανθρώπινη ή μη. Αυτό έχει ένα όνομα: transhumanism, post-humanism, singularity, Artificial Intelligence. Οι Klaus Schwab, Kurzweil, Harari ( 6 ) δηλώνουν ανοιχτά ότι είναι το αναπόφευκτο μέλλον της ανθρωπότητας, οπότε τελικά φτάνουμε στον ιστορικό τερματικό σταθμό μιας διαδικασίας πέντε αιώνων. ( 7 ) Μπήκαμε σε αυτό το τρένο και τώρα φτάνουμε στον τελευταίο σταθμό. Αυτή είναι η ανάγνωσή μου: με όλα αυτά τα στοιχεία, όλες τις φάσεις που περιγράφονται, η παράδοση είναι αποκομμένη από το παρελθόν. Το να είσαι λοιπόν ελεύθερος να είσαι άνθρωπος, να έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις να είσαι ή να μην είσαι άνθρωπος, αυτή είναι η ιδεολογική πολιτική ατζέντα του αύριο. Έτσι, καθώς βλέπω τον αγγλοσαξονικό κόσμο για τον οποίο με ρώτησες, νομίζω ότι είναι σε μεγάλο βαθμό η εμπροσθοφυλακή μιας διαδικασίας που ξεκίνησε με τους Αγγλοσάξονες: εμπειρισμός, νομιναλισμός, προτεσταντισμός: και τώρα ως Αγγλοσάξονες είστε πιο μακριά μπροστά στον νεοφιλελευθερισμό από οποιονδήποτε Ευρωπαίο.

C. Αυτό που περιγράφεις είναι ξεκάθαρο ότι συμβαίνει και είναι φρικτό. Αλλά δεν είναι αυτός ο ορισμός του φιλελευθερισμού που έχω στο μυαλό μου όταν περιγράφω τον εαυτό μου, ή πώς περιγράφουμε έναν κλασικό φιλελεύθερο στις Ηνωμένες Πολιτείες. Έτσι σκέφτεστε τον [νέο] φιλελευθερισμό ως ατομική ελευθερία και επιλογή της δουλείας. Δεν είναι έτσι? Οι επιλογές όπως τις συλλάβαμε όταν ενηλικιώθηκα ήταν το άτομο που μπορεί να ακολουθήσει τη συνείδησή του, να πει τη γνώμη του, να υπερασπιστεί τον εαυτό του από το κράτος, τον ολοκληρωτισμό που ενσωματώνεται στην κυβέρνηση ενάντια στην οποία πολεμούσε: το σοβιετικό σύστημα. Και νομίζω ότι οι περισσότεροι Αμερικανοί το βλέπουν έτσι. Ποιά είναι η διαφορά?

ΝΤ. Μια πολύ ενδιαφέρουσα ερώτηση. Νομίζω ότι το πρόβλημα βρίσκεται σε δύο ορισμούς του φιλελευθερισμού. Υπάρχει ο παλιός φιλελευθερισμός, ο κλασικός φιλελευθερισμός. Και [υπάρχει] ο νέος φιλελευθερισμός. Ο κλασικός φιλελευθερισμός ήταν υπέρ της δημοκρατίας. Η δημοκρατία νοείται ως η δύναμη της πλειοψηφίας, της συναίνεσης, της ατομικής ελευθερίας. Αυτό πρέπει με κάποιο τρόπο να συνδυαστεί με την ελευθερία των άλλωνΚαι τώρα έχουμε ήδη τον επόμενο σταθμό. Περαιτέρω φάση: ο νέος φιλελευθερισμός. Τώρα δεν πρόκειται για την κυριαρχία της πλειοψηφίας, αλλά για την κυριαρχία της μειοψηφίας. Δεν πρόκειται για ατομική ελευθερία, αλλά για γουόκισμό . ( 8 ) Πρέπει να είμαστε τόσο ατομικιστές ώστε να ασκούμε κριτική όχι μόνο στο κράτος, αλλά και στο άτομο, την παλιά αντίληψη του ατόμου. Τώρα καλείστε να απελευθερωθείτε από την ατομικότητα για να προχωρήσετε περαιτέρω προς αυτή την κατεύθυνση. Μίλησα με τον Φράνσις Φουκουγιάμα. Είπε επίσης ότι δημοκρατία σημαίνει κυριαρχία της πλειοψηφίας. Και τώρα πρόκειται για την κυριαρχία των μειονοτήτων έναντι της πλειοψηφίας, γιατί η πλειοψηφία θα μπορούσε να επιλέξει τον Χίτλερ ή τον Πούτιν. Επομένως –λένε– πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με την πλειοψηφία. η πλειοψηφία πρέπει να ελέγχεται και οι μειοψηφίες πρέπει να κυβερνούν την πλειοψηφία. Δεν είναι δημοκρατία, είναι ήδη ολοκληρωτισμός. 9 ) Και τώρα δεν πρόκειται για την υπεράσπιση της ατομικής ελευθερίας, αλλά για την υποχρεωτική απαίτηση να είσαι ξύπνιος , αφυπνισμένος, προοδευτικός. Δεν είναι πλέον δικαίωμα σου να είσαι ή να μην είσαι προοδευτικός. Είναι καθήκον σας να είστε προοδευτικοί και να ακολουθείτε αυτή την ατζέντα. Άρα είσαι ελεύθερος να είσαι αριστερός φιλελεύθερος. Δεν είσαι πλέον ελεύθερος να είσαι δεξιός φιλελεύθερος. Πρέπει να είσαι αριστερός φιλελεύθερος. Και αυτό είναι ένα είδος καθήκοντος. Είναι μια συνταγή. Ο φιλελευθερισμός αγωνίστηκε σε όλη την ιστορία του ενάντια σε κάθε τύπο συνταγής. Και τώρα, με τη σειρά του, έχει γίνει ολοκληρωτικό, ρυθμιστικό, δεν είναι πια ελεύθερο όπως στο παρελθόν.

C. Πιστεύετε ότι αυτή η διαδικασία ήταν αναπόφευκτη;

ΝΤΝομίζω ότι αισθάνομαι κάποιο είδος λογικής. Ένα είδος λογικής που δεν είναι απλώς μια αντιστροφή ή μια απόκλιση. Ξεκινάς με ένα πράγμα: θέλεις να απελευθερώσεις το άτομο και φτάνεις στο σημείο που είναι εφικτό, είναι κάτι ολοκληρωμένο. Τότε πρέπει να πας παρακάτω. Από εκείνη τη στιγμή αρχίζεις να απελευθερώνεσαι από την παλιά αντίληψη του ατόμου υπέρ πιο προοδευτικών εννοιών. Οπότε δεν μπορείς να σταματήσεις. Αυτό είναι το όραμά μου. Αν πείτε, «Α, προτιμώ τον παλιό φιλελευθερισμό», οι προοδευτικοί θα πουν, «Δεν πρόκειται για τον παλιό φιλελευθερισμό, πρόκειται για τον φασισμό». Είστε υπερασπιστής του παραδοσιακού, του συντηρητισμού και του φασισμού. Σταμάτα λοιπόν. Ή είσαι προοδευτικός φιλελεύθερος ή τελείωσες ή θα σε ακυρώσουμε. Αυτό παρατηρούμε.

C. Και οι αυτοαποκαλούμενοι φιλελεύθεροι απαγορεύουν το βιβλίο σου, που δεν είναι εγχειρίδιο για την κατασκευή βομβών ή την εισβολή στην Ουκρανία. Είναι φιλοσοφικά έργα. Δεν είναι φιλελεύθερο με καμία έννοια. Αναρωτιέμαι, όμως, πότε θα φτάσουμε στο σημείο που το άτομο δεν θα μπορεί πλέον να απελευθερωθεί από τίποτα, όταν δεν θα είναι καν άνθρωπος. Ποιο είναι το επόμενο βήμα;

NTΑπεικονίζεται με πολλούς τρόπους σε ταινίες, σε αμερικανικές ταινίες. Νομίζω ότι όλα τα έργα επιστημονικής φαντασίας, σχεδόν όλα από τον 19ο αιώνα, έγιναν πραγματικότητα τη δεκαετία του 1920. Δεν υπάρχει λοιπόν τίποτα πιο ρεαλιστικό από την επιστημονική φαντασία. Και αν λάβουμε υπόψη το Matrix ή τον Εξολοθρευτή ( 10 ), έχουμε πολλές περισσότερο ή λιγότερο συμπίπτουσες εκδοχές του μέλλοντος, του μέλλοντος με τη μετα-ανθρώπινη κατάσταση, των υποκειμενικών, προαιρετικών επιλογών, της τεχνητής νοημοσύνης. Το Χόλιγουντ έχει γυρίσει πολλές, πάρα πολλές ταινίες. Νομίζω ότι αντιπροσωπεύουν σωστά την πραγματικότητα του κοντινού μέλλοντος. Έτσι, για παράδειγμα, αν θεωρήσουμε τον άνθρωπο, τη φύση του ως λογικό ζωικό είδος, τώρα με την τεχνολογία μας θα μπορούσαμε να παράγουμε ανθρώπους. Θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε λογικά ζώα ή να τα συνδυάσουμε, να τα υβριδοποιήσουμε ή να τα κατασκευάσουμε με τεχνητή νοημοσύνη, ισχυρή τεχνητή νοημοσύνη και ένα πολύ μεγάλο δίκτυο βάσεων δεδομένων. Είναι ένα είδος βασιλιά του κόσμου, θα έλεγα, που όχι μόνο μπορούσε να χειραγωγήσει, αλλά να δημιουργήσει πραγματικότητες, γιατί οι πραγματικότητες είναι μόνο εικόνες, μόνο αισθήσεις, μόνο συναισθήματα. Νομίζω λοιπόν ότι ο μετα-ανθρωπιστικός φουτουρισμός δεν είναι μόνο μια ρεαλιστική περιγραφή ενός πολύ πιθανού και πιθανού μέλλοντος, αλλά και ένα είδος πολιτικού μανιφέστου. Είναι ένα είδος ψευδαίσθησης. Έπειτα, υπάρχει το γεγονός ότι οι ταινίες δεν απεικονίζουν ποτέ ένα λαμπρό παραδοσιακό μέλλον. Δεν ξέρω καμία ταινία για το μέλλον και τη Δύση στην οποία η παραδοσιακή ζωή, η ευημερία, οι πολύτεκνες οικογένειες και όλα τα άλλα να μην επισκιάζονται εντελώς. Έτσι, αν έχετε συνηθίσει να βάφετε τα πάντα μαύρα ειδικά για το μέλλον, αυτό το μαύρο μέλλον έρχεται τελικά και νομίζω ότι αυτό είναι γεγονός, το ίδιο γεγονός ότι δεν μας αφήνουν άλλη επιλογή. Ή Matrix ή Τεχνητή Νοημοσύνη ή Terminator. Η επιλογή είναι ήδη έξω από τα όρια της ανθρωπότητας. Και δεν είναι μόνο φαντασία, νομίζω. Είναι ένα είδος πολιτικού έργου. Και είναι εύκολο να φανταστεί κανείς, θα έλεγα, γιατί έχουμε δει τις ταινίες, οι οποίες λίγο πολύ ακολουθούν στενά αυτήν την προοδευτική ατζέντα.

C Δεν σε έχω ρωτήσει τίποτα για τη Ρωσία ή τη ρωσική πολιτική και δεν θα το κάνω γιατί νομίζω ότι είναι πολύ ενδιαφέρον να γνωρίζεις την άποψή σου για χώρες στις οποίες δεν ζεις, καθώς είναι καλύτερο να παρατηρείς ιδέες από έξω. Η τελευταία μου ερώτηση είναι πώς εξηγείτε το φαινόμενο ότι, για περισσότερα από εβδομήντα χρόνια, πολλοί άνθρωποι στη Δύση και στις Ηνωμένες Πολιτείες, φιλελεύθεροι, υπερασπίστηκαν αποτελεσματικά το σοβιετικό σύστημα και τον σταλινισμό, και πολλοί συμμετείχαν, συμμετείχαν προσωπικά στον σταλινισμό, κατασκόπευαν για τον Στάλιν , τον στήριξαν στα ΜΜΕ μας. Και αγαπούσαν τον Μπόρις Γέλτσιν επειδή ήταν μεθυσμένος. Αλλά το 2000 η ηγεσία άλλαξε και η Ρωσία έγινε ο κύριος εχθρός. Έτσι, μετά από ογδόντα χρόνια υπεράσπισης της Ρωσίας, μισούν τη Ρωσία. Γιατί είναι αυτή η αλλαγή;

ΝΤ.. Νομίζω, καταρχάς, ο Πούτιν είναι ένας παραδοσιακός ηγέτης. Ο Πούτιν, όταν ανέβηκε στην εξουσία, από την αρχή άρχισε να διαχωρίζει τη χώρα μας, τη Ρωσία, από την παγκόσμια επιρροή. Τότε άρχισε να έρχεται σε αντίθεση με την παγκόσμια προοδευτική ατζέντα. Και οι άνθρωποι που υποστήριζαν τη Σοβιετική Ένωση ήταν προοδευτικοί και τώρα υπάρχουν προοδευτικοί [στη Ρωσία]. Κατάλαβαν ότι είχαν να κάνουν με κάποιον που δεν συμμερίζεται την προοδευτική τους ατζέντα και που επιχείρησε με επιτυχία να αποκαταστήσει τις παραδοσιακές αξίες, την κρατική κυριαρχία, τον χριστιανισμό, την παραδοσιακή οικογένεια. Αυτό δεν φάνηκε από την αρχή, φανερό από έξω. Αλλά καθώς ο Πούτιν επέμενε όλο και περισσότερο σε αυτό το παραδοσιακό πρόγραμμα, θα έλεγα για την ιδιαιτερότητα και την πνευματικότητα του ρωσικού πολιτισμού, ενός ιδιαίτερου είδους περιοχής του κόσμου που είχε και έχει πολύ μικρή ομοιότητα με προοδευτικούς, με προοδευτικά ιδανικά. Νομίζω ότι έχουν ανακαλύψει, έχουν προσδιορίσει στον Πούτιν τι ακριβώς είναι ο Πούτιν. Ένας τύπος πολιτικού ηγέτη που υπερασπίζεται τις παραδοσιακές αξίες. Μόλις πρόσφατα, πριν από ένα χρόνο, ο Πούτιν εξέδωσε διάταγμα για την πολιτική υπεράσπιση των παραδοσιακών αξιών. Ήταν ένα σημείο καμπής, θα έλεγα. Αλλά παρατηρητές από το προοδευτικό στρατόπεδο στη Δύση το κατάλαβαν σωστά από την αρχή της διακυβέρνησής του. Επομένως, αυτό το μίσος δεν είναι κάτι περιστασιακό ή μια κατάσταση του νου. Δεν είναι καθόλου. Είναι μεταφυσικό. Εάν εσείς, εάν το κύριο καθήκον σας, ο κύριος στόχος σας είναι να καταστρέψετε τις παραδοσιακές αξίες, την παραδοσιακή οικογένεια, τις παραδοσιακές πολιτείες, τις παραδοσιακές σχέσεις, τις παραδοσιακές πεποιθήσεις και κάποιος εμφανιστεί με πυρηνικό όπλο – που δεν είναι το δευτερεύον ούτε το λιγότερο σημαντικό από τα επιχειρήματα – αποφασισμένος να σταθεί σταθερά στην υπεράσπιση των παραδοσιακών αξιών που σκοπεύετε να καταργήσετε, νομίζω ότι υπάρχει κάποια βάση για τη ρωσοφοβία και το μίσος προς τον ΠούτινΕπομένως, δεν είναι τυχαίο. Δεν πρόκειται για παράλογη μετάβαση από τη φιλοσοβιετική συγγένεια στη ρωσοφοβία. Θα έλεγα ότι είναι κάτι πιο βαθύ. Αυτή είναι η υπόθεσή μου.

Είναι σαφώς κάτι βαθύτερο. Θεωρήσαμε ότι ήταν σημαντικό οι ιδέες του να διαδοθούν στα αγγλικά στις Ηνωμένες Πολιτείες, απλώς και μόνο επειδή πιστεύουμε στην ανοιχτή διάδοση ιδεών. Υποθέτω ότι είμαστε φιλελεύθεροι με αυτή την έννοια. Είμαστε λοιπόν ευγνώμονες που αφιερώσατε χρόνο, κύριε Ντούγκιν

ΣΗΜΕΙΩΣΗ

[1] Η Daria Dugina (1992-2022), η μοναχοκόρη του Alexsandr, που σκοτώθηκε σε επίθεση στη Μόσχα, παρά το νεαρό της ηλικίας της, ήταν μια καθιερωμένη φιλόσοφος και ειδικός στα κλασικά, ιδιαίτερα στον Πλάτωνα.
[2] Ο νομιναλισμός είναι μια φιλοσοφική αντίληψη που γεννήθηκε στο Μεσαίωνα που αρνείται οποιαδήποτε πραγματική ύπαρξη σε αφηρημένες οντότητες (έννοιες και ιδέες), ανάγοντάς τις σε απλά γλωσσικά σημεία. Έννοιες και όροι γενικής εμβέλειας δεν υπάρχουν έξω ή μέσα στα πράγματα αλλά είναι μόνο ονόματα.
[3] Ο Ντούγκιν αναφέρεται στην κατάρρευση της χριστιανικής ενότητας (η Ευρώπη και ο Χριστιανισμός ήταν συνώνυμα) που προκλήθηκε από τη Λουθηρανική Μεταρρύθμιση των αρχών του 16ου αιώνα, η οποία οδήγησε στη νεωτερικότητα και αντιπροσώπευε το πρώτο έμβρυο του φιλελεύθερου ατομικισμού.
[4] Ο Francis Fukuyama (1952- ) Αμερικανός πολιτικός επιστήμονας, με το The End of History and the Last Man (1992)) εξέθεσε την αμφιλεγόμενη θέση του «τέλους της ιστορίας», υποθέτοντας ότι το φιλελεύθερο δημοκρατικό πολιτικό σύστημα του τέλους του Ο 20ός αιώνας αντιπροσωπεύει την κορυφαία και καταληκτική στιγμή της μακράς ιστορικής εξέλιξης της ανθρωπότητας. Στη συνέχεια διόρθωσε τη θέση του.
[5] Τον 19ο αιώνα, ο φιλελευθερισμός αγκάλιασε την υπόθεση των αναδυόμενων εθνικών κρατών να πολεμήσουν αυτοκρατορίες, στις οποίες ήταν πιο δύσκολο να επιβληθεί μια εμπορευματική και υλιστική κοσμοθεωρία.
[6] Ο Ray Kurzweil, επικεφαλής του μηχανολογικού τομέα της Google, ένας από τους πιο ισχυρούς άνδρες στον κόσμο, είναι από τους μεγαλύτερους υποστηρικτές της διανθρωπιστικής ιδεολογίας. Ο Yuval Harari, Ισραηλινός Αμερικανός, συγγραφέας του Homo Deus, είναι ο φιλόσοφος αναφοράς της παγκοσμιοποίησης και του διανθρωπισμού, με μεγάλη επιρροή στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο Νταβός, του οποίου ο Klaus Schwab είναι ο εκπρόσωπος. Το Φόρουμ είναι ένας ιδιωτικός σύλλογος που εμπνεύστηκε και χρηματοδοτήθηκε αρχικά από το Ίδρυμα Ροκφέλερ και είναι σήμερα ο σημαντικότερος κύκλος της παγκοσμιοποίησης ισχύος.
[7] Βλέπε σημείωση 3. Η ευρωπαϊκή ηγεμονία γεννήθηκε στις αρχές του δέκατου έκτου αιώνα με τα μεγάλα ταξίδια και τις γεωγραφικές ανακαλύψεις, την έναρξη της αποικιοκρατίας. Πέντε αιώνες αργότερα, η έννοια της Δύσης παραμένει, στην οποία κυριαρχούν τα αμερικανικά συμφέροντα, επίσης σε κρίση λόγω της εξέγερσης του υπόλοιπου κόσμου.
[8] Woke (ξυπνημένος) είναι το όνομα που δόθηκε στον προοδευτικό ριζοσπαστισμό αγγλοσαξονικής καταγωγής που άλλοι ορίζουν ως «κουλτούρα ακύρωσης».
[9] Η ιδέα της τυραννίας της πλειοψηφίας λόγω της επικράτησης του κομφορμισμού βρίσκεται στο επίκεντρο του περίφημου δοκιμίου Democracy in America του A. de Tocqueville (1805-1859).
[10] Το Matrix είναι μια ταινία επιστημονικής φαντασίας του 1999 που οραματίζεται έναν δυστοπικό κόσμο απομακρυσμένης επιτήρησης από μια δύναμη που ελέγχει την τεχνολογία. Το Terminator (1984) είναι μια ταινία στην οποία, σε έναν κόσμο που κυριαρχείται από ρομπότ, ένας cyborg από το 2029 προσγειώνεται στη Γη για να σκοτώσει τη Sarah Connor, που προορίζεται να γίνει η μητέρα του μελλοντικού ηγέτη της «ανθρώπινης» αντίστασης.

Τρελογιάννης