Τετάρτη 23 Μαΐου 2012

Το ακριβες πορτραιτο του οικουμενιστη ψευδοποιμενα


Ερωτησεις περι εκκλησιαστικης συνεπειας

  (Ή ερωτησεις κρισεως προς ιστολογο)

του Θεολόγου κ. Παν. Σημάτη


θεολόγος κ. Ἰωάννης Τάτσης (τοῦ ἱστολογίου thriskeftika), ἐκτὸς ἀπὸ πληροφορίες γιὰ τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν καὶ τὸν καλὸν ἀγῶνα ποὺ κάνει γιὰ τὴν διάσωση τοῦ ὀρθοδόξου χαρακτῆρα τοῦ μαθήματος, προβάλλει τοὺς ἀντι-οἰκουμενιστὲς ἡγέτες καὶ ἀγωνίζεται κατὰ τῆς παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Προσφάτως δημοσίευσε ἄρθρο μὲ τίτλο: «Οἰκουμενιστὴς ποιμήν». 


Σὲ αὐτὸ ἀναφέρεται στὴν κατάπτυστη ἐνέργεια τοῦ μητροπολίτη Γερμανίας Αὐγουστίνου (τὴν ὁποία κατέκρινε ἀκόμα καὶ τὸ οἰκουμενιστικὸ ἱστολόγιο Romfea) καὶ μᾶς παρουσίασε ἐπιτυχῶς καὶ μὲ ζηλευτὴ εὐκρίνεια τὰ χαρακτηριστικὰ τοῦ «ψευδο-ποιμένα». Γράφει (οἱ ὑπογραμμίσεις τῶν ἀποσπασμάτων ἀπὸ τὸ ἄρθρο του, εἶναι δικές μου):
    

«...Δημοσιεύτηκε φωτο- γραφία του Μητροπολίτη Γερμανίας Αυγουστίνου χριόμενου από έναν παπικό καρδινάλιο με “αγιασμό”. Η ελπίδα μεταστροφής στην Ορθοδοξία των πεπλα-νημένων προβάτων του καθολικισμού και του προτε-σταντισμού της Ευρώπης έχει χαθεί με την οικου-μενιστική συμπεριφορά πολλών ορθοδόξων ποιμένων που θα έπρεπε να φροντίζουν τόσο για τη διαφύλαξη του ορθόδοξου ποιμνίου από τους βαρείς λύκους του κακόδοξου παπισμού και προτεσταντισμού...
Οι Οικουμενιστές όμως δεν νοιάζονται για την σωτηρία και την αιώνια ζωή... Οι οραματισμοί τους ξεκινούν και τελειώνουν στην παρούσα ζωή. Κινούνται με ένα “εκκλησιαστικό” διπλωματικό τρόπο, χαίρουν με ανθρώπινες τιμές, απολαμβάνουν συμπόσια, διαλέγονται με ετερόδοξους χωρίς στόχους και προϋποθέσεις, ζούνε κοσμικά... Οι επίσκοποι του Οικουμενικού Πατριάρχη στην Ευρώπη έχουν παραβιάσει όλα τα όρια που έθεσαν οι άγιοι Πατέρες. Τι αλήθεια είναι οι Οικουμενιστές που παραδίδουν εαυτούς και τα πρόβατα στα χέρια των Παπικών και των Προτεσταντών; Μέσα στην πλήρη οικουμενιστική σύγχυση ποιος είναι τελικά ο ποιμήν ο καλός, ποιος είναι ο μισθωτός, ποιος είναι ο λύκος και κυρίως τι θα απογίνουν τα πρόβατα;».


Περίφημη περιγραφὴ τῶν «ψευδοποιμένων» οἰκου-μενιστῶν μᾶς κάνατε κ. Τάτση, ἐκ τῆς ὁποίας δημιουργοῦνται –λόγω τῆς κρισιμότητας τοῦ θέματος– κάποια ἐρωτήματα:


Ποιά πρέπει νὰ εἶναι ἡ στάση τοῦ πιστοῦ πρὸς ἕνα τέτοιο ψευδεπίσκοπο; 


Ἀρκεῖ ἡ καταγγελία τῶν ἐνεργειῶν του; 


Ποιές συμβουλές, προτροπὲς ἢ Ἐντολὲς μᾶς δίνει ὁ ἴδιος ὁ Κύριος, οἱ Ἀπόστολοι, οἱ Ἅγιοι Πατέρες καὶ οἱ Ἱεροὶ Κανόνες γιὰ τὴ στάση μας ἀπέναντι στοὺς ψευδεπισκόπους; 


Οἱ ψευδοδιδάσκαλοι ποὺ ἀτιμάζουν καὶ ποδοπατοῦν τὶς Ἐντολές τοῦ Χριστοῦ, τῶν Ἀποστόλων καὶ τῶν Ἁγίων ἀξίζουν τιμῆς; 


Ἡ συμπεριφορά μας ἀπέναντί τους πρέπει νὰ εἶναι συμπεριφορὰ ὡς πρὸς ποιμένες; 


Ὅταν ὁ ΙΕ΄ Κανόνας τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου ὁμιλεῖ περὶ ἀπομακρύνσεως ἀπὸ ψευδοποιμένες, τί καὶ ποιούς ἐννοεῖ;


Γιὰ νὰ ἐξακριβώσουμε, ἔπειτα, ὅτι κάποιος εἶναι ψευδοποιμένας καὶ νὰ ἀπομακρυνθοῦμε ἀπὸ αὐτὸν –ὥστε νὰ μὴ διακινδυνεύσουμε τὴν σωτηρία μας ἐπικοινωνώντας μαζί του–, τί περισσότερο πρέπει νὰ ἔχει κάνει, σὲ ποιές περισσότερες παραβάσεις Ἱερῶν Κανόνων καὶ παραλείψεις καὶ καινοτομίες νὰ ἔχει προβεῖ;


Σὲ πόσες χιλιάδες περισσότερες συμπροσευχὲς πρέπει νὰ ἔχουν παραστεῖ (ὅλοι αὐτοὶ οἱ οἰκουμενιστὲς ἱερωμένοι καὶ λαϊκοὶ) καὶ πόσες ἄλλες αἱρέσεις πρέπει νὰ ἔχουν διατυπώσει, πεισμόνως διδάξει καὶ διὰ τῆς ἐξουσίας τους ἐπιβάλει; 


Πόσο πιὸ ἄπιστο πρέπει νὰ μᾶς ἔχουν παρουσιάσει τὸν ἑαυτό τους, ἐμπράκτως; 


Πόσα περισσότερα «Ἅγια» Κοράνια πρέπει νὰ ἔχουν ἐπιδώσει καὶ πόσους ἀκόμα ἑσπερινοὺς καὶ ἀρτοκλασίες μὲ αἱρετικοὺς πρέπει νὰ ἔχουν ἐπιτελέσει ὅλα αὐτὰ  τὰ πρωτοκλασάτα στελέχη τοῦ Οἰκουμενισμοῦ,  ἀπ’ ὅσα ἔχουν κάνει οἱ: κ. Αὐγουστῖνος (Μητροπολίτης Γερμανίας), κ. Ἐμμανουὴλ (Μητροπολίτης Γαλλίας), κ. Χρυσόστομος Σαββᾶτος (Μητροπ. Μεσσηνίας), κ. Ἰγνάτιος Γεωργακόπουλος (Μητροπ. Δημητριάδος), κ. Ἰωάννης Ζηζιούλας (Μητροπ. Περγάμου), κ. Θεόδωρος (Πατριάρχης Ἀλεξανδρείας), κ. Βαρθολομαῖος Ἀρχοντώνης (Πατριάρχης Κων/πόλεως), καὶ τόσοι ἄλλοι; 


Λοιπόν, κ. Τάτση (κι ὅσοι ἄλλοι ἀντι-οικουμενιστές ἀναμένετε μὲ «διάκριση» τὸν κατάλληλο καιρὸ ἐφαρμογῆς τῆς διδασκαλίας τῶν Πατέρων), μετὰ κι ἀπ’ αὐτά, τί θὰ μᾶς συμβουλεύατε: 


Πόσες ἄλλες «ἐλπίδες» πρέπει νὰ χαθοῦν, γιὰ νὰ ξυπνήσουμε καὶ νὰ ἐφαρμόσουμε τοὺς Ἱεροὺς Κανόνες τῆς Ὀρθόδοξης Ἀνατολικῆς Ἐκκλησίας; 


Τί ἄλλο περιμένουμε «νὰ χαθεῖ» γιὰ νὰ ξυπνήσουμε; 


Ποιά ἄλλη «ἀποστασία ἀπὸ τὴν Ἀλήθεια τῶν πνευματικῶν ἡγετῶν» θὰ πρέπει νὰ περιμένουμε γιὰ νὰ δράσουμε σύμφωνα μὲ τὴν Παράδοσή μας; 


Μήπως πρέπει νὰ δημιουργήσουμε ἄλλη «Παράδοση»; 


Καὶ τότε, σὲ τί θὰ διαφέρουμε ἀπὸ τοὺς οἰκουμενιστές;


Διαπιστώνετε –καὶ πολὺ ὀρθῶς– ὅτι οἱ  «ὑπὸ τὸν Πατριάρχη Βαρθολομαῖο... ἐπίσκοποι στὴν Εὐρώπη ἔχουν παραβιάσει ὅλα τὰ ὅρια ποὺ ἔθεσαν οἱ ἅγιοι Πατέρες»


Ὅτι κάθε «ἐλπίδα μεταστροφῆς στὴν Ὀρθοδοξία τῶν πεπλανημένων ... τῆς Εὐρώπης ἔχει χαθεῖ», ἀφοῦ τὸ Φανάρι ἔχει καταργήσει τὴν Ἐντολὴ τοῦ Χριστοῦ γιὰ Εὐαγγελισμὸ πρὸς «πάντα τὰ ἔθνη»· ἔχει ἀπαγορεύσει τὴν ἐπιστροφὴ τῶν παπικῶν στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία (ὑπακούοντας ὁ Πατριάρχης στὶς ἐπιθυμίες τοῦ Πάπα). 


Μὲ ὅλα ὅσα γράφετε, λοιπόν, ὁμολογεῖτε ὅτι οἱ Μητροπολίτες αὐτοὶ καὶ ὁ Πατριάρχης τους, ἔχουν παραβιάσει «ὅλα τὰ ὅρια».  


Ἔχουν καταλύσει –κατὰ τὴν μαρτυρία σας– τὰ πάντα! 


Καί, ἄρα, ἀποτελοῦν τὸν ὁρισμὸ τοῦ «ψευδεπισκόπου» καὶ τοῦ «ψευδοδιδσακάλου».


Μετὰ ἀπ’ αὐτή σας τὴν διαπίστωση, γιὰ ρωτῆστε τὸν π. Θεόδωρο Ζήση (γιατὶ ἐμᾶς δὲν μᾶς πιστεύετε καὶ μᾶς ἔχετε ἀποκλείσει ἀπὸ τὸ ἱστολόγιό σας):


Ποιά στάση μᾶς ὑποδεικνύουν νὰ τηροῦμε οἱ Ἅγιοι Πατέρες ἀπέναντι  στοὺς ψευδεπισκόπους αὐτοὺς καὶ τί ἐντέλλονται οἱ Ἱ. Κανόνες; 


Σὲ ποιές ἐνέργειες πρέπει νὰ προβαίνουμε, ὅταν πρόκειται περὶ ψευδεπισκόπων, σύμφωνα μὲ τὰ παραδείγματα τῶν Ἁγίων καὶ σύνολη τὴν Ἁγιοπατερικὴ Ὀρθόδοξη Παράδοση; 


Μήπως μὲ τὴν ἀπομάκρυνση ἀπ’ αὐτούς;


Καὶ ρωτῆστε ἀκόμη: 


Πῶς πρέπει νὰ συμπεριφερόμαστε πρὸς ὅσους προσπαθοῦν νὰ ἀγωνίζονται κατὰ τῶν ἡγετῶν τοῦ παναιρετικοῦ οἰκουμενισμοῦ (παρὰ τὰ λάθη τους); 


Πρέπει νὰ τοὺς ἀπομονώνουμε, θεωρώντας τους ἐκτὸς Ἐκκλησίας και ζηλωτὲς «οὐ κατ’ ἐπίγνωσιν»;


Καὶ κατόπιν κάνετε τὴν αὐτοκριτική σας, ὡς ἐνώπιον Θεοῦ: ἐσεῖς, ποιούς τιμᾶτε καὶ ἔχετε κοινωνικοὺς (ἐπικαλούμενος τὴν ἐκκλησιαστικὴ οἰκονομίαν, τὴν σύνεση καὶ τὴ διάκριση) καὶ ποιούς ἀκοινώνητους; 


Καί, τέλος· ποιά εἶναι ἡ θέση σας γιὰ τὴν ἑνότητα ὡς πρὸς τὴν Πίστη καὶ τὴν Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας; 


Εἶναι κάτι δευτερεῦον ἢ πρωτεῦον γιὰ τὴν Ὀρθοδοξία μας;


Ἐλπίζουμε, πὼς δὲν θὰ μᾶς περιφρονήσετε καὶ πάλι, ἀλλὰ θὰ θελήσετε νὰ μᾶς ἀπαντήσετε.

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ
Μὲ ἐκτίμηση
Σημάτης Παναγιώτης

Δευτέρα 21 Μαΐου 2012

«Και θυμηθείτε ότι εγώ ούτε στη μάχη μπορώ να νικηθώ, ούτε με χρήματα να διαφθαρώ».


“Δωροδοκία”
Στάση  Ηθικής  μιας ζωής
    Μια θρυλική φυσιογνωμία της ρωμαϊκής ιστορίας, ήταν ο Ρωμαίος πληβείος στρατηγός Μάνιος Κούριος Δεντάτος, ένας ολιγαρκής και αδιάφθορος ήρωας, που έζησε στις αρχές του 3ου αιώνα π.Χ. Εδιωξε τον Πύρο απο το έδαφος της Ιταλίας, νίκησε τους Σαβίνους και τους Σαμνίτας. Το 273 π.Χ. αποσύρθηκε στο αγρόκτημά του, έχοντας αρνηθεί κάθε μερίδιο στα λάφυρα. 
      Σε ένα λατινικό κείμενο διαβάζουμε: Κάποια μέρα υποδέχεται τους πρέσβεις των Σαμνιτών, και καθισμένος σε ένα σκαμνί δίπλα στη φωτιά γευμάτιζε από ένα ξύλινο πιάτο, όταν ήρθαν οι επισκέπτες με πολύ χρυσάφι για να τον δωροδοκήσουν.
    Οι απεσταλμένοι των Σαμνιτών θαύμασαν τη “φτώχεια του” αλλά του πρόσφεραν το χρυσάφι, για να το χρησιμοποιήσει όπως αυτός θα ήθελε.
Ο στρατηγός Μάνιος «χαλαρώνοντας το πρόσωπό του με ένα χαμόγελο» τους είπε:
   «Απεσταλμένοι της περιττής – για να μην πω ανόητης – πρεσβείας, να πείτε στους Σαμνίτες ότι ο Μάνιος Κούριος προτιμά να διατάζει τους πλουσίους παρά να γίνει πλούσιος ο ίδιος». Ενώ συμπλήρωσε: 
  «Και θυμηθείτε ότι εγώ ούτε στη μάχη μπορώ να νικηθώ, ούτε με χρήματα να διαφθαρώ».
Τ’ ακούτε, ω άρχοντες, του τόπου μας;

Κυριακή 20 Μαΐου 2012

Κορυφαίες υποκρισίες και μετάνοια

Εφημερίδα Αγωνιζομένων Χριστιανών ΛαρίσηςΑ.Φ.179http://www.agonas.org
Κορυφαίες υποκρισίες και μετάνοια
«Η κοινωνία μας έριξε στο βούρκο της απαξιώσεως... Δεν μας εκτιμά πια. Συγκεκριμένα δεν εκτιμά τους Επισκόπους, όχι τον απλό παπά...Όλα αυτά αποδεικνύουν την απιστία μας στη δραστηριότητα της πίστεως. Διεβλήθη η ηθική μας υπόστασις, αμφισβητήθηκε η διαχειριστική μας εντιμότητα... Διατρανώθηκε ο δεσποτισμός μας έναντι των απλών και αδυνάμων παπάδων».
Μητροπολίτης
Αλεξανδρουπόλεως
ΑΝΘΙΜΟΣ,
(«Βήμα» 28.3.2010)
ΑΥΤΟΙ το «χαβά» τους. Ο λαός πεινά, στέκεται σε ουρές για λίγο συσσίτιο της νέας κατοχής του Δ΄ Ράιχ, αυτοκτονεί μη αντέχοντας την οικονομική εξόντωση, ο λαός οδηγείται σε απόγνωση και αυτοί, ποιοι άλλοι, οι μοντέρνοι φαρισαίοι, στέκονται στην ουρά χρυσοστόλιστοι με μαγκούρες, για να προλάβουν να κορδακιστούν, στις πολυαρχιερατικές και στα ιωβηλαία των ονομαστηρίων και σε άλλες δεσποτικές φιέστες της αιρετικής εκτροπής του εκκλησιαστικού γεγονότος...
ΤΟΥΣ ΒΛΕΠΩ συχνά-πυκνά να στέκονται σοβαροφανείς στις συνάξεις τους, που υποτίθεται παίρνουν αποφάσεις για τα θέματα της Εκκλησίας, και ο νους μου τρέχει σ’ εκείνους τους μακαρίτες γραμματείς και φαρισαίους της εποχής του Χριστού «που οι διαλογισμοί τους μπροστά Του» ήταν από πονηροί έως αδιευκρίνιστοι...
ΤΟΥΣ ΒΛΕΠΩ, τους ίδιους πάντα στις πολυ-πολυαρχιερατικές μαζώξεις τους παρατεταγμένους και ισοστοιχισμένους (το κακό έχει παραγίνει), ντυμένους με αργυροστόλιστες ενδυμασίες - μπαστούνες αδαμαντοκόλλητες (ένας απ’ αυτούς είχε - έχει 110 τον αριθμό), να στέκονται μπροστά στον Εσταυρωμένο, και μου πιάνεται η αναπνοή. Νομίζω πως βλέπω εκείνους τους «σταυρωτές» της εποχής του Χριστού που στέκονταν στις πλατείες με τα χρυσά φαρδομάνικα να... προσεύχονται (!!).

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΝ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΛΑΡΙΣΗΣ ΣΥΜΠΗΡΩΣΕ 15 ΧΡΟΝΙΑ

Εφημερίδα Αγωνιζομένων Χριστιανών Λαρίσης http://www.agonas.org Α.Φ.179
Συμπληρώσαμε τα 15 χρόνια από την ημέρα της έκδοσης της εφημερίδας μας
Μια πανηγυρική έκδοση
Τον μήνα Μάρτιο του 1997 κυκλοφόρησε το πρώτο φύλλο μας της εφημερίδας μας «ΑΓΩΝΑΣ». Με το φύλλο που έχετε στα χέρια σας μπήκαμε στο 16ον έτος.
Μία διαδρομή δεκαπέντε χρόνων, γεμάτη αγωνία, τρέξιμο και πάθος για να εξασφαλίσουμε στους φίλους και αδελφούς αναγνώστες μας όσο το δυνατόν καλύτερη ενημέρωση σε ποικίλα θέματα – εθνικά, οικονομικά, εκπαιδευτικά και προ πάντων εκκλησιαστικά.
Θέλουμε να πιστεύουμε, ότι όλα αυτά τα χρόνια δεν διαψεύσαμε την εμπιστοσύνη σας, παρότι η πορεία ως σήμερα δεν ήταν ρόδινη.
Υπήρξε γεμάτη από διώξεις, συκοφαντίες, παραπληροφόρηση του λαού και αήθη πολεμική από τον άμβωνα, καταστροφή εφημερίδων στα σταντς από εγκάθετους, προσαγωγές στα Αστυνομικά Τμήματα για δήθεν εξακρίβωση στοιχείων, αγωγές ψυχοφθόρες, πολυδάπανες, πολυχρόνιες από «αγίους» ποιμενάρχες που θεωρούν την Εκκλησία τσιφλίκι τους, σαν να μην πρόκειται ποτέ να αποδώσουν λόγο σε αληθινό και ανεπηρέαστο Κριτή. 
Και όλα αυτά συμβαίνουν γιατί οι αλήθειες ενοχλούν. Σας βεβαιώνουμε όμως, ότι θα συνεχίσουμε ακόμη πιο δυναμικά, αν και βρισκόμαστε σε περίοδο μεγάλης Κρίσης με πολλές αβεβαιότητες και ίσως με αξεπέραστες κατ’ άνθρωπον δυσκολίες. 
Με τη βοήθεια του Θεού θα συνεχίσουμε τον Αγώνα με το ίδιο συναίσθημα και πνεύμα θυσίας, αποβλέποντας στο να παραμείνουμε μια ελεύθερη και ανεξάρτητη φωνή για το καλό της Εκκλησίας και της Πατρίδας μας. 
Το φύλλο αυτό είναι πανηγυρικό λόγω της δεκαπενταετούς έκδοσής του και ελεγκτικό γιατί ζούμε σε περίοδο της μεγαλύτερης κρίσης που γνώρισε η χώρα μας. 
Ο κόσμος πεινάει, παιδιά λιποθυμούν και άλλα σταματούν τα σχολεία, οικογένειες πετιούνται στο δρόμο μη μπορώντας να πληρώσουν ενοίκια, εκατομμύρια εργαζόμενοι βρίσκονται χωρίς δουλειά, επιχειρήσεις κλείνουν, άνθρωποι σε απόγνωση αυτοκτονούν και ο δεσπότης της Λάρισας Ιγνάτιος μέσα σε μια δεκαπενταετία ανέβασε τον αριθμό των αρχιερατικών του στολών σε 200 περίπου. Ίσως παγκόσμια πρωτοτυπία – δεδομένου ότι μόνον την τελευταία τριετία – περίοδος παγκόσμιας κρίσης – οι νεοραμμένες στολές έφτασαν τις 50 με κόστος χιλιάδων ευρώ.

Παρασκευή 18 Μαΐου 2012

Ο αείμνηστος μητροπολίτης Λαρίσης κυρός Θεολόγος ουδέποτε επιδίωξε να επισκοποποιηθεί.

       Ο αείμνηστος μητροπολίτης Λαρίσης κυρός Θεολόγος ουδέποτε επιδίωξε να επισκοποποιηθεί.           Αντιτάχθηκε σθεναρά σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο με αποτέλεσμα να ψυχρανθούν, ευτυχώς για σύντομο χρονικό διάστημα, οι σχέσεις του με τον αοίδιμο γέροντά του και σέμνωμα της Ελλαδικής Εκκλησίας μακαριστό μητροπολίτη Τρίκκης και Σταγών Διονύσιο που τον πίεζε σφοδρά να γίνει μητροπολίτης αποβλέπων στην ποιοτική ανύψωση του επισκοπικού δυναμικού της Εκκλησίας της Ελλάδος την οποία εγγυάτο η προσωπικότητα του τότε αρχιμανδρίτη Θεολόγου.Του απέστειλε μάλιστα και εξασέλιδη επιστολή,ο Θεολόγος του Διονυσίου,με την οποία απέκρουε το ενδεχόμενο της υπ αυτού καταλήψεως επισκοπικού θρόνου.Κατόπιν σφοδροτάτων πιέσεων και για λόγους υπακοής ο Θεολόγος Πασχαλίδης δέχτηκε να τοποθετηθεί στο τριπρόσωπο και τελικά μετά την άρνηση του πλειοψηφήσαντος υποψηφίου π.Αναργύρου Σταματόπουλου να αναλάβει τη διαποίμανση της μητροπόλεως Λαρίσης εξελέγη ο δεύτερος σε προτίμηση π.Θεολόγος.     
      Ο μακαριστός ποίμανε τη μητρόπολή του με αίσθημα ποιμαντικής ευθύνης.Πέτυχε να κερδίσει την αγάπη του ποιμνίου του με την υψοποιό του ταπείνωση,την ανιδιοτέλειά του,την ασκητικότητά του,την παροιμιώδη φιλανθρωπία και αφιλοχρηματία του,την πραότητά του,την πολεμική που κατά ποιμαντικό χρέος εξήσκησε κατά της τοπικής μασσωνικής στοάς και η οποία ουκ ολίγον συνέβαλλε στη μετά ταύτα έκπτωσή του απ΄το μητροπολιτικό θρόνο της Λάρισας.Αυτός ακριβώς ο ακατάλυτος πνευματικός σύνδεσμος ποιμνίου και ποιμένος ώθησε σύσσωμο το πλήρωμα της τοπικής Εκκλησίας της πρωτεύουσας της Θεσσαλίας μετά την εκδημία του πρώτου μοιχεπιβάτη της μητροπόλεως να ζητήσει την επάνοδο του κανονικού του μητροπολίτη αίτημα κατά πάντα ηθικό,λογικό,φυσικό και δίκαιο.Δυστυχώς η τότε διοίκηση της Ελλαδικής Εκκλησίας κώφευσε προκλητικά στο αίτημα του ποιμνίου και με την εκλογή κατά πάντα ακατάλληλου προσώπου περιέπλεξε δεινώς το όλο θέμα.
      Ακολούθησαν επανειλημμένες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας που δικαίωσαν τους φίλους της κανονικότητας και της νομιμότητας αλλά η επίσημη Εκκλησία μουλάρωσε κατά την έκφραση του τότε πρωθυπουργού Κων/νου Μητσοτάκη με συνέπεια να εκτραχηλισθεί η κατάσταση ειδικά μετά την ατυχέστατη εκλογή του Ιγνατίου Λάππα που δυστυχώς δημιούργησε εκρηκτική ατμόσφαιρα της οποίας οι συνέπειες διαιωνίζονται μέχρι σήμερα.
     Ο μητροπολίτης Ιγνάτιος μεγάλως έσφαλλε δεχόμενος να καταλάβει μηδέποτε κενωθέντα κανονικώς επισκοπικό θρόνο.Προκάλεσε το αίσθημα του πιστού λαού της Λαρισας και εξ αιτίας της επιλογής και επιμονής του να γίνει μητροπολίτης Λαρίσης συνετέλεσε όσο κανείς άλλος στην κακοποίηση από τα ΜΑΤ του πιστού λαού.Ενθρονίστηκε στανικώ τω τρόπω και ΕΡΗΜΗΝ της βουλήσεως του ποιμνίου του.Ο υποφαινόμενος παρέστην αυτόπτης μάρτυς της αστυνομικής θηριωδίας έναντι των πιστών της μητροπόλεως Λαρίσης.Και ο εωρακώς μεμαρτύρηκεν!Δυστυχώς εξ όσων βλέπουν το φως της δημοσιότητας χωρίς το παράπαν να διαψευσθούν αρμοδίως και καθηκόντως ο διωγμός του πιστού λαού και ιδιαίτερα των πολυτέκνων συνεχίζεται προς δόξαν του...αρχεκάκου όφεως και των ποικιλώνυμων εχθρών της Εκκλησίας.
     Φρονώ ότι αιτία του κακού είναι η παντελώς άκριτη και επιπόλαιη και φυσικά όλως αντικανονική απόφαση του μητροπολίτη Ιγνατίου να δεχθεί την παράνομη και αντικανονική εκλογή του.Τι τον εβάσκανε και το έπραξε αυτό ενώ εξ όσων γνωρίζω σεβάσμιος κεκοιμημένος μητροπολίτης τον προβλημάτισε σχετικώς προκειμένου να μην πραγματοποιήσει την απόφασή του;  
      Άισθάνεται άραγε άνετα γνωρίζοντας ότι ικανός αριθμός πιστών αντιδρά και στρέφεται εναντίον του;   
      Ό γράφων απευθύνει έκκληση στο μητροπολίτη Ιγνάτιο να αναθεωρήσει την έως τώρα στάση του έναντι των αντιφρονούντων,να σταματήσει τις εναντίον τους διώξεις,να ΕΚΖΗΤΗΣΕΙ ΤΗ ΣΥΓΓΝΩΜΗ του πολύπαθου λαρισαικού λαού και να είναι βέβαιος ότι οι Λαρισαίοι θα τον αγκααλιάσουν ολόψυχα και θα τον αποδεχθούν ανεπιφύλακτα σαν ποιμένα τους.Ειδάλλως πώς να τον αποδεχθούν όταν η πικρία πληροί τις καρδιές τους επειδή ο δεσπότης τους τους κυνηγά στα δικαστήρια;Έλάτε σεβασμιώτατε Ιγνάτιε στη θέση τους!
        Ας δεηθούμε του Κυρίου του Αμπελώνος όπως ειρηνεύσει επιτέλους η τοσο δοκιμασμένη Εκκλησία της Λάρισας
        Λυκούργος Νάνης
O Aγιος μητροπολιτης μου ελεγε και εμενα αυτα που περιγραφει ο αγαπητος μας ιατρος κ. Νανης.
"Ημουνα ενα παπαδακι περνουσα ησυχα και καλα, τι ταθελα εγω ολα αυτα;' Μου ελεγε.
Και με πηραν με το ζορι και με ανεβασαν στον θρονο".
    Ειναι γνωστο οτι και ο Ιακωβος ΣΧοιζας ηθελε τον Θεολογο για αντικαταστατη του και τον εκανε μαλιστα και δωρο νομιζω ενα εγκολπιο.

ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ Ποιοι τελικά τιμούνται;


Εφημερίδα Αγωνιζομένων Χριστιανών Λαρίσης A.Φ.179http://www.agonas.org

… Το να βλέπης, λοιπόν, Μητροπολίτες τη μέρα αυτή ν’ αφήνουν την επισκοπή τους, για να... λαμπρύνουν με την παρουσία τους τη γιορτή Μητροπ. Ναού άλλης Μητροπόλεως, είναι απαράδεκτο.
Τηλεοπτικό κανάλι κάλυψε πανηγύρι, όπου Μητροπολίτες έδωσαν το «παρών» στην πρόσκλησι Μητροπολίτου μακρινής γι’ αυτούς επαρχίας. Τί πρόσφεραν, που άφησαν τις επαρχίες τους; Τίποτε.
Αν πήγαιναν σε κάποιο Ναό του εορταζόμενου Αγίου πόλεως ή κωμοπόλεώς τους, θάχαν την ευκαιρία να πουν λόγια οικοδομής στο λαό. Άλλωστε η συρροή λαού σε εορτάζοντα Ναό είναι μοναδική ποιμαντική ευκαιρία ν’ ακουστή ο λόγος της «εν ημίν ελπίδος».
Ποιόν διακονούν οι πολλοί αρχιερείς σε μια πανήγυρι; Μήπως ο λαός φωτίζεται απ’ τη λάμψι της μίτρας τους;
Τί υπηρετούν με την ομαδική τους παρουσία και με τα πολυαρχιερατικά συλλείτουργα; Μήπως ο λαός στηρίζεται στην πίστι με τις πολλές πατερίτσες τους;
Δυστυχώς έχει καθιερωθή, όταν γιορτάζη Μητροπολιτικός ή Καθεδρικός Ναός μιας Μητροπόλεως να προσκαλούνται κι άλλοι επίσκοποι. Προς τί;
Η προσοχή πολλών εστιάζεται στη φορεσιά και στο στολισμό των δεσποτάδων, κι όχι στην προσευχή και στην κατάνυξι. Τεντώνουν τ’ αυτί τους ν’ ακούσουν τις διάφορες «φήμες» των δεσποτάδων, κι όχι στο τί λέει ο λόγος του Θεού στον Απόστολο και το Ευαγγέλιο.
Ο οικείος δε ποιμενάρχης, αντί τη μέρα εκείνη να προσέξη το λαό του, το ενδιαφέρον του εξαντλείται στο πώς θα φιλοξενήση τους «αρχιερείς», στο πώς και πού θα φάνε, στο τί δώρα θα τους δώση, στις προσφωνήσεις και αντιφωνήσεις.
Και δεν «εκμεταλλεύεται» την ευκαιρία να οικοδομήση το λαό, ν’ ασχοληθή με το ποίμνιό του.
Οι καλεσμένοι δε δεσποτάδες δεν έχουν την αίσθησι της ευθύνης του λόγου. Όποιος απ’ αυτούς ορίζεται ομιλητής κατά τον εσπερινό ή τη λειτουργία, ως επί το πλείστον, προσφεύγει σε πομπώδεις προχειρολογίες και γενικολογίες.
Επί τέλους ας τεθή τέρμα σ’ αυτό του «σούρτα-φέρτα» μερικών δεσποτάδων. Ας αισθανθούν την ευθύνη τους. Ο λαός θέλει στήριξι. Και που αλλού θα βρη μεγαλύτερη στήριξι απ’ τη μορφή ενός αγίου; Σημειώνει σχετικά ο ιερός Χρυσόστομος: «Εντρυφήσωμεν τη ησυχία, συγγενώμεθα τοις αγίοις, παρακαλέσωμεν αυτών τον αγωνοθέτην υπέρ της ημετέρας σωτηρίας, πολλάς ικετηρίας εκχέωμεν, διά τούτων πάντων αποθέμενοι το βάρος του συνειδότος, μετά πολλής της ψυχαγωγίας οίκαδε πάλιν επανέλθωμεν» (Ε.Π.Ε. 36,586-588). Μετάφρασις: Ας χαιρώμαστε την ησυχία. Ας επικοινωνούμε με τους αγίους. Ας παρακαλούμε για τη σωτηρία μας τον Θεό, που τους αξίωσε να διακριθούν στους πνευματικούς αγώνες. Ας αναπέμπουμε πολλές και θερμές ικεσίες. Και ανανεωμένοι και χαρούμενοι ας επιστρέφουμε στα σπίτια μας.
Πανηγύρι δεν είναι ούτε ο «σαματάς», ούτε η συρροή πολλών δεσποτάδων και παπάδων, ούτε η έκτακτη επιδειξιομανία των ψαλτάδων, ούτε η αύξησις των εισπράξεων του Ναού. Πανηγύρι ορθόδοξο είναι να σκιρτήση η καρδιά, τιμώντας έναν άγιο, θαυμάζοντας το αίμα του μαρτυρίου του, μιμούμενος τη ζωή του και μετανοώντας για τις αμαρτίες της.
                                              Περ. “Ιωάννης ο Βαπτιστής”

Νερώνειος διωγμός και ανελέητες διώξεις εναντίον των Χριστιανών στη Λάρισα.

    Νερώνειος διωγμός και ανελέητες διώξεις εναντίον των Χριστιανών στη Λάρισα.
    Στυγνή Σταλινική ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ κατά των Αγωνιζομένων Χριστιανών, που σταθμίζεται ακόμα και η ...αναπνοή τους!!!
    Oι γενναίοι, "αγιοι και μάρτυρες", κατά τον ιερόν Χρυσόστομον, "IΩΑΝΝΙΤΑΙ" ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ, (ών ούκ ήν άξιος ο κόσμος και οι χριστιανοί του 2012), προσέφυγαν στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο ανθρωπίνων δικαιωμάτων, που στη Λάρισα καταπατούνται δυναστικά.

      Ειναι βέβαιο ότι θα καταδικασθή η Ελλάδα με χιλιάδες ευρώ γιά τα συμβαίνοντα εναντίον των αγωνιστών Χριστιανών της Λάρισας, που δικαιολογημένα ΔΕΚΑ ΕΞΙ ΧΡΟΝΙΑ μετά, αρνούνται να δεχθούν γιά επίσκοπό τους τον επικαθήμενο της Λάρισας, που επέβη του θρόνου όταν ακόμα ζούσε ο Αγιος Επίσκοπός τους Θεολόγος και ενθρονίσθηκε κεκλεισμένων των θυρών με χιλιάδες ροπαλοφόρους ΜΑΤΑΤΖΗΔΕΣ να τον προστατεύουν από τις αποδοκιμασίες του λαου.  
   
Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ   ΛΑΡΙΣΗΣ             ZEI ...KAI ΘΑΝΩΝ ΖΕΙ                                 http://apotixisi.blogspot.com/

ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤAI ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥΣ ΟΙ ΛΑΡΙΣΑΙΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ



 ΟΙ ΛΟΓΟΙ  ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ  ΔΙΚΑΙΟΥΝΤAI ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥΣ ΟΙ ΛΑΡΙΣΑΙΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ
Η ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ
ΕΝΑΝΤΙ ΤΗΣ  ΕΚΛΟΓΗΣ  ΤΟΥ  ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ
ΚΑΙ  ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ  ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ
  «Επίσκοπον χειροτονείσθαι τον εν πάσιν άμεμπτον, υπό παντός του λαού εκλελεγμένον, του οποίου ονομασθέντος και αρέσαντος συνελθών ο λαός άμα τω πρεσβυτερίω, και τοις παρούσιν επισκόποις εν ημέρα Κυριακή, ο πρόκριτος των λοιπών ερωτάτο το πρεσβυτέριον και τον λαόν, ει αυτός εστίν, όν αιτούνται άρχοντα .... Χειροτονία λαθραίως μη γινέσθω .... Φρουρός της Ορθοδόξου πίστεως είναι ο πιστός λαός του Θεού .... Οι γαρ δι’ αίρεσίν τινα εαυτούς της προς τον καλούμενον επίσκοπον κοινωνίας αποτειχίζοντες της πρεπούσης τιμής τοις ορθοδόξοις αξιωθήσονται». (Απ. Δ/γαί, κεφ. Η΄ IV 1-24. ΒΕΠΕΣ τόμ. 2ος σελ.142-143 – Καν. 7ος Θεοφ. Αλ/νδρείας- Πράξ. 1,13-22 & 5,17. Απόφαση πέντε Πατριαρχών, Καν. 15ος Α/Β)
    Πολλοί είναι εκείνοι που ισχυρίζονται, ότι οι μοναδικοί υπεύθυνοι, έναντι της ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ Πίστεώς μας και της εκλογής του Ιερατείου της Εκκλησίας μας, είναι οι Πατριάρχες, οι Αρχιεπίσκοποι, και οι Επίσκοποι της Εκκλησίας Εκείνου, του Θεανθρώπου Κυρίου μας Ιησού Χριστού, «ήν περιεποιήσατο δια του αίματος του ιδίου» (Πράξ. 20,28).
    Τούτο όμως, δεν είναι αληθές, γιατί η εκλογή των Επισκόπων, Πρεσβυτέρων και Διακόνων, ανήκει κατά πρώτον λόγον στους πιστούς. Οι Ταγοί της Εκκλησίας Εκείνου αναλαμβάνουν τα ανάλογα εκκλησιαστικά Διακονήματα ήτοι: Της σωστής μαθητείας και διδασκαλίας της παραληφθείσας ουράνιας διδασκαλίας Εκείνου και το να Βαπτίζουν και αγιάζουν όλους αυτούς που πιστεύουν, «πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, διδάσκοντες αυτούς πάντα τηρείν πάντα όσα ενετειλάμην υμίν ... και ο πιστεύσας και βαπτισθείς σωθήσεται» (Ματθ. 28,16-20 - Μαρκ. 16,16). Οι πιστοί παρακολουθούν, αδιαλείπτως τη λειτουργία των εκκλησιαστικών Διακονημάτων από το Ιερατείο που έχουν αποδεxτεί, και προστατεύουν, αν παραστεί ανάγκη, την ορθότητα της διδασκαλίας, της μαθητείας, και την εν γένει ζωή και πολιτεία του.
    Αυτός ο πιστός λαός του Θεού που ελέγχει και κρίνει τους Ταγούς της Εκκλησίας Εκείνου, σημαίνει ότι έχει μεγάλες ευθύνες έναντι της εκλογής και της εν γένει βιωτής και πολιτείας των Ταγών Της, ως προς την Ορθόδοξη πίστη. Αυτής ακριβώς της πίστης που μας έχει παραδοθεί από τους Αγίους Αποστόλους και τους διαδόχους των, και που την περιχαράκωσαν, οι Άγιοι Θεοφόροι Πατέρες μας, με Οικουμενικές Συνόδους, και απαραχάρακτους Θείους και Ιερούς Κανόνες.
   Συνεπώς, «φύλακας της ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ πίστεώς μας είναι ο πιστός λαός του Θεού, (Απόφαση των Πατριαρχών), και όχι οι προαναφερθέντες Ταγοί της Εκκλησίας, των οποίων απώτερος σκοπός είναι, το να Διακονούν, την Εκκλησία Εκείνου, αλλά να ελέγχονται, ανελλιπώς, προς τούτο από τον πιστό λαό του Θεού, στο «αν η Διακονία τους αυτή είναι η σωστή», ότε και, ανάλογα, είτε παραμένουν στην Εκκλησία με το «ΑΞΙΟΣ» είτε αν δεν εμφορούνται από ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΦΡΟΝΗΜΑ εκβάλλονται δια του «ΑΝΑΞΙΟΣ» του πιστού λαού.
   Αυτός ο πιστός λαός του Θεού, λοιπόν, εκλέγει αυτούς τους Ταγούς της Εκκλησίας μας, αλλά για να εκλεγεί κάποιος Επίσκοπος ή Πρεσβύτερος, ή Διάκονος, θα πρέπει να ερευνηθεί, από τον πιστό λαό του Θεού: Η εντοπιότητά του, και η οικογένειά του. Η εν γένει ζωή και πολιτεία του, που θα εδράζεται: Στη σωστή πίστη. Στην «έξωθεν καλήν μαρτυρίαν», στην τελεία γνώση και σωστή ερμηνεία και εφαρμογή, της Γραφής και Ιεράς Παραδόσεως, στις διατάξεις των θείων και Ιερών Κανόνων, στη γνώση του Ψαλτήρα, και βεβαίως στην ηλικία, (μετά τα 50 και 30 έτη αντίστοιχα εκτός ειδικής εξαιρέσεως), ώστε τελικά αυτός που θα εκλεγεί από την «Ψήφω του λαού παντός, ... πάσης επιψηφιζομένης της πόλεως ... ψηφίσματι κοινώ πάντων κλήρου και λαού ... μαρτυρία πάντων σχεδόν των κληρικών, του συλλόγου των παλαιών Ιερέων και κρίση πάντων των αγαθών ανδρών», και δη ο Επίσκοπος, να είναι διδάσκαλος σε όλα.
   Ο πιστός λαός του Θεού εκλέγει τους Ταγούς της Εκκλησίας Εκείνου, όπως ακριβώς έγιναν οι εκλογές και χειροτονίες των: Μεγ. Αθανασίου, Νεκταρίου, ιερού Χρυσοστόμου, Ευσταθίου Αντιοχείας, Σισινίου, Ταρασίου, Γερμανού, και πολλών άλλων, ως τούτο μαρτυρείται από τα λυόμενα, του Αγ. Γρηγορίου του Ναζιανζηνού, και της Εκκλησιαστικής ιστορίας των: Θεοδωρήτου και Σωκράτους. (ΘΗΕ. τόμ. 7ος σελ. 679-686).
    Προς τούτο αναφέρονται και περιπτώσεις, που επαληθεύουν του λόγου το αληθές, όπου Μητροπολίτες που εξελέγησαν εν αγνοία του πιστού λαού, δεν έγιναν αποδεκτοί από τους πιστούς των Επισκοπικών Επαρχιών, και αντ’ αυτών εξελέγησαν άλλοι με τη συμμετοχή στην εκλογή και του πιστού λαού. Ενδεικτική είναι η περίπτωση, που ο Πατριάρχης Σισίνιος εξέλεξε και χειροτόνησε τον Πρόκλον ως διάδοχον του Κυζίκου, χωρίς και τη γνώμη του εκεί πιστού λαού, και ο λαός δεν τον δέχτηκε, οπότε αναγκάστηκε ο Πατριάρχης, να χειροτονήσει αντ’ αυτού τον προταθέντα από τον πιστό λαό της Κηζίκου, τον Δαλμάτιον, ο δε Πρόκλος: «... δια τούτο έμενεν οικείας μεν εκκλησίας μη προεστώς, εν δε ταις εκκλησίαις Κωνσταντινουπόλεως κατά τας διδασκαλίας ανθών», (ΘΗΕ. ένθ’ αν.). Κάτι ανάλογο συμβαίνει, χρόνια τώρα, στη Μητρόπολη Λάρισας, για την τοποθέτηση εκεί Επισκόπου εν αγνοία τους και οι εκεί αγωνιζόμενοι πιστοί για την εφαρμογή της Κανονικής τάξης και πράξης ταλαιπωρούνται παντοιότροπα, από τον εκεί λαθραίως επιβάντα Επίσκοπο (Κανών Ζ΄ Θεοφίλου Αλεξανδρείας).
   Εκ των όσων, ακροθιγώς πως, εξετέθησαν αποδεικνύεται, περίτρανα, πόσο ισχυρή είναι η ψήφος του πιστού λαού του Θεού στην εκλογή του Επισκόπου, και γενικά, του Τιμίου Πρεσβυτερείου και της εν Χριστώ Διακονίας, μάλιστα δε είναι τόσο ισχυρή η γνώμη του πιστού λαού, ώστε να δύναται να εκλέξει Επίσκοπο, και αμύητο ακόμη στην Χριστιανική πίστη, όπως τούτο συνέβη με την εκλογή του Αμβροσίου Μεδιολάνων. (ΘΗΕ. ένθ’ αν.).
   Λοιπόν, αυτός ο πιστός λαός του Θεού θα είναι ο άμεσα υπεύθυνος και υπόλογος, «την ημέραν Κυρίου την μεγάλην και επιφανή» (Πράξ. 2,20), έναντι της καθαρότητας της ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ Πίστεως της Μιάς, Αγίας, Καθολικής, και Αποστολικής Εκκλησίας μας, και της εκλογής του Ιερατείου Της, και θα δώσει λόγο, στο αν και κατά πόσον εκτέλεσε πιστά και στο ακέραιον τις υψηλές αυτές υποχρεώσεις του έναντι της         Ορθοδόξου πίστεως και της καθαρότητος του Ιερατείου, γιατί αυτός ο πιστός λαός «είναι ο μόνος φρουρός της Ορθοδόξου Πίστεώς μας».
    Ο Επίσκοπος λοιπόν, γίνεται δεκτός στην Επισκοπή ΜΟΝΟΝ με την αποδοχή (ΑΞΙΟΣ) των πιστών, τόσον στην εκλογή του, όσον και στη χειροτονία του, (το ίδιο συμβαίνει και για τον Πρεσβύτερο της Ενορίας και Διάκονο), και εκβάλλεται της Επισκοπής δια του ΑΝΑΞΙΟΣ, ή και διαγράφεται ακόμη του καταλόγου των Χριστιανών μετά δικαίας και εννόμου δίκης και αποφάσεως, (Καν. 1ος Κυριλ. Αλ/νδρείας - Καν. 1ος & 2ος της Α΄ Οικ. Συνόδου).
     ΔΗΛΑΔΗ, ο Επίσκοπος, ο Πρεσβύτερος και ο Διάκονος, εκλέγονται με την συγκατάθεση του πιστού λαού του Θεού, και με τη χειροτονία τους λαμβάνουν τα ανάλογα Εκκλησιαστικά Διακονήματα, και εγκαθίστανται στις θέσεις τους με την αποδοχή, (ΑΞΙΟΣ), του κυρίαρχου πιστού λαού του Θεού, και ανάλογα με την συμπεριφορά τους εντός της Εκκλησίας, έναντι της Ορθοδόξου Πίστεως και της Κανονικής Τάξεως, είτε, ως ΑΞΙΟΙ, παραμένουν, είτε ως ΑΝΑΞΙΟΙ αποβάλλονται.
    ΠΡΟΣΟΧΗ: Αν ο πιστός λαός του Θεού αδιαφορεί και δεν απαιτεί να εφαρμοστεί αυτή η περιχαρακωμένη Κανονική Τάξη, σχετικά με την εκλογή και χειροτονία του Επισκόπου, του Πρεσβυτέρου και του Διακόνου, και εισέρχονται «εις την αυλήν των προβάτων ουχί δια της θύρας, αλλά αναβαίνοντες αλλαχόθεν, κλέπτες και ληστές ... άνθρωποι πονηροί και γόητες προκόπτοντες επί το χείρον, πλανώντες και πλανώμενοι», (Ιωάν. 10,1-5 – Β΄ Τμοθ. 3,13), τότε δεν φταίνε όλοι αυτοί που αναξίως εισέρχονται ανενόχλητοι στην Εκκλησία Εκείνου, αλλά αυτός ο κυρίαρχος πιστός λαός του Θεού που έχει απεμπολήσει τα κυριαρχικά του δικαιώματα που του έχουν παραχωρηθεί, και εξ αιτίας της αδιαφορίας του αυτής γίνεται αίτιος να «βλασφημείται το όνομα του Θεού εν τοις έθνεσι» (Ρωμ. 2,24).
     Οι πιστοί, έχουν διαπιστώσει, και διαπιστώνουν σχεδόν καθημερινά, την παραχάραξη της Ορθοδόξου πίστεως μας και την πτώση του Ιερατείου της Εκκλησίας μας, αλλά δικαιολογούνται, ότι δήθεν το κακό αυτό είναι οργανωμένο και δεν είναι δυνατόν να καταπολεμηθεί, και θεωρεί ότι αν κάνει χρήση των κυριαρχικών του δικαιωμάτων, θα προκαλέσει βλάβη στην Εκκλησία και σκανδαλισμό.
     Όμως, ΟΧΙ, δεν έχουν δίκιο οι πιστοί, να προβάλλουν αυτή τη δικαιολογία, γιατί δεν είναι ποτέ δυνατόν να είναι αναποτελεσματικά τα δικαιώματα που τους παραχωρούνται από τη Γραφή και τους Θείους και Ιερούς Κανόνες της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας. Χρειάζεται όμως προς τούτο αγώνας, και μάλιστα συστηματικός, ώστε να επιτύχουν τελικά σε αυτά τα πανίσχυρα εκκλησιαστικά δικαιώματά τους.
     Πρώτα οφείλουν να ενημερώσουν τον Επίσκοπο, με τον ανάλογο σεβασμό, για το ή τα σφάλματά του ως προς τη ζωή και πολιτεία του εντός της Εκκλησίας και την επιτέλεση των λειτουργικών του καθηκόντων. Αν όμως δε βρουν κατανόηση, να συνεχίσουν να εκκλησιάζονται στον Ιερό Ναό της ενορίας τους, και όταν θα παρουσιαστεί εκεί ο Επίσκοπος, να αποχωρούν και μάλιστα με κάποια χαρακτηριστική και με νόημα κίνησή τους.
     Αν και πάλι δεν αποδώσουν καρπούς αυτές οι προσπάθειες τους, και ο,τιδήποτε άλλο εφαρμόσουν για συνέτιση, τότε να εφαρμόσουν αυτό που υποδεικνύει, σε αυτές τις περιπτώσεις, στους πιστούς ο Μέγας Αθανάσιος στα εξηγηματικά του αποσπάσματα στον Ματθαίον κεφ. 5,29: «Εάν ο επίσκοπος ή ο πρεσβύτερος, οι όντες οφθαλμοί της εκκλησίας, κακώς αναστρέφονται και σκανδαλίζωσι τον λαόν, χρη αυτούς εκβάλλεσθαι. Συμφέρον γαρ εστιν άνευ αυτών συναθροίζεσθαι εις ευκτήριον οίκον ή μετ’ αυτών εμβληθήναι ως μετά Άννα και Καϊάφα εις την γέενναν του πυρός», (ΒΕΠΕΣ, τόμ. 35ος, σελ. 22).
       Αν και αυτός ο τρόπος δεν συνετίσει τον Επίσκοπο ή τον Πρεσβύτερο που σκανδαλίζουν, τότε να θέσουν σε εφαρμογή το τελευταίο τους όπλο, την αναφώνηση του ΑΝΑΞΙΟΣ, όπου και αν εμφανίζονται και για τα παραπέρα, «Θα δώσει ο Θεός».
                     Πρεσβύτερος  ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΚΟΛΛΑΣ
Ορθόδοξος Θεολόγος  - Εκκλ/κός Συνήγορος Επ/μος πρ/δρος Συνδέσμου
                                  Κληρικών Ελλάδος

Τετάρτη 16 Μαΐου 2012

ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ Ποιοι τελικά τιμούνται; Οι δεσποτάδεςή οι Άγιοι;

 Εφημερίδα Αγωνιζομένων Χριστιανών Λαρίσης
http://www.agonas.org α.φ. 179
       Στον  Ιερό   Ναό του Αγίου Αχιλλείου Λαρίσης 
… Το να βλέπης, λοιπόν, Μητροπολίτες τη μέρα αυτή ν’ αφήνουν την επισκοπή τους, για να... λαμπρύνουν με την παρουσία τους τη γιορτή Μητροπ. Ναού άλλης Μητροπόλεως, είναι απαράδεκτο.
Τηλεοπτικό κανάλι κάλυψε πανηγύρι, όπου Μητροπολίτες έδωσαν το «παρών» στην πρόσκλησι Μητροπολίτου μακρινής γι’ αυτούς επαρχίας. Τί πρόσφεραν, που άφησαν τις επαρχίες τους; Τίποτε.
Αν πήγαιναν σε κάποιο Ναό του εορταζόμενου Αγίου πόλεως ή κωμοπόλεώς τους, θάχαν την ευκαιρία να πουν λόγια οικοδομής στο λαό. Άλλωστε η συρροή λαού σε εορτάζοντα Ναό είναι μοναδική ποιμαντική ευκαιρία ν’ ακουστή ο λόγος της «εν ημίν ελπίδος».
Ποιόν διακονούν οι πολλοί αρχιερείς σε μια πανήγυρι; Μήπως ο λαός φωτίζεται απ’ τη λάμψι της μίτρας τους;
Τί υπηρετούν με την ομαδική τους παρουσία και με τα πολυαρχιερατικά συλλείτουργα; Μήπως ο λαός στηρίζεται στην πίστι με τις πολλές πατερίτσες τους;
Δυστυχώς έχει καθιερωθή, όταν γιορτάζη Μητροπολιτικός ή Καθεδρικός Ναός μιας Μητροπόλεως να προσκαλούνται κι άλλοι επίσκοποι. Προς τί;
Η προσοχή πολλών εστιάζεται στη φορεσιά και στο στολισμό των δεσποτάδων, κι όχι στην προσευχή και στην κατάνυξι. Τεντώνουν τ’ αυτί τους ν’ ακούσουν τις διάφορες «φήμες» των δεσποτάδων, κι όχι στο τί λέει ο λόγος του Θεού στον Απόστολο και το Ευαγγέλιο.
Ο οικείος δε ποιμενάρχης, αντί τη μέρα εκείνη να προσέξη το λαό του, το ενδιαφέρον του εξαντλείται στο πώς θα φιλοξενήση τους «αρχιερείς», στο πώς και πού θα φάνε, στο τί δώρα θα τους δώση, στις προσφωνήσεις και αντιφωνήσεις.
Και δεν «εκμεταλλεύεται» την ευκαιρία να οικοδομήση το λαό, ν’ ασχοληθή με το ποίμνιό του.
Οι καλεσμένοι δε δεσποτάδες δεν έχουν την αίσθησι της ευθύνης του λόγου. Όποιος απ’ αυτούς ορίζεται ομιλητής κατά τον εσπερινό ή τη λειτουργία, ως επί το πλείστον, προσφεύγει σε πομπώδεις προχειρολογίες και γενικολογίες.
Επί τέλους ας τεθή τέρμα σ’ αυτό του «σούρτα-φέρτα» μερικών δεσποτάδων. Ας αισθανθούν την ευθύνη τους. Ο λαός θέλει στήριξι. Και που αλλού θα βρη μεγαλύτερη στήριξι απ’ τη μορφή ενός αγίου; Σημειώνει σχετικά ο ιερός Χρυσόστομος: «Εντρυφήσωμεν τη ησυχία, συγγενώμεθα τοις αγίοις, παρακαλέσωμεν αυτών τον αγωνοθέτην υπέρ της ημετέρας σωτηρίας, πολλάς ικετηρίας εκχέωμεν, διά τούτων πάντων αποθέμενοι το βάρος του συνειδότος, μετά πολλής της ψυχαγωγίας οίκαδε πάλιν επανέλθωμεν» (Ε.Π.Ε. 36,586-588). Μετάφρασις: Ας χαιρώμαστε την ησυχία. Ας επικοινωνούμε με τους αγίους. Ας παρακαλούμε για τη σωτηρία μας τον Θεό, που τους αξίωσε να διακριθούν στους πνευματικούς αγώνες. Ας αναπέμπουμε πολλές και θερμές ικεσίες. Και ανανεωμένοι και χαρούμενοι ας επιστρέφουμε στα σπίτια μας.
Πανηγύρι δεν είναι ούτε ο «σαματάς», ούτε η συρροή πολλών δεσποτάδων και παπάδων, ούτε η έκτακτη επιδειξιομανία των ψαλτάδων, ούτε η αύξησις των εισπράξεων του Ναού. Πανηγύρι ορθόδοξο είναι να σκιρτήση η καρδιά, τιμώντας έναν άγιο, θαυμάζοντας το αίμα του μαρτυρίου του, μιμούμενος τη ζωή του και μετανοώντας για τις αμαρτίες της.
Περ. “Ιωάννης ο Βαπτιστής”