Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2020

Ανοικτή επιστολή παραίτησης μελών & συνεργατών της Αντιαιρετικής ομάδος Ι. Μ. Πατρών (Παρατίθεται σχόλιον )

Σχόλιον Πᾶνος: Στὸ τέλος τῆς ἐπιστολῆς, παραθέτω σχόλιό μου ὅσον ἀφορᾶ στὶς προσφωνήσεις γιὰ τὸν Μητροπολίτη Πατρῶν ἐκ μέρους τῶν παραιτηθέντων.
 ______________________
Πάτρα 14/1/2020

Σεβασμιώτατε προσκυνούμε.

Μετά από πολύ περίσκεψη και προσευχή, αποφασίσαμε την παραίτησή μας από την αντιαιρετική ομάδα της Ι.Μ. Πατρών στην οποία έχουμε διοριστεί από εσάς αμισθί. Οι λόγοι που συνετέλεσαν στην παραίτηση αυτοί παρατίθενται κάτοθι.

1) Η ανυπαρξία από πλευράς της Μητροπόλεως εκ του σύνεγγυς επικοινωνίας ή πνευματικής συμπαράστασης με οποιαδήποτε μορφή επί δεκαετίαν και πλέον από τον τελευταίο διορισμό των μελών της ομάδας.
Επιπροσθέτως, η παύση της έντυπης έκδοσης του περιοδικού πρι οποίο συνέτασσε για πάνω από δέκα συναπτά έτη η αντιαιρετική ομάδα μόνον προς δόξαν Θεού και σωτηρίαν ψυχών) λόγω κόστους ως μάθαμε (λίγες εκατοντάδες ευρώ ανά δίμηνο ήταν το κόστος και εκτιμούμε πως για την σωτηρία ψυχών από τον όλεθρο της πλάνης και των αιρέσεων ήταν ασήμαντο). 
Προσθέτουμε σε αυτά τη μη συστηματική διανομή αντιτύπων του περιοδικού στους ιερούς ναούς εδώ και πολλά χρόνια, έργο το οποίο είχε δεσμευθεί να επιτελεί η Ιερά Μητρόπολη. Συμπερασματικά, υπήρξε αποξίωση του έργου της ομάδος επί των αιρέσεων. Εδώ οφείλουμε να επισημάνουμε πως, εξαιρουμένου του π.Τιμοθέου Παπασταύρου που δεν έλειψε ποτέ, από τα δώδεκα υπόλοιπα μέλη που έχουν κανονικό διοριστήριο, τα τελευταία πέντε έτη συμμετείχαν μόλις έξι έως επτά και από τους κληρικούς (που αποτελούσαν πάνω από το ήμισυ του συνόλου), μόνο ένας ή δύο το πολύ.

2) Η προφορική αναγνώριση από πλευράς του Μητροπολίτου μας της παρασυναγωγής των Ουκρανών ως κανονικής Εκκλησίας του Χριστού, αφού μόνο η δήλωση για εγκυρότητα της προσφάτου απονομής αυτοκεφαλίας σε αυτούς από τον Οικουμενικό Πατριάρχη (το οποίο και αυτό ελέγχεται αλλά δεν είναι το μείζον ζήτημα), προϋποθέτει πως είναι η κανονική Εκκλησία στην Ουκρανία, όπου όμως ήδη υφίσταται ορθόδοξος εκκλησία εδώ και 1000 έτη! 
Και το ότι ήρθαν οι ψευδο-επίσκοποι της συγκεκριμένης παρασυναγωγής στην πόλη μας με τη συνοδεία τους και προσκύνησαν (μετά φωτογραφήσεως και βιντεοσκοπήσεως για χρήση στην διαδικτυακή προπαγάνδα τους όπως είδαν όλοι τις επόμενες ημέρες) και στους δύο Ιερούς Ναούς του Πολιούχου μας εννοείται πως ήταν με την άδεια του μητροπολίτου μας, αλλιώς δεν θα έρχονταν καν, όπως άλλωστε έγινε σε άλλες μητροπόλεις της πατρίδος μας όπου δεν εμφανίστηκαν ποτέ. 
Εδώ οφείλουμε να επισημάνουμε πως ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας ποτέ δεν μας κάλεσε να συζητήσουμε για το συγκεκριμένο εκκλησιαστικό ζήτημα της Ουκρανίας, ενώ πολλοί πιστοί ρωτούσαν να μάθουν τη θέση της αντιαιρετικής ομάδος, ως επίσημης φωνής της τοπικής Εκκλησίας σε αυτά τα θέματα.

Επειδή λοιπόν αισθανόμαστε συνειδησιακώς βαρεία την ευθύνη απέναντι στην Εκκλησία του Χριστού και προς το λαό να μάθουν το πως και το γιατί της διάλυσης της αντιαιρετικής ομάδος, ειδικά μετά την έγγραφη πλέον παραίτηση του διορισθέντος από εσάς ως υπευθύνου πατρός Τιμοθέου Παπασταύρου, τα κάτωθι υπογράφοντα μέλη και συνεργάτες της ομάδος παραιτούμαστε από την ομάδα αυτήν πρωτίστως ως ένδειξη διαμαρτυρίας για τα όσα έχουν συντελεστεί και αναφέρονται ανωτέρω. 
Επισημαίνουμε πως κάποιοι από εμάς έχουν παραιτηθεί ήδη προφορικώς ενώπιον όσων συμμετείχαν στην τελευταία επίσημη μηνιαία συνάντηση της ομάδας κατά το μήνα Οκτώβριο. Παρόλα αυτά, συντάσσουμε και υπογράφουμε το παρόν κείμενο για να γίνει και επίσημη η πράξη μας, όπως επίσημα είχαμε διορισθεί αρχικώς.

Σεβασμιώτατε κ.κ. Χρυσόστομε, ως παραίνεση των παιδιών προς τον πνευματικό τους πατέρα (έτσι θέλουμε να σας αισθανόμαστε εμείς από την πλευρά μας), σας παρακαλούμε ταπεινά να αλλάξετε στάση και να λάβετε κρυστάλλινη θέση σύμφωνη με τους αμετάβλητους εις τον αιώνα Ιερούς Κανόνες στο ζήτημα της Ουκρανίας, το οποίο ενέχει στοιχεία που αφορούν την παναίρεση του Οικουμενισμού. 
Και αυτό συμβαίνει διότι η σχισματική αυτή παρασυναγωγή που παρανόμως - δηλαδή αντίθετα με τους Ιερούς Κανόνες της Εκκλησίας μας αναφορικά με την αποκατάσταση σχισματικών προσώπων ή κοινοτήτων - αναγνωρίστηκε ως η επίσημη ορθόδοξη εκκλησία της Ουκρανίας, έχει εκκλησιαστική κοινωνία με τους προβατόσχημους λύκους – ουνίτες της Ουκρανίας και μέσω αυτών με την ρωμαιοκαθολική θρησκευτική κοινότητα.

Ευχομαστε υϊκώς και προσευχόμαστε στον Κύριο της δόξης να σας φωτίζει και να σας ενισχύει παντοιοτρόπως, ώστε να ποιμένετε πάντοτε θεοπρεπώς την Μητρόπολη του Πρωτοκλήτου και τους πιστούς της επισκοπής που Αυτός ο Κύριος σας ανέθεσε και είθε το σχίσμα που έχει ανακύψει στους κόλπους της Ορθοδοξίας μας να θεραπευθεί λίαν συντόμως χωρίς να αφήσει μεγάλες και δυσεπούλωτες πληγές στο Σώμα της.

Με υϊκούς ασπασμούς

Διατελούμε, 


___________________________
Σχόλιον Πᾶνος:
Ἀγαπητοὶ ἀδελφοὶ!


Χαίρετε ἐν Κυρίῳ!

Θέλω νὰ καταθέσω τὶς ἀντιρρήσεις μου ὅσον ἀφορὰ στὶς προσφωνήσεις σας πρὸς τὸν Μητροπολίτη σας στὴν ἐπιστολή παραιτήσεώς σας ἀπὸ τὴν ἀνταιρετικὴ ὁμάδα τῆς Ἱ. Μ. Πατρῶν.

Εἶναι ἀντιρρήσεις τῶν περισσοτέρων τοῦ λαοῦ μας, εἴτε πιστῶν εἴτε πιὸ ἀδιάφορων ὡς πρὸς τὰ θέματα τῆς Πίστεώς μας, ποὺ καθημερινὰ τὶς καταθέτουν σχολιάζοντας σὲ διάφορα ἱστολόγια καὶ ἱστοσελίδες.

Ἀπὸ τὴν μία, σύμφωνα μὲ τοὺς λόγους ποὺ μᾶς ἀναφέρετε στὴν ἐπιστολή σας, ὁ Μητροπολίτης σας σᾶς ἀνάγκασε νὰ παραιτηθῆτε καὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη ξεκινᾶτε τὴν ἐπιστολὴ σας μὲ τὸ «Σεβασμιώτατε προσκυνοῦμε».

Κατ᾿ ἀρχὴν, πῶς μπορεῖ νὰ εἶναι ἄξιος σεβασμοῦ ἕνας Μητροπολίτης ποὺ ὁ ἴδιος δὲν σέβεται οὔτε λαὸ οὔτε τοὺς Πατέρες τῆς Ἑκκλησίας μας στὰ θέματα τῆς Πίστεώς μας.

Κατὰ δεύτερον, προσκυνᾶτε αὐτὸν ποὺ ἀναγνώρισε, ὅπως γράφετε καὶ ἐσεῖς, τὴν παρασυναγωγὴ τῶν Οὐκρανῶν;

Προσκυνᾶτε αὐτὸν ποὺ παρέμβηκε γιὰ νὰ ἀκυρωθῆ ἡ ὁμιλία τοῦ π. Ἀναστασίου γιὰ τὸ Οὐκρανικό;

Προσκυνᾶτε αὐτὸν ποὺ σᾶς ἀνάγκασε νὰ παραιτηθῆτε σύμφωνα μὲ τοὺς λόγους ποὺ παρατίθονται στὴν ἐπιστολή σας οἱ ὁποῖοι συνετέλεσαν στὴν παραίτησή σας;

Ἐνδιάμεσα στὴν ἐπιστολὴ, πάλι τοῦ ἀπευθύνεστε μὲ τὸ «Σεβασμιώτατε κ.κ. Χρυσόστομε», ἀλλοῦ «προσευχόμαστε υϊκῶς» καὶ στὸ τέλος κλείνετε τὴν ἐπιστολή σας μὲ τὸ «υϊκοὺς ἀσπασμούς».

Νοιώθετε παιδιὰ του (ἐὰν ἐρμηνεύω σωστὰ τὸ τὶ θέλετε νὰ πεῖτε, διότι ἡ λέξις αὐτὴ μὲ διαλυτικὰ δὲν ὑπάρχη μέσα στὰ λεξικὰ καὶ  χωρὶς τὰ διαλυτικὰ ἔχει ἄλλη ἐρμηνεῖα), αὐτοῦ ποὺ πρόδωσε τὴν Πίστην μας ἀδιαφορῶντας ἀφ᾿ ἑνὸς γιὰ τοὺς Ἱεροὺς Κανόνες καὶ ἀφ᾿ ἑτέρου γιὰ τὴν ἀντίδραση τοῦ λαοῦ στὸ ζήτημα τῆς Οὐκρανίας;

Γνωρίζω βέβαια τὸ σύνηθες τῶν δικαιολογῶν περὶ «θεσμοῦ» κ.λπ., ἀλλὰ θεωρῶ καὶ ὅπως ἔχει ἀποδειχτεῖ, αὐτοὶ οἱ ἄνθρωποι ὄχι μόνον δὲν καταλαβαίνουν ἀπὸ εὐγένειες, ἀλλὰ οὔτε καὶ μὲ ἄλλη γλῶσσα καὶ ἐπίσης θεωρῶ σύμφωνα μὲ τὰ λίγα ποὺ γνωρίζω, δὲν ἐπιτρέπονται κάποιες προσφωνήσεις ὅπως «Παναγιώτατε», ἡ αὐτοῦ «Θειοτάτη Παναγιότης» κ.λπ.

Ἡ γνώμη μου εἶναι πὼς πρέπει νὰ γίνουμε πιὸ αὐστηροὶ καὶ πιὸ καυστικοὶ στὴν γλῶσσα καὶ τὸν τρόπο ὅταν ἀπευθυνόμαστε πρὸς αὐτούς σὲ θέματα Πίστεως, οἱ ὁποῖοι δὲν σέβονται καὶ ἀκυρώνουν τοὺς Ἱεροὺς Κανόνες, οἱ ὁποῖοι συμβάλλουν στὴν παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ,  χωρὶς αὐτὸ νὰ σημαίνει ὅμως, ὅτι θὰ χρησιμοποιοῦμε ἀνάρμοστο καὶ χυδαῖο λεξιλόγιο.

Ἐπίσης ἔχω μίαν ἔνσταση σχετικὰ μὲ τὴν παραίτησή σας καὶ τοῦ π. Τιμοθέου, χωρὶς βέβαια νὰ εἶμαι σίγουρος γιὰ αὐτὸ ποὺ θὰ σᾶς πῶ, διότι οὔτε εἰδικὸς εἶμαι, ἀλλὰ οὔτε γνωρίζω τὶ ἄλλα τυχόν προβλήματα μπορεῖ νὰ ὑπάρχουν.

Ἡ δική μου ἐκτίμηση εἶναι, πὼς θὰ ἔπρεπε νὰ παραμείνετε στὴν θέση σας καὶ νὰ γράφετε καὶ νὰ κάνετε τὸν ἀγώνα σας παρὰ τῆς ὅποιες τυχὸν ἀντιρρήσεις τοῦ Μητροπολίτη σας, μέχρι νὰ σᾶς διώξει ὁ ἴδιος ἀπὸ τὴν ἀντιαιρετικὴ ὁμάδα, τὸ ὀποῖον θὰ εἶχε ὡς ἀποτέλεσμα, νὰ ἐκτεθεῖ στὸν λαὸ καὶ νὰ δεῖ  τὶ πρεσβεύει ὁ Μητροπολίτης σας.

Μὲ τὴν παραίτησή σας, μᾶλλον καλὸ τοῦ κάνατε ἀφ᾿ ἑνός καὶ ἀφ᾿ ἑτέρου δὲν θεωρῶ ὅτι θὰ τὸ δεῖ μὲ καλὸ μάτι ὁ λαὀς.

Συγχωρέστε με ἄν κάπου σᾶς ἔθιξαν τὰ λεγόμενά μου, δὲν ἦταν αὐτὴ ἡ πρόθεσή μου, ἀλλὰ πρέπει νὰ συνειδητοποιήσουμε πὼς ἔχουμε νὰ κάνουμε μὲ προδότες Πίστεως καὶ Πατρίδος, πὼς πρέπει νὰ γίνουμε πολὺ πιὸ αὐστηροὶ καὶ μαχητικοὶ διότι δὲν κερδίζονται ἔτσι ἀγῶνες.

Καλὴ δύναμη καὶ συνέχεια μὲ τὴν βοήθεια τοῦ Χριστοῦ καὶ τῆς Παναγίας μας στὸν ἀγώνα κατὰ τῆς παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ἔστῳ καὶ παραιτηθέντες.