Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2024

Ανακοίνωση Ιεράς Συνόδου για την εξαγγελθείσα νομοθέτηση γάμου και «τεκνοθεσίας» υπέρ ζευγαριών του ιδίου φύλου.


Ανακοίνωση Ιεράς Συνόδου για την εξαγγελθείσα νομοθέτηση γάμου και «τεκνοθεσίας» υπέρ ζευγαριών του ιδίου φύλου.

Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας (Ι.Σ.Ι.) της Εκκλησίας της Ελλάδος συνήλθε σε έκτακτη συνεδρίαση, σήμερα Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2024, με μοναδικό θέμα την εξαγγελθείσα νομοθέτηση γάμου και «τεκνοθεσίας» υπέρ ζευγαριών του ιδίου φύλου.

Μετά την καθιερωμένη προσευχή, η Ι.Σ.Ι. άκουσε την εισήγηση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικολάου, επί της οποίας ακολούθησε διάλογος, και εκφράζει ομόφωνα τις θέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος επί του θέματος, ως εξής:

1. Η θεολογία της Εκκλησίας για τον γάμο απορρέει από την Αγία Γραφή, τη διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας και τη διάταξη του Μυστηρίου του Γάμου και φαίνεται καθαρά στην Ακολουθία του Μυστηρίου αυτού. Ο σκοπός του χριστιανικού γάμου είναι η δημιουργία καλής συζυγίας και οικογένειας, η ανάπτυξη παιδιών ως καρπών της εν Χριστώ αγάπης των δύο συζύγων και η σύνδεσή τους με την εκκλησιαστική ζωή.

Η Εκκλησία αποδέχεται για τη σχέση άνδρα-γυναίκας και παιδιών ότι:

α) η δυαδικότητα των φύλων και η συμπληρωματικότητά τους δεν αποτελούν κοινωνικές επινοήσεις, αλλά προέρχονται από τον Θεό («... καὶ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, κατ᾿ εἰκόνα Θεοῦ ἐποίησεν αὐτόν, ἄρσεν καὶ θῆλυ ἐποίησεν αὐτούς. καὶ εὐλόγησεν αὐτοὺς ὁ Θεός, λέγων· αὐξάνεσθε καὶ πληθύνεσθε...», Γένεσις 1, 27-28),

β) η ιερότητα της ένωσης άνδρα και γυναίκας παραπέμπει στη σχέση του Χριστού και της Εκκλησίας («... ὁ ἀγαπῶν τὴν ἑαυτοῦ γυναῖκα ἑαυτὸν ἀγαπᾷ... τό μυστήριον τοῦτο μέγα ἐστίν, ἐγὼ δὲ λέγω εἰς Χριστὸν καὶ εἰς τὴν Ἐκκλησίαν», Απ. Παύλου, Προς Εφεσίους 5, 28),

γ) ο χριστιανικός γάμος δεν είναι απλή συμφωνία συμβίωσης, αλλά Ιερό Μυστήριο, μέσω του οποίου παρέχεται η χάρη του Θεού στη σχέση κοινωνίας άνδρα και γυναίκας με στόχο την κοινή τους πορεία προς τη θέωση –και αυτή η ευλογημένη πορεία αφορά όλα τα ζεύγη με ή χωρίς παιδιά,

δ) ο πατέρας και η μητέρα είναι συστατικά στοιχεία της παιδικής και της ενήλικης ζωής («Τίμα τόν πατέρα σου καί τήν μητέρα σου»,Έξοδος 20, 12).

2. Προφανώς η Πολιτεία νομοθετεί, αλλά αυτή η παράμετρος ούτε στερεί την ελευθερία του λόγου από την Εκκλησία ούτε απαλλάσσει την Εκκλησία από το καθήκον ενημέρωσης του πιστού λαού ούτε μπορεί να της υποδείξει σε τι συνίσταται η αμαρτία. Η Εκκλησία δεν νομοθετεί και δεν φέρει ευθύνη για τους νόμους. Αν σιωπήσει, όμως, φέρει βαρύτατη ευθύνη και αυτοκαταργείται.

3. Από το 2015 το σύμφωνο συμβίωσης παρέχει σε ζευγάρια του ιδίου φύλου όλα τα δικαιώματα και τις δυνατότητες του γάμου με κύρια εξαίρεση τη δυνατότητα απόκτησης παιδιών με υιοθεσία ή παρένθετη κύηση.

Το σύνθημα της «ισότητας στον γάμο» αποβλέπει σε ένα στόχο, στην απόκτηση παιδιών από «ομόφυλα ζευγάρια».

4. Ανακοινώθηκε ότι θα επιτρέπεται ο «ομόφυλος γάμος» και η «ομόφυλη γονεϊκότητα» μέσω υιοθεσίας και (με διάφορες διόδους) μέσω παρένθετης κύησης. Οι εμπνευστές του νομοσχεδίου και οι συνευδοκούντες σε αυτό προωθούν την κατάργηση της πατρότητας και της μητρότητας και τη μετατροπή τους σε ουδέτερη γονεϊκότητα, την εξαφάνιση των ρόλων των δύο φύλων μέσα στην οικογένεια και θέτουν πάνω από τα συμφέροντα των μελλοντικών παιδιών τις σεξουαλικές επιλογές των ομοφυλόφιλων ενηλίκων. Με βάση το νομοσχέδιο, ομοφυλόφιλοι μονογονείς θα μπορούν να επιβάλουν στο παιδί τους τον σύντροφό τους ως «πατέρα 2» ή ως «μητέρα 2».

5. Η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία καταδικάζει μελλοντικά παιδιά να μεγαλώσουν χωρίς πατέρα ή μητέρα σε ένα περιβάλλον σύγχυσης των γονεϊκών ρόλων. Η μονογονεϊκή οικογένεια είναι διαφορετική περίπτωση. Προκαλεί στέρηση του ενός γονέα, αλλά όχι σύγχυση των ρόλων των γονέων. Αντίθετα, η ομοφυλοφιλική συμβίωση προξενεί και τα δύο. Επιπλέον, τα παιδιά αυτά συχνά δεν θα έχουν δυνατότητα γνωριμίας με τον άλλο βιολογικό γονέα τους. Δεν θα έχουν επίσης το προσωπικό βίωμα της παρουσίας του άλλου φύλου (αντίθετου των «ομόφυλων γονέων» τους) μέσα σε μία ετερόφυλη σχέση. Τα παιδιά με πατέρες 1 και 2 ή με μητέρες 1 και 2 (ή και παραπάνω) θα είναι τα θύματα ενός αφύσικου μηχανισμού τεκνοθεσιών.

6. Δημοσιοποιήθηκε ότι: α) θα επιτρέπεται στα «ομόφυλα ζευγάρια» η από κοινού υιοθεσία και η υιοθεσία από τον «ομόφυλο σύζυγο» του γονέα (θα ισχύσει και για τα σημερινά παιδιά από παρένθετη κύηση), β) δεν θα επιτρέπεται στην Ελλάδα η παρένθετη κύηση υπέρ «ομόφυλου ζευγαριού», αλλά αυτή θα αναγνωρίζεται, αν έγινε νόμιμα σε άλλο κράτος. Οι ρυθμίσεις αυτές θα αποτελέσουν κίνητρα για την εκμετάλλευση ευάλωτων γυναικών.

Εάν τα προαναφερθέντα ισχύσουν, πρόκειται για ένα ναρκοθετημένο νομοσχέδιο με αντιφάσεις και τρόπους παράκαμψης των απαγορεύσεών του (μέσω κυήσεων στο εξωτερικό) και είναι πιθανή η καταδίκη της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων λόγω διακρίσεων, οπότε η χώρα θα αναγκασθεί να νομοθετήσει και στο έδαφός της την παρένθετη κύηση.

7. Το νομοσχέδιο καταργεί όχι μόνο κανόνες βιοηθικής, χριστιανικές αξίες και την ελληνική οικογενειακή παράδοση, αλλά ανατρέπει τα δικαιώματα μελλοντικών παιδιών και τους ρόλους των φύλων ως στοιχείων συνοχής της κοινωνίας –και αυτό αφορά τον καθένα, έστω και αν δεν αποδέχεται τη χριστιανική ηθική. Το ερώτημα που αιωρείται αναπάντητο είναι τελικά: Ποιος είναι ο ουσιαστικός λόγος αυτής της απόφασης που αλλάζει συνολικά και άρδην τον θεσμό του γάμου και την ιδιότητα του γονέα και γιατί προωθείται με τόση επιμονή;

8. Η Εκκλησία της Ελλάδος αναγνωρίζει μόνο το Ιερό Μυστήριο του χριστιανικού γάμου και απορρίπτει τον πολιτικό γάμο ασχέτως φύλου. Εν προκειμένω τάσσεται κατά του πολιτικού γάμου «ομόφυλων ζευγαριών» για τον πρόσθετο λόγο ότι αυτός οδηγεί αναπόδραστα σε «ομόφυλη γονεϊκότητα» μέσω υιοθεσίας ή παρένθετης κύησης. Η νομοθέτηση αυτή συγκρούεται τόσο με τη χριστιανική ανθρωπολογία, όσο και με το καθήκον της κοινωνίας να εξασφαλίζει στα παιδιά ευημερία και σωστή ανατροφή, αλλά και με το δικαίωμα των παιδιών να έχουν πατρική και μητρική παρουσία και φροντίδα. Για όλους τους προηγούμενους λόγους και με αίσθημα ποιμαντικής ευθύνης και αγάπης, η Αγία Εκκλησία μας είναι κάθετα αντίθετη προς το προωθούμενο νομοσχέδιο.

9. Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας αποφάσισε: α) τη σύνταξη σχετικής επιστολής με τις θέσεις της προς τα αξιότιμα μέλη της Βουλής των Ελλήνων, β) την ανακοίνωση των θέσεών της στους Ιερούς Ναούς την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2024 και τη διάθεση σχετικού φυλλαδίου «Προς τον Λαό» μέσω των Ιερών Ναών και της ιστοσελίδας της, γ) την παροχή εξουσιοδότησης προς κάθε Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη να προχωρήσει, εντός της επαρχίας του και κατά την έμφρονα ποιμαντική κρίση του, σε πρωτοβουλίες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης ως προς την επικείμενη νομοθέτηση και τον θεσμό της οικογένειας.

Εκ της Ιεράς Συνόδου της
Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος

=================================================================
================================================
 ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ, ΓΕΜΟΝ ΗΤΤΟΠΑΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΜΑΚΡΑΝ ΑΠΕΧΟΝ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΦΡΟΝΗΜΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ
 «Την ώρα που η Πολιτεία νομοθετεί, η Εκκλησία νουθετεί το πλήρωμά της»
Τρίτη, 23 Ιανουαρίου 2024
https://www.ekklisiaonline.gr/nea/tin-ora-pou-i-politia-nomotheti-i-ekklisia-noutheti-to-pliroma-tis/
«Την ώρα που η Πολιτεία νομοθετεί, η Εκκλησία νουθετεί το πλήρωμά της» η θέση της Ιεραρχίας - Κατά της παρένθετης μητέρας και του κινδύνου εμπορευματοποίησης των παιδιών η Εκκλησία - Δείτε φωτογραφίες.

Σε εξέλιξη είναι από τις 9 το πρωί η έκτακτη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου με μοναδικό θέμα συζήτησης: «Εκκλησία και θέσπιση γάμου μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου».

Κεντρικός εισηγητής επί του θέματος είναι ο Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, Νικόλαος ενώ θα ακολουθήσει συζήτηση μεταξύ των 82 Μητροπολιτών, οι οποίοι μετέχουν στην Ιερά Σύνοδο.

Ο Μακαριώτατος αναμένεται να απευθύνει ισχυρό μήνυμα ενότητας στους κόλπους της Ιεραρχίας. Συγκεκριμένα, αφού υπενθυμίσει τις βασικές αρχές που έχουν διατυπωθεί ως τώρα από την Εκκλησία σχετικά με το θέμα του γάμου των ομοφυλοφίλων, θα καλέσει τις ιδιαιτέρως συντηρητικές ή ακραίες φωνές να χαμηλώσουν τους τόνους. Απόψεις εντός των εκκλησιαστικών κύκλων, όπως εκείνες που υποστηρίζουν τον αφορισμό των ομοφυλόφιλων ή την άρνηση να βαπτίζονται τα παιδιά τους, βρίσκουν τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο αντίθετο.

Αντιπροσωπευτική η περίπτωση του Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ, που έχει επανειλημμένα τοποθετηθεί επί του θέματος με τρόπο «ηχηρό», χαρακτηρίζοντας την ομοφυλοφιλία «μεγάλη αμαρτία» ενώ σχετικά με την τεκνοθεσία έχει πει πως «είναι αναπόδραστη συνέπεια του να κανονικοποιηθεί η ομοφυλοφιλία ως γάμος, με στόχευση να θεωρηθεί η παρέκκλιση ως κανονικότητα».

Θέσεις, που εκδηλώνουν μία τιμωρητική διάθεση απέναντι στο νόμο που πρόκειται να ψηφίσει η κυβέρνηση, είναι καταδικαστέες από τον Αρχιεπίσκοπο κ.Ιερώνυμο.

Εκκλησιαστικοί κύκλοι σχολιάζουν ότι την ίδια ώρα που η Πολιτεία νομοθετεί, η Εκκλησία νουθετεί το πλήρωμά της, βάσει των διακριτών ρόλων, που υπάρχουν μεταξύ των δύο εξουσιών. Εξυπακούεται πως όλοι έχουν την ελευθερία των επιλογών τους, εάν όμως απέχουν από την πάγια στάση της Εκκλησίας να περιφρουρεί το θεσμό της παραδοσιακής οικογένειας, καλύπτονται από την Πολιτεία και μόνο – είτε είναι ομοφυλόφιλοι, είτε είναι άθεοι ή ό,τι άλλο.

Επιπλέον, όπως σημειώνουν ασφαλείς πηγές, στη διάρκεια των σημερινών εργασιών της Συνόδου, ο Μακαριώτατος θα κάνει αναφορά στην παρένθετη μητέρα και τον κίνδυνο να «εργαλειοποιηθεί» ως «αναπαραγωγική μηχανή» μπαίνοντας σε μία διαδικασία «εμπορευματοποίησης» φέρνοντας στον κόσμο παιδιά «κατά παραγγελία».

Σε ό,τι αφορά το θέμα του δημοψηφίσματος, το οποίο ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος είχε θέσει προ ημερών, υπογραμμίζεται πως δεν πρόκειται να δοθεί συνέχεια.

Σε κάθε περίπτωση, αν και το κλίμα εντός της Συνόδου παγίως ευνοεί την ελεύθερη έκφραση των Μητροπολιτών, εφόσον επιθυμούν να διατυπώσουν την αντίθεσή τους, στη σημερινή Σύνοδο δεν προβλέπεται ο Μακαριώτατος να απευθυνθεί αποκλειστικά προς εκείνους, οι οποίοι πυροδοτούν εντάσεις – εκτός, φυσικά, και αν προκύψει μεταξύ τους διάλογος. Άλλωστε, οι ακραίες φωνές τελικά αναμένεται να συμπλεύσουν με τις ειρηνικές θέσεις, όπως αυτές εκφράζονται από την πλειοψηφία των Ιεραρχών.

Συνοψίζοντας, στο πλαίσιο της σημερινής Συνόδου δεν αναμένεται να διατυπωθεί τίποτε διαφορετικό, από όλα όσα έχουν ήδη παρουσιαστεί ως οι βασικές αρχές της Εκκλησίας μέσα στη σχετική επίσημη εγκύκλιο, η οποία είχε αποσταλεί στις Μητροπόλεις. Όσοι «φωνάζουν» λόγω «υπερβάλλοντα ζήλου», εμποδίζουν τις ψύχραιμες «φωνές» της Ιεραρχίας να ακουστούν. Η ανάγκη για ενότητα του πληρώματος της Εκκλησίας, αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για τον Αρχιεπίσκοπο.

Μετά το πέρας των εργασιών της έκτακτης Συνόδου, περίπου στη μία το μεσημέρι, θα συγκροτηθεί μία τριμελής επιτροπή, η οποία θα προχωρήσει στη διατύπωση των επίσημων ανακοινώσεων. Εξετάζεται, τέλος, η προοπτική να συνταχθεί ένα κείμενο, έκτασης περίπου τεσσάρων σελίδων, απευθυνόμενο «Προς το Λαό», όπου θα αναπτύσσονται εκτενέστερα οι θέσεις της Συνόδου και θα προορίζεται να αναγνωστεί την ερχόμενη Κυριακή στους ναούς.


«Θα σεβαστούμε τις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου χωρίς εξαιρέσεις» λέει ο εκπρόσωπος των κληρικών

Ο πατήρ Γεώργιος Κωνσταντίνου, Εκπρόσωπος Τύπου του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδος, μίλησε σήμερα το πρωί στον ΑΝΤ1 αναφέροντας πως εμμένουν στις αντιθέσεις της σχετικά με την ρύθμιση για τον γάμο και την τεκνοθεσία από ομόφυλα ζευγάρια «βάσει των ευαγγλεικών περικοπών και των διδασκαλιών της θρησκείας μας». Όπως τόνισε, λόγω αυοτύ, οι κληρικοί θα σεβαστούν χωρίς εξαιρέσεις την απόφαση της Ιεράς Συνόδου, η οποία θα ισχύει για όλους και θα γίνει σεβαστή από όλους.

Όπως επεσήμανε πάντως ο εκπρόσωπος του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδας, αν κάτι τέτοιο αποφασιστεί από την Πολιτεία, «εμένα αν μου έρθει ένα ζευγάρι γυναικών και μου ζητήσει μια ευχή θα τους την δώσω, αν μου ζητήσουν να βαπτίσω το παιδί τους, θα το βαπτίσω». Ο π. Γεώργιος Κωνσταντίνου είπε πάντως ότι δεν πρόκειται να ληφθούν «μέτρα» κατά όσων βουλευτών υπερψηφίσουν την σχετική διάταξη, όπως πχ. η απαγόρευση εισόδου τους σε ναούς, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι »η Εκκλησία έχει τον δικό της τρόπο».