Η “άλλη χαρά” είναι «ύποπτη και
προπαγανδιστική για την αποδοχή της
μεταμόσχευσης και την αθώωση της εγκληματικής οργάνωσης που λυμαίνεται το εμπόριο των οργάνων σώματος».
Τα καλά και συμφέροντα... ταις ψυχαίς ημών!
Διαβάζουμε στο protothema.gr:
"Στη λίστα των ατόμων που θα λάβουν μελλοντικά μόσχευμα εντάχθηκε ο Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου, Ιγνάτιος. Η είδηση έγινε δεκτή με χαρά στις τάξεις του εκκλησιαστικού σώματος, ενώ ακολούθησε δοξολογία στον Άγιο τριαδικό Θεό."
Αναρωτιόμαστε τελικά ποιον εξυπηρετεί η στάση της διοικούσας Εκκλησίας στο θέμα της μεταμόσχευσης των οργάνων.
Είναι δυσάρεστο να αναφερόμαστε στο θέμα, όταν διακυβεύεται η ζωή ενός ανθρώπου, με οποιοδήποτε αξίωμα. Αλλά το ηθικό μέρος της υπόθεσης, με το εμπόριο οργάνων να έχει αποδειχθεί περίτρανα και το εφεύρημα του "εγκεφαλικού θανάτου" να υπηρετεί την απάνθρωπη βιομηχανία της ελπίδας, παραμένει.
Η Χαρά και η δοξολογία του πληρώματος της Εκκλησίας, γίνεται όταν αξιωθεί του Παραδείσου άλλος ένας πιστός Ορθόδοξος Χριστιανός.
Η άλλη χαρά είναι ύποπτη και προπαγανδιστική για την αποδοχή της μεταμόσχευσης και την αθώωση της εγκληματικής οργάνωσης που λυμαίνεται το εμπόριο των οργάνων σώματος.
Τα καλά και συμφέροντα ταις ψυχαίς ημών – Ποια είναι τα «καλά και συμφέροντα»;
Ο χριστιανός γνωρίζει ότι υπάρχει ψυχή και άλλη ζωή, και βλέπει τα πάντα με το πρίσμα της αιωνιότητος.
Ωστόσο, επειδή οι χριστιανοί πολλές φορές δεν γνωρίζουμε το συμφέρον τής ψυχής μας, παρακαλούμε τον Χριστό να μας δίνη ό,τι Εκείνος κρίνει ως συμφέρον.
Λέγει ο ιερός Χρυσόστομος: «Δεν γνωρίζεις εσύ εκείνα που σε συμφέρουν, όπως τα γνωρίζει ό Θεός πολύ καλά. Πολλές φορές ζητάς βλαβερά και επικίνδυνα πράγματα, ο Θεός όμως που ενδιαφέρεται περισσότερο για την σωτηρία σου δεν προσέχει την αίτηση, αλλά σε κάθε περίπτωση φροντίζει για το συμφέρον σου».
Έτσι ο πιστός δεν θλίβεται εάν δεν λάβει εκείνο που ζήτησε, διότι πιστεύει ότι ο Κύριος είναι ο βάθει σοφίας φιλανθρώπως πάντα οικονόμων και το συμφέρον πάσιν απονέμων. Και είτε λάβει απάντηση στο αίτημα του είτε όχι, ευχαριστεί και δοξολογεί την αγάπη Του.
Εάν δεν λαμβάνουμε από τον Θεό ό,τι ζητούμε, είναι επειδή ζητούμε λίθο και όχι τον Άρτο της ζωής. «Ας είναι πνευματικά όλα τα αιτήματα σου, και θα λάβεις οπωσδήποτε», τονίζει ο ιερός Χρυσόστομος.
Ο ίδιος ο Κύριος μας προτρέπει να μην ζητούμε ασήμαντα πράγματα, διότι, όπως μας διαβεβαίωσε, ενός έστι χρεία. Κι εμείς στην θεία Λειτουργία ζητούμε από τον θεό τον ουράνιο Άρτο, τον Χριστό. Αυτός είναι το Έν το οποίο μας συμφέρει: Μας φέρει όλους μαζί κοντά στον ουράνιο Πατέρα.
Ιερομονάχου Γρηγορίου, «Η Θ.Λειτουργία», Άγιο Όρος, 2006
=====================================================
Στη λίστα για μόσχευμα ο Μητροπολίτης Λαρίσης Ιγνάτιος
Του Αιμίλιου Πολυγένη
Με χαρά και με δοξολογία στον Άγιο Τριαδικό Θεό δέχθηκε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιγνάτιος την είδηση, από τον διακεκριμένο Ιατρό κ. Ανδρέα Τζάκη, ότι όλη η ιατρική ομάδα της Κλινικής στην οποία ο ίδιος είναι επικεφαλής, τον ενέταξε στη λίστα των μελλόντων να λάβουν μόσχευμα για την αντιμετώπιση του προβλήματος της υγείας του.
Σύμφωνα με πληροφορίες της Romfea.gr όλες οι προεπεμβατικές εξετάσεις έδειξαν ότι ο Σεβασμιώτατος πληροί τις προϋποθέσεις και σε σύντομο χρονικό διάστημα οι θεράποντες ιατροί θα προχωρήσουν στην επέμβαση.
ρομφαία
==========================================
Έγκλημα η δωρεά οργάνων; Τι μας κρύβουν;
«Ήξερα ότι από αυτούς που έπαιρναν τα όργανα δεν ήταν
νεκροί». λέει μεταξύ άλλων ο Κυπριανός Χριστοδουλίδης, σε αποκλειστική
συνέντευξη στον Μάκη Βραχιολίδη.
Ο Κυπριανός
Χριστοδουλίδης είναι Παθολόγος που ασχολείται με τις μεταμοσχεύσεις οργάνων
σώματος από το 1987, ενώ παρακολουθεί την ελληνική και ξένη βιβλιογραφία στον
τομέα αυτό, από τα τέλη του ’70. Από τότε άρχισε να διαπιστώνει τι παιζόταν γύρω
από τις μεταμοσχεύσεις οργάνων σώματος. Ο ίδιος λέει:
«Τις έβλεπα ευθύς εξ αρχής με αρνητικό βλέμμα, γιατί ήξερα ότι από αυτούς που έπαιρναν τα όργανα δεν ήταν νεκροί. Η ιατρική κοινότητα είχε εισαγάγει τον νεολογισμό του εγκεφαλικού θανάτου και επιπλέον τη διάγνωση του εγκεφαλικού θανάτου, πράγμα το οποίο είναι εντελώς εξωφρενικό για τα ιατρικά δεδομένα.
Και αυτό διότι ο θάνατος πιστοποιείται δεν διαγιγνώσκεται! Δεν υπάρχει «διάγνωση θανάτου», όπως δεν υπάρχει το «ολίγον έγκυος». Ή είναι ή δεν είναι».
Δηλαδή τι μας λέτε, ότι η μεταμόσχευση οργάνων σκοτώνει ανθρώπους;
Βεβαίως. Όταν μάλιστα διαπίστωσα ότι ο τότε αρχιεπίσκοπος
Σεραφείμ έγινε ο πρώτος δωρητής στην Εκκλησία, έπεσα από τα σύννεφα. Όταν λοιπόν το άκουσα αυτό, και βλέποντας ότι άρχισε να γίνεται μία εξαπάτηση και παραπλάνηση του λαού, έγραψα ένα άρθρο στην «Καθημερινή».
Το άρθρο αυτό ξεσήκωσε θύελλα, διότι τους αποκάλυπτα ότι έλεγαν ψέματα. Έλεγαν ότι τα όργανα τα έπαιρναν από νεκρούς και όχι από εγκεφαλικά νεκρούς. Αυτοί δεν είναι νεκροί και ο εγκεφαλικός θάνατος δεν ευσταθεί. Σε μια ενημέρωση μάλιστα που έκαναν στο κοινό προσπαθώντας να το πείσουν για την χρησιμότητα των μεταμοσχεύσεων, παρευρέθηκα κι εγώ. Κι εκεί τους φλόμωναν στα ψέματα. Ότι δηλ. δεν τους υπέβαλαν σε νάρκωση για να τους πάρουν τα όργανα! Έκανα παρέμβαση και τους αποκάλυψα το ψεύδος ότι ναρκώνουν τον φερόμενο ως νεκρό! Και μου ανταπάντησε ένας συνάδελφος γιατρός ότι «δεν κάνουμε νάρκωση αλλά μυοχάλαση». Η μυοχάλαση, που ο άλλος τον ακούει, δεν ξέρει τι σημαίνει. Μυοχάλαση χωρίς νάρκωση, δεν υπάρχει. Κοροϊδεύουν τον κόσμο.
«Τις έβλεπα ευθύς εξ αρχής με αρνητικό βλέμμα, γιατί ήξερα ότι από αυτούς που έπαιρναν τα όργανα δεν ήταν νεκροί. Η ιατρική κοινότητα είχε εισαγάγει τον νεολογισμό του εγκεφαλικού θανάτου και επιπλέον τη διάγνωση του εγκεφαλικού θανάτου, πράγμα το οποίο είναι εντελώς εξωφρενικό για τα ιατρικά δεδομένα.
Και αυτό διότι ο θάνατος πιστοποιείται δεν διαγιγνώσκεται! Δεν υπάρχει «διάγνωση θανάτου», όπως δεν υπάρχει το «ολίγον έγκυος». Ή είναι ή δεν είναι».
Δηλαδή τι μας λέτε, ότι η μεταμόσχευση οργάνων σκοτώνει ανθρώπους;
Βεβαίως. Όταν μάλιστα διαπίστωσα ότι ο τότε αρχιεπίσκοπος
Σεραφείμ έγινε ο πρώτος δωρητής στην Εκκλησία, έπεσα από τα σύννεφα. Όταν λοιπόν το άκουσα αυτό, και βλέποντας ότι άρχισε να γίνεται μία εξαπάτηση και παραπλάνηση του λαού, έγραψα ένα άρθρο στην «Καθημερινή».
Το άρθρο αυτό ξεσήκωσε θύελλα, διότι τους αποκάλυπτα ότι έλεγαν ψέματα. Έλεγαν ότι τα όργανα τα έπαιρναν από νεκρούς και όχι από εγκεφαλικά νεκρούς. Αυτοί δεν είναι νεκροί και ο εγκεφαλικός θάνατος δεν ευσταθεί. Σε μια ενημέρωση μάλιστα που έκαναν στο κοινό προσπαθώντας να το πείσουν για την χρησιμότητα των μεταμοσχεύσεων, παρευρέθηκα κι εγώ. Κι εκεί τους φλόμωναν στα ψέματα. Ότι δηλ. δεν τους υπέβαλαν σε νάρκωση για να τους πάρουν τα όργανα! Έκανα παρέμβαση και τους αποκάλυψα το ψεύδος ότι ναρκώνουν τον φερόμενο ως νεκρό! Και μου ανταπάντησε ένας συνάδελφος γιατρός ότι «δεν κάνουμε νάρκωση αλλά μυοχάλαση». Η μυοχάλαση, που ο άλλος τον ακούει, δεν ξέρει τι σημαίνει. Μυοχάλαση χωρίς νάρκωση, δεν υπάρχει. Κοροϊδεύουν τον κόσμο.
Γιατί
κοροϊδεύουν τον κόσμο;
Είναι πολλοί οι λόγοι και ένας εξ αυτών είναι οικονομικός.
Πάει στο βρόντο ο όρκος του Ιπποκράτη;
Για ποιον Ιπποκράτη μιλάτε τώρα; Εδώ, τα έχουν πετάξει όλα στα σκουπίδια, τα έχουν κάνει κουρελόχαρτα. Συντάγματα, δόγματα της Εκκλησίας, τίποτα δεν έχει μείνει όρθιο, γιατί να μείνει ο όρκος του Ιπποκράτη; Αφού πάνε να καταργήσουν και τον όρκο στα δικαστήρια! Βγήκαν και κάποιοι ανόητοι από την εκκλησία και είπαν ότι η εκκλησία είναι αντίθετη με τον όρκο. Πού το βρήκανε γραμμένο ότι η Εκκλησία είναι αντίθετη με τον όρκο; Επειδή λέει ο Χριστός μη ομόσαι όλως; Απευθύνεται στους μαθητές Του και αυτό που λέει, έχει την προοπτική μιας κοινωνίας που κυριαρχεί η χριστιανοσύνη, η κατά Χριστόν Δικαιοσύνη. Σε αυτή την περίπτωση, βεβαίως δεν υπάρχει καμία ανάγκη για όρκο. Αλλά απευθυνόταν στο πρόστυχο ιερατείο της εποχής. Όταν κάποιος ορκίζεται, σημαίνει ότι απεκδέχεται την ύπαρξη μιας αρχής που υπερβαίνει το κατά κόσμον δίκαιο, την κοσμική δικαιοσύνη. Δέχεται την ύπαρξη μιας ανώτερης αρχής.
Η διά νόμου επιβολή ότι όλοι θεωρούνται υποχρεωτικά δωρητές οργάνων σώματος, τι σημαίνει;
Σημαίνει ότι υποχρεωτικά δεχόμαστε όλοι τη δωρεά οργάνων. Θεωρούμαστε δηλαδή συγκαταβατικοί και θετικώς διακείμενοι. Υπάρχουν όμως πολλά κενά από τον νομοθέτη, σε αυτό το νόμο. Προσπαθούν να νομιμοποιήσουν το έγκλημα. Και όλη αυτή η ιστορία γίνεται γι’ αυτό ακριβώς τον λόγο: τη νομιμοποίηση του εγκλήματος. Ενός εγκλήματος καθοσιώσεως. Και δυστυχώς σε αυτό το έγκλημα έχουν συμπαραστάτη τους την Εκκλησία.
Είναι πολλοί οι λόγοι και ένας εξ αυτών είναι οικονομικός.
Πάει στο βρόντο ο όρκος του Ιπποκράτη;
Για ποιον Ιπποκράτη μιλάτε τώρα; Εδώ, τα έχουν πετάξει όλα στα σκουπίδια, τα έχουν κάνει κουρελόχαρτα. Συντάγματα, δόγματα της Εκκλησίας, τίποτα δεν έχει μείνει όρθιο, γιατί να μείνει ο όρκος του Ιπποκράτη; Αφού πάνε να καταργήσουν και τον όρκο στα δικαστήρια! Βγήκαν και κάποιοι ανόητοι από την εκκλησία και είπαν ότι η εκκλησία είναι αντίθετη με τον όρκο. Πού το βρήκανε γραμμένο ότι η Εκκλησία είναι αντίθετη με τον όρκο; Επειδή λέει ο Χριστός μη ομόσαι όλως; Απευθύνεται στους μαθητές Του και αυτό που λέει, έχει την προοπτική μιας κοινωνίας που κυριαρχεί η χριστιανοσύνη, η κατά Χριστόν Δικαιοσύνη. Σε αυτή την περίπτωση, βεβαίως δεν υπάρχει καμία ανάγκη για όρκο. Αλλά απευθυνόταν στο πρόστυχο ιερατείο της εποχής. Όταν κάποιος ορκίζεται, σημαίνει ότι απεκδέχεται την ύπαρξη μιας αρχής που υπερβαίνει το κατά κόσμον δίκαιο, την κοσμική δικαιοσύνη. Δέχεται την ύπαρξη μιας ανώτερης αρχής.
Η διά νόμου επιβολή ότι όλοι θεωρούνται υποχρεωτικά δωρητές οργάνων σώματος, τι σημαίνει;
Σημαίνει ότι υποχρεωτικά δεχόμαστε όλοι τη δωρεά οργάνων. Θεωρούμαστε δηλαδή συγκαταβατικοί και θετικώς διακείμενοι. Υπάρχουν όμως πολλά κενά από τον νομοθέτη, σε αυτό το νόμο. Προσπαθούν να νομιμοποιήσουν το έγκλημα. Και όλη αυτή η ιστορία γίνεται γι’ αυτό ακριβώς τον λόγο: τη νομιμοποίηση του εγκλήματος. Ενός εγκλήματος καθοσιώσεως. Και δυστυχώς σε αυτό το έγκλημα έχουν συμπαραστάτη τους την Εκκλησία.
Η Εκκλησία σιωπά;
Βεβαίως. Θα σας πω και κάτι άλλο που με εξοργίζει: το1995 εξέδωσα ένα βιβλιαράκι κατανοητό για όλους όσους ήθελαν να μπουν στο πνεύμα των μεταμοσχεύσεων. Ήμουν υποχρεωμένος, εφόσον το θέμα έπαιρνε και θεολογικές διαστάσεις να ανατρέξω και στους πατέρες της Εκκλησίας και στην Αγία Γραφή. Τεκμηρίωσα τα πάντα και από ιατρικής-επιστημονικής άποψης και από θεολογικής, με τα συγγράμματα των πατέρων της Εκκλησίας. Η Εκκλησία, όχι μόνο δεν έδωσε σημασία στα επιχειρήματά μου αλλά ο εκδότης του βιβλίου μου, ο οποίος είναι ιερωμένος, στο ιστολόγιο που διατηρεί, όλα τα δικά μου στοιχεία τα πήρε και τα δημοσίευσε το 2005 σαν να ήταν δικά του, σε ένα συνέδριο που οργάνωσε η παπική εκκλησία για το θέμα του εγκεφαλικού θανάτου! Δεν είχε ούτε καν τη στοιχειώδη ευπρέπεια να αναφερθεί στην πηγή.
Πέρα από το βιβλίο σας, απευθυνθήκατε επισήμως στην Εκκλησία να εκθέσετε τις απόψεις σας;
Το 1990 απευθύνθηκα στην ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος καισυγκεκριμένα στον τότε αρχιγραμματέα της Ιεράς Συνόδου Πρωτοπρεσβύτερο Ματζουνέα. Ξέρετε τι μου απάντησε; Ο Θεός θα σε εκδικηθεί διότι είσαι αφιλάδελφος. Όταν πήγα στο περιοδικό που εκδίδει η Εκκλησία της Ελλάδος στην Μονή Πετράκη και έδωσα αυτό το άρθρο που δημοσίευσε η «Καθημερινή», μου το πέταξαν στα σκουπίδια.
Τι μας λέτε τώρα, ότι η Εκκλησία της Ελλάδος συναινεί στο έγκλημα εν γνώσει της;
Βεβαίως!
Ποιους λόγους να έχει; Μήπως παραπλανάται και η Εκκλησία, νομίζοντας ότι η δωρεά οργάνων είναι όμοια με τη δωρεά αίματος;
Μα δεν έχει καμία σχέση. Ανεξαρτήτως ότι αυτοί λένε «δωρεά ιστών και οργάνων» , άλλο όμως ο ιστός και άλλο το όργανο. Μιλάνε για μεταμόσχευση του μυελού των οστών! Ψεύδονται. Δεν γίνεται μεταμόσχευση μυελού οστών αλλά μετάγγιση μυελού οστών. Κοροϊδεύουν τον κόσμο, τον παραπλανούν.
Παίζουν με τις λέξεις προσπαθώντας να εξαπατήσουν τον κόσμο;
Ακριβώς, αυτό κάνουν. Όταν λένε «διάγνωση εγκεφαλικού θανάτου» και ζητούν τη συναίνεση των συγγενών, ξέρετε τι κάνουν; Ζητάνε την επιβεβαίωση της δικής τους διαγνώσεως, από τους συγγενείς. Οι διαγνώσεις στην ιατρική είναι πολύ δύσκολο θέμα, δεν δίνονται εύκολα. Ενέχουν μεγάλο ρίσκο λάθους. Όταν λοιπόν λένε «εμείς έχουμε βγάλει τη διάγνωση εγκεφαλικού θανάτου», τι θέλετε να πουν οι συγγενείς; Λένε «ναι, συναινούμε αφού το λένε οι γιατροί»! Πετάνε το μπαλάκι στους συγγενείς θεωρώντας ότι βγάζουν από πάνω τους τις ευθύνες. Συναινούν στο έγκλημα όμως.
Έχετε απευθυνθεί στην παρούσα ηγεσία της Εκκλησίας της Ελλάδος, στον Αρχιεπίσκοπο;
Βεβαίως. Θα σας πω και κάτι άλλο που με εξοργίζει: το1995 εξέδωσα ένα βιβλιαράκι κατανοητό για όλους όσους ήθελαν να μπουν στο πνεύμα των μεταμοσχεύσεων. Ήμουν υποχρεωμένος, εφόσον το θέμα έπαιρνε και θεολογικές διαστάσεις να ανατρέξω και στους πατέρες της Εκκλησίας και στην Αγία Γραφή. Τεκμηρίωσα τα πάντα και από ιατρικής-επιστημονικής άποψης και από θεολογικής, με τα συγγράμματα των πατέρων της Εκκλησίας. Η Εκκλησία, όχι μόνο δεν έδωσε σημασία στα επιχειρήματά μου αλλά ο εκδότης του βιβλίου μου, ο οποίος είναι ιερωμένος, στο ιστολόγιο που διατηρεί, όλα τα δικά μου στοιχεία τα πήρε και τα δημοσίευσε το 2005 σαν να ήταν δικά του, σε ένα συνέδριο που οργάνωσε η παπική εκκλησία για το θέμα του εγκεφαλικού θανάτου! Δεν είχε ούτε καν τη στοιχειώδη ευπρέπεια να αναφερθεί στην πηγή.
Πέρα από το βιβλίο σας, απευθυνθήκατε επισήμως στην Εκκλησία να εκθέσετε τις απόψεις σας;
Το 1990 απευθύνθηκα στην ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος καισυγκεκριμένα στον τότε αρχιγραμματέα της Ιεράς Συνόδου Πρωτοπρεσβύτερο Ματζουνέα. Ξέρετε τι μου απάντησε; Ο Θεός θα σε εκδικηθεί διότι είσαι αφιλάδελφος. Όταν πήγα στο περιοδικό που εκδίδει η Εκκλησία της Ελλάδος στην Μονή Πετράκη και έδωσα αυτό το άρθρο που δημοσίευσε η «Καθημερινή», μου το πέταξαν στα σκουπίδια.
Τι μας λέτε τώρα, ότι η Εκκλησία της Ελλάδος συναινεί στο έγκλημα εν γνώσει της;
Βεβαίως!
Ποιους λόγους να έχει; Μήπως παραπλανάται και η Εκκλησία, νομίζοντας ότι η δωρεά οργάνων είναι όμοια με τη δωρεά αίματος;
Μα δεν έχει καμία σχέση. Ανεξαρτήτως ότι αυτοί λένε «δωρεά ιστών και οργάνων» , άλλο όμως ο ιστός και άλλο το όργανο. Μιλάνε για μεταμόσχευση του μυελού των οστών! Ψεύδονται. Δεν γίνεται μεταμόσχευση μυελού οστών αλλά μετάγγιση μυελού οστών. Κοροϊδεύουν τον κόσμο, τον παραπλανούν.
Παίζουν με τις λέξεις προσπαθώντας να εξαπατήσουν τον κόσμο;
Ακριβώς, αυτό κάνουν. Όταν λένε «διάγνωση εγκεφαλικού θανάτου» και ζητούν τη συναίνεση των συγγενών, ξέρετε τι κάνουν; Ζητάνε την επιβεβαίωση της δικής τους διαγνώσεως, από τους συγγενείς. Οι διαγνώσεις στην ιατρική είναι πολύ δύσκολο θέμα, δεν δίνονται εύκολα. Ενέχουν μεγάλο ρίσκο λάθους. Όταν λοιπόν λένε «εμείς έχουμε βγάλει τη διάγνωση εγκεφαλικού θανάτου», τι θέλετε να πουν οι συγγενείς; Λένε «ναι, συναινούμε αφού το λένε οι γιατροί»! Πετάνε το μπαλάκι στους συγγενείς θεωρώντας ότι βγάζουν από πάνω τους τις ευθύνες. Συναινούν στο έγκλημα όμως.
Έχετε απευθυνθεί στην παρούσα ηγεσία της Εκκλησίας της Ελλάδος, στον Αρχιεπίσκοπο;
Έχω ζητήσει
απαντήσεις από την Εκκλησία από τον Μητροπολίτη Μεσογαίας, κανένας δεν
απαντάει, όλοι με πετάνε στ’ άχρηστα, στα σκουπίδια. Θεωρούμε «αφιλάδελφος»,
«παλαιοημερολογίτης», «σχισματο-αιρετικός» κ.λ.π.
«Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ…ΠΑΤΟΣ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΥΒΟΥΝ»
Κύριε Χριστοδουλίδη, βρισκόμαστε πλέον ενώπιον μιας επιβαλλόμενης κατάστασης. Όλοι εκλαμβάνονται ως δωρητές οργάνων σώματος. Πώς μπορούν να αντιδράσουν αυτοί που δεν θέλουν να είναι δωρητές;
Μας ζητάνε να δηλώσουμε υπεύθυνα ότι δεν θέλουμε να είμαστε δωρητές. Αυτό γιατί το κάνουν, ξέρετε; Για να έχουν πρώτα ένα στατιστικό δεδομένο. Και θα πουν, «εμείς τους είπαμε να δηλώσουν και μόνο καμιά 30αριά άνθρωποι δήλωσαν ότι δεν θέλουν. Άρα, η συντριπτική πλειοψηφία είναι αυτών που θέλουν».
Δεν θα μας πουν όμως ποτέ ότι από το 1988-89 που ξεκίνησαν οι μεταμοσχεύσεις , μέχρι σήμερα που έχουν περάσει 25 χρόνια, η Ελλάδα είναι «πάτος» στις μεταμοσχεύσεις και ότι μόνον καμιά 50.000, ζήτημα είναι, αν έχουν δηλώσει δωρητές σώματος. Πρώτη απάτη: δεν μας λένε πόσοι δεν δέχτηκαν να δηλώσουν υπεύθυνα τα όργανά τους. Δεύτερη απάτη: οι γιατροί θα ρωτήσουν την οικογένεια εάν συμφωνεί ή όχι να δώσουν τα όργανα του εγκεφαλικά νεκρού. Ποιος λέει ότι το οικείο περιβάλλον θα συμφωνεί πάντα;
Εάν ειδικά το ζευγάρι είναι χωρισμένο, ο μεν πατέρας μπορεί να λέει «πάρτε του τα όργανα», η μάνα να λέει «μην του πάρετε τα όργανα» ή άλλοι, πρώτου βαθμού συγγενείας να λένε «ναι», οπότε γίνεται ένας μύλος, ένα κομφούζιο.
Εάν ο εγκεφαλικά νεκρός είναι χωρίς ταυτότητα, εάν είναι άνθρωπος στα αζήτητα, ένας λαθρομετανάστης για παράδειγμα, τότε τι γίνεται; Τότε, μπορεί να βαρέσουν κάποιον στο κεφάλι και να πουν, πάρτε του τώρα τα όργανα και «άστε τους να οικονομήσουν». Αλλά και σε περιπτώσεις που οι συγγενείς δεν θέλουν να δώσουν τα όργανα του συγγενή τους, δεν θα έχουν κανένα δικαίωμα επ’ αυτού, εάν εκείνος όσο ήταν εν ζωή δεν είχε κάνει δήλωση άρνησης δωρεάς!
Πηγή