Φωνή λαού, οργή Θεού.
Όποιος δεν μιλάει, τον θάφτουν ζωντανό.
(παροιμίες)
Γράφει ο Γιάννης Φρύδας
ΣΤΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ
ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ 64
Άγρα, Αγραίοι κι Άγραφα
Τα Άγραφα πήραν αυτή την ονομασία την περίοδο
της εικονομαχίας. Ο εικονομάχος αυτοκράτωρ Κωνσταντίνος ο Ε΄ (ο Κοπρώνυμος να
καταλάβετε) απέστειλε στην περιοχή με ανθρώπους του τη διαταγή να κατεβάσουν
τις εικόνες από τους ναούς. Οι κάτοικοι αρνήθηκαν, κατέβασαν κάμποσες βρισιές
εναντίον του μεγαλειότατου και κατέβασαν τα κεφάλια απ’ τον λαιμό των
απεσταλμένων του. Όταν έμαθε ο Κώτσιος ο
Ε΄ τι έγινε, εξοργίστηκε και έδωσε εντολή να διαγραφεί η περιοχή από την
αυτοκρατορία, διακόπτοντας και κάθε
πίστωση προς αυτήν από το κράτος. Από τότε ξεκίνησε στραβά η χρηματοδότηση στα
Άγραφα… Κέρδισαν, όμως, το όνομα!...
Μια άλλη εκδοχή αναφέρει ότι ονομάστηκαν
Άγραφα επί τουρκοκρατίας, επειδή η περιοχή διαγράφηκε από τους φορολογικούς
καταλόγους, λόγω της αδυναμίας των αρχών να εισπράξουν φόρους. Μεταξύ μας,
ποιος κόταγε να κυνηγάει φορολογούμενους στ’ αγραφιώτικα βουνά; Τα
συναπαντήματα με τίποτα κλέφτες με τροχισμένα γιαταγάνια ήταν πολύ ανθυγιεινά,
παρότι η περιοχή φημιζόταν για το καλό της κλίμα. Έτσι γλίτωναν οι
Κατσακιώρηδες φόρους, ένφια και φιπιά κι ας μην έπαιρναν φορολογική ενημερότητα
σαν εμάς τα κορόιδα που φορολογούμαστε, για να μπορούν άνετα να μην
φορολογούνται αυτοί οι οποίοι δεν φορολογούνται… και που το κράτος δεν μπορεί ή
δεν θέλει να τους πιάσει.
Τρίτη εκδοχή και τελευταία (δουλειά μου είναι
ο καφές και όχι οι εκδοχές!...), υποστηρίζει ότι πιθανόν το όνομα Άγραφα
προέρχεται από το αρχαίο ελληνικό φύλο των Αγραίων, οι οποίοι κατοικούσαν στην
περιοχή και, μάλλον, ασχολούνταν με το κυνήγι,
διότι η λέξη άγρα σημαίνει κυνήγι. Η Αγραία Άρτεμις
ήταν η προστάτιδα θεά τους, αλλά δεν γνωρίζω να σας πω και πότε έκαναν το
πανηγύρι τους… Όποιος θέλει να μάθει
περισσότερα ιστορικά στοιχεία, ας μην περιμένει να τα μάθει απ’ τον καφετζή! Ας
ρωτάει κάναν φιλόλογο, αν και οι περισσότεροι φιλόλογοι σήμερα καφετζήδες
έγιναν κι αυτοί, για να ζήσουν…
Τα Άγραφα, παρότι άγραφα απ’ τις εξουσίες, είναι ένα
σύμπλεγμα από …γραμμένα
(όμορφα) βουνά, τα οποία συνθέτουν το νότιο τμήμα της οροσειράς της Πίνδου. Αυτά
τα βουνά έγιναν οι τόποι καταφυγής των κυνηγημένων Ελλήνων, προπύργια κι άπαρτα
κάστρα της λευτεριάς, με τεράστια συμβολή στους εθνικούς αγώνες.
Εδώ σταματάει ο καφετζής, για να πει τα
υπόλοιπα ο ποιητής με έναν δυνατό συμβολισμό που
αναδεικνύει τη σημασία της ιστορικής μνήμης του
λαού μας στην σταυροαναστάσιμη πορεία της ρωμιοσύνης:
«Τα θεμέλιά μου στα
βουνά
και τα βουνά σηκώνουν οι λαοί στον ώμο τους
και πάνω τους η μνήμη καίει
άκαυτη βάτος.
Μνήμη του λαού μου,
σε λένε Πίνδο και σε λένε Άθω»… Οδυσσέας Ελύτης
«Παρά προστάτας να ’χωμεν…»
Μετά την Αγραία Αρτέμιδα τα Άγραφα ξέπεσαν
από προστάτες και προστάτιδες. Σκεφτείτε, ένα διάστημα είχαν προστάτιδα ακόμα
και τη Ντόρα… Άμα ξεμένεις από προστασία εμφανίζονται κάποιοι αυτόκλητοι
προστάτες και, θέλεις δεν θέλεις, σε προστατεύουν με το ζόρι. Μπορεί να είναι
λύκοι και να σε τρώνε, αλλά δεν αφήνουν να σε κατασπαράξει η αρκούδα. Γι’ αυτό
κι ο Ανδρέας Κάλβος λέει ότι είναι καλύτερα να μην
έχουμε προστάτες, αλλά τον Ανδρέα Κάλβο ελάχιστοι πια τον γνωρίζουν κι
ακόμα πιο ελάχιστοι τον λαμβάνουν υπ’ όψιν, επειδή, αντί να παίζει ποδόσφαιρο,
συνήθιζε να γράφει ποιήματα…
Τελευταία, κάνουν πολύ ντόρο οι προστάτες του
περιβάλλοντος και του πλανήτη και σκέφτηκαν ότι για την προστασία τους πρέπει
να συμβάλουν και τα Άγραφα και γενικότερα η Πίνδος. Ανακάλυψαν τη φάμπρικα των
αιολικών. Η φύση θα σωθεί μέσω της γενικής
λεηλασίας της και μπήγοντας ανεμογεννήτριες παντού, ισοπεδώνοντας τις
κορυφογραμμές των βουνών μας. Άιντε, μετά
να ξαναμετράς και να ξαναμαθαίνεις υψόμετρα βουνοκορφών και να σου βγαίνει το Ντελιδήμι τρεις οργιές
ψηλότερο απ’ την Καράβα!... Όργια, λέμε!... Πληγές απροσμέτρητες!... Πώς να μην
οργίζεσαι;
Αναρωτιέσαι πού ήταν κρυμμένη τόση
ευαισθησία. Συγκινείσαι (άνθρωπος είσαι…) όταν μαθαίνεις ότι διάφορες εταιρείες
αγωνιούν για την ανάπτυξη του ορεινού τόπου σου ή τους πιάνει κατάθλιψη που δεν έχει ηλεκροδοτηθεί ακόμα η Πατλιά στο
Σπυρέλο, όταν έχει δίπλα της το Χοντροσπάνι με τις τεράστιες αιολικές του (πες
το, διάολε!) δυνατότητες…
Κι εσάς Τζουμέρκα κι Άγραφα, παλικαριών λημέρια,
θέλουν να σας
πατήσουνε αιολικών τ’ ασκέρια…
Πρόκειται για κανονική, μακροχρόνια ή μόνιμη
κατάληψη ελληνικού εδάφους, όταν στον Έλληνα πολίτη δεν επιτρέπουν πια να
φκιάσει ούτε πρόχειρο κοτέτσι ή γουρ’νοκούμασο…
Γιατί είναι μαύρα
τα βουνά, γιατί είναι ανταριασμένα,
Τσεκούρας και Καταρραχιάς και η κορφή της
Νιάλας;
Καλύτερα, ρωτάτε στα Βραγκιανά! (έμ, στα
μεγάλα, εμ, στα μικρά...) Θα σας πουν.
Θα αντιδράσουμε! Βγάλτε απ’ το νου σας ότι
δεν θα αντιδράσουμε!
Δεν γράφω τίποτε άλλο εδώ… Κοιτάξτε άλλη μια
φορά τις φωτογραφίες! Για πλάκα τις έβαλα, νομίζετε;…
Πίνδος και «δίκτυο Πίνδος»
Δίκτυα υπάρχουν πολλά… Όπως και στα δίχτυα
σημασία έχει τι ψάρια κυνηγάς και, προπαντός, τι ψάρια πιάνεις…
Άλλα δίκτυα είναι καλά και άλλα δίκτυα είναι
κακά, ανάλογα με ποιο δίκτυο είναι δικτυωμένος ο καθένας…
Ένα δίκτυο είναι και το «δίκτυο Πίνδος», το οποίο περιλαμβάνει δήμους που εκτείνονται στην
ομώνυμη οροσειρά. Συνεδρίασε πρόσφατα στo Πετρίλo
και συμμετείχαν εννιά δήμοι με εκπροσώπους τους. Συζητήθηκαν διάφορα θέματα, η
ανάγκη ανάδειξης της ταυτότητας της περιοχής με κυρίαρχο στοιχείο την
ορεινότητα και η προστασία του ιδιαίτερου περιβάλλοντός της.
Το θέμα, όμως, που κυριάρχησε ήταν η
εγκατάσταση ανεμογεννητριών και οι επιπτώσεις τους. Δυο δήμαρχοι είχαν ήδη
αρνητικές αποφάσεις των δημοτικών τους συμβουλίων. Έξι συνολικά εκπρόσωποι
δήμων δήλωσαν την πλήρη αντίθεσή τους με την ανάπτυξη αιολικών. Οι άλλοι τρεις
εξέφρασαν τον προβληματισμό τους, χωρίς, πάντως, να υπάρξει, καθαρά,
υποστηρικτής της επιχειρούμενης εγκατάστασής τους.
Υπήρχαν και απόντες. Ήρθαν οι μακρινοί
(κάνοντας πολλά χιλιόμετρα) κι απουσίαζαν οι κοντινοί!... Απουσίαζε ο της Πύλης
(μάθαμε ότι ήταν η γριά άρρωστη) και ο του Μουζακίου (ήταν κουτσό το άλογο και
δεν μπορούσε ν’ ανέβει στα Πετρίλια). Καλά, έναν εκπρόσωπο δεν βρήκαν να στείλουν;
Φοβήθηκαν μην τους παρασύρει ο Πάνος με τον Αλέξη;
Με την ευκαιρία: Αλέξη, γερά! Πάνο, γερά! Στο τέλος θα
γλιτώσουμε τα όμορφα βουνά!...
Αργότερα έγινε γνωστό ότι ήταν ηγετική η
στάση του δημάρχου Μουζακίου. Ο ηγέτης της ηγετικής εδοξάσθη κρυπτόμενος!... Πέρυσι
τέτοιον καιρό συνυπέγραφε (ο ηγετικός) κείμενο των πέντε νεοκλεγμένων δημάρχων
εναντίον των αιολικών. Δεν ξέρω αν είναι ηγετικός, ξεχασιάρης, όμως, είναι…
Δίκτυο Πίνδος. Τι είναι; Όμιλος
προβληματισμού; Αμφικτιονία αμπελοφιλοσοφίας; Συγκυριακό μέτωπο; Μόρφωμα; ΟΠΑ
(Ομιλος Παρασυρμένων Αιρετών) είναι; Πρέπει στον βηματισμό του να το αποδείξει.
Αλλιώς, το σημαντικότερο που θα συζητά σε λίγον καιρό θα είναι το πόσα δόντια έχει το μουλάρι…
Οι δήμοι πρέπει να πάρουν θέση στο σημαντικό
θέμα των αιολικών, τα οποία θα αλλάξουν ανεπανόρθωτα το ανάγλυφο των ορεινών
τόπων μας. Όχι, με ψηφίσματα διαφυγής, αλλά με αποφάσεις ξεκάθαρες και οι
οποίες δεν θα χρήζουν ερμηνειών… Είναι η στιγμή που
υποχρεούται ο καθένας να πει το μεγάλο ναι ή το μεγάλο όχι…
Οι δήμαρχοι και όλοι οι αιρετοί της
αυτοδιοίκησης έχουν χρέος να ενημερώσουν τους δημότες τους και να παίρνουν
πάντοτε υπ’ όψιν τους την κοινή γνώμη. Ο λαός που ψηφίζει δεν δίνει λευκή επιταγή σε κανέναν… Να μην
ξεχνούν ότι οι πολίτες τους ψήφισαν και για να διορθώσουν
(κατά πώς λέει κι ο Μήτσιος) το έργο των προκατόχων τους…
Γαβ! Γαβ! Γαβ!...
Είδατε κανένα σοβαρό μαντρί
χωρίς μαντρόσκυλα; Όταν έρχεται ο λύκος ποιος θα γαβγίζει, ο τσέλιγκας; Γι’
αυτό ταΐζει τα σκυλιά, να του βγάζουν αυτή τη δουλειά, μιας και τα καταφέρνουν
καλύτερα στο γάβγισμα…
Τα κόμματα έχουν τα
κομματόσκυλα, οι κοπριές τα κοπρόσκυλα, οι κυνηγοί τα κυνηγόσκυλα, και τα
αιολικά τα αιολικόσκυλα (καμιά σχέση με τα λυκόσκυλα)…
Γαβ, γαβ, γάβ!… Ας ρίξω προληπτικά
ένα γάβγισμα και συνεχίζω:
Εμφανίστηκε, τελευταία, μια Ελληνική
Επιστημονική Ένωση Αιολικής Ενέργειας, ΕΛΕΤΑΕΝ τ’ λέν’, αλλά, πώς κατά διμόν
βγαίνει του αρκτικόλιξου δε μπουρού να κόψου ντουρό (δεν έχου κι σκ’λί να του
βάλου να ψάξει). Η ΕΛΕΤΑΕΝ έβγαλε ένα φυλλάδιο, όπου με 22 «αλήθειες» (στην ΕΛΕΤΑΕΝ τα λεν)
προσπαθεί να αντικρούσει 22 μύθους για την αιολική ενέργεια και
να ενημερώσει το ευρύ κοινό για τα ευεργετικά αποτελέσματα των ανεμογεννητριών.
Ευτυχώς δεν αντικρούουν και τους υπόλοιπους μύθους κι άντε να ξαναβρείς Ηρακλή
να σου ξανακαθαρίσει την κόπρο του Αυγεία (με τόσα κοπρόσκυλα ξαπλωμένα πάνω
στην κοπριά…) ή να ξανακόψει τα εννιά κεφάλια της Λερναίας Ύδρας. Μόνο στα μήλα
των Εσπερίδων δεν θα ’χαμε πρόβλημα, επειδή τώρα στέλνουμε τον Κυριάκο και μας
τα φέρνει, όποτε μας τελειώνουν…
Ποιος μπορεί να πιστέψει τις «αλήθειες» τους; Καλύτερα να πιστεύεις τον
Πινόκιο παρά τους εξαρτημένους από συμφέροντα επιστήμονες… Βλέπετε, τα πρόσωπα
που κρύβονται πίσω από τις ποικιλώνυμες εταιρείες, δεν γράφουν ποτέ για να
υπερασπιστούν τα συμφέροντά τους. Βάζουν άλλους και το κάνουν. Διότι κοντά στα συμφέροντα μπορούν
να αναπτύσσονται και τα μικροσυμφέροντα. Ακόμα και οι έμποροι ναρκωτικών,
που πουλάνε θάνατο, παραδείσους υπόσχονται κι ας γνωρίζουμε όλοι ότι στέλνουν
τα θύματά τους μια ώρα αρχύτερα στον παράδεισο, αφού τους κάνουν πρώτα τη ζωή
κόλαση…
Γαβ, γαβ, γάβ!... Ας ξαναγαβγίσω! Πού ξέρεις; Μπορεί κι εμένα κάποιος να
με προσλάβει ως γαβγιστή…
Κι άλλες αλήθειες και μύθοι
Δεν ξέρω ποιες είναι οι αλήθειες και ποιοι είναι οι μύθοι, αλλά ο λαός
λέει: «Όσα
μύθια, τόσα
αλήθεια».
Για τα αιολικά απαιτούνται μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων… ΧΑ! ΧΑ!
ΧΑ! με κεφαλαία και για πολλούς λόγους. Σιγά το δύσκολο! Έχεις μία και βγάζεις
όσες φωτοτυπίες θέλεις…
Για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις ενός έργου και τον έλεγχο των
περιβαλλοντικών μελετών την κύρια ευθύνη έχει αποκλειστικά η τοπική
αυτοδιοίκηση.
Οι περιβαλλοντικές μελέτες συντάσσονται από πρόσωπα αδιαμφισβήτητης
επιστημονικότητας και εντιμότητας. Τι φταίω εγώ που εσείς είστε καχύποπτοι;
Ουδείς μπορεί να κρύβεται λέγοντας ότι είναι κυβερνητική απόφαση ή
εντολή της ευρωπαϊκής ένωσης να μπουν οι φτερωτές παντού. Μένει να δούμε αν
τοποθετηθούν εκεί που υπάρχει αρνητική απόφαση. Γιατί αν δεν τοποθετηθούν,
καταλαβαίνετε…
Ο δήμος θα έχει έσοδα!… Ενώ ο δήμος των Αθηναίων δεν θα χρηματοδοτείται
από το κράτος, επειδή δεν έχει πού να βάλει φτερωτές. Εκτός και βάλει στην
Ακρόπολη… Να δω τις Καρυάτιδες με ανεμογεννήτρια στο κεφάλι και κλείνω ως
Καφενείο. Τώρα, θα πεις, κακώς βάζω ιδέες. Δεν θέλει και πολύ ο Άδωνις να τις
υλοποιήσει…
Γιατί δεν χρηματοδοτούν απευθείας τους δήμους να εγκαταστήσουν τις ΑΠΕ
και να έχουν όλα τα έσοδα δικά τους; (Καφετζή, μην κάνεις επικίνδυνες
ερωτήσεις!)
Θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας!!! (τρία θαυμαστικά φτάνουν) Αυτό είναι
σίγουρα αλήθεια, μόνο που οι θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν στη Γερμανία…
Πώς να στεναχωρηθούν για τα βουνά αυτοί που
δεν περπάτησαν ποτέ στα βουνά;
Απάντηση
στην ερώτηση – γρίφο που αναζητούσε απάντηση
Στο προηγούμενο Καφενείο υπήρχε η ερώτηση: Γιατί
το δημοτικό συμβούλιο Αργιθέας αδυνατεί να μοιράσει σε δυο γαϊδούρια άχυρο; Σήμερα
δίνεται η απάντηση, επειδή, κανονικά, σε όλες τις
ερωτήσεις πρέπει να δίνεται μια απάντηση και για
να ξέρει ο καθένας ποια είναι η σωστή απάντηση.
Η απάντηση, λοιπόν, είναι: Διότι δεν υπάρχουν
πια γαϊδούρια στην Αργιθέα ούτε σιτάρια για να αλωνιστούν και να έχουμε άχυρα. Τώρα
αν υπάρχει κάνας γαϊδαράκος
στα χωριά μας, ας με συγχωρέσει
που δεν τον ήξερα, αλλά δεν είμαι και Στατιστική Υπηρεσία να γνωρίζω πόσα
γαϊδούρια έχει ένας τόπος και πόσα απ’ αυτά είναι ξεσαμάρωτα, σαμαρωμένα ή με
σέλα…
Πάντως, τα γαϊδουράκια είναι πια ζώα προς εξαφάνιση
κι όχι οι λύκοι και οι αρκούδες, που λένε διάφοροι οικολογούντες «αρουραίοι» των μη κερδοσκοπικών (υπογραμμίστε το
για περισσότερη έμφαση και, προπαντός, εμπέδωση!) ΜΚΟ.
Σας είχα προειδοποιήσει ότι
η ερώτηση είναι πονηρή. Μάλιστα, είχα γράψει κάπου: (έχουμε δεν έχουμε
γαϊδουρομούλαρα). Αν εσείς δώσατε την
δική σας απάντηση με βάση την συμπολιτευτική ή αντιπολιτευτική διάθεσή σας,
ουδεμία ευθύνη φέρω. Δεν διαχώρισα το δημοτικό συμβούλιο στις παρατάξεις του,
ως ενιαίο το ανέφερα κι όπως είναι με τους διακριτούς ρόλους των μελών του.
Επομένως, δεν φταίω και για καθενός την προαίρεση…
Γαϊδουροκουβέντες…
Χάσαμε τους
γαϊδάρους, αλλά μας έμειναν οι γαϊδουριές. Δεν το λες κι ασήμαντο…
«Είπαν τα γαϊδουρόπουλα τη μάνα τους γαϊδούρα». Αυτό
κι αν είναι σημαντικό!...
Ας μην είμαστε γαϊδάροι, μας πατάει το σαμάρι
και βουλώνουμε το στόμα και στο άδικο ακόμα… (αλληγορικόν γαϊδουροποίημα)
Κρίμα να μην έχουμε γαϊδάρους! Ειδικά τώρα που άρχισαν μαθήματα ιππασίας
στα Βραγκιανά και στις πατωσιές της κοιλάδας. Θα είχαμε μίαν εισέτι
εναλλακτικήν, διότι το ιππεύειν όνους (γαϊδουροκαβαλίκεμα) είναι άθλημα
ιδιαίτερον, εις το οποίον επιδοθήκαμεν οι παλαιότεροι παιδιόθεν. Τυχόν
περίεργες συμπεριφορές μας δέον να ερμηνεύονται και από πιθανήν πτώσιν εξ’ όνου
(μετά πολλού πόνου. Αν δεν έπεσες από γάιδαρο, δεν ξέρεις τι θα πει… Άλλο
χιονόπτωσις κι άλλο ονόπτωσις… ) Επίσης το αξιοπερίεργο είναι ότι κι από αυτούς
που δεν ανέβηκαν ποτέ σε γάιδαρο είναι πολλοί για
τον γάιδαρο καβάλα, οπότε θα είχαμε κι ένα
ικανοποιητικό εισόδημα.
Λαμβάνοντας ως επιχείρημα και τον
Καβάφη, ο οποίος στο ποίημά του «Σπίτι
με κήπον» λέει:
«Κ’ εξ άπαντος
τρία, τέσσαρα απ’ τ’ αξιόλογα
τα συμπαθητικά
εκείνα ζώα, τα γαϊδούρια,
να κάθονται οκνά, να χαίροντ’ η κεφαλές των…»
να κάθονται οκνά, να χαίροντ’ η κεφαλές των…»
προτείνω:
με την επόμενη επιχορήγηση του
Δήμου προς τις κοινότητες να αγοραστούν
σε κάθε χωριό τρία, τέσσερα γαϊδούρια (τόσα λέει ο Καβάφης), επειδή τα
αντισταθμιστικά οφέλη θα είναι πολύ περισσότερα από τα αντισταθμιστικά των
ανεμογεννητριών.
Θα προστατευτεί το συμπαθές και πραγματικά υπό εξαφάνιση αυτό ζώο.
Θα
ανακηρυχτεί η περιοχή μας ειδικός βιότοπος (γαϊδουροπεριοχή, δηλαδή).
Θα
γλιτώνουμε από διάφορες αναπτυξιακές επιδρομές
από αναπτυξιοαρπακτικά.
Θα
μειώναμε τα γαϊδουράγκαθα και η κατανάλωσή τους θα ανέβαζε και το ΑΕΠ (!)
Θα
μπορούσαμε να ιδρύσουμε μια Μη Κυβερνητική Οργάνωση (γαϊδουροΜΚΟ)…
Θα συνόδευε ο τόπος απ’ τα γαϊδουρογκαρίσματα (τώρα ούτε ένα
γκάρισμα!...).
Θα βελτιώναμε την ενδοδημοτική συγκοινωνία (γιατί αν περιμένουμε από
δρόμους, καήκαμε!...) Αφού τα γαϊδούρια θα είναι κοινοτικά, θα μπορεί ο πολίτης
να παίρνει έναν γάιδαρο και να πηγαίνει όπου θέλει. Ας πούμε, είσαι
Βραγκιανίτης και βρέθηκες στο Μαρκελέσι. Μαθαίνεις ότι το λεωφορείο του ΚΤΕΛ θα
έχει δέκα χρόνια καθυστέρηση. Παίρνεις έναν γάιδαρο και σε δυόμισι ώρες είσαι
Βραγκιανά (θα πας από τα Πηγαδάκια, εννοείται…) Ο γάιδαρος θα γυρίσει μόνος του
στο Μαρκελέσι. Σιγά, μην κάτσει στα Βραγκιανά… Τι τον περάσατε, καμήλα, για να
αντέχει στις θερμοκρασίας της κοιλάδας;…
Θα βελτιώνονταν και οι μεταφορές: «Και τ’ αλαφρά
στον γάιδαρο και τα βαριά στον γάιδαρο».
Θα… Λογικά, θα έχει κι άλλα οφέλη η πρόταση, αλλά δεν είμαι και
τεχνοκράτης αναπτυξιακής επιτροπής, για να γνωρίζω τα πάντα… Οι αναπτυξιακοί
δύνανται δια να ομιλούν ακόμα και… περί όνου σκιάς!
Αγια - Σοφιά
Ταγίπ,
μ’ αυτά που κάνεις άσχημα ξεμπερδέματα θα έχεις! Ειδικά, αν τα πάρει η Γιάννα
της επιτροπής του 2021 στο κρανίο. Δεν τα πήρε ακόμα, για να μην της χαλάσουν
το μαλλί. Ούτε ο Μάρκ Μαζάουερ δεν σε σώνει απ’ τα νύχια της…
Τα
θρησκευτικά μνημεία μόνο οι κτήτορες μπορούν να τα αφιερώνουν, όχι οι
κατακτητές και οι άρπαγες. Δεν αλλάζει η Αγια - Σοφιά, όσες αλλαγές κι αν
κάνεις με τα φιρμάνια σου. Στο τέλος ακόμα και τους Τούρκους θα τους κάνεις
«Τούρκους» με τα καμώματά σου. Σε βλέπω να ξεμένεις με τον δακρυρροούντα
Καρανίκα… Άιντε, σου χαρίζω και τη Βίβιαν! Χαλάλι σου, ορέ χαραμή!...
Βέβαια, εμείς δεν σε έχουμε ανάγκη για να ευτελίσουμε το παγκόσμιο
θρησκευτικό σύμβολο της ορθοδοξίας και μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς. Το
πετυχαίνουμε και μόνοι μας. Κατασκευάζουμε γήπεδο και θα το ονομάσουμε Αγια –
Σοφιά (!!!)
Στο
γήπεδο αυτό θα βρίζουν ομαδικώς και με συνθήματα οι χουλιγκάνοι, θα σπάνε
καθίσματα, θα γίνονται επεισόδια και θα περιγράφονται σε εκτενή ρεπορτάζ όλες
αυτές οι λατρευτικές εκδηλώσεις, για να γίνονται γνωστά τα θλιβερά στα πέρατα
του κόσμου: «Χιλιάδες καντήλια κατέβασαν χθες ευσεβείς οπαδοί στην Αγια – Σοφιά
σε αγώνα που έδωσε η ομάδα τους», «Ξήλωσαν τα καθίσματα στην Αγια – Σοφιά
οργισμένοι θεατές» (Θεωρούσαν ότι τα στασίδια είναι πιο κοντά στην ορθόδοξη
παράδοση…)
Είδατε κάναν δεσπότη να αντιδράσει ή την Ιερά Σύνοδο, κανένα κόμμα ή
πολιτικό να προβληματιστεί; Μετά μας φταίνε οι άλλοι… Ουδεμία σημασία δίνουμε
στη σπουδαιότητα των ονομάτων. Γι’ αυτό και τα χαρίζουμε εύκολα κι αλόγιστα δίνουμε «τα
άγια τοις κυσί»… Ποιος θα σταματήσει
αυτή την απρέπεια;
Τσιπουράδικο «ο Παρθενών». Σερβίρει
η θεά Αθηνά, στην κουζίνα η Ήρα και τα πιόματα επιλογές του Διόνυσου, ειδικού περί των αλκοολούχων…
Πατσατζίδικο «οι Δελφοί». Αδελφοί
Πατσιά. Ούτε η Πυθία δεν μαγείρευε τόσο νόστιμο πατσά! Κρίμα στα φύλλα δάφνης
που μασούσε…
Νερό «Μετέωρα»,
ξίδι «Μετέωρα», τραχανάς «Μετέωρα»,
οδοντογλυφίδες «Μετέωρα», παντού «Μετέωρα». Τι είναι, τέλος πάντων, αυτά τα Μετέωρα;
Βίβα, Βίβιαν, βεβαίως… μας βομβάρδισες βιαίως
Σας παρουσιάζω τη Βίβιαν
Ευθυμιοπούλου! Όλε!!!
Είναι σύμβουλος επικοινωνίας της Νέας Δημοκρατίας! Ζήτω!!! (να τη χαίρονται!)
Τα
κόκκινα παρακάτω τα ξεστόμισε, τα έγραψε σε δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης, χωρίς
να κοκκινίσει. Κουκουέ την περάσατε τη Βίβιαν; Βίβα!!! Τα μαύρα (κι άραχνα)
δικά μου. Πώς να την παλέψεις αλλιώς τη Βίβιαν;
«Την σιχαίνομαι αυτή τη χώρα. Όχι τώρα.
Πάντα. Σωωώπα! Κάτι σιχαίνομαι
κι εγώ, αλλά όχι και τα πάντα!... Από το 1993 και μετά ζω
σε κατάσταση ναυτίας (πάρε, κυρία μου, καμιά δραμαμίνη και να
έχεις καμιά σακούλα στην τσάντα σου για τον εμετό!) από την υποκρισία, (είπα κι εγώ ανέβαινες στις στροφές στο
Πευκόφυτο) τη
θρησκοληψία (Θεέ, βοήθησον!) και τον
συντηρητισμό (ιδώ έχει δίκιου! Τα προυϊόντα μι συντηρητικά δεν είνι καλά!...). Θέλω να καταστραφούν τα
πάντα. (τίπουτα άλλου θέλ’ς;) Να πέσουν οι τρούλοι από τις 10.000 εκκλησίες της επικράτειας
να μας πλακώσουν. (ιφτιχώς δεν είπι να πέσουν κι τα γιουφύρια! Δε θα να ’ξιρι κατί πού να κάνει ου Μινέλαους… Τώρα, γιατί
να μας πλακώσουν ουλ’νούς, δεν κατάλαβα…) Να γλυτώσει ο
πλανήτης από έναν άχρηστο λαό. Τέλος» (Πες το, ντε! Α, ρε πλανήτη! Ξεσκαρτάρισε από μόνος σου τους άχρηστους!
Τι περιμένεις, να στους υποδείξει η Βίβιαν;)
«Μισώ τα Έθνη και
τις Πατρίδες» (Αυτό κι αν είναι!... Έτσι περάσαμε απ’ τη σιχαμάρα στο
μίσος και πέρασαν αυτοί καλά κι εμείς χειρότερα, επειδή πάντα αυτοί περνούν
καλά κι εμείς πάντα προσπαθούμε να περνούν αυτοί καλά…)
Καρφώματα και ξεκαρφώματα
Απ’
τη Σκύλλα στη Χάρυβδη. Απ’ τον Άννα στον Καϊάφα. Απ’ τη Γιάννα στη Βίβιαν.
(Καφετζή «Βίοι παράλληλοι» και «Βίοι παράλυτοι»)
Με
τέτοιες θέσεις, γιατί δεν βάζουν τη Βίβιαν στην επιτροπή του 2021, τώρα που
τους έφυγε η Μαρία Ευθυμίου; Μήπως δεν ταιριάζει το μαλλί της με το σήμα της
επιτροπής;
Πώς γίνεται ένα έθνος που πάει για εξαφάνιση να έχει τόσους
πολλούς εθνάρχες;
Αριστερός και δεξιός εθνομηδενισμός. Για να μη γέρνει το φόρτωμα στων
γαϊδουριών τη ράχη… Πώς δεν το πρόσεξε ο Ζουράρις;
Σε κάθε επέτειο τιμούμε τους πεσόντες
στους αγώνες του έθνους και παραβλέπουμε
τους επιπεσόντες και λεηλατούντες τις σάρκες του έθνους. Παρά ταύτα δεν
κρύβονται οι σαρκοφάγοι του ελληνισμού που
έγραφε κι ο αείμνηστος Κυριάκος Διακογιάννης…
Αισιοδοξία κι ανάσα δροσιάς
Ας ανιβαίνει ου υδράργυρους!... Δεν π’ράζει…
Η θιρμουκρασία να μην ανιβαίνει! Αν ανιβαίνει κι η θιρμουκρασία, φταίτι κι σεις π’ δεν ανιβαίνιτι στα
β’νά. Τι κάθιστι αυτού σια κάτ’; ’Λάτι απάν’! Ιδώ θα βρείτι πουτάμια μι νιρό κι
βρύσις μι κουρδέλις, ίσκια απού δέντρα φουντουτά κι όχι απού ουμπρέλις…
Άγραφα ...ξεγραμμένα
Σήμερα το Καφενείο δεν είναι για πολλά γέλια.
Είναι για πολύ προβληματισμό. Η Πίνδος, που περιλαμβάνει και τα Άγραφα με τα δικά μας χωριά της Αργιθέας, είναι η οροσειρά – ραχοκοκαλιά της Ελλάδας.
Ρυθμίζει σε πολύ μεγάλο βαθμό το κλίμα και τον καιρό της πατρίδας μας. Είναι
στοιχείο κοινοκτημοσύνης, όλων των Ελλήνων και δεν ανήκει μόνο σε εμάς που
κατοικούμε τώρα, αλλά και στις γενιές οι οποίες θα έρθουν μετά από εμάς.
Είναι
χρέος μας με πολλή σύνεση και ιδιαίτερη προσοχή να διατηρήσουμε την πλούσια
βιοποικιλότητά της κι αετόμορφα τα ψηλά
βουνά μας.
Τα
Άγραφα είναι μια απ’ τις καθαρότερες κι αμόλυντες περιοχές του πλανήτη κι έτσι πρέπει
να παραμείνουν!
Για
να μην γίνουν Άγραφα …ξεγραμμένα…
3/8/20