https://www.youtube.com/watch?v=YNz6mxfyDI0
«Μέγα ἐστί τό τῆς εὐσεβείας μυστήριον·
Θεός ἐφανερώθη ἐν σαρκί, ἐδικαιώθη ἐν Πνεύματι, ὤφθη ἀγγέλοις, ἐκηρύχθη ἐν ἔθνεσιν,
ἐπιστεύθη ἐν κόσμῳ, ἀνελήφη ἐν δόξῃ»
(Α΄Τιμ.3,16).
«Τό Πνεῦμα τό ἅγιον ρητῶς λέγει ὅτι ἐν ὑστέροις καιροῖς ἀποστήσονταί τινες τῆς πίστεως πιστεύοντες πνεύμασι πλάνοις καί διδασκαλίαις δαιμονίων κεκαυτηριασμένων τήν ἰδίαν συνείδησιν. Τούτους καί ταῦτα ὑποτιθέμενος τοῖς ἀδελφοῖς καλός ἔσῃ διάκονος Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἐντρεφόμενος τοῖς λόγοις τῆς πίστεως καί τῆς καλῆς διδασκαλίας ᾗ παρηκολούθηκας. Τούς δέ βεβήλους καί γραώδεις μύθους π α ρ α ι τ ο ῦ, γύμναζε δέ σαυτόν πρός εὐσέβειαν· ἡ γάρ σωματική γυμνασία πρός ΟΛΊΓΌΝ ἐστιν ὠφέλιμος, ἡ δέ ε ὐ σ έ β ε ι α πρός ΠΆΝΤΑ ὠφέλιμός ἐστιν, ἐπαγγελίας ἔχουσα ζωῆς τῆς νῦν καί τῆς μελλούσης. Πιστός ὁ λόγος καί πάσης ἀποδοχῆς ἄξιος» (Α΄Τιμ.4,1-9).
«Ὡς πάντα ἡμῖν τῆς θείας δυνάμεως αὐτοῦ τά πρός ζωήν καί εὐσέβειαν δεδωρημένης διά τῆς ἐπιγνώσεως τοῦ καλέσαντος ἡμᾶς διά δόξης καί ἀρετῆς, δι’ ὧν τά τίμια ἡμῖν καί μέγιστα ἐπαγγέλματα δεδώρηται, ἵνα διά τούτων γένησθε θείας κοινωνοί φύσεως ἀποφυγόντες τῆς ἐν κόσμῳ ἐν ἐπιθυμίᾳ φθορᾶς» (Β΄Πέτρ.1,3-4).
* * *
Ἀνανέωση
τῆς Ἐκκλησίας εἶναι νά γνωρίσωμε καί πάλι τό
Μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας, ἡ συχνή προσέγγισις στό Μυστήριο
τῆς Ζωῆς, πού εἶναι τό Σῶμα καί τό Αἷμα τοῦ Χριστοῦ νά πάρῃ
ξανά τή θέση του.
Μακριά ἀπό
τίς κακόβουλες καί ἀνασταλτικές συμβουλές τῶν «βεβήλων», (Α΄Τιμ.4,7)
«σούπα» καί «τραχανά» τό πέρασες καί Κοινωνᾶς τόσο συχνά;
Ἐπίσης,
ἀνανέωσις δέν εἶναι ἡ Δημιουργία δῆθεν Πνευματικῶν Κέντρων Πολιτιστικῶν(;)
ἐκδηλώσεων, Προβολῆς Κινηματογραφικῶν
Ταινιῶν, Ἐπιτραπεζίων Παιγνιδιῶν, Πίγκ Πόγκ, Ξυλοπόδαρων, Σαπουνόφουσκων καί ὁμοίων
ματαίων, εὐτελῶν, χρονοβόρων, ἀργίας, περιεργείας, ἐπιβλαβῶν ψυχοφθόρων ἐνασχολήσεων,
ἱκανοποιουσῶν ἀργοσχόλους πλειστάκις.
Ἡ ἀνανέωσις ἑκάστου ἄρχεται ἀπό τῆς εἰσόδου
του εἰς τό προσωπικόν αὐτοῦ τό ἀφανές καί ἀπόρρητον «ταμιεῖον» (Ματθ.6,6),
ὅπου ἀπουσιάζουν οἱ «ἐνθουσιαστικές Προτεσταντικές τάσεις» οἱ
παρατηρούμενες στά «Κυριακά» τους· καθώς καί στόν «Προσκοπισμόν»,
τόν Προθάλαμο αὐτόν τῆς Μασονίας.
Ἡ «στενή πύλη καί τεθλιμμένη ὁδός» (Ματθ.7,14), ἡ πνευματική ζωή τοῦ Εὐαγγελίου, ὁ ἀγών τῆς «εὐσεβοῦς γυμνασίας» (Α΄Τιμ.4,8) ἐγκρύπτουν σιωπηλές ἀθόρυβες χαρές ἀσύγκριτα μεγαλειωδέστερες· καί ἀπ’ αὐτές πού χαρίζουν στούς «φυσιολάτρες» τά δυσθεώρητα ὕψη καί τά βάθη τῶν ὀρέων, οἱ ἀπότομοι κρημνοί καί οἱ δυσπρόσιτες χαράδρες καί τά σπήλαια μέ τούς σταλακτίτες καί τούς σταλαγμίτες, μέ τίς ἐναλλαγές τῶν ὑδατοπτώσεων τῶν καταρρακτῶν ἐκ τῶν ποταμῶν καί λιμνῶν, τίς καταπλήττουσες τούς ὀφθαλμούς ἀνταύγειες ὅλων τῶν χρωμάτων τῆς ἴριδος πού προβάλλουν πανταχόθεν στό θαυμαστό σκηνικό τῆς Δημιουργίας τοῦ Θεοῦ· τῆς «εὐσεβοῦς γυμνασίας» (ἔ.ἀ.) ὑπερισχυούσης, «πρός πάντα ὠφελίμου οὔσης, ἐπαγγελίας ἐχούσης ζωῆς τῆς νῦν καί τῆς μελλούσης»! (Α΄Τιμ.4,8)
Ἀλλά κυριώτατα ἀνανέωσις τῆς Ἐκκλησίας εἶναι, νά καταλάβωμε τί εἶναι τό Μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας καί νά προσεγγίσωμεν αὐτό ὅπως μᾶς τό «παρέδωσεν ὁ Σωτήρας μας Χριστός» (Ματθ.26,26: Μάρκ.14,22-24: Ἰωάν.6,53-56) καί μᾶς τό καθώρισαν οἱ Πατέρες.
Ὥστε,
μέσῳ αὐτοῦ νά ἐπιτύχωμε τήν ἀνανέωση τοῦ ἑαυτοῦ μας, νά γίνωμε
χαριτωμένοι ἄνθρωποι, «καινή κτίσις» (Β΄Κορ.5,17: Γαλ.6,15), καινούργια
δημιουργία· κι’ ἔτσι θά ἐπιτευχθῇ ἡ ἀνακαίνιση τῆς Ἐκκλησίας
εὐρύτερα καί συλλογικά.
Μ’
αὐτόν τόν τρόπο θά μπορέσουμε νά ἁγιασθοῦμε μέσα στήν ἱστορία καί
τόν κόσμο πού ζοῦμε, γινόμενοι Σύσωμοι καί Σύναιμοι Χριστοῦ, νά ἐνισχυθοῦμε
τοῦ παλαίειν κατά τῶν ποικίλων ἀντιξοοτήτων, καί ἐν ἑτοιμότητι ἡμᾶς εὑρεθῆναι
πρός ἀντιμετώπισιν τοῦ ἀναμενομένου ἔρχεσθαι δυσειδεστάτου (δυσμόρμου, ἀσχήμου)
καί ἀσεβεστάτου Ἀντιχρίστου (Α΄Ἰωάν.2,18).
Ἱερεύς Ἰωάννης Νικολόπουλος
ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ
16.2.2024