Δεν ξέρουμε το ΠΟΤΕ! Αλλά όλο και πιό κοντά είμαστε με το χάραγμα της Αποκαλύψεως!
Τσὶπ ταυτοποίησης μέσω ραδιοσυχνοτήτων
σὲ ὑπαλλήλους βελγικῆς ἐταιρίας
Μιὰ μικρὴ ἐπιχείρηση τεχνολογίας καὶ
μάρκετινγκ ἡ NewFusion στὸ Βέλγιο ἀλλάζει τὰ δεδομένα. Ἕνας ὑπάλληλός
της στέκεται μπροστὰ στὴν πόρτα, κουνάει τὸ χέρι του σὲ ἕνα σκάνερ καὶ ἡ
πόρτα ἀνοίγει. Αὐτὸ ἴσως εἶναι
τὸ μέλλον. 8 ἀπὸ τοὺς 12 ἐργαζόμενους δέχτηκαν νὰ βάλουν στοὺς καρποὺς
τοὺς τὸ τσὶπ ταυτοποίησης μέσω ραδιοσυχνοτήτων. Ἡ ἐμφύτευση ἀφορᾶ ἕνα
μικρὸ γυάλινο σωλήνα, ποὺ ἔχει τὸ μέγεθος τῆς μύτης ἑνὸς μολυβιοῦ.
«Τὸ ἐγκαθιστοῦμε μόνοι μας. Τὸ ἐλέγχουμε
μόνοι μας. Ἀλλὰ ἂν μιὰ κυβέρνηση τὸ ρίξει στὴν ἀγορά, ἢ βάλει τὸ λαό
της νὰ τὸ φοράει, θὰ ὑπάρχουν καὶ μειονεκτήματα. Πρέπει λοιπὸν νὰ τὸ σκεφτοῦμε, πῶς θὰ διαχειριστοῦμε τὴν ἰδιωτικότητα, τὴν ἀσφάλεια, ποιὰ
δεδομένα θὰ ἔχεις σ’ αὐτὸ τὸ τσὶπ» ἐξηγεῖ ὁ Βενσάν Νίς, διευθύνων σύμβουλος τῆς NewFusion.
Ὁ Ντράις Βάν Κράεν, σχεδίασε τὸ λογισμικὸ γιὰ τὴν New Fusion. Μελετᾶ τί ἄλλο μπορεῖ νὰ προσθέσει στὸ τσὶπ στὸ μέλλον:
«Μπορεῖτε νὰ σκανάρετε τὸ τσὶπ καὶ νὰ
πάρετε τὰ προσωπικά σας δεδομένα, νὰ προσθέσετε τὸ ἀγαπημένο σᾶς κομμάτι
στὸ Spotify στὴ λίστα κομματιῶν τοῦ γραφείου. Ἡ μουσικὴ σᾶς συνδυάζεται
μὲ τῶν ὑπολοίπων, ἄρα ὅλοι ἔχουν τὶς ἐπιλογές τους. Σᾶς δείχνει ἐπίσης
ὅλη τὴ λίστα ἐργασιῶν σας, σὰν ἕναν προσωπικὸ πίνακα. Αὐτὴ εἶναι μία ἀπὸ
τὶς ἐφαρμογές. Ἦταν μιὰ εὐκαιρία νὰ δείξουμε τί μποροῦμε νὰ πετύχουμε
μέσα σὲ λίγες ὧρες. Σκεφτεῖτε λοιπὸν ἂν ἔχουμε λίγους μῆνες ἢ λίγα
χρόνια, τί μποροῦμε νὰ φτιάξουμε μὲ αὐτὸ τὸ προσωπικὸ τσὶπ
ταυτοποίησης».
Ἡ τεχνολογία εἶναι ἀκριβῶς ἡ ἴδια μὲ τὶς
μαγνητικὲς κάρτες ποὺ ἔχουμε γιὰ νὰ ἀνοίγουμε πόρτες ἢ τὶς πιστωτικὲς
κάρτες ποὺ ἔχουν τσίπ.
Ἡ κάθε δραστηριότητα ποὺ κάνουμε σήμερα, ἔχει τὴ δική της ξεχωριστὴ κάρτα:
«Γιὰ παράδειγμα ἂν χρησιμοποιήσετε τὰ
μέσα μαζικῆς μεταφορᾶς, αὐτὰ ἔχουν τὴ δική τους κάρτα. Ἂν πάρετε ἕνα
βιβλίο ἀπὸ τὴ βιβλιοθήκη ὑπάρχει μιὰ ἄλλη κάρτα. Ἀπὸ κάθε μαγαζὶ
μπορεῖτε νὰ ἔχετε μιὰ ξεχωριστὴ κάρτα. Ὅσον ἀφορᾶ τὶς τραπεζικὲς
συναλλαγές σας, ἔχετε 3-4 κάρτες Visa καὶ Mastercard. Ὑπάρχουν τόσες
πολλὲς κάρτες. Ἂν ὅμως τὸ ἀναστρέψουμε ὅλο αὐτὸ καὶ ἀποδεχτοῦμε ὅτι αὐτὸ
συνιστᾶ τὴν ταυτότητα τοῦ καθενός, ὅτι αὐτὲς οἱ κάρτες συνδέονται μὲ
ἐσὰς προσωπικὰ καὶ ὄχι μὲ τοὺς χώρους ποὺ τὶς χρησιμοποιεῖτε, τότε θὰ
ἔχουμε ἕναν ἰδανικὸ κόσμο» τονίζει ὁ Βενσᾶν Νίς.
Δὲν εἶναι ὅλοι πεπεισμένοι γιὰ τὴ χρήση
τοῦ τσίπ. Ἡ Βελγικὴ Ἕνωση Δικαιωμάτων τοῦ Ἀνθρώπου καταδίκασε τὴ
συγκεκριμένη πειραματικὴ ἐφαρμογή του ὡς ἀληθινὸ κίνδυνο καὶ ὡς ἕναν
τρόπο γιὰ τὸν ἀπόλυτο ἔλεγχο τῶν ἐργατῶν στὰ γραφεῖα.
Ἀλλὰ καὶ οἱ εἰδικοὶ ἔχουν τοὺς
προβληματισμούς τους. Ὁ Πίτερ Μπέντλεϊ, εἶναι ἐπιστήμονας σὲ θέματα
ὑπολογιστῶν στὸ University College τοῦ Λονδίνου:
«Ἡ τεχνολογία προχωρᾶ γρήγορα. Εἶναι ὁ
ἴδιος λόγος ποὺ ὅταν φτιάχνετε τὸ σπίτι σας, δὲν εἶναι ἔξυπνο νὰ
τοποθετεῖτε τὶς τελευταῖες τεχνολογικὲς ἐφαρμογὲς στοὺς τοίχους ἢ στὸ
πάτωμα, γιατί μέσα σὲ τρία χρόνια, ὅλα θὰ εἶναι ξεπερασμένα. Τὸ ἴδιο
συμβαίνει καὶ μὲ αὐτὰ ποὺ μπορεῖτε νὰ βάλετε στὸ σῶμα σας. Σὲ τρία
χρόνια θὰ ἔχουν ξεπεραστεῖ. Ναὶ ὑπάρχουν πολλὰ τρωτὰ σημεῖα ὅσον ἀφορᾶ
τὴν ἀσφάλεια. Θέλετε ὅμως νὰ ξεκινήσετε νὰ τὰ βγάζετε ἀπὸ τὸ σῶμα σᾶς
κάθε τρία χρόνια καὶ νὰ ἐμφυτεύετε καινούργια; Γιατί σ’ αὐτὸ τὸ σημεῖο
βρισκόμαστε. Ἡ τεχνολογία θὰ ἀλλάζει διαρκῶς».
Κάθε τσὶπ κοστίζει 100 εὐρώ. Τὸ 2015 μιὰ
σουηδικὴ ἐταιρία εἶχε ἐμφυτεύσει παρόμοια τσὶπ στοὺς ὑπαλλήλους της γιὰ
νὰ μποροῦν νὰ κάνουν ὅλες τὶς δουλειὲς στὸ γραφεῖο, ἐνῶ καὶ στὴν
Ἱσπανία δοκιμάστηκε τὸ 2013 σὲ ἕνα μπάρ, ὅπου οἱ πελάτες μποροῦσαν νὰ
πληρώσουν μὲ τσὶπ τὰ ποτά τους.