Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2019

Ο οφφικιάλιος Χρήστος Γιανναράς για την εκλογή δεσποτάδων και την συμπεριφορά των

 «Βδέλυγμα σε τόπο άγιο»                  ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ

Χρήστος ΓιανναράςΗ  επιφυλλίδα επιτρέπεται να αιθεροβατεί – είναι φιλολογικό είδος, δεν πειθαρχεί στις απαιτήσεις επικαιρότητας της ειδησεογραφίας.
Στην οργάνωση και στη λειτουργία του ελλαδικού κράτους, ποια δεδομένα δεν είναι ελληνικά, δεν τα γέννησε η σοφία της ανάγκης, η εμπειρική παράδοση του Ελληνισμού; Είναι πολλά, ας ξεχωρίσουμε τρία: Ο διακοσμητικός ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, δηλαδή το συγκεντρωτικό κράτος. Επίσης, η προτεραιότητα δάνειων ιδεολογημάτων (όχι της επιχώριας ανάγκης) στην άσκηση της πολιτικής. Και η αλλοτρίωση του εκκλησιαστικού κοινωνικού θησαυρίσματος σε «επικρατούσα θρησκεία».
   Η θρησκεία συνήθως είναι θεσμοποιημένη αγοραπωλησία: κάποιοι πουλάνε, κάποιοι αγοράζουν. Πωλούνται χρηστικά ωφελιμοθηρικά προτάγματα, αγοράζονται παρηγορητικές ψευδαισθήσεις. Το κράτος κατοχυρώνει τη συναλλαγή, διότι του εξασφαλίζει λιγότερο φόρτο δουλειάς για την αστυνομία και τα δικαστήρια. Αλλοτριώνει θεσμικά σε θρησκεία (σε ατομοκεντρικό νομικισμό και ηθικοπλαστική προπαγάνδα, δηλαδή σε «κήρυγμα») την ανατροπή της θρησκείας, που είναι ο εκκλησιαστικός γιορτασμός της ζωής. Παραβλέπει το κράτος ότι μπροστάρηδες στη Γιορτή της Εκκλησίας είναι ο ληστής, η πόρνη, ο άσωτος. Στη θέση της τολμηρής απελευθερωτικής ανατροπής, το κράτος αντιτάσσει ένστολους υπαλλήλους της δημόσιας τάξης και του καθωσπρεπισμού.
   Οι θρησκευτικοί υπάλληλοι του κράτους διαβαθμίζονται – οι υψηλόβαθμοι είναι ογδόντα δύο (82) «μητροπολίτες». Πώς επιλέγονται; Πρέπει να είναι άγαμοι (όχι έμπειροι μοναστικής άσκησης, απλώς απάντρευτοι). Να έχουν και πτυχίο «πανεπιστημιακής» Θεολογικής Σχολής. Με ποια διαδικασία εκλέγονται; Μόνο με παρασκήνιο – η ψηφοφορία είναι μυστική, οι εκλέκτορες δεν αιτιολογούν την ψήφο τους. Πρόκειται για το απόλυτο της αυθαιρεσίας.
  Η μετάβαση από τη βαθμίδα του «πρεσβυτέρου» (ιερέα) στη βαθμίδα του μητροπολίτη επισκόπου συνιστά υπαρκτική μετάλλαξη, κυριολεκτική – από σερνάμενη κάμπια σε χρυσοστολισμένη πεταλούδα. Το ασήμαντο, καλογεροφορεμένο «παπαδάκι» μεταμορφώνεται ακαριαία σε πρίγκηπα, γίνεται αφέντης, δεσπότης, μπορεί και τριανταπεντάρης αλλά σεβασμιότατος, όλοι γονατίζουν μπροστά του και τον προσκυνούν.
Συχνά διαχειρίζεται χρήματα πολλά, αλλά τον άνθρωπο τον αλλάζει κυρίως η δύναμη, η εξουσιαστική ισχύς, το ακαταμάχητο κύρος του αξιώματος. Και μαζί, το αιφνίδιο της ριζικής μεταβολής. Ο φτωχός, χιλιοταπεινωμένος στις σημερινές συνθήκες «παπάς», που τον έχει λιώσει η μοναξιά και η περιθωριοποίηση, «εξαίφνης» γίνεται οικοδεσπότης επισκοπικής έπαυλης, συχνά διώροφης ή τριώροφης, με κήπο, ανθοκομική ποικιλία, υπηρετικό προσωπικό, ένα ή και «στόλο» αυτοκινήτων, με οδηγό ή οδηγούς, μάγειρα, οικονόμο.
Αυτή η ονειρώδης «μεταστοιχείωση» κερδίζεται με ένα πτυχίο Θεολογικής, που το παίρνει πια σήμερα ο πάσα ένας. Το μεγαλωμένο συνήθως στην ένδεια, συμπλεγματικό χωριατόπουλο, χωρίς εμπειρία και εθισμούς στην αστική συμπεριφορά, μεταφυτεύεται σε συνθήκες και όρους άρχοντα. Επίσημα δείπνα, συνεχής συγχρωτισμός με τους σκληροπετσωμένους της εξουσίας, αλισβερίσια μυθικών κονδυλίων, περίγυρος αδίστακτων κερδομανών.

   Και όταν «λειτουργεί», τα παραισθησιογόνα κορυφώνονται: Ο χθεσινός «Μήτσος», «Κώτσος» ή «Παναγής» ντύνεται ακέραιη τη στολή τού άλλοτε απόλυτου μονάρχη της «οικουμένης»: Σάκο αυτοκρατορικό και μανδύα με «ουρά», μίτρα και σκήπτρο επίσης του «άρχοντος και δεσπότου βασιλέως», με τον διάκονο να του κρατάει την «ουρά». Αυτά όλα, με καταιγιστικούς τους πολυχρονισμούς και άφθονο το θυμίαμα, όχι στον καθεδρικό, της πρωτεύουσας του κράτους ναό, αλλά και στο τελευταίο κουτσοχώρι όπου ιερουργεί «δεσπότης».
  Από όλα αυτά τίποτε δεν είναι ανάγκη να αλλάξει στην ιεροτελεστία, αρκεί να λείψει το ψέμα και η αφόρητη αδικία. Είναι πρόκληση και μάλιστα βάναυση, άνθρωποι τόσο ελάχιστων προσόντων ή και κραυγαλέα ανύπαρκτης σοβαρότητας να έχουν μεταβάλει ένα τεράστιας δυναμικής λειτούργημα σε λαχείο, που μεταμορφώνει θλιβερούς σπιθαμιαίους σε υπερευνοημένους μεγιστάνες. Το μυστικό για να μην χαθεί τίποτα και όλα να μεταμορφωθούν, είναι να προταχθεί η δίψα και ανάγκη για ανθρώπινη ποιότητα.
  Ανοίξτε την ετήσια έκδοση «Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος», όπου απογράφονται τα βιογραφικά σημειώματα όλων των μητροπολιτών. Είναι ίλιγγος: για τη συντριπτική πλειονότητα, τα προσόντα εξαντλούνται στο πτυχίο της Θεολογικής και σε θητεία ιεροκήρυκα, δηλαδή αμειβόμενου προπαγανδιστή. Με αυτά τα δύο «εφόδια» γίνεσαι από πληβείος άρχοντας πολυζήλευτος. Ακόμα και υπουργό σήμερα δεν σε κάνουν με ένα πτυχίο και κάποια θητεία προπαγανδιστή. Δεσπότη, αν έχεις αποδείξει ότι είσαι (και θα παραμείνεις) πειθήνιος, σε χειροτονούν.
  Μέσα από διαβλητές και εξοργιστικά άδικες διαδικασίες εκλογής, το «σώμα» των επισκόπων-μητροπολιτών στο ελλαδικό κρατίδιο έχει να επιδείξει (αλλά δεν το κάνει) και κάποια δείγματα εξαιρετικής ανθρώπινης ποιότητας. Είναι μια μειονότητα πολύτιμη, αλλά μάλλον ανενεργός συνοδικά. Θα ήταν ενδιαφέρον να μελετήσει κανείς ποιοι παράγοντες ή ποιοι συντελεστές παγιδεύουν αυτή την ποιότητα στην ατολμία. Είναι πρόβλημα που πιστοποιείται σε πολλούς κομβικής λειτουργίας θεσμούς στο παρακμιακό μας Ελλαδέξ.
Ασυγκρίτως οδυνηρότερη από την πλημμυρίδα της ανικανότητας και φαυλότητας, είναι η παραλυτική ατολμία της ποιότητας.
Έντυπη ΚΑΘΗΜΕΡΙΜΗ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΤΙΚΕΤΕΣ: EΠIΦYΛΛIΔA

ΣΧΟΛΙΑ









Να συγχωρεθούν τα πεθαμένα του... Πρέπει να είναι άγαμοι (όχι έμπειροι μοναστικής άσκησης, απλώς απάντρευτοι).....η ψηφοφορία είναι μυστική, οι εκλέκτορες δεν αιτιολογούν την ψήφο τους. Πρόκειται για το απόλυτο της αυθαιρεσίας....

Avatar









Γνωρίζω ότι όλοι οι Πατέρες, τους οποίους προσκυνώ ως αγίους, πίστευαν ότι η θέωση βιώνεται μόνο εις την αγκαλιάν της Εκκλησίας, όμως ... όμως, ο Ιησούς Χριστώς δήλωσε : "έλεον θέλω και ου θυσίαν". (Κατά Ματθαιον 12,7). Δηλαδή ; Δήλα δη ότι δεν θέλει διαδικαστικές τελετουργίες αλλά ψυχική-καρδιακή αγάπη. Αγάπη προς τον πλησίον, τον άλλον, και τον όλως άλλον, τον Θεό. Δυστυχώς η Εκκλησία έγινε Ίδρυμα και η Θεία Ευχαριστία από αναφορά των λόγων των εκκλησιαζομένων στον Θεό Λόγο, άσκοπη τελετουργία. Δυστυχώς και πάλι, όμως, "όπου γαρ εάν η το πτώμα, εκεί συναχθήσονται οι αετοί", ΄(ό.π. 24, 28) και οι κληρικοί έχουν μετατρέψει μέρος του σώματος του Ιησού που είναι οι λαϊκοί σε άβουλα πειθήνια πτώματα κι οι ίδιοι έγιναν γυπαετοί παρερμηνεύοντας το "όπου γαρ εστιν ο θησαυρός υμών, εκεί έσται και η καρδία υμών". (ό.π. 6, 21).
Αλλά, "μη κρίνετε κατ' όψιν, αλλά την δικαίαν κρίσιν κρίνατε", (Κατά Ιωάννην, 7, 24), μάς λέει ο ύψιστος θεολόγος, ο αγαπημένος μαθητής του Ιησού. Υπάρχουν και οι λίγοι φωτισμένοι ιερείς που κρατούν το Φως Του, κι όπου υπάρχει μαγιά, μάς είπε ο πολυπληγιασμένος στρατηγός Μακρυγιάννης, υπάρχει ελπίς. "Έστι δε πίστις ελπιζομένων υπόστασις, πραγμάτων έλεγχος ου βλεπομένων".(Προς Εβραίους, 11,1)
Αμήν.

Avatar









Μπράβο ! Ρεκόρ "πιάσαμε" σήμερα : (επί 15, μέχρι τήν υποβολή τού παρόντος, σχολίων) Τό "σκόρ" Προσωπεία πρός Πρόσωπα είναι 13 πρός 2 ! Θά τό ζήλευε καί ο Γιάννης (άν ήταν ποδοσφαιριστής) !
Καί εις άλλα μέ υγείαν - καί μέ πολλήν μεμψιμοιρίαν ..., αλλά καί θάρρος γνώμης.









Συγχαίρει ο ανώτερος τον κατώτερο !
Κι αυτό το κρυπτογραφημμένο μήνυμα θα 'ταν καλύτερα να σταλεί ιδιαιτέρως.
Η γνώμη χαρακτηρίζεται θαρραλέα όταν στηρίζεται σε επιχειρήματα.
Κι όπως έλεγε ο Πλάτων, "όσο τα φαινόμενα παραμένουν τα ίδια, για τα ίδια θα μιλώ".








"Αποκρυπτογράφηση"
Μπράβο μας, αγαπητοί συσχολιαστές. Κάναμε "ρεκόρ" μέ τά σημερινά σχόλιά μας : Στά 15 ανηρτημένα σχόλια (μέχρι τήν στιγμή που υπέβαλα τό αρχικό δικό μου) τά 13 ήταν από "Ψευδωνυμούντες" (Προσωπεία) καί τά 2 (μόνο) από επωνύμως υπογράφοντες (Πρόσωπα). Τό "σκόρ", δηλαδή, (μέχρι τότε) είναι 13 - 2, που θά τό ζήλευε καί ο Γιάννης Αντετοκούνμπο, άν ήταν ποδοσφαιριστής (σάν αποτέλεσμα αγώνα)
Νά' μαστε καλά στήν υγεία μας καί νά γράφουμε κι' άλλα, έστω καί μέ πολλήν μεμψιμοιρίαν, αλλά καί μέ θάρρος γνώμης.









Κύριε Γιανναρα : Σχετικά με το σημερινό σας άρθρο, μεταφέρω εδώ περικοπές, παραδόξως επίκαιρες παρά την ηλικια τους, σε ελεύθερη πλην ακριβή μεταφραση μου, απο το λήμμα "Priest" του "Philosophical Dictionary" του Βολταίρου :
"Η θρησκεία του Ιησού ειναι χωρίς αμφιβολία αυτή που αποκλείει τους ιερείς απο καθε κρατική εξουσία : "Διδετε στον Καίσαρα αυτά που ανήκουν στον Καίσαρα...το βασίλειο μου δεν ειναι αυτού του κόσμου." Για τον λόγο τούτο, οι διαμάχες ανάμεσα στο Κρατος και την Εκκλησία που εχουν καταματωσει την Ευρώπη για περισσότερο απο έξι αιώνες δεν ήσαν απο φταίξιμο της Εκκλησίας περισσότερο απο όσο ήσαν
οι επαναστάσεις εναντίον Θεου και ανθρώπων και μια συνεχής αμαρτία εναντίον του Αγίου Πνεύματος .
Ενας καλός ιερεύς θα πρέπει να ειναι ο ιατρός ψυχών...οταν ο ιερεύς λέει : "Λάτρευε τον Θεό, να είσαι δίκαιος, ανεκτικός και συμπονετικός, αυτός ειναι ενας πολύ καλός γιατρός. Οταν λέει : "Πίστεψε με, διαφορετικά θα καείς στη φωτιά", αυτός ειναι ενας εγκληματίας.
Η συμφωνία του Κράτους με την Εκκλησία ειναι μια τερατώδης συμφωνία, γιατί πίσω της κρύβεται μια δυσαρμονία ανάμεσα τους. Το Κρατος θα πρέπει να προστατεύει την Εκκλησία, όχι να συμφωνεί μαζι της. Αλλα τι πρέπει να γίνει με χώρες οπου η Εκκλησία γίνεται το Κρατος ;"
( Voltaire : "Philosophical Dictionary", Penguin Classics, 1972, pp. 346-347 )

Avatar








Η ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΤΟ… ΣΩΜΑ
Ναι, καλός ο Βολταίρος ( 1694 – 1778), αλλά λίγο… περιορισμένος. Το αντικειμενικό πρόβλημα δεν είναι να διαχωρίσουμε τις αρμοδιότητες εξουσίας μεταξύ Κράτους και Εκκλησίας, με βάση τις απαιτήσεις, τις φιλοσοφίες, τις μυθολογίες και τίς… προφητείες, είτε του Κράτους είτε της Εκκλησίας. Το αντικειμενικό πρόβλημα είναι να διαχωρίσουμε τις αρμοδιότητες αυτές, βασιζόμενοι σε σύγχρονα, αντικειμενικά και… επιστημονικά κριτήρια. Και η διαδικασία διαχωρισμού αρμοδιοτήτων πρέπει να αρχίσει, κατά τη γνώμη μου, με τη πανάρχαια – και… τραγική θα έλεγα – διάκριση της ανθρώπινης οντότητας σε ψυχή και σώμα. Και εξηγώ: Σύμφωνα με την επιστήμη της ψυχολογίας η ανθρώπινη «ψυχή» δεν είναι τίποτα άλλο από τη προσωπικότητα του ανθρώπου – ο κοινωνικός άνθρωπος – ένα δημιούργημα που αναφύεται μέσα από τη συνδιαλλαγή μεταξύ των κοινωνικών υποχρεώσεων και των σωματικών αναγκών και αισθήσεων του ανθρώπου. Ο πατέρας της ψυχανάλυσης, Sigmund Freud (1856 – 1939), διακρίνει τρεις διαστάσεις στην ανθρώπινη ψυχή: (1) Τις κοινωνικές υποχρεώσεις τις οποίες αποκαλεί Superego (Υπέρ-εγώ), (2) Τις σωματικές, ενστικτώδεις ανάγκες και αισθήσεις, τις οποίες αποκαλεί id (σώμα, βάση), και (3) Τη πνευματική οντότητα, η οποία αναδύεται από τη συναναστροφή και τη… σύγκρουση μεταξύ των ανωτέρω δύο, και την οποία αποκαλεί ego (εγώ, ανθρώπινη προσωπικότητα). Λαμβάνοντας υπόψη, λοιπόν, τη σύγχρονη επιστήμη και τη… σύγχρονη λογική, δεν μπορούμε να διαχωρίσουμε τον σύγχρονο, κοινωνικό και… εκπολιτισμένο άνθρωπο, σε ανθρώπινο σώμα και ανθρώπινη ψυχή. Συνεπώς, σε μια σύγχρονη, προοδευτική κοινωνία, δεν υπάρχει χώρος για πανάρχαια «ιερά» ευαγγέλια και «άγια» πνεύματα. Εκτός, βέβαια, αν επιθυμούμε να προσφέρουμε στην Ελληνική Εκκλησία την… ήμισυ προσωπικότητα του σύγχρονου Έλληνα προς διαπαιδαγώγηση και διάπλαση, και την υπόλοιπη ήμισυ στο σύγχρονο Ελληνικό Κράτος. Ναι, ένα πόδι στο πανάρχαιο σκοτάδι και το άλλο πόδι στο σύγχρονο φως… Ευχαριστώ. Α. Κ.

Avatar









ΒΔΕΛΥΓΜΑ ΣΕ ΤΟΠΟ… ΒΑΡΒΑΡΟ
Συμφωνώ απόλυτα με τον αγαπητό κ. Γιανναρά, ότι η εικόνα που παρουσιάζει η οργανωμένη ιεραρχία της Ελληνικής Εκκλησίας είναι ένα… «βδέλυγμα». Διαφωνώ, όμως, ότι η εικόνα αυτή είναι απόρροια οργανωτικών αδυναμιών – και ότι η βάση της Ελληνικής Εκκλησίας είναι τόπος «άγιος». Τουναντίον, η γνώμη μου είναι ότι η αποτρόπαια εικόνα που παρουσιάζει η Ελληνική ιεραρχία, είναι ένα φυσικό επακόλουθο της αποσύνθεσης της… αγιότητας του χριστιανισμού. Και εξηγώ: (1) Η φράση «Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ», την οποία τοποθέτησαν στο στόμα του Ιησού – και συνεπώς στο κέντρο του χριστιανισμού – οι δημιουργοί της θρησκείας αυτής, αναδεικνύεται σήμερα σαν μια μεγάλη απάτη, αν όχι ένα τρομερό ιδεολογικό έγκλημα. Μια απάτη και ένα έγκλημα, με στόχο να δικαιολογήσει και νομιμοποιήσει την εξουσία του Καίσαρα – και κατ’ επέκταση την εξουσία των Βυζαντινών αυτοκρατόρων – καθώς και να… εκμηδενίσει τις επίγειες απαιτήσεις και επιδιώξεις των πιστών χριστιανών. Είναι, όντως, μάταιο και… ακατόρθωτο να πείσουμε τον σύγχρονο, ελεύθερο και λογικό άνθρωπο, να γυρίσει τη πλάτη του στον επίγειο παράδεισο και να… αφοσιωθεί στον «ουράνιο παράδεισο». (2) Σήμερα είναι αδιανόητο να παραδεχθούμε ότι έχει διαπραχθεί «προπατορικό αμάρτημα», αφού τέτοια παραδοχή υπονοεί ότι ο… «παντογνώστης» δημιουργός, δεν γνώριζε εκ των προτέρων ότι ο Αδάμ και η Εύα θα τον… «παράκουαν». Και αν το γνώριζε, τότε φέρει ακέραια την ευθύνη για τις ικανότητες και… ανικανότητες της δημιουργίας του. Ναι, αθώοι ο Αδάμ και η Εύα! Και αφού δεν υπάρχει «προπατορικό αμάρτημα» – και «σκοπός» του Ιησού Χριστού ήταν να «σώσει» τον άνθρωπο από το «αμάρτημα» αυτό – τότε ο χριστιανισμός διαλύεται… εξ ων συνετέθη. Συγκεντρώνοντας, λοιπόν, τη προσοχή μας στο «βδέλυγμα» της ιεραρχίας της Ελληνικής Εκκλησίας, είναι, κατά τη γνώμη μου, απλός αποπροσανατολισμός από τη σήψη των πρωτόγονων και βάρβαρων πεποιθήσεων πάνω στις οποίες στηρίζεται. Ναι, «απ’ το κεφάλι βρωμάει το ψάρι». Πρώτιστα, όμως, το ψάρι πρέπει να βγει έξω από το νερό. Και, ομοιοτρόπως, με τη χριστιανική θρησκεία: Η ιεραρχία είναι «βδέλυγμα» επειδή, πρώτιστα, η θρησκεία βγήκε έξω από τις καρδιές των πιστών… Ευχαριστώ. Α. Κ









Θα έπρεπε να συμβουλευτείτε την ερμηνεία των πατέρων της εκκλησίας, λ.χ. του Ιω. Χρυσοστόμου περί του εν λόγω χωρίου, όπως και το κατά Ιωάννην κεφ. 12 § 20-23 που νομίζουμε ότι ως Έλληνες είμαστε δώρο του Θεού στην ανθρωπότητα για να τον δοξάσουμε. Άλλα έλεγε και άλλα καταλαβαίνουμε 2 χιλιάδες έτη αργότερα... Μπορεί οι πατέρες να μην ήσαν επιστήμονες αλλά δεν ήσαν και ηλίθιοι.

Avatar









Οι Ρωμηοί Πατέρες ήταν γνώστες της Ελληνικής Φιλοσοφίας. Οι δε Καππαδόκες ήταν φοιτητές στην Ακαδημεία του Πλάτωνος.Και η τότε φιλοσοφία κάλυπτε και τις επιστήμες.








  • Αγαπητε κυριε,ο κ.Γιανναρας εχει γραψει επανηλλειμενως για την τεραστια διαφορα μεταξυ ''θρησκειας'' και ''Εκκλησιας''..Μαλλον αγνοειτε την κοσμοθεωρια του και προ παντος την βαθεια του Πιστη στον Τριαδικο Θεο..Μαλλον ''κρινετε εξ ιδιων τα αλλοτρια'' κι εχετε θεοποιησει την προσωπικη σας λογικη,εγκλωβισμενος στο μυαλο σας..Υπηρξαν κι αλλοι στο παρελθον και θα υπαρξουν ασφαλως στο μελλον σαν και σας..Καλα ξυπνητουρια..Η Εκκλησια οχι μονο δεν σας φοβαται αλλα και προσευχεται ''για τους εν πλανη αδελφους ημων''

    Avatar









    Η αποκρυσταλλωση της υστεριας και η περιφρονηση της ιστοριας με βαττολογισμους ως αλλος ευαγγελιστης.









    > Ο χθεσινός «Μήτσος», «Κώτσος» ή «Παναγής» ντύνεται ακέραιη τη στολή τού άλλοτε απόλυτου μονάρχη της «οικουμένης»
    Ο Κοσμάς Σκούταρης (Διονύσης Παπαγιαννόπουλος) ως τοπικός κομματάρχης, αποσύρει την στήριξή του στον τοπικό βουλευτή Γκόρτσο, με την εξής δικαιολογία (στο βίντεο μετά το 1.47):
    Έκανες παπά κύριε Γκόρτσο τον Μήτρο τον Μπούκουρα; Όχι. Γιατί κύριε Γκόρτσο; Διότι λέει το παιδάκι είχε κάνει μια πλαστογραφίτσα στο παρελθόν. Ε, και; Άμα αν δεν είχε κάνει πλαστογραφία δεν σε χρειαζόμαστε. Δεν κάνεις για το νησί κύριε Γκόρτσο!








  • Avatar








    "Ασυγκρίτως οδυνηρότερη από την πλημμυρίδα της ανικανότητας και φαυλότητας, είναι η παραλυτική ατολμία της ποιότητας."
    Τα λέτε άριστα. Όμως τι λογής "ποιότητα" είναι αυτή που παραλύει λόγω ατολμίας ενώπιον της ανικανότητας και της φαυλότητας;

    Avatar








    <<Ο διακοσμητικός ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, δηλαδή το συγκεντρωτικό κράτος. Επίσης, η προτεραιότητα δάνειων ιδεολογημάτων (όχι της επιχώριας ανάγκης) στην άσκηση της πολιτικής. Και η αλλοτρίωση του εκκλησιαστικού κοινωνικού θησαυρίσματος σε «επικρατούσα θρησκεία».
    Η θρησκεία συνήθως είναι θεσμοποιημένη αγοραπωλησία: κάποιοι πουλάνε, κάποιοι αγοράζουν. Πωλούνται χρηστικά ωφελιμοθηρικά προτάγματα, αγοράζονται παρηγορητικές ψευδαισθήσεις. Το κράτος κατοχυρώνει τη συναλλαγή, διότι του εξασφαλίζει λιγότερο φόρτο δουλειάς για την αστυνομία και τα δικαστήρια. Αλλοτριώνει θεσμικά σε θρησκεία (σε ατομοκεντρικό νομικισμό και ηθικοπλαστική προπαγάνδα, δηλαδή σε «κήρυγμα») την ανατροπή της θρησκείας, που είναι ο εκκλησιαστικός γιορτασμός της ζωής. >>
    Alienation is the philosophical-hermeneutic category that investigates the destruction of identity, that is how someone comes to perceive-conceive-think of his nature as something different than it is. The nature of the Church established in the Acts, is the salvation of the human community through the transformation of the community of faith from an accidental coalescence of egos to a community of seekers of the Grace of Lord Jesus Christ. The community of the Acts has transcended the exploitation of humanity by the establishment of the ministry of the Apostles, who tend to the commitment of the faithful to the common fate of realizing the gift of Life won by lord Jesus Christ on the Cross. Exploitation, is the means by which evil lords over human nature. To conceive of your fellow human being as a means to an end, as an object to be exploited for achieving different ends, is to deny the Grace and Life of Lord Jesus Christ.
    <<aγαπάτε αλλήλους="">> is the establishmnet of salvation at the center of human community. The Church has existed under persecution for thousands of years. The western bureaucratic state, founded on the debasement of the means of exchange - debt issuance funding community health - , is the latest invention to the destruction of the Acts of the Apostles. It was invented by the South Seas Bubble of the adventurists who brought something called mita to the core of the destruction of every parish the Apostles established. Its summit is the extermination of WWII.
    In the Hellenic Republic after the destruction of its statesmen and rank by the mita of the Glucksberg Dynasty, we saw the destruction of every village-parish by the establishment of the Fallmerayer conspiracy in the massive immigration scheme of the 50's and 60's.
    While the office of the Bishop may have been forced into the pedigree scheme of Churchill's British Empire, through the massive debasement of the medium of exchange, black money laundering , the community of ascetics-monks committed to defending the Church has fallen in the field of battle.
    The imposition of a financial scam as the public sector of the Hellenic Republic, may mean that Church officials my have to be double or even quadruple agents in the place of 007.






  • Avatar








    Αγαπητέ κ. Γιανναρά,
    η απαράδεκτη κατάσταση που ορθώς περιγράφετε δεν προκείται ποτέ να διορθωθεί, διότι δεν είναι παρεμπίπτουσα και ξένη στην Ορθοδοξία, αλλά ενδημική. Πρόκειται για ένα από τα οργανικότερα κομμάτια της, άνευ του οποίου Ορθοδοξία δεν υφίσταται ούτε λεπτό. Αφ' ης στιγμής ο επισκοπικός βαθμός έπαψε να ταυτίζεται με τον Χριστό (τον οποίον υποτίθεται ότι εικονίζει) και έγινε κακέκτυπη μίμηση του βυζαντινού Αυτοκράτορα, η υπόθεση έχει λήξει. Είναι καθαρά θέμα στρεβλής και ανεπαρκούς εκκλησιολογίας: παρ' ημίν δεν υφίσταται μεν Πάπας, υφίσταται όμως μια ατελείωτη πλειάδα παπών, των οποίων το σόου με τις αυτοκρατορικές στολές και τους λιβανωτούς που εισπράττουν (πιότερο και από τον ίδιο τον Χριστό!) στη Λειτουργία αφήνει άθικτο το κακό που εξακολουθεί να κατατρώει τα σωθικά της κτίσης και παντελώς αδιάφορο τον κόσμο που ταλανίζεται με χίλια-δυο σοβαρά προβλήματα και δεν έχει ούτε τον χρόνο, αλλά ούτε και τη διάθεση να παρακολουθεί και δη παθητικά (παντελώς αμέτοχος) ένα κακόγουστο σόου.Φέρετε κι εσείς ευθύνη, τεράστια μάλιστα. Διότι, με την Ελευθερία του ήθους σταματήσατε εκεί απ' όπου έπρεπε στην πραγματικότητα να ξεκινήσετε. Ο εχθρός δεν ήταν έξωθεν της ιδρυματικής Εκκλησίας, δηλ. στις οργανώσεις, αυτές ήταν ο εύκολος στόχος. Στο εσωτερικό της Εκκλησίας βρισκόταν το πρόβλημα και έπρεπε να κατονομαστεί, να αναλυθεί και να αναχαιτιστεί με θεολογικά κριτήρια. Αλλά εν μέρει επειδή έπρεπε να ξεσκεπαστεί ο κρετινισμός των οργανώσεων και εν μέρει διότι είδατε στην ελληνόφωνη Εκκλησία το τελευταίο ταμπούρι μιας ελληνικότητας, προασπίσατε ΑΝΕΥ ΟΡΩΝ την ιδρυματική Εκκλησία, η οποία ήδη διολίσθαινε στη μετατροπή της σε ένα "χριστιανικό Ισλάμ", ένα σώμα παντελώς αδιάφορο για τη θεολογία και την κριτική σκέψη, αδιάλλακτο, άτεγκτο, μη διαλογικό και ετεροπροσδιοριζόμενο, μια άρνηση των πάντων πέραν του δικού της μονότονου και στενόκαρδου ρεπερτορίου. Έτσι ήταν ο Ελληνισμός, όπως μας τον κληροδότησαν τα κείμενα της αρχαιοελληνικής Γραμματείας;

    Avatar








    Ορθή η κριτική σας εν πολλοίς κύριε καθηγητά. Υπάρχουν όμως επίσκοποι που τιμούν το υψηλό αυτό αξίωμα πνευματικώ τω τρόπω. Ίσως είναι λίγοι αριθμητικά και ασφαλώς όσο περισσότερο τόσο το καλύτερο αλλά στην Εκκλησία ένας κούκος φτάνει και περισσεύει για να φέρει την άνοιξη. Υπάρχουν πράγματι πολλά προβλήματα στην ιεραρχία τλης εκκλησίας και καλώς ασκήτε κριτική - λείπει όμως η νότα που θα ολοκλήρωνε την ορθόδοξη οπττική- διαφορετικά ακούγεται κάπως νοησιαρχική η κριτική σας.
    Ευχές,

    Avatar








    Η ανυπαρξία επιλογών του Πατριαρχείου και η ανάδειξη της μετριότητας στο Ελλαδιστάν, πρώτα πρώτα έχουν καταφέρει μια απουσία επικοινωνίας μεταξύ τους και μετέπειτα με το Ποίμνιο. Αυτές οι μετριότητες αναλώνονται σε έναν εσωστρεφή διάλογο αγνοώντας τα μηνύματα της ψηφιακής κοινωνίας, των νέων, της Ελλάδας, της Ευρώπης και του ευρύτερου Χριστιανισμού. Και αυτό δημιουργεί προβλήματα, αποξένωση, απέχθεια για την Εκκλησία και τελικώς απαξίωση. Πραγματικά, ποιος παίρνει την Εκκλησία της Ελλαδος στα σοβαρά στις μέρες μας; Ποια μηνύματα ανταποκρίνονται στην σημερινή κοινωνία; Ποιο είναι το Da-sein της της εκκλησίας αν η εκκλησία νοηθεί ως μια ενιαία οντότητα;
    Η εκκλησία αντιμετωπίζει προκλήσεις που είναι αδύνατο να αντιμετωπιστούν εάν δεν γίνει μια ολική επαναπροσέγγιση της λειτουργίας της. Στον ίδιο μονοπάτι δεν είναι μόνο η Ορθόδοξη αλλά και η Καθολική Εκκλησία καθώς και όλες οι υπόλοιπες χαρακτηριζόμενες εκκλησίες του Χριστιανισμού. Εδώ υπάρχει ένα μονοπάτι, εάν η Ορθόδοξη εκκλησία θέλει να παραμείνει ένας αναχρονιστικός θεματοφύλακας που θα συνεχίσει να εκπίπτει και να απαξιώνεται ή που θα διαβάσει τα μηνύματα των τελευταίων 100 ετών, θα αποβάλει την ιστορικότητα του Είναι της και θα πορευτεί με γνώμωνα την κοινωνία. Για αυτό θα πρέπει να κατανοήσει τα παρακάτω:
    1) Η κοινωνία έχει αλλάξει. Η πληροφορία και οι χρόνοι μετακίνησης έχουν αλλάξει. Κοινωνική ομάδα δεν αποτελεί μια ενορία με την γεωγραφική έννοια, αλλά διάφορες ομάδες και κοινωνίες με τα ίδια ενδιαφέροντα. Αυτή η κατανόηση και μετάβαση είναι η πιο δύσκολη και θα μπορούσε να σπάσει πολλά ταμπού.
    2) Όσο οι απανταχού εκκλησίες παραμένουν διαιρεμένες και περνάνε διαφορετικές αρχές και μηνύματα, αυτή η πολυφωνία στην κοινωνία της πληροφορίας είναι καταδικασμένη να οδηγήσει το Ποίμνιο σε κώφωση. Θα πρέπει να υπάρξει ισχυρή προσέγγιση και καθολική σύγκλιση με την Καθολική Εκκλησία.
    3) Η Κωνσταντινούπολη λόγω non-sustainable Χριστιανικού πληθυσμού ειναι αδύνατο να υπηρετήσει ένα πραγματικά δυναμικό Πατριαρχείο. Τα υπόλοιπα 3 Πατριαρχεία το ίδιο. Ας γίνουν μουσεία να τελειώνουμε ή το Πατριαρχείο να μεταφερθεί στον ελλαδικό χώρο, σε ένα δυναμικό ελληνόφωνο κέντρο που θα μπορεί να υποστηρίξει ανεμπόδιστα και ανεπηρέαστα το έργο της στο μέλλον και θα μπορεί να διατηρήσει έναν δυναμικό διάλογο (και διαλεκτική).
    4) Τα μηνύματα να είναι απλά, συγκεντρωμένα, αλλά να φτάνουν σε κάθε γωνιά. Δεν χρειάζεται ο κάθε γέροντας να εκφέρει τις «επιστημονικές» του απόψεις και να περνούν αντιφατικά μηνύματα, άλλα πιο χαζά, αλλά πιο έξυπνα, αλλά ανώτερα, άλλα πιο σκοταδιστικά ή πιο νοσταλγικά. Δηλαδή χρειάζεται μια καθολική επαναπροσέγγιση διακυβέρνησης.
    Τα παραπάνω χρειάζονται περίσσια τόλμη δυστυχώς και ανώτερα μυαλά που νοιάζονται για το το Ποίμνιο και την εκκλησία και όχι για τα άμφιά τους. Σύντομα τα προβλήματα που αναφέρατε δεν θα είναι παρά παρελθόν αν δεν σταματήσει επιτέλους αυτός ο ξιπασμός των ιερωμένων. Θα βρεθεί ένας Μάο σε κάποια στιγμή στο σύντομο μέλλον να φέρει μια πολιτιστική επανάσταση που δεν θα είναι τίποτα άλλο παρά η τυπική ταφόπλακα της εκκλησίας από την απαξίωση και την αυταρέσκεια στην οποία έχει περιέλθει.









    Δεν είχε μόνο χωριατόπουλα από όλη την Ελλάδα που μαζεύτηκαν εν Αθήναις εδώ και πολλές δεκαετίες και που την ψώνισαν εντός μικρού χρονικού διαστήματος, αν όχι εν μία νυκτί, αγαπητέ Γιανναρά.
    Εϊναι και κάτι άλλα φυντάνια εν Βρυξέλλαις, εν Λουξεμβούργω κι εν Στρασβούργω, τα οποία από το 2004 και το 2007 και μετά πλημμύρισαν τους θώκους και τα γραφεία του Ευρω-ιερατείου. Σαν πεινασμένα κι αδηφάγα τρωκτικά που ορμούν στις άψυχες σάρκες ενός καλοζωισμένου ψοφιμιού.
    Ναι, ναι, είναι οι ίδιοι άνθρωποι των οποίων οι γονείς, άλλοι προσκύνησαν τον Ναζισμό, άλλοι τον Κομμουνισμό κι άλλοι και τα δύο. Ενώ τώρα αυτοί εργάζονται στη «δημοκρατική» Ευρώπη των άπειρων, όμως, δημοκρατικών ελλειμμάτων.
    Αυτά τα φυντάνια, πολλά των οποίων, κουνάν διδακτικά, δικτατορικά και με ύφος 1000 Καρδιναλίων το δάχτυλο στους Έλληνες και στη χώρα τους.
    Οι ίδιοι των οποίων οι γονείς δεν είχαν χρήματα ούτε για χαρτί υγείας μέχρι πριν κάποια χρόνια.
    Αυτή είναι η Ευρώπη, της ξευτίλας, της παρακμής και της «κοινωνικής κινητικότητος».
    Εμετός.










    Τα σέβη μου κ.Καθηγητά "εκ μέσης καρδίας". Τιμήσατε την πορεία σας και το οφφίκιο του ΄Αρχοντος Μεγάλου Ρήτορος. ΄Αξιος !!!








    'Οσοι μενετε στην Θεσσαλονικη κανετε σας παρακαλω τον κοπο να περασετε απο την οδο Αγιου Νικολαου στο κεντρο. Αυτην που κατεβαινει απο την Κασσανδρου στην Αγιου Δημητριου, πισω απο το ιερο του ναου. Σταθειτε και παρατηρείστε την εκκλησια απο αυτην την πλευρά. Θα δειτε παλιες και νεες επεμβασεις στο αρχαιο κτήριο. Οι νεώτερες απο αυτές ειναι εγκαταστασεις κλιματιστικων για τους ιερεις. Εξωτερικες άσπρες μοναδες στραβοτοποθετημενες κατω και διπλα σε αρχαιους κιωνες. Καλωδια και σωληνες, που βγαινουν απο προσφατες τρυπες του ιερου, κατω απο τον τρουλο, κρεμονται πεταμενες ακαταστατα. Αγριοχορτα και αλλα φυτα πεταγονται απο τους αρμους και διαβρωνουν τους ομορφους τοιχους και κιωνες. Ασχήμια και εγκατάλειψη ενα πραμα σαν τους πισω ακαλυπτους χώρους των γύρω πολυκατοικιών. Το παρκάκι διπλα στον ναο εγκαταλειμενο και αυτο στα αγριόχορτα. Μια ορατη βδελυγμια στον ναο του Προστατη της πολης, ενα απο τα συμβολικα μνημεια της Θεσσαλονικης. Ας περνανε καλα μόνο οι παχουλοι αρχιερεις και παπαδες που το λειτουργουν, το διαχειριζονται και το εκμεταλλεύονται. Να κανουν τα τυπικα τους καθηκοντα χωρις να ζεσταινονται ουτε να ιδρωνει το αυτι τους, ενω θα επρεπε να ανασηκωσουν τα φαρδια μανικια τους και να περιποιηθουν τον Οικο του Θεου αυτοι οι ίδιοι με τα αφράτα χερακια τους.









    Ο πολιτισμος μιας πολιτειας δεν εκδηλωνεται απο τη διαχειριση μονο των μεγαλων κοινων προβληματων, εκδηλωνεται και στην πιο μικρη λεπτομερεια.
    Εκ[δηλωνεται], απο το ρημα δηλοω που σημαινει πραγματοποιω κατι ορατο, καθαρο.
    Και η πολιτικη [η οποια τρεφει και παιδαγωγει τον πολιτισμο] για τους Ελληνες ειναι τεχνη, και μαλιστα απο τις καλες, και ειναι οι καλες τεχνες που θετουν συνεχως τα πιο δυσκολα φιλοσοφικα ζητηματα.
    Η τεχνη για τους Ελληνες, εχει εναν αγραφο κανονα, αυτον του ωραιου που το συνανταμε μονο στην αρμονια της συμμετριας, που οποιαδηποτε και αν ειναι η ωρα, το ωραιο θα ειναι παντα ωραιο.









    Δυστυχώς έτσι είναι αγαπητέ κ. Γιανναρά. Το εθιμοτυπικό μέρος της λατρείας μας κατάγεται από το Βυζάντιο, με όλες τις αρρώστιες της εποχής του. Δε μπορώ παρά να θυμηθώ την επιτίμηση του Χριστού στους ιερείς κα τους Φαρισαίους της εποχής του, και πόσο ταιριάζουν με τους επισκόπους μας. Κατά τα άλλα, είναι τόσο εύκολο οι δικοί μας θεολόγοι και επίσκοποι να κάνουν κριτική στους Δυτικούς. Τα δικά μας όμως δεν τα κοιτάμε...








    Η θεση της Ορθοδοξιας στην Ελλαδα.
    Ο Χριστιανισμος παρασταινει 2,4 δισεκατομμυρια του παγκοσμιου πληθυσμου (μελετη του 2015).
    Η Ορθοδοξη παγκοσμια Εκλησια παρασταινει 285 εκατομμυρια.
    Μια πρωτη διαπιστωση ειναι οτι ο λαος που εξασκει την Ορθοδοξια ανηκει σε πλειονοτητα σε χωρες με πληθυσμο με μειωμενη ικανοτητα αγορας, με επιμορφωτικο επιπεδο περιορισμενο και ασκωντας τη θρησκεια με τροπο προσαρμοσμενο στις παραδοσεις και τα εθιμα της χωρας και του τοπου.
    Η ελληνικη Ορθοδοξια ειναι γερα εμφυτευμενη και ειναι ενταγμενο μερος της λειτουργιας του κρατους. Οφειλει την επιρροη της και τη δυναμη της στο ρολο που ιδιοποιηθηκε για την ελευθερωση της Ελλαδας απο τον Οθωμανο καταχτητη. Χωρις να αποδεχθουμε αυτο το εμφανες, θα ηταν πιο δικαιο να υπολογισουμε επι πλεον το οτι οι μεγαλες διαφορες μεταξυ των δυο λαων καθως και η αναμνηση ενος ενδοξου παρελθοντος εμποδισαν τη διεισδυση και την αφομοιωση του ελληνικου λαου.
    Η ελληνικη Ορθοδοξια βασιζεται σε μια τριαδα : Πατριδα – Θρησκεια – Οικογενεια.
    - Πατριδα : Αυτο το συστατικο επιτρεπει μια ορισμενη πολιτικη επιρροη (μερικες φορες αποκρυφη) στο επιπεδο της λειτουργιας του κρατους. Ειναι ενα στοιχειο κρισης εκ μερους των μη πιστων, οπως αλλωστε και η θρησκευτικη διδασκαλια στη μαθητεια.
    - Θρησκεια : Η πιστη του λαου ειναι συμβατικη με συγκαταθεση απο παραδοση και συνοδευεται απο ενα λαμπρο τελετουργικο, καταφανη ενδειξη της θελησης εξουσιας της Εκκλησιας. Μεταμοσχευονται εκει δημοφιλεις γιορτες και παγανιστικες εκδηλωσεις και συμπεριφορες. Οσον αφορα το διδαγμα, τα απαγορευμενα και οι ποινες κυριαρχουν εξ’ισου με τα καθηκοντα συγκαταθεσης και το δογμα του Ευαγγελιου.
    - Οικογενεια : Στυλος ο πιο γερος της τριαδας και σιγουρα ο πιο σεβασμιος της Ελλαδας.
    Ενας επαινος στην Ορθοδοξη Εκκλησια οπου και να εξασκει την ιεραποστολη της. Αντιθετως στον Καθολικισμο, τον Προτεσταντισμο και τον Ευαγγελισμο, δεν εξασκει τον προσηλυτισμο.








    Πρώτον η αναγνώριση του "άξιος" για το Οφφίκιο του Άρχοντος Μεγάλου Ρήτορος που σού απονομήθηκε.
    Δεύτερον, από τα χέρια Πατριάρχη που κατά καιρούς έχεις καταχερίσει.
    Τρίτον, απόλυτη συμφωνία με την σημερινή σου επιφυλλίδα.
    Τέταρτον ... ε αυτό ασ' το για άλλη φορά.
    Με πολλή αγάπη.