Ο π. Νικόλαος εκφράζοντας την Εκκλησία της Ουκρανίας υπό του Μητροπολίτη Ονούφριο, ευχαριστεί από τα βάθη της καρδιάς του, όλους εκείνους που υπογράφουν την επιστολή συμπαράστασης για το Ουκρανικό θέμα.
Το μήνυμα του π. Νικολάου έχει ως εξής:
«Με μεγάλη χαρά και συγκίνηση πληροφορηθήκαμε για τη συμπαράσταση των
Ελλήνων κληρικών και πιστών, που απευθύνουν προς την Ιερά Σύνοδο της
Εκκλησίας της Ελλάδος ανοικτή επιστολή για το ουκρανικό εκκλησιαστικό
θέμα.Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, προς το παρόν έχουν συγκεντρωθεί περισσότερες από 1000 υπογραφές!
Ως Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας εκφράζουμε την ευαρέσκεια και τις ευχαριστίες μας, προς τους Ορθοδόξους αδελφούς της Ελλάδας.
Η επιστολή αυτή είναι πραγματικά μια φωνή από τα βάθη της Εκκλησίας της Ελλάδος, φωνή πραγματικής εκκλησιαστικής συνείδησης, που εκφράστηκε από απλούς κληρικούς και λαϊκούς και έρχεται να προστεθεί στις ανησυχίες που έχουν εκφράσει πολλοί Έλληνες Αρχιερείς.
Με την ευκαιρία αυτή θέλω να τονίσω, ότι το ουκρανικό εκκλησιαστικό πρόβλημα δεν πρέπει να το βλέπουμε μέσα από το πρίσμα εθνικών προτεραιοτήτων ή εθνικιστικών προϋποθέσεων.
Δηλαδή, εδώ δεν πρόκειται περί αντιπαλότητας μεταξύ Ελλήνων και Ρώσων ούτε Ρώσων και Ελλήνων, ούτε Ουκρανών εναντίον των Ρώσων και Ελλήνων ή και αντίστροφα.
Είναι ξεκάθαρα εκκλησιαστικό και εκκλησιολογικό το ζήτημα! Συνεπώς, όλοι οι Ορθόδοξοι, που σεβόμαστε την παράδοση και το πολίτευμα της Εκκλησίας μας, είμαστε ενωμένοι και η εν λόγω επιστολή αυτό δείχνει.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα ουκρανικά κοινωνικά δίκτυα που δημοσιεύουν την είδηση για την επιστολή, έχουν κατακλυσθεί από μηνύματα Ουκρανών πιστών τα οποία γράφουν: «Ευχαριστούμε πολύ, αγαπητά αδέλφια μας, Έλληνες»!
Εμείς, ως κανονική Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας εκφράζοντας τις 12.000 ενορίες και τα εκατομμύρια των πιστών μας, είμαστε πάρα πολύ ευγνώμονες και εξ όλης της καρδιάς μας, και ευχαριστούμε θερμά για αυτή την συμπαράσταση.
Αυτές τις στιγμές αισθανόμεθα, ότι είμαστε πραγματικά μια Εκκλησία, ένα Σώμα Χριστού, όπου, σύμφωνα με τον Απόστολο Παύλο, «οὐκ ἔνι Ἕλλην καὶ ᾽Ιουδαῖος, περιτομὴ καὶ ἀκροβυστία, βάρβαρος, Σκύθης, δοῦλος, ἐλεύθερος, ἀλλὰ [τὰ] πάντα καὶ ἐν πᾶσιν Χριστός» (Κολ. 3:11)».