Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2011

ΤΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ


“ΟΥΚ ΕΚΛΕΙΨΕΙ

ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ

ΕΚ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΣΟΥ”


«Οκ κλείψει σοι νρ π προσώπου μου καθήμενος π θρόνου σραήλ͵ ...»
(Β’ Παραλ. στ’.16)
                                         Tου θεολόγου κ. Ιωάννη Ρεντζίδη
     Ελόγως διερωτται κάθε εσεβής χριστιανός,
ἐὰν ργον ο ρχές τς κκλησίας κα ἐὰν τέθησαν κατά μέρος ο ερο Κανόνες της.
Ἐὰν τ πνευματικ βουλευτήριο τς κκλησίας κατελύθη κατελήφθη π τος πεναντίους.
Κα μως Κύριος διαβεβαιώνει τι δν θ κλείψη γούμενος π τν λαό Του.
          Α. Τ προβλήματα τς κκλησίας

Κατ τς τελευταες δεκαετίες κκλησία μας παρουσιάζει ποικίλα προβλήματα. Πολλο ποφαίνονται γι’ ατή τήν κατάστασι μ διαφόρους τρόπους. Καταγράφουν κα περιγράφουν καταστάσεις νεοπλασίας στ νθρώπινο μέρος το κκλησιαστικο ργανισμο:
     “Πολλοί πίορκοι κατέκλυσαν τν κκλησία”, διακήρυξε κάποιος Προκαθήμενος.
“Η κκλησία μας χει ποστε μεγάλη κκοσμίκευσι”, διαμαρτύρεται τερος, πίσης Προκαθήμενος.
“Κατέστη καθεστς νηθικότητα κα φιλοχρηματία”, βεβαιώνουν πολλο λλοι.
     Δυστυχς, κάποιοι “ψηλόβαθμοι” κα μ ρασοφόροι φροντίζουν ν μ κτίθενται στν πολ κόσμο, λλ θική τους πόστασις βρίσκεται πολ κάτω του πιπέδου το διαφόρου κοσμικο λαϊκο.
     Τ λληλοδιαδόχως νακύπτοντα οκονομικ σκάνδαλα ποτελον κοιν μυστικ κα πολυχρόνιο κληρονομιά. Παράδειγμα· γι τ κκλησιαστικ σκάνδαλα τς περιόδου 1994-1998 συνετάχθη να φοβερ πόρισμα (το Μητροπολίτου Καρυστίας) κα μία καταλυτικ κθεσις (το Μητροπολίτου Φιλίππων). Συνάμα, ποινικ δικαιοσύνη πέδωσε πτ κακουργηματικς πράξεις κα ρκετς πλημμεληματικς σ ψηλοβάθμους τς κκλησιαστικς διοικήσεως. ξίζει ν σημειωθ τι, μ μετατροπ τν κακουργημάτων σ πλημμελήματα, τ δικήματα παρεγράφησαν, δίχως τ ποινικ δικαστήρια ν κδικάσουν τν οσία τς ποθέσεως. κόμη, συνετάχθη μία τρομερ κθεσις (το Μητροπολίτου Φιλίππων) γι τ σκάνδαλα τς δη καταργηθείσης ργανώσεως “λληλεγγύη”. Προσέτι, ατ τν ποχ κκρεμον τέσσερις διώξεις, γι κακουργηματικς πράξεις, τοπουργείου Οκονομικών” τς κκλησίας τς λλάδος.

Εναι γνωστ πώς, γι λα ατ πιβάλλεται πρς τ παρν σιωπ τν κατηγορηθέντων ς νόχων, συνενόχων κα συνεργν, κα βεβαίως τς κεντρικς Διοικήσεως. να σκοτειν πέπλο συγκαλύψεως περιβάλλει τ πάντα. Ατές, κα πολλς λλες καυτς ποθέσεις τέθησαν στ ρχεα κα σ πτασφράγιστα γραφεα.

Τ οκονομικ κα τ θικ κλμα εναι δυσδες, λλ καμία διαδικασία καθάρσεως δν λαμβάνει χώρα. Οδες κ τν σκανδαλοποιν κα τν πιόρκων κληρικν τς γεσίας δν καθηρέθη (πλν νς κα ατ ναγκαστικς κα κ το νόμου, λόγω καταδίκης του σ ξαετ φυλάκισι).

Δυστυχς, γιά τν κκλησιαστικ γεσία, πικαιροποιντας τν ϊνστάϊν, “Τ ψεδος ψώθηκε κα γινε εγένεια”. Στ χέρια τν πιόρκων ο λόγοι κατέστησαν επείθεια πάτης.
      Β. πάρχουν καλο ρχιερες, λλ κα ανο
     Βεβαίως πάρχουν καλο πίσκοποι στν κκλησία μας. λλ πολλο π ατος δν χουν συνειδητοποιήσει τ μέγεθος τν προβλημάτων. λλοι χουν συμβιβασθε μ τ καθεστώς.
     Ν τονίσουμε τι κάποιοι λλοι χαρακτηρίζονται ανοί, διότι διαθέτουν δύο πρόσωπα κα δύο πλευρές.
Κοιτάζουν δηλαδ κα πρς τν εσεβ λα κα πρς τος διεφθαρμένους ξουσιαστές.
Γι παράδειγμα· διαφωνον μ τν κδίωξι το Μητροπολίτου ττικς κα Μεγαρίδος κ. Νικοδήμου.
Διαφωνον (σιγοψιθυρίζοντας) μ τν κατάτμησι τς . Μητροπόλεως ττικς. λλ... κατόπιν, ψηφίζουν τος νέους μοιχεπιβάτες τν ντικανονικς δημιουργηθέντων Μητροπόλεων, παρίστανται στς νθρονίσεις τν μοιχεπιβατν, τος προσκαλον στς γιορτς κα στς πανηγύρεις τους, τος ποδέχονται κα τος ναγνωρίζουν χωρς κανένα πρόβλημα ς “καλος ποιμένες”.
    Μ λλα λόγια ατή τακτική δύναται νά παραλληλισθ μ τ ξς:
     Σ μία μάδα νθρώπων, κάποιοι ποφασίζουν ν ληστεύσουν μία τράπεζα.
Μερικο διαφωνον κα διαμαρτύρονται.
Ο πολλο παντον τι τ γχείρημα θ κτελεσθ πωσδήποτε.
Τότε ο διαφωνοντες συμπορεύονται μ τος λλους, διαμοιράζονται π κοινο τ λεία τς ληστείας κα νέμονται τ κέρδη τς παρανόμου νεργείας!!!

Μέ βάσι τίς προηγούμενες θλιβερές διαπιστώσεις, δικαίως διερωτται κανείς: Μ δν κούγεται φων ληθείας κα δν πάρχει νάστημα ντιστάσεως;
     Γ. Θες πάντοτε ποστέλλει γέτες γι τ λαό Του
    Δυστυχς, τ σημεριν ναυάγιο το κκλησιαστικο ργανισμο εναι τ ποτέλεσμα τς κατ’ νθρωπον κυβερνήτου πλεύσεως το ερο Σκάφους.
π τν γέφυρα πουσιάζουν τ στιβαρ κα καθαρ χέρια το δυνατο “Κυβερνήτου”.
    Συνεπς, πάρχει δήριτος νάγκη γι Οακοστρόφο προικισμένο μ εδικ χαρίσματα κα ψηλς πνευματικς ρχές. Μ βούλησι σχυρ κα δέες πέροχες κα καινοφανες.
Χρειαζόμεθα να μεγάλο “ραματιστή”. να πέροχο “Πατερικ Καινοτόμονδρα.
    ταν λαίλαπα το ρειανισμο μαίνετο Θες πέστειλε τ Μέγα θανάσιο ν σηκώση τ βάρος.
Τότε λέχθη: “θανάσιος νάντια στν οκουμένη”.
ταν κοιμήθη ατς μεγάλος κκλησιαστικς ρωας, εθύνη μετεφέρθη στν Καππαδοκία στν Μέγα Βασίλειο κα παραλλήλως μ’ ατν στν Ναζιανζ στν γιο Γρηγόριο τν Θεολόγο.

λλά, θ ρωτήση κανες τί κανε τότε Ρώμη, Κωνσταντινούπολις, τ εροσόλυμα;
λλοτε παρακολουθοσαν, λλοτε συνακολουθοσαν κα νίοτε ναντιωνόντουσαν.
Τόπος τς χαρισματικς δυνάμεως κατέστη λεξάνδρεια, Καισάρεια, Ναζιανζς κα χι ο Πρωτεύουσες!
Ατό συνέβη διότι, “τ πνεμα που θέλει πνε, κα τν φωνν ατο κούεις, λλ΄ οκ οδας πόθεν ρχεται κα πο πάγει· οτως στν πς γεγεννημένος κ το πνεύματος.” (ωάνν. γ’ 8).
Θες ποφασίζει μόνος Του πς, πότε, κα ποιν θ φωτίση, γι ν τν κολουθήση λαός.
Θες ποφασίζει ποις θ εναι Ταμειοχος τς ρθοφροσύνης”.
Θες ποφαίνεται κα μες κολουθομε.
    Κα στς μέρες μας στν λλάδα κούγονται διάφορες φωνς ληθείας. μως ο κυριότερες κα πι οσιαστικς εναι δύο:

Ο συνεχιζόμενες διαμαρτυρίες τν παδν το γίου πισκόπου Λαρίσης, το μακαριστο Θεολόγου.

Κα φων το δυνατο Νικοδήμου (Μητροπολίτου ττικς κα Μεγαρίδος).

γώνας τους δν εναι γι μικρ πράγματα πιπέδου Μητροπόλεως.
Μέσα π τς κινήσεις τους συγκροτεται “Μέτωποθικς ντιστάσεως. ρθώνεται “Πύργοςληθείας κα δικαιοσύνης γι λόκληρο τν κκλησία μας.


Δ. Πνευματικς γέτης λοκλήρου της ρθοδοξίας


ποιος συμπορεύεται μέ τν ποφασιστικό Νικόδημο ερίσκεται ες σφαλ πορεία.
ποιος στηρίζει εθαρσς τος γωνιστς τς Λαρίσης σηκώνει σημαία πρωτοπορείας.

ρχιερεύς Νικόδημος πολεμ:
Γιατί εναι ζν λύχνος κα λαρν φς.
Γιατί εναι πρωτοστάτης το πνευματικο πολέμου.
Γιατί εναι κοίμητος φύλακας στς πάλξεις το κκλησιαστικο χώρου.
      ταν κάποιος γίνεται πίσκοπος κα ρθοφρονε ν μέσω κακοφρόνων, τότε Θες το χαρίζει τν “πιστασία” κα τν “ποπτεία” λοκλήρου της κκλησίας. Τν καθιστ σθεναρπιστάτη” καπόπτη” το ερο Χώρου.

Πολλο σως θ προβάλλουν τν νστασι:
Κα ο Προκαθήμενοι οδέν κατεργάζονται;
πίσκοπος Νικόδημος εναι πάνω π τος ποστολικος θρόνους;

Σ’ ατό τό ρώτημα σημειώνουμε τά εστοχα λόγια το ετο τς Όρθοδοξίας το γ. Γρηγορίου το Θεολόγου.
     “Τι σημαίνει πάνω κα κάτω; δ πρόκειται γι τν λήθεια, τν θική, τ δόγματα. ποιον Θες φωτίσει περισσότερο ατν πρέπει ν κολουθομε. ποιος γωνίζεται περισσότερο, ποιος ποφέρει περισσότερο γι τν λήθεια, τν θικ τ δίκαιο κενος εναι Πρωτοστάτης”. Τ λλα εναι δευτερεύοντα κα γι τν τάξι, πού βέβαια πρέπει ν πάρχη στν κκλησία” (Γρηγορίου Θεολόγου).
     Θες μέσα π τος διωγμος νέδειξε τν ξόριστο Νικόδημο γνήσιο κφραστ λοκλήρου της κκλησίας.
Λέοντα” προστασίας, γι τ ποίμνιο το Χριστο.
Καπετάνιο” θεσπέσιο γι τν ερ λκάδα.
Βασιλιάκοίμητο γι τ ερ Κάστρο.
   Μπορομε ν ρωτμε ποιν θ κολουθομε;
Μπορομε ν προβληματιζώμεθα ν πειδ διώχθησαν π τος θρόνους των, πρέπει ν κολουθομε τν Μέγα θανάσιο κα τν ερ Χρυσόστομο;
χι βεβαίως, λλ τος κολουθομε γιατί εναι ο πιλεγμένοι π τ Θεγέτες” τς κκλησίας!

Μπορομε ν ρωτμε ποιν θ κολουθομε;
Μπορομε ν μφιβάλουμε, πειδ σθεναρός Νικόδημος χει κδιωχθ π τ θρόνο του;
χι, φο γωνίζεται κα θυσιάζεται γι τν λήθεια, τν παραδοσιακ πορεία κα τ Πατερικ πνεμα!
Δν μς πτοον ο ξορίες κα ο ξοντωτικς διώξεις τν χαρισματικν Πατέρων!
μες ατος κολουθομε!!!.
    Ε’. Πολλ κάστρα ψώνουν σημαία ληθείας
    μο μ τν ποφασιστικό Νικόδημο συμπαρατάσσονται πολλο Κληρικοί, Μοναχοί, Μοναχς κα ελαβες λαϊκοί.
Πολλ εναι τ κάστρα πού ψώνουν σημαία γωνιστικς ληθείας.
λοι ατο κολουθον (διακριτικά, λλ συνειδητ) τν πνευματικ γέτη τς κκλησίας, τν ταπεινωθέντα Νικόδημο, κόντρα στν ποια προπαγάνδα κα στν ποια πίεσι τς ξουσίας.
   χουν πίγνωσι γι τ ποις φυλάσσει τν λήθεια.
Ποις εναι κατηρτισμένος πνευματικά, φωτισμένος ξαιρετικά, σοφς κατ Θεν κα δυναμικς μοναδικά.
Σ΄ ατ τν πνευματικ πόλεμο κολουθομε τν νθρωπο πού φέρει τ στίγματα το ησο ν τ θνητ ατο σαρκί.
Σ ποχ πού ο “ζηλωτικο” τύποι κμεταλλεύονται τ σκάνδαλα γι ν παρασύρουν νθρώπους σ κρότητες κα σχισματικς μάδες, ο νουνεχες δν κτρέπονται π τ μέτρο κα τν κανονικότητα τς κκλησίας.
Τ φωτισμένα πνεύματα πορρίπτουν τς μονομέρειες κα διαθέτουν συνετ διάκρισι. Γνωρίζουν βαθύτατα σ τί καταστροφ μς δηγον ο κρότητες.
    ΣΤ . Γιατί τόσα χρόνια δν τος ξέχασε λαός;
   Εναι λογικ ν ναρωτιέται κανες γιατί μετ π τόσα χρόνια δν ξέχασε λας τν γιο πίσκοπο Θεολόγο κα τν νάρετο ρχιερέα Νικόδημο;
[Παραλείπω τ νόματα τν Μητροπόλεών τους (Λαρίσης, ττικς κα Μεγαρίδος) γι ν τονίσω τι ατοί κυρίως νήκουν στν καθόλου κκλησία].
Γι τν διο λόγο πο δν λησμόνησε τος διωκομένους θανασίους κα Χρυσοστόμους στ διάβα τν αώνων.
Δηλαδή, πειδ διαφυλάσσουν γνησία τν Πατερικ Παράδοσι κα νόθευτο τν λήθεια.

ν ο ξουσιαστα φηναν τ λα ν μιλήση θ ξεχυνόταν ς θάλασσα ποδοχς πρς τν μακαριστό Θεολόγο καί πρός τόν σεβάσμιο κ. Νικόδημο.
πως κάποτε μία τέτοια νθρωποθάλασσα “ζεούση καρδί”, πεδέχθη τν ξόριστο Μέγα θανάσιο (20 Φεβρουαρίου το 362 μ.Χ.).

Εναι προφανς πώς σεβαστός Νικόδημος παραμένει οσιαστικ σχεδόν μοναδικς σθεναρς γωνιστς πίσκοπος κατ τ τελευταία χρόνια:
Δν γωνίζεται γι τ δικό του δίκαιο, λλ γι τ δίκαιο τς κκλησίας!
Δν γωνίζεται γι προσωπικ θικ ποκατάστασι, λλ γι τν θικ στν κκλησία!
Δν γωνίζεται γι τν Μητρόπολι ττικς κα Μεγαρίδος, πού τρομοκρατικς, νηθίκως κα δίκως το φήρεσαν, λλ γι σύμπασα τν κκλησία.
Δν γωνίζεται γι τν αυτό του, λλ γι ν συνεγείρη τν λα το Θεο σ γνες πρ τς ληθείας!
Δν γωνίζεται γι γήϊνα σχήματα, λλ γι πουράνια πράγματα!
Δν γωνίζεται γι μικρ ζητήματα, λλ γι ψιστα ράματα!
Δέν γωνίζεται κατ’ οσίαν παρά, γιά νά δώση θάρρος καί δύναμι σέ πολλούς νά συναγωνίζωνται γιά θέματα δογματικά, θικά, πνευματικά.
πομένως, κατ τν σύγχρονη ποχή:
Ἐὰν επης πίσκοπος νος πηγαίνει κυρίως στν κ. Νικόδημο!
Ἐὰν επης κ. Νικόδημος νος πηγαίνει στν σωστ πίσκοπο!


Ζ’. Το φόρεσαν λαμπρ σθτα
Εαγγελιστς Λουκς ναφέρει:
ξουθενήσας [δ] ατν [τν Κύριο] [κα] ρώδης σν τος στρατεύμασιν ατο κα μπαίξας περιβαλών σθτα λαμπράν νέπεμψεν ατν τ Πιλάτω” (Λουκ. κγ’ 11).
Τν ξουδένωσε κα Το φόρεσε λαμπρ Βασιλικ νδυμα, γι ν τν ξευτελίση.

Δυνάμεθα ν κάνουμε ναφορικ μ ατ τ συμβν δύο παραλληλισμούς.
Πρτον, ο νάξιοι ψηλόβαθμοι Κληρικο φοροντες τς λαμπρς στολς τους ξευτελίζονται κα γελοιοποιοναι νώπιον το λαο.
Δεύτερον, σ πολλος ρωϊκος Κληρικος “φόρεσαν” ς μανδύα τν χλεύη τς ξορίας κα τν διωγμν.
Κατ’ λήθεια ατοί νεδύθησαν τν ρυθρ Βασιλικ χιτνα το Κυρίου μ τιμ κα δόξα.
Ατο μόνοι ποτελον τος ληθες Ποιμένες τς κκλησίας καγουμένουςπαντός το εσεβος λαο τς οκουμένης.
Κα ο διοι, ν ταπεινώσει, διαθέτουν πλήρη τν ατοσυνειδησία τς γετικς πνευματικς ποστολς τους μέσα στν ερ Χρο γωνιζόμενοι π τος φιλοξένους τόπους τς πιγείου ξορίας τους!!!


θναι 9-11-2010