ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΙΑΤΑΖΟΥΜΕ
Ενώ απείχαμε από την ψηφοφορία και αποχωρήσαμε από τη Βουλή μετά το τέλος της διαδικασίας, η κυβέρνηση κατέθεσε αργά τη νύχτα δύο ακόμη τεράστιες τροπολογίες – αφενός μεν για μία επί πλέον στήριξη των ΜΜΕ, αφετέρου για τη δημιουργία ενός μητρώου εμβολιασμένων και για την έκδοση ειδικής βεβαίωσης (ταυτότητας) εμβολιασμού από τον ΗΔΙΚΑ. Στόχος του τελευταίου είναι προφανώς ο έμμεσος καταναγκασμός των Ελλήνων να εμβολιαστούν – θυμίζοντας τα νούμερα που τύπωναν οι ναζί στα χέρια των Εβραίων, για να μπορούν να τους αναγνωρίζουν.Βασίλης Βιλιάρδος.
Κοινοβουλευτική Εργασία
Όπως αναφέραμε στην επιτροπή, η κυβέρνηση κατέθεσε ένα πολυνομοσχέδιο με 160 άρθρα μετά τα μεσάνυχτα της Πέμπτης, με τη διαδικασία του κατεπείγοντος – για μία και μοναδική συζήτηση του την Παρασκευή, καθώς επίσης για την ψήφιση του τη Δευτέρα. Τονίσαμε, όπως άλλωστε όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης, πως δεν συμφωνούμε με τη συγκεκριμένη διαδικασία. Ότι πρόκειται για μία πραξικοπηματική πράξη που καταργεί ουσιαστικά το δημοκρατικό έλεγχο – ενώ, επειδή θεωρείται επείγουσα η ψήφιση του νομοσχεδίου, προτείναμε να παραμείνει ανοιχτή η Βουλή, όσο χρειαστεί για την κανονική επεξεργασία του.
Δυστυχώς όμως, η κυβέρνηση απέρριψε την πρόταση μας – ενώ αιτιολόγησε τη θέση της με το ότι, ανάλογα λειτουργούσε και ο ΣΥΡΙΖΑ στο παρελθόν. Η απάντηση μας όμως ήταν αυτονόητη:
Για αυτό το λόγο κατάντησαν τα κόμματα την Ελλάδα ένα χρεοκοπημένο γερμανικό προτεκτοράτο και έναν ζητιάνο που δεν έχει το δικαίωμα να ασκήσει βέτο στην ΕΕ, ούτε καν για την απαράδεκτη μη επιβολή κυρώσεων στην Τουρκία. Πόσο μάλλον να εγγράψει έστω το κατοχικό δάνειο που είναι αναμφισβήτητο, στον Ισολογισμό του κράτους.
Επειδή τώρα εμείς σεβόμαστε τη Βουλή και τη Δημοκρατία, ενώ ντρεπόμαστε για τα ακροδεξιού τύπου «αποφασίζουμε και διατάζουμε» της κυβέρνησης, θα παραμείνουμε κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια, αλλά θα αποχωρήσουμε από την ψηφοφορία – ως ένδειξη διαμαρτυρίας για τον απολυταρχικό, ολοκληρωτικό, αντιδημοκρατικό και απαράδεκτο γενικότερα τρόπο που λειτουργεί η κυβέρνηση.
Η ΕΛ, εμείς, ως ένα πραγματικά φιλελεύθερο και δημοκρατικό κόμμα, δεν θέλουμε να έχουμε καμία σχέση με αυτές τις ακροδεξιές μεθοδεύσεις – τονίζοντας ακόμη μία φορά πως οι διαφορές μας με τη ΝΔ είναι τεράστιες.
Η σημαντικότερη είναι ίσως το ότι εμείς πιστεύουμε σε μία ελεύθερη, υπερήφανη, αξιοπρεπή και ανεξάρτητη Ελλάδα που δεν θα σκύβει το κεφάλι στους Γερμανούς – ενώ τασσόμαστε υπέρ του εθνικού κράτους και εναντίον της ανεξέλεγκτης παγκοσμιοποίησης που μειώνει τους μισθούς των εργαζομένων, μετατρέποντας σκόπιμα τις κοινωνίες σε πολυπολιτισμικές, για να είναι εύκολα ελεγχόμενες.
Είμαστε σίγουροι δε, πως η πάμπλουτη Ελλάδα μπορεί να τα καταφέρει. Πως είναι σε θέση να ανακτήσει την εθνική της κυριαρχία που παραδόθηκε με τα μνημόνια και ειδικά με το PSI – όχι όμως με αυτήν τη κακοδιαχείριση, με την οποία είχε ξανά έλλειμμα της τάξης των 20 δις € το 2020.
Ήδη πάντως το τροποποιημένο ταμειακό έλλειμμα του προϋπολογισμού το ενδεκάμηνο είναι -18,3 δις € ή στο 11,3% του ΑΕΠ. Αλήθεια, πώς ορίζει η κυβέρνηση τη δημοσιονομική εκτροπή; Το έλλειμμα στο 15% του ΑΕΠ; Στο 20%; Το δημόσιο χρέος από 208% σήμερα στο 250%; Στο 300%;
Στο νομοσχέδιο τώρα και στον ελάχιστο χρόνο ομιλίας που επιτρέπει η διαδικασία του κατεπείγοντος, σκόπιμα προφανώς για να μη γίνουν γνωστές οι εκτροπές του, ιδίως οι φωτογραφικές ρυθμίσεις που συμπεριλαμβάνει, δίνεται ξανά παράταση των αδειών παραγωγής αντισηπτικών και εισαγωγής αιθυλικής αλκοόλης στα άρθρα 18-20.
Γιατί αλήθεια η κυβέρνηση επιμένει στις τρίμηνες ανανεώσεις, παρά τις συνεχείς προειδοποιήσεις μας; Πίστευε πως η πανδημία θα τελειώσει μέσα σε τρεις μήνες; Με ποια κριτήρια; Δεν καταλαβαίνει πως έτσι διευκολύνει την αισχροκέρδεια, αφού οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να προγραμματίσουν την παραγωγή και τις εισαγωγές τους, τουλάχιστον για έξι μήνες;
Γενικότερα πάντως πρέπει να σταματήσει αυτή η φάμπρικα με τις επεκτάσεις – όπως για τα ιδιωτικά εργαστήρια στο άρθρο 27, για τις επιτάξεις των ΜΕΘ στο άρθρο 32, για τις κατά παρέκκλιση προμήθειες σε διάφορα άρθρα, για τις προσλήψεις σε ΟΤΑ στο άρθρο 146 κλπ.
Η πανδημία δεν θα τελειώσει στις 31.3.2021 – πόσο μάλλον όταν η πληροφόρηση των Ελλήνων για τα εμβόλια είναι η χειρότερη δυνατή. Αρκεί να αναφέρουμε πως ο υπουργός υγείας, όταν κατέθεσε την τροπολογία για την εκστρατεία ενημέρωσης, δραπέτευσε αμέσως μετά για να μην απαντήσει στις ερωτήσεις των βουλευτών – οι οποίοι ασφαλώς για να πείσουν, θα πρέπει πρώτα να πεισθούν οι ίδιοι.
Δεν δρομολόγησε καν μία επιτροπή της Βουλής, για την ενημέρωση των βουλευτών σχετικά με το εμβόλιο από επιστήμονες – όταν δρομολογούνται δεκάδες άλλες επιτροπές, για πολύ λιγότερο σημαντικά θέματα.
Στα άρθρα 1-4 τώρα που αφορούν την ασφάλεια των δεδομένων του τεστ κορονοϊού, τι ακριβώς συμβαίνει με τη σύμβαση που λέγεται πως υπεγράφη κρυφά, όπως θα καταθέσουμε στα (πρακτικά), με την εταιρία Palantir που έχει σχέση με τις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες και με τη βίαιη επιβολή του νόμου;
Όσον αφορά το άρθρο 25 για την παράταση της χορήγησης μεταφορικών μέσων για αεροδιακομιδές του ΕΚΑΒ από ιδιώτες, πότε θα δοθούν τα 2 αεροπλάνα και τα 2 ελικόπτερα της δωρεάς του ιδρύματος Νιάρχος, για να μην επιβαρύνεται η πολεμική μας αεροπορία; Τι συνέβη με το ATR της Ολυμπιακής που θα έδινε η Aegean; Δεν πήραμε ούτε αυτό, ως αντάλλαγμα για την επιχορήγηση;
Στα άρθρα 33 και 34, δίνεται αναδρομικά ασυλία σε δαπάνες που έχουν γίνει μέσα στην πανδημία; Τι σημαίνει ακριβώς; Αφορά ακόμη και ενδεχόμενη υπεξαίρεση;
Σε ορισμένα οικονομικά άρθρα τώρα, αφού ο χρόνος είναι ελάχιστος, με το 86 παρατείνεται ξανά το πρόγραμμα Συνεργασία για εργαζόμενους σε αναστολή – ενώ με το 89 εντάσσονται στη λήψη επιδομάτων από το ταμείο ανεργίας, οι εργαζόμενοι στον τουρισμό με 50 τουλάχιστον ημερομίσθια.
Θεμιτά όλα αυτά, αν και με δανεικά δυστυχώς, αλλά τεκμηριώνουν τα αδιέξοδα του οικονομικού και τουριστικού μας μοντέλου – ενώ απορούμε με το θράσος του υπουργού τουρισμού που δήλωσε πως κερδίσαμε το στοίχημα του ανοίγματος του τουρισμού.
Αν είναι δυνατόν, όταν τα έσοδα μας γκρεμίσθηκαν στα 3,5 δις € από 18,2 δις € προηγουμένως – ενώ αποτελεί τη βασική αιτία του δεύτερου κύματος της πανδημίας, λόγω του λανθασμένου λογισμικού και της μη διεξαγωγής τεστ στα σύνορα.
Παραμένοντας στον τουρισμό, με το άρθρο 103 δίνεται παράταση του προγράμματος κοινωνικού τουρισμού. Ποιο ποσόν δόθηκε τελικά το 2020; Εμείς πάντως στον προϋπολογισμό προτείναμε αύξηση του στα 300 εκ. € από 100 εκ. € πέρυσι.
Στα άρθρα 60-63, έχουμε αναφερθεί δεκάδες φορές στις υπερβολικές προμήθειες, στα εξοντωτικά επιτόκια και γενικότερα στην αισχροκέρδεια των τραπεζών αντίθετα στους κανονισμούς της ΕΕ (πρακτικά) – ενώ η επιτροπή ανταγωνισμού τις έχει χαρακτηρίσει ως καρτέλ, διεξάγοντας μία έρευνα που θα ολοκληρωθεί το 2024. Αλήθεια, περιμένετε να γίνει κάτι με τη μεταφορά της δικαιοδοσίας από την ΤτΕ που είναι ανεξάρτητη και ούτως ή άλλως τις επιβλέπει ήδη;
Από την άλλη πλευρά, γιατί κλείνουν καταστήματα οι τράπεζες εν μέσω της πανδημίας, όταν τα καταστήματα των ΕΛΤΑ επιβάλλεται με το άρθρο 155 να μείνουν ανοιχτά; Δεν επιτελούν σημαντικό κοινωνικό έργο οι τράπεζες, ειδικά στις παραμεθόριες περιοχές και για τους ηλικιωμένους;
Οι ρυθμίσεις των οφειλών προς τους ΟΤΑ, με το άρθρο 136, είναι μεν θετικές, αλλά δεν αρκούν για τα καταστήματα που έχουν χάσει εντελώς το τζίρο τους, λόγω της πανδημίας – ειδικά για τη μαζική εστίαση που θα μπορούσε να λειτουργεί τουλάχιστον στους εξωτερικούς χώρους της, όπως συμβαίνει στη Νέα Υόρκη.
Οφείλουμε να σημειώσουμε εδώ πως η Goldman Sachs υπολόγισε μία πτώση του τζίρου της μαζικής εστίασης εκεί μόλις κατά 4% – έως ότου η θερμοκρασία έπεσε κάτω από τους 7 βαθμούς, όπως θα καταθέσουμε στα (πρακτικά).
Γιατί έχει τόσο μίσος η κυβέρνηση στις επιχειρήσεις, στους ιδιοκτήτες ακινήτων που τους επιβάλει την επιδότηση των ενοικίων και ειδικά στη μαζική εστίαση; Μόλις στο 1,4 δις € θα διαμορφωθεί ο τζίρος της λιανικής τα Χριστούγεννα, από 3,5 δις € τα προηγούμενα χρόνια, όπως θα καταθέσουμε στα (πρακτικά) – ενώ τα σούπερ μάρκετ όχι μόνο θησαυρίζουν, αλλά αισχροκερδούν τόσο από τους πελάτες, όσο και από τους προμηθευτές τους.
Από το άρθρο 58 τώρα, όπου μεταφέρονται τα διαθέσιμα των οργανισμών άνω των 100.000 € στην ΤτΕ, συμπεραίνουμε πως τα ταμεία του δημοσίου είναι άδεια – ενώ μας θυμίζει το 2015, πριν το δημοψήφισμα και το 3ο μνημόνιο.
Όσον αφορά το άρθρο 157, με τη μείωση κατά 50% της καταβολής στην DIGEA, με ανάλογη φορολογική ελάφρυνση για το ποσόν που χάνει, πρόκειται για μία ακόμη λίστα Πέτσα. Σε κάθε περίπτωση, εάν υπάρχουν χρήματα για τη στήριξη των ΜΜΕ, έστω για να πριμοδοτούν την κυβέρνηση, δεν έχουμε αντίρρηση.
Εάν όμως είναι εις βάρος της χώρας, όπως οι σπατάλες του 2004-2009, ή εάν τη χρεοκοπήσει ξανά το ίδιο κόμμα, όπως το 2012, οι αντιρρήσεις μας είναι μεγάλες. Πόσο μάλλον αφού μετά την υποθήκευση της με το PSI, τυχόν ανάγκη νέων δανειακών συμβάσεων θα συνδεθεί με εθνικά ανταλλάγματα – με εδαφική ή με θαλάσσια κυριαρχία, με την παράδοση κάποιων νησιών ή με οτιδήποτε άλλο απαιτήσει η Γερμανία.
Επιδοτείται επί πλέον ο συστημικός τύπος, αφού καλύπτεται το μεταφορικό κόστος με το άρθρο 66 – το πρακτορείο ΑΡΓΟΣ δηλαδή, για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι. Αν μη τι άλλο όμως, δεν θα έπρεπε τουλάχιστον για λόγους ισονομίας να στηριχθεί και ο τοπικός τύπος; Όπως αντίστοιχα με την πριμοδότηση μέσω DIGEA των συστημικών ΜΜΕ, να βοηθηθούν και τα τοπικά που δέχονται επί πλέον την επιλεκτικά αυστηρή εποπτεία του ΕΣΡ;
Σε σχέση με το άρθρο 122 και με τη νέα παράταση για τα έξοδα κατασκευής των τορπιλακάτων στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, το ίδιο είχε συμβεί και πέρυσι, όπως θα καταθέσουμε στα (πρακτικά). Αναγκαστικά είμαστε υπέρ, αλλά το πρόγραμμα έχει ξεφύγει προ πολλού από τον αρχικό προϋπολογισμό του. Πότε θα ολοκληρωθεί;
Τα ναυπηγεία Ελευσίνας δεν θα μεταβιβάζονταν στην αμερικανική ΟΝΕΧ; Υπάρχει εμπλοκή με προσφυγές, όπως διαβάζουμε; Τι συμβαίνει με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και με τις δύο ντροπιαστικές προσφορές για 15 εκ. € και 1 εκ. €;
Με το άρθρο 123 δίνονται 13,7 εκ. € για τον εξοπλισμό των υποβρυχίων – με τα οποία επίσης δεν μπορούμε παρά να συμφωνήσουμε, αν και νομίζουμε πως έχει χαθεί ο έλεγχος από το υπουργείο αμύνης.
Κλείνοντας, η έκθεση του ΓΛΚ δεν ποσοτικοποιεί επαρκώς το κόστος του νομοσχεδίου, αλλά αναφέρεται μόνο σε ορισμένες δαπάνες του – μεταξύ των οποίων μία ακόμη παράταση σε δομές παράνομων μεταναστών, σε 150 άτομα, για 4 μήνες, κόστους 849 χιλ. €. Πόσον καιρό αλήθεια θα συνεχίζονται αυτές οι παρατάσεις;
Όσον αφορά δε τη σύσταση μονάδων ψυχικής υγείας με το άρθρο 48, αναφέρεται μεν το προϋπολογιζόμενο κόστος των 500 χιλ. €, αλλά όχι το πόσες θα λειτουργήσουν – ενώ η ψυχική υγεία των Ελλήνων έχει επιδεινωθεί σε τρομερό βαθμό, αφού η πανδημία και η νέα κατάρρευση της οικονομίας μας ακολούθησε τη δεκαετή ύφεση, μοναδική στην παγκόσμια ιστορία σε περιόδους ειρήνης.
Τέλος, θα έπρεπε να ποσοτικοποιείται τουλάχιστον το κόστος της ενίσχυσης των χερσαίων μεταφορών – όπως του ΚΤΕΛ και της ιταλικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπου με το άρθρο 111 δίνεται λευκή εξουσιοδότηση στον Υπουργό να τα καθορίσει.
Ευχαριστούμε πολύ, ευχόμενοι Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένο το νέο έτος για όλες και για όλους – με πίστη στη χώρα μας και στις δυνατότητες της, αφού αρκεί να κυβερνηθεί σωστά για να καταφέρει όχι μόνο να ξεφύγει από την κρίση, αλλά πραγματικά να μεγαλουργήσει, έτσι ώστε να επιστρέψουν οι 600.000 νέοι μας που έφυγαν, εξορίσθηκαν κυριολεκτικά στο εξωτερικό.
Υστερόγραφο: Ενώ απείχαμε από την ψηφοφορία και αποχωρήσαμε από τη Βουλή μετά το τέλος της διαδικασίας, η κυβέρνηση κατέθεσε αργά τη νύχτα δύο ακόμη τεράστιες τροπολογίες – αφενός μεν για μία επί πλέον στήριξη των ΜΜΕ, αφετέρου για τη δημιουργία ενός μητρώου εμβολιασμένων και για την έκδοση ειδικής βεβαίωσης (ταυτότητας) εμβολιασμού από τον ΗΔΙΚΑ.
Στόχος του τελευταίου είναι προφανώς ο έμμεσος καταναγκασμός των Ελλήνων να εμβολιαστούν – θυμίζοντας τα νούμερα που τύπωναν οι ναζί στα χέρια των Εβραίων, για να μπορούν να τους αναγνωρίζουν. Αργότερα αποχώρησε το ΚΙΝΑΛ και δεν ψήφισε καθόλου, ενώ όλα τα υπόλοιπα κόμματα στο τέλος (πηγή).
Αποφασίζουμε και διατάζουμε – The Analyst