Εἰς ἄρθρον του εἰς τὸ κυριακάτικον φύλλον τοῦ «Πρώτου Θέματος» τῆς 6ης Ὀκτωβρίου 2024 εἰς τάς σελίδας 36-37 ὁ δημοσιογράφος Βασίλης Τσακίρογλου διαπραγματεύεται τὸ θέμα «Μετὰ ἀπὸ 17 αἰῶνες Κοινὸ Πάσχα κάθε χρόνο γιὰ Ὀρθόδοξους καὶ Καθολικούς». Κατ’ ἀρχὰς παρουσιάζει τάς φωτεινάς μορφάς εἰς τὴν ἐξέλιξιν τοῦ θέματος τοῦ σχεδιασμένου κοινοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα εἰς τὸν Ἀνατολικὸν καὶ Δυτικὸν Χριστιανισμόν, τὸν Πατριάρχην Βαρθολομαῖον καὶ τὸν Πάπαν Φραγκίσκον μὲ χαρακτηριστικάς δηλώσεις τῶν δύο πρωταγωνιστῶν, τοῦ Πατριάρχου:
«εἴμαστε αἰσιόδοξοι, καθὼς ἑκατέρωθεν ὑπάρχει ἡ πρὸς τοῦτο καλὴ θέλησις καὶ προθυμία. Διότι, πράγματι, ἀποτελεῖ σκάνδαλον ὁ χωριστὸς ἑορτασμὸς τοῦ μοναδικοῦ γεγονότος τῆς μίας Ἀναστάσεως τοῦ Ἑνὸς Κυρίου».
Καὶ τοῦ Πάπα:
«Τὸ Πάσχα ἀνήκει στὸν Χριστό, ὄχι στὰ ἡμερολόγια ἡμῶν τῶν θνητῶν».
Ἔπειτα ἀκολουθεῖ ὁ στιγματισμὸς τῆς ἀντιθέτου ὁμάδος, ποὺ ἀποτελεῖται ἀπὸ κύκλους τοῦ Ρωσικοῦ Πατριαρχείου καὶ ὅσων συντάσσονται μέ αὐτό, εἴτε Κληρικῶν εἴτε πολιτικῶν παρατάξεων, οἱ ὁποῖοι ὅλοι χωροῦν εἰς «ἕνα τσουβάλι», τό ὁποῖον ὀνομάζεται «φάσμα τῆς ὑπερ-συντηρητικῆς ἢ καὶ τῆς Ἄκρας Δεξιᾶς». Ὅλοι αὐτοὶ, οἱ ὁποῖοι ἐναντιώνονται εἰς τήν ἐπιθυμίαν τοῦ κοινοῦ ἑορτασμοῦ κινοῦνται εἰς τὸ σχῆμα «ἁγνοὶ ὀρθόδοξοι» καὶ «σχισματικοὶ καὶ αἱρετικοί».
Ὁ Πάπας Φραγκίσκος ἐμφανῶς ἔχει συνταχθῆ μὲ τὸν Πατριάρχην Βαρθολομαῖον ἐναντίον τοῦ Πατριάρχου Μόσχας Κυρίλλου. Πέραν ἀπὸ τὴν ἐκ μέρους τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου προσβολὴν τοῦ Πατριάρχου Κυρίλλου διά τῆς Αὐτοκεφαλίας τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας τὸ 2018, ὁ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως προσθέτει τώρα μὲ τὴν προώθησιν τοῦ κοινοῦ Πάσχα μὲ τοὺς Καθολικοὺς ἄλλην μίαν πρόκλησιν,
«ἀκόμη ἕνα πλῆγμα στὶς ἤδη ἀνεπανόρθωτα διαρραγεῖσες σχέσεις μὲ τὸν Κύριλλο».
Ἡ αἴσθησις, ἡ ὁποία διαμορφώνεται εἰς τὸν ἀναγνώστην ἐκ τῆς ἀναγνώσεως τοῦ ἄρθρου εἶναι: Προοδευτικῶς διαγράφονται δύο στρατόπεδα χριστιανῶν, οἱ εἰρηνικοί, οἱ ὁποῖοι καλλιεργοῦν τὴν ἑνότητα τῆς Νατοϊκῆς Δύσεως καὶ οἱ φανατικοί, οἱ ὁποῖοι μένουν προσκολλημένοι εἰς διχασμοὺς τοῦ παρελθόντος, τῆς ρωσικῆς-σλαβικῆς πλευρᾶς καὶ ὅσων συντάσσονται μετ’ αὐτῆς.