Γράφει η Σοφία Τσέκου
Έχουν περάσει αρκετές ημέρες από την ανάγνωση μιας είδησης που με τάραξε, με σκανδάλισε και με αγανάκτησε. Ο Επίσκοπος Περιστερίου, κατά την αναγνωσθείσα είδηση, σε ιερατική σύναξη της Μητροπόλεώς του μίλησε για τέσσερεις νεκρούς μέσα σε κάθε χριστιανικό ορθόδοξο ναό, και μάλιστα υπέδειξε και πού ακριβώς βρίσκονται αυτοί οι νεκροί. Τους μέτρησε, λοιπόν έναν -έναν ως εξής: στην Ωραία Πύλη, πίσω από την Αγία Τράπεζα, στο Αντιμήνσιο και στο Αρτοφόριο, εννοώντας σαφώς και ανερυθριάστως τον Αναστάντα Κύριο ημών Ιησού Χριστό.
Φρίξε ήλιε, στέναξε γη !!! Ορθόδοξος (;) Αρχιερέας της Εκκλησίας παρουσιάζει τον ζώντα Θεό μας ως νεκρό ….Και μάλιστα για τέσσερεις φορές σε τέσσερα σημεία. Αν αυτό δεν αποτελεί βλασφημία και βεβήλωση του ενός εκ των υποστατικών προσώπων της Αγίας Τριάδας και κατά συνέπεια της μίας, αγίας αδιαιρέτου και ομοουσίου Τριάδος, ας μας πει ο έχων βαρύ βιογραφικό Μητροπολίτης Περιστερίου τί ακριβώς είναι αυτά τα και(ε)νοφανή ανίερα και βλάσφημα που φέρεται ότι είπε.
Το πρώτο πράγμα το οποίο άμεσα καλείται να κάνει ο εν λόγω Μητροπολίτης είναι να παραδεχτεί ή να αρνηθεί το γεγονός. Όντως τα είπε αυτά ή όχι; Ξεστόμισε τα παραπάνω βλάσφημα λόγια περί των τεσσάρων νεκρών εντός του Ιερού Βήματος ή όχι; Γιατί σιωπά μετά από την παρέλευση τόσων ημερών; Γιατί παραμένει αφωνότερος των ιχθύων; Αποκλείεται να μην γνωρίζει, ότι για μια ακόμη φορά κατάφερε να σκανδαλίσει και να οργίσει με τα καμώματά του το ποίμνιο. Πάλιν και πολλάκις ο κ. Γρηγόριος πράττει προκλητικά και σκανδαλωδώς. Συνηθίζει να προκαλεί, εμμένει στις προκλήσεις.
Αυτά όμως, αν όντως τα έχει πει, έχουν βαρύτατες πνευματικές και σωτηριολογικές συνέπειες, όχι μόνο στον ίδιο αλλά και στο ποίμνιο, όπως και επιφέρουν δογματικές και εκκλησιολογικές εκτροπές που θίγουν την ορθόδοξη πίστη μας. Τα διαψεύδει ή τα επιβεβαιώνει;
Το δεύτερο που οφείλει να κάνει, αν είναι αλήθεια ότι τα είπε, είναι να απολογηθεί. Να σταθεί μπροστά στους ιερείς του και στο ποίμνιο του και να δώσει εξηγήσεις για τα ανεξήγητα που είπε. Να μετανοήσει και να ζητήσει συγγνώμη ενώπιον Θεού και ανθρώπων. Ένας Επίσκοπος έχει χρέος πρώτα να σέβεται και μετά να προστατεύει την πίστη. Τί στο καλό γίνεται με τον …πολυπράγμονα Περιστερίου; Έγινε Επίσκοπος για να διακονήσει την Εκκλησία του Χριστού ή να την διορθώσει; Από πότε και ποιος του είπε ότι μπορεί να αλλάζει παραδόσεις αιώνων μέσα στους ναούς γιατί ενδεχομένως δεν ταιριάζουν με τα γούστα του ή τις προσωπικές τους εκτιμήσεις και βεβαίως με τις οικουμενιστικές του επιδράσεις; Η Εκκλησία δεν είναι το σαλόνι της επισκοπικής του κατοικίας ούτε το αρχονταρίκι στο μοναστήρι του ούτε το γραφείο του στο Πανεπιστήμιο.