(πατριάρχες- αρχιεπίσκοποι- μητροπολίτες;)
Α΄. «Μη γινόμαστε μπακάληδες…»
Το τί ακούσαμε κι εξακολουθούμε καθημερινά ακούμε δεν
περιγράφεται. Ο Μητροπολίτης Κοζάνης Παύλος, μπροστά στο σάλο που προκλήθηκε
στην Κοζάνη, όσον αφορά την πολυέξοδη επίσκεψη του Οικ. Πατριάρχη Βαρθολομαίου
στην πόλη τους (27/6/2012), αναγκάστηκε να δώσει διευκρινήσεις, οι οποίες
εξόργισαν τον κόσμο αλλά και μερίδα του Δημοτικού Συμβουλίου, δεδομένου ότι
υπήρξαν ανάρμοστες για έναν αρχιερέα, αφού, ενώ έπρεπε να μελετά τα σημεία των
καιρών, και να κατανοεί και ανάλογα να καθοδηγεί το ποίμνιό του, συμπεριφέρθηκε
τελείως αδιάκριτα, περιφρονητικά και ειρωνικά προς τον δοκιμαζόμενο λαό της
περιοχής του όπου η ανεργία ξεπερνάει το 28%.
Ο μητροπολίτης στην αντιμετώπιση των άμεσων αναγκών του
ποιμνίου του γίνεται… φειδωλός, σφιχτοχέρης, «μπακάλης» (τσιγκούνης), ενώ στην
αντιμετώπιση των εξόδων υποδοχής του Πατριάρχη μεταβάλλεται σε ανοιχτοχέρη,
εφευρετικό, ταμειούχο, όχι της Χάριτος του Θεού, αλλά άφθονου υλικού πλούτου
για να μη λείψει τίποτε στον Παναγιώτατο και το επισκοπικό μετακινούμενο
αδελφάτο. Είπε χαρακτηριστικά ο Κοζάνης Παύλος σ’ απάντηση των κριτών του: «Η
φιλοξενία είναι αρετή. Μη γινόμαστε μπακάληδες. Μια φορά θα έλθει ο
Πατριάρχης…». Και τώρα, Σεβασμιώτατε, που ο Πατριάρχης και οι λοιποί
συνδαιτυμόνες με τις ακολουθίες τους ήρθαν, έφαγαν, ήπιαν κι έφυγαν, πόσους
Χριστιανούς κάνατε καλύτερους;
Β΄. Πρόχειρος απολογισμός
(εκτός των 110.000 ευρώ της Περιφέρειας)
1. Η επίσκεψη του δεσπότη Κοζάνης με τη συνοδεία των
δημάρχων της περιοχής στην Κωνσταντινούπολη για την επίσημη πρόσκληση του
Πατριάρχη ασφαλώς στοίχισε κάποιες χιλιάδες ευρώ.
2. Τα έξοδα μετακίνησης των 40 δεσποτάδων και του
Αρχιεπισκόπου από τις μητροπόλεις τους στην Κοζάνη (εκτός έδρας οδηγών,
καύσιμα, διανυκτερεύσεις κ.ά.) δεν ανήλθαν σε κάποιες χιλιάδες ευρώ;
3. Τα δώρα των δημάρχων Κοζάνης, Αιανής, Βελβενδού προς τον
Πατριάρχη δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητα.
4. Το δώρο των ιερέων του αγ. Κωνσταντίνου και Ελένης
αγγίζει τις κάποιες χιλιάδες ευρώ.
5. Τα 4.000 ευρώ που κρατήθηκαν από τους μισθούς των ιερέων
(στη σημερινή οικονομική κρίση) για ν’ αγοραστεί ένα… συμβολικό δώρο στον
Πατριάρχη δεν αποτελούν παρονυχίδα.
6. Τα έξοδα της κινητοποίησης της αστυνομίας για την
περιφρούρηση όλων αυτών, μηδέ εξαιρουμένης και της δαπάνης των πολυτελών
οχημάτων ασφαλώς είναι υπολογίσιμα.
Ο απολογισμός με αριθμούς δικός σας.
Γ΄. Το φαγοπότι
Στην Κοζάνη το “μενού” του Πατριάρχη και των 150-300
συνδαιτυμόνων καλεσμένων δεν έγινε γνωστό λόγω της νηστείας των αγίων Αποστόλων
και ίσως για να μην σκανδαλίσουν τον κόσμο.
Κάποιος που υπογράφει ως «ορθόδοξος ιερεύς» γράφει: «… Σε
ημέρα ανάλαδης (Τετάρτη) νηστείας και υπαρχούσης κρίσεως να παρατίθεται ψάρι
και μάλιστα ξιφίας…».
Διαβάζοντας την εφ. «ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ», σε ανάλογη επίσκεψη που έκανε ο Πατριάρχης
στη Καβάλα ημέρα Τετάρτη (18-5-2012), βλέπουμε να γράφει: «… Σύμφωνα με τα
ντοκουμέντα που έχει στα χέρια της η εφημερίδα, θα φάει φιλέτο σολωμού,
ψαρόσουπα μεσογειακή, φαγκρί ή συναγρίδα, μους γιαούρτι με ανανά, ή κακαβιά με
χριστόψαρο και φιλέτο γλώσσας με κρέμα λάϊμ και σπαράγγια, γαρίδες ποσέ,
μηλόπιτα με κρέμα μαστίχας, συνοδεία κρασιού από 19-26 ευρώ τη φιάλη…».
Μας θύμισε το “φτωχικό” τραπέζωμα στην Λάρισα 15/5/2008 με
τους πεντακόσιους (500) που γεύτηκαν το γκουρμέ γεύμα. Συγκεκριμένα ο τοπικός
τύπος έγραφε:
«- Φωλιά παρμεζάνας με φαρφάλες τρικολόρε.
- Ρόκα, Λόλο Ράσο, Σικορέ με μανούρι, ντοματάκι και σος
βινεγκρέτ.
- Ψαρονέφρι γεμιστό με φέτα και λιαστή ντομάτα, λαχανάκια
Βρυξελών, καρότο με μέλι και σουσάμι.
- Σουφλέ σοκολάτας με παγωτό βανίλιας.
- Κρασί κτήμα Καρλούπη»
Δ΄. Ακριβά στοίχισε ο Πατριάρχης στην Καβάλα
«Ακριβή για το λαό της Περιφέρειας Αν. Μακ/νίας & Θράκης
αποδείχθηκε η πρόσφατη επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου στην
Καβάλα.
Ο Περιφερειάρχης Α.Μ.& Θ. κ. Γιαννακίδης ο οποίος
υποδέχθηκε τον Πατριάρχη δώρισε μια ποιμαντορική ράβδο. Δεν γνωρίζουμε σε τί
επίπεδα τιμών κυμαίνονταν, όμως η τιμή της συγκεκριμένης, μάλλον ήταν ιδιαίτερα
«αλμυρή».
Εκτός της ποιμαντορικής ράβδου η Π.Ε. Καβάλας προμηθεύτηκε και
200 πάνινες τσάντες – κόστος 1450 € – οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν για την
τοποθέτηση δώρων.
Εάν υπολογίσουμε το κόστος των δώρων που τοποθετήθηκαν στις
τσάντες αυτές, καθώς και τα έξοδα διαμονής, παράθεσης γεύματος – μίας ημέρας –
κ.λ.π. καταλαβαίνουμε όλοι ότι η επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριάρχη, μας
στοίχισε λίγο ακριβά» (ΦΩΝΗ ΡΟΔΟΠΗΣ).
Ε΄. Τους δούλευε και από πάνω
Ο Πατριάρχης, αφού γονάτισε – όπως μάθαμε – τους
προϋπολογισμούς δήμων και μητροπόλεων με την χλιδάτη και γαλαντόμα αυτή
επίσκεψη στην Κοζάνη και Καστοριά – πρόκληση γι’ αυτήν την περίοδο – έγινε και
εμπόδιο στην προσπάθεια των δήμων και μητροπόλεων να βοηθήσουν τους
πληττόμενους από την οικονομική κρίση, αφού επιδίδονται σε φιέστες εγκαινίων
ενός επισκοπείου ή της γιορτής του τοπικού μητροπολίτη, έλεγε στέλεχος της
τοπικής αυτοδιοίκησης».
Το ωραίο είναι ότι τους δούλευε και από πάνω ο Παναγιώτατος!
Τι τους είπε: «Η φιλοχρηματία είναι η μήτηρ πάντων των κακών», «Ο κλήρος του
χριστιανού… είναι η στενή και τεθλημμένη οδός», «Η ζωή των αγίων είναι δι’ ημάς
πρότυπον και παρηγορία…», «Οι αποστολικές παραινέσεις είναι ιδιαίτερα επίκαιρες
στη σημερινή περίοδο της παγκοσμίου οικονομικής και ηθικής κρίσεως… Τα αίτιά
της είναι δυνατόν να ανευρεθούν… Μέγα μέρος της ανθρωπότητος τις είχε αγνοήσει
και είχε προβεί εις κατανάλωσιν προϊόντος εργασίας μη προσφερθείσης, επί τη
ελπίδι ότι αύτη θα προσφερθεί και θα προσπορίσει τα αναγκαία έσοδα για την
εξόφληση των προσφερομένων δανείων». Καλά δεν βρέθηκε ούτε ένας να τον
σταματήσει και να του υποδείξει ότι συκοφαντεί το Χριστό και τους αγίους που
επικαλείται και βεβαιώνει ότι έχει πρότυπο (!) στη θλίψη και την προσωπική
κακοπάθειά τους; Ούτε ένας από τους «ευλαβείς βλαμμένους» δεν τόλμησε να
διαμαρτυρηθεί και να του πει ότι έπρεπε να συμπάσχει με τους πάσχοντας,
αποποιούμενος ακόμη και την παραμικρή αναψυχή; Να του θυμίσει τη στάση του
Αλέξανδρου στην έρημο; «Ουαί υμίν τοις δηλοίς».
ΣΤ΄. Οι περιοδείες
Ο Πατριάρχης και οι μητροπολίτες μας λέγουν ότι είναι “εις
τόπον και τύπον Χριστού και διάδοχοι των Αποστόλων”. Το ποιος δικαιούται να
φέρει αυτό το αξίωμα ας το δούμε στα λεγόμενα του Παύλου (Β΄ Κορ. 11, 25-27
κ.ά.).
- Πέντε φορές από τους Ιουδαίους πήρα 40 μαστιγώσεις παρά
μια,
- Τρεις φορές ραβδίστηκα, μία φορά λιθοβολήθηκα, τρεις φορές
ναυάγησα, ένα μερόνυχτο με έδερναν τα άγρια κύματα.
- Υπηρέτησα τον Κύριο με οδοιπορίες πολλές φορές, με
κινδύνους ποταμών, με κινδύνους ληστών, με κινδύνους από το γένος, με κινδύνους
από τα έθνη, με κινδύνους στην πόλη, με κινδύνους σε ερημιά, με κινδύνους στη
θάλασσα, με κινδύνους από ψευδάδελφους.
- Υπηρέτησα με κόπο και μόχθο, με αγρυπνίες πολλές φορές, με
πείνα και δίψα, με νηστείες πολλές φορές, με ψύχος και γυμνότητα…».
Τα χρήματα που ξόδευε για τον εαυτό του και τους συνεργάτες
του ο Απόστολος Παύλος (μας το λέει ο ίδιος στην Α΄ Θεσ. 2, 9 και Β΄ Θεσ. 3,
7-9) τα αποκτούσε φτιάχνοντας σκηνές, καταπληγώνοντας τα χέρια του. Δεν δέχθηκε
να πάρει την ελάχιστη αμοιβή από την Εκκλησία, ούτε κάποια άλλη ενίσχυση για
τις ανάγκες, του βιοπορισμού του. Εργαζόταν για να παραμένει αβαρύς και να μην
ενοχλεί κανένα όσον αφορά τον επισιτισμό του.
Τι συμβαίνει όμως, με τους σημερινούς “διαδόχους των
Αποστόλων”; Μία επίσκεψη του Πατριάρχη Βαρθολομαίου σε κάποια πόλη της Ελλάδας
και αδειάζουν τα “ταμεία” της Εκκλησίας. Υποδοχές, τραπεζώματα, εκλεκτά φαγητά,
πανάκριβα δώρα, ύπνο στα καλύτερα δωμάτια και ξενοδοχεία. Στο πόδι όλοι οι
Εκκλησιαστικοί και κοσμικοί άρχοντες. Ανάστατη η αστυνομία για την περιφρούρησή
του (από ποιόν και γατί; Το ίδιο έκαναν προς το Χριστό και οι άρχοντες της
εποχής εκείνης;). Ροδοπέταλα στο διάβα του, γιατί; Μήπως για να τονισθεί η
αγιότητα, η καθαρότητα και η εμμονή τους στο γνήσιο ορθόδοξο πνεύμα;
Και ο κόσμος ψάχνει τους κάδους μήπως και βρει κάτι να φάει!
Το ίδιο σε μικρότερη κλίμακα συμβαίνει με τους δεσποτάδες –
υπάρχουν εξαιρέσεις – όταν λειτουργούν σε ναούς ή σε πανηγύρια.
Ζ΄. Πόσο μας κόστισε ο ερχομός του στη Λάρισα;
Σήμερα επανερχόμαστε και ρωτάτε για πολλοστή φορά: Πόσο
κόστισε ο ερχομός του Πατριάρχη στη Λάρισα;
Γιατί, σε άλλες πόλεις όλο και κάτι γράφτηκε. Αίφνης στη
Φλώρινα για μια ημέρα τα έξοδα έφθασαν τις 83.523 ευρώ, στην Καλαμάτα τις
120.000 ευρώ, στην Κοζάνη μόνον η Περιφέρεια (εκτός δήμων, μητρόπολης, κράτος…)
110.000 ευρώ, στην Τρίπολη …, στο Λαγκαδά …, στην Ελασσώνα …, στην Λαμία … και σε
άλλες πόλεις.
Για το φέσι της Λάρισας δεν έγινε καμιά ανακοίνωση.
Σιγοψιθυρίζεται – χωρίς να γνωρίζουμε αν αληθεύει – ότι μαζί με τα “ψιλο”
δωράκια: (Αρχιερατική σχολή, μίτρες, πατερίτσες, ωμοφόρια, μανικετόκουμπα …,
ξενοδοχεία, φαγοπότια και για 500 αστυνομικούς από όλη την Ελλάδα) μας στοίχισε
σαν πόλη, πάνω από 300.000 ευρώ!
Και ύστερα αναρωτιόμαστε γιατί φθάσαμε στο σημερινό χάλι να
σπαταλιέται το χρήμα του λαού για φιέστες εφήμερες που, το μόνο που αφήνουν σαν
ανάμνηση, είναι ότι «περάσαμε καλά» (οι συνδαιτυμόνες) «και να γίνονται συχνά
τέτοιες επισκέψεις!», αφού «οι ευλαβείς βλαμμένοι» (χαρακτηρισμός π. Παΐσιου)
κοιμούνται ύπνο βαθύ.