Παρασκευή 15 Μαρτίου 2024

Ο Φλωρίνης Ειρηναίος ξεθεμελιώνει την κληρονομιά του Αγίου Επισκόπου Αυγουστίνου

 

εικόνα άρθρου: Ο Φλωρίνης Ειρηναίος ξεθεμελιώνει την κληρονομιά του Αγίου Επισκόπου Αυγουστίνου
«ἂν δὲν μὲ εἴχατε Ἐσεῖς ἐπιλέξει καὶ προτείνει γιὰ τὴν Μητρόπολη Φλωρίνης δὲν θὰ ἤμουν τώρα ἐδῶ.»

Άρθρο του Ελευθέριου Ν. Κοσμίδη

https://katanixi.gr/o-florinis-eirinaios-xethemelionei-tin-klironomia-toy-agioy-episkopoy-aygoystinoy/
”Δεν έχω κανένα θεσμικό ρόλο που θα αποκλείσω ανθρώπους, και κυρίως μικρά παιδιά που θα πάρουν μέρος σε ένα τέτοιο καρναβάλι”Δεν μας αφορά, θεσμικά δεν είναι κάτι που μπορούμε να δημιουργήσουμε ή να καταστρέψουμε, πέρασαν αυτά τα χρόνια”.

“Εγώ, λοιπόν, απαντώ όμως και σ’ αυτούς τους ανθρώπους τώρα, με τον ίδιο τρόπο μάλιστα, δημόσια λοιπόν, ότι οι χριστιανοί απέχουμε από τις καρναβαλικές εκδηλώσεις. Ούτε χτυπάμε, ούτε καταστρέφουμε, ούτε είμαστε, να πω τη σκληρή λέξη, απολίτιστοι, τραμπούκοι”.

Παραθέτουμε απομαγνητοφωνημένη την μικρή αλλά χαρακτηριστική συνέντευξη του μητροπολίτη Φλωρίνης Ειρηναίου σχετικά με τα καρναβάλια.

Αντιπαρερχόμαστε τις παλινωδίες, τα ήξεις, αφήξεις και τη θλιβερή απόπειρα, να αρέσει σε όλους.

Εκείνο που είναι άκρως ανησυχητικό είναι η διάχυτη αντικαντιωτική μανία του.

Ας είναι! Εμείς ευχόμαστε και προσευχόμαστε να συνέλθει και να αρθρώσει λόγο Ορθόδοξο.

Προς το παρόν συνθέτει την εικόνα του με εκείνα τα κομμάτια που πολέμησε στερρώς ο Άγιος Επίσκοπος Αυγουστίνος Καντιώτης: το δαιμονικό πνεύμα της εκκοσμίκευσης και της δεσποτοκρατίας.
Απομαγνητοφώνηση katanixi.gr

Ειρηναίος: σεβόμαστε την προσπάθεια του δήμου να τονώσει την αγορά – θέση εκκλησίας στα καρναβάλια

– Σεβασμιώτατε, τις τελευταίες ημέρες γίνεται πολλή κουβέντα, και μάλιστα και δημόσια, ένας δημόσιος διάλογος, υπάρχουν και επιστολές συμπολιτών, ανθρώπων που αντιδρούν σ’αυτή την απόφαση που πήρε ο δήμος να διοργανώσει αποκριάτικες εκδηλώσεις.

– Μάλιστα, ναι.

– Ποια είναι η θέση της τοπικής εκκλησίας;

– Κοιτάξτε. Η θέση της τοπικής εκκλησίας όπως ερωτάτε δεν μπορεί ποτέ να είναι θετική. Από κει και πέρα όμως, επειδή ζούμε σε μία εποχή δημοκρατίας και ελευθερίας και σεβασμού των απόψεων και των θεσμών, λοιπόν, η τοπική μας εκκλησία, όπως το λέτε, περιμένει, επικοινωνεί, μιλάει, λοιπόν, συζητεί, συνεννοείται με τους αρμοδίους, με το δήμαρχο, με τους αντιδημάρχους, λοιπόν, και προσπαθεί να ελέγξει την κατάσταση.

Δεν μας αφορά, θεσμικά εννοώ, δηλαδή δεν είναι κάτι που μπορούμε εμείς να δημιουργήσουμε ή να καταστρέψουμε.

Πέρασαν αυτά τα χρόνια. Άλλωστε, σήμερα ό,τι χτυπήσεις και θα το διαφημίσεις αρνητικά και θα στείλεις περισσότερο κόσμο.

Δεύτερον, υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που έχουν δικαίωμα να το κάνουν αυτό. Ζουν σε μια χώρα ελεύθερη. Λοιπόν, από κει και πέρα όμως, “έχουν γνώση οι φύλακες”. Και “πείθεσθαι τοις ηγουμένοις”. Υπάρχει δηλαδή συνεννόηση, βλέπω έναν πολύ καλλιεργημένο δήμαρχο, κι είναι χριστιανός –το ότι κάνει καρναβάλι, ας το πούμε ή μία παρέλαση δεν σημαίνει ότι θα χωριστούμε σε πιστούς και απίστους.

Λοιπόν, και βλέπω μία προσέγγιση σ’ αυτήν την προσπάθεια που γίνεται, που έχει στόχο, πρώτον να προβληθεί παραδοσιακά, μέσω της θεματολογίας η απολιγνιτοποίηση, και δεύτερον να μη φύγουν αυτή τη μέρα άνθρωποι σε γειτονικές πόλεις, οπότε να κερδίσει η τοπική αγορά. Λέω το σκεπτικό, φαντάζομαι του δημάρχου -δεν τον εκπροσωπώ- και των συνεργατών του.

Από κει και πέρα εγώ, ως επίσκοπος της τοπικής εκκλησίας, λέω στους χριστιανούς ότι για μας είναι μία πνευματική περίοδος το Τριώδιο, θέλω να τους παρακαλέσω να μη πάνε στα καρναβάλια, είναι προετοιμασία για να εισέλθουμε στην Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή, που χρειάζεται η προσευχή, που έχουμε τις όμορφες ακολουθίες, που έχουμε τη νηστεία και που οποιαδήποτε τέτοια δράση μας αποπροσανατολίζει από τον στόχο μας, που είναι η καλλιέργεια μέσω των εργαλείων των πνευματικών που μας δίνει η Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή για να ζήσουμε την ημέρα της Αναστάσεως.

Οι χριστιανοί, λοιπόν, δεν μπορούν να παίρνουν μέρος σε καρναβάλια. Αυτή είναι η δική μου συμβουλή, η δική μου παράκληση αν θέλετε, η δική μου προτροπή στους ανθρώπους που ζουν χριστιανικά. Από κει και πέρα, όμως, δεν είμαι εγώ αυτός, και δεν έχω κανένα θεσμικό ρόλο, που θα αποκλείσω ανθρώπους, και κυρίως μικρά παιδιά που θα πάρουν μέρος σε ένα τέτοιο καρναβάλι.

Έχω την διαβεβαίωση ότι δεν θα’ χει άρματα, ότι δεν θα’ χει άσεμνα, ας το πούμε άσεμνες εικόνες, και φυσιογνωμίες, και φιγούρες, λοιπόν, άρματα όπως λέγονται, και να πω και κάτι που κάθε νοήμων άνθρωπος θα το καταλάβει. Αν δεν δω κάτι, δεν μπορώ να το κρίνω. Θα το κρίνω σε δεύτερο χρόνο, και στο δεύτερο χρόνο θα είμαι επιθετικός. Νομίζω γίνομαι αντιληπτός.

– Ναι, κατανοητό. Ένα τελευταίο ερώτημα.

– Ούτε θα παρασυρθώ από μια ανώνυμη, διαδικτυακή επιστολή, έτσι;

– Αυτό ήθελα να ρωτήσω. Είστε διατεθειμένος να απαντήσετε σε αυτά; Γιατί υπήρξαν επιστολές που απευθυνόταν στο πρόσωπο του επισκόπου.

– Σε καμία περίπτωση. Κοιτάξτε να δείτε. Ο επίσκοπος είναι ποιμένας. Δεν απαντά σε καμμία ανώνυμη επιστολή, δεν απαντά, όταν δεν απευθύνεται σωστά κάποιος, και, τέλος πάντων, δεν κάνω κάποιους ισότιμους συνομιλητές στην ευθύνη που έχω. Κάποια πράγματα στην εκκλησία τα έχει ο επίσκοπος, θα μπορούσαν αυτοί οι άνθρωποι, λοιπόν, όπως ήρθατε εσείς σήμερα εδώ στην Πτολεμαΐδα και με είδατε, είδατε πόσοι άνθρωποι περιμένουν απ’ έξω, λοιπόν, πολύ όμορφα να’ ρθουν, να τους δεχτώ με πολλή ευγένεια, να τους τιμήσω, να συζητήσω, να τους λύσω κάποιες απορίες, γιατί εγώ έχω την πνευματική ευθύνη.

Τώρα, με έτσι, ας το πούμε, προβοκάτσια, και μέσα από τα τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης, εγώ δεν μπορώ, δηλαδή, πώς να το πω, είναι αντιδεοντολογικό. Εγώ είμαι ποιμένας, δεν είμαι ούτε δημοσιογράφος, ούτε πολιτικός. Όποιος θέλει θα’ ρθει κάτω απ’ το πετραχήλι μου και κάτω από την επισκοπική μου, ας το πούμε, υπόσταση να συζητήσει, να τον βοηθήσω ή να με βοηθήσει. Θα ήμουνα πολύ ευχαριστημένος και θα έδινα πολύ χρόνο, εάν αυτοί οι άνθρωποι ερχόταν και μου ζητούσαν και να το πω, και η αγωνία τους πολύ φυσιολογική. Χριστιανοί είμαστε.

Εγώ, λοιπόν, απαντώ όμως και σ’ αυτούς τους ανθρώπους τώρα, με τον ίδιο τρόπο μάλιστα, δημόσια, λοιπόν, ότι οι χριστιανοί απέχουμε από τις καρναβαλικές εκδηλώσεις. Ούτε χτυπάμε, ούτε καταστρέφουμε, ούτε είμαστε να πω τη σκληρή λέξη, απολίτιστοι, τραμπούκοι.

Είμαι χριστιανός. Έχω πολιτισμό, μένω στον εαυτό μου και ζω πνευματικά. Έχουν δικαίωμα και οι άλλοι να κάνουν αυτό που κρίνουν. Ως επίσκοπος, λοιπόν, λέω στους χριστιανούς όχι στο καρναβάλι.