Γράφει ο Μέτοικος
Ο Μέτοικος σχολιάζει ένα από τα τελευταία κηρύγματα του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας Μακαρίου
Ο Αυστραλίας Μακάριος! Τι άνθος της ερήμου, τι καρπός αυστραλιανού κάκτου, τι θεολογικός νους που θεράπευσε ένα πολυετές σχίσμα στα όρια της αρχιεπισκοπής του με συνοπτικές διαδικασίες, τι «ορθόδοξος ιεράρχης» που, από οικουμενιστική αγάπη, παρέβλεψε επιταγές Ιερών Κανόνων και αγνόησε διδαχές Πατέρων για να συνεορτάσει το Πάσχα των Ορθοδόξων χριστιανών με τον αιρετικό πεντηκοστιανό πρωθυπουργό της Αυστραλίας Σκοτ Μόρισον.
Αυτός, λοιπόν, ο θεολογικός νους που:
«Δεν μπορεί να διανοηθεί την Ορθόδοξη Εκκλησία χωρίς το Οικουμενικό Πατριαρχείο! [που] «παρά τις φωνές, τις κρύες και παγερές του βορρά, τις φωνές τις αλλόκοτες, τις φωνές της εκκοσμικεύσεως!!! [μας βεβαιώνει ότι] δεν μπορεί να υπάρξει Ορθόδοξη Εκκλησία χωρίς τον πρώτο της Ορθοδοξίας» τουτέστιν τον π.Βαρθολομαίο Αρχοντώνη, έμπλεος υιϊκής αγάπης τόνισε σε κήρυγμά του γλύφοντας τα θεολογικά χαρίσματα του «πρώτου άνευ ίσων» πως: «Η Ορθοδοξία είναι ευλογημένη που έχει έναν τόσο χαρισματικό άνθρωπο, (τον Βαρθολομαίο!!) να λάμπει σαν φάρος για να τον βλέπουν όλοι και να μιμούνται το παράδειγμα της θυσιαστικής του αγάπης»! όπως, βεβαίως, τη ζουν στο πετσί τους οι αγιορείτες πατέρες της Μονής Εσφιγμένου,
οι Ορθόδοξοι χριστιανοί στην Ουκρανία και, όσοι τέλος πάντων διαφωνούν ή διαφώνησαν μαζί του όπως ο Μητροπολίτης Νέας Ιερσέης Ευάγγελος που, από «θυσιαστική αγάπη» ο π.Βαρθολομαίος εκθρόνισε ή ο Μητροπολίτης Βοστώνης Μεθόδιος στον οποίο επέβαλε την ποινή της αργίας, ο θεολόγος Νίκος Σωτηρόπουλος τον οποίο ο Κωνσταντινουπόλεως από «θυσιαστική αγάπη» ....αφόρισε! και ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κυρός Χριστόδουλος στον οποίο ο φαναριώτης κληρικός με Σύνοδο κακών παραφυάδων επέβαλε την ποινή της ακοινωνησίας, απειλώντας τους Έλληνες ότι θα άρει την Πατριαρχική και Συνοδική Πράξη του 1928.Αυτό «το παράδειγμα θυσιαστικής αγάπης» που υποστασιοποιείται στο πρόσωπο του κληρικού Βαρθολομαίου Αρχοντώνη, ο Αυστραλίας Μακάριος όνομα και πράγμα, βεβαίωσε το ακροατήριό του ότι «μας διδάσκει με το παράδειγμα της ζωής του, καθώς σηκώνει σιωπηλά τον σταυρό του Αγίου Ανδρέου και καταδεικνύει τι σημαίνει (με οικολογικές κρουαζιέρες, εργαλειοποίηση της εκκλησίας, πρόκληση ενός ακήρυκτου εμφύλιου πολέμου, ενός αιματηρού διωγμού από τα μέλη της βαρθολομαίικης παρασυναγωγής στους Ορθόδοξους χριστιανούς της Ουκρανίας και, τη δημιουργία δυσθεράπευτου σχίσματος στην Ορθόδοξη Εκκλησία) να παραμένεις σταθερός και πιστός στον Χριστό»!!
Ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας Μακάριος που, ως καλόγερος, γνωρίζει από χέρι ότι υπάρχουν δυο τάγματα δαιμόνων που το μεν ένα παρασύρει τους ανθρώπους σε πάθη γήινα και τερατώδη, ενώ το άλλο γεννά στις ψυχές κακοδοξίες και πλάνες, παρασυρμένος από την υιϊκή αγάπη που μπερδεύει το ρήμα γλείφω με το ομόηχο γλύφω βεβαίωσε τους ακροατές του ότι ο π.Βαρθολομαίος «ακολουθεί πιστά τα βήματα των Αγίων Πατέρων…»!! που, όμως, ο Κωνσταντινουπόλεως απερίφραστα τους χαρακτηρίζει «ατυχή θύματα του αρχεκάκου όφεως [που] ευρίσκονται ήδη εις χείρας του δικαιοκρίτου Θεού [διότι] κληροδοτήσαν εις ημάς την διάσπασιν!».
Το καλύτερο σημείο της αναφοράς του στον εορτάζοντα ευεργέτη του π.Βαρθολομαίο ο Αυστραλίας Μακάριος εφύλαξε για το τέλος του λογυδρίου του υποστηρίζοντας ότι, ο «πρώτος της ορθοδοξίας» «ορθοτομεί τον λόγο της αληθείας»!
Πότε «ορθοτόμησε» ο Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίος το λόγο της αληθείας και δεν διερράγησαν θεμέλια οίκων;
Μήπως όταν συμπροσεύχεται και συλλειτουργεί με αιρετικούς; Μην τυχόν όταν χαρίζει επισκοπικά εγκόλπια σε ουνίτες; Όταν δωρίζει το Κοράνι αντί της Αγίας Γραφής; Μήπως όταν κοινωνεί αιρετικούς; Ίσως όταν ονομάζει τους Ιερούς Κανόνες «τείχη του αίσχους τα οποία πρέπει να γκρεμίσουμε» ή όταν συλλειτουργεί με τον Πάπα βεβαιώνοντας ως προβατόσχημος λύκος ότι η «Ορθοδοξία δεν κατέχει όλην την Αλήθειαν»;
Η ομιλία του αρχιεπισκόπου Μακάριου, έγινε την ημέρα που η Ορθόδοξη Εκκλησία γιόρταζε τους πνευματορρήτορες μαθητές του Σωτήρος Χριστού, πάντας τους σεπτούς Μάρτυρας και των αγίων Γυναικών το φιλόθεον σύστημα, για να τονίσει στο εκκλησίασμα: «Μην φανταστείτε ότι ήταν πιο εύκολο γι’ αυτούς [τους αγίους και μάρτυρες] να σηκώσουν τους σταυρούς τους, από ό,τι είναι για εμάς»!! εννοώντας, πιθανότατα, ο «ελέω Θεού… υπέρτιμος και Έξαρχος πάσης Ωκεανίας» τα όσα δυσάρεστα καταμαρτυρούν στην αναξιότητά του (όπως λεν στην εκκλησιαστική γλώσσα) για μια «άριστη επένδυση της Αρχιεπισκοπής» μερικών ψευτοεκατομμυρίων.
Με «δεδομένο [ότι] η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας δε διαθέτει κατάλληλη αρχιεπισκοπική κατοικία», προφανώς, αντάξια ενός «πολίτη της ερήμου» που, με νηστεία και αγρυπνία ζει φερωνύμως ζωή μακάρια στη μακρινή Αυστραλία, η «αγορά ακινήτου από το Consolidated Trust στο Σύδνεϋ» αδίκως ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών, διότι η «μελλοντική υπεραξία του… [ακινήτου] εγγυάται μια άριστη επένδυση για την Αρχιεπισκοπή» Αυστραλίας και το Φανάρι.
* Η φωτογραφία από την εφημερίδα «Νέος Κόσμος» του Σίνδεϊ Αυστραλίας (2021).