Τρίτη 8 Απριλίου 2025

«Τὰ διεθνῆ σπουδαστήρια τῆς “Woke” ἀτζέντας καὶ ἡ Ὀρθόδοξη Χριστιανικὴ Νοτιοανατολικὴ Εὐρώπη» (1ον και 2ον)

 

«Τὰ διεθνῆ σπουδαστήρια τῆς “Woke” ἀτζέντας καὶ ἡ Ὀρθόδοξη Χριστιανικὴ Νοτιοανατολικὴ Εὐρώπη» (1ον)

 

«Τὰ διεθνῆ σπουδαστήρια τῆς “Woke” ἀτζέντας καὶ ἡ Ὀρθόδοξη Χριστιανικὴ Νοτιοανατολικὴ Εὐρώπη»*.

Γράφει ὁ κ. Δημήτριος Κων. Σέργιος, Δικηγόρος ΑΠ-ΣτΕ ἐ.τ., Συγγραφεύς, Ἀρθρογράφος

1ον

  Σεβαστὲ Πάτερ, ἀγαπητοὶ ἀδελφοί,

  Κυκλοφορεῖ τὰ τελευταῖα χρόνια στὴν καθημερινὴ εὐρω-ἀμερικάνικη γλώσσα, γραπτὴ καὶ προφορική, μιὰ περίεργη ἔκφραση ἀγγλοσαξονικῆς μὲν προέλευσης, πλὴν ὅμως δημώδους ἀφρο-ἀποικιακῆς διάπλασης, νοηματοδότησης, καὶ ἐν συνεχείᾳ εὐρύτερης πολιτικο-ιδεολογικῆς ἐπεξεργασίας. Αὐτὴ ἡ ἐπεξεργασία προωθήθηκε στὰ πλαίσια μιᾶς ἀτζέντας θεμάτων, ποὺ ἀναλύονταν βαθμηδὸν στὸ εὐρωαμερικανικὸ φιλοσοφικὸ γίγνεσθαι, καθὼς αὐτὸ τὸ γίγνεσθαι ἄρχισε νὰ συμπτύσσεται μὲ τὴν ἀναρχοεπαναστατικὴ νοοτροπία καὶ πρακτική. Πρόκειται γιὰ τὴν ἔκφραση “Woke Culture”, ποὺ εἶναι στὴ χώρα μας γνωστὴ καὶ ὡς «Woke ἀτζέντα θεμάτων».

Τί ἀκριβῶς σημαίνει ἡ ἔκφραση “woke ἀτζέντα”; Ἡ διατύπωση “woke” ξεκίνησε, ὅπως ἀνέφερα καὶ προηγουμένως, ὡς δημωδῶς λαϊκὴ ἀφρο-αποικιακὴ διατύπωση ἀγγλικῆς προελεύσεως. Ἤτοι προερχόταν ἀπὸ τὸ κανονικὸ ἀγγλοσαξονικὸ ρῆμα “awake” ποὺ σημαίνει ξυπνῶ, ἀφυπνίζομαι, γρηγορῶ, καὶ -κατ’ ἐπέκταση ἀλλὰ καὶ κατὰ συνέπεια- προβάλλω καὶ διεκδικῶ συνεχῶς καὶ μαχητικῶς νεοφανῆ κοινωνικά, ἠθικά, φιλοσοφικὰ αἰτήματα, ἕως καὶ ἀκραίως φυλετικὰ ἢ ἀκραίως θρησκευτικὰ δικαιώματα. Ἀκόμη καὶ ἐὰν ὅλα αὐτὰ φθάνουν νὰ προβάλονται ἀπὸ κοινωνικὲς ὁμάδες ἐξαιρετικῶς μειονοτικοῦ χαρακτήρα ἐντὸς μιᾶς ἀνθρώπινης κοινωνίας, ἢ προβάλλονται μέχρι καὶ ἀπὸ μεμονωμένα (ἀλλὰ ἐξαιρετικὰ βίαια στὶς διεκδικήσεις τους…) ἄτομα. Ἀρκεῖ νὰ ὑπενθυμίσω στὴν ἀγάπη σας κάποια σχετικῶς ἀκρότατα παραδείγματα τέτοιων διεκδικήσεων στὸ σημερινὸ δυτικὸ κόσμο: α) Τὴν πρὸ ἐλαχίστων ἐτῶν θορυβώδη διεκδίκηση ἄγγλου ἀξιωματικοῦ τοῦ βρετανικοῦ Ναυτικοῦ νὰ τοῦ παραχωρήσει ἡ ἡγεσία τοῦ Στρατεύματος εἰδικὸ χῶρο στὸ πλοῖο, ὅπου ὑπηρετοῦσε, ὥστε αὐτὸς νὰ ἀσκῆ «δικαιωματικῶς» ἐκεῖ λατρευτικὰ «καθήκοντα» πρὸς τὸν …σατανᾶ (!) β) Οἱ διεθνῶς μεταδοθεῖσες (τουλάχιστον τρεῖς φορὲς τὰ τελευταῖα χρόνια…) ἀνατριχιαστικὲς εἰδήσεις περὶ ὀργανώσεως κοινοβίων περιθωριακῶν θρησκευομένων κάποιων σχετικῶς ἀγνώστων σχολῶν μεταφυσικῆς σὲ νησιὰ τοῦ Εἰρηνικοῦ, ὅπου τὰ ἄτομα αὐτὰ τελικῶς αὐτοκτόνησαν ὁμαδικῶς, ὄχι, ἀκριβῶς, ἐξαιτίας βαρύτατης καταθλίψεως, ἀλλὰ γιὰ νὰ πᾶνε «ἀμέσως καὶ ὁριστικῶς» ὅλα μαζὶ στόν …παράδεισο ποὺ φαντάζονταν (!) γ) Ἡ ἐτήσια ἀπόφαση στὴν Ἑλλάδα, ἐδῶ καὶ τέσσερα-πέντε χρόνια, κάποιων …ἐπαναστατῶν «δωδεκαθεϊστῶν» νὰ ὀργανώνουν ἑόρτιες τράπεζες μὲ ἐπιδεικτικὲς ὑπαίθριες κρεοφαγίες σὲ λεωφόρους ἢ καὶ σὲ στενὲς ὁδοὺς συνοικιῶν πόλεων τῆς χώρας ποὺ ὁδηγοῦν σὲ πλατεῖες ἀπὸ ὅπου κατὰ τὴν χριστιανικὴ Μ. Παρασκευὴ περνοῦν ἐπιτάφιοι Ναῶν, ὥστε νὰ διακωμωδήσουν τὴν πένθιμη γιὰ τοὺς Χριστιανοὺς ἡμέρα καὶ στιγμή… δ) Ἡ δημόσια αὐτομαστίγωση ὁλόκληρων μαζῶν μουσουλμάνων μέχρις αἵματος στοὺς δρόμους τῶν Ἀθηνῶν, τοῦ Πειραιᾶ, τῆς Θεσσαλονίκης καὶ ἄλλων πόλεων, πρὸς ἐκδήλωση, ἂν εἶναι δυνατόν, «σεβασμοῦ» καὶ «τιμῆς» ὄχι ἀκριβῶς καὶ προσωπικῶς στὸν…Ἀλλάχ, ἀλλὰ σὲ μιὰ κορυφαία προσωπικότητα ἑνὸς ἁγίου ΑΛΛΩΝ θρησκειῶν, δηλαδὴ στὸν Πατριάρχη Ἀβραὰμ τῶν Χριστιανῶν καὶ τῶν Ἰουδαίων (!) Τελευταῖο παράδειγμα θὰ μνημονεύσω ἐνταῦθα τὴν πασίγνωστη ἐτήσια παρέλαση τῶν “gay” στὶς μεγάλες πόλεις τῆς Ἑλλάδος, ὅπου δυσπερίγραπτα στὴν ὅλη ἐμφάνισή τους ἄτομα κρεμοῦν πάνω στὰ γυμνωμένα εὐαίσθητα μέλη τους εἰκόνες Χριστιανῶν ἁγίων, γιὰ νὰ δηλώσουν ἔτσι ὅτι πετοῦν στοὺς κάδους τῶν ἀπεχθεστέρων ἀπορριμμάτων τὴν ἐπικρατοῦσα στὴ συντριπτικὴ πλειονότητα τῶν κατοίκων τῆς χώρας μας θρησκευτικὴ πίστη καὶ ἀφοσίωση… Δηλαδὴ τὴν Χριστιανικὴ Πίστη! Καὶ ὅλα αὐτά χωρίς, δυστυχῶς, νὰ ἐπεμβαίνουν κἄν μὲ μιὰ παρατήρηση οἱ πολυπληθεῖς ἀστυνομικοὶ ποὺ παρακολουθοῦν ἀπὸ τὰ πεζοδρόμια τῆς “gay παρέλασης” τὶς ἀπρέπειες αὐτές…

Ἴσως μοῦ πεῖτε ὅτι τὰ προηγουμένως ἀναφερθέντα παραδείγματα “woke συμπεριφορᾶς” κάποιων ἀκραίων μειονοτήτων, δὲν χαρακτηρίζουν τὸ περιεχόμενο τῶν δικαιωματικῶν ἀξιώσεων τῆς πλειοψηφίας τῶν ἀνθρώπων, ἑπομένως ὅτι δὲν ἀξίζει τὰ παραδείγματα αὐτὰ νὰ μᾶς ἀπασχολοῦν ἰδιαίτερα… Τρέμω, ὅμως, ὅτι ἡ ἀσυδοσία τῶν «δικαιωματικῶν» ἀξιώσεων κάποιων ἀχαρακτήριστων μειοψηφιῶν πολιτῶν, ἐκτὸς ἀπὸ ἀσυδοσία θρασύτατη ἀπέναντι στὴν ἱστορική, στὴν συνταγματικὴ καὶ στὴν πολιτισμικὴ ἱστορία τῶν δυτικῶν χωρῶν, εἶναι στὶς ἡμέρες μας ἐκτεταμένη στὸ δυτικὸ κόσμο, ὥστε ἀνοίγει βαθμηδὸν ὅλο καὶ νεώτερους δρόμους περίεργων διεκδικήσεων, τόσο ὡς πρὸς κάποιες πρόσθετες, ὅλο καὶ νεώτερες, ἀξιώσεις καὶ διεκδικήσεις, ὅσο καὶ ὡς πρὸς ἀξιώσεις ἀπὸ συνεχῶς ὀλιγομελέστερες ὁμάδες διεκδικητῶν, μέχρι καὶ -ἀκοῦστε!- προσώπων ποὺ διεκδικοῦν …ΑΤΟΜΙΚΩΣ τρελλὰ πράγματα, μὲ ἀσυναγώνιστη μάλιστα μαχητικότητα καὶ δικαιωματικὴ λογική… Ἐπὶ παραδείγματι, πῶς θὰ μᾶς φαινόταν, ἀγαπητοὶ ἀδελφοί, ἐὰν σὺν τῷ χρόνῳ κάποιοι τολμητίες περιθωριακοὶ ζητοῦσαν ἀπὸ τὴν προοδευτικῶς μηδενιστικὴ ἠθική τῆς Εὐρωένωσης νὰ προωθήσει καὶ τὴν ἐπάνοδο τοῦ δυτικοῦ ἀνθρώπου σὲ τελετουργίες ἀνθρωποθυσιῶν, ἐπειδή, φερ’ εἰπεῖν, τὸ ἔκανε στὴν ἀρχαιότητα καὶ ὁ …Ἀγαμέμνων, γιὰ νὰ φυσήξει στὰ πλοῖα οὔριος ἄνεμος, εἴτε ἐζητοῦσαν κορυφαῖοι πολιτικοί τῆς Δύσεως νὰ ἐπανανοίξουν τὰ μαντεῖα τῆς ἀρχαιότητος καὶ νὰ ἐπαναλειτουργήσουν οἱ ἀνοικτοὶ τρίποδες πάνω στοὺς ὁποίους κάθονταν οἱ Πυθίες καὶ δέχονταν θυμιάματα στὰ αἰδοῖα τους, ὥστε νὰ «μεθοῦν» καὶ νὰ …προφητεύουν (!) ἐὰν οἱ πολιτικοὶ τῶν χωρῶν τῆς Γῆς πρέπει νὰ συνάπτουν ἢ νὰ καταργοῦν συνθῆκες εἰρήνης ἢ νὰ διεξάγουν πολέμους καὶ νὰ συμβάλουν σὲ συμμαχίες; Ἀλλὰ ἂς ἀφήσω στὴν ἄκρη τὶς μεγαλεπήβολες βλέψεις σημερινῶν νεο-δωδεκαθεϊστῶν πού, μάλιστα, ἀδιστάκτως συμμετέχουν  καὶ σὲ εὐρωπαϊκὲς κυβερνήσεις καὶ ἂς θυμίσω στὴν ἀγάπη σας κάτι ἁπλούστερο καί, ἂς ποῦμε, …«λαϊκότερο»! Τὴν πρὸ τριετίας μεταδοθεῖσα καὶ ἐκτενῶς σχολιασθεῖσα στὸν (γραπτὸ τουλάχιστον Τύπο, διότι ἀμφιβάλλω ἐὰν στὸν ἠλεκτρονικὸ ἔγινε ἡ ἴδια ἐκτεταμένη ἀναφορά…) ὅτι μία εὐγενὴς κυρία στὴν Γερμανία κατέθεσε θορυβωδῶς αἴτηση στὴν κυβέρνηση τῆς χώρας της, ὥστε τὸ ἁρμόδιο ὑπουργεῖο νὰ εἰσηγηθῆ στὴν Μπούντενσταγκ τὴν σύναψη συμφώνων …συμβίωσης  ἀπὸ μοναχικοὺς πολίτες ποὺ τὸ ἐπιθυμοῦν σφοδρῶς, μὲ τὰ ἀγαπημένα τους …ρομπὸτ ποὺ ἔχουν στὸ σπίτι καὶ τοὺς ὑπηρετοῦν στὶς ἀνάγκες τους (!) Ἀφήνω δεύτερες ἐπὶ τοῦ ζητήματος τούτου καί …καταϊδρωμένες, κάποιες ἄλλες ἀξιώσεις εὐρωπαίων κυριῶν καὶ κυρίων νὰ συνάπτουν ὄχι ἁπλῶς σύμφωνα συμβίωσης, ἀλλὰ μέχρι καί …πολιτικοὺς γάμους μὲ τὰ ζωάκια τους!

Ὅμως, ὁ τίτλος τῆς σημερινῆς ὁμιλίας περιέχει καὶ ἀναφορὰ πρὸς κάποιο εἶδος λειτουργούντων στὸ δυτικὸ κόσμο μαζικῶν «σπουδαστηρίων» τῆς Woke ἀτζέντας. Εἰδικῶς ἐπὶ τοῦ ζητήματος τούτου, δηλαδὴ περὶ ποίων ἀκριβῶς «σπουδαστηρίων» πρόκειται, θὰ σᾶς δώσω πάνω στὸ ζήτημα τοῦτο μόνο μιὰ ἁπλὴ ἀφορμὴ στοχασμοῦ! Τίποτε ἄλλο, ὥστε νὰ μὴ μὲ θεωρήσετε αὐθαίρετον καὶ ἀπόλυτον στὴν καταγραφὴ ποὺ θὰ ἀκούσετε, δὲν θὰ τὸ ἤθελα αὐτό, σεβαστοὶ καὶ ἀγαπητοί μου ! Ἔτσι, νομίζω ὅτι πρέπει νὰ καταγράψουμε τὰ ἑξῆς «σπουδαστήρια» (ἐντὸς εἰσαγωγικῶν, βεβαίως !) :

Πρῶτον: Θεωρῶ ὅτι πρέπει νὰ ἀρχίσουμε ἀπὸ τὶς ἀφορμὲς ποὺ δίδουν διεθνεῖς τηλεοπτικὲς καὶ κινηματογραφικὲς παραγωγές. Λόγου χάρη, τηλεοπτικὲς πλατφόρμες,  ὅπως ἡ Netflix καὶ ἄλλες παρόμοιες, σκέπτομαι μήπως προσπαθοῦν μέχρι σημείου νὰ ἐπιθυμοῦν νὰ θεμελιώσουν ριζικῶς τὴν ὕπαρξη καὶ τὸν ρόλο τους, σὲ ἐπιμέρους ἀξιώσεις τοῦ ἄκριτου καὶ ἄκρατου προσωπικοῦ δικαιωματισμοῦ, ἤ, τὸ πολύ, σὲ ἀξιώσεις ἐχθρικῶν πρὸς τὶς θεμελιώδεις ἀξίες τοῦ κοινωνικοῦ συνόλου μικρῶν σὲ ἀριθμὸ μελῶν συλλογικοτήτων, οἱ ὁποῖες δραστηριοποιοῦνται στὸν δυτικὸ κόσμο. Ἀλλὰ ὅσον ἀφορᾶ στὸν διεθνῆ κινηματογράφο, ἐπιτρέψτε μου παρακαλῶ νὰ γίνω σαφέστερος, ἕως κατηγορηματικὸς : Νομίζω ὅτι στὴν ἡγετικὴ πλατφόρμα κοινωνικῶν φροντιστηρίων ποὺ διαμόρφωσε ἐν γένει ἐπὶ τῆς Γῆς ὁ δυτικὸς κόσμος, οὐδέποτε ὑπῆρξε ἰσχυρότερος, ἀμεσότερος καὶ ἀποτελεσματικότερος διδάσκαλος καὶ καθοδηγητὴς ἀπὸ τὸ ἀμερικανικὸ Χόλλυγουντ! Τὸ ὁποῖο, ἐπιτρέψτε μου καὶ μιὰ ἀκόμη ἀποκοτιὰ στὴν παροῦσα ὁμιλία, δὲν θὰ ἐδίσταζα νὰ πῶ ὅτι κατευθύνεται -ὅπως ἀκριβῶς καὶ οἱ πλατφόρμες ποὺ ἀνέφερα προηγουμένως- περισσότερο ἀπὸ ἀφανεῖς συλλογικούς, παρὰ ἀπὸ ἐμφανεῖς ἀτομικοὺς καὶ μὲ ὀνοματεπώνυμο παράγοντες, ὅπως εἶναι οἱ συγγραφεῖς, οἱ σκηνοθέτες, οἱ σκηνογράφοι, οἱ μουσικοὶ καὶ οἱ ἠθοποιοί… Ἐπιπλέον, θὰ προσθέσω ἀδιστάκτως μέχρι καὶ τὸ ἑξῆς : Ἀκόμη καὶ σὲ ἐπίπεδο εὐρύτατα πολιτικό, ἡ Βόρεια Ἀμερικὴ καὶ οἱ σύμμαχοί της νομίζω ὅτι δὲν ἔχουν διεθνῶς ἀποτελεσματικότερον πρεσβευτή ἰδεῶν καὶ πρακτικῶν ἐφαρμογῶν ἀπὸ τὰ ὑψώματα τοῦ Χόλλυγουντ στὴν  Καλιφόρνια, ὅπου ἑδρεύουν οἱ διάφορες ἑταιρεῖες τῶν ἀμερικανικῶν κινηματογραφικῶν παραγωγῶν…

Δεύτερον: Συναισθηματικῶς ἰσόχρονο καὶ ὁμόλογο ρόλο πρὸς τὸν ἀμερικανικὸ κινηματογράφο, ἔπαιξε στὴν διεμβόλιση τῶν ἀξιακῶν κοινωνικῶν κριτηρίων στὴ Δύση ἀπὸ τὸν εἰκοστὸ μ.Χ. αἰώνα καὶ ἐντεῦθεν (ἰδίως στὶς ἑκάστοτε νεότερες γενεές,) ἡ καθημερινῶς ἀκουόμενη ἐπὶ πολλὲς ὧρες μουσική. Μὲ τὴν ἀπολύτως σύγχρονη καὶ μὲ ἡμᾶς ποὺ εὑρισκόμεθα σήμερα σ’ αὐτὴν τὴν  αἴθουσα, ὕπαρξη τῶν κινητῶν τηλεφώνων, τὰ παιδιὰ τῆς νέας φάσεως τῆς ἀνθρώπινης Ἱστορίας ἔχουν φθάσει στὸ σημεῖο ὄχι μόνον ὅταν εὑρίσκονται μὲ τὶς παρέες τους σὲ ὧρες διασκέδασης, οὔτε ὅταν εὑρίσκονται μόνα τους σὲ περιπάτους ἢ στὸ σπίτι, ἀλλὰ ἀκόμη καὶ ὅταν εὑρίσκονται ἐν μέσῳ ἀσφυκτικῆς μάζης ἐντὸς συγκοινωνιακῶν μέσων, μόνον καὶ μόνον ἐπειδὴ διατηροῦν ὄχι στὸ χέρι, ἀλλὰ ἐντὸς τῶν ὤτων τους, εἴτε ἐμφανῆ εἴτε ἀφανῆ ἀκουστικὰ τῶν μουσικῶν ἐκπομπῶν τῶν πλατφορμῶν τοῦ κινητοῦ τηλεφώνου τους, ἀρχίζουν (καὶ εἶμαι….κυριολεκτικός, ἀγαπητοί μου!) νὰ κινοῦνται ἐν μέσῳ τοῦ πλήθους ὡς ἐὰν εὑρίσκονται σὲ πίστα χοροῦ, ἀκόμη, μάλιστα καὶ ἐὰν εἶναι καθισμένα ἐπὶ θέσεων μέσα στὰ συγκοινωνιακὰ μέσα ! Τὸ κεφάλι, κυριολεκτῶ, καὶ οἱ ὦμοι, σείονται συνεχῶς παράλληλα μὲ τὶς ρόδες καὶ τοὺς συρμοὺς τῆς συγκοινωνίας, ἀκόμη καὶ ἐὰν τὸ σῶμα δὲν εὑρίσκεται σὲ ὄρθια στάση, ἀλλὰ εἶναι καθιστό, μόνο καὶ μόνο ἐπειδὴ τὸ αὐτὶ ἀκούει «ρόκ», ἀπὸ …Πρίσλεϋ καὶ Μπήτλς τοῦ δευτέρου ἡμίσεος τοῦ εἰκοστοῦ αἰῶνος, ἕως τὰ χὶτς τῆς ἁπλῆς μεταλλικῆς ρόκ, ἕως τὰ ἐρεβώδη κομμάτια τῆς χέβυ μέταλ… Τί περιμένετε, παρακαλῶ, ὕστερα ἀπὸ τόσον καὶ τέτοιο συναισθηματικὸ σεισμὸ ψυχῶν καὶ σωμάτων τῶν νέων παιδιῶν μας ; Περιμένετε, λόγου χάρη, νὰ συγκινοῦνται καὶ ἀπὸ σεισμοὺς τύπου Σαντορίνης, ἀπὸ φωτιὲς τοῦ τύπου ἐκείνου στὸ Μάτι τῆς Β/Ἀνατολικῆς Ἀττικῆς καὶ στὴ Μάνδρα, ἢ ἀπὸ σιδηροδρομικὰ δράματα τύπου Τεμπῶν, ὥστε ἐκτὸς ἀπὸ πολιτικὰ συλλαλητήρια νὰ κάνουν καὶ  μιὰ δική τους, βαθειὰ προσωπικὴ καὶ μυστική, προσ­ευχὴ  στὸν Ἅγιο Θεὸ νὰ μᾶς ἐλεήσει ὅλους  γιὰ τὰ χάλια μας;

*Ὁμιλία ἐκφωνηθεῖσα εἰς τὴν αἴθουσαν ἐφημερίδος «Ὀρθόδοξος Τύπος», ὁδ. Κάνιγγος 10, Ἀθήνα,  Δευτέρα 10 Μαρτίου 2025, ὥρα 19.00’.

orthodoxostypos.gr

=====================================================

«Τὰ διεθνῆ σπουδαστήρια τῆς “Woke” ἀτζέντας καὶ ἡ Ὀρθόδοξη Χριστιανικὴ Νοτιοανατολικὴ Εὐρώπη»* – 2ον


Γράφει ὁ κ. Δημήτριος Κων. Σέργιος,

Δικηγόρος ΑΠ-ΣτΕ ἐ.τ., Συγγραφεύς, Ἀρθρογράφος

2ον

  Τρίτον: Μεγάλη σημασία θεωρῶ ὅτι ἔχει, ἐπιπλέον, καὶ τὸ ἀπολύτως ἀνεξέλεγκτο Διαδίκτυο, ὅπου κυκλοφοροῦν ἐν συνωστισμῷ ἰδέες, προτάσεις, ἐφαρμογές, καὶ πλεῖστες συλλογικὲς καὶ ἀτομικὲς ἀξιώσεις «δικαιωματισμοῦ»…

  Τέταρτον (καί, γιὰ τὴν παροῦσα ὁμιλία, τελευταῖο): Πολὺς λόγος γίνεται ἐσχάτως γιὰ τὴν Τεχνητὴ Νοημοσύνη (Artificial Intelligence). Σύμφωνα μὲ ὁρισμὸ τῆς Α.Ι., ὅπως αὐτὸς δίδεται στὴν ἱστοσελίδα τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ Κοινοβουλίου, «ἡ τεχνητὴ νοημοσύνη ἀναφέρεται στὴν ἱκανότητα τῆς μηχανῆς νὰ ἀναπαράγει τὶς γνωστικὲς λειτουργίες τοῦ ἀνθρώπου, ὅπως εἶναι ἡ μάθηση, ὁ σχεδιασμὸς καὶ ἡ δημιουργικότητα. Ἡ τεχνητὴ νοημοσύνη καθιστᾶ τὶς μηχανὲς ἱκανὲς νὰ «κατανοοῦν» τὸ περιβάλλον, νὰ ἐπιλύουν προβλήματα καὶ νὰ δροῦν πρὸς ἐπίτευξη στόχων». Ὅμως, σύμφωνα μὲ εἰδικοὺς ἀναλυτὲς (καὶ ἐδῶ ἐμεῖς θὰ ἀντιγράψουμε ἀπὸ σχετικὴ ἀνακοίνωση τοῦ Γραφείου Αἱρέσεων καὶ Πανθρησκείας τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πειραιῶς τὸν Ἰούνιο τοῦ 2023, συγκεκριμένες παρατηρήσεις τῶν ἀναλυτῶν τοῦ Γραφείου τούτου) τὸ πρόβλημα τῆς Τεχνητῆς Νοημοσύνης εἶναι σὲ ποιὰ χέρια αὐτὴ θὰ βρίσκεται καὶ μὲ ποιὰν σκοπιμότητα θὰ χρησιμοποιεῖται. Διότι ἀπὸ πάμπολλα δημοσιεύματα ἀλλὰ καὶ ἀπὸ δηλώσεις γνωστῶν προωθητῶν στὴν κοινωνία μας τῆς λεγόμενης Παγκοσμιοποίησης καὶ τῆς Νέας Τάξεως Πραγμάτων πρὸς ἐγκατάσταση μιᾶς «Παγκόσμιας Κυβέρνησης», φαίνεται ὅτι ἡ Α.Ι. εἶναι τὸ κατάλληλο ἐργαλεῖο στὰ χέρια της γιὰ ποδηγέτηση τῆς ἀνθρωπότητος σὲ ὅποια κατεύθυνση ἡ τυχὸν «Παγκόσμια Κυβέρνηση» θὰ θελήσει.

  Μάλιστα, πρόσφατα δημοσιεύματα ἀποκαλύπτουν ὅτι ἐπίκειται μέχρι καὶ ἀπόπειρα «ἀνασύνταξης» τῆς Χριστιανικῆς Ἁγίας Γραφῆς μὲ χρήση ….«τεχνητῆς νοημοσύνης», διότι ἡ ὑπάρχουσα Ἁγία Γραφὴ τῆς ἐκπηγασάσης ἀπολύτως «ἐξ Ἀποκαλύψεως» ἀπὸ τὸν Ἅγιο Θεὸ θρησκείας μᾶς «ἔχει» (ἀκοῦστε!…) «λάθη» (!) Σχετικῶς ἔχουν γίνει προκλητικὲς δηλώσεις ἀπὸ τό …«Παγκόσμιο Οἰκονομικὸ Φόρουμ» (σημ. δική μας: δηλαδὴ οὔτε κἄν ἀπὸ κάποια, ἔστω ἀσήμαντη καὶ εὐρύτερα ἄγνωστη «θεολογικὴ σχολή!» ἀλλὰ ἀπὸ τό… «Παγκ. Οἰκονομικὸ Φόρουμ», ἀνώτατος ἀξιωματοῦχος τοῦ ὁποίου ζήτησε νὰ «ξαναγραφτῆ» ἡ θρησκευτικὴ Ἁγία Γραφὴ τῶν Χριστιανῶν, «γιὰ νὰ δημιουργηθῆ μιὰ νέα παγκοσμιοποιημένη “Βίβλος”» (!) Ὁ βασικὸς σύμβουλος τοῦ ἐπινοητοῦ τῆς ἀποκληθείσης «Μεγάλης Ἐπανεκκίνησης» (Great Reset) καὶ ἱδρυτοῦ τοῦ «Παγκόσμιου Οἰκονομικοῦ Φόρουμ» Γερμανοῦ οἰκονομολόγου Κλάους Σβάμπ, ἤτοι ὁ παγκοσμίως γνωστὸς Ἑβραῖος καθηγητὴς Γιούβαλ Νῶε Χαράρι, ἕνας ἐκ τῶν θεωρητικῶν θεμελιωτῶν τοῦ δόγματος τοῦ Σβὰμπ «Great Reset», ὑποστηρίζει ὅτι ἡ χρήση τῆς Α.Ι. γιὰ τή …«διόρθωση» τῆς Χριστιανικῆς Ἁγίας Γραφῆς θὰ ὁδηγήσει σὲ μία νέα, «παγκοσμιοποιημένη» καί …«σωστὴ» θρησκεία ! Καὶ τὸ σχόλιο τοῦ Γραφείου Αἱρέσεων καὶ Πανθρησκείας τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Πειραιῶς περατώνει τὸ σχόλιό του ἐπὶ τῆς παραπάνω δηλώσεως τοῦ Χαράρι ὡς ἑξῆς: «Ἐμεῖς, οἱ συνειδητοὶ πιστοὶ στὸν Χριστό, βεβαίως αἰσθανόμεθα τὶς δυσκολίες ποὺ μᾶς περιμένουν καὶ τοὺς διωγμοὺς καὶ τὶς κακουχίες, ἀλλὰ αἰσιοδοξοῦμε, διότι… «διὰ τοῦ ἀγαπήσαντος ἡμᾶς οὔτε θάνατος οὔτε ζωή οὔτε ἄγγελοι οὔτε ἀρχαί οὔτε δυνάμεις οὔτε ἐνεστῶτα οὔτε μέλλοντα οὔτε ὕψωμα οὔτε βάθος οὔτε τις κτίσις ἑτέρα δυνήσεται ἡμᾶς χωρίσαι ἀπὸ τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ τῆς ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ τῷ Κυρίῳ ἡμῶν» (Ρωμ. 8, 37-39). Ἡ Ἁγία μας δηλαδὴ Ἐκκλησία, τὸ Σῶμα τοῦ Λυτρωτοῦ μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, (Ἐφ. 5, 23) μπορεῖ νὰ πληγώνεται, ἀλλὰ δὲν νικᾶται, διότι «πύλαι ἅδου οὐ κατισχύσουσιν αὐτῆς» (Ματθ. 16, 18).

  Σεβαστὲ Πάτερ, ἀγαπητοὶ ἀδελφοί, ἕως τώρα εἴδαμε δύο ἀπὸ τὰ κύρια ζητήματα τοῦ θέματός μας. Ἤτοι, πρῶτον, ποιὸ εἶναι τὸ περιεχόμενο τῆς ἀποκαλούμενης στὴ Δύση Woke ἀτζέντας θεμάτων, καί, δεύτερον, κάναμε μιὰ σύντομη περιήγηση στοὺς σημαντικότερους κατὰ τὴν γνώμη τοῦ ὁμιλοῦντος τομεῖς ποὺ συνιστοῦν τοὺς κύριους διεθνεῖς φορεῖς πρωτογενοῦς παραγωγῆς, σπουδῆς καὶ ἐνεργοποιήσεως τῶν πιέσεων ἀποδοχῆς ἀπὸ τὴν διαμορφούμενη βαθμηδὸν παγκόσμια ἡγεσία, τῶν ἀξιώσεων τοῦ περιεχομένου αὐτῆς τῆς ἀτζέντας. Ἀναφερθήκαμε δηλαδὴ κυρίως στὸν κινηματογράφο τῆς Δύσεως, στὴ σύγχρονη μουσικὴ στὴ Δύση, στὸ Διαδίκτυο, καὶ στὴν κατ’ αὐτάς ἐκκολαπτόμενη τεχνητὴ νοημοσύνη. Ὅλα ὅμως αὐτὰ στὰ ὁποῖα ἀναφερθήκαμε, θεωρῶ ὅτι καταλήγουν ἀπὸ συμφώνου ὅτι ὑπάρχει ἕνας κατὰ ἑνιαῖο τρόπο δακτυλοδεικτούμενος ἀπὸ τοὺς φορεῖς τῆς Woke ἀτζέντας ὑπαίτιος ποὺ καθορίζει καὶ τὸ οὐσιαστικὸ περιεχόμενο τοῦ καταλόγου τῶν ἀξιώσεών της. Αὐτὸς ὁ παράγων, θὰ τὸ πῶ μὲ ἀσίγαστη θλίψη καὶ ἀπορία, φίλοι μου, παράγων, ἐπαναλαμβάνω ποὺ συνιστᾶ πρωταρχικὸ στόχο τῆς ἀτζέντας, γιὰ τὴν ὁποία σᾶς ὁμιλῶ σήμερα, εἶναι ὁ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ… Ἅπαντες, δηλαδή, οἱ …Wokeμανεῖς δικαιωματιστές, ἕνα ἔχουν ὡς πρωταρχικὸ καὶ κυρίαρχο στόχο διὰ τῶν ἀξιώσεών τους : Τὴν Χριστιανικὴ Πίστη, ἐναντίον τῆς ὁποίας ἔχουν κηρύξει ἀνελέητο πόλεμο. Ἀρκεῖ νὰ σᾶς διαβάσω, ἀγαπητοί, τί σχετικῶς ἔχουν γράψει δύο Νεοέλληνες, πανευρωπαϊκῶς γνωστοὶ woke διανοητές. Ἤτοι, πρῶτον, ὁ πρὸ τριακονταετίας πρωθυπουργὸς τῆς Ἑλλάδος καὶ ἐκ τῶν «ἐκσυγχρονιστῶν» τῆς Εὐρώπης Κων. Σημίτης, καί, δεύτερον, ὁ ὑπουργὸς ἐπὶ τῆς Δικαιοσύνης τοῦ προαναφερθέντος, Μιχαὴλ Σταθόπουλος…

  Ἀρχίζω ἀπὸ τὸν πρῶτο: Ὁ Κ. Σημίτης στὸ βιβλίο του μὲ τὸν τίτλο «Ἐθνικιστικὸς λαϊκισμός, ἢ Ἑλληνικὴ Πολιτικὴ;» Ἀθήνα 1992, σελ. 75, γράφει: «Ἡ πολιτικὴ μας εἶναι νὰ ἐνισχύσουμε μὲ κάθε τρόπο καὶ μέσο τὴν ἀδιαφορία ἀπέναντι σὲ ἐξελίξεις μὲ ἰδεολογικὸ προσανατολισμό, δηλ. μιὰ χωρὶς ἀπήχηση ἑλληνικὴ χριστιανικὴ παράδοση. (Σημ.: ὁ τονισμὸς τῆς διατύπωσης τοῦ Σημίτη «μιὰ χωρὶς ἀπήχηση ἑλληνικὴ χριστιανικὴ παράδοση» εἶναι, ἀδελφοί, δικός μου. Συνεχίζω τὴν ἀντιγραφή:) Νὰ ἐμποδίσουμε καὶ νὰ ἀποτρέψουμε μὲ κάθε κόστος τὴν προσήλωση στὴν ἰδέα τοῦ Ἔθνους καὶ στὴν χριστιανικὴ παράδοση, ποὺ ἀποδυναμώνει καὶ ἐγκυμονεῖ κινδύνους σὲ μιὰ σύγχρονη παρουσία ποὺ πρέπει νὰ ἔχει ἡ Ἑλλάδα…».

  Ὁ δεύτερος, ὑπουργὸς Δικαιοσύνης τοῦ Κ. Σημίτη ὅταν ὁ τελευταῖος ἔγινε πρωθυπουργός, ἤτοι ὁ Μιχαὴλ Σταθόπουλος, σὲ ἄρθρο του στὸ ἐπιστημονικὸ περιοδικὸ «Ποινικὴ Δικονομία» (5/2000, σελ. 565-567) προβαίνει στὶς ἑξῆς προτάσεις: «Νὰ καταργηθεῖ τὸ Προοίμιο τοῦ Συντά­γματος μὲ τὴν ἐπίκληση στὸ θεῖο, σήμερα ἡ ἐπίκληση αὐτὴ θυμίζει ἱεροκρατικὴ κοινωνία. Νὰ μὴ ἀπαγορεύεται ὁ προσηλυτισμὸς καὶ νὰ καταργηθοῦν νόμοι ποὺ προβλέπουν ποινὲς γιὰ τὸν ἀπαγορευόμενο προσηλυτισμό». (Ἐπιτρέψτε μου, ἀδελφοί, νὰ σᾶς πληροφορήσω ὡς νομικὸς ὅτι ὁ θρησκευτικὸς προσηλυτισμὸς ἐξακολουθεῖ νὰ ἀπαγορεύεται καὶ νὰ τιμωρεῖται ἀπὸ τὴν νομοθεσία μας, ἐὰν ἀποδειχθῆ ὅτι ἀσκεῖται μὲ βάση ἀποκλειστικῶς ὑλικὰ καὶ κοινωνικὰ ἀνταλλάγματα -λ.χ. προαγωγὲς σὲ ἐπαγγελματικὲς θέσεις ἢ ἄλλα προσωπικά, κοινωνικά, καὶ οἰκονομικὰ ὀφέλη- ἐὰν ἀσπασθῆ κάποιος ἕνα ἄλλο δόγμα ἢ μιὰ ἄλλη θρησκεία… Φαντασθεῖτε, δηλαδή, τί μπορεῖ νὰ εἶχε στὸ μυαλὸ του προτείνοντας ὁ καθηγητὴς τῆς Νομικῆς καὶ ὑπουργὸς Δικαιοσύνης (!) Σταθόπουλος, προτείνοντας νὰ …«καταργηθοῦν» οἱ σχετικὲς ἀπαγορεύσεις! Συνεχίζω νὰ ἀντιγράφω ἀπὸ τὸ ἄρθρο Σταθόπουλου:) «Ἐπίσης νὰ διαγραφεῖ ἀπὸ τὸ Σύνταγμα ἡ ἀνάπτυξη θρησκευτικῆς συν­είδησης ὡς μία ἀπὸ τὶς ἀποστολὲς τῆς Ἐθνικῆς Παιδείας», ὅπως καὶ ἡ πρόβλεψη γιὰ τὴν μετάδοση τῶν γνήσιων στοιχείων τῆς Ὀρθόδοξης χριστιανικῆς παράδοσης στὴν πρωτοβάθμια καὶ δευτεροβάθμια ἐκπαίδευση. Νὰ τροποποιηθεῖ ὁ νόμος ποὺ προβλέπει θρησκευτικὸ ὅρκο χριστιανικοῦ τύπου γιὰ τὸν Πρόεδρο τῆς Δημοκρατίας πρὶν ἀπὸ τὴν ἀνάληψη τῶν καθηκόντων του, ἀποκλείοντας ἔτσι ἀπὸ τὸ ἀξίωμα Ἕλληνες πολίτες ποὺ δὲν εἶναι Χριστιανοὶ Ὀρθόδοξοι. Νὰ ἀπαλειφθοῦν ἐπίσης ἀπὸ τὶς ληξιαρχικὲς πράξεις οἱ ἀναφορὲς πληροφοριῶν γιὰ τὴν θρησκεία ἑνὸς προσώπου. Νὰ προωθηθεῖ ὁ χωρισμὸς Ἐκκλησίας καὶ Κράτους σχετικὰ μὲ τὸν Καταστατικὸ Χάρτη τῆς Ἐκκλησίας, τὴν νομικὴ προσωπικότητα τῆς Ἐκκλησίας (σημ. δική μου: προφανῶς στὸν καθηγητὴ Σταθόπουλο δὲν ἄρεσε νὰ εἶναι ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος Νομικὸ Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, μολονότι τὴν ἰδιότητα αὐτὴ ἔχουν καὶ οἱ …μουσουλμανικὲς Μουφτίες, ἡ Δυτικὴ Ἐκκλησία καὶ οἱ Ρωμαιοκαθολικοὶ Ναοί, καὶ οἱ Ἰσραηλιτικὲς Κοινότητες τῆς Ἑλλάδος… Συν­εχίζω νὰ ἀντιγράφω ἀπὸ τὸ ἄρθρο Σταθόπουλου:) νὰ προωθηθεῖ ὁ χωρισμὸς τῆς Ἐκκλησίας ἀπὸ τὸ Κράτος στὸ ζήτημα τῆς μισθοδοσίας τοῦ Κλήρου, τὴν εἰδικὴ ἀντιμετώπιση τῆς ἐκκλησιαστικῆς περιουσίας, τὰ ἐκκλησιαστικὰ δικαστήρια, τὰ κατώτερα ἐκκλησιαστικὰ σχολεῖα καὶ τὶς σχετικὲς ἀνώτερες ἐκκλησιαστικὲς Σχολές. Νὰ ἀπαλειφθεῖ ἡ πρόβλεψη καὶ τιμωρία ἀδικήματος «ἀντιποίησης ἀξιώματος καὶ ὑπηρεσίας ἐκκλησιαστικοῦ λειτουργοῦ»… Περιττό, ἀδελφοί μου, νὰ προσθέσω περισσότερα καὶ νὰ σᾶς κουράζω μὲ τὶς ἀπίστευτες λοιπὲς «σοφίες» Σταθόπουλου!…

  Νομίζω ὅτι ἦλθε πλέον ἡ στιγμή, ὥστε νὰ ἀναφερθοῦμε, μετὰ καὶ ἀπὸ τὰ παραπάνω, στὸν κυριότερο παράγοντα ποὺ θὰ ἀποδειχθῆ -τὸ πιστεύω μὲ βεβαιότητα ἀδελφοί μου- ὅτι εἶναι ὁ παράγων ἐκεῖνος ποὺ ὄχι μόνον θὰ ἀντιταχθῆ διεθνῶς μὲ τόλμη καὶ σθένος στὶς ὀργιώδεις δικαιωματικὲς ἀξιώσεις τοῦ κόσμου τῆς Woke ἀτζέντας, ἀλλὰ καὶ ὅτι τελικῶς θὰ κερδίσει στὴν ἐξελισσόμενη θεμελιακὴ αὐτὴ ὑπαρξιακὴ σύγκρουση μὲ τὸν κόσμο αὐτόν… Δὲν εἶναι ἄλλος ἀπὸ τὴν Μία, Ἁγία, Καθολικὴ καὶ Ἀποστολικὴ Ἐκκλησία τοῦ Ἁγίου Θεοῦ, ἤτοι τὴν Ὀρθόδοξη Χριστιανικὴ Ἐκκλησία. Καὶ τοῦτο, διότι ἀπὸ στοιχεῖα ἀτράνταχτα ἀποδεικνύεται ὅτι μόνον αὐτὴν μισεῖ κυριολεκτικῶς καὶ προεχόντως ὁ δυτικὸς κόσμος, ἐνῶ τὸν αὐτοαποκαλούμενο Ρ/Καθολικισμὸ ἡ πολιτικὴ ἡγεσία αὐτοῦ τοῦ κόσμου χρησιμοποιεῖ μεθοδικὰ ὡς κύριο σύμμαχόν της στὶς ἐπιδιώξεις της. Θὰ ἐπιχειρήσω νὰ ἀναλύσω τὸ σκεπτικὸ τοῦτο, μὲ τὶς ἑξῆς ἐπισημάνσεις :

  Πρῶτον: Πρὶν ἀπὸ ἐλάχιστο καιρό, ἡ σημερινὴ κυβέρνηση στὴ Ρωσία προώθησε καὶ ἐψήφισε στὴ μεγάλη χώρα νόμο βάσει τοῦ ὁποίου ἀπαγορεύονται ἀπολύτως οἱ ἀλλαγὲς φύλου ἐπὶ τῇ βάσει τῆς ἁπλῆς καὶ μόνον τυχὸν «προσωπικῆς ἐπιθυμίας» τῶν προσώπων. Ἡ μόνη ἐξαίρεση σὲ αὐτὸν τὸν νομοθετηθέντα κανόνα εἶναι διάταξη τοῦ ἴδιου νόμου, στὴν ὁποία προβλέπεται διαφορετικὴ ἀντιμετώπιση τοῦ ζητήματος, ἐὰν ἀριθμὸς ἰατρῶν προβλεπομένων εἰδικοτήτων, ἀποφασίσει ἐν συμβουλίῳ καὶ εἰσηγηθεῖ ὅτι ὑπάρχουν συγκεκριμένων ἐκδηλώσεων βιολογικές, ψυχολογικὲς καὶ χαρακτηρολογικὲς βλάβες σὲ ἕνα πρόσωπο, ὥστε νὰ δύνανται νὰ προγραμματισθοῦν εἰδικές, καὶ ἀπολύτως σοβαρὲς σχετικὲς ἐπεμβάσεις. Εἶναι δὲ χαρακτηριστικὸ ὅτι στὴν συζήτηση τοῦ σχετικοῦ νομοσχεδίου, τόσο ἡ ἡγετικὴ κορυφὴ τῆς μεγάλης χώρας, ὅσο καὶ πολλοὶ ἕτεροι συζητητὲς τοῦ θέματος αὐτοῦ, ἔκαναν ἀναφορὲς ὄχι μόνον στὶς εὐρύτερες πολιτισμικὲς ἀρχὲς, ἀλλὰ καὶ στὶς εἰδικὲς θρησκευτικὲς -ἤτοι Ὀρθόδοξες Χριστιανικές… – ὑποθῆκες πού διέπουν τὴν ἱστορία καὶ τὴν ὅλη παρουσία καὶ πορεία στὸν κόσμο τῆς σημερινῆς Ρωσίας…

*Ὁμιλία ἐκφωνηθεῖσα εἰς τὴν αἴθουσαν ἐφημερίδος «Ὀρθόδοξος Τύπος», ὁδ. Κάνιγγος 10, Ἀθήνα, Δευτέρα 10 Μαρτίου 2025, ὥρα 19.00’.