
Γράφει ὁ κ. Δημήτριος Λαμπρόπουλος, θεολόγος
Ἀπροκάλυπτον πλέον ἐπίθεσιν δέχεται ἡ Ἐκκλησία τῆς Κρήτης ἀπὸ τὸν Πρωθυπουργὸν κ. Κ. Μητσοτάκην διὰ τῆς συνεργοῦ αὐτοῦ (πλήρως ἀφοσιωμένης εἰς αὐτόν, ὥστε ἄλλοτε νὰ ἐπιχαίρη δημοσίως διὰ τὸν «γάμον ὁμοφυλοφίλων») Ὑπουργοῦ Παιδείας καὶ Θρησκευμάτων κ. Σοφίας Ζαχαράκη. Αἱ ἐν ἐξελίξει ἀφόρηται πιέσεις -χαρακτηρισθεῖσαι ὑπό τινων ὡς ὠμὸς ἐκβιασμὸς- εἰς τοὺς Ἱεράρχας τῆς Κρήτης- ἔλαβον ἐπικίνδυνον τροπήν. Μετὰ τὰς ἀποκαλύψεις ὅτι ἤδη μὲ ἀνεξήγητον βιασύνην εἰσήχθη πρὸς ψήφισιν εἰς τὴν Βουλὴν τροπολογία -εἰς ἄσχετον νομοσχέδιον- προκειμένου ἡ Κυβέρνησις νὰ προωθήση ἰδικὸν της «ὑποψήφιον» διὰ τὴν πλήρωσιν τοῦ μητροπολιτικοῦ θώκου Κυδωνίας καὶ Ἀποκορώνου, ἡ κατάστασις εἶναι ἔκρυθμος καὶ δυναμιτίζεται ἀπὸ τὸν ἑωσφορικὸν ἐγωισμὸν τοῦ Πρωθυπουργοῦ.
Πρὸς τί ἡ μεθόδευσις; Ἔμπειροι δημοσιογράφοι ὀσμίζονται μέγα οἰκονομικὸν σκανδαλισμόν, τὸν ὁποῖον θὰ προκαλέση ἡ ἀνάμειξις τοῦ προωθουμένου ἐκλεκτοῦ, διὰ νὰ διοικῆ τὰ παραθαλάσσια ἐκκλησιαστικὰ φιλέτα ἀμύθητης ἀξίας. Βέβαιον ὅμως εἶναι ὅτι ἡ ἰταμὴ αὐτὴ κίνησις τῆς Κυβερνήσεως ἀνατρέπει τὸ status quo Ἐκκλησίας – Πολιτείας, διὰ τὸ ὁποῖον ὀφείλει νὰ ἀνησυχῆ περισσότερον ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος. Σεβασμιώτατοι, ἐὰν τώρα αὐτὴ ἡ εἰσβολὴ τῶν κρατούντων εἰς τὰ interna sacra τῆς Ἐκκλησίας γίνη ἀποδεκτή, ἀκολουθεῖ ἡ σειρὰ τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος!
Ποία ἡ δαιμονιώδης μεθόδευσις τῆς Πολιτείας; Ὡς καταγγέλλει ἡ Ἱερὰ Ἐπαρχιακὴ Σύνοδος τῆς Κρήτης εἰς ἀνακοινωθὲν τῆς 7ης Μαΐου 2025:
«Ἡ Ἑλληνικὴ Κυβέρνηση κατέθεσε «ἑρμηνευτικὴ διάταξη» σὲ Σχέδιο Νόμου:
«Τροπολογία / Προσθήκη στὸ Σχέδιο Νόμου τοῦ Ὑπουργείου Ἐθνικῆς Ἄμυνας» μὲ τίτλο «Ρύθμιση ὑγειονομικῶν θεμάτων τῶν ἐνόπλων δυνάμεων καὶ λοιπὲς διατάξεις», ὅπου γίνεται ἀπόπειρα προδήλως ἐσφαλμένης ἑρμηνείας τοῦ Καταστατικοῦ Χάρτη.Ἡ ὡς ἄνω προταθεῖσα τροπολογία διαλαμβάνει τὴν ἀκόλουθη διατύπωση:
«Ἑρμηνευτικὴ διάταξη γιὰ τὴν ἐκλογὴ Μητροπολιτῶν στὴν Ἐκκλησία τῆς Κρήτης. Κατὰ τὴν ἀληθῆ ἔννοια τῆς παρ. 4 τοῦ ἄρθρου 22 τοῦ ν. 4149/1961 (Α΄ 61), Βοηθοὶ Ἐπίσκοποι καὶ Μητροπολίτες τοῦ κλίματος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου εἶναι οἱ Βοηθοὶ Ἐπίσκοποι καὶ οἱ ἐν ἐνεργείᾳ Μητροπολίτες τοῦ κλίματος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου ποὺ ἑδρεύουν ἐκτὸς Ἑλλάδος καὶ ἔχουν τὰ προσόντα τῆς παρ. 2 τοῦ ἄρθρου 22».»
Εἶναι ἐξόφθαλμος ἡ ἀπόπειρα ἀλλοιώσεως τοῦ γράμματος καὶ τοῦ πνεύματος τοῦ ἄρθρου 22 τοῦ Καταστατικοῦ Χάρτου, τὸ ὁποῖον εἰς τὴν παράγραφον 4 ἀναφέρει:
«Οἱ Βοηθοὶ Ἐπίσκοποι καὶ οἱ Μητροπολῖται τοῦ κλίματος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου δύνανται νὰ ἐκλέγωνται εἰς κενάς Ἐπισκοπικάς ἕδρας, ἄνευ ἐγγραφῆς εἰς τὸν κατὰ τὸ ἄρθρον τοῦτον κατάλογον τῶν ἐκλογίμων».
Ἡ παράγραφος αὐτὴ προσετέθη διὰ τοῦ ἄρθρου 2 τοῦ Ν.Δ. 77/1074 «Περὶ τροποποιήσεως καὶ συμπληρώσεως τοῦ Ν. 4149/1961» καὶ δὲν ὑπῆρχεν ἐξ ἀρχῆς. Διὰ ποῖον σκοπόν; Εἶναι γνωστὸν τοῖς πᾶσι ὅτι ἐπρόκειτο διὰ «φωτογραφικὴν» διάταξιν, ὅταν τὸ Φανάρι ἤθελε νὰ προωθήση εἰς τὴν Κρήτην τὸν τότε Μητροπολίτην Μιλητουπόλεως καὶ μετέπειτα Ἀρχιεπίσκοπον Αὐστραλίας Στυλιανὸν Χαρκιανάκην μὲ σκοπὸν νὰ ἱδρύση Θεολογικὴν Σχολὴν εἰς ἀναπλήρωσιν τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τῆς Χάλκης, ἡ ὁποία ἔκλεισε τὸ 1971.
Δύο τυγχάνουν ἀξιομνημόνευτα καὶ ἐπίκαιρα διὰ τὴν σύγχρονον περίστασιν. Πρῶτον, ὁ Στυλιανὸς ἤδρευε τότε εἰς τὴν Ἱ. Μ. Βλατάδων, δηλ. ἐντός τῆς Ἑλληνικῆς Ἐπικρατείας. Δεύτερον, κατὰ τὴν συνεδρίασιν τῆς Ἱ. Ἐπαρχιακῆς Συνόδου καὶ σύμφωνα μὲ τὸν Καταστατικὸν μετεῖχε καὶ ἐξαρχία ἀπὸ τὸ Φανάρι. Δὲν συνεφώνησαν οἱ Ἱεράρχαι τῆς Κρήτης καὶ ἀφοῦ διέκοψαν τὴν συνεδρίασιν ὁ Σταυρουπόλεως ἐπεκοινώνησε μὲ τὸν Στυλιανὸν καὶ τοῦ εἶπε: «- Δὲν σὲ θέλουν ἐδῶ». Ἐκεῖνος ἀπήντησε: «-Τότε παραιτοῦμαι καὶ ἂς γίνη ὁ Εἰρηναῖος Ἀθανασιάδης».
Ἐξ αὐτῶν ἑξάγονται τὰ ἑξῆς συμπεράσματα: α. δὲν δύναται σήμερα οὐδεὶς οὔτε ἡ Κυβέρνησις οὔτε τὸ Φανάρι νὰ ἐπικαλοῦνται μίαν διάταξιν, ἡ ὁποία ἐπεισῆλθε τότε διὰ συγκεκριμένον σκοπόν, β. ἡ παράγραφος 4 τοῦ ἄρθρου 22 ἀφεώρα εἰς ἐντὸς Ἑλλάδος καὶ οὐχὶ «ἐκτὸς Ἑλλάδος» Ἐπισκόπους ὡς ἐπιχειρεῖ νὰ διαστρέψη ὁ Πρωθυπουργὸς τὴν πρόθεσιν τοῦ νομοθέτου, γ. ἡ ἀντίστασις τῶν τότε Ἱεραρχῶν τῆς Κρήτης ἠνάγκασεν ὅλους ἀνεξαιρέτως νὰ ὀπισθωχωρήσουν -καὶ τὴν Πολιτείαν καὶ τὸ Φανάρι-. Εἰς τὴν παροῦσαν περίπτωσιν ἡ δικτατορικῆς ἐμπνεύσεως καὶ φασιστικῆς «ἠθικῆς» παρέμβασις τῆς Πολιτείας εἶναι πολλαπλὴ καὶ διαφορετικῶν ἐπιπέδων. Ἀρχικὰ ἐστάλη ἔγγραφον ἀπὸ τὴν Ὑπουργὸν Παιδείας κ. Σοφίαν Ζαχαράκη, τὸ ὁποῖον ἔγραφεν ὅτι «ἀποκλείεται στὴν Ἐκκλησία Κρήτης ἡ πλήρωση κενῆς Μητροπόλεως μὲ ἐκλογὴ Μητροπολίτου ἀπὸ ἄλλη Μητρόπολη αὐτῆς» μὲ στόχον πρόδηλον, δηλ. «ἀποφυγῆς ἐκλογῆς συγκεκριμένoυ προσώπου στὴν θέση τοῦ νέου Μητροπολίτου Κυδωνίας καὶ Ἀποκορώνου», ὡς ἀναφέρει τὸ ἀνακοινωθὲν τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κρήτης. Δὲν ἐπιθυμοῦν τὴν μετάθεσιν τοῦ Κισσάμου, διότι θὰ σταθῆ ἐμπόδιον εἰς τὰ σκοτεινὰ σχέδιά των. Ὡστόσον, ἀπέκρυψε σκοπίμως καὶ ἐπιπολαίως ἡ Ὑπουργὸς τὸ ἑξῆς (Γ. Ἀποστολάκη, Κώδικας Ἐκκλησιαστικῆς Νομοθεσίας, σ. 54):
«Τὸ Ἄρθρο 4, τοῦ Ν. 1284/1943 ἀναφέρει: «Ἐν Κρήτῃ δύναται, νὰ γίνη μετάθεσις Ἐπισκόπων εἰς ἑτέραν ἐπισκοπὴν τῆς νήσου Κρήτης κατόπιν ἀποφάσεως τῆς Ἱερᾶς Ἐπαρχιακῆς Συνόδου Κρήτης «τῇ συγκαταθέσει» δὲ καὶ τῶν οἰκείων Ἐπισκόπων. Ἵνα Ἐπίσκοπός τις καταστάση εἰς ἑτέραν Ἐπισκοπὴν δέον νὰ ἔχη καὶ συμπληρωμένην πενταετῆ εὐδόκιμον ὑπηρεσίαν Ἐπισκόπου».
Δὲν ἀποδεικνύει αὐτὴ ἡ ἀνακολουθία τῆς Ὑπουργοῦ -ὑπὸ τὴν καθοδήγησιν βεβαίως τοῦ Πρωθυπουργοῦ-, τὰ ἀληθῆ κίνητρα τῆς ἀναμείξεως εἰς τὰ ἐκκλησιαστικά;
Δὲν ὀρωδοῦν πρὸ οὐδενός, καθὼς ἔχουν ἐγκαθιδρύσει καθεστὼς ἀνομίας, μὴ σεβόμενοι τὸν θεῖον νόμον! Πῶς, ἑπομένως, θὰ σεβασθοῦν τὸν ἀνθρώπινον νόμον;
Αὐτὸ ἀποδεικνύει καὶ ἡ ἀπόπειρα παρακάμψεως τῆς ἀκροτελευτίου θεμελιώδους διατάξεως τοῦ Καταστατικοῦ Χάρτου, ἡ ὁποία προβλέπει:
«Διάταξις ἀκροτελεύτιος. Τροποποίησις τοῦ παρόντος γίνεται μετὰ γνώμην τῆς Ἱερᾶς Ἐπαρχιακῆς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κρήτης μετὰ τῆς Πολιτείας, ἐπὶ δὲ κανονικῆς φύσεως ζητημάτων κατόπιν συνεννοήσεως καὶ μετὰ τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου».
Προτάσσεται ἐμφανῶς ἡ γνώμη τῆς Ἱερᾶς Ἐπαρχιακῆς Συνόδου εἰς ἀμφοτέρας τὰς περιπτώσεις, διὰ τοῦτο ὑφίσταται καὶ τὸ «καὶ» πρὸ τῆς φράσεως «μετὰ τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου». Ἡ Ὑπουργὸς Παιδείας ἐδήλωσεν εἰς τὴν Βουλὴν τὸ ἑσπέρας τῆς 7ης Μαΐου ὅτι «Ζητήθηκε ἑρμηνευτικὴ διάταξη ἀπὸ τὸ Πατριαρχεῖο».
Δὲν γνωρίζει τὸν Καταστατικὸν Χάρτην; Δὲν εἶναι ἐκκλησιαστικὴ ἀρχὴ εἰς Κρήτην ἡ Ἱερὰ Ἐπαρχιακὴ Σύνοδος, ἀλλὰ τὸ τουρκοκρατούμενον Φανάρι; Ἔχει δικαίωμα νὰ ἀπαιτῆ ὅ,τι θέλει ὁ Κων/λεως, παραμερίζων ἀλαζονικῶς τοὺς οἰκείους Μητροπολίτας;
Εἶναι πασιφανὲς ὅτι ἐπρόκειτο διὰ παραπλάνησιν τῆς Ὑπουργοῦ. Ἔχουν συμφωνήσει Πρωθυπουργὸς καὶ Πατριάρχης μὴ λογαριάζοντες τὸν… νοικοκύρην! Ἐρωτῶμεν: Δὲν πρόκειται περὶ πλεκτάνης; Διατί ὅλα αὐτά; Διὰ τά … «δηνάρια»! Διὰ τὴν ἐπικερδῆ ἐκμετάλλευσιν τῶν παραθαλασσίων ἐκτάσεων καὶ τὴν πλήρη ὑποταγὴν τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κρήτης εἰς τὰ σχέδια διαλύσεως τῆς συνοχῆς τῶν Κρητικῶν! Οἱ δημοσιογράφοι (Πατρὶς Ἡρακλείου, Νέα Κρήτη, Χανιώτικα Νέα) δὲν ἔχουν ἀντιληφθῆ τίποτε ἢ μήπως ἀναμένουν ἀντίδωρον ἀπὸ τὴν Κυβέρνησιν;
Οἱ Μητροπολῖται τῆς Κρήτης νὰ μὴ ὑποχωρήσουν! Ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος νὰ σταθῆ εἰς τὸ πλευρὸν αὐτῶν, διότι θὰ πάθη χείρονα τούτων! «Θέλει ἀρετὴν καὶ τόλμην» ἡ Ὀρθοδοξία! Ἡ πολιτειακὴ καὶ ἐκκλησιαστικὴ τυραννία, ἡ ὁποία δὲν ἀπέχει ἀπὸ τὰ ὁράματα τοῦ Τσαουσέσκου, δὲν θὰ διαρκέση πολύ! «Καθεῖλε δυνάστας ἀπὸ θρόνων καί… πλουτοῦντας ἐξαπέστειλε κενούς»!