Αγώνας - Εφημερίδα Αγωνιζομένων Χριστιανών Λαρίσης Α.Φ.192
Εσείς
τα λέτε και τα γράφετε, αλλά ποιος τ’ ακούει; λένε πολλοί.
Εμείς, θα τα
λέμε και θα τα γράφουμε, άσχετα με το κόστος που αυτό συνεπάγεται. Κάποτε
κάποιος θ’ ακούσει!
Αυτό που
συμβαίνει στη μητρόπολη Λάρισας, ίσως αποτελεί πρωτοτυπία. Δέκα επτά (17)
χρόνια και δεν έχει δημοσιεύσει ούτε έναν οικονομικό απολογισμό, σ’ αντίθεση με
άλλες μητροπόλεις.
Τις
δραστηριότητες των διοικούντων τα της Εκκλησίας – περισσότερο από οποιονδήποτε
άλλον Οργανισμό – θα πρέπει να χαρακτηρίζει η διαφάνεια, δεδομένου ότι ο Κύριός
μας, που την ίδρυσε, είναι «το φως του κόσμου» και οποιαδήποτε σκιά
εκ μέρους μας, προσβάλλει τον Ίδιον και τη θεοσύστατη Εκκλησία μας,
εμφανίζοντάς την με «σπίλους και ρυτίδας» (Εφ. 5, 27).
Πέραν του ότι
αποτελεί, Ν.Π.Δ.Δ., η τάξη και η ηθική επιβάλει τη δημοσίευση του ετήσιου
απολογισμού, προς αποφυγήν υποψιών, πονηρών λογισμών και αφορμή δικαιολογημένων
σχολίων που απομακρύνουν την εμπιστοσύνη των πιστών και την αγαθή τους
προαίρεση.
Αφού οι
μισθοί με τα σχετικά επιδόματα (δεσπότη, οδηγού και υπαλλήλων) πληρώνονται από
το κράτος ανάλογα με τις ανάγκες της μητρόπολης, προς τί η ύπαρξη πληθώρας
κωδικών στον προϋπολογισμό σε βάρος των ναών που μετά βίας αντιμετωπίζουν τα
οικονομικά τους προβλήματα; Κωδικοί αριθμοί:
Υπέρ
Μητροπολιτικού Γραφείου 7%.
Υπέρ
Μητροπολιτικού Μεγάρου2% επί των ακαθαρίστων εσόδων.
Υπέρ
(ανύπαρκτων) κατασκηνώσεων.
Τα
εισπραχθέντα επί 17 χρόνια έσοδα για το σκοπό αυτό πρέπει να πλησιάζουν το
1.000.000 ευρώ. Αφού κατασκηνώσεις δεν φτιάχτηκαν, και συνεπώς δεν λειτουργούν
προς τι να γίνονται οι κρατήσεις και που βρίσκονται τα χρήματα αυτά;
Υπέρ λογίας,
φιλαδελφίας και αλληλεγγύης το 10% στους ναούς επί των
ακαθαρίστων εσόδων και το 22% στο προσκύνημα της αγ. Παρασκευής Τεμπών.
Υπέρ της πνευματικής
δράσης. Για ποια πνευματική δράση μιλάνε; Μήπως για τις εκδρομές ανά την
Ελλάδα και το εξωτερικό;
Υπέρ των συσσιτίων.
Το «μεγάλο επίτευγμα» και το μοναδικό της μητρόπολης, για το οποίο καυχάται και
το προβάλλει ευκαίρως – ακαίρως σε κάθε επίσημο επισκέπτη, είναι τα συσσίτια
«Ο ΕΠΙΟΥΣΙΟΣ», της οποίας μητρόπολης η μετοχή περιορίζεται στην παροχή του
χώρου λειτουργίας των συσσιτίων και μόνον.
Την όλη
λειτουργία τους την έχουν αναλάβει υποχρεωτικά οι ενορίες της πόλης (ανά
μία εβδομάδα) και οι κωμοπόλεις με τα χωριά (για 3-4 φορές το χρόνο),
καλύπτοντας όλες τις ανάγκες σε τρόφιμα και προσωπικό. Πέραν αυτής της
υποχρεωτικής συμμετοχής, οι ναοί αναγκάζονται κάθε τρίμηνο να προσφέρουν και
χρηματικό ποσό βάσει του α.13κ.α. του προϋπολογισμού τους.
Τα συσσίτια
ενισχύονται και από τις τακτικές δισκοφορίες στους ναούς καθώς και από τις όχι
ευκαταφρόνητες εισφορές πολιτών.
Λέγεται (δεν
είμαστε σίγουροι) ότι επιχορηγούνται από ειδικό πρόγραμμα της Ευρ. Ένωσης
(Ε.Ε.), από το πρόγραμμα «παροχής ανθρωπιστικής βοήθειας» του Υπουργείου
Εξωτερικών και από χορηγήσεις μέσω των κρατικών λαχείων.
Εάν οι
πληροφορίες αυτές ισχύουν – μιλάμε για πολλά χρήματα μόνο για το σκοπό αυτό –
τότε γιατί αφαιμάζουν στην κυριολεξία τα συμβούλια των ναών που κινδυνεύουν να
πάθουν νευρικό κλονισμό;
από άλλες
πηγές
Από τα
προσκυνήματα των: αγίου Ραφαήλ, αγ. Βησσαρίωνος, αγ. Ελευθερίου…
Από το
προσκύνημα της αγ. Παρασκευής. Το 2005 – τελευταία δημοσίευση – είχε
ετήσια έσοδα 337.000 ευρώ. Αν αυτά τα υπολογίσουμε για 17 χρόνια πόσα
μαζεύονται; Επίσης τα τιμαλφή αυτών των χρόνων που βρίσκονται και ποια η αξία
τους;
Τα ενοίκια
των κληροδοτημάτων τόσων ετών πού είναι κατατεθημένα;
Το
κληροδότημα «ΚΡΙΚΚΗ» – όπως είχαμε γράψει τον Μάρτιο του 2010 στο φύλλο
155 της εφημερίδας “ΑΓΩΝΑΣ” – σας έδωσε εισπράξεις περίπου 1.200.000 ευρώ.
Τα έσοδα 20
δισκοφοριών το χρόνο στους ναούς για διάφορους σκοπούς.
Τα χρήματα από ενοίκια αγροτεμαχίων των ι. ναών των χωριών. Τι
ποσοστά παίρνει η μητρόπολη και πώς τα εισπράττει.
Υπάρχει
πληθώρα ερωτημάτων που αφορούν τα οικονομικά και πρέπει να απαντηθούν, γι’ αυτό
λέμε και γράφουμε. Δεν μπορεί να κυνηγάνε τον περιπτερά για μια απόδειξη μιας
εφημερίδας ή ενός πακέτου τσιγάρων και να κλείνουν τα μάτια αλλού.
ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΑΝΟ
ΡΩΤΑΜΕ: ΟΙ 200 ΣΤΟΛΕΣ ΤΟΥ ΔΕΣΠΟΤΗ
ΙΓΝΑΤΙΟΥ
ΑΠΟ ΠΟΙΟ ΤΑΜΕΙΟ
ΠΛΗΡΩΘΗΚΑΝ;
Τα χρήματα
που εισέπραξε από μισθούς ο δεσπότης Λάρισας Ιγνάτιος στα 17 χρόνια είναι
περίπου 430.000 ευρώ.
Οι 100 στολές
του Ιγνατίου με τα σχετικά αξεσουάρ (σταυρούς, εγκόλπια, μίτρες, πατερίτσες
κ.α.) σε ένα μέτριο υπολογισμό εφημερίδα των Αθηνών το 2008 ανήλθαν σε 600.000
με 1.000.000 ευρώ. Τώρα μπορείτε να υπολογίσετε πόσο θα στοιχίζουν οι 200 που
είχε μέχρι το 2012!
Γι’ αυτό
ρωτάμε και θα ρωτάμε από ποια χρήματα πληρώθηκαν.
Σας δώσαμε
μια μικρή εικόνα της κατάστασης.
Συγκρίνοντας:
1) Τα έργα
και τις ημέρες του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου Α΄ – που αναφερόμαστε στη σελ. 4 –
με τους δημοκράτες διαδόχους του Σεραφείμ, Χριστόδουλο και Ιερώνυμου Β΄ – που
δεν έχουν βάλει ούτε λιθαράκι, αλλά οδήγησαν οικονομικά την εκκλησία σε…
πτώχευση (!) μη μπορώντας να πληρώσει ούτε τους… μισθούς.
2) Τον μακαριστό Θεολόγο, – που παρουσίασε απίστευτο έργο σε μια εξαετία
–, με τους διαδόχους του Σεραφείμ, Δημήτριο και Ιγνάτιο – διακριθέντες μόνο για
την εισπρακτική τους ικανότητα και μόνιμα παραπονούμενους ότι διανύουν εποχή
ισχνών αγελάδων – και
3) Τον
Καρδίτσας κυρό Κωνσταντίνο [ που διακρίθηκε για το τεράστιο κοινωνικό
έργο (οικοτροφείο αρρένων, θηλέων, γηροκομείο, κατασκηνώσεις, ορφανοτροφείο
κ.α.) και για το ιεραποστολικό παγκόσμιας εμβέλειας, έργο του (με
παραρτήματα και γραφεία σε πολλές πόλεις της Ελλάδας), αλλά και για την
τεράστια υπομονή, διότι αν και διωκόμενος,
συνέχισε την ιεραποστολή στη Λειβαδιά, που και σήμερα αποτελεί το
μεγαλύτερο ιεραποστολικό κέντρο στον ελλαδικό χώρο] με τους διαδόχους του
Κλεόπα, Θεόκλητο Κουμαριανό και Κύριλλο (που για το έργο τους βάλτε ένα μεγάλο μηδενικό),
δεν επιτρεται να σιωπούμε. Γι’ αυτό θα φωνάζουμε και θα ξαναφωνάζουμε δυνατά,
μήπως και ακούσει κάποια ευαίσθητη αρμόδια ψυχή που αγαπάει αυτόν τον ιερό,
τόπο τον ποτισμένο με το αίμα των μαρτύρων αλλά και των ηρωικών προγόνων μας.