Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2011

ΕΑΝ ΔΕ ΤΟ ΑΛΑΣ ΜΩΡΑΝΘΗ…




ΦΙΛΟΡΘΟΔΟΞΟΣ  ΕΝΩΣΙΣ  «ΚΟΣΜΑΣ  ΦΛΑΜΙΑΤΟΣ»
ΕΔΡΑ: ΒΑΣ. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 30, 546 24 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΤΗΛ. 697-2176314 E-MAIL: KFLAMIATOS@YAHOO.GR
Δάφνη Βαρβιτσιώτη, στορικς
 Τ ντι-οκουμενιστικ σωματεα «ρθόδοξος Χριστιανικς Σύλλογος “γιος Θεόδωρος Στουδίτης”» κα «Φιλορθόδοξος νωσις “Κοσμς Φλαμιᾶτος”» ξέδωσαν εδησεογραφικ δελτίο σχετικ μ τς κδηλώσεις διαμαρτυρίας, τς ποες πραγματοποίησαν τ μέλη τους τν 28η κα 29η  Ὀκτωβρίου 2011, ξω π τν καδημία Θεολογικν Σπουδν τς Μητροπόλεως Δημητριάδος (π που πωθήθηκαν π τν στυνομία!) κα ξω π τν ερ Να τς ναλήψεως, ντς τν ποίων ποδίδονταν τιμς στν Μητροπολίτη Περγάμου κ. Ζηζιούλα.
Πολ ντυπωσιακ ταν ντίδραση μελν το κκλησιάσματος το Ἱ. Ναο τς ναλήψεως, ταν διάβασαν τ φυλλάδια ποὺ διαμοίραζαν τ σωματεα, «μ κριτικ τν αρετικν πόψεων το κ. Ζηζιούλα, τν αρετικν δράσεων το κ. γνατίου κα μ νημέρωση γι τν αρετικ κα προδοτικ τς ρθοδοξίας ρόλο τς καδημίας Θεολογικν Σπουδν Δημητριάδος».

Πλήρης γνοια: «Εναι χαρακτηριστικ κπληξη πολλν ποὺ δι τν φυλλαδίων ατν πρώτη φορ πληροφοροντο γι τν αρετικ κα προδοτικ τς ρθοδοξίας ρόλο το πισκόπου τους», πισημαίνει στ ρεπορτζ το Λ. Ντετζιόρτζιο, πρόεδρος το σωματείου «Φιλορθόδοξος νωσις “Κοσμς Φλαμιᾶτος”» (σ.σ. τ ντονα στοιχεα το κειμένου εναι δικ μας).
Μέχρι τν 29.10.2011, δηλαδή, πῆρχαν κόμα μέλη το χριστεπώνυμου πληρώματος τς Μητροπόλεως Δημητριάδος, τ ποα γνοοσαν πλήρως τ σα κατήγγειλαν τ δύο σωματεα: τι, δηλαδή, Μητροπολίτης τους χει μεταλλάξει, τν μν Μητρόπολή του σ κέντρο διάχυσης τς Πανθρησκείας το Οκουμενισμοῦ· τν δ καδημία της σ λλαδικ θυγατρικ τς μεταπατερικς θεολογίας.
ντικουμενιστικ Δράση: στόσο, κατ τς τελευταες δύο κα πλέον δεκαετίες, λοι νεξαιρέτως ο θύνοντες τν ντι-οκουμενιστικῶν κινήσεων εχαν ντοπίσει, ν τ γενέσει της, τν συγκεκριμένη δραστηριότητα ατν τν Μητροπολιτν, σο κα λλων μοϊδεατῶν τους.
Μάλιστα, λο ατ τ χρονικ διάστημα, ο θύνοντες ατο πέδειξαν ντυπωσιακ ντι-οκουμενιστικντιαιρετικ δράση: ς γκριτοι κα διαπρεπες θεολόγοι –κληρικοί, μοναχο κα λαϊκο– δημοσίευαν κατοντάδες μπεριστατωμένα κα μβριθ ντι-οκουμενιστικ ρθρα κα βιβλία κα πρωτοστατοῦσαν σ πλεστες ὅσες ντι-οκουμενιστικς κινήσεις, μ διοργανώσεις μερίδων κα συνεδρίων, μ μιλίες, μ σεμινάρια, μ κηρύγματα, μ μφανίσεις κα κπομπς στν τηλεόραση κα μ λλες κδηλώσεις.
Τ «λας τς Γς»: Μὲ τὶς δραστηριότητες τους ατές, ο θύνοντες το ντι-οκουμενιστικοῦ μετώπου –εδικώτερα δ ο φέροντες τ ερατικ σχήμα– εχαν πείσει τ ρθόδοξο ποίμνιο τι ο διοι σαν, πραγματικά, τ «λας τς γς». Γι’ ατό, λα ατ τ χρόνια, καλοπροαίρετος λας το Κυρίου τος θαύμαζε, τος σεβόταν, τος θεωροσε γωνιστς τς Πίστεως κα –τ σημαντικώτερο– τος μπιστευόταν τυφλά.
Παράλειψη: Προϊόντος το χρόνου, μως, κάποια μέλη τν κινήσεων ατν παρατήρησαν τ ξς παράδοξο στν δράση τν θυνόντων ατν: ν νέλυαν ες βάθος τὶς κακοδοξίες το οκουμενισμοῦ, το παπισμο κα λων τν λοιπν αρέσεων, ο θαυμαζόμενοι θύνοντες –ο θεωρούμενοι ς «τ λας τς γς»– οδέποτε κατωνόμαζαν τος κληρικος εράρχες πο σπάζονταν τὶς κακοδοξίες ατές.
γνας γονος: Τ μέλη ατ διαπίστωναν –κα πεσήμαιναν πανειλημμένα στος συγκεκριμένους θύνοντες– τι, μ τν συνεχιζόμενη ατ παράλειψη, κα δν νοχλοσαν τος αρετικούς, κα δν νέκοπταν τν δράση τους κα φηναν τν λα το Θεο πληροφόρητο.
Μεγάλη πόφαση: Τελικά, τ 2006 –δηλαδή, μέσως σχεδν μετ τ συλλείτουργο το Πατριάρχου μ τν Πάπα, στ Φανάρι–, στν ντι-οκουμενιστικ Σύναξη τς Γατζέας, προτάθηκε κα ποφασίσθηκε, μοφώνως κα νθουσιωδς, «ν συνταχθε να κείμενο, στ ποο, πιτέλους, ν ποκαλύπτονται λα τ νόματα τν Οκουμενιστῶν ρθοδόξων, πρς πληροφόρηση τν νθρώπων τς κκλησίας», σημείωνε κ. ωάννης Κορναράκης, μότιμος καθηγητς τς Θεολογικς Σχολς το Πανεπιστημίου θηνν, ποος εχε συμμετάσχει στν σύναξη ατή[1].
«πήλθαμε π τν χρο τς συνάξεως κείνης», γραφε κ. Ι. Κορναράκης, «τελοντες ν ναμον λήψεως το κειμένου ατο, προκειμένου ν τ πογράψουμε, γι ν κυκλοφορήσει τ συντομώτερον».
Σιωπ κα πραξία: Μετ π δύο κα πλέον χρόνια, σημείωνε διος: «μως, καιρς περνοσε κα καμμία κίνηση δν φαίνετο πουθενά, γι τν συνέχεια τς ζως τς μάδος κληρικν κα μοναχν. Οτε κάποιο κείμενο εχε ποσταλε. τσι, δραστηριότητα τς μάδος περιῆλθε στν βεβαιότητα κα στν κινησίαν γι μακρ χρονικ διάστημα», κα συνέχιζε:
«Τ μάκρος ατς τς κινησίας κα τς σιωπς, κα δη, ματαίωση τς κυκλοφορίας το ναμενομένου κειμένου μ τ νόματα τν οκουμενιστν ταγν τς κκλησίας, δειχνε πειστικς τι, ἐδῶ ληγε πλέον δραστηριότητα τς μάδος!».
Κα ρωτοσε κ. καθηγητς τος θύνοντες: «Τί μπορε ν συνέβη;».
«μολογία Πίστεως»; Τ 2009, συγκεκριμένη σύναξη συνέταξε να ντι-οκουμενιστικ κείμενο, μ τίτλο «μολογία Πίστεως», τ ποο δημοσίευσε στν φημερίδα «Ὀρθόδοξος Τύπος» (29/5/2009), κα τ ποο συνυπέγραφαν πλεστοι σοι κληρικοί, καθηγητς πανεπιστημίου, θεολόγοι, μοναχοί, λαϊκο κ.ἄ.
στόσο, παρ τν κρως ντυπωσιακό της τίτλο κα παρ τ σημαντικ νόματα μοναχν κα κληρικν πο τν συνέταξαν[2], «μολογία Πίστεως» ξιολογήθηκε π τν καθηγητῆ κ. ωάννη Κορναράκη, ς σήμαντη σκι ντιαιρετικο γνα, τόσο π τν φύση της, σο κα π τ περιεχόμενό της· πειδ πέφευγε –κα ατ– κάθε ναφορ σ νόματα αρετικν κληρικῶν.
λεγχος: Τόνιζε, τότε, κ. Κορναράκης: « Οκουμενισμς προχωρε στν χρο τς κκλησίας κα συνεχς σχυροποιεῖται, πειδ κριβς δν θίγονται ο ρθόδοξοι οκουμενιστές, φο δν ποκαλύπτονται τ νόματά τους. Γι’ ατ κα δν νησυχον κα εναι σίγουροι τι θ κερδίσουν τος στόχους τους, χάρη στ δική σας νημπορι ν γωνισθετε θεοφιλῶς μ τ πνεμα τς θυσιαστικς σταυρώσιμης μαρτυρίας».
σιωπή, μως, συνεχίσθηκε.
Πρόσκληση κα «Κεκλημένοι»: Τ νημερωτικ δελτίο γι τ συμβάντα το Βόλου πισημαίνει τι, πρν καταφύγουν στς προαναφερθεσες κδηλώσεις διαμαρτυρίας, τ δύο ρθόδοξα σωματεα «ξάντλησαν κάθε λλη προσπάθεια, κατ τεκμήριον θεσμικ κα θεμιτ» ν πραγματοποιήσουν, στν πόλη το Βόλου, μι χρονικ παράλληλη κδήλωση-μιλία, «κατ τν ποίαν θ γνωστοποιοντο κα θ ναιροντο ο αρετικς πόψεις το τιμωμένου».
«ρχεσθαι· τι τοιμά στι τ πάντα» (Λουκ. ΙΔ΄ 17): Γι ν διευκολύνει σους θ πεδέχοντο τν πρόσκληση δημοσιοποίησης κα ναίρεσης, κ. Παναγιώτης Σημάτης –θεολόγος, συγγραφέας σημαντικν ντι-οκουμενιστικν βιβλίων κα γραμματέας το σωματείου «Φιλορθόδοξος νωσις “Κοσμς Φλαμιᾶτος”»– εχε συγκεντρώσει, σ σημαντικώτατο 30σέλιδο κείμενο, πολύτως διάσειστα, λεπτομερ κα πιμελς τεκμηριωμένα στοιχεα τν πόψεων ατῶν[3].
«Κα ρξαντο π μις παραιτεσθαι πάντες»: πως δολος τς παραβολς μετέφερε στος «κεκλημένους» τν πρόσκληση το κυρίου του γι τ «μέγα δεπνο» (Λουκ. ΙΔ΄ 17), τσι κα τ σωματεα πευθύνθηκαν, μ τν συγκεκριμένη πρόταση-προσκλησή τους, σ παράγοντες το ντι-οκουμενιστικο μετώπου –τος ποίους τ δελτίο κατωνομάζει– γιὰ νὰ παραστοῦν καὶ μὲ τὸ κῦρος καὶ τὶς γνώσεις τους νὰ βοηθήσουν στὴν ἀναίρεση τῆς Ζηζιούλειας θεολογίας.
 λοι, μως, ο σύγχρονοι «κεκλημένοι» ρνήθηκαν ν παραστοῦν.
Τ δελτίο κατέγραψε τν πορία τν μελν τν σωματείων, λλ κα σων λλων πληροφορήθηκαν τν ρνηση ατή, γι «Τ πς κα τ γιατ τς λιγωρίας το ντι-οκουμενιστικο μετώπου –ν τελικ πάρχει κάτι τέτοιο– κα τν θυνόντων ατο ναντι στν οκουμενιστικ λαίλαπα ποὺ σαρώνει τν ρθοδοξία μας» (σ.σ. τ ντονα στοιχεα το κειμένου εναι δικά μας).
Σιωπς ποτελέσματα: τσι, μετ π τόσα χρόνια τέτοιου ντι-αρετικο γνα, φθάσαμε στ σημεο ν μν γνωρίζει τ χριστεπώνυμο πλήρωμα τς Μις κα γίας κα ποστολικς κκλησίας, τ 2011, ν πίσκοπος τς παρχίας του εναι αρετικς χι.
Κα εδαμε, στ συγκεκριμένο ρεπορτάζ, τ ποτέλεσμα: ν πηγαίνει τ νυποψίαστο ρθόδοξο ποίμνιο στν κυριακάτικη Θεία Λειτουργία, γι ν καταλήξει ν συμμετέχει σ τιμητικ κδήλωση πρς χάριν νς οκουμενιστοῦ, ργανωμένη π λλον οκουμενιστή, πο χρησιμοποιε τν παρουσία το ρθοδόξου –λλ πληροφόρητου– ποιμνίου ς πόδειξη τι λας το Θεο συναινε στν οκουμενισμό, φο, χι μόνον ποδέχεται διαμαρτύρητα τος κπροσώπους του, λλ κα τος τιμ!
πορίες κα Προβληματισμοί: Κα διερωτᾶται κα πάλι πιστός: γιατί, λα ατ τ χρόνια, ο θύνοντες το ντι-οκουμενιστικο γνα δν κατωνόμαζαν τος αρετικος κληρικος κα εράρχες πο πονόμευαν τν ρθοδοξία, στε ν νακόψουν τν δράση τους; Γιατί φηναν τ ρθοδόξο ποίμνιο πληροφόρητο;
Γιατί, δηλαδή, ατο ο γωνιστς τς Πίστεως, πο π δεκαετίες μφανίζονται ς τ «λας τς γς» κα ς διαπρύσιοι περασπιστς τς δογματικς ληθείας τς κκλησίας, τν θετον δι παραλείψεων;
Γιατ δν σπευσαν ν συνδράμουν στν προσπάθεια πνευματικς ντίστασης ποὺ κατέβαλαν τ ρθόδοξα σωματεα, κα μάλιστα σ μι τόσο καίρια περίσταση, πως ταν συγκεκριμένη θριαμβικ κραυγαλέα οκουμενιστικ κδήλωση στν Βόλο, μ τόσο προκλητικ πανηγυρικ πόδοση τιμν σ κπρόσωπο το οκουμενισμοῦ, σ μητρόπολη τς ρθοδόξου κκλησίας, μέσα στν λληνικ πικράτεια;
Τότε κα Τώρα: ρνούμενοι ν συμμετάσχουν στν συγκεκριμένη κδήλωση-μιλία γνωστοποίησης κα ναίρεσης τν αρετικν πόψεων το τιμωμένου κ. Ζηζιούλα, ο «κεκλημένοι» θύνοντες το ντι-οκουμενιστικο μετώπου –κα εδικώτερα ο φέροντες τ ερατικ σχμα (τ σύμβολο, δηλαδή, τς «θυσιαστικς σταυρώσιμης μαρτυρίας»)– ναβίωσαν, σημεο πρς σημεο, τν παραβολ τς πρόσκλησης στ «μέγα δεπνο».
Διαχρονική, λήθεια: μως τσι, προσέφεραν –θελά τους, βέβαια– στος οκουμενιστές, στος περμάχους τς μεταπατερικς θεολογίας κα στος λοιπος αρετικος κα στος ρωγούς τους, τν πλέον περίτρανη πόδειξη τς διαχρονικς σχος τς ξ ποκαλύψεως ληθείας, τν ποίαν θέλουν ν «κσυγχρονίσουν», ν παναπροσδιορίσουν, ν σχετικοποιήσουν ν ρνηθοῦν, γι ν παραδώσουν τ ποίμνιό τους πνευματικ σιδηροδέσμιο στ νύχια το οκουμενισμοῦ, τς Πανθρησκείας κα τς Νέας ποχς.
λας ναλον; π τν πλευρά τους, ο λίγοι πο ξακολουθοῦν κόμα ν γωνίζονται πραγματικά, δικαίως διερωτῶνται: μήπως, λοιπόν, «τ λας τς γς» χει «μωρανθε», εναι «ναλον» (Μαρκ. Θ΄ 50) κα «ες οδν σχύει»; (Ματθ. Ε΄ 13).






[1] Ἐπιστολὴ «Πρὸς τὴν Συντακτικὴ Ἐπιτροπὴ τοῦ κειμένου “ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ κατὰ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ”», δημοσιευθεῖσα στὴν ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ, τ. 48-49 τῆς 1ης Νοεμ. 1ης Δεκ. 2009.
[2] Τὴν Συντακτικὴ Ἐπιτροπὴ τοῦ κειμένου ἀποτελοῦσαν ὁ Γέρων Ἰωσὴφ (Ἱ. Μ. Ξηροποτάμου Ἁγίου Ὄρους), ὁ π. Γ. Μεταλληνός, ὁ π. Θ. Ζήσης, ὁ π. Μᾶρκος Μανώλης καὶ ὁ π. Σαράντης Σαράντος.
[3] Ὁ τίτλος τοῦ κειμένου εἶναι: Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ κ. ΖΗΖΙΟΥΛΑ ΣΤΗΝ ΕΓΚΑΘΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΑΙΡΕΣΕΩΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ, ΕΝ ΑΓΑΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ· ὁ ὑπότιτλος: «Μεταπατερική», Βαπτισματικὴ καὶ Εὐχαριστιακὴ» θεολογία: τὰ ὄπλα γιὰ τὴν ἅλωση τῆς ὀρθοδοξίας καὶ ὁ ὑπέρτιτλος: Μὲ ἀφορμὴ τὴν Βράβευση τοῦ κ. Ζηζιούλα ἀπὸ τὴν Ἀκαδημία Θεολογικῶν Σπουδῶν Βόλου.