Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2013

Η πολυετης και μεθοδευμενη εξοντωσι του παμπτωχου Αγωνιστου π. Χριστοφορου Μουταφη

       ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ - ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΗΡΕΞΟΥΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΜΕΝΟΥ ΥΠΟ ΔΕΚΑΔΩΝ ΕΝΟΡΙΤΩΝ ΤΗΣ ΕΝΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ ΑΘΗΝΩΝ κ. ΑΝΔΡΕΑ ΤΣΩΚΟΥ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣ.
      
Αδελφοί Χριστιανοί, Πιστέ και ευαίσθητε, στο περί δικαίου αίσθημα, λαέ του Αγρινίου και ολόκληρης της Αιτ/νιας

       Με έμπονη αγωνία, θλίψη και απογοήτευση, διαβάζω στον τοπικό και Αθηναϊκό τύπο, έντυπο και ηλεκτρονικό, αλλά κι ακούω από τους τοπικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς, όταν βρίσκομαι στο Αγρίνιο, διάφορα σχόλια και τοποθετήσεις δημοσιογράφων κι έγκριτων πολιτών της πόλης του Αγρινίου κι όχι μόνο, αναφορικά με το θέμα της ενορίας της Αγίας Βαρβάρας και τις άδικες, βάναυσες, απάνθρωπες και αντιεκκλησιαστικές διώξεις ενός τίμιου, αγνού, ευσυνείδητου, υπεύθυνου και ευαίσθητου για τον ανθρώπινο πόνο και δυστυχία, ειδικά σε τούτες τις δύσκολες στιγμές που περνά ο τόπος μας και οι ενορίτες της πτωχής αυτής ενορίας της πόλης μας, κληρικού που ακούει στο όνομα π. Χριστοφόρος Μουτάφης. («κ. Τσώκο βοηθήσατε. Πονάει η ψυχή μου με τους ενορίτες μου» συνεχώς μου εκμυστηρεύεται. «Δεν προλαβαίνω να μοιράζω κεριά στους ενορίτες για να διαβάζουν τα παιδιά τους γιατί τους κόψανε το ρεύμα» και άλλα πολλά που η ταπεινότητα του, η διάκρισή του και η εφαρμογή του «μη γνώτω η αριστερά τι ποιεί η δεξιά», θυσιάζεται για τους ενορίτες του, ακόμη και σε βάρος της οικογένείας του, ήτοι των δύο παιδιών του που σπουδάζουν και των δυο ορφανών και από τους δύο γονείς, εγγονών του, προκειμένου να βοηθήσει τους πτωχούς και βασανισμένους της ενορίας). Ένα θέμα που ουσιαστικά, με όσα συμβαίνουν από το 2001 μέχρι σήμερα,  το γνωρίζω σε βάθος και σε πλάτος και από κάθε άποψη..........., εξ ιδίας αντιλήψεως, καθότι, παραπλανηθείς, από τον τότε αρχιμανδρίτη και νυν δεσπότη της περιοχής μας κκ. Κοσμά, με τις αναλήθειες, όπως αποδείχτηκε στη συνέχεια με αμετάκλητες ποινικές και αστικές αποφάσεις, με τις οποίες με μπόλιασε προκειμένου με δικές του παρακλήσεις και δεσμεύσεις να καλύψω νομικά και δικηγορικά τον γείτονά του δημοσιογράφο και εκδότη της εφημερίδας τότε «ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ» και μη ευρισκόμενο τώρα στη ζωή (Ο Κύριος να αναπαύει τη ψυχή του) Σωτήριο Μπαμπάνη και των συνεργατών του, ο οποίος, όπως όλοι γνωρίζουμε, είχε αναλάβει με τα πρωτόγνωρα και ασυνήθιστα για τον επαρχιακό τύπο και τη περιοχή μας δημοσιεύματά του, να πλήξει το κύρος και την προσωπικότητα, τόσο του μακαριστού και ευλογημένου Γέροντα Μητροπολίτη μας κυρού Θεοκλήτου, όσο και του άμεσου συνεργάτη του, λόγω της εμπιστοσύνης που του είχε και της πνευματικής υϊκής  σχέσης που υπήρχε μεταξύ τους, γραμματέα του κ. Θεόδωρου Βλαχόπουλου, κατά δήλωση του οποίου, όλες οι αστοχίες που του καταμαρτυρούν οι ιερείς, γινόντουσαν «γιατί παραπλανήθηκε από τις υποδείξεις και τις προτροπές του π. Χρήστου Παπαχρήστου αδελφού του νυν Μητροπολίτη ο οποίος (αδελφός) εκμεταλλευόμενος και τη κουμπαριά τους, όπως μου δήλωσε ο κ. Βλαχόπουλος με πολύ πίκρα και απογοήτευση για τον εμπαιγμό του, αλλά και την ηλικία και την αγνότητα και την έλλειψη πονηρίας και δόλου του μακαριστού κυρού Θεοκλήτου επιτύγχανε τους σκοπούς του», αναφορές και δυσφημιστικά δημοσιεύματα, για τα οποία καταδικάσθηκε ο εν λόγω δημοσιογράφος και από τα αστικά και από τα ποινικά δικαστήρια, όπως και ο παραπάνω αδελφός και ο υιός του και ανηψιός του Μητροπολίτη π. Βενέδικτος σε α΄ βαθμό, όπως και άλλοι ιερείς που είχαν υπογράψει το σε βάρος του π. Χριστοφόρου λίαν συκοφαντικό και φρικτό λιβελογράφημα. Ένα λιβελογράφημα που διαβάστηκε, αν είναι δυνατό από την ωραία πύλη και μετά τη θεία λειτουργία !!!!! και γι΄ αυτό μερικοί από τους παραπάνω καταδικασθέντες ιερείς, μετά από λίγα χρόνια αισθανόμενοι την ενοχή τους και το βάρος που είχαν στη ψυχή τους για την υπογραφή που έβαλαν στο παραπάνω λιβελογράφημα που τους παρουσίασε ο Αρχιερατικός, όπως ομολόγησαν, ζήτησαν συγγνώμη από τον π. Χριστοφόρο. Όχι όμως και η οικογένεια του Δεσπότη και μάλιστα ο αδελφός του και ο ανηψιός του ιερείς και οι δύο. 

 Ο μητροπ. Κοσμας, ο μεγαλος ενοχος της παρανομης και ανελεητης διωξης του π. Χριστοφορου Μουταφη.
Να σημειωθεί και για να πληροφορηθεί ο αγνός λαός της περιοχής μας ορισμένες αλήθειες που καίνε και αλλοιώνουν με τη φλόγα τους, τις μάσκες ορισμένων, που με το σχήμα και το χρώμα που παίρνουν κάθε φορά από τους φορείς τους, τους καθιστούν εύκολες λείες για παραπλάνηση και χρησιμοποίηση προς ίδιο όφελος και επωφελείς σκοπιμότητες τους για να πετύχουν το στόχο τους, επέλεξαν μαζί με το μακαριστό π. Αυγουστίνο, πνευματικό τέκνο του παραπάνω ιερομόναχου και νυν Μητροπολίτου, την Ιερά Μονή Μυρτιάς ως χώρο συνάντησής μας για να γίνει το μπόλιασμα το οποίο και πέτυχαν από τη πρώτη στιγμή, καθότι, μέσα από το παραπάνω μοναστήρι, με προέτρεψαν να  επικοινωνήσουμε και με τον έγκριτο δημοσιογράφο και εκδότη της εφημερίδας και περιοδικού στην Αθήνα και στενού συνεργάτη τότε του ιδιοκτήτη της Ιντεραμέρικαν κ. Κοντομηνά, φίλου του μακαριστού Αρχιεπισκόπου κυρού Χριστόδουλου, κ. Ευάγγελου Σπύρου, για την υλοποίηση των γνωστών επιθυμιών τους που μόνο το άγιο πνεύμα φροντίζει για τέτοιες επιθυμίες και οιαδήποτε άλλη μεθόδευση αποτελεί ασέβεια και βλασφημία. Έχω στα χέρια μου την επιστολή που είχε συντάξει ο τωρινός δεσπότης μας και είχε αποστείλει σε όλους τους Μητροπολίτες της Ελλαδικής εκκλησίας με την οποία παρακαλούσε και υπόσχονταν πίστη και αφοσίωση ζητώντας να τον ψηφίσουν......Και ερωτώ τον Άγιο Αιτ/νίας κκ. Κοσμά και σπουδάσαντα την ιερή επιστήμη της Θεολογίας, οι ενέργειες του αυτές με το Μπαμπάνη, με τα τηλεφωνήματα σε επώνυμους και σε πολιτικούς, με τη συλλογή υπογραφών την αποστολή τέτοιων επιστολών και με τέτοιο περιεχόμενο είναι εναρμονισμένες και σύμφωνες με τα λόγια του ευαγγελίου και των αγίων πατέρων;;;; Δείχνουν σεβασμό, επίκληση και αποδοχή του αγίου πνεύματος για την εκλογή ενός ιερωμένου στο ύπατο εκκλησιαστικό αξίωμα του επισκόπου;;; 

Επειδή δεν είμαι θεολόγος ούτε εγώ, ούτε ο λαός Του Θεού, περιμένουμε μία απάντηση και επ΄ αυτού του ερωτήματος, όπως και όλων των άλλων που προανέφερα και αναφέρω παρακάτω. Και συνεχίζω για την δημοσιοποίηση της αλήθειας. Εκεί για πρώτη φορά μου παρουσιάσθηκαν ως ομάδα φλογερών Χριστιανών και με το τίτλο μάλιστα «ΜΑΧΟΜΕΝΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ» που συστάθηκε, δήθεν, για να κτυπήσει και εξαφανίσει, - δήθεν, όπως αποδείχθηκε, αφού και τότε και σήμερα πρωτεύοντα και ξεχωριστό ρόλο είχε ο παραπάνω αδελφός του Μητροπολίτη, όπως επίσημα τον κατάγγειλε ο πρώην γραμματέας κ. Βλαχόπουλος, και πολλοί άλλοι- το φαύλο καθεστώς, όπως το αποκαλούσε εγγράφως το πνευματικό παιδί του νυν Μητροπολίτη κ. Γαρουφαλής και μου ανέθεσε, όπως προανέφερα, να υπερασπισθώ το μακαρίτη σήμερα Σωτήριο Μπαμπάνη.  
Και ερωτώ. Πως επέτρεπε ο νυν Μητροπολίτης κκ. Κοσμάς να γίνεται κάτι τέτοιο για τον πνευματικό του πατέρα και ευεργέτη του, δεδομένου ότι τα όσα γράφονταν, αποδείχτηκαν, όπως προανέφερα, με αμετάκλητες καταδικαστικές αποφάσεις των δικαστηρίων Μεσολογγίου, Αγρινίου και Πατρών ότι ήσαν ψευδή και συκοφαντικά, όπως το ίδιο αποδείχτηκε ότι έγινε και στη συνέχεια από το 2001 και μετά το 2005, ότε ο στόχος τους επιτεύχθηκε και έγινε τελικά Μητροπολίτης Αιτ/νίας ο κκ. Κοσμάς, και σε βάρος του π. Χριστοφόρου Μουτάφη με ιδιαίτερη μάλιστα επιμονή, σκληροκαρδία,  και πείσμα (γιατί όλα αυτά ποιος ο σκοπός; Θα μας απαντήσουν οι πρωταγωνιστές;). 
 Δηλαδή, σε βάρος, αποδεδειγμένα και από όλους αποδεκτό, ενός άσπιλου, αγνού, ανεπίληπτου και υποδειγματικού ιερέα,  που το μόνο που κάνει επί 13 χρόνια και πλέον χρόνια!!!!! είναι να αμύνεται στις σε βάρος του χαλκευμένες κατηγορίες και μεθοδεύσεις, από τους γνωστούς- άγνωστους σε όλους μας ενορχηστρωτές. Μεθοδεύσεις που άρχισαν το 2000 και συνεχίζονται, δυστυχώς, έως σήμερα, όπως δείχνουν τα όσα συμβαίνουν και πάλι με τις ίδιες πάντα μεθοδεύσεις και στόχους, μάλλον στόχο, που είναι, ο καθ’ όλα αξιοσέβαστος και ανεπίληπτος ιερεύς π. Χριστοφόρος Μουτάφης, χωρίς ποτέ κανείς να ξέρει και χωρίς να μπορεί τόσο ο ίδιος όσο και ολόκληρος ο λαός της Αιτ/νίας και όλοι οι συνεφημέριοί του, πλην των διωκτών του, να μάθουμε και να λάβουμε απάντηση στο μεγάλο «ΓΙΑΤΙ Ο ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΗ ΚΑΚΙΑ ΚΑΙ ΜΕΝΟΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ» και μάλιστα από άτομα που φορούν το ράσο και τους ελάχιστους λαϊκούς συνοδοιπόρους τους, οι πλείστοι των οποίων έχουν καταδικασθεί για το αδίκημα της συκοφαντικής δυσφήμησης, σε βάρος του εν λόγω πονεμένου για τα βάσανα που τον βρήκαν στη ζωή του ιερέα ο οποίος παρά ταύτα δεν ξεχνά το φτωχό και μοιράζει ακόμη και το υστέρημα του. 
Ως πότε θα συνεχισθούν αυτές οι εκ του πονηρού, όπως δείχνουν, μεθοδεύσεις και κακόβουλες διώξεις του και ο επί 15ετία δόλιος κι απάνθρωπος διασυρμός του από τους γνωστούς – αγνώστους του εκκλησιαστικού κατεστημένου- αφού διώκεται επί μία 15ετία, άδικα, βάναυσα, με αμετροέπεια, με δόλο και σκοπό, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος τους. Τους ερωτώ τους διώκτες του, όπως δείχνουν επί τόσα χρόνια με τη μέχρι σήμερα συμπεριφορά τους προς τον π. Χριστοφόρο. Μήπως είναι η επίτευξη της ΜΕΤΑΘΕΣΗΣ του, γιατί το ζητούν και το επιβάλλουν μια δράκα συκοφαντών που μετρώνται στα δέκα δάκτυλα των χεριών μας, εκ των οποίων πολλοί από αυτούς καταδικάστηκαν για συκοφαντική δυσφήμηση του π. Χριστοφόρου;;;  
Μήπως δυσκολεύονται οι κρατούντες, επειδή ο π. Χριστοφόρος  κατέχει τη μοναδική οργανική θέση που θεσπίστηκε με το Προεδρικό Διάταγμα που δημοσιεύτηκε και στην Ε.τ.Κ, βάσει της οποίας δημιουργήθηκε και συστάθηκε η ενορία της Αγίας Βαρβάρας Αγρινίου, κι επειδή  υπηρετεί στην εν λόγω ενορία πλέον των 25 ετών και βάσει του Ν. 590/77 άρθρο 37 παρ. 3  για να μετατεθεί από την ενορία απαιτείται απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και μάλιστα με αιτιολογημένη πρόταση του οικείου Μητροπολίτη, όπως προβλέπεται στο άρθρο 37 παρ. 7 β του παραπάνω νόμου;; Μήπως η ανάγκη αυτή τους οδηγεί σε όλα αυτά που συμβαίνουν τελευταία στην ενορία της Αγίας Βαρβάρας; Μήπως, επειδή τόλμησε μόνος του ο π. Χριστοφόρος (και όχι ο Μητροπολίτης όπως κατά κανόνα επιβάλλεται σε ανάλογες περιπτώσεις), να προσφύγει στην Επιτροπή οικονομικού Ελέγχου της Ιεράς Συνόδου και ζητά να έλθουν εξειδικευμένοι ελεγκτές της να ελέγξουν τα βιβλία της ενορίας της Αγίας Βαρβάρας και όχι, όπως ανεπίτρεπτα, έπραξε ο Μητροπολίτης κκ. Κοσμάς, να στείλει δύο απλούς και ουδεμία σχέση και εξειδίκευση έχοντες με τα οικονομικά και με οικονομικούς ελέγχους, πλην στενούς συνεργάτες του, ιερείς; Πως γίνεται, να μας απαντήσει ο Μητροπολίτης και Δεσπότης μας, να επιλέγεται για τέτοιες ειδικές αποστολές πάντα ο ένας εξ αυτών ονόματι π. Κων/νος Καντάνης, τον οποίο από το 2000 που ασχολούμαι με το εκκλησιαστικό πρόβλημα της Ι. Μ. Αιτ/νίας -ο οποίος όπως πληροφορήθηκα και μένα με συκοφάντησε στους εντολείς μου, αλλά τον συγχώρεσα και τον άφησα στη κρίση Του θεού-, τον βλέπω μπροστά μου, πότε ως ανακριτή, πότε ως ελεγκτή, πότε ως μέλος του επισκοπικού δικαστηρίου, πότε ως στυγνό συκοφάντη και υβριστή όχι μόνο εμού την ώρα που ασκώ το καθήκον μου και το ιερό λειτούργημα μου στο χώρο της δικαιοσύνης αλλά και πρόσφατα, στις 20-9-2013, όταν ο Μητροπολίτης κάλεσε δύο έγκριτα και διακεκριμένα μέλη της ενορίας της Αγίας Βαρβάρας για να μάθει και να πληροφορηθεί, από αξιόπιστα και σεβαστά χείλη και στόματα αυτά που άκουσαν, έζησαν και κατήγγειλαν και με το τρόπο που τα είπε και μάλιστα από την ιερά πύλη του ναού και μάλιστα μετά τη θεία λειτουργία!!!!! ο εξάδελφός του και στενός συνεργάτης και αυτός του Μητροπολίτη αρχ. π. Αναστάσιος Καντάνης δημιουργήσας ένταση και προβληματισμό του εκκλησιάσματος. 
Τότε, όπως πληροφορήθηκα από αυτόπτες αυτήκοους και λίαν αξιόπιστους ως άνω μάρτυρες, μετ΄ εκπλήξεως, ξαφνικά, βλέπουν μπροστά τους, ακούν και φρίττουν για την όλη εικόνα, τον πάντα με ιδιαίτερες ικανότητες από την εποχή του φαύλου καθεστώτος, όπως το αποκαλούσε το πνευματικοπαίδι του νυν Μητροπολίτη κ. Γαρουφαλής έως και σήμερα π. Κων/νο Καντάνη, παρουσία και του ίδιου του Μητροπολίτη ο οποίος, - ανεπίτρεπτα και με την ανοχή του, όπως αποδείχθηκε και διαπιστώθηκε από τα παραπάνω άτομα, και χωρίς να του κάνει έστω και τη παραμικρή υπόδειξη να σεβαστεί το χώρο και τους έγκριτους συζητητές του Μητροπολίτη (ερώτηση; πως και γιατί και με ποιά ιδιότητα βρέθηκε ο εν λόγω ιερέας, μιας άλλης ενορίας, ήτοι του Αγίου Δημητρίου Αγρινίου, στην κατ΄ ιδίαν συνάντηση του Μητροπολίτη με τα έγκριτα ως άνω άτομα που κλήθηκαν για να προσφέρουν θεάρεστες και αγνές υπηρεσίες τόσο στον ίδιο όσο και στην εκκλησία;;; ήταν δρομολογημένη και προγραμματισμένη η υβριστική και συκοφαντική συμπεριφορά του σε βάρος του αδελφού και συλλειτουργού του π. Χριστοφόρου ο οποίος ουδέποτε τον ενόχλησε ή τον αδίκησε σε κάτι τόσο τον ίδιο όσο και τους εντολείς του;;;; ας μας απαντήσει ο Δεσπότης μας...επ΄αυτού, όπως περιμένω ακόμη απάντηση και στη συστημένη επιστολή που του έστειλα για τη βαρειά κατηγορία σε βάρος του π.Χριστοφόρου με την ιδία κατηγορία που μου είπε όταν τον επισκέφθηκα στο γραφείο την επόμενη ημέρα των εκλογών του 2012 και τι σύμπτωση να διαδίδουν τα ίδια   και τα εκτελεστικά όργανα και αντιπρόσωποι που εγκατέστησε στην ενορία της Αγίας Βαρβάρας, οι οποίοι, μαζί και με το δεξιό ψάλτη κ.Ανδρέα Μπακογιάννη για τον εκτός ενορίας χώρο, έχουν επιδοθεί με συστηματικό και οργανωμένο τρόπο, όπως έμαθα και διαπίστωσα από επώνυμες καταγγελίες στη κατασυκοφάντηση του π. Χριστοφόρου καθώς επίσης αν είναι αληθές αυτό που πληροφορήθηκα από αξιοσέβαστο Μητροπολίτη ότι το ίδιο έπραξε και κατά τον εσπερινό –αν είναι δυνατό!!!!- του Αγίου Παύλου στη Κόρινθο όπου ενώπιον πολλών αρχιερέων και ιερέων έπραττε το ίδιο τη συκοφάντηση του π.Χριστοφόρου;;;;;;.... ) να υβρίζει και να συκοφαντεί βάναυσα τον ιερέα τους π. Χριστοφόρο, με ένα τρόπο που όχι μόνο δεν συνέβαλε στην ειρήνευση των πραγμάτων, αλλά με ανεπίτρεπτο και αμετροεπή, για ιερωμένο που εισέρχεται καθημερινά στο θυσιαστήριο, διαβάζει και κηρύττει το λόγο του Θεού, ο τρόπος που ξέσπασε, αφού πριν μερικούς μήνες είχε προηγηθεί και έγγραφο αβάσιμο και αμφισβητούμενο για την αξιοπιστία του και τη σκοπιμότητά του έγγραφο ελεγκτικό πόρισμά του (γι΄ αυτό και ζήτησε ο π. Χριστοφόρος ειδικούς ελεγκτές από την Ιερά Σύνοδο για να αποδειχθεί του λόγου το αληθές) σε βαριές και φρικτές, λόγω της ιδιότητός του, ύβρεις και ανυπόστατες κατηγορίες σε βάρος του π. Χριστοφόρου, όπως πληροφορήθηκα, σίγουρα οδήγησαν τόσο τα παραπάνω επίλεκτα μέλη της κοινωνίας μας (τα ονόματά τους τα έχω στη διάθεση του καθενός αλλά και ο ίδιος ο Δεσπότης τα γνωρίζει) όσο και τον καθένα από ημάς και κάθε λογικά και ηθικά σκεπτόμενο άνθρωπο στου λόγου το αληθές, δεδομένου ότι μπορεί να αντιληφθεί πλέον ο καθένας, με όλα αυτά και όχι μόνο πρωτοφανή περιστατικά, σε τι αποσκοπούν όλες οι γνωστές σε όλους μας μεθοδεύσεις σε βάρος του π. Χριστοφόρου από το 2.000...
Να διορίζει ο Μητροπολίτης κατά παράβαση του κανονισμού της εκκλησίας τέσσαρα, δικής του επιλογής, άτομα, κατά παράβαση του κανονισμού 8/1979 κανονισμού περί ιερών ναών και ενοριών (ΦΕΚ Α΄1/1980) (θέμα που εκκρεμεί σήμερα και στον εισαγγελέα Αγρινίου και στην Ιερά Σύνοδο) και να φθάνει σε σημείο μάλιστα, με μία περίεργη για μας εμμονή μέσα σε τρεις μέρες !!!! να αλλάζει με δικές του πράξεις δύο φορές τον πρόεδρο του εκκλησιαστικού συμβουλίου, απομακρύνοντας από τη θέση αυτή τον π. Χριστοφόρο; Ο ένας, μάλιστα, αποσπασμένος και αυτός από την οργανική του θέση, κατά παράβαση του άρθρου 37 πσρ.4 του Ν.590/1977 όπου προβλέπεται ότι «απόσπασης τακτικού εφημερίου εις άλλην κενήν οργανική θέση (εδώ δεν υπήρχε και δεν υπάρχει κενή οργανική θέση) δεν δύναται να παραταθεί πέρα των τριών μηνών...», αναγνωρίσας το έκνομο της επιλογής του ως προέδρου παραιτήθηκε και ο Μητροπολίτης, αντί να αφήσει τα πράγματα να ηρεμήσουν και να αφήσει τους ενορίτες και τον βασανισμένο επί 13 και πλέον χρόνια π. Χριστοφόρο στη φτώχια τους (δεν έχουν ούτε ρεύμα και τους δίδει ο π. Χριστοφόρος κεριά για να διαβάζουν τα παιδιά τους κλπ όπως προανέφερα) και στον πόνο τους, τον βλέπουμε, να αντιπαρέρχεται όλα αυτά και να προχωρά ακόμη περισσότερο στην επίτευξη του στόχου του. Ήτοι, να αποσπά και πάλι, κατά παράβαση των παραπάνω διατάξεων και των όσων προανέφερα, άλλον τρίτο !!!!! ιερέα από το χωριό Κλεισορρεύματα (χωριό του κ. Ν. Καπνιάρη, όπως έμαθα, υβριστή και συκοφάντη του π. Χριστοφόρου και μιας δύστυχης γυναίκας που κατήγγειλε αυτόν εγγράφως στον Μητροπολίτη και στην Ιερά Σύνοδο, εις μάτην όμως, για την σε βάρος της ανήθικη, όπως τη χαρακτηρίζει στο κείμενο της συμπεριφορά, χωρίς ποτέ μέχρι σήμερα να τη μηνύσει (ο Ν. Καπνιάρης) πλην όμως δοτού επίτροπου του παραπάνω «εκκλησιαστικού συμβουλίου»;;;) ονόματι π. Αναστάσιο Αυγέρη -γνωστό και στενό συνεργάτη επί πολλά έτη, αφού υπηρέτησε επί πολλά έτη στη Μητρόπολη Αττικής και δη στην ενορία Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Ν. Ερυθραίας Αττικής, του καθαιρεθέντος και σκανδαλίσαντος το χριστεπώνυμο πλήρωμα πανελληνίως, ίνα μη ειπώ και παγκοσμίως για τα έργα και τις ημέρες, όπως έκριναν αμετάκλητα τα ποινικά δικαστήρια, απλού μοναχού σήμερα π. Παντελεήμονα Μπεζενίτη- και να τον διορίζει ταυτόχρονα και πρόεδρο του εκκλησιαστικού συμβουλίου. 
Ένας ιερέας, ο οποίος, δεν το κρύβω, πέρα από τις παραπάνω καταβολές του προηγούμενου γέροντά του, βλέποντας τον να κυκλοφορεί στην φτωχή ενορία της Αγίας Βαρβάρας με πολυτελές και μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητο τύπου Mercedes, με προβλημάτισε και φοβάμαι, μήπως σκανδαλίσει και προβληματίσει την φτωχιά ενορίτισσα και τον φτωχό ενορίτη της Αγίας Βαρβάρας, που δεν έχει να ταΐσει, να ντύσει, να σπουδάσει τα παιδιά της ή να αγοράσει το φάρμακό της, τούτες τις τραγικές για τη πατρίδα μας στιγμές και όχι μόνο.
       Μήπως η εμμονή του και η εν λόγω επιμονή του Σεβασμιώτατου και των γνωστών πλέον συνεργατών του, έχει σχέση με την έλευση των ελεγκτών της Ιεράς Συνόδου ώστε να μη ευρίσκεται στη θέση του Προέδρου του εκκλησιαστικού συμβουλίου ο π. Χριστοφόρος για να ενημερώσει ως ο υπεύθυνος και αρμόδιος και λίαν ενήμερος για τα της ενορίας της Αγίας Βαρβάρας, τους εν λόγω ελεγκτές, προκειμένου ερήμην του π. Χριστοφόρου να παρουσιάσουν ως αξιόπιστο το ελεγκτικό πόρισμα του μη έχοντος καμία εξειδίκευση και εμπειρία π. Κων. Καντάνη;;;;;;; Μήπως λέγω Μήπως;;;;;;; 
Αρκεί να σας αναφέρω αγαπητοί αδελφοί και συμπατριώτες μου, ότι επί 25 χρόνια, όλοι οι απολογισμοί ακόμη και από το 2005 που ανέλαβε ο νυν Μητροπολίτης, ακόμη και αυτός του 2012, έχουν όλοι εγκριθεί υπό του Μητροπολίτου, αλλά και από την Ιερά Σύνοδο το 2007 όταν και τότε είχε ζητηθεί έλεγχος από την Ιερά Σύνοδο, αποσπάσας μάλιστα ο π. Χριστοφόρος και τα συγχαρητήρια των ελεγκτών. Τώρα πώς ο εν λόγω μπροστάρης (π. Κων/νο Καντάνης) και πρωτοπόρος σε όλα μαζί με τον εξάδελφό του π. Αναστάσιο Καντάνη και τον αδελφό του Μητροπολίτη π. Χρήστο Παπαχρήστο ηλικίας 78 ετών που υπηρετεί ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ !!! σε τριπλάσια από την ενορία της Αγίας Βαρβάρας πληθυσμό ενορία της Ζωοδόχου Πηγής και κατέχει και τη θέση του Αρχιερατικού επιτρόπου στο Αγρίνιο, πως λέγω, τα καταφέρνουν να καλύπτουν τόσες υπηρεσίες και ειδικές αποστολές και ταυτόχρονα και τις ανάγκες των μεγάλων ενοριών που υπηρετούν σε Αγρίνιο και Μεσολόγγι είναι άξιο θαυμασμού και γιατί δεν αποσπά στις δικές τους πολυπληθείς ενορίες  ο Σεβασμιώτατος τον παραπάνω ιερέα (ο οποίος δήλωσε ότι «έχει μεγάλες ανάγκες γιατί έχει τρία παιδιά» ενώ οι άλλοι 250 ιερείς της Ι. Μ. Αιτ/νίας δεν έχουν;;;;;;; τον αφήνω και τον ίδιο και όλους όσους τον επέλεξαν, λόγω και της προϋπηρεσίας του στη κρίση σας. 
Μία κρίση που πρέπει επιτέλους και οι ταγοί της εκκλησίας, που έδωσαν όρκο στο σύνταγμα και τη μαρτυρία τους στο ευαγγέλιο Του Θεανθρώπου μας Χριστού, να μη την υποτιμούν και να μη τη παραβλέπουν πριν είναι αργά για όλους μας, δεδομένου ότι το σύνταγμα και οι νόμοι και κανόνες της εκκλησίας δεν ισχύουν μόνο για τους ταπεινούς και ανίσχυρους κληρικούς και λαϊκούς αλλά και για τους ηγήτορες της εκκλησίας και της πολιτείας και μάλιστα με μεγαλύτερη αυστηρότητα αφού ορκίσθηκαν ενώπιον του Προέδρου της Δημοκρατίας ότι θα υπακούουν στο σύνταγμα και στους νόμους του κράτους. Πρέπει να συνειδητοποιήσουν και οι ίδιοι οι ηγήτορες και νομείς της εκκλησιαστικής εξουσίας και της περιοχής μας -μία εξουσία που ουσιαστικά απορρέει από το πλήρωμα της εκκλησίας αφού αυτό τους επέλεξε και τους ενέκρινε με το «άξιος» κατά τη χειροτονία τους- ότι Χριστιανισμός ίσον εκκλησία και επειδή την εκκλησία, δεν την συγκροτούν και δεν την αποτελούν συγκεκριμένα πρόσωπα και οικογένειες, αλλά όλοι εμείς ο σταυραναστημένος πιστός λαός Του Θεού, τον οποίο οφείλουν να σέβονται και να λογοδοτούν, ως έλληνες και αυτοί πολίτες, που είναι όπως είμαστε όλοι μας, ίσοι έναντι Του Θεού και του Συντάγματος της χώρας που ζούμε, όταν καλούνται, να απαντήσουν σε καταγγελίες για μη ανάλογη προς το χώρο και το θεσμό που υπηρετούν συμπεριφορά και δη τούτες τις ημέρες που ανοίχθηκε ειδικός φάκελος στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου για να ελεγχθούν σοβαρές καταγγελίες οικονομικής φύσεως σε βάρος της Ι.Μ.Αιτ/νίας και όχι μόνο . 
           Κατόπιν όλων αυτών και σε συνδυασμό με τα πραγματικά περιστατικά που εκδηλώθηκαν σε βάρος του π. Χριστοφόρου, από το 2000, συκοφαντώντας και διαβάλλοντας τον και τότε με επίορκους συκοφάντες λαϊκούς και κληρικούς, που έχουν μάλιστα καταδικαστεί για τις σε βάρος του εν λόγω ιερέως ποινικές και εγκληματικές αξιόποινες πράξεις τους,- γιατί μόνο έτσι θα μπορούσαν να πετύχουν την πολυπόθητη για τους σκοπούς που μόνο αυτοί γνωρίζουν, μετάθεση του από την ενορία,- και ενώ κλείσθηκαν όλα για κάποια στιγμή με την υπ’ αριθμ. 5/2002 απόφαση του Α/βάθμιου Συνοδικού Δικαστηρίου που δικαίωσε τον π. Χριστοφόρο και επικυρώθηκε και με σχετικό έγγραφο του νυν Μητροπολίτη και  πιστέψαμε όλοι ότι με την παρουσία του τελευταίου θα έπνεε πνεύμα αγάπης και αλληλοσεβασμού κι από τους εκπροσώπους της εκκλησίας μας, δυστυχώς ως νόμιμος συμπαραστάτης του ιερέως επί 13 χρόνια!!! βίωσα και τότε και τώρα τελευταία σε επανάληψη και πάλι του ίδιου σκηνικού τέτοια γεγονότα και μάλιστα με τέτοια δολιχοδρομικότητα, μεθόδευση και εμπαθή και κακόβουλη εμμονή σε βάρος ενός  ιερέως αθώου και πονεμένου, για τα τραγικά συμβάντα που του συνέβησαν -να χάσει την κόρη του και το σύζυγό της και να μεγαλώνει τώρα ο ίδιος δύο ορφανά που άφησαν πίσω τους σε ηλικία 1 ½ έτους το ένα και 4 ετών το άλλο, χωρίς ποτέ «οι κηρύττοντες αγάπη» να δείξουν κάποια συμπόνια και να δώσουν ένα χάδι σ΄ αυτά ...... (ακόμη και πρόσφατα ο ίδιος ο εκπρόσωπος του Μητροπολίτη π. Αναστάσιος Καντάνης, ο οποίος –τι τραγικό- από τη μια μίλαγε για αγάπη κι από την άλλη εκτελούσε την απόφαση σε βάρος του π. Χριστοφόρου ), που λόγοι συνειδήσεως ως χριστιανού, Αγρινιώτη που η ψυχή μου δεν έφυγε ποτέ από το Αγρίνιο και την Αιτ/νία παρότι ζω από το 1967 στην Αθήνα ως φοιτητής και στη συνέχεια ως δικηγόρος αλλά και ως συλλειτουργού της Δικαιοσύνης μου επέβαλαν να γράψω και να δημοσιοποιήσω τα παραπάνω προκειμένου να προστατευθεί το κύρος της εκκλησίας και ένας κληρικός που τιμά την ιεροσύνη, την εκκλησία και τον τόπο μας με την όλη μέχρι σήμερα βίωτή του και  να δοθεί η ευκαιρία στον κάθε αδικούντα να μετανοήσει για να σωθεί στη μέλλουσα κρίση .
           Κι ερωτώ, αδελφοί και συμπατριώτες μου. Πως είναι δυνατόν να μιλούν για αγάπη οι γνωστοί – άγνωστοι που κατέχουν και ανάλογες θέσεις στη διοίκηση της εκκλησίας μας, όταν δεν διαπίστωσα κανένα στοιχείο έμπρακτο που να δείχνουν ότι πράγματι αγαπούν, τιμούν συμπάσχουν με τον πόνο του π. Χριστοφόρου αλλά και τον σέβονται. Ας ερμηνεύσουν την ευαγγελική ρήση του Ευαγγελιστού Ματθαίου ότι «ο αγαθός άνθρωπος εκ του αγαθού θησαυρού εκβάλλει αγαθά και ο πονηρός πονηρά»!!! Ο καθένας μας ας κρίνει τις σε βάρος του ιερέως πράξεις που ανήκουν. Στο αγαθό ή στο πονηρό. Κι ερωτώ και καλώ τον Μητροπολίτη να μας απαντήσει. Γιατί, από ποιους και με ποιο σκοπό ξεκίνησε ο νέος γύρος σπίλωσης, δυσφήμησης και διασυρμού του π. Χριστοφόρου με το σκοτεινό και δολιχοδρομικό σχέδιο που εξυφαίνονται εδώ και 1 ½ χρόνο και πάλι σε βάρος του»; Περιμένω απάντηση τόσο εγώ, όσο και ολόκληρος ο λαός της Ι. Μ. Αιτ/νίας Ποιος ο λόγος να αφαιρεθεί η Προεδρία του εκκλησιαστικού συμβουλίου, (έστω και παράνομου), από τον π. Χριστοφόρο; Μήπως επειδή αναμένεται έλεγχος των ελεγκτών της Ιεράς Συνόδου, και δεν θα πρέπει να ευρίσκεται στην προεδρία του π. Χριστοφόρος που γνωρίζει τα πάντα, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος και ο σκοπός της χαλκευμένης σπίλωσης του εν λόγω ιερέως;; όπως προανέφερα και πάλι;;;;;   Ας μας απαντήσει ο Μητροπολίτης στο ερώτημα μου αυτό, καθότι, σε αυστηρά προσωπική επιστολή που του έστειλα εδώ και μερικούς μήνες, για τα παραπάνω, αλλά και για άλλα, που είναι προς έρευνα, από τα θεσμικά όργανα της πολιτείας, δεν έλαβα καμία απάντηση  μέχρι σήμερα.
     Άγιε Αιτ/νίας κκ. Κοσμά στις 15-9-2013 πήρατε ένα μήνυμα και μη το παραβλέπετε και αντιπαρέρχεστε . Ο πιστός λαός Του Θεού και δη της Αιτ/νίας, έδειξε με την όλη αντίδρασή του και με τη μόρφωση, την αγνότητα, το περί δικαίου αίσθημα που διαθέτει, ότι δεν μπορεί να εμπαιχθεί, πλέον από κανένα. Με όποιο σχήμα, μορφή και ιδιότητα παρουσιάζεται ενώπιόν του. Απομακρυνθείτε από το νοσηρό, πονηρό και κακόβουλο περιβάλλον που ακούω ότι σας περιβάλλει και ανοίξτε την ψυχή σας πρώτα στο Θεό και ύστερα σ’ έναν κατάλληλο πνευματικό για να τροχιοδρομήσει με τις οδηγίες του και τις προσευχές του σε ασφαλείς ράγες και πορείες  και όσο Ο Θεός θα σας επιτρέψει στη διαποίμανση του αγνού, τίμιου και ευαίσθητου στο περί δικαίου αίσθημα λαού της Αιτ/νίας. Το ίδιο θα πράξω κι εγώ με τις προσευχές μου και τώρα αλλά και στο μέλλον για ό,τι θα ακολουθήσει ανάλογα με την πορεία του Μητροπολιτικού Σας βίου.  
Θα κλείσω με ένα απόσπασμα από τα λόγια του Γέροντα Θεόκλητου του Διονυσιάτη από το Άγιο Όρος «Είναι μεγάλη αμαρτία η αδικία. Η αδικία πληρώνεται πολύ σκληρά και όταν αδικήσουμε κάποιον οφείλουμε από αυτή τη ζωή να ξεπληρώσουμε την αδικία που κάναμε, διότι υπάρχει κίνδυνος να δοκιμαστούμε λόγω αυτής» και θα συμπληρώσω με τη φράση του Αγίου Ιακώβου του Αδελφόθεου ο οποίος σε επίκλησή του λέγει ότι «αυτός που αδικεί συσσωρεύει άνθρακα εις κεφαλήν του».
           Αυτά, για να μάθουν, την αλήθεια, μέσα από τη καρδιά μου και από δικαιολογημένο ενδιαφέρον και αγάπη προς το τόπο της καταγωγής μου, την πατρίδα μου και την εκκλησία που τόσα μου πρόσφερε, όλοι οι  αδελφοί μου και συμπατριώτες μου. Λόγια και σκέψεις που είναι βγαλμένες μέσα από την αγνή και άδολη ψυχή μου, που διψά για αλήθεια, αγάπη και δικαιοσύνη, αλλά και προσφορά προς τον συνάνθρωπό μου και την εκκλησία μας και ειδικά προς τους πατριώτες μου και  τους αδίκως διωκόμενους και μάλιστα από πρόσωπα και φορείς που πρέπει να τους διακατέχει το μήνυμα του ευαγγελίου και του σωτήρα Χριστού που είναι Η ΑΓΑΠΗ  και όχι το μίσος, η εμπάθεια, η εκδικητικότητα και ο φθόνος. Ο μεγάλος Κριτής και Θεός μας ας τους ελεήσει , τους σωφρονίσει και να τους οδηγήσει σε μετάνοια για να υπάρξει και σωτηρία. Το ίδιο εύχομαι και για όλους μας για ό,τι μας βαρύνει οπλίζοντάς μας με δύναμη, πίστη και αγάπη ειδικά σε τούτες τις δύσκολες ημέρες που περνά ο τόπος μας και η πατρίδα μας, απλώνοντας το χέρι και τη καρδιά μας σε κάθε πάσχοντα αδελφό μας και μοιράζοντας ακόμη και από το υστέρημά μας για την επούλωση των πληγών σωματικών και ψυχικών που επέφερε τούτη η σκληρή συγκυρία.
       Με τιμή και αδελφικά και φιλικά αισθήματα
                  Ανδρεας Τσοκος, Δικηγορος