Ο Ιερός Ναός των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στο κέντρο του Πειραιά έχει δυστυχώς μία θλιβερή πρωτιά: Ήδη από τον Μάϊο του 2022 έχει αφαιρεθεί ο Εσταυρωμένος από το Ιερό (!) πολύ πριν από την Μητρόπολη Περιστερίου!
Με την πρόσφατη εκτεταμένης κλίμακας ανακαίνιση που πραγματοποιήθηκε στον Ιερό Ναό, ο Εσταυρωμένος μετακινήθηκε από τη θέση Του αλλά δυστυχώς δεν επέστρεψε ποτέ!
Το γεγονός αυτό έγινε αντιληπτό στον πιστό πειραιώτικο λαό μόλις πρόσφατα. Λόγω της κατασκευής της Αγίας Τραπέζης που βρίσκεται μέσα στο Ιερό και είναι ογκώδης, εμποδίζεται η θέαση στο πίσω μέρος της. Σε συνδυασμό με την αποτροπή των πιστών να ανεβαίνουν στον Σολέα για την Θεία Κοινωνία και την βιασύνη για το κλείσιμο των θυρών της Ωραίας Πύλης μετά το πέρας οποιασδήποτε Ιεροπραξίας, το «μυστικό» της απομάκρυνσης του Εσταυρωμένου έχει κρατηθεί με επιτυχία. Προφανώς οι υπόλοιποι ιερείς που διακονούν εκεί μαζί με τους λαϊκούς που έχουν πρόσβαση στον χώρο του Ιερού, για διάφορους λόγους αναγκάζονται να καταπιούν την όποια αντίδραση και να κρατήσουν το επτασφράγιστο μυστικό.
Θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι λόγω του μεγέθους του κουβουκλίου της Αγίας Τραπέζης δεν θα φαινόταν ο Εσταυρωμένος, γι’αυτό αφαιρέθηκε. Όμως είναι δυνατόν να εγκρίνεται η κατασκευή ενός τέτοιου παραδοσιακού κατά τα άλλα κουβουκλίου που όμως έχει σαν αποτέλεσμα την οικουμενιστική αυτή καινοτομία; Ακόμη και αν δεν φαίνεται ο Εσταυρωμένος πρέπει να είναι Παρών στην θέση που Του αρμόζει πίσω από την Αγία Τράπεζα ή κατ΄οικονομίαν στο κέντρο του συνθρόνου στο βάθος της αψίδας του Ιερού.όπως ορίζουν η Παράδοση αλλά και οι Άγιοι Πατέρες. [1]
Ένα ακόμη γεγονός που χρίζει διερεύνησης είναι γιατί γίνεται η Θεία Κοινωνία στις πρώτες θέσεις και όχι στον Σολέα. Οι ιερείς κατεβαίνουν με τα Άγια Ποτήρια από τον Σολέα και στέκονται στις πρώτες θέσεις κοινωνόντας τους πιστούς σε ένα χώρο που είναι ιδιαίτερα στενός και ενέχει πολύ μεγάλος κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος, που δυστυχώς έχει ήδη συμβεί. Συγκεκριμένα λόγω του ακατάλληλου σημείου έχει χυθεί όλη η Θεία Κοινωνία στο πάτωμα (!!) με τον Ιερέα να την μαζεύει με τον γνωστό τρόπο. Ακόμη όμως και μετά από αυτό, δεν άλλαξε το σημείο της Θείας Μεταλήψεως.
Άραγε ο Μητροπολίτης Σεραφείμ του Πειραιά που χαρακτηρίζεται για το ορθόδοξο και παραδοσιακό ήθος του, γνωρίζει για αυτές τις καινοτομίες;
Πολλοί πιστοί έχουν σταματήσει να εκκλησιάζονται στον συγκεκριμένο ναό εξ’ αιτίας του θλιβερού αυτού γεγονότος και πλέον έχει διαρρεύσει όχι μόνο στον πειραιώτικο λαό αλλά και στην Αθήνα, ότι ο Ναός του μακαριστού γέροντα Νεκτάριου Βιτάλη έχει υποστεί την βλάσφημη αυτή οικουμενιστική καινοτομία. Είναι απορίας άξιο ότι αντίστοιχο φαινόμενο παρατηρήθηκε την ίδια χρονική περίοδο - τον Μάρτιο του 2022- στον μακρινό Αρχιεπισκοπικό Καθεδρικό Ναό Αγίας Τριάδας της Νέας Υόρκης(!) από τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο. Συγκεκριμένα και σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Εθνικός Κήρυξ» της Ομογένειας, ο Αρχιεπίσκοπος προέβη στην αφαίρεση του Εσταυρωμένου πίσω από την Αγία Τράπεζα γιατί τον εμπόδιζε να κοιτάζει τους πιστούς όταν κάθεται στο θρόνο μέσα στο Ιερό(!) [2]
Ελπίζουμε η γνωστοποίηση της μεγάλης αυτής παραφωνίας, να κινητοποιήσει τους αρμόδιους φορείς ώστε να επαναφέρουν τον Εσταυρωμένο στη θέση που Του αρμόζει γιατί χωρίς Σταύρωση ΔΕΝ υπάρχει Ανάσταση!
Παρακάτω παρατίθενται φωτογραφίες από το Ιερό, στην οποία ο Εσταυρωμένος έχει αντικατασταθεί από θρόνους! [3]
Φωτογραφία 1
Φωτογραφία 2
Η Πειραιώτισσα
[1] ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, Δελτίον Νο1 (1932), Περίοδος Γ’. Β. ΚΩΤΤΑ, σελ. 61