ΣΧΟΛΙΑ
Δρ θεολογίας π. Σεραφείμ (Ζήσης)
Έφυγε ξαφνικά από τη ζωή σε ηλικία 61 ετών ο καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) Χρυσόστομος Σταμούλης.
Διαβάστε το εγκώμιό του εδω
Θυμίζουμε τι έλεγε αυτός ο τραγικός το φερέφωνο της δυστοπίας με θεολογικό μανδύα.
Την εκτίμηση ότι η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, με την ανακοίνωσή της για τους εμβολιασμούς στηρίζει τη χρήση του εμβολίου για την αντιμετώπιση της πανδημίας, εξέφρασε ο καθηγητής της Δογματικής και Συμβολικής Θεολογίας στο ΑΠΘ, Χρυσόστομος Σταμούλης, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Απολύτως Σχετικό» με τον Ανδρέα Παπασταματίου.
Τόνισε, δε, ότι η Ιεραρχία δεν θα μπορούσε με κάποια υποχρεωτικού χαρακτήρα μέτρα, να υποκαταστήσει την Πολιτεία. Παράλληλα όμως, υποστήριξε, πως δεν βλέπει, με ποιο τρόπο θα μπορούσε να εξαιρεθεί η Εκκλησία, από την απόφαση της Πολιτείας για είσοδο μόνο εμβολιασμένων στους κλειστούς χώρους, άρα και στους ναούς. «Και η Εκκλησία, θα πρέπει να εφαρμόσει τις αποφάσεις της Πολιτείας, ασκώντας τον σχετικό έλεγχο», συμπλήρωσε ο καθηγητής Θεολογίας.
Όσον αφορά στην χρήση μάσκας στους ναούς, ο κ. Σταμούλης τόνισε «ότι θεολογικές απόψεις, που υποστήριζαν ότι η μάσκα αποτελεί ύβριν για το Άγιο Πνεύμα, αυτές έχουν τον χαρακτήρα της ύβρεως». Αφού, όπως υπογράμμισε, «το Άγιο Πνεύμα είναι το πνεύμα της Αγάπης κι αν η αγάπη ζητάει τη μάσκα προκειμένου να σωθούν οι άνθρωποι και να προχωρήσει ο Πολιτισμός και η Κοινωνία μας, δεν έχουμε άλλο τρόπο παρά να φορέσουμε τη μάσκα, όπως φοράμε μία ζακέτα τον χειμώνα όταν κρυώνουμε».
ΣΧΟΛΙΑ
Δυστυχώς, όπως και στην περίπτωση του σχετικώς προσφάτως κοιμηθέντος Χρήστου Γιανναρά, ένιοι κύκλοι, εκκλησιαστικοί και «θεολογικοί», γνωστής «θεολογικής» σκέψεως και κατευθύνσεως, άδραξαν τη γραφίδα τους και έσπευσαν να εγκωμιάσουν το έργο του αποθανόντος πανεπιστημιακού, προκαλώντας το υγιές περί την Πίστη κριτήριο του ορθοφρονούντος εκκλησιαστικού πληρώματος και αποκαλύπτοντας για μία ακόμη φορά τη στρεβλότητα των, περί τη στάθμιση προσώπων και πραγμάτων, αξιολογικών τους κριτηρίων.
Η περίπτωσή τους προξενεί αφόρητη θλίψη αλλά και αγανάκτηση και δεινό προβληματισμό για την ποιότητα του φρονήματός τους όπως αυτό εκδηλώθηκε με τις πρόσφατες, σχετικές δηλώσεις τους ( μητροπολίτης Θεσσαλονίκης και συνάδελφοι του εκδημήσαντος πανεπιστημιακοί) με αφορμή την κοίμηση του καθηγητή
Εὐχόμεθα ὁ Θεάνθρωπος Κύριος νά συγχωρήσει καί σώσει τόν καθηγητή Χρυσόστομο Σταμούλη, ἀλλά καί ἐκφράζουμε ἐπί τῇ εὐκαιρίᾳ καί τό γενικότερο παράπονό μας !
Δέν τά λέγαμε ἐπανειλημμένως, νά μή ἀσεβεῖτε στήν Ἐκκλησία καί τήν Παράδοσή Της; Ὁ Κύριος ἐνδέχεται νά συγχωρήσει ἁμαρτήματα μεγάλα, τά ἐκ συναρπαγῆς ἤ ἀδυναμίας, ὅταν βρεῖ ταπείνωση καί αὐτογνωσία καί μετάνοια. Τήν αἵρεση καί τήν μεθοδευμένη ἀλλοίωση τῆς Ἐκκλησίας Του πῶς νά τήν δικαιολογήσει πρῶτα ἡ συνείδησή μας καί ἔπειτα καί ὁ Ἴδιος Ἐκεῖνος ;
Δέν θέλεις νά θεραπευθεῖς ἀπό τήν Ἐκκλησία καί νά ἁγιασθεῖς; Δικαίωμά σου! Θά ἀπολεσθεῖς αἰωνίως μόνος σου στήν «λάθος πλευρά» τῆς μετα-ιστορίας … Πῶς ὅμως τολμᾶς καί καταστρέφεις τήν πατερική «μέθοδο» σωτηρίας καί ἁγιασμοῦ τῶν συνανθρώπων σου, θεῖα Δόγματα καί θεῖες Ἐντολές; Ἄν ἕνας ἀσθενής ἀποστρέφεται τήν ἰατρεία τοῦ Ἰατροῦ, ἐπικρίνεται, διότι προτίμησε τήν ἄρρωστη ἰδιορρυθμία του ἔναντι τῆς ὑγιείας (τό πρόβλημα καί δρᾶμα μέ κάθε ἀμετανόητο ἁμαρτωλό ἄνθρωπο). Πόσο νά δικαιολογηθεῖ, ὅμως, ἄν ἐπιπλέον ἐπεδίωξε μεθοδικῶς καί συστηματικῶς καί τήν ἀλλοίωση τῆς ἰατρικῆς ἐπιστήμης, ὥστε ἡ ἀσθένειά του νά χαρακτηρίζεται ὑγιεία; Καί ἐνῷ γνωρίζει, ὅτι ἡ Ἐκκλησία μέ τήν ἀναλλοίωτη πρακτική καί «ψυχοθεραπεία» Της, παρήγαγε Ἁγίους;
Οἰκουμενισμός μαχητικός, θεολογικοποίηση τοῦ πτωτικοῦ καί θανατοποιοῦ ἀνθρωπίνου ἔρωτος, ἀθώωση καί ἀνάδειξη τοῦ βλασφήμου Μασόνου Καζαντζάκη, προώθηση τῶν ἰσλαμικῶν σπουδῶν, ἀμφισβήτηση τῆς Ἀει-Παρθενίας τῆς Θεοτόκου, ὥστε νά ταιριάξει θεοσοφικῶς στό «μοτίβο» τῶν ὑπολοίπων (μή παρθένων) «θεαινῶν, θεο-μητέρων» τῶν ἄλλων θρησκειῶν, Ἴσιδος, Ἀστάρτης κ.λπ., συμμετοχή σέ θεσμό πού θά «κατασκοπεύει» καί καταγγέλλει ὅσους μάχονται ὑπέρ τῆς Ὀρθοδοξίας καί ἀνθἰστανται στήν ἀλλοίωση τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ φρονήματος (ὅπως ἔδωσε τό παράδειγμα τό 1913 στίς ΗΠΑ ἡ μασονική ἰουδαϊκή Στοά Μπ’νέι Μπ’ρίθ μέ τήν Anti-Defamation League of B’nai B’ rith) κ.ἄ. πολλά.
Ὅλα τά παραπάνω: στοιχεῖα μασονικῆς πίστεως ! Ἐλᾶτε, τώρα, ἀμύητοι καί βέβηλοι ἑταιριστές, νά ἰδῆτε καί νά θρηνήσετε τίς συνέπειες τῆς συνεποῦς Θεομαχίας καί Ἐκκλησιομαχίας σας κατά τῶν … «φανατικῶν» !
Πόσες φορές θά σᾶς τό ποῦμε; Ἔχετε συλληφθεῖ ἀπό τό δημόσιο αἴσθημα, ὡς μεθοδικοί καί στρατευμένοι συνωμότες κατά τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καί Πίστεως, ὡς προαγωγοί τῶν ἑωσφορικῶν μασονικῶν φρονημάτων, ὡς προπομποί τῆς πανθρησκείας τοῦ Ἀντιχρίστου. Καί δέν φοβεῖσθε τόν Θεό, καί δέν ἐντρέπεσθε τούς ἀνθρώπους! Μετανοῆστε, ὅσο εἶναι καιρός. Τοὐλάχιστον, ἀφῆστε ἥσυχη τήν Ἐκκλησία καί τούς θεσμούς Της, καί τήν Παναγία μας: «τήν ἔμψυχον Θεοῦ Κιβωτόν, τήν Θεοτόκον, ψαυέτω μηδαμῶς χείρ ἀμυήτων» νεο-νικολαϊτῶν καί Μασόνων …
Ὁ φιλάνθρωπος Θεός μου Ἰησοῦς, ὁ Σταυρωθείς γιά τίς ἁμαρτίες μου, τοῦ χρεώστου τῶν μυρίων ταλάντων, δέν ἐμπαίζεται, οὔτε ἡττᾶται, οὔτε λησμονεῖ. Καί ἀπό φιλανθρωπία ὁδηγεῖ σέ πρόωρο καί αἰφνίδιο θάνατο ὅποιον ἀσεβεῖ καθ΄ ὑπερβολήν, μήπως τοὐλάχιστον συγκρατηθοῦν οἱ ὑπόλοιποι, «ἵνα ἄλλοις γοῦν ὠφέλιμος διά τοῦ πάθους γένηται, ἐπειδή αὐτός ὑπό τῆς ἄγαν κακίας ἀνίατος ἦν» (Μ. Βασίλειος PG 31, 340).
«Μή σοφίζου περισσά, μήποτε ἐκπλαγῇς. Μή ἀσεβήσῃς πολύ καί μή γίνου σκληρός, ἵνα μή ἀποθάνῃς ἐν οὐ καιρῷ σου» (Ἐκκλησιαστής 7,17).
Καλή μετάνοια σέ ὅλους μας, καί πρῶτα στόν μεγάλο καί μελλοθάνατο ἁμαρτωλό πού ἐχάραξε τίς γραμμές αὐτές ! Νά φοβηθοῦμε τόν Θεό, ὥστε νά μάθουμε καί νά τόν ἀγαπᾶμε ἱεροπρεπῶς …
Μοναχός Σεραφείμ (Ζήσης)